Παρασκευή 18 Μαΐου 2012

Με τη βροχή, με Θάνατο κι ένα μάθημα γοητείας





 Πέθανε ένας φίλος χθες το πρωί. Το έμαθα πίνοντας το κρασί μου στο Γιαλό καθώς μαζεύονταν τα σύννεφα. Ευτυχισμένος θάνατος, στον καναπέ του ώσπου να φέρει ένα νερό κάποιος απ' την κουζίνα.
Κι ύστερα σπίτι με την καταιγίδα διάβαζα τον Προυστ μου ως αργά που γύρισε ο Κύριος Kastell τόσο μεθυσμένος που το πρωί βρήκε τα κλειδιά του αυτοκινήτου στα χωράφια και μια σακούλα με ψωμί που δε θυμόταν πώς ή με ποια λογική την απέκτησε.
Σήμερα βρέχει· μοιάζει χειμωνιάτικο το σπίτι, το πάτωμα έχει μικρές πατημασιές σκυλιού κι ο θάνατος είναι ξανά μαζί μας.
Θα σας κουράσω με τον Προυστ, το ξέρω, μα είναι συναρπαστικό να ξαναβρίσκεις ό,τι σε σχημάτισε και να ανακαλύπτεις πως ήταν ακόμα πιο δυνατό και μαγικό από ό,τι το θυμόσουν. Ακούστε αυτό:
Με αφορμή την ποίηση του Ουγκώ συζητούν οι καλεσμένοι τού salon ότι στα πρώτα τα άγουρα η ποίησή του σκέπτεται ενώ τα ώριμα όπως η Φύση προκαλούν τη σκέψη. Έτσι να γίνουμε θέλω, σαν Φύση να υπάρχουμε κι η ύπαρξή μας να κάνει τους άλλους  να σκεφτούν. 
Και με αυτή την άχρηστη σοφία γυρνώ στην πένθιμή μου περισυλλογή για το 'Χαμένο Χρόνο'.
____________________

Τετάρτη 16 Μαΐου 2012

Ροζ Συμμορία― Τρέμετε καταπιεστές!



Σε ένα κακοτράχαλο χωριό της Ινδίας ένα τσούρμο γυναικών που ντύνονται στα ροζ κι ανεμίζουν μακριά μπαστούνια ανάγκασε τον υπεύθυνο κρατικό εκπρόσωπο να περπατήσει ένα μεσημέρι επτά χιλιόμετρα στα κατσάβραχα για να καταλάβει πόσο απαραίτητος είναι ο δρόμος που υποσχόταν και δεν έφτιαχνε. Η ίδια συμμορία σώζει γυναίκες από την οικογενειακή βία και το συνηθισμένο συζυγικό βιασμό σε μια χώρα που οι αυτοκτονίες γυναικών είναι καθημερινές και δεν είναι σπάνιο ο γαμπρός να πυρπολεί τη νύφη αφού ξοδέψει την προίκα της. 
Δύο είναι οι κατατρεγμένες κάστες στην Ινδία. Οι dalit ('Άθικτοι') και οι γυναίκες. Υπάρχουν νόμοι για τα δικαιώματα και των δύο αλλά η άγνοια κι η προκατάληψη τις κρατούν  στην παραδοσιακή σκλαβιά. Κι η Σαμπάτ Παλ αγωνίζεται να τις ξυπνήσει.

Η Σαμπάτ Παλ είναι γυναίκα.
'Δεν πήγα σχολείο', λέει, 'oι γονείς μου ήταν αγρότες.'
'Πού έμαθα; Πήγαινα στο σχολείο του χωριού, έβρισκα ένα αγοράκι και του ζητούσα 'αδελφέ πες μου τι λέει εδώ'. Έμαθα να γράφω λίγο. Μ' έπιασε ο θείος μου και με έστειλε ως την Τετάρτη τάξη .
Δεν έχουμε σχολεία για κορίτσια του χωριού. Αν πάει ένα κοριτσάκι στο σχολείο τα αγόρια το κοροϊδεύουν. Έτσι μένουμε αγράμματες και αδύναμες.
Χάνουμε επειδή είμαστε γυναίκες κι οι άνδρες δεν αφήνουν να ζήσουμε καλή ζωή.'
Αυτά τα λίγα γράμματα κι ο δυναμικός χαρακτήρας της την έκαναν διαφορετική κι ας την πάντρεψαν 11 ετών κι ας απέκτησε το πρώτο παιδί στα 15. 
Οι άνδρες κι οι γυναίκες, λέει, είμαστε δυό τροχοί της ίδιας άμαξας. Οι γυναίκες είναι σκλάβες όμως γιατί δεν ξέρουν τα δικαιώματά τους. Όπως οι Άθικτοι που, λέει, οι άλλες κάστες τούς σιχαίνονται επειδή τις κρατούν καθαρές, επειδή πλένουν, κουρεύουν, καθαρίζουν.
Επτά δολάρια το μήνα είναι η σύνταξη. Επειδή στα χωριά δεν έχουν δημοτολόγια πολλές γυναίκες δεν μπορούν να αποδείξουν τη ηλικία τους και χάνουν το δικαίωμα. Η Παλ τα βάζει με τη γραφειοκρατία στα χωριά των dalit, τις πηγαίνει στο γιατρό που βεβαιώνει την ηλικία τους κι αυτή η μικρή σύνταξη τους δίνει τη δύναμη να αντισταθούν στην οικογενειακή δουλεία.
Το 2006 'πρωτοβγήκε' όπως λέει, στα χωριά και σήμερα η Ροζ Συμμορία της κατακλύζει την ύπαιθρο κι η επιρροή της είναι τόσο μεγάλη που το κόμμα της Σόνια Γκάντι ζητά τη συμπαράστασή της.

Κάθε γυναίκα που μπαίνει στη συμμορία μαζί με το ροζ σάρι και το λάτι της παίρνει και μαθήματα αυτοάμυνας. 'Ξυπνήσε γυναίκες της Ινδίας' τραγουδούν.
'Διάλεξα στολή για να ξέρει ο κόσμος ποιες είμαστε. Διάλεξα ροζ γιατί δεν το έχει διαλέξει κανένα κόμμα.  Κρατάμε το λάτι,  το παραδοσιακό μπαστούνι αυτοάμυνας, για να δείξουμε πως δε θα ανεχθούμε άλλη βία. Και δε φοβόμαστε να το χρησιμοποιήσουμε.'

'Κάθε γυναίκα που υποφέρει είναι μαζί μου' τραγουδούν..

