Κυριακή 29 Ιουνίου 2014

ΑΚΤΕΣ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ,προσυπογράφουμε― Επιστολή της Phyllida Lloyd




Επιμελητήριο  Περιβάλλοντος  και  Βιωσιμότητος
Καλλιδρομίου 30 & Ζωοδόχου Πηγής ΤΚ 11473 Αθήνα
τηλ & φαξ: 210-3823.850
email:  info@environ-sustain.gr

Ανακοίνωση – Δελτίο Τύπου
ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ
Αθήνα, 19/6/2014
ΑΚΤΕΣ  ΩΡΑ  ΜΗΔΕΝ
Στα γραφεία του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014 πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση 100 περίπου εκπροσώπων επιστημονικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών οργανώσεων και φορέων, οι οποίοι ανακοίνωσαν τη δημιουργία του πανελλήνιου δικτύου «ΑΚΤΕΣ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ», με σκοπό την αποτροπή ψήφισης του γνωστού νομοσχεδίου για τον αιγιαλό και τις παραλίες. Με σύνθημα ότι η βιώσιμη ανάπτυξη, η σωτηρία των αιγιαλών από την άγρια ανοικοδόμηση και η διατήρηση της ελεύθερης πρόσβασης στις ακτές αποτελεί δημόσιο συμφέρον το οποίο βρίσκεται πάνω από κάθε κομματική προτίμηση, το δίκτυο «ΑΚΤΕΣ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ» αποφάσισε σειρά δράσεων και εκδηλώσεων σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό για την ενημέρωση και κινητοποίηση των πολιτών.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το νομοσχέδιο, το οποίο είχε αποσυρθεί προεκλογικά εν όψει της γενικής κατακραυγής, κατατίθεται στη Βουλή προς ψήφιση μέσα στις επόμενες μέρες. Για το λόγο αυτό, είναι επείγον και κρίσιμο να δηλωθεί η πανελλήνια αντίθεση στο νομοσχέδιο.
Πολίτες και οργανώσεις καλούνται:
- Να ενώσουν τη φωνή τους με τις αντιδράσεις φορέων και πολιτών που ήδη σε αριθμό 143.730 και πλέον ζήτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου, υπογράφοντας στο: https://secure.avaaz.org/el/petition/Ypoyrgo_Oikonomikon_G_Stoyrnara_Ypografoyme_Ohi_sto_xepoylima_ton_Ellinikon_paralion/?dbdWwhb
- Να υπογράψουν και διαδώσουν το επισυναπτόμενο Ψήφισμα της 15ης/5/2014, το οποίο προσυπογράφουν ήδη 97 φορείς και οργανώσεις.
Το Ψήφισμα της 15ης/5/2014 μπορείτε να το προσυπογράψετε στο email: info@environ-sustain.gr
Η Συντονιστική Επιτροπή του δικτύου ΑΚΤΕΣ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ αποτελείται από εκπροσώπους του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητος, του Πανελλήνιου Δικτύου Οικολογικών Οργανώσεων (ΠΑΝΔΟΙΚΟ), του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, του Συλλόγου «Αρχέλων», της Συντον. Επιτροπής για τη διάσωση παραλίας Σαρωνικού, της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού και της Συντονιστικής Υπερ-Μαραθώνιου ‘240χλμ για τον αιγιαλό’, οι οποίοι ΚΑΛΟΥΝ τα μέλη τους, τα μέλη όλων των οργανώσεων και τους πολίτες που μετέχουν ή επιθυμούν να μετάσχουν στο δίκτυο, να οργανώσουν δράσεις ή να πλαισιώσουν τις δράσεις που γίνονται πανελλαδικά κατά του σχεδίου νόμου που απειλεί να καταστρέψει το παραθαλάσσιο πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον.
Θα ανακοινωθεί σύντομα το site ενημέρωσης για εκδηλώσεις και δράσεις.
Συνημμένα: Ψήφισμα και σήμα πανελλήνιου δικτύου «ΑΚΤΕΣ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ»
----------------------------------------------------------------------------------------
Πληροφορίες: τηλ: 210-3823.850 και email: info@environ-sustain.gr


