Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Η σιωπή είναι συνενοχή― ένα Πείραμα κι η μνήμη του Βαγγέλη Γιακουμάκη



Η σιωπή είναι συνενοχή, κι αυτό δεν είναι ένα κούφιο συνθηματάκι είναι μια μεγάλη αλήθεια. Που αποδεικνύεται.
Σας παρουσιάζω το πείραμα της ActionAid Hellas*. Ηθοποιοί είναι ο μετανάστης κι ο άνδρας που φωνάζει. Όλοι οι άλλοι είναι άνθρωποι σαν εμάς που περίμεναν το λεωφορείο δίχως να γνωρίζουν ότι συμμετείχαν σε κοινωνικό πείραμα. Δεν είναι καινούργιο αυτό που βλέπουμε στο πείραμα, η ψυχολογία του πλήθους έχει μελετηθεί πολύ. Στην καθημερινότητα, σε μια στάση λεωφορείου αρκεί ένας να αντιδράσει  και σώζουμε όλοι ζωές και την αξιοπρέπειά μας για να ζήσουμε σε ένα καλύτερο κόσμο.

Όμως πόσο μακριά είμαστε εσείς κι εγώ από το να βρεθούμε στη θέση αυτού του παιδιού στη στάση; Πολύ νομίζουμε; Τι μας εξασφαλίζει τη θέση στο παγκάκι και την αξιοπρέπειά μας; Το ότι ζούμε εδώ και τώρα κι έτσι;

Όπως είχαν γίνει όλοι Charlie Hebdo  βλέπω τώρα να γίνονται όλοι γύρω μου Βαγγέληδες και να θυμούνται παλιές δικές τους εμπειρίες εκφοβισμού. Παιδικές τους όμως. Λίγοι φαντάζονται ότι θα ήτα δυνατόν να βρεθούν στη θέση του μετανάστη, ότι δηλαδή το μόνο που τους σώζει  από τραμπουκισμούς είναι η εντύπωση που δίνουν σε αγνώστους. «Είσαι Έλληνας;» ρωτούν στην Αστυνομία ένα δαρμένο νεαρό με δυσπιστία και διαπιστώνει ότι από την απάντησή του εξαρτάται η σωματική του ακεραιότητα. 
Πιστεύετε ότι ο εκφοβισμός του μετανάστη στη στάση του λεωφορείου διαφέρει από το σχολικό bullying; Θεωρείτε ότι η διαπόμπευση των 'μαλλιάδων' στη δεκαετία του '60 ανήκει στο παρελθόν και εποχές δικτατόρων;

Λυπάμαι, θα σας απογοητεύσω. Διότι ελπίζω να ξυπνήσει κάτι μέσα μας και την επόμενη φορά που θα χρειαστεί, να αντισταθούμε εγκαίρως κι όχι μετά, με μπανεράκια κι ευχές για «Καλό Παράδεισο» σε ανθρώπους που έζησαν την Κόλαση.

Ιδού το video
 (παρακαλώ δείτε ως το τέλος) + η ιστορία του νεαρού μαλλιά (που μας διηγείται η Εκπρόσωπος της Διεθνούς Αμνηστείας Ελλάδας) + κάποια σχόλια για το Βαγγέλη Γιακουμάκη.





Κατερίνα Μ. Καλογερά
Προέδρος του Ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας

ΝΑ ΚΟΥΡΕΥΤΕΙΣ!

