Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

ΕΠΕΙΓΟΝ: Για το Νίκο Ρωμανό ― Δικαιώματα χωρίς παρακάλια





Αυτή τη στιγμή κινδυνεύει η ζωή ενός νέου άνδρα. Παράνομα (διότι επίσημα θεωρείται Βασανιστήριο) τρέφεται υποχρεωτικά μα ακόμα κι έτσι δε θα κρατηθεί στη ζωή για πολύ.
Ο άνθρωπος αυτός κάνει απεργία πείνας με αίτημα να του δοθεί η δυνατότητα να παρακολουθεί τη Σχολή στην οποία μπήκε με εξετάσεις.

Κακώς, πολύ καλώς πιστεύω, δεν έγραψα νωρίτερα για την απεργία πείνας του Νίκου Ρωμανού.
Ο ένας λόγος είναι ότι γράφουν άλλοι, πολλά, έγραψε κι ο ίδιος και αρκέστηκα να κοινοποιώ και να παρακολουθώ με οργή και ενδιαφέρον.
Ο άλλος λόγος, αίτιό του έχει το σεβασμό μου γι αυτόν.
Ο Νίκος Ρωμανός στην επιστολή του με έστειλε «προκαταβολικά στα τσακίδια». Ή αν όχι εμένα προσωπικά, εσάς  τις ευαίσθητες ψυχές που με διαβάζετε και θα σχολιάζατε αντί να πολεμάτε. Διότι ο Νίκος Ρωμανός δεν απευθύνεται σ' εμάς, γράφει προς τους συναγωνιστές του. 

Και έχει δίκιο διότι και λόγω παλιότερου τραγικού εγκλήματος και λόγω της ηλικίας, του σχολείου και του περιβάλλοντός του είναι καταδικασμένος (περισσότερο από άλλους επαναστάτες) να απαξιώνεται ιδεολογικά με τη μέθοδο της 'ψυχολογιοποίησης', για την οποία άρθρο δημοσιεύω κατωτέρω. Ήθελα να αποφύγω σχόλια λυπητερά και συγκινητικά για 'το παιδί' και άλλα που θεώρησα πως θα τον ενοχλούσαν και θα τον υποτιμούσαν.

Οι Επιστολές του Νίκου Ρωμανού μοιάζουν πάντα να απευθύνονται στους συντρόφους, τους κοντινούς του. Προσωπικά θαυμάζω και συμφωνώ που οι νέοι αυτοί είδαν τι συμβαίνει και αντιδρούν. Το πώς δεν είμαι εγώ που θα το κρίνω. Ταυτόχρονα αποφάσισα να σεβαστώ τα «Τσακίδια» και σκοπίμως δεν κοινοποίησα εδώ επιστολές του αν και πάντα μπορεί ο αναγνώστης μου να τις βρει στα ιστολόγια που συστήνω στο δεξί μενού.

Τώρα όμως τα πράγματα αγρίεψαν περισσότερο. Κινδυνεύει η ζωή του.
Αποφάσισα να γράψω επειδή μου είναι αδιανόητο να πεθάνει ή να πάθει μόνιμη βλάβη στην υγεία του κάποιος που αίτημα έχει να του δοθεί ευκαιρία να σπουδάσει.
Ποινή καταδίκης σε Αμορφωσιά δεν έχουμε, ούτε ποινή Θανάτου.



Ακολουθεί ενημερωτικό του δικηγόρου του,
το Κατά της Ψυχολογιοποίησης, 
και ― όπως συνηθίζω― σχόλια από τα κοινωνικά δίκτυα:
Ο δικηγόρος του Ρωμανού, Φραγκίσκος Ραγκούσης, αναφέρει σε ανακοίνωσή που εξέδωσε την Παρασκευή:

«O Nίκος Ρωμανός κρατούμενος και απεργός πείνας από τις 10 Νοεμβρίου δίνει στο Νοσοκομείο Γ. Γεννηματάς την πιο οδυνηρή μάχη απέναντι στην αναλγησία της κρατικής εξουσίας που τόσο πολέμησε ενάντιά της.