Προσθέτω (11 Αυγούστου)


Από: koutipandoras

Επιστολή-διαμαρτυρία στην Κεφαλογιάννη από την σκηνοθέτη του «Mamma Mia» για το ξεπούλημα των αιγιαλών μας 

11 Αυγούστου
19:272014
Την έντονη διαμαρτυρία της για τα σχέδια ιδιωτικοποίησης των αιγιαλών μας, αλλά και τον θαυμασμό της για τις ομορφιές της χώρας μας, που αποτελεί έναν «από τους τελευταίους παρθένους προορισμούς στον κόσμο», εξέφρασε η σκηνοθέτις της ταινίας «Mamma Mia», Phyllida Lloyd, με επιστολή της προς την υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη. Βλέπετε… ο ραγιαδισμός της ελληνικής κυβέρνησης και η φήμη της καταφέρνουν να ταξιδέψουν πιο γρήγορα και από το φως του ήλιου σε όλο τον κόσμο και να προκαλέσουν ακόμα και στο εξωτερικό εύλογες απορίες …ακόμα και οργή!
Διαβάστε της επιστολή της Phyllida Lloyd που μιλάει σαν ελληνίδα και κάνει λόγο για αδιανόητη επιλογή, την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να ξεπουλήσει τις ακτές μας:
 "Ως σκηνοθέτις του μιούζικαλ “Mamma Mia”, με πρωταγωνίστρια τη Μέριλ Στριπ, σας γράφω για να διαμαρτυρηθώ έντονα σχετικά με τις τελευταίες προτάσεις περί ιδιωτικοποίησης των ακτών σας. Έχετε δώσει σε εμάς και στο κινηματογραφικό κοινό παγκοσμίως το μεγαλύτερο δώρο: απαράμιλλης ομορφιάς νησιωτικά τοπία", αναφέρει στην αρχή της επιστολής της η Phyllida Lloyd.
loint.jpg
"Αδιανόητο να βγάλετε τις ακτές σας σε πλειστηριασμό"
"Είναι αδιανόητο για όσους από εμάς συνδέθηκαν με την ταινία (και αισθανόμαστε περήφανοι που εξυμνήσαμε τα υπέροχα νησιά της Σκοπέλου και της Σκιάθου) ότι οι εκπληκτικής ομορφιάς ακτές σας θα μπορούσαν να “βγουν σε πλειστηριασμό” κατά αυτόν τον τρόπο",  συνεχίζει και συμπληρώνει:"Όλος ο κόσμος βλέπει την Ελλάδα ως έναν από τους τελευταίους παρθένους προορισμούς -κάτι που για εσάς αποτελεί μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα-, σε συνδυασμό δε με τη μεγάλη αρχαιολογική σας ιστορία, εξασφαλίζει στον τόπο σας μια θέση ανάμεσα στους επίγειους παραδείσους".
"Γι' αυτό επιλέξαμε την Ελλάδα"
Η κ. Lloyd τονίζει επίσης: "Κινηματογραφήσαμε στην Ελλάδα επειδή προσφέρει αυτή την ομορφιά, ποτέ ωστόσο δεν σκεφτήκαμε τις ακτές αυτές γεμάτες με ξενοδοχεία και άλλες εγκαταστάσεις. Από τη στιγμή που ξεπεραστεί αυτή η γραμμή δεν υπάρχει επιστροφή, όπως έχουν αποδείξει παραδείγματα φρικτών ακτογραμμών σε χώρες της Ευρώπης. Φυσικά όλοι αναγνωρίζουμε ότι η καταστροφική οικονομική κρίση έχει επηρεάσει αρνητικά την Ελλάδα. Εντούτοις, πιστεύω ακράδαντα ότι το να διακινδυνεύσετε την εμπορευματοποίηση αυτής της μοναδικής συνεισφοράς σας στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, θα αποφέρει βραχυπρόθεσμα κέρδη και μακροπρόθεσμη καταστροφή, τόσο για το μέλλον της χώρας σας όσο και για ολόκληρο τον κόσμο".
____________________________

Τετάρτη 25 Ιουνίου 2014

Κατά των Ναρκωτικών; ΟΧΙ: Υποστήριξη ζητάμε, όχι τιμωρία!