Ο ανιψιός μου είναι φοιτητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Tο Σάββατο το βράδυ ξεκίνησε από το σπίτι του για να συναντήσει τους φίλους του. Πέρασε από την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου έξω από το ξενοδοχείο Savoy στον Πειραιά, όπου όπως έμαθε αργότερα είχε εκδήλωση η ''πολιτική οργάνωση'' Χρυσή Αυγή.
Όταν πέρασε από εκεί δεν γνώριζε ούτε τον λόγο που ήταν μαζεμένος κόσμος έξω από το ξενοδοχείο, ούτε για την εκδήλωση, προχωρούσε για να παει στη στάση εντελώς ανυποψίαστος. 
Ξαφνικά ένα χέρι αρχίζει να τον χτυπάει στον ώμο και ένας τύπος να τον ρωτάει:
''τι μαλλί είναι αυτό, ε;'', ''τι είσαι εσύ''; 
Το παιδί δεν απαντάει και συνεχίζει την πορεία του, ο τύπος γίνεται πιο επιθετικος:
''τι είσαι εσύ ρε, αντιφασίστας ή αναρχικός;'',''δεν ασχολούμαι μ' αυτά'' απαντάει ο ανιψιός μου, αλλά ο τύπος επιμένει:
''τι είσαι εσύ αντιφασίστας ή αναρχικός'', ''ηρέμησε'' του λέει ο μικρός και τα αίματα άναψαν, ο τύπος του ρίχνει την πρώτη μπουνιά ενώ αρχίζουν να μαζεύονται κι άλλοι(6,7).
Ο μικρός καταλαβαίνει ότι βρίσκεται σε δύσκολη θέση και προσπαθεί να ξεφύγει, τον κυνηγούν, τον πιάνουν, του χτυπάνε το κεφάλι σε κάτι κάγκελα, μετά τον ρίχνουν κάτω και αρχίζουν να τον βρίζουν, να του πατούν το χέρι και να τον κλωτσάνε στα πλευρά, κι αφού εκτονώθηκαν, τον παρατούν και φεύγουν. 
Ο μικρός σηκώθηκε και αιμόφυρτος πήγε στη στάση, όπου δυστυχώς όσοι ενήλικες συμπολίτες μας βρισκόταν εκεί, ούτε που γύρισαν να τον κοιτάξουν, για βοήθεια ούτε κουβέντα βέβαια. Αντιθέτως γύρισαν την πλάτη από την άλλη. Μόνο μερικά 18αρικα έτρεξαν να τον βοηθήσουν, να του δώσουν νερό και μαντήλια για να σταματήσει το αίμα. Όσο για τους χουλιγκάνους της
'' πολιτικής οργάνωσης '' συνέχισαν ανενόχλητοι τη συμμετοχή τους στην εκδήλωση.

Η δεύτερη πράξη αυτού του έργου, συνεχίστηκε στο αστυνομικό τμήμα που πήγαμε για να κάνουμε τη μήνυση.
-Αλλοδαπός είναι το παιδί;
-Έλληνας είμαι.Έχει σημασία;
-Ναι γιατί αφού δεν είναι αλλοδαπός δεν είναι ρατσιστική βια
-Φυσικά και είναι ρατσιστική βια. Η ρατσιστική βια δεν έχει να κάνει μόνο με τη χώρα προέλευσης.
-Όχι, όχι, δεν είπα αυτό, φυλετικά εννοώ.
-Τι εννοείται φυλετικά; 
-Τον χτύπησαν επειδή δεν ανέχθηκαν την διαφορετικότητα του.
-Ναι, φυσικά. Δηλαδή, απλά για να δω αν θα κάνετε εδώ την καταγγελία ή αλλού.
-Σου την πέσανε πολλοί;
-6-7 άτομα
(Αρχίζουν τα τηλέφωνα με τους ανώτερους)
-Και Έλληνας είπαμε ότι είσαι έτσι;
-Ναι
-Όχι,Έλληνας είναι κύριε Διοικητά ε έτσι; Έχω εδώ την ταυτότητα του.
Ναι, αλλά ούτε και ο Φυσσας ήτανε αλλοδαπός(κύριε Διοικητά).

