Σάββατο 16 Ιουλίου 2011

Η Μίμηση είναι η ειλικρινέστερη μορφή Κολακείας. Η Αντιγραφή είναι απλώς Κλεψιά.



 40 Κλέφτες από τις 1001 Νύχτες
―τα μέσα μόνο αλλάζουν 


Είναι το Διαδίκτυο ένα τεράστιο ξέφραγο αμπέλι;

"Η μίμηση είναι η ειλικρινέστερη μορφή κολακείας", έγραψε ο 'Αγγλος ιερέας Κόλτον. Κι η αντιγραφή; Κλεψιά, θα τη θεωρούσε ίσως ο εκκεντρικός ο Κόλτον, ποιητής, δοκιμιογράφος, ταξιδιώτης και συλλέκτης που ήταν διάσημος στην εποχή του μα σήμερα λίγοι τον γνωρίζουμε αφού αυτό το γνωστότατο απόφθεγμά του μεταφέρεται σε κάποιες ανθολογίες ως παροιμία ή καμιά φορά αποδίδεται στον φημισμένο μαξιμογράφο Λα Ροσφουκώ.
Είναι το Διαδίκτυο ένα τεράστιο ξέφραγο αμπέλι;
 Όσο κι ο προφορικός λόγος υπέθετα. Ή κι ο γραπτός, ο έντυπος.
Ο Καζαντζάκης λ.χ. είχε πάντα στην τσέπη το μαύρο σημειωματάριο στο οποίο κάτι σημείωνε καθώς κουβέντιαζαν οι φίλοι του. Σα ζωγράφος που σκιτσάρει την παρέα του, μόνο που όταν κυκλοφορούσε το επόμενο βιβλίο η παρέα δεν έβρισκε μέσα πορτραίτα της αλλά φράσεις και σκέψεις ατόφιες, ξεσηκωμένες ίδια με του Νίτσε ή άλλων εκ των "μεγάλων" πλάι στους οποίους ονειρευόταν να σταθεί μετά θάνατον ως προτομή ή τόμος.
Παρθενογένεση στην Τέχνη δεν υπάρχει όπως δεν υπάρχει στη ζωή.
Έγραψα και παλιότερα πάνω στο θέμα κι η άποψή μου είναι πως για να φτάσει το βλέμμα μας ως την κάθε μακρινή "θολή γραμμή των οριζόντων" στηριζόμαστε στους ώμους των προγενέστερων είτε με αναφορές (όπως έκανα τώρα μόλις με το στίχο του Καββαδία) ή και με σκέψεις που γεννά το βίωμα της Τέχνης όπως και τα βιώματα της ζωής.
Διότι όλοι μας από κάπου αντλούμε την πρώτη ύλη ονείρων κι έργων μας. Μα τελικά:
Ο Μεγαλοφυής εμπνέεται
Ο Μέτριος επηρεάζεται
Ο Ατάλαντος αντιγράφει

Αν έχουν περάσει χρόνια από όταν διάβασα ένα στίχο που με εμπνέει μπορεί να μη θυμάμαι πως από εκεί αντλώ μιά σημερινή μου ιδέα κι όταν το παρατηρήσει ένας αναγνώστης με κριτικό πνεύμα, μάλλον θα χαρώ με τη συνέχεια την "αλληλεγγύη πεθαμένων και ζωντανών" όπως έλεγε ο Σεφέρης για την Τέχνη.
Τιμή και μεγάλη χαρά να σάς ενέπνεα, τιμή κι ευχαρίστηση να σάς ήταν χρήσιμες η σκέψη κι η έρευνά μου και να με αντιγράφατε. Αν όμως δεν αναφέρετε την πηγή και δε με ειδοποιείτε, οργή αισθάνομαι και περιφρόνηση διότι με κλέβετε.


 Το έχω ξαναπεί, το λέω κι εδώ στην κάτω λωρίδα πως επιτρέπω να παίρνετε ό,τι θέλετε. Με δυό όρους και μιά παράκληση.