26 Ιουνίου. Ημέρα Κατά των Ναρκωτικών, εμείς δε γιορτάζουμε.
Ο πόλεμος αυτός είναι πόλεμος που χτυπά εμάς τους χρήστες (νυν, θεραπευόμενους, πρώην) κι οργανώνεται παγκόσμια δράση Σωματείων Χρηστών. Κι εμείς ως Σύλλογος Θεραπευομένων και Χρηστών Ουσιών και Υποκαταστάτων συμμετέχουμε με ενθουσιασμό.

Το σύνθημά μας είναι:
Support― don't punish. 
Υποστήριξη, όχι τιμωρία


11-5 θα είμαστε με περίπτερο στη Βαρβάκειο, στην αίθουσα ΣΥΝ ΑΘΗΝΑ για να υποστηρίξουμε την καμπάνια Support.Don't punish (Υποστήριξε.Μην τιμωρείς) μαζί με την PRAKSIS κι άλλες οργανώσεις που θα στήσουν τα περίπτερά τους για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών (εμείς δεν τη γιορτάζουμε).
Όποιος θέλει να έρθει, να βοηθήσει, να περάσει απλώς, να μας γνωρίσει, τον περιμένουμε.Ελπίζω να το ξανασκεφτείτε και να καταλάβετε ότι οι αγώνες δίνονται από ομάδες, όχι από μονάδες.
_______________________________________________________________
Όσοι είμαστε μακριά φωτογραφιζόμαστε ευθαρσώς και επωνύμως― όπως εγώ στην ανωτέρω φωτογραφία. 
Κοινοποιούμε και στέλνουμε στο campaign@idpc.net  για να μπει με όλους όσους συμμετέχουν..
Αν θέλετε να συμμετέχετε κοινοποιείτε ή τυπώνετε σε χαρτί ή μπλουζάκι τα λογότυπα που σας δίνω και μας ακολουθείτε.
Ελάτε κοντά μας!





Είμαστε εκλεκτή συντροφιά: 


Ο πρώην Πρόεδρος της Πορτογαλλίας κύριος Sampaio


Ομάδα από το Μαρόκο


Aleksander Kwaśniewski, πρώην Πρόεδρος της Πολωνίας και ο Michel Kazatchkine των Ηνωμένων Εθνών.




ΗΧΗΡΟΤΕΡΟΙ (Mykonos Rock Band― στην αυλή μου, 26/6/14)


Russell Brand


Αίγυπτος

Δανία

Zenica, Βοσνία-Ερζεγοβίνη

Κίεβο, Ουκρανία

«Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα που τιμωρεί ακόμη τη χρήση ναρκωτικών, ενώ στις περισσότερες χώρες η κατοχή ναρκωτικών για προσωπική χρήση δεν αποτελεί ποινικό αδίκημα»

«Οι χρήστες χρειάζονται ιατρική βοήθεια παρά τιμωρία, γι’ αυτόν τον λόγο γίνεται συζήτηση για εναλλακτικά μέτρα αντί για φυλάκιση»

Heroin Holiday in the Czech Republic


Κι αυτό δικό μου


εμείς στη Μύκονο: facebook
Σύνδεσμοι:

Αν θέλετε να προσθεσετε τη δική σας φωτογραφία μπορείτε και στο σύλλογό μας (link πιο πάνω) μα και στο διεθνές.

Στέλνουμε και μέιλ στο: campaign@idpc.net 
Από σταρς ως πολιτικούς, αστυνομικούς και γιατρούς, πολλοί συστρατεύτηκαν στον αγώνα μας 
για την Αποποινικοποίηση όλων των ουσιών.
Δείτε: http://www.bbc.com/news/uk-28028627
και τις φωτογραφίες στο  http://www.flickr.com/photos/90322037@N05/sets/72157638043747894/

Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

XENIA του Π.Χ. Κούτρα (trailer, συνεντεύξεις, σύνδεσμοι)




Ο Πάνος Χ. Κούτρας είναι ένας από τους παλιότερους και πιο αγαπημένους φίλους μου. Προικισμένος με ιδιοφυΐα και ταλέντο είναι γνωστός από τη μεγάλη επιτυχία της Στρέλλας του αλλά και τις άλλες του ταινίες: Αληθινή ζωή και  Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά.
Η νέα του ταινία Xenia παρουσιάστηκε στις Κάννες και παίζεται με επιτυχία στο Παρίσι κι εγώ υπερπλήρης υπερηφάνειας σας την παρουσιάζω.