Πράξη τρίτη στο νοσοκομείο:

-Ποιος σε χτύπησε;
-Η Χρυσή Αυγή
-Πώς έγινε;
-Είχαν εκδήλωση εδώ στο Savoy στον Πειραιά
-Τους τσίγκλισες;
-Όχι.
-Τι έκανες;
-Απλά περνούσα.
-Και;
-Δεν τους άρεσε το λουκ μου.
-Ποιο λουκ;
-Ξέρω εγώ το μαλλί μου.
-Άντε ρε σοβαρά; Κοίτα να δεις, καλά ακούμε ότι χτυπάνε αλλοδαπούς, κανένα γύφτο, αλλά και Έλληνες;
(ο ανιψιός μου έχει γουρλώσει τα μάτια και κοιτάει τους γιατρούς)
-Κι αυτούς που τους χτυπάνε δηλαδή όλα καλά;
-Όχι ότι είναι σωστό,αλλά που να φανταστεί κανείς ότι βαράνε κι Έλληνες. 
Πονάς;
-Ναι.
-Ίσως έχεις μερικά ραγίσματα δε φαίνεται καθαρά, αλλά, φίλε μου, να κουρευτείς!
-Τι εννοείτε να κουρευτώ;
-Κόψε το μαλλί ή άφησε το να μακραίνει!
-Γιατί;
-Να κουρευτείς, να κουρευτείς!
-Μα νόμιζα ότι είμαστε ελεύθεροι να αποφασίζουμε εμείς πως θέλουμε να κουρευόμαστε ή να ντυνόμαστε.
-Να κουρευτείς, άκουμε που σου λέω!

Ειλικρινά δεν ξέρω σε ποια πράξη τελειώνει αυτός ο εφιάλτης, αν τελειώνει ποτέ. Ο ανιψιός μου δεν θα το κουρέψει το μαλλί, γιατί δεν έχει μάθει να του υπαγορεύει κανείς το τι θα κάνει, ποιος θα είναι και πώς πρέπει να φαίνεται. Δεν έχει μάθει, ευτυχώς, να του καλουπώνουν την Ελευθερία του. 
Είμαι σιγουρη όμως, ότι αυτό που έζησε δε θα το ξεχάσει εύκολα, ότι θα περάσει πολύς καιρός πριν ξαναπερπατήσει στο δρόμο χωρίς να κοιτάει πίσω του με τον φόβο ότι κάποιος, από το πουθενά, θα του την πέσει ξανά. Ξέρω ότι δε θα ξεχάσει ποτέ πως στα μάτια των ΄΄ελεύθερων και δημοκρατικών΄΄ συμπολιτών του είδε την αδιαφορία τους, την αδράνειά τους, την προδοσία τους. 
Γιατί όλοι μας τον έχουμε προδώσει, με την ανοχή μας σ' αυτές τις πρακτικές, με την ψήφο μας σε ''πολιτικές οργανώσεις'' με φασιστική νοοτροπία, με την αδυναμία μας να κλείσουμε την πόρτα στον χουλιγκανισμό του φασισμού και την τρομοκρατία που κάποιοι θέλουν να μας επιβάλουν. Τους δίνουμε την ανοχή μας, την ψήφο μας, ίσως γιατί δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμα τι είναι το διαφορετικό που ενοχλεί αυτά τα φασίζοντα ανθρωποειδή που αποκαλούν τους εαυτούς τους πατριώτες και ότι αύριο, μεθαύριο ίσως να είμαστε εμείς το διαφορετικό που φοβούνται.
Ο ανιψιός μου γνώριζε για τα αίσχη των Ναζί μόνο από την ιστορία, είμαι σίγουρη όμως ότι δεν θα ξεχάσει ποτέ το αίσχος που βίωσε από τους νεοναζί. 
Κι αν εμείς, ως κοινωνία, δεν μπορούμε να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από τέτοιους εφιάλτες και τέτοια βιώματα, τότε έχουμε αποτύχει συνολικά. Έχουν αποτύχει οι γονείς, οι δάσκαλοι, οι κυβερνήσεις, οι δικαστές, τα κόμματα, οι ακτιβιστές, οι απλοί πολίτες και όλοι όσοι συνεχίζουν να μένουν απαθείς, να μην αντιστέκονται ενεργά, να κλείνουν τα μάτια σε τέτοια περιστατικά. Γιατί ήδη μετράμε θύματα.