Όρος 1: Να αναφέρετε ότι είναι δικό μου ή από εμένα.
Όρος 2: Αν πρόκειται για κείμενο να μην το αλλάζετε ή αλλοιώνετε κι αν πρόκειται για απόσπασμα να το κλείνετε αναλλοίωτο εντός εισαγωγικών.
Παράκληση: Να με ειδοποιείτε.

Από ευγένεια, για να με ευχαριστήσετε ―κυριολεκτικά διότι θα χαρώ. Επίσης όμως επειδή  θα το μάθω ούτως ή άλλως, ακόμα κι αν τύχει να μην επισκεφθώ το δικό σας ιστολόγιο. 'Οπως στα μαγαζιά έχει μιά ταμπέλα που γράφει πως ο χώρος παρακολουθείται από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, έτσι κι εδώ το ότι δεν έχω μάντρες και σιδεριές δε σημαίνει πως το αμπελάκι μου είναι ξέφραγο.
Κάθε φορά που φεύγει υλικό λαβαίνω μήνυμα πως έφυγε και πού πήγε. Όχι κρυφά από εσάς. Αναρτημένες είναι μονίμως οι ταμπέλες των Copyscape, Tynt, Ask2Use, ©, Νόμιμης Κατοχύρωσης και άλλων που κάνουν αυτή τη δουλειά. 
Αφού θα το μάθω λοιπόν, αφού δεν το απαγορεύω, αφού χρόνια κι εδώ κι αλλού επαναλαμβάνω πως χαρά μου είναι να σάς αρέσει το έργο μου και να με επισκέπτεστε· αφού σάς προσκαλώ και σας καλοσωρίζω στον αμπελώνα μου, γιατί κλέβετε τα σταφύλια που σας προσφέρω και γιατί, αλλά ΓΙΑΤΙ, σάς είναι τόσο δύσκολο να πείτε ένα ευχαριστώ;
Σημειώσεις
 Λυπάμαι που νευρίασα.
Σ΄αυτό το ιστολόγιο δεν αναρτώνται μόνο τα λογοτεχνικά μου αριστουργήματα και οι διάφορες σοφίες και θεωρίες μου, αλλά και κόποι άλλων. 'Οπως:
 Σύνδεσμοι (που σπανίως―αλλά πολύ σπανίως― χρησιμοποιείτε αγαπητοί Αναγνώστες):  όμως θα εξακολουθήσω να τους παραθέτω επειδή 1. καθώς εις μάρτυς-ουδείς μάρτυς υποστηρίζω λεγόμενα με παραπομπές, και 2. μιά και την κάνω την έρευνα πριν αναρτήσω κρίμα μού φαίνεται να αποκρύψω τις πηγές μου και να φάει ο ενδιαφερόμενος την ημέρα του αναζητώντας τα ήδη ανακαλυφθέντα.

    Εικόνες (που τις τιμάτε δεόντως με πολλά downloads): θα εξακολουθήσω να τις επικολλώ. Με την ελπίδα (παράκληση, που ελπίζω να πιάσει τόπο) να αναφέρετε πηγή όπως εγώ. Κι όπου αναφέρω 'Μου στέλνουν' είναι επειδή κάποιοι φίλοι για διάφορους λόγους δε θέλουν να μαθευτεί το όνομά τους. Εσείς όμως δεν τις πήρατε από τους φίλους μου αλλά από το ιστολόγιό μου. 
______________Charles Caleb Colton (1780 -1832) : Μεταξύ των άλλων που ανέφερα ήταν και οινέμπορος,  έγραψε και μιά ωδή στο Θάνατο του Λόρδου Βύρωνα (όπως ουκ ολίγοι τότε) και άλλα διάφορα όπως και τους "Αφορισμούς"  με τίτλο "Λάκων" (κυκλοφορεί σε ψηφιακή μορφή). Τα περισσότερα θα βρείτε στην ιστοσελίδα αφιέρωμα: http://charlescolton.org/  