Το «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα μόλις βγήκε στις γαλλικές αίθουσες. Κι εμείς χαιρόμαστε με όσα βλέπουμε στον Τύπο!

Λίγο μετά την επίσημη πρεμιέρα του «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα στο Un Certain Regard του φετινού Φεστιβάλ Καννών, λίγο πριν το ραντεβού με το ελληνικό κοινό το φθινόπωρο, η ταινία κάνει, σήμερα, Τετάρτη 18 Ιουνίου, το άνοιγμά της στη Γαλλία, την πρώτη χώρα όπου το «Xenia» θα προβληθεί στις αίθουσες, σε κάτι παραπάνω από 50 σινεμά σ’ όλη τη χώρα. Τι έχουν ακούσει και διαβάσει οι Γάλλοι γα το φιλμ, τι γράφει η κριτική, τι παρουσία έχει το «Xenia» για την έξοδό του από την Pyramide Distribution, μια από τις πιο αποτελεσματικές γαλλικές κινηματογραφικές εταιρείες της εποχής; Μια μικρή «βόλτα» στο Παρίσι δίνει τις απαντήσεις κι είναι παραπάνω από ευχάριστες! Πάρτε παρακάτω μια γεύση απ’ το τι έγραψε ο γαλλικός Τύπος για το «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα κι αναμείνατε νεώτερα.
xeniaaffiches
Libération Η λέξη «Ξενία» στα ελληνικά σημαίνει φιλοξενία. Αλλά στην ελληνική ψυχή, αναφέρεται επίσης και σε μια αλυσίδα ξενοδοχείων που κατασκευάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’60. «Xenia» είναι και ο τίτλος της τέταρτης μεγάλου μήκους ταινίας του Πάνου Χ. Κούτρα, που νωρίτερα μας ενθουσίασε με την «Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά» του (2000) και, κυρίως, με τη «Στρέλλα» (2009), ιλιγγιώδη διατριβή στην πατρική αγάπη. Καλωσήλθατε, λοιπόν, στο Koutras Palace Hotel που, στο κατώφλι της αφήγησής του, μας υποδέχεται εξαιρετικά φιλόξενα, προτείνοντας ν’ αφήσουμε στην είσοδο τη βαλίτσα μας με τις βεβαιότητες και τα δισάκια με τις προκαταλήψεις. […] Βλέποντας την ταινία, μας έρχεται να πετάξουμε πολύ ψηλά, πάνω στ’ αστέρια, ό,τι συνηγορεί στο να μας μειώσει, να μας ταπεινώσει, να μας εκλογικεύσει. Ο Ομηρος ενάντια στους φασίστες, η Χαραυγή με τα ρόδινα ακροδάχτυλα ενάντια στη Χρυσή Αυγή. Ενα έντιμο στήριγμα, μια έξοχη πολιτική πρόταση.
Les Inrockuptibles Μια θαυμαστή ποπ εποποιία για την Ελλάδα: η παρωδία, τελευταίος χώρος ελευθερίας. […] Με μια ξεκάθαρη ποπ πρόθεση, η ταινία απελευθερώνεται αμέσως από κάθε ίχνος φετιχισμού ή σαχλαμάρας. Είναι μια ταινία επική. Μέσα στη γοητευτική αύρα μιας «νέας ελληνικής οδύσσειας», το «Xenia» εκπληρώνει περήφανα το στόχο του: ν’ ανακαλύψει, μέσα από ένα κωμικό ντελίριο, τον πυρήνα των αγνών κι ελεύθερων συναισθημάτων, που αποτελούν τον τελευταίο κινητήρα της ζωής μας μέσα στο γενικό οχετό και την αλήθεια της ανθρώπινης ποπ κουλτούρας «μετά τον Ομηρο». Κινητήρα επικό μιας νεότητας που τρέφεται από την παγκόσμια μυθοπλασία.