__________________________
Για τη Gulabi Gang (τη Ροζ Συμμορία) μετά τα άρθρα, το βιβλίο και τα ντοκιμαντέρ φέτος έχουμε και ταινία. Πάνω αριστερά η αφίσα.

Κυριακή 13 Μαΐου 2012

Χωρίς βιβλιοπωλείο με τον Προυστ και το βοριά





Ένα νησάκι είχε ένα βιβλιοπωλείο. Παλιό, φιλικό, που το επισκέπτονταν παιδάκια ή τουρίστες και επηρέαζαν τις επιλογές του με τα γούστα και τις ανάγκες τους.
Ο τόπος αναπτύσσεται όμως και όταν ανοίγουν μεγάλοι δρόμοι  μια μεγάλη αλυσίδα ανοίγει κι άλλο βιβλιοπωλείο πλάι σε φημισμένο διεθνές καφετζίδικο και καλό κομμωτήριο. Παρκάρουν τα θηρία τους οι κυράδες και μεταξύ latte και ανταύγειας αγοράζουν κι ένα γυαλιστερό επιτραπέζιο τόμο για το σαλονάκι. Διότι το υποκατάστημα της αλυσίδας έχει στα ράφια του βιβλία άσχετα με τον τόπο, τα 'ευπώλητα' που σπρώχνει η εταιρία με συμφωνίες, ξενόγλωσσα που συμφέρουν και παιδικά για δωράκια.
Εν τω μεταξύ τα χρόνια περνούν, το μικρό βιβλιοπωλείο της πόλης  χάνει τους πελάτες του κι ο βιβλιοπώλης όταν συνταξιοδοτείται αναγκάζεται να το κλείσει αφού ο ανταγωνισμός δεν κάνει εφικτή την πώληση τής επιχείρησης.
Όμως η οικονομική κατάσταση αλλάζει. Η μεγάλη εταιρία διαπιστώνει πως η ιδέα δεν ήταν συμφέρουσα και ελαφρά τη καρδία κλείνει το υποκατάστημα στο νησάκι.
Αποτέλεσμα; Το νησάκι μένει δίχως βιβλιοπωλείο.

Ναι, πια δεν έχουμε βιβλιοπωλείο στη Μύκονο. Ντροπή μας; Οι τιμές των ακινήτων δε νομίζω πως θα επιτρέψουν σε νέο βιβλιοπώλη να τολμήσει το εγχείρημα, παρότι φέτος άνοιξαν αμέτρητα φαρμακεία― που ειλικρινά τους εύχομαι να πάνε καλά αν και φοβάμαι πως αυτό θα συμβεί μόνο σε περίπτωση επιδημίας.
Είδος πρώτης ανάγκης το φάρμακο μα για μένα είδος πρώτης ανάγκης είναι και το βιβλίο. Τώρα ψωνίζω μόνο από το Διαδίκτυο. Που είναι θαυμάσιο μα δεν είναι το ίδιο. Μου λείπει η κουβέντα ανάμεσα σε βιβλία, η ανταλλαγή εντυπώσεων και πληροφοριών.
Στην απόγνωσή μου κατέφυγα στα αγαπημένα μου κι όλη την εβδομάδα ξαναδιάβασα τον πολυδιαβασμένο μου Προυστ. Ο αέρας και η συννεφιά με κράτησαν μέσα και, ξαπλωμένη στα πολλά μου μαξιλάρια κρατώντας τους κιτρινισμένους τόμους του Ηριδανού κι ύστερα (διότι εν τω μεταξύ πέθανε ο μεταφραστής και δεν άντεξα να περιμένω να λύσει το πρόβλημα ο εκδότης) των Penguin, ξαναγύρισα, σαν η γεύση της μικρής μαντλέν να με ταξίδεψε στο δικό μου παρελθόν, σ' εκείνη που ήμουν κάποτε.

Ο Προυστ μιλά για το Βάγκνερ και την Ιφιγένεια του Gluck αλλά κυρίως για τη φράση από τη σονάτα του φανταστικού συνθέτη Vinteuil, ύμνο του έρωτα του Σουάν για την Οντέτ, που παίζεται σε κάθε τους συνάντηση.
Πολλές οι εικασίες κι οι προσπάθειες να βρεθεί η μουσική που ενέπνευσε στον Προυστ τόσες σελίδες. Ξέρουμε ότι θαύμαζε τον Gabriel Fauré, τον César Franck και τον Claude Debussy.
Και τον Wagner βέβαια.
Όμως εγώ σήμερα δεν είμαι στο Παρίσι και δε διακόπτω την ανάγνωση για να επισκεφθώ τα σαλόνια των Γκερμάντ. Ζω στην Ελλάδα και με διακόπτουν άλλες έννοιες (κι ας είναι ο ρατσισμός κι ο παρανοϊκός αντισιωνισμός παρόντες μέχρι εδώ και ως τώρα). Γι αυτό δεν είναι ο Βάγκνερ το αντίδοτό μου όταν εισβάλει το παρόν και με διακόπτει.  Μια ανάγκη αρμονίας άλλης με έστειλε στο Μπαχ.
Τούτη είναι η δημοφιλέστερη από τις φούγκες του μα παραμένει σα μπαρόκ ναός ένα μεγάλο δημιούργημα του ανθρώπου και μια απόδειξη ότι η λογική μας έχει τη δύναμη να τιθασεύει το χάος. Κι αυτό είναι παρηγοριά εδώ που βρέθηκα να ζω δίχως μυαλά, δίχως βιβλιοπωλεία.
Χαρείτε τη:

Bach, Toccata and Fugue in D minor, organ




Εικόνα
Η στέρηση με ρίχνει στην πορνογραφία: 
Το θρυλλικό βιβλιοπωλείο Shakespeare & Company, Παρίσι. 
Ο βιβλιοπώλης G.Whitman εργάστηκε σ' αυτό για 60 χρόνια· πελάτες του ο Hemingway, ο J. Joyce, ο Henry Miller, ο Allen Ginsberg, ο Samuel Beckett, ο William S. Burroughs κι άλλοι πολλοί. Τις νύχτες έχουν κοιμηθεί στο χώρο αυτό περισσότεροι από 40.000 αγγλόφωνοι καλλιτέχνες περαστικοί από το Παρίσι.
_________________________________________________

Σάββατο 12 Μαΐου 2012

ΟΧΙ ―Oι Bloggers λέμε ΟΧΙ στην κατάργηση της παλιάς διεπαφής.



