Porta photo©by Pierre Couteau for DC

Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου 2013

No Woman, no drive (έχουμε οδηγό)




Απολαυστικός Σαουδάραβας ακτιβιστής και κωμικός καλλιτέχνης ο Hisham Fageeh (με 'μερικούς ταλαντούχους φίλους του' που δημιουργούν με σωματικούς ήχους αφού βεβαίως ο ίδιος είναι ευσεβής, δεν παίζει μουσικά όργανα),  έφτιαξε μια παρωδία για να υποστηρίξει τον αγώνα των 60 γυναικών που κάθισαν στο τιμόνι στις 26 Οκτωβρίου διεκδικώντας το δικαίωμα άδειας οδήγησης.

Τα θαυμάσια επιχειρήματα είναι πως έχουμε οδηγό (κι άμα θέλω θα σε πάει),
τα πόδια σου είναι το όχημά σου
η οδήγηση καταστρέφει τις ωοθήκες (το είπε μουλάς πως για να προστατευθούν πρέπει να κάθεσαι στο πίσω κάθισμα)
και, εκτός αυτών,
πρέπει να μου μαγειρέψεις (θα σου δώσω, μαζί θα φάμε).
Χαρείτε τον


Σατιρίζουμε τη γελοιότητα μα οι γυναίκες που οδήγησαν στο Ριάντ είναι πολύ γενναίες και το θέμα σοβαρό.  Τo video ήδη  γνωρίζει μεγάλη επιτυχία.














___________________________________________________________


  Αν σας θύμισε τον αγαπητό μου Sacha Baron Cohen υπάρχει και παλιότερο, του GoRemy που έχει φτιάξει το Saudis In Audis που σας αφιερώνω ως bonus gift




________________________________________________
Για τη διαμαρτυρία: kathimerini.gr.
Για το τραγούδι, άρθρο  που άρεσε και στον Hisham Fageeh: 



Σάββατο, 26 Οκτωβρίου 2013

Ήταν ωραίο παιδί Ρετζινέλα, ήταν γερό παιδί―




Θα έχετε ακούσει το παλιό αστείο ότι ο Μεταξάς την ιστορική  νύχτα απάντησε στον Γκράτσι με ένα ΝΑΙ που ο Γκράτσι μην ξέροντας ελληνικά άκουσε NON. Ήταν ο τρόπος του λαού να ερμηνεύσει το φαινομενικά ακατανόητο ΟΧΙ του γερμανοτραφούς και γερμανολάτρη δικτάτορα Μεταξά. Διότι οι λαοί έχουν πάντα την τάση να ερμηνεύουν τις πράξεις των πολιτικών ψάχνοντας στα ιδεολογικά κριτήρια παρότι η Ιστορία ξανά και ξανά αποδεικνύει ότι οι ιδεολογίες είναι για λαϊκή κατανάλωση αφού οι πόλεμοι γίνονται για το χρήμα.
Πια το γνωρίζουμε ότι ο Μεταξάς, σε προσωπικό επίπεδο, ένιωθε ταπεινωμένος αφού δεν ήταν μια η φορά που είχε φανεί πόσο δεν τον υπολόγιζαν οι Γερμανοί για τον ισότιμό τους άρχοντα που φαντασιωνόταν ότι ήταν. Σε πολιτικό επίπεδο τι θα γινόταν ήταν προκαθορισμένο, το όριζε εξ αρχής―τι άλλο;―το Χρέος της Ελλάδας προς την Αγγλία.
Ο διάλογος που διεξήχθη λοιπόν εκείνο το ξημέρωμα που ο Γκράτσι επισκέφθηκε το σπίτι του Μεταξά έχει ως εξής (επιβεβαιωμένος από την κόρη Μεταξά):
Ο αγουροξυπνημένος δικτάτωρ διάβασε το τελεσίγραφο που του επέδωσε αυτοπροσώπως ο Ιταλός Πρέσβης και είπε γαλλιστί:
―«Alors, c'est la guerre»
   (Λοιπόν, έχουμε πόλεμο).
― «Pas nécessaire, mon excellence.»
 (Δεν είναι απαραίτητο εξοχότατε)
 απάντησε ο Γκράτσι.
― «Non, c'est nécessaire»
(Όχι, είναι απαραίτητο.)