Με τους παλμούς της καρδιάς του να φτάνουν τους 170, η ανακοπή δυστυχώς είναι αναμενόμενη όπως κάποιοι ψιθυρίζουν, ενώ θα έπρεπε να το φωνάζουν.

Το κείμενο αυτό δεν έχει επικοινωνιακό χαρακτήρα, δεν θα ζητιανέψει εκφράσεις λύπης και συμπαράστασης. Δεν ταιριάζουν άλλωστε στον χαρακτήρα του Ρωμανού.

Είναι διαμαρτυρία και κάλεσμα. Ο Ρωμανός θα χάσει τη μάχη για τη ζωή όχι γιατί είναι αυτοκαταστροφικός, αλλά επειδή κάποιοι τον εξαναγκάζουν να διεκδικήσει μ΄αυτόν τον τρόπο δύο από τα πολυτιμότερα αγαθά του ανθρώπου: Την ελευθερία και τη Δικαιοσύνη.

Στην πολυήμερη και επικίνδυνη απεργία πείνας αντί για δικαίωση ήρθε η σκληρή εντολή από την εισαγγελέα των φυλακών για αναγκαστική σίτιση, παραβιάζοντας κάθε έννοια νομιμότητας και στοιχειοθετεί το αδίκημα του βασανισμού κρατουμένου, αφού από την πρώτη στιγμή με θάρρος και παρρησία ο Νίκος Ρωμανός δήλωσε ότι δεν επιθυμεί τη λήψη τροφής καθ’ οποιονδήποτε τρόπο και ότι θα συνεχίσει την απεργία πείνας έστω και αν βρίσκεται σε κίνδυνο η ζωή του.

Προς τιμήν τους οι θεράποντες γιατροί ασκούν τα καθήκοντά τους με ποιότητα και ευαισθησία κάτω από την εποπτεία και το αμέριστο ενδιαφέρον του Διοικητή του Νοσοκομείου για να τον σώσουν και να τον στηρίξουν στη σκληρή αυτή δοκιμασία του».
________________________




κείμενο του Αργύρη Αργυριάδη

Ενάντια στην Ψυχολογιοποίηση του Νίκου Ρωμανού

«Η μετατροπή του λόγου πάνω στα πράγματα σε λόγο πάνω στα πρόσωπα απαιτεί μια υποχθόνια και βάρβαρη διαδικασία» S Moscovici