Και αν περιμένεις ν' αντιδράσεις μόνο όταν θύμα θα γινει το δικό σου το παιδί, τότε ίσως να είναι πολύ αργά.
___________________


 Λίγα για την υπόθεση του Βαγγέλη Γιακουμάκη




Daphne Chronopoulou
Διαβάζω βλακώδη καμπάνια ευαίσθητων ψυχών που επ' ευκαιρία προτρέπουν από τα ιντερνετικά προφίλ 'Μιλήστε! Αν είστε θύμα bullying, μιλήστε μη φοβάστε!'.
Να μιλήσει σε ποιον; Στη σχολή όπου όλοι το ήξεραν; Στην αστυνομία για να υποστεί κι άλλα χειρότερα;
Στη μάνα που του ζητά να «μη ντρέπεται»; Ή στο θείο που μας μάλωσε που τον λέμε ομοφυλόφιλο διότι δεν είναι, είναι «Καθαρός» [sic].
Μιλήστε!

Σε μια χώρα που δεν έχουμε, όχι νόμο μα ούτε λέξη για το bullying. Διότι αλήθεια, πώς το λέμε ελληνικά;
Εκφοβισμό; (δεν είναι μόνο εκφοβισμός)
Καζούρα; (έλα μωρέ, πλάκα κάναμε).

Όχι, δεν αρκεί η προτροπή. Δεν αρκεί να μιλήσει. Πρέπει να υπάρχει το πού. Και να υπάρχει κι η νομοθεσία που θα δώσει βαρύτητα σ' αυτό το 'μιλήστε'

‪Panagiotis Hadjistefanou Υπάρχει σύνθετη Ελληνική φράση που περιγράφει επακριβώς τι είναι το bullying - μεθοδευμένος κατ' επανάληψη τραμπουκισμός μέσω λεκτικής και σωματικής κακοποίησης, συνήθως από ομάδα προς ένα θύμα. ‬
‪Και προτιμώ αυτή την περιγραφή από τον Αμερικάνικο όρο ο οποίος απλά συμπτύσσει μια κατάσταση πολύ σύνθετη και πιθανόν δεν γίνεται και κατανοητή από τον πολύ κόσμο στην Ελλάδα. ‬
Stefanos Livos
Αυτά που λέγαμε για την υπόθεση Άλεξ τα λέμε σήμερα για το Βαγγέλη. "Να κοιταχτούμε στον καθρέφτη σαν κοινωνία" και άλλες μπαρούφες, ενώ δεν συνειδητοποιούμε ότι είμαστε χειρότερη κοινωνία από πριν, αν όχι πιο σκληρή, πιο υποκριτική. Εθελοτυφλούμε, ενώ ενώ έχουμε στείλει στη Βουλή νταήδες, δολοφόνους πολλών Βαγγέληδων. 
Δάφνη Χρονοπούλου

Κλαίτε για 'το Βαγγέλη' (ετσι με το μικρό του σα να τον ξέρατε) κι ύστερα γελάτε με εκείνο το πεντοχίλιαρο που  τάχα κλαίει η μάνα της αδελφής από όταν το μοίραζε πάνω στη χαρά της που έκανε αγόρι.

Η κάτωθι σελίδα κατέβηκε και οι δημιουργοί συνελήφθησαν. Μα τίποτε δε χάνεται στο διαδίκτυο, υπάρχει στο https://archive.today/Y21Dh όπου από τα σχόλια βλέπουμε ότι καλά κρατεί η νοοτροπία που έσπρωξε στο θάνατο το Βαγγέλη Γιακουμάκη. Επειδή μια κυρία διαφώνησε που την κοινοποίησα  (να εοπαναλαβάνονται οι προσβολές «δεν κάνει καλό στη μνήμη του» είπε) προσθέτω την απάντησή μου.