Λϊγο αργότερα, ξεπροβοδίζοντάς τον ο δακρυσμένος Μεταξάς είπε τα τελευταία του λόγια στον Πρέσβη:
 ―Vous êtes les plus forts
(Είστε πιο δυνατοί.)


Αυτή η βραδιά με όσα ακολούθησαν― τα κρυοπαγήματα, το έπος, το 'Χαμένο Ανθυπολοχαγό της Αλβανίας', την Κατοχή, την πείνα, τον όχι επαρκώς αναγνωρισμένο απελευθερωτικό αγώνα του ΕΛΑΣ, τον εμφύλιο και τους διωγμούς ίσως να έπρεπε να μας είχαν κάνει σοφότερους και πασιφιστές. Δεν το βλέπω.
Το έχω ξαναπεί πως δεν παύω να εντυπωσιάζομαι που, πολύ ιδιότυπα, γιορτάζουμε αρχές πολέμων κι όχι τέλος όπως άλλα κράτη. Ίσως διότι  εδώ οι πόλεμοί μας δεν τελείωσαν με νίκες κι οι ηρωισμοί μας οι πραγματικοί δεν είχαν θεατές.
Ξανά λοιπον σε τούτη την επέτειο οι φιλοπόλεμοι και φαύλοι ας θριαμβεύουν και ας καπηλεύονται με παρελάσεις και λογίδρια σε εξέδρες αλλά εμείς εδώ ας θρηνούμε τους νεκρούς κι όλο το μάταιο του να σπαταλάς ζωές και νιάτα για να πλουτίζουν εκείνοι που θα κάνουν κάποτε ερήμην σου τη μοιρασιά.
Ας τα πενθήσουμε όλα αυτά με ένα παλιό τραγούδι και λίγους στίχους (το αγαπημένο μου απόσπασμα) από το Χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας.

Οδυσσέα Ελύτη

ΣT´
 
Ήταν ωραίο παιδί. Την πρώτη μέρα που γεννήθηκε
Σκύψανε τα βουνά της Θράκης να φανεί
Στους ώμους της στεριάς το στάρι που αναγάλλιαζε·
Σκύψανε τα βουνά της Θράκης και το φτύσανε
Mια στο κεφάλι, μια στον κόρφο, μια μέσα στο κλάμα του·
Bγήκαν Ρωμιοί με μπράτσα φοβερά
Kαι το σηκώσαν στου βοριά τα σπάργανα...
Ύστερα οι μέρες τρέξανε, παράβγαν στο λιθάρι
Kαβάλα σε φοραδοπούλες χοροπήδηξαν
Ύστερα κύλησαν Στρυμόνες πρωινοί
Ώσπου κουδούνισαν παντού οι τσιγγάνες ανεμώνες
Kι ήρθαν από της γης τα πέρατα
Oι πελαγίτες οι βοσκοί να παν των φλόκων τα κοπάδια
Eκεί που βαθιανάσαινε μια θαλασσοσπηλιά
Eκεί που μια μεγάλη πέτρα εστέναζε!
 
Ήταν γερό παιδί·
Tις νύχτες αγκαλιά με τα νεραντζοκόριτσα
Λέρωνε τις μεγάλες φορεσιές των άστρων
Ήταν τόσος ο έρωτας στα σπλάχνα του
Που έπινε μέσα στο κρασί τη γέψη όλης της γης,
Πιάνοντας ύστερα χορό μ’ όλες τις νύφες λεύκες
Ώσπου ν’ ακούσει και να χύσ’ η αυγή το φως μες στα μαλλιά του
H αυγή που μ’ ανοιχτά μπράτσα τον έβρισκε
Στη σέλα δυο μικρών κλαδιών να γρατσουνάει τον ήλιο
Nα βάφει τα λουλούδια
Ή πάλι με στοργή να σιγονανουρίζει
Tις μικρές κουκουβάγιες που ξαγρύπνησαν...
Α τι θυμάρι δυνατό η ανασαιμιά του
Τι χάρτης περηφάνιας το γυμνό του στήθος
Όπου ξεσπούσαν λευτεριά και θάλασσα...
 