Η περίπτωση του Νίκου Ρωμανού είναι χαρακτηριστική. Ένας νέος άνθρωπος, 20 ετών αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεων του, αναδεικνύοντας το δικαίωμα του ανθρώπου να αντιστέκεται ενάντια στην εξουσία και τον κατεστημένο τρόπο της. Με τόνο ηρωικό ο Νίκος Ρωμανός υψώνει την φωνή του και δηλώνει αιχμάλωτος, βροντοφωνάζει σε ένα κόσμο γενικής ανομίας και θεσμικής παρανομίας ότι η πράξη του είναι πολιτική.
Σε έναν παραιτημένο και α-πολίτικο κόσμο συνολικής κρίσης ο λόγο του Νίκου Ρωμανού φαντάζει ξένος, «αδικαιολόγητος». Ακατάληπτος για τον «κοινό νου» των ΜΜΕ σαν το ΑΝΑΡΧΙΑ ΡΕ που  εκτοξεύει σιδηροδέσμιος, μια ριπή φωνής για να σπάσει την επιβαλλόμενη σιωπή της συναίνεσης. Η αντίδραση των απανταχού «έγκριτων» δημοσιογράφων συντηρητών του σημερινού συστήματος ανισότητας ήταν η αναμενόμενη: Πήραν τον λόγο του όχι για να τον δημοσιοποιήσουν, αλλά για να τον ποινικοποιήσουν, ψυχολογιοποιώντας τον ως αποτέλεσμα εξωτερικών συνθηκών, ελλιπούς κοινωνικοποίησης, βαφτίζοντας τον αποκλίνοντα ή και ψυχοπαθολογικό λόγο των κοινωνικών του σχέσεων με τον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο.
«Με τον όρο ψυχολογιοποίηση εννοούμε την εγκαθίδρυση ενός αιτιολογικού δεσμού ανάμεσα στην κοινωνική συμπεριφορά ή στον ιδεολογικό λόγο και τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά του προσώπου ή των προσώπων που την εκφράζουν«.(Παπαστάμου, 1989). Όλοι αυτοί οι «πανεπιστήμονες» άσχετοι δημοσιογράφοι που άρρητα και άκριτα σχολιάζουν ταυτόχρονα επί παντός επιστητού από μια συνταγή μαγειρικής μέχρι εκτόξευση ενός πυραύλου, είναι φυσικό που από την εξουσία που τους δίνει ο τηλεοπτικός φακός, την θέση ισχύος που κατέχουν εντός ενός πάνελ, να θεωρούν ότι τα γνωρίζουν όλα.
Οι αναλύσεις τους όσο και αν διανθίζονται από τον «σοβαρό» λόγο της «δημοσιογραφικής» τους ιδιότητας, δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια επιφανειακή συχνά ασυνάρτητη εκφορά καθεστωτικού λόγου σε επίπεδο καφενείου.  Με μόνο στόχο την συγκινησιακή φόρτιση του κοινού τους. Τις περισσότερες φορές τα σχόλια τους είναι ανιστόρητα, χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση και προάγουν τον στερεοτυπισμό, αυτή την λανθάνουσα και πιο επικίνδυνη μορφή και κοινωνικού ρατσισμού και αποκλεισμού όσων είναι διαφορετικοι ή αντίθετοι με την ισχύουσα τάξη και ανασφάλεια.
Με αφορμή την αντεπίθεση λόγου του Νίκου Ρωμανού επιστρατεύεται μια συνειδητή και στοχευμένη προσπάθεια ιδεολογικού χειρισμού από τα ΜΜΕ που δεν κάνει τίποτα περισσότερο από το να χρησιμοποιεί ως μέρος της προπαγάνδας της, την τεχνική της απόκλισης. Τα επιχειρήματα τους δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια δημοσιογραφική διαστρέβλωση της πραγματικότητας που χαρακτηρίζεται στην κοινωνική ψυχολογία ως το «θεμελιώδες σφάλμα απόδοσης».
Ο λόγος τους άθλιος και βαθιά υποκριτικός ως προς την προσωπικότητα του Νίκου Ρωμανού εμπεριέχει μια άρρητη υπερεκτίμηση ενός ψυχολογικού ντετερμινισμού με στόχο να εξηγηθεί η προσωπικότητα του με όρους ψυχοπαθολογίας. Διότι στην προσπάθεια τους να εξηγήσουν την τρέχουσα συμπεριφορά του Νίκου Ρωμανού επιστρατεύουν περιστατικά του παρελθόντος βίου του με στόχο την εμπραγμάτωση τους και την αιτιολογική επαγωγή του ως φυσικά, ώστε στην συνέχεια να επιστρέψουν εξηγώντας μελλοντικές συμπεριφορές του ίδιου ή άλλων που του μοιάζουν ως καθολικές ή γενικές.
Επιπλέον γίνεται μια συνειδητή προσπάθεια να αφαιρέσουν από τον Νίκο Ρωμανό ως δρώντα υποκείμενο την δυνατότητα του προσωπικού ελέγχου, με την έννοια που έχει το άτομο να  θεωρεί ότι ελέγχει πλήρως τις πράξεις του και ότι βρίσκεται στο κέντρο των γεγονότων που αντιμετωπίζει. Οι ισχυρισμοί περί του ρόλου της οικογένειας στην κοινωνικοποίηση του Νίκου και η μη μετάδοση των «χρηστών αξιών» δεν είναι απλά τραγική, αλλά αναδεικνύει τον βαθύ φασιστικό περιεχόμενο όλων αυτών των «απλοϊκών ψυχολόγων» δημοσιογράφων – δοσίλογων που ζητούν από τους άλλους να γίνουν καθ΄ εικόνα και ομοίωση τους.
Ο Νίκος Ρωμανός δεν είναι ούτε αποκλίνων, ούτε οργισμένος, ούτε μπορεί να προσδιοριθεί με όρους ψυχοπαθολογικής διαταραχής. Όπως επίσης δεν είναι ένας απλός παραβατικός ληστής τραπέζης. Ο Νίκος είναι κάτι πολύ παραπάνω: Ένας ενήλικας 20 ετών που επέλεξε να αγωνιστεί ενάντια στο σύστημα εξουσίας και στο σημερινό καθεστώς. Είναι πολιτικός κρατούμενος και αιχμάλωτος πολέμου διότι κατά δήλωση του οι πράξεις του έχουν πολιτικά κίνητρα και έτσι πρέπει να αντιμετωπισθούν. Τα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τις ιδέες ή την μέθοδο του αγώνα αυτό αποτελεί άλλη συζήτηση.
Πρέπει να εναντιωθούμε στην μονομερή και ψευδή συσχέτιση ανάμεσα στην προσωπικότητα των ανθρώπων και των κοινωνικών τους συμπεριφορών ειδικά δε όταν αυτές δεν βολεύουν ή ενοχλούν το σύστημα. Να σταματήσουμε κάθε ιδεολογικό χειρισμό που κατασκευάζει τις γενικότερες πεποιθήσεις αναφορικά με τους ανθρώπους, τις ιδέες τους και τις κοινωνικές πολιτικές πεποιθήσεις. Μέχρι τότε κανείς μας δεν θα αισθάνεται ήσυχος και η οι φωνές που καλούν για αντίσταση θα ακούγονται βροντερά ενάντια σε κάθε Κρέοντα του δημόσιου βίου:

Αναρχία ρε!!!

….

Αργύρης Αργυριάδης
Δρ Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας
____________________________________________
@loukiach  
Θέμα χρόνου να πεθάνει ο Νίκος Ρωμανός!Δεν "πειράζει"!Το ΣΥΣΤΗΜΑ και οι υπηρέτες του να ν καλα!

 ‏@foyli  1
Tους ενοχλει ο Ν.Ρωμανος αλλα οχι αυτοι που τους εκλεψαν τα ταμεια,οχι αυτοι που τους εκλεψαν την ζωη και το μελλον τους

@nagapit 
Έγινε κατάληψη απο συντρόφους στη Νεα τηλεόραση Κρήτης, και παίχτηκε βίντεο για τον στην αρχή του κεντρικού δελτίου ειδήσεων.

Stelios nikitopoulos ‏@stenikito 
Αλληλεγγύη στον και τον Γιάννη Μιχαηλίδη απ'τους αγωνιζόμενους εργαζόμενους της ΕΡΤ.Ψήφισμα:
ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΡΤ ΓΙΑ ΝΙΚΟ ΡΩΜΑΝΟ – ΓΙΑΝΝΗ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ.
Η Συνέλευση των Αγωνιζόμενων Εργαζόμενων της ελεύθερης ΕΡΤ εκφράζει την αμέριστη συμπαράσταση της στον φυλακισμένο Νίκο Ρωμανό ο οποίος πραγματοποιεί απεργία πείνας διεκδικώντας το δικαίωμα του στις εκπαιδευτικές άδειες που και σύμφωνα με το νόμο δικαιούται. Εκφράζουμε επίσης την συμπαράσταση μας στον Γιάννη Μιχαηλίδη ο οποίος επίσης πραγματοποιεί απεργία πείνας σε ένδειξη αληλλεγγύης στον Νίκο Ρωμανό. Θεωρούμε ότι η στάση της κυβέρνησης και της δικαιοσύνης είναι εκδικητική και απάνθρωπη και δεν συνάδει με τους βασικούς κανόνες της δημοκρατίας. ΑΘΗΝΑ 29 ΝΟΕΜΒΡΗ 2014 ΟΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΕΡΤ




Ο/Η Κυριάκος έγραψε: 
Είπε αυτό το ανθρωπόμορφο δίποδο που έχουμε για πρωθυπουργό ότι αν δεν εκλέξουμε Πρόεδρο της Δημοκρατίας θα έχουμε πολιτική αστάθεια. Ξεκίνα λοιπόν από τον Ρωμανό γιατί αυτό που θα δημιουργήσει όχι μόνο μεγάλη αστάθεια αλλά ΕΜΦΥΛΙΟ (δεν το γράφω τυχαία αυτό) είναι το αίμα αυτού του παιδιού στα χέρια σας!
  