Μου το ζήτησε η Blues κι αν υπάρχει ελπίδα να αποφύγουμε την ενόχληση σάς παρακαλώ να το πείτε κι εσείς αυτό το ΟΧΙ στον τίτλο μιας ανάρτησης σας.
Κάποιους δε μας βολεύει η νέα μορφή του Βlogger και εξακολουθούμε να ετοιμάζουμε τις αναρτήσεις μας χρησιμοποιώντας την παλιά.
Παρακαλώ πείτε ΟΧΙ μαζί μας.




Προσωπικά προτιμώ όντως την παλιά μα κι αν δεν την προτιμούσα θα έλεγα το ΟΧΙ διότι με έχει κουράσει η γιάπικη εφευρετικότητα υπαλλήλων που δικαιολογούν την παρουσία τους στα γραφεία αλλάζοντας ό,τι συνηθίσαμε.
'Φεύγοντας από εδώ δε θα βρεις θέση -θα φτιάξεις θέση' λένε στο Χάρβαρντ. Διαφωνώ. Προτιμώ το 'If it aint broken don't fix it'. Κι η παλιά μορφή μια χαρά δουλεύει Κύριοι Μαστροχαλαστές του Blogger.
_____________________

Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

8ο ΑΝΤΙΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΑΣ―11 και 12 Μαΐου στο Ελληνικό






8ο ΑΝΤΙΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΑΣ
ATHENS LEGALIZE PROTESTIVAL 2012

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11 & ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΜΑΙΟΥ
ΧΩΡΟΣ ΠΡΩΗΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
(είσοδος από Λεωφόρο Ποσειδώνος, στάση τραμ 2η Αγίου Κοσμά)

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ
για την μείωση της βλάβης από τις εξαρτήσεις
για πιο δίκαιες και αποτελεσματικές πολιτικές περί “ναρκωτικών” ουσιών

Το 8ο Αντιαπαγορευτικό Φεστιβάλ της Αθήνας θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 11 και το Σάββατο 12 Μάη, στο χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού (είσοδος από Λεωφόρο Ποσειδώνος, στάση τραμ 2η Αγίου Κοσμά), σε μια συμβολική επανάκτηση του δημόσιου χώρου.

και τις δύο ημέρες από τις 19.00:
Έκθεση κανναβικών σκίτσων canamo/ sin papeles, chai shop, food & flea market, ενημερωτικά περίπτερα, βιβλιοπωλείο, προβολές, θεατρικά δρώμενα, κρουστά από τους BATALA, και 3 μουσικές σκηνές με τους:

live:
NIGHTSTALKER, KOZA MOSTRA, BAILDSA, ΣΠΥΡΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ, FUNDRACAR, ATIKO MINUS with I-MITRI COUNTERACTION, VLASTUR, AERA PATERA & ANNA GOULA, PROFESSOR SKANK, SISTA JAMMAROOTS & OSCILATORS, INSPIRATION PROJECT, ΠΕΡΣΙΝΑ ΞΙΝΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ, REBET AGAINST THE MACHINE, BAD BID.

DJs:
ANNA MYSTIC, BLEND MISHKIN, SQUARE [Fr], DISPHONIA, Dj EHUTY [Br], IRAKLIS MINDPHASER, FleCK, DJ BOOKER, KERNELCOREMODE, HARRIS, A.H2O, THC SOUNDSYSTEM, KILLEMIL, CONFO, UNDERVERSE, FISHIMSELF & CHARALAMPOS SYMIANAKIS, MAX MILLION, INSOM, OZE, ABEND, NUMARK, MAN, THE MIRROR, ARGY ECHOSENSE, POSITRONIK, JUNIOR X, ANDREAS OPTIMUS, ODIOLAB live, SYGNALS, Djane PSYCHO QUEEN, EUNOIA, JAH BETA, RAGGAPRINCESS, POPPA STEVE, MONKEYMAN CDJREEKO, SELAH, SKITLAB, MASHDOWN45, MISTAOPERATOR, RADICAL GEE, SOUNDHOLIC, selector NESTA, MRS HCN, JEFF, SRJ, BILLY WIDZ, JEPH1, YAZ, POSTRIPER.

Φιλοξενούμενο ηχοσύστημα Dubwise HiFi.

visual art: VOID OPTICAL ART LABORATORY and M4N4R4V3R

(αναλυτικό μουσικό πρόγραμμα στο τέλος)

Τη Παρασκευή 11 Μάη στις 17.00 το απόγευμα και το Σάββατο 12 Μάη στις 12.00 το πρωί, το φεστιβάλ θα φιλοξενήσει το March to Athens (http://www.scoop.it/t/march-to-athenswww.march2athens.tk) και στα πλαίσια του Αγορά (http://www.agoraathens.net/el/http://titanpad.com/thematikesagoras) θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του οδοιπορικού καθώς και συζήτηση- ανοιχτή συνέλευση για τα κινήματα από τα κάτω, τις φυσικές καλλιέργειες, τη διατήρηση σπόρων, τις οικοκοινότητες, κα. Ανοιχτό κάλεσμα σε συλλογικότητες και κάθε ενδιαφερόμενο.

Υποστηρίζεται από:
Ηλιόσποροι, Κενό Δίκτυο, Ελευθεριακός Σύνδεσμος Απεξάρτησης (ΕΛΕΥΣΥΝΑ), Σύλλογος Θεραπευομένων ΟΚΑΝΑ, Φίλοι του Ανθρώπου, ENCOD, Πρωτοβουλία για τα Δικαιώματα των Κρατουμένων keli.gr, Act Up Drase Hellas, Οικολόγοι Πράσινοι, Νέοι Πράσινοι, Νεολαία Δημοκρατικής Αριστεράς, Επιτροπή δικαιωμάτων ΣΥΡΙΖΑ, ΑΚΟΑ, ΡΟΖΑ, Φιλελεύθερη Συμμαχία, Εφημερίδα Εποχή, Περιοδικό Ζενίθ, Rastavibe, 1step Forward, Dubwise HiFi, Natural High Family, Sub & Dub, Funxion, Creative Space, Urban Danja, One Love Reggae Ideas, Reggae.Gr, Freeze Mag/ It Shop, Akida promo, STFU, Mutant Conspiracy, Trifilo.Gr Web Radio, Greek Cannabis Society, Cannabishellas.Com, Tzivana.Gr, 420.Gr, Seeders

Με τη συνεργασία και σε υποστήριξη της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού.

Παρακαλούμε θερμά όλο το κόσμο να συμβάλλει στη καθαριότητα και τη περιφρούρηση του χώρου.

www.legaliseprotestival.blogspot.com
http://parkoellinikou.blogspot.com/

η αλήθεια είναι η καλύτερη πρόληψη...