Télérama Μελόδραμα, ή τραγωδία, σύμφωνα με την τοπική σπεσιαλιτέ αλλοτινών καιρών; Αντιθέτως: μια ιστορία ενηλικίωσης γεμάτη ενέργεια, ξεγνοιασιά και αυτοπεποίθηση, όπου η αδελφική αγάπη και το θράσος της εφηβείας θριαμβεύουν ενάντια σε κάθε εμπόδιο. Κι όλα αυτά χάρη στο αφηγηματικό ταλέντο του Πάνου Χ. Κούτρα, του οποίου η τέταρτη ταινία είναι η πιο δεξιοτεχνική κι η πιο ανοιχτή.
Le Figaro To «Xenia» είναι σκέτο ποίημα. Ανάμεσα στα ευχάριστα της εβδομάδας, λατρέψαμε τα δυο αδέρφια της ταινίας. [...] O Οδυσσέας δεν έχει πια σπίτι, αλλά έχει τουλάχιστον έναν αδελφό. Κάτι που ο Ομηρος δεν θα είχε σκεφτεί ποτέ να κάνει.
La Croix Αυτή η εκτροχιασμένη, ευαίσθητη και συγκινητική κωμωδία μαρτυρά τη ζωντάνια ενός ελληνικού σινεμά που διαθέτει λίγα μέσα αλλά φέρνει όμορφες υποσχέσεις. […] Ενα road movie με τα πόδια, προσφέρει στο σκηνοθέτη την ευκαιρία να σκιαγραφήσει με απαλές αλλά ζωντανές γραμμές το πορτρέτο μιας σύγχρονης Ελλάδας φθαρμένης, αποπροσανατολισμένης, τις οποίας η παράδοση της φιλοξενίας έχει ηττηθεί από τη βίαιη άκρα δεξιά. […] Αυτή η πικρή γεύση εξισορροπείται από την ενέργεια μιας ταινίας θεότρελλης, γενναιόδωρης, πολυλογούς, χρωματισμένης με την αλμοδοβαρική πληθωρικότητα, ενισχυμένης από τις επιτυχίες της Ιταλίδας τραγουδίστριας Πάτυ Πράβο.
Le Monde Το «Xenia» είναι μια ταινία χωρίς σοβαροφάνεια που επικαλείται των αγνότερων συναισθημάτων των θεατών της. Αντί για μια άσκηση στην ειρωνεία, ο σκηνοθέτης και οι πρωταγωνιστές της προκαλούν το κοινό σε μια σειρά από ακροβατικά, πανέτοιμοι να εκμαιεύσουν ένα δάκρυ ή ένα χαμόγελο.
Premiere Ευλογημένο από τα φτερά του "Donnie Darko" και της "Νύχτας του Κυνηγού", το "Xenia" ακροβατεί με αρμονία ανάμεσα σε όλα τα είδη των ρήξεων και στην αναζήτηση της ταυτότητάς μας, «τσιμενταρισμένο» από τους πανέμορφους χαρακτήρες των δύο ηρώων του...
Δείτε παρακάτω το «Xenia» στο εξώφυλλο της Libération και τη συνέντευξη του Πάνου Χ. Κούτρα στο εσωτερικό της εφημερίδας:
libe


Ξενία του Πάνου

Κούτρα: από τις καλύτερες ταινίες του Φεστιβάλ (Cannes Κριτική)

19 Μαΐου 2014 | 
koutras
Είδος: 
Παραγωγής: 
Διάρκεια: 
Χώρα: 
Σκηνοθεσία: 
Σενάριο: 
Ηθοποιοί: ,,
Πρεμιέρα: 
Βαθμολογία:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average:4.50 out of 5)




