Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

Η πεταλούδα κι ο Λάο Τσε τώρα, Πρωτοχρονιά



Πρωτοχρονιά είναι σήμερα, αρχή του σεληνιακού μήνα Tishrei, με τη Σελήνη στο Ζυγό και την Πανσέληνο απέναντι― για όσους ξέρουν. Μα και για  όλους τους άλλους το ίδιο είναι, η δύναμη αρχαίων γιορτών απλώνεται και στους απίστους, τους αδαείς και άσχετους, όπως οι ευχές που στέλνουμε στο σύμπαν με εκατομμύρια κεριά καθημερινά δημιουργώντας κραδασμούς (μου λένε οι δάσκαλοι) κι επηρεάζοντας την πεταλούδα εκείνη που όποτε πετά στον κήπο μου φέρνει τυφώνες και πλημμύρες στους Κινέζους.
Κοιμόταν, λέει, ο Λάο Τσε κι ονειρευόταν ότι είναι μια πεταλούδα.  Μα μήπως ήταν άραγε η πεταλούδα που ονειρεύτηκε ότι ήταν Λάο Τσε που ονειρευόταν πως ήταν μια πεταλούδα που ονειρεύτηκε ότι την είδε στο όνειρό του;
Ελπίζω δε σας μπέρδεψα. Η ιστορία είναι παλιά κι αγαπημένη τόσο που έγραψα ολόκληρο διήγημα για το όνειρο και το ταξίδι  μιας τέτοιας πεταλούδας.

Σήμερα είναι ημέρα των ευχών. Πρωτοχρονιά. Μήλο στο μέλι και τσουρέκια κι εκείνα τα πρωτόγονα όργανα που προσγειώνουν την ψυχή, να μην ξεχνά πως έχει σώμα να φροντίσει.

Shanah Tovah, λοιπόν, και μην ξεχνάτε τις ευχές σας!



____________________________________________________________

ROSH HASHANAHΉρθε το 5.773 (δίχως π.Χ.-μ.Χ.). Η γιορτή συμβολίζει την Αρχή του Ανθρώπου με Αδάμ και Εύα στον Παράδεισο με μήλο, μέλι αλλά δίχως τον Όφι.
εικόνα 
από το αμπέλι μου, την προσωπική μου Εδέμ, διότι μηλιά δεν έχω
και κάτω το γνωστό shofar που αγαπούν οι Σαμαρίτες.

14 σχόλια:

  1. Eντάξει .. ο Λάο Τσε κοιμόταν κι ονειρευόταν ότι είναι μια πεταλούδα.

    Όμως τι να πει κανείς για την ζημιάρα πεταλούδα του παρακάτω video, που κανείς δεν την ονειρεύτηκε ?

    Φαινόμενο πεταλούδας !

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταπληκτικό! Απόδειξη ή ανατροπή της Θεωρίας του Χάους...
      ____ Μα η απορία μου είναι για πιο κοντινά μας: πώς, πώς negentropist, πως βάζουμε σύνδεσμο σε σχόλιο; Μου εξήγησαν αλλά στην πράξη δεν το κατάφερα...

      Διαγραφή
    2. Aπόδειξη των χαοτικών φαινομένων :)

      Δες το παρακάτω link, απο παλαιότερη απάντησή στο blog μου:

      Σύνδεσμος σε κείμενο !

      Είσαι έξυπνο κορίτσι και θα τα καταφέρεις.

      :)

      Διαγραφή
  2. Καλή είναι η μυθολογία, αλλά μήπως πρέπει να ξεχωρίσουμε τη μυθολογία και τους συμβολισμούς της από την πραγματικότητα της ζωής; Ειδικά η θρησκευτική μυθολογία είναι γεμάτη από συμβολισμούς που καλό θα είναι να μένουν σ' αυτό το επίπεδο και να μην νομίζουμε ότι μπορούν να επηρρεάσουν την πραγματικότητα. Αν κατανόησα το περιεχόμενο της ανάρτησης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς.
      Γι αυτό και σκόπιμα ανακατεύω σε μια εβραΪκή γιορτή το Λάο Τσε και της Θεωρία του Χάους..
      Καλημέρα Μ..

      Διαγραφή
  3. αφού είναι έτσι κατά τα κιτάπια

    θα ευχηθώμεν καλή χρονιά και τα μυστικά μηνύματα να μας έχουν καλά...

    θα ήθελα να στείλω μια καλησπέρα στην άγνωστή σου Έ... η οποία με στόλιζε με τα μηνύματα τα... άγνωστα.... και τα κρυφόγελα μου που την γήτευαν

    αχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τις ευχές μου akrat μα... το μήνυμα δεν το κατάλαβα μα ελπίζω να πήγε εκεί που θέλεις..

      Διαγραφή
  4. http://www.hyperlinkcode.com/make-hyperlink.php

    Μπες εδώ και ακολούθησε τις οδηγίες για να κάνεις υπερσύνδεσμο Δάφνη. Είναι ένας απλός κώδικας που επικολλάς εδώ στα σχόλια και λειτουργεί όπως ο σύνδεσμος του blogger.
    Να δες:
    πίσω από αυτόν το σύνδεσμο
    Δάφνη
    είναι αυτός ο κώδικας που του λείπει το > για να κλείσει, ώστε να μπορέσεις να τον δεις
    a href="http://daphnechronopoulou.blogspot.gr">Δάφνη</a
    Και καλά κρασα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. P.S. Είσαι απίστευτη.. επί τέλους απλό & ΕΓΙΝΕ!
      Σωστά το λένε πως θα κερδίσει πολλά το γραφείο που θα σε προσλάβει:

      "Ζητείται εργοδότης" και δίνω συστάσεις!

      Διαγραφή
  5. Όμορφο κείμενο !

    Σαν λάτρης της σοφίας της ανατολής (ιδίως με τον λυρικό τρόπο που την εκδράζει) ο Λάο τσε είναι με πολλά που έχει πει στην συλλογή μου.

    Για το "πεταλούδα στο Πεκίνο, τυφώνας στη Νέα Υόρκη", το μότο των θεωρητικών του χάους, έχω γράψει και παρεμφερές διήγημα ("από του Δημητράκη"). Στo μπλογκ "πέννα"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. χαχα καλημέρα

    δεν πήγε αλλά ήταν για ένα πλάσμα που είχε τα ίδια πράγματα που την ενδιέφεραν με τα δικά σου

    μου την θύμησες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οπότε το έριξες στο Κυβερνοσύμπαν κι είπες δε μπορεί κάποτε θα το πάρει το μήνυμα. Ωραίο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.