@33_3_3 
3 βουλευτίνες του ΣΥΡΙΖΑ στο Γεννηματάς για τον εκει τι να σας κανει; στη βουλή απειλήστε τους ότι αν πάθει κάτι θα δικαστούν


Νίκος Ρωμανός, Ηρακλής Κωστάρης: Εκπαιδευτικές άδειες... Και αγώνες για μια ανάσα ελευθερίας






__________________________________________________________________________________


ΠΡΟΣΘΕΤΩ 1η Δεκεμβρίου
Την απόρριψη του αιτήματος του κρατούμενου Νίκου Ρωμανού για χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας, προκειμένου να συνεχίσει χωρίς προβλήματα τη φοίτησή του στο ΤΕΙ Αθηνών, πρότεινε ο αρμόδιος εισαγγελέας, σύμφωνα με το δικηγόρο του κρατούμενου. 
Οι συνήγοροι δεν θα ζητήσουν χρόνο για να υποβάλλουν υπόμνημα δεδομένης της κρισιμότητας της κατάστασής του Νίκου Ρωμανού, αλλά θα ζητήσουν την άμεση σύγκλιση του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Πειραιά, ώστε να εκδοθεί η απόφαση που στην ουσία θα αφορά την ίδια τη ζωή του κρατούμενου. 
Την ίδια στιγμή, το σωματείο εργαζομένων του νοσοκομείου «Γ. Γεννηματάς» σε ανακοίνωσή του αναφέρει πως η κατάσταση της υγείας του είναι επιβαρημένη, ενώ υπογραμμίζουν πως οι αρχές επιχειρούν «με εισαγγελική παραγγελία» να υποχρεώσουν τους θεράποντες γιατρούς να τον σιτίσουν παρά τη θέλησή του και να σπάσουν έτσι την απεργία πείνας.



__________________________________
Η εικόνα πάνω 
ο Ν. Ρωμανός από το νοσοκομείο κοιτά τους αλληλέγγυους που έχουν μαζευτεί να τον υποστηρίξουν

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Τη σκότωσαν στο ξύλο. Μα πάω στοίχημα: δε σας νοιάζει



Τη σκότωσαν στο ξύλο, στο δρόμο, μπροστά σε περαστικούς. Έζησε σε κώμα μια εβδομάδα και πέθανε προχθές.
Αφήνει πίσω την κόρη της, ένα εντεκάχρονο κοριτσάκι.

Σας στεναχώρησα;

Δείτε τώρα - σαν test- πώς στους περισσότερους η λύπη θα γίνει αδιαφορία αν προσθέσω κάποιες λεπτομέρειες:

Ήταν χρήστρια, χρόνια στο Πρόγραμμα Αποτοξίνωσης.
Το παιδί τής το είχαν πάρει με δικαστική απόφαση.
Ο φόνος έγινε στην Πλατεία Εξαρχείων.
Οι δολοφόνοι επίσης χρήστες.

Το νιώθετε; Μη μου πείτε όχι, μόνο σκεφτείτε το. Με τις πρόσθετες πληροφορίες δεν είναι σα να έκλεισα το φάκελο; Σα να έγραψα  εκείνο το 'Ξεκαθάρισμα Λογαριασμών' που ακούμε στις ειδήσεις και προχωράμε αδιάφορα;
Άλλοι θα πείτε ''καλά να πάθει', άλλοι 'ας πρόσεχε'. Δε φταίτε εσείς, μόνο ήθελα να το εντοπίσουμε, να το θυμόμαστε ότι ακόμα κι οι ευαίσθητοι, οι φιλάνθρωποι, οι πολιτικά ξύπνιοι και ενεργοί έχουν προκαταλήψεις, ότι η ταυτότητα του χρήστη ουσιών μας θέτει σε κατώτερη κατηγορία με πολύ λιγότερα δικαιώματα. Και δεν αναφέρομαι μόνο στα πολιτικά μα και το άλλο, το δικαίωμα να μπούμε στην καρδιά και το νου σας.