Το «Xenia» αφηγείται την ιστορία του Ντάνυ και του Οδυσσέα, δύο αδερφών που μετά το θάνατο της Αλβανής μητέρας τους ξεκινούν ένα ταξίδι στην Ελλάδα προκειμένου να συναντήσουν τον Έλληνα πατέρα τους που τους έχει εγκαταλείψει όταν ήταν ακόμη παιδιά.
10001029_1081320518579392_1695392046_o
Ο Ντάνυ είναι 16 ετών και ο Οδυσσέας θα γίνει 18 λίγο αφού ο αδερφός του θα φτάσει στην Αθήνα, κινδυνεύοντας με απέλαση. Ο μικρός Ντάνυ, που μένει μαζί με την μαμά του στην Κρήτη, θα αποφασίσει να φύγει από το νησί και να πάει στην Αθήνα να συναντήσει τον αδερφό του. Ο Ντάνυ είναι ένα πολύ ιδιαίτερο παιδί, έχοντας κάποια προφανή ψυχολογικά προβλήματα, ζώντας όμως στον δικό του μαγικό κόσμο. Ο Οδυσσέας ήταν από μικρός ο καλλίφωνος της οικογένειας, έχοντας πάρει από την μητέρα του που επίσης τραγουδούσε, και έτσι ο Ντάνυ θα του προτείνει να πάνε σε μία οντισιόν για ένα talent show στην Θεσσαλονίκη. Ο μικρός βέβαια θέλει επίσης να γνωρίσει τον πατέρα τους, που έμαθε πρόσφατα από μια συζήτηση με την μαμά του ότι είναι στην Θεσσαλονίκη. Στόχος είναι να καταφέρουν τα δύο αδέρφια να πάρουν την υπηκοότητα ώστε να μην κινδυνεύουν με απέλαση και ιδανικά να ζητήσουν από τον πατέρα τους οικονομική βοήθεια.
Το ταξίδι των δύο αρχίζει από την Αθήνα, όπου ο αεικίνητος μικρός θα βγει το βράδυ για να πάει σε ένα gay bar. Εκεί θα συλλέξει και πληροφορίες για τον πατέρα του, όμως λίγο αργότερα θα βρεθεί αντιμέτωπος με την σκληρή πραγματικότητα της Ελληνικής κοινωνίας, τον φασισμό. Ξένοι και gay μπαίνουν στο στόχαστρο των οργισμένων ανεγκέφαλων που βγάζουν με την βία την μαντίλα μιας γυναίκας, φωνάζοντας “Εδώ είναι Ελλάδα” και άλλα τέτοια ωραία συνθήματα… Το ότι ο μικρός που δεν μπορεί να βλέπει άπραγος την απανθρωπιά και τον ρατσισμό των φασιστών, θα αντιδράσει και θα συλληφθεί, με τον Κούτρα να θήγει στο συγκεκριμένο σημείο πολλά θέματα της Ελληνικής πραγματικότητας, σε πολύ δυνατές σκηνές.
xenia (1)
Κατά την διάρκεια της ταινίας ο Κούτρας θα θέσει μεστά πολλά θέματα: ρατσισμός προς ξένους και προς gay, τους ανθρώπους χωρίς πατρίδα που γεννήθηκαν στην Ελλάδα και αισθάνονται πιο ξένοι στις χώρες τους, τα διακαιώματα των μεταναστών, ο εφιάλτης των αδειών παραμονής, ο φασισμός, η βία, η διαπόμπευση των διαφορετικών. Το πιο εντυπωσιακό δε, δεν είναι ότι καταπιάνεται με όλα, καθώς κάποιος θα μπορούσε να πει ότι υπερβάλει και δεν θα μπορεί να καλύψει μέσα στο δίωρο της ταινίας του τόσα θέματα, κι όμως ο Κούτρας καταφέρνει να δει τα προβλήματα σε αρκετά μεγάλο βάθος, χωρίς να αλλοιώσει τα προφίλ των χαρακτήρων του, που είναι δύο μικρά παιδιά. Σεναριακά αλλά και σκηνοθετικά αυτό αξίζει πολλών συγχαρητηρίων καθώς η ιστορία αυτή καθεαυτή (παιδιά ψάχνουν πατέρα, έχουν προβλήματα, τον βρίσκουν, δε τα θέλει) δεν είναι ότι το πιο πρωτότυπο.