Χρήστος Στυπαγγίδης 
Να θυμάστε παιδιά. Σας διαβάζουμε όλο το χρόνο. Επειδή σήμερα "είστε Βαγγέληδες" δεν αναιρεί την μαλακία που σας δέρνει τον υπόλοιπο χρόνο. Κάθε φορά λοιπόν που γράφετε για μπάζα, για χοντρούς, για Αλβανούς, για Ρωσοπόντιους, για χαζούς, για ξερακιανές, για αυτές που δεν ντρέπονται να φορέσουν μαγιό και να βγουν στην παραλία το καλοκαίρι, να ξέρετε, σας διαβάζουμε και θυμόμαστε. 
_______________
*Για να είμαστε εντάξει και να μην παρεξηγηθώ που αναρτώ παραγωγή της Action Aid (μια ακόμα ύποπτης ΜΚΟ της οικογένειας Μητσοτακη) παραθέτω και τα σχετικά:

Panagiotis Hadjistefanou Και όσον αφορά το βίντεο, έχει γίνει αντίστοιχο στον Καναδά, όπου σηκώθηκε στο πόδι όλη η γειτονιά, γιαγιάδες, παιδιά, ανάπηροι, νοικοκυρές και τον πήραν στο κατόπι από το σημείο μηδέν, με το που άρχισε τις τραμπουκίλες το Ναζίδι. 

Ξεφτίλα δηλαδή οι Έ
λληνες πάλι, το συζητάγαν το θέμα λιγουλάκι μωρέ, να τον σφάξει τον μαυρούλη, να μην τον σφάξει, κάτσε να ακούσουμε και την άλλη άποψη, μην είσαι φασίστας, τι είναι δα μια δολοφονιούλα, πολύ υστερικιά σε βρίσκω...

Elena Rpti είναι αυτοί που επικροτούν το σποτ που πασάρει η Action Aid. Δείχνει σε πιο βαθμό εχει ριζώσει η σήψη . Κρεμασμένοι προσπαθούν να πιαστούν απο το σκοινί τους. Η Αction aid ειναι ηλιθιε . Η ΜΚΟ του μητσοτακέικου που διαχειρίζεται εκατομμυρια και που πρεπει που και που να δικαιολογεί και την ύπαρξή της. Πλάσαρε τωρα ένα δηθεν αντιρατσιστικο σποτάκι με αφορμή την παγκόσμια μερα κατά του ρατσισμού - σιγά μην έκαναν τον κόπο από ανιδιοτελή ευαισθησία- και με την τόση σαπίλα δεν βλέπουν καν την σιωπηλη συνένοχη πλειοψηφία που περικυκλώνει έναν ηθοποιό , έναν μετανάστη που τον βάφτισαν ηθοποιό , φασίστες και 3 ανθρωπους που αντιδρουν . Απ αυτους μονο δυο δεν αναφέρουν την ελληνικότητά τους.....βαθιά σκοτάδια.
Katerina Saloniki Η Αλεξία Μπακογιάννη κόρη της Ντόρας που έφαγε τα λεφτά από το Ερυθρό Σταυρό και η Αλεξάνδρα Μπακογιάννη (αδερφή) είναι η πρόεδρος της Action Aid για την οποία οφείλω να επισημάνω πως δεν έχει ακουστεί κουβέντα, η θέση είναι αμισθί και θεωρείται και το μαύρο πρόβατο της οικογένειας. Ωστόσο κουβαλάει ένα όνομα που δεν την τιμά καθόλου, αλλά αυτό δεν την κάνει απαραίτητα δαχτυλοδεικτούμενη. Προσωπικά μου είναι αδύνατον να στερήσω τα χρήματα από τα δύο παιδάκια στη Σενεγάλη λόγω του ονόματός της.
Panagiotis Hadjistefanou 1. Το αν η Αλεξάνδρα Μπακογιάννη διαχωρίζει την θέση της από την οικογένεια της είναι ένα ζήτημα που μόνο εκείνη μπορεί να γνωρίζει, αφού δημόσια θέση τέτοια δεν έχει πάρει, όπως και οφείλει αν ισχύει κάτι τέτοιο, αφού δημόσια πρόσωπα και δημόσιες θέσεις κατέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι, με όλες τις πιθανότητες συνενοχής που παράγει αυτό το πλέγμα σχέσεων της οικογένειας μεταξύ της αλλά και της οικογένειας με το κράτος. 