Βρισκόμαστε ένα βήμα πριν από μια ιστορική εξέλιξη. Μετά από 30 χρόνια αντιαπαγορευτικού αγώνα και 7 χρόνια αντιαπαγορευτικών φεστιβάλ, καταφέραμε φέτος να κατατεθεί ένα νέο νομοσχέδιο στη Βουλή για να αλλάξει επιτέλους η εγκληματική πολιτική περί “ναρκωτικών”, που στιγματίζει ως εγκληματίες τους εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες ουσιών στην Ελλάδα.

Ένα νομοσχέδιο που δεν υπόσχεται οριστικές λύσεις, αλλά τουλάχιστον είναι ένα θετικό πρώτο βήμα που εστιάζει στην αποποινικοποίηση τη χρήσης, προμήθειας και κατοχής για ιδία χρήση, κατοχυρώνει το δικαίωμα στην θεραπεία, μετατρέπει σε πταίσμα την αυτοκαλλιέργεια κάνναβης, εξαιρεί την κλωστική κάνναβη από την λίστα των ναρκωτικών ουσιών, ενώ μεριμνά για την αποσυμφόρηση των φυλακών.

Το νομοσχέδιο ενώ ψηφίστηκε την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, παραμένει στο συρτάρι του Υπουργού Δικαιοσύνης πριν πάει στην ολομέλεια προς επικύρωση, καθώς υπάρχουν έντονες αντιδράσεις από το συντηρητικό πολιτικό φάσμα (ΝΔ, ΚΚΕ, ΛΑΟΣ), το οποίο δεν μπορεί να αποδεχθεί το δικαίωμα του ανθρώπου στην αυτοδιάθεση και το ότι η χρήση δεν είναι αδίκημα, αλλά στην χειρότερη περίπτωση θεωρείται αυτοπροσβολή. Δυστυχώς κάποιοι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον στρουθοκαμηλισμό και την ξεδιάντροπη πολιτική εκμετάλλευση στο θέμα αυτό, ενεργοποιώντας τα συντηρητικά αντανακλαστικά της κοινωνίας παραβλέποντας τόσο την αληθινή και ανθρώπινη διάσταση, όσο και τα αδιάψευστα στοιχεία ερευνών και εφαρμοσμένων πολιτικών.

Σε μια περίοδο σκληρής λιτότητας, που το κράτος συνθλίβει εργασιακά και κοινωνικά κεκτημένα πολλών ετών, μαζί με μισθούς, συντάξεις και κοινωνική πρόνοια, ενώ καταπατά με τον πιο βάναυσο τρόπο δικαιώματα και ελευθερίες, η Πολιτεία εμμένει σε μια αναποτελεσματική και αντικοινωνικά δαπανηρή πολιτική σε ότι αφορά τη χρήση και την εξάρτηση από ουσίες, παραβλέποντας τη διεθνή εμπειρία και τα επιστημονικά δεδομένα. Εμμένει σε μια εγκληματική πολιτική που είχε σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν ραγδαία οι προβληματικοί χρήστες ουσιών, τα νοσήματα και οι θάνατοι, να ενταθεί η πολυτοξικομανία και η αλόγιστη χρήση ουσιών από τη νεολαία, καθώς και να πλουτίσει το οργανωμένο έγκλημα, μαζί με τα παράνομα πολιτειακά κυκλώματα που το συντηρούν. Οι λίστες των χρηστών που ζητούν βοήθεια συνεχώς αυξάνονται μαζί με τις ανθρώπινες ζωές που χάνονται, αλλά και τις χιλιάδες ανθρώπινες ιστορίες που κρύβουν τα απρόσωπα νούμερα.

Εμείς λέμε φτάνει πια με την υποκρισία, φτάνει πια με την ποινικοποίηση και το στιγματισμό των χρηστών, φτάνει πια με το μαύρο χρήμα, τη διαφθορά και τη γιγάντωση του παράνομου εμπορίου. Πρέπει να υπάρξει άμεσα μια νομοθετική ρύθμιση του παράνομου εμπορίου, κατά τα πρότυπα του αλκοόλ, των φαρμάκων και του καπνού. Μέσα από την παρανομία δεν μπορείς να ελέγξεις ούτε τη ζήτηση, ούτε τη προσφορά- διάθεση ουσιών, ενώ είναι αδύνατο να διασφαλίσεις την μείωση της ατομικής και κοινωνικής βλάβης, καθώς και τη προστασία της δημόσιας υγείας.

Η κοινωνία είναι έτοιμη για την αλλαγή και οι πολιτικοί πρέπει να σταθούν προ των ευθυνών τους και να πάρουν μια ιστορική απόφαση ακολουθώντας το καλό παράδειγμα πολλών Ευρωπαϊκών χωρών.

Μέχρι να λάμψει η αλήθεια και να μπει το δημόσιο συμφέρον μπροστά από το ιδιωτικό κέρδος, εμείς θα καλλιεργούμε τα δικαιώματα μας και θα διεκδικούμε τα αυτονόητα:
- Αποποινικοποίηση της χρήσης, προμήθειας, κατοχής ουσιών για προσωπική χρήση και απεξάρτηση του χρήστη από τον έμπορο
- Πλουραλισμό στις θεραπευτικές μεθόδους
- Μείωση της βλάβης, περίθαλψη, πρόληψη και επανένταξη, αντί για καταστολή, διαπόμπευση και φυλάκιση
- Νομιμοποίηση της (αυτο)καλλιέργειας κάνναβης για προσωπική χρήση (ευφορική, θεραπευτική), καθώς και της κλωστικής κάνναβης για βιομηχανική χρήση
- Ενημέρωση βασισμένη στα επιστημονικά δεδομένα και τις διεθνείς καλές πρακτικές, όχι σε αντιλήψεις ηθικού πανικού και δαιμονοποίηση.
- Δίκαιες και αποτελεσματικές πολιτικές που θα ελαττώσουν τις δημόσιες δαπάνες για την καταστολή, θα ανακατευθύνουν πολύτιμους οικονομικούς πόρους στη πρόληψη και την περίθαλψη, και θα εξασφαλίσουν δημόσια έσοδα από τη νόμιμη ρύθμιση της προσφοράς.