Ιδιαίτερη μνεία χρίζει και η φωτογραφία της ταινίας. Οι εικόνες στο μυαλό του Ντάνυ, είτε αυτές είναι το κουνέλι που κουβαλά παντού μαζί του, είτε είναι αντικείμενα είτε το στήθος ενός άντρα στο οποίο θυμόταν ότι κοιμόταν μικρός (με μία σκηνή που θύμισε λίγο το Μίλα της του Αλμοδόβαρ), αποδίδονται με μαγικό τρόπο και απογειώνουν το φιλμ σε μερικά σημεία του.
Ξέροντας το θέμα της ταινίας και με όσα θα έχετε διαβάσει μέχρι εδώ, θα νομίζει κάποιος ότι μιλάμε για ένα δράμα. Όμως αυτό είναι μερικώς μόνο αλήθεια. Τα δύο αδέρφια, περνάνε κάποιες δύσκολες καταστάσεις, έχουν να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα και φόβους, όμως δε παύουν να είναι μικρά παιδιά, με όρεξη για ζωή, αισιοδοξία, εφευρητικότητα και καθόλου μιζέρια, αλλά αντίθετα θέληση για ζωή και δημιουργία. Έτσι το Debussy Theater, όπου έγινε πριν από λίγο η πρεμιέρα της ταινίας στις Κάννες, οι θεατές χαμογέλασαν ουκ ολίγες φορές με το χιούμορ του Ντάνι και με αυτά που έλεγε και έκανε.
xenia
Σκηνοθέτης και πρωταγωνιστές του Ξενία στις Κάννες 
Τελικά το Xenia ακροβατεί μεταξύ δράματος, κωμωδίας αλλά και musical με την μουσική να συντροφεύει όλη την ταινία και σε δύο-τρεις περιπτώσεις τα δύο αδέρφια μαζί με την παρέα τους, να χορεύουν και να τραγουδούν ολόκληρα κομμάτια και την Patty Pravo να ακούγεται συνεχώς. Ερμηνευτικά ο Κώστας Νικούλι στον ρόλο του Ντάνι είναι πολύ καλός και σε κάποια σημεία συγκλονιστικός, σε έναν δύσκολο και απαιτητικό ρόλο, ενώ και ο έταιρος αδερφός, που ερμηνεύεται από τον Νίκο Γκέλια παίζει ικανοποιητικά.
Την τύχη του Ξενία στις Κάννες δεν την ξέρουμε ακόμη, όμως μπορούμε να προβλέψουμε ότι είναι από τις ταινίες που έχει προοπτικές να πάει καλά Φεστιβαλικά αλλά και εμπορικά, καθώς προσεγγίζει εύκολα και το μη arthouse κοινό.
H ταινία του Κούτρα πέρασε από σαράντα κύματα για να γίνει καθώς το κλείσιμο της ΕΡΤ άφησε την ταινία χωρίς χρηματοδότηση με τον Κούτρα να αποστέλλει ένα γράμμα απελπισίας πριν λίγους μήνες.
Θυμηθείτε την συνέντευξη του Πάνου Κούτρα στο Cinefreaks, το μακρινό 2010, όταν ο Κούτρας είχε ταξιδέψει στο Βερολίνο με την προηγούμενη του ταινία Στρέλλα.
Δείτε το gallery με φωτογραφίες από την ταινία παρακάτω.
  • 10001029_1081320518579392_1695392046_o
  •  
  • xenia (2)
  •  
  • xenia (1)
  •  
  • xenia
  •  
  • PIC_Xenia_2013_12_09_11-16_58
  •  
  • assets_LARGE_t_420_54328713
  •  
  • upl530cd41b1bf6e

Η ταινία Xenia του Πάνου Χ. Κούτρα, είναι ανάμεσα στις πρώτες δέκα υποψήφιες ταινίες για το βραβείο Lux του έτους 2014, όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια του 49ου Φεστιβάλ του Καρλοβι Βάρι.