Στην Κάλλη Κ. μόνο ένα RIP,
ένα Καλό Ταξίδι και Καλή Ξεκούραση θα πω.

Σ΄εσάς όμως θέλω να τονίσω κάτι:
Ο Δολοφόνος μπορεί να είναι και χρήστης.
Ο Χρήστης όμως σπανίως είναι Δολοφόνος.
Παρακαλώ μην το ξεχνάτε.

_____________________________
Δυό ακόμα πληροφορίες, τροφή για σκέψη, με αφορμή το περιστατικό:
1. Η κοπέλα δεν ήταν άπορη. Το αντίθετο. Η οικογένεια όμως απευθύνθηκε σε γνωστό 'Στεγνό΄Πρόγραμμα το οποίο συνηθίζει να συμβουλεύει 'Σκληρή Αγάπη': Την έδιωξαν από το σπίτι, έκοψαν κάθε βοήθεια, της πήραν το παιδί της.  Η θεωρία είναι πως άμα πιάσεις πάτο θα αλλάξεις. Στην πράξη όμως  τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά που πάτος είναι  η πορνεία, η απόλυτη ψυχική κατάρρευση, ο θάνατος.
2. Έχουμε πληροφορία ότι δύο νοσοκομεία δε δέχονται χρήστες, ούτε στα επείγοντα. Δε θέλω να το πιστέψω, οπότε θα επανέλθω αν εξακριβωθεί. 


ΠΡΟΣΘΕΤΩ 27 Νοεμβρίου
Άνοιξε μακριά συζήτηση για το θέμα στο Facebook* με πολλές προσωπικές επιθέσεις προς εμένα που δεν τιμούν τους θεραπευτές Στεγνού που μυγιάστηκε από το υστερόγραφό μου. Με λύπη παρατηρώ ότι εμείς οι χρήστες (νυν,πρώην ή θεραπευόμενοι) στην κουβέντα επιδείξαμε μια ευγένεια και κοσμιότητα που από τους άλλους λείπει.
Δυό δείγματα ακολουθούν (μα έχουμε και χειρότερα)




Και μια απάντηση:

*[ήταν στο σύνδεσμο https://www.facebook.com/daphne.chronopoulou.9/posts/10204215903852290 αλλά διαφράφτηκε αυτόματα λόγω αποχώρησής μου από το Σύλλογο Θεραπευομένων ΟΚΑΝΑ].

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Προστασία από τους κυνηγούς για τις 'αλεπούδες τις μικρές'




Ένα  βράδυ είδα μια αλεπού. Αλήθεια. Για μένα ήταν συμβολική στιγμή, μόλις είχα εκδώσει ένα βιβλίο που το πρώτο ποίημά του που είχα γράψει ήταν το 'Σονέτο Της Αλεπούς' (Στον ύπνο μου είδα μια αλεπού….). Κι ήταν ένα βράδυ μεθυσιού που είχε καταλήξει σε παραλία της Αττικής με ένα μπουκάλι κρασί στο αυτοκίνητο. Σταματήσαμε και κουβεντάζαμε πίνοντας όταν είδα δυό λάμψεις στο σκοτάδι. Ήταν τα μάτια της. Κι ύστερα τη είδα καθαρά, μικρούλα, ευλύγιστη, ζωηρή να με κοιτά κατάματα και να βουτά να κλέψει σκουπίδια από ένα μεγάλο κάδο.
«Πιάστε μας τις αλεπούδες τις μικρές
που τ΄αμπέλια μας αφανίζουν
'τι τ' αμπέλια μας είναι στον ανθό τους»*
απήγγειλα στο συνοδό μου στίχους από το αγαπημένο μου 'Ασμα Ασμάτων μα δε νομίζω να με κατάλαβε.

