Porta photo©by Pierre Couteau for DC

Δευτέρα, 2 Μαΐου 2016

Νεκρός ο τελευταίος παιδίατρος στο Χαλέπι #Assadisburningaleppo



 Τι είναι αυτό που κάνει ένα νέο γιατρό να παραμένει σε εμπόλεμη ζώνη, άυπνος κι όσες ώρες δεν κοιμάται όρθιος πάνω από τραυματίες κι ασθενείς, κατάκοπος κι απελπισμένος καθώς παλεύει δίχως υλικά και φάρμακα;

Βλέπουμε το Μωχάμεντ Μάαζ, τον τελευταίο εναπομείναντα παιδίατρο στο Χαλέπι, περιοχή που είχε καταληφθεί από αντάρτες και ανακαταλαμβάνεται από τις κυβερνητικές δυνάμεις που ενόσω παρακολουθούμε θα χτυπήσουν από αέρος το Νοσοκομείο. Το προσέξατε; «Κυβερνητικές δυνάμεις» λέω. Κυβερνητικές. Άρα πού είναι τα «έξυπνα όπλα που διαφήμιζαν από τότε παλιά, στον Πόλεμο του Κόλπου; Εκείνα που έλεγαν ότι θα έκαναν πια πολιτισμένοτον πόλεμο, δίχως νεκρούς αμάχους αλλά στοχευμένα; 


Πόσες ώρες έχουμε χάσει να παρακολουθούμε στο, καινούργιο τότε, CNN τις εξηγήσεις πώς λειτουργούν και πώς ρίχνονται και με τι ακρίβεια χτυπούν το στόχο; Ούτε καταλαβαίναμε καλά-καλά τι δουλειά είχαν οι Αμερικανοί στον Κόλπο (Τι, λέτε ξέρετε; Ένα ασαφές «Για τα πετρέλαια» συνοδευμένο από ύφος γνώστη δε μετράει για σοβαρή απάντηση όταν σκοτώνονται άμαχοι και καταστρέφονται οι ζωές αθώων ανθρώπων που μόνο τους έγκλημα είναι η γκαντεμιά να γεννηθούν εκεί κι όχι αλλού).
Τα «έξυπνα όπλα» απ' ό,τι βλέπουμε από τα εκατομμύρια εκτοπισμένων οικογενειών είναι ένας μύθος, ή είναι πολύ ακριβά ή ίσως πέθανε ο τελευταίος που ήξερε να τα χειριστεί. 

Με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο Μωχάμεντ Μάαζ.
 Βγαίνει ο γιατρός από την εντατική με την πράσινη φόρμα του χειρουργείου, περπατά προς την κάμερα και, μάθαμε, θα ετοιμαζόταν για νυκτερινή βάρδια στην Εντατική.
Δεν πρόλαβε. Βλέπουμε λάμψη, σκόνη. Κι απ' τα συντρίμμια βγαίνει μια γυναίκα που κρατά ένα μωρό. Τρέχει ο νους.. Να είναι άραγε το εγχειρισμένο παιδάκι της Εντατικής; Κι αν είναι άραγε θα αντέξει σ' αυτές τις συνθήκες, άραγε μάταια πάλεψε να το σώσει ο γιατρός που λίγα λεπτά μετά θα πέθαινε;
50 νεκροί. Ένας άμαχος σκοτώνεται κάθε 25 λεπτά.
Γιατί;
 Κι οι ζωντανοί που μένουν πίσω πόσο ζωντανοί είναι; Είναι ζωή αυτό που ζουν; Αντέχεται; Πώς να μη φύγουν, πώς δε θα φεύγατε;



Από τον Άσαντ ζητούν και ο Κέρρυ και η Ιορδανία με το Κατάρ να σταματήσει τις αεροπορικές επιθέσεις στο Χαλέπι που σε 9 ημέρες έχουν πάρει 196 ζωές.
Για όποιον νομίζει ότι καταλαβαίνει τι γίνεται, για όποιον έχει την εντύπωση ότι ο Άσσαντ είναι μετριοπαθής ή πολιτισμένος, υπενθυμίζω τον αγαπημένο κληρικό του καθεστώτος του που έβγαλε έναν φετφά (fatwah) να σκοτώσουν όλους τους πολίτες Ahmad Badr Al-Hassoun: «καλώ το Συριακόστρατό μας να δείξει την οργή του κι ακόμα καλώ τον αρχηγό μας να δείξει οργή».