Οι χρήστες ουσιών δεν είναι εγκληματίες, είναι συνάνθρωποι μας από όλα τα κοινωνικά στρώματα. Είναι εκατοντάδες χιλιάδες στην Ελλάδα και εκατομμύρια παγκοσμίως, δεν χωράνε καν στις φυλακές. Οι πολιτικές που ακολουθούνται δεν είναι δίκαιες και αποτελεσματικές, αντίθετα είναι δαπανηρές και έχουν φέρει το αντίθετο από το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, την αύξηση δηλαδή της προσφοράς και της ζήτησης ουσιών καθώς και της βλάβης για τους χρήστες και την κοινωνία.

Η Αθήνα συμμετέχει και φέτος στην Ημέρα Παγκόσμιας Δράσης για την αποποινικοποίηση της Κάνναβης ως μια συμβολική διεκδίκηση για πιο δίκαιες και αποτελεσματικές πολιτικές περί «ναρκωτικών» ουσιών.

Τις δύο πρώτες βδομάδες του Μάη κάθε χρόνο, εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι βγαίνουν στους δρόμους σε περισσότερες από 300 πόλεις από όλο τον κόσμο (http://cannabis.wikia.com/wiki/Portal:Global_Marijuana_March) για να διεκδικήσουν πιο ανθρώπινες, «αντιαπαγορευτικές» πολιτικές που δεν αντιμετωπίζουν την χρήση ή την εξάρτηση από ουσίες ως ποινικό αδίκημα, αλλά περιορίζουν τις βλάβες στον άνθρωπο και την κοινωνία και οδηγούν στην απεξάρτηση του χρήστη από το παράνομο εμπόριο, αποδυναμώνοντας ταυτόχρονα το τελευταίο.

Η πραγματοποίηση του φεστιβάλ στο πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού είναι μια συμβολική δράση επανάκτησης του δημόσιου χώρου, μέσα από τη δημιουργία μιας προσωρινά αυτόνομης ζώνης, ενός φεστιβάλ για την αξιοπρέπεια, την ελευθερία, την αγάπη και την ειρήνη. Στηρίζουμε με αυτό τον τρόπο έμπρακτα το αίτημα χιλιάδων πολιτών και της Επιτροπής Αγώνα να παραμείνει το Ελληνικό, δημόσιος, ελεύθερος χώρος και να διαμορφωθεί ο χώρος του πρώην αεροδρομίου και της παραλίας του Άγιου Κοσμά σε Μητροπολιτικό Πάρκο με υψηλή βλάστηση, αθλητικές και ψυχαγωγικές χρήσεις.

Καλούμε τον κόσμο που θα συμμετέχει στο Αντιαπαγορευτικό Φεστιβάλ, να σεβαστεί το χώρο που θα μας φιλοξενήσει, συμβάλλοντας υπεύθυνα στην καθαριότητα και την περιφρούρηση του χώρου.
Δεν υπάρχει κανένας διαχωρισμός ανάμεσα στους διοργανωτές, τους καλλιτέχνες και όλους τους παρευρισκόμενους, όλοι συμμετέχουν αφιλοκερδώς, δεν υπάρχει αντίτιμο ή κερδοσκοπικά οφέλη…

Η αυτοργάνωση, η εθελούσια υπεύθυνη συμμετοχή, η απελευθέρωση του Δημόσιου Χώρου και η αντι-εμπορευματική λογική διαπνέουν την λειτουργία του Αντιαπαγορευτικού Φεστιβάλ. Αυτό το φεστιβάλ γίνεται ενάντια σε όλες τις απαγορεύσεις και ενάντια σε όλους τους εθισμούς. Τάσσεται ενάντια σε κάθε ναρκο-κουλτούρα, ενάντια στο εμπόριο ναρκωτικών, ενάντια στην καταστολή των ελευθεριών και τη βία από όπου και αν προέρχεται, ενάντια στην ηρωίνη, τις χημείες, την ύπνωση, την πολυτοξικομανία την αλόγιστη, εγωπαθή και υπερβολική χρήση ουσιών κάθε λογής…

Είναι ενάντια σε κάθε κουλτούρα νάρκωσης, αποβλάκωσης, φρικαρίσματος, και στρουθοκαμηλισμού.
Σε καμία περίπτωση δεν διαφημίζει τη χρήση καμίας νόμιμης ή παράνομης ουσίας. Αντίθετα γίνεται για να διεκδικήσουμε πιο δίκαιες και αποτελεσματικές πολιτικές για την μείωση της βλάβης από τις εξαρτήσεις αντί για την ποινικοποίηση των χρηστών. Για να πληροφορήσουμε τον νέο κόσμο αδογμάτιστα για την επικινδυνότητα των ουσιών που καταναλώνουν και να αντιμετωπίσουμε την εξάρτηση από αυτές με βάση την τοξικότητά τους.

Η Ελευθερία, ο Έρωτας, η Φιλία, η μουσική, τα ταξίδια, οι γιορτές, το βίωμα της συλλογικής χαράς, το όνειρο, η δημιουργικότητα, το άνοιγμα της συνείδησης δεν μπορούν να παραδοθούν ούτε στους δεσμοφύλακες, ούτε στους ψυχίατρους, ούτε στα χέρια της αστυνομίας, ούτε στα χέρια των πρεζέμπορων…

Είναι χρέος όλων μας η συνάντηση αυτή να είναι ένα μάθημα από όλους εμάς για όλους εμάς, μια εμπειρία που μας κάνει καλύτερους, μια συνάντηση ενδυνάμωσης και συνειδητοποίησης.

Το Αντιαπαγορευτικό Φεστιβάλ γίνεται στο πλαίσιο της εκστρατείας "Συμμαχία Αλλάξτε πολιτική για τα Ναρκωτικά" την οποία στηρίζουν πλήθος πολιτών και φορέων. Η Συμμαχία έχει αποστείλει μία επιστολή- έκκληση στον πρωθυπουργό,http://iliosporoi.net/index.php?option=com_content&view=article&id=264%3A2009-11-07-17-25-12&catid=52%3A2008-07-31-20-38-41&Itemid=71 στη βάση της οποίας συλλέγονται υπογραφές.

Ενημέρωση για flea & food market Αντιαπαγορευτικού φεστιβάλ

Βασική προϋπόθεση για συμμετοχή: Όχι ποτά, νερά και σουβλάκια! εντός του χώρου του φεστιβάλ η διοργάνωση διατηρεί το δικαίωμα της αποκλειστικής διάθεσης ποτών, νερών και αναψυκτικών από τα μπαρ, καθώς από εκεί καλύπτονται τα πάρα πολλά έξοδά της. Επίσης θα διαθέτει και πάγκο με σουβλάκια. Για να καταφέρνουμε να κάνουμε το μεγαλύτερο -ελεύθερο και αυτοχρηματοδοτούμενο- φεστιβάλ της πόλης, χωρίς χορηγούς και σπόνσορες, για όσο είναι απαραίτητο. Οποιοσδήποτε ανοίξει πάγκο με ποτά και νερά θα οδηγείτε εκτός του χώρου του φεστιβάλ.