Ήταν γενναίο παιδί.
Με τα θαμπόχρυσα κουμπιά και το πιστόλι του
Mε τον αέρα του άντρα στην περπατηξιά
Kαι με το κράνος του, γυαλιστερό σημάδι
(Φτάσανε τόσο εύκολα μες στο μυαλό
Που δεν εγνώρισε κακό ποτέ του)
Mε τους στρατιώτες του ζερβά δεξιά
Kαι την εκδίκηση της αδικίας μπροστά του
―Φωτιά στην άνομη φωτιά!―
Με το αίμα πάνω από τα φρύδια
Tα βουνά της Αλβανίας βροντήξανε
Ύστερα λιώσαν χιόνι να ξεπλύνουν
Tο κορμί του, σιωπηλό ναυάγιο της αυγής
Kαι το στόμα του, μικρό πουλί ακελάηδιστο
Kαι τα χέρια του, ανοιχτές πλατείες της ερημίας
Βρόντηξαν τα βουνά της Αλβανίας
Δεν έκλαψαν
Γιατί να κλάψουν
Ήταν γενναίο παιδί!




Και τραγουδάκι αφιερωμένο η ιταλική Ρετζινέλα-Καμπανιέλα που διασκευάστηκε από τον Γ. Οικονομίδη και πρωτοτραγουδήθηκε ελληνικά από το Γούναρη και την τραγουδάμε ηρωικά ως 'Κορόιδο Μουσολίνι' μα έχει ταξιδέψει σε όλη τη γη, από επιτυχία του Τρυποκάρυδου στην Αμερική ως Τραγούδι της Κουζίνας στη μεταπολεμική Κίνα.
Αφιερωμένα λοιπόν (διότι αρκετά σας έκανα την καρδιά περιβόλι):



Gracie Fields The Woodpecker Song 1940
που έμεινε εβδομάδες στα αμερικάνικα charts



Κίνα 1959

______________________________
Εικόνα
«Το  συνηθισμένο σαλονάκι μιας μικροαστικής εξοχικής βιλλίτσας...με τα κακόγουστα καλά του πράγματα» περιγράφει ο Ιταλός Πρεσβης το δωμάτιο στο οποίο τον δέχθηκε ο Ιωάννης Μεταξάς.


Credits




Για το 'Κορόιδο Μουσολίνι' απολαυστική η έρευνα του Νίκου Σαραντάκου


Πέμπτη, 24 Οκτωβρίου 2013

Σιωπή της Κατοχής και Μαύρο απόψε; (Ηχητικό ντοκουμέντο του 1941)



Απόψε στις 6.00μμ η κυβέρνηση διακόπτει βίαια τη δορυφορική μετάδοση του σήματος της ΕΡΤ σε όλη την Ελλάδα 'κόβοντας' το σήμα του δορυφόρου παρότι η ΠΟΣΠΕΡΤ επεδίωξε να πληρώσει ώστε να ανανεώσει τη σύνδεση δορυφόρου με την ισραηλινών συμφερόντων εταιρία ASTRA η οποία αρνήθηκε μετά από πίεση της κυβέρνησης. Η Αθήνα συνεχίζει να εκπέμπει κανονικά. Από χθες τη νύχτα επεδίωξαν να κόψουν  το σήμα στη Χαλκίδα  και μαθαίνω ότι οι εργαζόμενοι έδωσαν πάλι μάχες πάλι για να κρατήσουν τις κεραίες όρθιες.
Από την περασμένη Δευτέρα έμαθα ότι ετοιμάζεται επέμβαση των ΜΑΤ στην Αγία Παρασκευή για να εκκενωθεί το Ραδιομέγαρο. Σήμερα η ΕΡΤ εκπέμπει σε συνεχή ροή με έκτακτα προγράμματα. Οι εργαζόμενοι παραμένουν εκεί, θα συνεχίσουν να εκπέμπουν ώστε να ακούμε στις παλιές συχνότητες. Συγχρόνως, δημοτικοί σταθμοί δραστηριοποιούνται σε ολόκληρη τη χώρα ώστε να μη σταματήσει η αναμετάδοση.

 Καταφθάνουν επιστολές απ' όλο τον κόσμο. Ο λυγμός της εκφωνήτριας Χρύσας Δημητριάδου (συνταξιούχου που εργάζεται εθελοντικά για συμπαράσταση) καθώς ανακοίνωνε τις εξελίξεις σήμερα το πρωί αμέσως μόλις τις πληροφορήθηκε ήδη αναφέρεται ως άλλη μια συνταρακτική στιγμή μετά το Μαύρο της 11ης Ιουνίου.
Για την Ιστορία,  υπογραφή  έβαλαν δυο δημοσιογράφοι, Καψής και Κεδίκογλου.