2. Περεταίρω, δεν γνωρίζει κανείς από εμάς μετά βεβαιότητας το που ακριβώς πηγαίνουν αυτά τα δυο δολάρια. Ακόμα και να μην πηγαίνουν στην τσέπη της Αλεξάνδρας Μπακογιάννη, πολύ πιθανόν να καταλήγουν στην τσέπη κάποιου στελέχους της Μπόκο Χαράμ.

3. Η αποικιοκρατικής παράδοσης επιχείρηση στην Αφρική έχει πολλάκις ενδυθεί τον μανδύα της φιλανθρωπίας προκειμένου να εκτελέσει σχέδια γενοκτονικής φύσης και υποδούλωσης των πληθυσμών. Πλούσιοι και κυρίως ακαταλόγιστοι Ευρωπαίοι αστοί που επιχειρούν στην Αφρική επανδρώνουν μια παράδοση μεγάλων εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας. Ο έλεγχος αυτών των εκστρατειών είναι αδύνατος για γεωπολιτικούς λόγους. Πρόσφατα ακόμα και ο Μπιλ Γκέητς πήγε στα δικαστήρια επειδή σε συνεργασία με μια φαρμακευτική - την Du Pont - έκαναν μυστικά πειράματα με ακόμα μη εγκεκριμένα για άνθρωπο εμβόλια πάνω σε παιδιά επαρχιακών και αναλφάβητων πληθυσμών στα σύνορα Πακιστάν και Ινδίας. 

4. Ο κανόνας μου για την φιλανθρωπία, είναι ο εξής - αν έχεις λεφτά, δίνε σε άστεγους και ζητιάνους στα πεζοδρόμια, με πρώτο κριτήριο τους γέρους και ανάπηρους. Μετά, δίνε σε αντίστοιχους αναξιοπαθούντες στην γειτονιά, ή στον κύκλο σου. Να ξέρεις σε ποιον πάνε τα λεφτά και να είσαι απόλυτα σίγουρη συνειδησιακά για το τι κάνεις. Εναλλακτικά, αν δεν έχεις λεφτά μπορείς να φροντίσεις. Να σφουγγαρίσεις το σπίτι της ανάπηρης γριάς γειτόνισας, να ταίσεις τις γάτες της κλπ.

____________________________________

11 σχόλια:

  1. Είδα το βίντεο νωρίτερα και θύμωσα πολύ στην αρχή που δεν αντιδρούσε κανένας, ή έπαιρναν το μέρος του ρατσιστή κι έβγαζαν όλη τους την κακία...μου φαίνεται απίστευτο να γίνονται αυτά μπροστά μας και να μην αντιδράμε.
    Ευτυχώς κάποιοι αντέδρασαν, κι ευτυχώς ήταν οι περισσότεροι...
    Απίστευτο επίσης και το περιστατικό με τον νεαρό...όχι για τη βία των ούγκανων,(αυτοί είναι ικανοί για τα χειρότερα) αλλά για την αντιμετώπιση του παιδιού από τους άλλους στη συνέχεια...
    Για το "είμαστε όλοι Βαγγέληδες" τι να πω...όταν τον υπόλοιπο καιρό δείχνει ο άλλος με το δάχτυλο τον χοντρό, τον κοντό και πάει λέγοντας, κάνοντας τάχα πλάκα, είναι τελείως υποκριτικό!

    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ζωντας στο κεντρο της αθηνας , ειδικα σε μια γειτονια που οι περισσοτεροι ψηφισαν ΧΑ για πολλους λογους εχω δει και εχω ζησει πολλα τετοια περιστατικα, μαλιστα, χρονια πριν ειχα τσαντιστει με τον εαυτο μου γιατι λογω της βρωμιας της περιοχης ειχα σκεφθει για πολυ λιγο ετσι
    ξερω τι ειναι ρατσισμος και εχουμε ολοι ευθυνη ολοι μας, οτι και να λεμε αυτο θα αλλαξει αν αλλαξουμε ολοι ουσιαστικα
    σευχαριστω για την αναρτηση αυτη
    ξεχειλιζει ουσια κια αληθεια
    θα γραφα κι αλλα αλλα κλεινουν τα ματια μου χεχε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λέγε λέγε πιστεύω κάποιοι σιγά-σιγά καταλαβαίνουν Άσωτε.
      Πολύ συγκινητικό που παραδέχεσαι τι είκολο είναι να οχυρωθούμε πίσω από τέτοιες απόψεις. Όχι αν σκεπτόμαστε όμως.
      Κι αποδεικνύεται ότι αν μιλήσουμε διαπιστώνουμε ότι είμαστε πολλοί..