Οποιαδήποτε τοποθέτηση πάγκου θα γίνει μόνο μετά από συνεννόηση με τη διοργάνωση και μόνο στους προσδιορισμένους χώρους του μάρκετ. Ιδιαίτερα όποιοι θέλουν να ανοίξουν πάγκο με φαγώσιμα πρέπει να συνεννοηθούν πρώτα με την διοργάνωση (iliosporoi[at]yahoo.gr) για να μην υπάρχουν πολλές αλληλεπικαλύψεις.

ΜΟΥΣΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11 ΜΑΗ

live stage
20.00 – 20.45: AERA PATERA & ANNA GOULA
21.00 – 21.45: SISTA JAMMAROOTS & OSCILATORS
22.00 – 23.00: PERSINA KSINA STAFYLIA
23.30 – 00.30: BAILDSA
00.45 – 01.45: VLASTUR
02.00 – 03.00: INSPIRATION PROJECT

μετά τις 21.00 κρουστά από τους BATALA

Dance floor
20.00 – 21.00: THE MIRROR
21.00 - 22.00: ARGY ECHOSENSE
22.00 - 23.00: MAX MILLION
23.00 – 00.00: FISHIMSELF & CHARALAMPOS SYMIANAKIS (Deep In Mind) on santouri
00.00 – 01.00: OZE (Urban Danja. Vim Breaks)
01.00 – 02.00: ABEND b2b NUMARK (Funxion)
02.00 – 03.00: INSOM (Urban Danja, Melting Pot, Trust in Music)
03.00 – 04.00: SQUARE [Fr] (Mindtech)
04.00 – 05.00: DISPHONIA (Funxion, Trust in Music, Mindtech)
05.00 – 06.00: MAN b2b POSITRONIK (Mutant Conspiracy)

Dubwise soundsystem
19.00 – 19.45: JAH BETA
19.45 – 20.30: RAGGAPRINCESS
20.30 – 21.15: POPPA STEVE
21.15 – 22.00: MONKEYMAN CDJREEKO
22.00 – 22.45: SELAH
22.45 – 23.30: SKITLAB
23.30 – 00.15: MASHDOWN45
00.15 – 01.00: MISTAOPERATOR
01.00 – 02.30: ATIKO MINUS & I-MITRI COUNTERACTION live
02.30 – 03.30: RADICAL GEE
03.30 – 04.15: ANNA MYSTIC
04.15 – 05.00: SOUNDHOLIC
05.00 – 06.00: A.H2O


ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΜΑΗ

live stage
20.00 – 20.45: REBET AGAINST THE MACHINE
21.00 – 21.30: ΣΠΥΡΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ
21.45 – 22.45: BAD BID
23.15 – 00.15: NIGHTSTALKER
00.45 – 01.45: KOZA MOSTRA
02.00 – 03.00: FUNDRACAR
03.00 – 04.00: PROFESSOR SKANK

Dance floor
20:00 - 21:00: JUNIOR X
21:00 - 22:00: ANDREAS OPTIMUS
22:00 - 23:00: ODIOLAB live
23:00 - 00:00: SYGNALS
00.00 - 01.00: Djane PSYCHO QUEEN (Natural High)
01.00 – 02.00: EUNOIA (Harmonia Records)
02.00 – 03.00: Dj EHUTY [Br] (Pixel Freaks)
03.00 – 04.00: UNDERVERSE (Natural High)
04.00 – 05.00: CONFO (DiscoValley Records)
05.00 – 06.00: IRAKLIS MINDPHASER (Natural High)

Dubwise soundsystem
19.00 – 19.45: NESTA
19.45 – 20.30: mrs HNC
20.30 – 21.15: THC SOUNDSYSTEM
21.15 – 22.00: KILLEMIL
22.00 – 22.45: JEFF
22.45 – 23.30: BLEND MISHKIN
12.00 - 12.45: SRJ
12.45 - 01.45: BILLY WIDZ B2B JEPH1
01.45 - 03.00: FLeCK vs DJ BOOKER (Breathe records)
03.00 - 04.00: KERNELCOREMODE (Creative Space)
04.00 - 05.00: HARRIS (Funxion)
05.00 - 06.00: YAZ B2B POSTRIPER (Stfu)
____________________________________ Facebook