Η αλεπού, 'κυρά' και πονηρή στα παραμύθια, είναι βαθιά ριζωμένη στο ασυνείδητό μας. Στην Ελλάδα έχουμε κι εμείς κι αυτή, την τύχη να μην συνηθίζεται το ομαδικό κυνήγι της. Συνέτειναν το δύσβατο έδαφός μας, η οθωμανικής απαγόρευση να έχουν οι ραγιάδες άλογα και το ότι δεν είχαμε αριστοκρατία και φεουδαρχία κι έτσι κανείς δε μπορεί να ισχυριστεί (όπως στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη) ότι απαγορεύοντας το κυνήγι της καταστρέφουμε μια παράδοση.
Την άλλη παράδοση, του να φοράμε την ουρά της στο λαιμό επίσης τη γλυτώσαμε λόγω κλίματος και φτώχειας.
Την έχω ξαναπεί τη γνώμη μου για όποιον φορά πτώματα για να ζεσταθεί ή για να επιδειχθεί, όπως επίσης και για όποιον σκοτώνει για να διασκεδάσει.

Γι αυτό σας καλώ να διαβάσετε το κείμενο που έλαβα από μια ομάδα που έχει σκοπό να προστατέψει τις αλεπουδίτσες μας και να  υπογράψετε για να δείξουμε ότι μας νοιάζει και μας καίει. Υπογράφουμε στο:

https://secure.avaaz.org/el/petition/ELLINIKO_KOINOVOYLIO_Exodos_tis_ellinikis_alepoys_apo_ta_thireysima_eidi_1/





 "ΣΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΛΕΠΟΥ - SAVE FOX IN GREECE" / https://www.facebook.com/groups/720909091279194/
Δημιουργός ψηφίσματος : "ΣΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΛΕΠΟΥ - SAVE FOX IN GREECE" / 
Ζητάμε : νομοθετική ρύθμιση για την έξοδο της ελληνικής αλεπούς από τα θηρεύσιμα είδη και την ένταξή της στα προστατευόμενα είδη
Γιατί είναι σημαντικό;
1) Ενώ έχει(από το 1992) αποχαρακτηριστεί από «βλαβερό είδος»(σκοτώνονταν, μέχρι τότε, 50.000(!) αλεπούδες το χρόνο!), παραμένει στα «θηρεύσιμα είδη». Θεωρείται απειλούμενο είδος(έστω ελάχιστης ανησυχίας) της ελληνικής πανίδας, αλλά και μη εκτιμημένο (ΝΕ - Not Εvaluated), δηλαδή, η αλεπού ανήκει στα είδη, που δεν ήταν δυνατόν να αξιολογηθεί ως προς τα σχετικά κριτήρια του «ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΩΝ ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΩΝ ΖΩΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ» της Διεθνούς Ένωσης Προστασίας της Φύσης(IUCN).

2) Είναι πολύτιμος σύμμαχος για τους καλλιεργητές, καθώς συμβάλλει στον περιορισμό των ζημιών από τα ποντίκια.

3) Η λαϊκή εντύπωση, ότι η αλεπού καταστρέφει τα κονικλοτροφεία (κουνελοτροφεία) και τα κοτέτσια των ανθρώπων είναι υπερβολική, καθώς, σύμφωνα με σχετικές μελέτες, η διατροφής της κόκκινης αλεπούς αποτελείται:

· Κατά 48,4% από φρούτα και καρπούς με κουκούτσια
· Κατά 27,2% από μικρά τρωκτικά
· Κατά 6,5% από λαγούς και κουνέλια
· Κατά 3,1% από μικρά πουλιά
· Κατά 3,1% από έντομα
· Κατά 11,7% από άλλα είδη (κυρίως σκουλήκια και ψάρια)

4) Η αλεπού δεν παρουσιάζει εχθρική συμπεριφορά και είναι εξαιρετικά σπάνιο να συμβεί απρόκλητη επίθεση σε άνθρωπο.

Ζητάμε : νομοθετική ρύθμιση για έξοδο της ελληνικής αλεπούς από τα θηρεύσιμα είδη κι ένταξή της στα προστατευόμενα είδη.