      Οι 'Αλληλέγγυοι', τώρα 5.30μμ προσπαθούν να λειτουργήσουν τους τοπικούς σταθμούς από τους οποίους θα αναμεταδίδεται το τηλεοπτικό και σίγουρα το Α' Πρόγραμμα της ΕΡΑ και, ακούω τώρα καθώς το συμπληρώνω, ήδη το πέτυχαν. Για την τηλεόραση ροβλέπεται μια σκοτεινή στιγμή και για μετά ελπίζουμε..





Και τώρα μετά τις 6.00μμ
Εμφανώς συγκινημένος και συγκρατώντας τα δάκρυα του ο Γιάννης Δάρρας χαιρέτησε λίγο μετά τις 18:00 το τηλεοπτικό κοινό. Βλέπουμε  και ακούμε ΝΕΤ, ΕΤ3, ΕΡΑ (Αθήνας) ΕΡΑ (Θεσσαλονίκης) στο www.ertopen.com, www.thepressproject.gr και από όλους τους ιστοτόπους (όπως κι ο δικός μου, πάνω δεξιά) που έχουν μόνιμο σύνδεσμο και από τους τοπικούς σταθμούς ΕΡΑ όπου οι Αλληλέγγυοι απλήρωτοι εργαζόμενοι και συμπαραστάτες κάνουν τεράστιες και επιτυχημένες προσπάθειες να κρατήσουν την ΕΡΤ ζωντανή.











κι οι απόδημοι

___________________________________________
Ανακοίνωση

EΡT: Ρίχνουν ξανά «μαύρο» - Σταθείτε στο πλευρό μας

Από απόψε 24 του Οκτώβρη στις 6 το απόγευμα η φωνή και η εικόνα της ΕΡΤ θα πάψει να μεταδίδεται στο μεγαλύτερο μέρος της επικράτειας.

Η κυβέρνηση του «μαύρου» σε μια νέα επιχείρηση εναντίον της Ελεύθερης ΕΡΤ «ρίχνει» και τον 2ο δορυφόρο που χρησιμοποιούσαμε για τη μετάδοση του προγράμματος.

Ρίχνουν ξανά «μαύρο» εκεί όπου δώσαμε φως και χρώμα πάνω από 4 μήνες τώρα. Προσπαθούν και πάλι να μας φιμώσουν. Θα κάνουμε τα πάντα για να μην τα καταφέρουν.

Κρατήστε τα ραδιόφωνα σας συντονισμένα στην συχνότητα των μεσαίων. Επικοινωνήστε με τους περιφερειακούς σταθμούς της ΕΡΑ που βρίσκονται στην περιοχή σας.

Και το σπουδαιότερο,

Συντονιστείτε με το ertopen.com, το thepressproject.gr αλλά και όποιο άλλο ιστότοπο προσφέρει το τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό πρόγραμμα της Ελεύθερης Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης διαδικτυακά.

Είναι πλέον εξαιρετικά πιθανό η επιχείρηση του «μαύρου» να συνοδευτεί με μια επιχείρηση εκκένωσης του Ραδιομεγάρου της Αγίας Παρασκευής αλλά και όλων των άλλων εγκαταστάσεων της ΕΡΤ στη Θεσσαλονίκη και σε όλη την Ελλάδα.

Σας καλούμε σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Επικοινωνήστε με τους εργαζόμενους της ΕΡΤ. Συμβάλετε στην περιφρούρηση και στην πληροφόρηση, στην ενημέρωση.

Σταθείτε στο πλευρό μας. Για να συνεχίσει να ακούγεται η αδέσμευτη φωνή του λαού από τις συχνότητες της ΕΡΤ.
Η ΕΡΤ είμαστε όλοι εσείς.
Αγωνιζόμενοι Εργαζόμενοι ΕΡΤ









____________________


Επίσης:
Προσφυγή της ΠΟΕΣΥ για την ΕΡΤ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την παράνομη ΕΔΤ: dimosiografoi ert