      Καλή μας μέρα!

      Διαγραφή
  3. Όταν ήμουν ακόμα σχολείο προχωρούσα ένα βράδυ σε ένα κεντρικό δρόμο στην πόλη μου με άλλα δυο παιδιά και συζητούσαμε. Ξαφνικά φρενάρει ακριβώς δίπλα μας ένα αμάξι με 4-5 άτομα και βγαίνει ο συνοδηγός κρατώντας ένα λοστό ( ή κλομπ, δε θυμάμαι) κι εμείς εκεί που μιλούσαμε σταματάμε και τον κοιτάμε. Ξαναμπαίνει μέσα στο αυτοκίνητο ο τύπος λέγοντας στους άλλους "Εντάξει, Έλληνες είναι" και φεύγουν. Πάω την επόμενη μέρα στην αστυνομία για να τους δώσω την πινακίδα του αυτοκινήτου και φαντάζεσαι που με γράψανε....

    Όσο για τους και καλά αντι-Bullyingίδες μάλλον θα πω κι εγώ δυο λόγια αύριο μεθαύριο.

    Μόνο στο Χατζηστεφάνου να μην έδινες και τόση σημασία...


    Πρόεδρας ΑΠΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να πεις κι εσυ Πρόεδρα,
      το περιμένω.

      (Ο Χατζηστεφάνου εκτός από αγαπημένος φίλος- όχι φεϊσμπουκικός― είναι ένας πανέξυπνος πολύ ταλαντούχος άνθρωπος. Όταν συμφωνώ παραθέτω τα λόγια του όπως και άλλων σχολιαστών. Γιατί όχι;
      Με στενοχώρησε μια ομοφοβική έκρηξη του Θωμά στο Fb μια μέρα, κυρίως επειδή έχει κολλήσει στη μια και μόνη συμμετοχή του Χατζηστεφάνου ως δασκάλου σε ένα αισχρό reality. Από τότε ο Παναγιώτης έχει κάνει χίλια δυό. Αρχισυνταξίες, εικαστικά, μυθιστόρημα. Γιατί κολλάνε κάποιοι στη μπούρκα;)

      Διαγραφή
  4. Δεν ξέρω τι να πω για τα υπόλοιπα, δεν θέλω να σχολιάσω κάτι περισσότερο από όσα έχουν ήδη σχολιαστεί αλλά θέλω να σε ρωτήσω για την πρώτη εικόνα του ποστ με τα γαϊδουράκια. Στην αρχή νόμιζα πως είναι από βιβλίο με παραμύθια. Όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς δεν ξέρω ποιος το έφτιαξε.
      Το έχω από αναρχικό εβραϊκό blog (στα εβραϊκά) το οποίο το δημοσίευσε το 2012 με τη λεζάντα Cooperation.
      Παραπάνω δεν ξέρω, γκούγκλαρα και βγαίνει το δικό μου.

      Διαγραφή
    2. Α οκ, δεν πειράζει ήταν λίγο απίθανο έτσι κι αλλιώς. Πάντως ευχαριστώ που έψαξες :*

      Διαγραφή
  5. Βλέποντας αυτό το βίντεο, πιστεύω πως υπάρχει έστω και μια μικρή ελπίδα στον κόσμο αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι.
      Κι είναι πολύ εδιαφέροντα όσα είπε για την εμπειρία σε συνέντευξη ο ηθοποιός (Εθνος από όπου left.gr). Η αντίδραση του κόσμου, λέει, τον συγκίνησε.

      Διαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.