Αποδείξεις για σάς που δεν κοιτάζετε στο Κάτω Μέρος της Σελίδας:

© ask2use: Δικαιώματα Χρήσης                                                         

Πνευματικά Δικαιώματα Κατοχυρωμένα

© 2010 - 2011 Δάφνη Χρονοπούλου - All Rights Reserved.
Protected by Copyscape Online Plagiarism Scanner© ask2use: Δικαιώματα Χρήσης
Bloggers Against Plagiarism- © ask me first









                                        
ask2use.com: Επιτρέπεται η αντιγραφή όλου του κειμένου
ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Απλή ενημέρωση μετά την χρήση
Επικοινωνήστε με τον δημιουργό!   
Προς νέους Bloggers ή όσους δεν τα είχαν ξαναπροσέξει: Καθένας επιλέγει τα σηματάκια που τον εκφράζουν. Π.χ. αλλού θα δείτε ένα $ που σημαίνει πως δεν  παραχωρούν υλικό για κερδοσκοπική χρήση. Διευθύνσεις θα βρείτε κάνοντας κλικ στα σήματα, τις φράσεις, στο Χάρτη (που...καταλάβατε πια, μην τον φέρνω κι αυτόν εδώ) ή σε εκείνο τον αριθμό που κάποια ιστολόγια έχουν στο πλάι της Σελίδας και δείχνει πόσοι είναι συνδεδεμένοι εκείνη τη στιγμή (συνήθως 1, εσείς). Ο.k??? 

Για να μην έχουμε παρεξηγήσεις.

 
____________________________________________

2 σχόλια:

  1. Δάφνη καλησπέρα κι από δω!
    Δεν μας κάνεις έναν ολοκληρωμένο κώδικα καλής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο λέω εγώ?! :)

    (Αυτά τα copyright στο τέλος της σελίδας τι είναι?εσύ τα έγραψες ή υπάρχει κάποια υπηρεσία?)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ το σκέπτομαι Πιπεράτε να φτιάξω & τέτοιο Οδηγό.
    Όσο για το άλλο που ρωτάς & βέβαια υπάρχει, νόμιζα πως ήξερες. Δες αυτά που έχω στην ανάρτηση ( Αν κατέβεις στη Σελίδα που είσαι τώρα, ο Χάρτης κι όλα τα άλλα με κλικ ανοίγουν & σου προσφέρουν υπηρεσίες).
    Το ask2use δίνει μια λίστα που φτιάχνεις & διαλέγεις εικονίδια ώστε να ξέρει ο αναγνώστης τι δίνεις & τι όχι.
    Τα περισσότερα δίνουν πληροφορίες για τους επισκέπτες, πόσο έμειναν, από πού ήρθαν, & τι πήραν μαζί τους φεύγοντας. Πολλοί επιτρέπουν να δει κάποια στοιχεία κι ο επισκέπτης (κάνοντας κλικ στο Χάρτη π.χ. που θα βρείς κάτω στη σελίδα μου). Έγώ δε δίνω τις πληροφορίες στους ξένους.
    Αναλυτικότατο είναι το statcounter.com
    Αλλά αγαπώ το Tynt που είναι αόρατο & μου στέλνει μέιλ με ποιός πήρε τι φεύγοντας, δημοφιλέστερη λέξη αναζήτησης κλ κλ. Δες: http://www.tynt.com/
    Δεν παίρνει πάνω από 15 λεπτά να γραφτείς & να τα βάλεις στο blog σου. Κι αξίζει διότι βλέπεις τι αναγνώστες έχεις κι αν κάνεις τζάμπα κόπους (όπως εγώ που χάνω ώρες για συνδέσμους που σπάνια ανοίγουν).
    Δοκίμασε από τα δικά μου κι αν βρεις δυσκολία σου στέλνω πιό πολλές πληροφορίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.