Η ελληνική αλεπού ανήκει σ’ αυτήν την κατηγορία της Κόκκινης Αλεπούς, και, ενώ έχει(από το 1992) αποχαρακτηριστεί από «βλαβερό είδος»( σκοτώνονταν, μέχρι τότε, 50.000(!) αλεπούδες το χρόνο!),), παραμένει στα «θηρεύσιμα είδη». Θεωρείται απειλούμενο είδος(έστω ελάχιστης ανησυχίας) της ελληνικής πανίδας, αλλά και μη εκτιμημένο (ΝΕ - Not Εvaluated), δηλαδή, η αλεπού ανήκει στα είδη, που δεν ήταν δυνατόν να αξιολογηθεί ως προς τα σχετικά κριτήρια του «ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΩΝ ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΩΝ ΖΩΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ» της Διεθνούς Ένωσης Προστασίας της Φύσης(IUCN). Κι όμως έχει περάσει στα «θηρεύσιμα είδη», χωρίς περιορισμό ημερών κυνηγίου της και χωρίς περιορισμό αλεπούδων, ανά κυνηγό/έξοδο(Βλ. ρυθμίσεις θήρας του Ελληνικού Δασαρχείου για την κυνηγετική περίοδο 2014-2015).

Η ελληνική(Κόκκινη Αλεπού) μπορεί να προσαρμοστεί επιτυχώς στην ανθρώπινη παρουσία και να εξημερωθεί, διότι διαθέτει χρωμοσώματα «ήμερης συμπεριφοράς», όπως έχει ανακαλυφτεί από τους γενετιστές, κι έχουν γίνει – επιτυχημένα – από τον Ρώσο γενετιστή Dmitri Belyaev (1917-1985) προγράμματα εξημέρωσής της, όπου πλέον, έχει δημιουργηθεί ένα νέο είδος πλήρως εξημερωμένο,που σε πολλά κράτη(ΗΠΑ, Ρωσία, Αγγλία, κλπ.) έχει ενταχθεί στην κατηγορία των κατοικίδιων ζώων. Εξάλλου, σύμφωνα με έρευνες του πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, η εξημέρωση της αλεπούς, από τον προϊστορικό άνθρωπο, προηγήθηκε από εκείνη του σκύλου*.

Δεν θέλουμε να φέρουμε την ελληνική αλεπού από το βουνό στο σαλόνι. Να την βγάλουμε από τα «θηρεύσιμα είδη» θέλουμε και να την περάσουμε στα «προστατευμένα είδη».

Ο αγώνας μας κι ο στόχος μας είναι η έξοδός της από τα «θηρεύσιμα είδη» κι η ένταξή της στα «προστατευμένα είδη» της ελληνικής πανίδας.

*Αυτό (περί ήμερης συμπεριφοράς και δυνατότητας εξημέρωσης) επισημαίνεται(παραπάνω) ως ένας ακόμη λόγος για τη μη θήρευσή της, αφού η αλεπού δεν παρουσιάζει εχθρική συμπεριφορά και είναι εξαιρετικά σπάνιο να συμβεί απρόκλητη επίθεση σε άνθρωπο. Απεναντίας, μπορεί να προσαρμοστεί επιτυχώς στην ανθρώπινη παρουσία και μερικές φορές να ευδοκιμήσει σε περιοχές με έντονη ανθρώπινη δραστηριότητα. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, ορισμένες αλεπούδες έχουν εμφανιστεί ακόμα και στα προάστια πολλών μεγαλουπόλεων, σε πολλά κράτη.
____________________________________________________


Κι ένα δωράκι από το Λύσιππο. Μου τοθύμισε σε σχόλιο και σας το προσφέρω.
Αλεπούδες από τα Όνειρα του Κουροσάβα




*Μετάφραση Σεφέρη είχα στο νου. Το πρωτότυπο από Άσμα Ασμάτων Β15:
«Πιάσατε ημίν αλώπεκας
μικρούς και αφανίζοντας αμπελώνας·
και αι άμπελοι ημών κυπρίζουσαι»