Κυριακή 4 Αυγούστου 2019

Λευκό μου ρόδο ιερόσυλης παρηγοριάς μου


'Ένα τριαντάφυλλο είναι ένα τριαντάφυλλο είναι ένα τριαντάφυλλο' έγραψε η Γερτρούδη Στάιν σε μια προσπάθεια να εκφραστεί κυβιστικά στη Λογοτεχνία. Και δεν είναι τυχαία η επιλογή του ρόδου του ουδέτερου αφού, το έχουμε ξαναπεί, σημειολογικά αντιστοιχεί στο τίποτε τόσο που το έχουμε φθείρει, εξ ου κι το επέλεξε κι ο Έκο για το δικό του 'Ονομα του Ρόδου' που , μας το είπε κι η Ιουλιέτα πως «ό,τι όνομα κι αν του δώσεις εκείνο γλυκά θα μυρίζει».

Πολλοί εκφράζεστε κατά των ποδοσέλφι- και δη των θαλασσινών.
Γι αυτό και θα σας φανεί ιεροσυλία να σας θυμίσω και το άλλο 'Λευκό Ρόδο' [die Weiße Rose] την αντιναζιστική οργάνωση του Μονάχου του 1942-43 της οποίας οι προκηρύξεις πρόσφατα κυκλοφόρησαν ελληνικά από τον Πατάκη. Συγγνώμη ζητώ από εσάς τους ευαίσθητους πουριτανούς αλλά για άλλη μια φορά σας αγνοώ. 
Επειδή οι μικρές χαρές- σαν τα ζωγραφιστά μου νύχια
είναι που κάνουν τη ζωή υποφερτή όταν τα άλλα, τα μεγάλα, δεν πηγαίνουν όπως σχεδιάσαμε και μας σερβίρεται, για άλλη μια φορά, πιάτο που δεν είχαμε παραγγείλει.
_____________________________________________________________








To “Λευκό Ρόδο” στην ναζιστική Γερμανία http://www.nostimonimar.gr/leuko-rodo/

Δε θα σιωπήσουμε ποτέ’’.
Οι προκηρύξεις του Λευκού Ρόδου (1942-1943)
μετάφραση: Θοδωρής Τσομίδης
Εκδόσεις Πατάκη, 2019/ 80 σελ. ISBN 978-960-16-8049-1
Παρουσίαση : kathimerini

Τα ζωγραφιστά μου νύχια πάντα από τη Nadia Vrettou Nadia's House Of Beauty

2 σχόλια:

  1. Αγαπάμε,τριαντάφυλλα μπλεγμένα με δάχτυλα και ωραία νύχια ποδιών.Αγαπάμε ότι ο άνθρωπος θεωρεί όμορφο και μας κάνει να καταλάβουμε τον λόγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.