________________________
Ακολουθεί το video
και πηγές και ebook (φευ στα αγγλικά)
για το Χαλέπι, που κατοικείται από την 7η χιλιετία π.Χ. κι είναι μια από τις αρχαιότερες πόλεις του κόσμου που από τους Έλληνες ονομάστηκε Χαλυβών (από το χάλυβα) κι αργότερα αποικήθηκε από Μακεδόνες που το Χαλυβώνα τον έκαναν  Βέρροια. 


Η είδηση
Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι μάχες στο Χαλέπι της Συρίας. Ο συριακός στρατός σφυροκοπεί τους μαχητές της αντιπολίτευσης, προκειμένου να καταλάβει την πόλη στα βόρεια της χώρας. Τις τελευταίες δέκα ημέρες μαχητικά της πολεμικής αεροπορίας του Μπασάρ Αλ Άσαντ βομβαρδίζουν θέσεις της αντιπολίτευσης. Μεταξύ άλλων βομβαρδίζονται και ιατρικές εγκαταστάσεις. Από τις 22 Απριλίου σχεδόν 250 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους.





Το Χαλέπι, η αρχαία Βέροια
 (σε αρκετές ευρωπαϊκές γλώσσες Aleppo) (αραβικά:حلب, ΧάλαμπτουρκικάΧάλεπ) είναι η μεγαλύτερη πόλη της Συρίας και πρωτεύουσα του ομώνυμου διαμερίσματος, το οποίο είναι το πολυπληθέστερο της χώρας. Ως πρόσφατα είχειπληθυσμό 2.132.100 κατοίκους και έκταση 190 τετρ. χλμ.βρίσκεται στις πεδιάδες της βόρειας Συρίας ανάμεσα στους ποταμούς Ευφράτη και Ορόντη είναι η μεγαλύτερη σε πληθυσμό πόλη της Συρίας ακόμα και από την πρωτεύουσα Δαμασκό, μια από τις μεγαλύτερες και ιστορικότερες πόλεις της Ανατολής. Αρχικά ήταν χτισμένη σε μικρή ομάδα λόφων γύρω από τον κεντρικό λόφο στα όρη του Αγίου Συμεών, που πήραν το όνομα τους από τον άγιο Συμεών τον ερημίτη, έναν χριστιανό μοναχό του 5ου αιώνα μ.Χ. που μόναζε στην περιοχή εκεί που βρισκόταν η ακρόπολη της πόλης.[1] Διαρρέεται από τον μικρό ποταμό Κουέικ (αραβικά قويق, αρχαίος Χάλος).

Το Χαλέπι είναι μια από τις παλαιότερες πόλεις του κόσμου, με ανθρώπινες εγκαταστάσεις από την 7η χιλιετία π.Χ.[2]. Την 3η χιλιετία π.Χ. αποτελούσε τμήμα του γειτονικού βασιλείου της Έμπλας και ονομαζόταν Αρμί, ενώ γύρω στο 3000 π.Χ. πήρε το όνομα Χαλπέ (για τους Έλληνες Χαλιβών, επειδή ήταν το μεγαλύτερο κέντρο παραγωγής χάλυβα στην περιοχή).
Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμασαν την πόλη Βέροια λόγω των εποίκων με τους οποίους έχτισε την νεότερη πόλη ο βασιλιάς των Σελευκιδών της Συρίας Σέλευκος Α΄ Νικάτωρ από την Βέροια της ελληνικής Μακεδονίας.

Μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, περιήλθε στην κυριαρχία του στρατηγού του Αντιγόνου Α΄ και το 301 π.Χ. στον Σέλευκο Α΄ Νικάτορα. Ο τελευταίος για να εδραιώσει την μακεδονική κυριαρχία στην Συρία, μετέφερε αποίκους από την Μακεδονική Βέροια και στο εξής η Χαλυβών θα περνούσε στην ιστορία με το όνομα Βέροια. Η πόλη ενωνόταν μέσω εμπορικού δρόμου με την Μεσοποταμία και ανήκε στην σελευκιδική επαρχία της Κυρρηστικής. Φαίνεται ότι κατά τους ελληνιστικούς χρόνους η πόλη άνθισε, ενώ η ελληνική γλώσσα ακουγόταν στις οδούς τις. Το 163/2 π.Χ. στην πόλη θανατώθηκε κατά διαταγή του Αντιόχου Ε΄ ο πρώην Ιουδαίος αρχιερέας Μενέλαος επειδή προξένησε αναταραχές στην ελληνική διοίκηση της Ιουδαίας, όσο και στους ομοφύλους του.....




Πιο πολλά--->   Χαλέπι/Βέρροια Συρίας 
      Ιωάννης Τραυλός, «Πόλεις των Σελευκιδών», Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, Εκδοτική Αθηνών, τομ. Ε΄, (1974), σελ. 473-474



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου