Πέμπτη 19 Απριλίου 2018

Στο Σούνιο δίχως Τάφο στρατιώτη» ― 19 Απρ.1824 ήταν


«Bάλτε με στου Σουνίου το μαρμάρινο γκρεμό
Όπου εκτός από τα κύματα κι εμένα εκεί πάνω
Kανείς δε θα ακούσει το κοινό μας μυστικό.
Eκεί σαν κύκνος θα 'θελα να τραγουδήσω πριν πεθάνω.
Mία γη σκλάβων δε θα είναι η δική μου, ως κάτω
Tην κούπα με κρασί Σαμιώτικο άδειασε ως τον πάτο.»
τραγουδά ένας δυστυχισμένος υπόδουλος Έλληνας ναυτικός στο τραγούδι "Nησιά Eλληνικά" (μετάφρασή μου από το "Δον Zουάν".

«Ένα τάφο στρατιώτη» ονειρευόταν από παιδί ο Βύρων που πέθανε σα σήμερα στο Μεσολόγγι.
Τάφο στρατιώτη δεν απέκτησε. Ταξίδεψαν χωριστά μυαλό και καρδιά και σώμα και την ταφική πομπή στην κηδεία συνόδεψαν άδειες άμαξες- ο τρόπος αριστοκρατών να πουν ότι τιμούσαν τον τίτλο μα όχι τον άνθρωπο.

Σας θυμίζω το ποίημα 'Ελληνικά Νησιά' αλλά και το τελευταίο του που έγραψε  στα γενέθλιά του λίγους μήνες πριν πεθάνει. Και τα δυο από το Μπλε Βιβλίο μου  (με ακριβείς μεταφράσεις ποιημάτων που αγαπώ και που με σημάδεψαν).

 






_____________________________________________________________________
                                          
 Το τελευταίο Ποίημα (με σημειώσεις) http://kastellakia.blogspot.gr/2011/06/blog-post_20.html#axzz5D7RgCrBB

Για τον Byron  δικά μου,
hashtag ΒΥΡΩΝ στο άλλο μου ιστολόγιο με τα εκδοθέντα/δημοσιευθέντα μου:


3 σχόλια:

  1. Δάφνη,
    ευχαριστιες για τη δημοσίευση αυτήν...
    Δέος...

    "[...] δώρο ασημένιο ποίημα" που λέει κι ο Ελύτης:

    "Νησιά , Νησιά ελληνικά!"
    "Και τί έχεις γίνει πια εσύ πατρίδα μου; Το ηρωικό σου έπος είναι πια παράφωνο"

    "Η Ελλάδα ονειρεύτηκα πως πρέπει να ελευθερωθεί ξανά"

    [ΥΓ. 19 Απριλίου 1959/ήτοι προ αμνημονευτων.. είναι και ημερομηνία των γενεθλίων μου]

    -Πού μπορεί να βρεί κανείς αυτή σου την μετάφραση στον Μπάυρον;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια Πολλά κι ευτυχισμένα πάντα
      και άκρως βυρωνικά
      σου εύχομα!
      Το έχω ανεβάσει στο άλλο blog με τα εκδοθέντα νου:
      ΕΔΩ
      αλλά για έντυπο θα σου πω ιδιαιτέρως.

      Διαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.