Παρασκευή 12 Αυγούστου 2016

Vanity: Ιστορία καί Μύκονος συναντιούνται στα κοσμήματα




Μου έλεγε ένας φίλος κάποτε ότι λυπάται που φεύγει από τη Μύκονο, πέρασε αξέχαστα, τρεις μέρες έχει να κοιμηθεί. Τότε γιατί φεύγει, ρώτησα.
―Πάω στην Πάτμο μου είπε, να ξεκουραστώ και να διαβάσω.
Δεν κατάφερα να τον πείσω ότι κι εμείς διαβάζουμε, δεν απαγορεύεται στο νησί.

Το περιστατικό είναι ενδεικτικό. Ψηλή η ποιότητα των παροχών και υπηρεσιών, σπουδαίοι chef και φημισμένοι  djs ή δημιουργοί 'χορευτικής' μουσικής, σουίτες με ιδιωτικές πισίνες και μπάτλερ αλλά πια, συχνά και με συγκεκριμένες εξαιρέσεις σε ολόκληρη παραλία ζήτημα είναι αν θα δούμε ένα βιβλίο.


Κάτι λέει αυτό άραγε για τους επισκέπτες ή για τον τρόπο που αναπτύχθηκε ο τουρισμός σ' αυτό τον τόσο ξεχωριστό τόπο;  Πιστεύω το δεύτερο.
Και φαίνεται δεν είμαι η μόνη. Γι αυτό και χαίρομαι με την έκθεση «Vanity. Ιστορίες Κοσμημάτων από τις Κυκλάδες» που άνοιξε προχθές και φιλοξενείται για ένα χρόνο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκόνου.

Η έκθεση θα διαρκέσει ένα χρόνο και μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει νεολιθικά κοσμήματα της 6ης χιλιετίας π.Χ. έως τη δεκαετία του 1970 από 19 Κυκλαδονήσια (Αμοργό, Άνδρο, Δεσποτικό, Δήλο, Θήρα, Ίο, Κέα, Κίμωλο, Κύθνο, Μήλο, Μύκονο, Νάξο, Πάρο, Ρήνεια, Σάλιαγκο, Σίφνο, Σύρο, Σχοινούσα και Τήνο). Παράλληλα, 12 σύγχρονοι δημιουργοί που έχουν σχέση με το νησί σχεδίασαν κοσμήματα ειδικά για την περίσταση. Πρόκειται για τους Deux Hommes, Elena Syraka,Ileana Makri, Ιoanna Souflia, Lito, Minas, Νikos Koulis, Sofia Vamiali, Sophia Kokosalaki, Two is Company, Venyx byEugenie Niarchos, Yannis Sergakis.











________________________________________________
Επιμελήθηκαν οι αρχαιολόγοι Μάγια Ευσταθίου, Μαρία Κουτσουμπού, Πέγκυ Πάντου και Μαρία Κονιώτη.



Τετάρτη 10 Αυγούστου 2016

Μα εμείς εδώ είμαστε του Διονύσου




Στη Δήλο δεν πεθαίνουν,
στη Δήλο δε γενιούνται.
Το απαγορεύει ο Φοίβος

μα εμείς εδώ είμαστε του Διονύσου,
μαινάδες, σειληνοί,
γέννες και θάνατοι
 
με το αμπέλι, το κριθάρι και τη μουσική

στο νόμισμά μας.
_______________________________


Το παλιότερο νόμισμα της Μυκόνου είναι από το 394-387 π.Χ. κι έχει από τη μια κεφαλή Διονύσου με  γένι και πλοκάμους κι από την άλλη σταφύλι με κόκκο κριθαριού.
Η Μύκονος εκτός από τόπος διονυσιακός με πανηγύρια γλέντια και αρχαία αμπέλια, μέχρι πολύ πρόσφατα καλλιεργούσε κριθάρι το οποίο πουλούσαν και για τη μπύρα FIX. Μέχρι και σήμερα, που τέτοια γεωργία κατά πολύ έχει εγκαταληφθεί,  συναντάμε χρυσά χωράφια αλλά και στα δικά μας ή μέσα σε κήπους, ακόμα φυτρώνουν σκόρπιοι σπόροι που ξέφυγαν κι  αναπαράγονται μόνοι τους κρατώντας την παράδοση χιλιετηρίδων.

Πάνω το χάλκινο νόμισμα με το Διόνυσο.
Κάτω σελίδα από τη 'Νομισματική και Ιστορία της Αρχαίας Μυκόνου', του Ιωάννη Σβορώνου (1863-1922), Μυκονιάτη νομισματολόγου και αρχαιολόγου, η οποία έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο: http://www.persee.fr/docAsPDF/bch_0007-4217_1893_num_17_1_3759.pdf
______________________





Δευτέρα 8 Αυγούστου 2016

Οι νύχτες των ευχών: Βροχή Περσείδων



Ήρθαν οι νύχτες των ευχών. Πέφτουν τα αστέρια, άλλα οριζόντια κι άλλα σε καμπύλες, δίνοντας την εντύπωση πως σημαδεύουν, σαν ουράνια τόξα,  επίγειους κι επιθαλάσσιους θησαυρούς.
Είναι η βροχή των αστεριών που είδε η Δανάη στην αγκαλιά του Δία, είναι τα δάκρυα του Αγίου Λαυρεντίου, τα "πεφταστέρια" που εκπληρώνουν τις ευχές. Είναι η Περσείδες, οι διάττοντες αστέρες του Αυγούστου τα άστρα των ευχών και των φρούδων ελπίδων που γέννησαν τον ορφανό βασανισμένο ημίθεο.
Η Δανάη μαράζωνε φυλακισμένη από τον πατέρα της σε σκοτεινό κελί επειδή οι χρησμοί είχαν προβλέψει ότι ο γιος της θα σκότωνε τον παππού του. Μα βρίσκει τρόπο ο έρωτας κι απ' τη βροχή των αστεριών γεννήθηκε ο Περσέας ο ημίθεος που πετάχτηκε στη θάλασσα με τη μάνα του από τον παππού, ανδρώθηκε στη Σέριφο, ταλαιπωρήθηκε από τον πατριό κι αντιμετώπισε Μέδουσα και Γοργόνες. 

Τα 'πεφταστέρια' δεν είναι αστέρια που πέφτουν αλλά μικροί κόκκοι αστρικής σκόνης που αναφλέγονται καθώς εισέρχονται στην ατμόσφαιρα αναπτύσσοντας τεράστιες ταχύτητες. Αλλιώς ονομάζονται μετέωρα ή διάττοντες αστέρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα μετέωρο από την βροχή των Περσείδων αναφέρεται ως 'ο Περσείδης' και όχι 'η Περσείδα' σαν τα γνωστά στόρια.
Στο βόρειο ημισφαίριο η ετήσια βροχή των Περσείδων είναι σίγουρα η δημοφιλέστερη, ειδικά τις χρονιές που η φάση της Σελήνης δεν φωτίζει τον ουρανό και το φαινόμενο είναι πιο έντονο.  


