Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Γιά τα μικρά γεράκια του Αιγαίου


Έχω μιά φωλιά βαρβακιών πάνω από το σπίτι μου. Το ένα (το αρσενικό έχω ακούσει) μένει στη φωλιά με τα αυγά και το άλλο στέκεται ακίνητο στην κορυφή του βράχου πάνω από τη φωλιά. Για ώρα. Κι ύστερα απότομα κάνει την κατακόρυφη βουτιά στο κενό και γρήγορα γυρίζει με το θήραμα.
Λένε, επίσης, πως τα γεράκια δεν θυμούνται ούτε γνωρίζουν ανθρώπους. Η πείρα μου άλλα λέει.
Γιατί κάποιες φορές που τα κοιτώ με κοιτούν στα μάτια. Κι άλλες πάλι που πηγαίνω να κολυμπήσω στην Αγία Άννα, μιά παραλία όχι ακριβώς κάτω από το σπίτι μου μα ορατή από τη φωλιά, έρχονται και πετούν σε κύκλους από πάνω μου πολύ χαμηλά σαν να παίζουν ότι είμαι θήραμα ή σα να με φυλάνε.
Ίσως να φταίει η φύση μου που με κάνει να τα βλέπω όλα ανθρωπομορφικά. Ίσως πάλι αυτή η φύση να είναι που με σπρώχνει σε μιά απατηλή πεποίθηση πως ξέρουν ότι τα προστατεύω κι έπαψα να μιλώ γι αυτά όταν κατάλαβα πως όποτε τα ανέφερα η συνήθης αντίδραση ήταν  ερωτήσεις "πού είναι η φωλιά; Λες να είναι εύκολο να πάρουμε μικρό;"

Μικρά γεράκια του Αιγαίου είναι τα βαρβάκια, αν δεν ξέρετε. Που έχουν λιγοστέψει λόγω της ηχορύπανσης της τουριστικής βιομηχανίας, των (επισήμως παράνομων) οικοδομών σε κορυφογραμμές και των φυτοφαρμάκων. Και του macho image που έχουν όλοι οι αετοί βέβαια και κάποιοι ανόητοι τους σκοτώνουν ή κλέβουν τα παιδιά τους. Γι αυτό και μιά δυό χρονιές δυό ήρθαν να γεννήσουν, ζευγάρι,  μα ένα έφυγε.



Εικόνα της κορφής όπως τη βλέπω από το δωμάτιό μου. Και σας παρακαλώ αν γνωρίσετε πού μένω μην το πείτε. 
______________________________

Ο Μαυροπετρίτης (Falco eleonorae) το γεράκι γνωστό ως βαρβάκι  είναι το πιο πολύτιμο πτηνό της Ελλάδας και προστατεύεται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Τρέφεται από μικρά πουλιά και έντομα και γι' αυτό συχνά χάνει τη ζωή του λόγω της αλόγιστης χρήσης φυτοφαρμάκων από τους αγρότες. Περισσότερα στην Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρία

_________________________________________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.