Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

Στη Βραζιλία με φαβέλες; ― 'Δε θέλουμε άλλα γήπεδα- θέλουμε σχολεία'




Όποια μεγάλη ξένη εφημερίδα και να επισκεφθώ μου βγαίνει διαφήμιση που με πληροφορεί ότι το Ρίο με περιμένει. Δεν έχω καταλάβει τι σπουδαίο έχει αναστατώσει τους φιλάθλους μα έμαθα και τα εδώ, κάτι για ανταγωνισμούς και φαγωμάρες ποιος θα πρωτοπάει.
Επ' ευκαιρία λοιπόν θυμάμαι τις φαβέλες και τα άλλα τρομερά που αντικρίζεις μόλις βγεις από το αεροδρόμιο. Δεν είναι η Copacabana των ταξιδιωτικών γραφείων, είναι το Complexo da Maré, η η παραγκούπολη των 130.000 κατοίκων στην οπoία μαίνεται ο πόλεμος δύο συμμοριών που την ύπαρξή τους γέννησε η φτώχεια και η παράλογη Ποινικοποίηση ουσιών που έχουν παγκόσμια ζήτηση. Κι όταν απαγορεύεις το εμπόριο ανοίγεις δρόμους για το λαθρεμπόριο.
Το λαθρεμπόριο φέρνει τις διακρίσεις, το έγκλημα, την απόλυτη μιζέρια πλάι στην εξόφθαλμη επίδειξη πλούτου σαν τη φωτογραφία στην οποία μου έκαναν εντύπωση οι χαμηλές παράγκες πλάι στα πολυτελή ψηλά μπαλκόνια με ιδιωτικές πισίνες.


Διαβάζω ότι από τα κανάλια των υπονόμων ήδη 3.000-4.000  μικροί αλιγάτορες (caimans) έχουν περάσει σε τεχνητές λίμνες που χτίζονται για τους Ολυμπιακούς.


Μα άσχετα από φιέστες και το πολύ σοβαρό ζήτημα διάσωσης του Δάσους και των κατοίκων του Αμαζονίου για μένα φέτος η Βραζιλία ήταν οι συναρπαστικές της εξεγέρσεις με θέμα και αίτημά τους την παιδεία και σύνθημα 'Δε θέλουμε γήπεδα-θέλουμε σχολεία'.







_________________________________________________


10 σχόλια:

  1. Όλως περιέργως (not) τόσα εκατομμύρια επισκέπτες σε Μουντιάλ και Ολυμπιακούς και κανείς δεν θα πάρει μυρωδιά τις φαβέλες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως το λες αγαπητέ Μάλερ..
      κι όπως οι ιθαγενείς του Αμαζονίου και το Rainforest που θα εμφανιστούν μονάχα ως couleur locale σαν τα δικά μας τσολιαδάκια..

      Διαγραφή
  2. Εικονες απο το προσεχες μελλον μας...Εμεις ομως στον κοσμο μας,δυστυχως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυστυχώς τα μάτια δύσκολα θα τα ανοίξουμε Δάφνη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. είναι σύνθετα τα πράγματα...

    μεταξύ μας θα πω την γνώμη μου


    ΌΤΑΝ ΕΙΧΕ ΠΑΕΙ ΚΟΛΛΗΤΟΣ ΜΟΥ ΣΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΕΞΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ !!!!!!!!! ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ που είναι τώρα κοινοβουλευτικό κόμμα της αντιπολίτευσης και διέκοψαν την συνεδρία ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΝ ΜΠΑΛΛΑ.... βγάλαμε οι Έλληνες την εξής άποψη....


    ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΙΤΑΛΟΙ είναι σε τόσο ανάξιο επίπεδο που όποιος ασχολείται ΧΑΝΕΙ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥ.....

    δεν με αφορά η χώρα αυτή όπως δεν με απασχολεί η Ιταλία....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α πα πα πα Εξωκοινοβουλευτικός αριστερός άνθρωπος
      και μου απορρίπτεις επί συνόλω δυό λαούς λόγω μπάλας;

      Δεν παύεις να με επλήσσεις φίλε μου akrat..

      Διαγραφή
  5. ναι φυσικά

    ειδικά τους Ιταλούς τους θεωρώ αστείους


    μου έλεγαν στην δικταορία άνθρωποι που έζησαν εκεί τα χειρότερα...

    του στυλ απεργία... έβγαινε χαρτί που έγραφε... ¨είμαι πουτάνας γυιός αν δεν απεργήσω¨ ¨θα είμαι γουρούνι και προδότης αν δεν απεργήσω¨..... Όλοι το υπέγραψαν και έκαναν γλέντι τρικούβερτο την προηγουμένη ημέρα... Δεν υπέγραψαν οι Έλληνες και εις Ολλανδός εργάτης...

    Την μεθεπομένη κατέβηκε ο εργοδότης και έκανε πλάκα στους Ιταλούς γιατί οι μόνοι που απήργησαν ήταν οι Έλληνες και ο Ολλανδός...

    Αυτοί ήταν αυτοί είναι οι Ιταλοί.... Φτερά στον άνεμο που δείχνουν την κατεύθυνση των μελλούμενων γεγονότων.... για όλα τα άλλα είναι ανίκανοι ( το εν συνόλω δεν σημαίνει την αδυναμία προσωπικής βελτιώσεως)....

    τώρα όταν διακόπτουν διαδικασίες για να δουν μπάλλα θες να τους πάρω στα σοβαρά ????????

    αστεία πράγματα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να σου πω akrat;
      Τις γενικεύσεις δεν τις δέχομαι. Άνοιξα blog αμερικάνικο για να αποδεικνύω ότι όλοι οι Έλληνες δεν είναι οι τεμπέληδες επιχορηγούμενοι απατεώνες, το στερεότυπο που τόσε βόλεψε επιβολή ΄τιμωρητικών μέτρων' Μνημονίου...
      Στην Ιταλία έχουν άλλα, ακόμα δρα η Καμόρα κι ίσως αυτό να παίζει κάποιο λόγο.
      Άσε που εγώ μονο που ακούω για ανθρώπους που βλέπουν άλλους να κυνηγούν μια μπάλα.... ας μη σου πω τι σκέπτομαι..

      Διαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.