Τετάρτη 9 Μαΐου 2012

Αρτεμισία, η Ιουδήθ με τα πινέλα―η γυναικεία φωνή στο φως



Μέχρι κι ως πριν εκατό χρόνια υπήρχαν σοφοί που υποστήριζαν πως οι γυναίκες είναι κουτές αφού έχουν μικρότερο εγκέφαλο από των ανδρών. Γελάμε σήμερα αλλά ένα άλλο επιχείρημα ακόμα πλανάται σα μομφή. Γιατί, μάς ρωτούν ρητορικά κι ειρωνικά, γιατί οι γυναίκες δε μεγαλουργούν; Γιατί όλοι οι Μότσαρντ, οι Βάγκνερ, οι Πικάσσο, οι Παστέρ κι οι Ναπολέοντες είναι άνδρες από καταβολής πολιτισμού ως σήμερα;
Την απάντηση την έδωσε η Βιρτζίνια Γουλφ περιγράφοντας τη ζωή της αδελφής του Σαίξπηρ. Που κι αν υπήρξε δεν έχουμε λόγο να τη θυμόμαστε παρά υποθετικά για να εξετάσουμε από πόσο νωρίς στη ζωή της γυναίκας μπαίνουν εμπόδια που ανακόπτουν την πνευματική εξέλιξη και φυλακίζουν τη δημιουργικότητά της στην εσωστρέφεια οικιακών μικρών στόχων.
Πιο πρόσφατα και πιο κοντά μας ως μαθήτρια είχα την πεποίθηση πως οι γυναίκες είμαστε λίγες και σπάνιες διότι στην τάξη μου τα κορίτσια ήταν ελάχιστα. Βλέπετε οι γονείς  έκαναν θυσίες για να καλοσπουδάσουν το γιο μα όχι την αδελφή του που γι αυτήν τα ακριβά ιδιωτικά έμοιαζαν σπατάλη.
Χωρίς σπουδές, χωρίς σεβασμό για την ώρα της μελέτης μας, κι οι πιο πολλές χωρίς (όπως σοφά απαίτησε η Βιρτζίνια Γουλφ) ένα δικό μας δωμάτιο και τις 'Τρείς Γκινέες' που θα μάς έκαναν ανεξάρτητες, οι περισσότερες καταφεύγαμε στη σκλαβιά του γάμου για να αποκτήσουμε μια όποια ελευθερία και το σεβασμό που επιβάλλει το 'Κυρία' έναντι του υποτιμητικού 'δεσποινίς'.
Έτσι τα λίγα σημαντικά γυναικεία έργα των αιώνων γράφτηκαν στο τραπέζι της κουζίνας, κρυφά και ένοχα ανάμεσα σε οικιακά καθήκοντα, φροντίδα άρρωστων γονιών και άδοξες απόπειρες να 'ζητηθεί το χέρι' μας για να δουλέψει κάτω από άλλη στέγη.
Πείτε μου, αμφιβάλλετε; Λέτε πως πέρασαν εκείνοι οι καιροί, πως τα λόγια μου περιγράφουν τις Μπροντέ του παρελθόντος; Λέτε; Για πείτε μου λοιπόν, για θυμηθείτε πού γράφτηκε ο Χάρυ Πότερ από μια άνεργη μάνα μονογονεϊκής οικογένειας που πάλευε με τη φτώχεια και τις έγνοιες του νοικοκυριού κι έβρισκε χρόνο δικό της μόνο στις ώρες που περίμενε στο παμπ μεταξύ των απογευματινών μαθημάτων του παιδιού της.
Ναι είναι δύσκολο, υπεράνθρωπο να γίνεις Σαίξπηρ κάτω από τέτοιες συνθήκες. Γι αυτό και (θα το έχετε προσέξει) τούτο το blog έχει μια αγάπη για τις γυναίκες που κατάφεραν να υπερβούν τα εμπόδια και να δημιουργήσουν ισάξια κι αλλιώτικα δικά τους έργα, να δείξουν τον κόσμο από τη δική μας οπτική φωτίζοντας τα σκοτάδια στα οποία την έθαψε η ανδρική ορμή.
αυτοπροσωπογραφία


Κι ιδού μια από αυτές, η άξια Αrtemisia Gentileschi.

H Αρτεμισία γεννήθηκε το 1593 στη Ρώμη κι έμαθε να σχεδιάζει από τον πατέρα της που ήταν επιτυχημένος ζωγράφος. Σχολές δεν τη δέχτηκαν μα εκείνη επέμεινε με δάσκαλο τον Agostino Tassi.
Κι εκεί, όπως γίνεται με όποια ξεφύγει από το κοπάδι, τα πράγματα στράβωσαν. Γνωρίζουμε πως το 1612 ο πατέρας της μήνυσε τον Τάσσι για βιασμό και πως η δίκη του κράτησε μήνες. Τις συνέπειες του σκανδάλου μόνο τις φανταζόμαστε αλλά οι συνέπειες του βιασμού είναι ορατές στο έργο της. Με δραματικό ρεαλισμό και βίαιο chiaroscuro (την αντίθεση φωτεινού και σκοτεινού) μας διηγείται τις γνωστές ιστορίες με ηρωίδες δυναμικές που ζητούν εκδίκηση από τους κακοποιούς άνδρες όπως η Ιουδήθ της από τον Ολοφέρνη.
Σε μια εποχή που οι γυναίκες ζωγράφιζαν άνθη και πορτραίτα για ενδοοικογενειακή χρήση, η Αρτεμισία ασχολήθηκε με θέματα μεγάλα, θρησκευτικά και ιστορικά και κατάφερε να αναγνωριστεί στον ανδροκρατούμενο κόσμο της μετα-αναγεννησιακής ζωγραφικής. Όμως μετά το θάνατό της (1652 ή 1653) ξεχάστηκε κι οι κριτικοί προτίμησαν να αποδίδουν στον πατέρα της ή άλλους τα έργα της.
'Παραμελήθηκε από την Ιστορία όπως κανένας καλλιτέχνης του επιπέδου της' έγραψε η ιστορικός Τέχνης Mary D. Garrard που έγραψε τη βιογραφία της το 1989.
Η πρώτη της έκθεση έγινε το 1991 στη Φλωρεντία κι ακολούθησε ταινία και κάποια ντοκιμαντέρ που την κάνουν σιγά-σιγά γνωστή στο πλατύτερο κοινό.
Χαρείτε τη!







Έργα και πληροφορίες στο artemisia-gentileschi


Εικόνες
η αυτοπροσωπογραφία της
η αγαπημένη της Ιουδήθ που τη ζωγράφισε περισσότερες από δώδεκα φορές. Εδώ με τη θεραπενίδα της και καθώς σφάζει τον Ολοφέρνη.
Πάνω: η Ιαήλ που (σε παρόμοιο θέμα) σκοτώνει τον Σισσάρα με 'πάσσαλον'  όπως μεταφράζουν ελληνικά οι Ο'. Η Αρτεμισία διάλεξε καρφί σε μια παρομοίωση που οι σύγχρονοί της Ιταλοί θα καταλάβαιναν διότι έτσι, με ένα μεγάλο καρφί, συνηθιζόταν να σκοτώνουν τα γουρούνια. Για την Ιαήλ δείτε, Κριταί Ε':
 24 εὐλογηθείη ἐν γυναιξὶν Ἰαὴλ γυνὴ Χαβὲρ τοῦ Κιναίου, ἀπὸ γυναικῶν ἐν σκηναῖς εὐλογηθείη. 25 ὕδωρ ᾔτησε, γάλα ἔδωκεν, ἐν λεκάνῃ ὑπερεχόντων προσήνεγκε βούτυρον. 26 χεῖρα αὐτῆς ἀριστερὰν εἰς πάσσαλον ἐξέτεινε καὶ δεξιὰν αὐτῆς εἰς σφῦραν κοπιώντων καὶ ἐσφυροκόπησε Σισάρα, διήλωσε κεφαλὴν αὐτοῦ καὶ ἐπάταξε, διήλωσε κρόταφον αὐτοῦ.
_______________________________________

Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Μια αγγελική με πάει στου σουλτάνου το χαμάμ στη Μύκονο





Το σπίτι μυρίζει αγγελική κι αγιόκλημα. Άνθισε η αγγελική που κρέμεται στο δρόμο από την ψηλή μας μάντρα γιατί την περιορίζει η μεγαλοπρεπής λευκή πικροδάφνη που έχουμε στην αυλόπορτα.
Πλάι της το σκυλί στέκεται σα σε μπαλκονάκι και γαυγίζει κάποιους περαστικούς που το εκνευρίζουν. Κι εγώ κόβω λουλούδια για τα σπίτι που μοσχοβολά με τη λεμονάτη μυρωδιά της αγγελικής και την απογευματινή γλύκα του αγιοκλήματος.
Από το Νότιο Ημισφαίριο μάς ήρθε η αγγελική μα όπως και ο ευκάλυπτος της Αυστραλίας ταίριαξε κι εγκλιματίστηκε τόσο που μοιάζει να ήταν εδώ από πάντα  σαν τη ντελικάτη κάπαρη που κρέμεται από τις σχισμές των βράχων.