Αναλυτικά για κάθε νύχτα της εβδομάδας : https://astro.planitario.gr/weeksky/


_______________________________
Και φέτος προβλέπεται εντυπωσιακό διότι θα πέφτουν τα μετέωρα με πυκνότητα που εχουμε να δούμε από το 2009. Το φαινόμενο θα κορυφωθεί 11-13 Αυγούστου και η παρατήρηση είναι καλύτερη μετά τις 22.30 σε βορειοανατολική κατεύθυνση.  
Τετάρτη, 3 Αυγούστου
Αυτή την εβδομάδα, οι παρατηρητές του ουρανού θα βρεθούν ανάμεσα σε δύο όμορφες βροχές διαττόντων. Οι Υδροχοΐδες έφτασαν στο μέγιστό τους τις τελευταίες ημέρες του Ιουλίου, ενώ οι Περσείδες αρχίζουν να εμφανίζονται σιγά σιγά στον πρωινό ουρανό, με την τελική τους κορύφωση να είναι στις 12 Αυγούστου.  Τώρα που ο ουρανός είναι ασέληνος, μπορείτε να ευχαριστηθείτε την παρατήρησή σας καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας. Εύκολα ξεχωρίζει η μία βροχή από την άλλη. Απλώς δείτε ποιο είναι το ακτινοβόλο σημείο του διάττοντα αστέρα, ο αστερισμός του Υδροχόου ή ο αστερισμός του Περσέα.
Πέμπτη, 4 Αυγούστου
Αν και η Σελήνη έφτασε στη φάση της νέας πριν από δύο ημέρες, ήδη φαίνεται στο δυτικό ουρανό μετά τη δύση του Ήλιου. Είναι σχεδόν σε σύνοδο με τον Βασιλίσκο και περνάει κοντά από τους πλανήτες Ερμή και Δία τις επόμενες νύχτες.
Ο Αλμπιρέο, αυτό το όμορφο διπλό αστέρι βρίσκεται στην κεφαλή του Κύκνου.  Παλαιότερα,   το ζευγάρι αυτό το θεωρούσαν ένα οπτικό διπλό αστέρι, δηλαδή, μια τυχαία ευθυγράμμιση δύο ανεξάρτητων αστεριών. Εντούτοις, παρά τη μεγάλη απόσταση μεταξύ τους, οι αστρονόμοι απέδειξαν ότι ο Αλμπιρέο σχηματίζει ένα πραγματικό διπλό σύστημα που αναλύεται στα δύο αστέρια που περιστρέφονται το ένα γύρω από το άλλο.  Σε απόσταση 385 ετών φωτός από τη Γη, αυτό το ζευγάρι το χωρίζει απόσταση ίση με 60 φορές τη διάμετρο του ηλιακού μας συστήματός.
Παρασκευή, 5 Αυγούστου
Μία και μισή ώρα μετά το ηλιοβασίλεμα, το γαλαξιακό κέντρο βρίσκεται στον νότο, περίπου 20 μοίρες πάνω από τον ορίζοντα (για τα γεωγραφικά πλάτη της Ελλάδας). Η ηρεμία που φαίνεται να υπάρχει στον ουρανό είναι όμως παραπλανητική. Περίπου 30.000 έτη φωτός προς την κατεύθυνση αυτή, ένας ανεμοστρόβιλος από ενέργεια και ύλη περιστρέφεται γύρω από μία γιγάντια μαύρη τρύπα η οποία και κείτεται στην καρδιά του γαλαξία μας.
Σάββατο, 6 Αυγούστου
Από αστρονομικής άποψης, απόψε είναι το μέσο σημείο του καλοκαιριού, στις 9:28 μμ, ακριβώς. Δηλαδή, η μέση απόσταση ανάμεσα στο θερινό ηλιοστάσιο και την φθινοπωρινή ισημερία.
Αν και βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, το Μεγάλο Τετράγωνο του Πήγασου κάνει ήδη την εμφάνισή του χαμηλά στον ανατολικό-βορειοανατολικό ουρανό. Φαίνεται μετά τις 21:30 με 22:00. Στέκεται στη μία γωνία του και καλύπτει μεγάλη επιφάνεια του ουρανού.
Κυριακή, 7 Αυγούστου
Ο Κρόνος παραμένει ένα όμορφο αξιοθέατο, αν και έφτασε σε αντίθεση πριν από δύο μήνες. Με μέγεθος 0,4, είναι το πιο λαμπρό «αστέρι» σε σχέση με τα γύρω απ’ αυτόν αστέρια στον νοτιοδυτικό Οφιούχο. Η διάμετρος του δίσκου του, μέσα από ένα τηλεσκόπιο, είναι 17″.
________________
Περισσότερα για τον ουρανό και τα φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα κάθε εποχή μπορείτε να βρείτε στο βιβλίο: The Monthly Sky Guide, Οδηγός παρατήρησης του ουρανού ανά μήνα. Ο κλασικός οδηγός για τον νυχτερινό ουρανό.
Ενημερωμένη με τις θέσεις των πλανητών και τις επικείμενες εκλείψεις μέχρι το τέλος του έτους 2017, η ένατη έκδοση (τέταρτη στα ελληνικά) του διάσημου οδηγού των Ian Ridpath και Wil Tirion τίθεται στην υπηρεσία των ερασιτεχνών αστρονόμων κάθε επιπέδου.
__________________
Τα ανωτέρω από το δικό μου Σβήστε τα φώτα.. που εκσυγχρονίζω για να σας δώσω τις φετεινές ημερομηνίες που τις βρίσκω πάντα στο Πλανητάριο Θεσσαλονίκης.