Από όσο ξέρω κανείς δεν την τραγούδησε κι υψηλή ποίηση δε γράφτηκε γι αυτή. Όμως η μυρωδιά της, όταν την έχουμε σε βάζο μέσα στο σπίτι είναι σαν κάτι να θυμίζει. Κι αλήθεια θυμίζει σε όλους μας επειδή χρησιμοποιείται ευρέως στη σαπωνοποιία.
Τη νύχτα το δωμάτιό μου μυρίζει αγιόκλημα μα, όταν μπει το πρώτο φως καθώς θροΐζει η βαριά κουρτίνα μου, το αγιόκλημα υποχωρεί και τον αέρα μου τον καταλαμβάνει η αγγελική που στέλνει το νου στα λευκά σαπουνάκια του Τούρκικου Χαμάμ και με ξυπνά γλυκά μέσα σε μιά φρεσκάδα σαν αυτή που αναδίνουν καθαρά κολλαριστά σεντόνια.
__________

Για τη μη τραγουδισμένη αγγελική:

Ιαπωνικό Πιττόσπορο (Pittosporum tobira) είναι το γένος της κι έχει πάνω από 200 είδη. Τα πιττόσπορα περιέχουν ουσίες τοξικές που χρησιμοποιούνται στο σαπούνι κι απωθούν τα πουλιά.
Ο θάμνος γίνεται ψηλός αναλόγως πού θα φυτευτεί κι είναι ανθεκτικός και πλούσιος δίχως να ζητά φροντίδες.

__________________________________________________________

Παρασκευή 4 Μαΐου 2012

'Για όποιον μπορεί να έχει στύση με μια κοπέλα διαλυμένη'





Αυτό το blog δεν έχει αναδημοσιεύσεις. Σήμερα όμως θα κάνω μια εξαίρεση διότι διάβασα ένα κείμενο που λέει όσα θα έλεγα για το θέμα κι ένιωσα ανακούφιση που ακούστηκε μια φωνή λογικής στον απόλυτο μελοδραματικό παραλογισμό. 



Του Αυγούστου Κορτώ, από τη LIFO

Κατ' αρχάς, και μόνο το να μπορείς να έχεις στύση με μια κοπέλα διαλυμένη απ' την κακομεταχείριση, τον φόβο, την ντρόγκα ή ό,τι άλλο δεινό υφίσταται - και μόνο το ότι αυτό το εξαθλιωμένο ανθρώπινο ον σου ξυπνά καύλα αντί για συμπόνια, σημαίνει πως σ' ένα πρώτο επίπεδο είσαι παντελώς αποκτηνωμένος ο ίδιος.

Από κει κι έπειτα, το να αδιαφορήσεις τόσο για κείνην όσο και για την πάρτη σου (ή και την οικογένειά σου) μη φορώντας προφυλακτικό, προσθέτει τον παράγοντα της απέραντης αμβλύνοιας στην κτηνωδία.

Και στα καπάκια, έρχεται η πολιτεία, κι αντί να σε καταδικάσει ως κατ' όνομα δίποδο που του αξίζει ό,τι αρρώστια τυραννά το αντικείμενο του αδιανόητου πόθου σου, σε παρουσιάζει ως θύμα αυτής της σκιάς ανθρώπου που πήδηξες.

Εύγε. Ψόφα τώρα από ηπατίτιδα Β και C πακέτο, να μη μας πίνεις και το οξυγόνο, άθλιε.
____________________

Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Γλάρε, απαγορεύεται το πέταγμα― το είπε κάποτε ένας Κρητικός




Ο Επαμεινώνδας ο Κρης είπε πως όλοι οι Κρητικοί λένε ψέματα. Να τον πιστέψω; Μα τότε όλοι οι Κρητικοί λένε αλήθεια; Δηλαδή τότε εκείνος.. κ.λ. κ.λ. επ' άπειρον..

Χαριτωμένη σοφιστεία που κυκλοφορεί από την αρχαιότητα ως απόδειξη του μάταιου των γενικεύσεων αλλά και του αδιεξόδου της σκέψης των Σοφιστών.


Ο άνθρωπος εφηύρε τον ορθή γωνία, ο Δημιουργός δεν την είχε σκεφτεί.  Το χάος μάς φοβίζει και βαυκαλιζόμαστε πως με τη λογική  το δαμάζουμε. 'Ο,τι δεν είναι λογικό είναι επικίνδυνο. Γι αυτό  γελάμε όταν το συναντάμε στον κόσμο της Κωμωδίας όπου το φυλακίσαμε·κι όποτε δραπετεύει τρομάζουμε,  βλέπουμε τής Τρέλας τον καλπασμό  και το παλεύουμε χαπακώνοντάς κι απομονώνοντάς το. 

Το παράδοξο καταφεύγει στο χιούμορ, εκεί το αντέχουμε· και στην Τέχνη, εκεί το βιώνουμε. Μα με μέτρο. Παράδειγμα ο Οscar Wilde που δοξάστηκε για την τόλμη του να παίζει εύθυμα με κατεστημένες αξίες κι ύστερα πλήρωσε το παιχνίδι αυτό όταν παρασύρθηκε και υπερτίμησε την ανοχή της κοινωνίας.
Το έχετε δει σίγουρα πόσο η ζωή μιμείται την Τέχνη και κάποτε την ξεπερνά. Ο παραλογισμός καμιά φορά φύεται στα πιο απίθανα χώματα, τα επίσημα, εκεί που άνετα μπορούμε να γελάσουμε.
Χαρείτε τα:
Μια εντολή προς την Άγρια Φύση που κωφεύει 
και μιά ταμπέλα προς ανθρώπους
―παράλογα και μάταια και τα δυό.
Σαν τα κουμπάκια, κάτω, που εικονίζουν το σοφιστικό δίλημμα του αρχαίου Κρητικού.
_____________________________________________________