Και για να εντρυφήσετε στο φαινόμενο της έξαρσης των Περσείδων: http://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?t=23449

Εικόνα: ψηψιδωτό από το αρχείο της Πολιτιστικής Εταιρείας ΠΑΝΟΡΑΜΑ.
Περισσότερα: 

 19 νέες φωτογραφίες.


Κυριακή 7 Αυγούστου 2016

Σακκάς - Σεϊσίδης (ειδήσεις-σχόλια)



Ο Κώστας Σακκάς συνελήφθη στις 4 Δεκεμβρίου του 2010 στη Νέα Σμύρνη, έξω από μια αποθήκη, μαζί με τον Αλέξανδρο Μητρούσια. Η αποθήκη είχε μέσα οπλισμό, με τον Σακκά να μην αρνείται πως σχετίζεται με τα ευρήματα. Αρνήθηκε όμως πως είναι μέλος της Συνωμοσίας των Πυρήνων της Φωτιάς. Παραδέχεται μόνο ότι είναι αναρχικός.
Ο Κώστας Σακκάς προφυλακίστηκε μετά την απολογία του στον ειδικό εφέτη ανακριτή, αρμόδιο για υποθέσεις τρομοκρατίας. Ωστόσο, στην πορεία απαγγέλθηκαν νέες κατηγορίες σε βάρος του για συναφείς υποθέσεις με αποτέλεσμα να παραταθεί η προφυλάκισή του. Εκανε απεργία πείνας γιατί έμεινε προφυλακισμένος πέραν των προβλεπώμενμων 18 μηνών.
Με απόφαση του Εφετείου αποφυλακίστηκε τον Ιούλιο του 2013 με περιοριστικούς όρους, τους οποίους παραβίασε στις 14 Φεβρουαρίου οπότε και εξαφανίστηκε.
Ο Κώστας Σακκάς είχε απολογηθεί τον Ιανουάριο του 2014 ενώπιον του ανακριτή, καθώς είχαν ταυτοποιηθεί αποτυπώματά στη γιάφκα της οργάνωσης Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς στο Χαλάνδρι.
Ο Μάριος Σεϊσίδης δεν είχε ποτέ συλληφθεί από τις αρχές, είναι επικηρυγμένος και καταζητούνταν για πάνω από 10 χρόνια. Θεωρείται ότι είναι μέλος της συμμορίας των «ληστών με τα μαύρα». the press room


«Μονομέρεια πληροφόρησης, παράβλεψη δικαστικών αποφάσεων, καταπάτηση του τεκμηρίου αθωότητας και εμφανείς επικοινωνιακές - και όχι μόνο - σκοπιμότητες», διαπιστώνει ο Κώστας Παπαδάκης, συνήγορος του συλληφθέντος για συμμετοχή στους «Πυρήνες της Φωτιάς», Μάριου Σεϊσίδη, για την παρουσίαση του πελάτη του από τα μέσα ενημέρωσης.
Ο κ. Παπαδάκης, παρατηρεί πως στα μέσα ενημέρωσης, ο Μάριος Σεϊσίδης παρουσιάζεται ως μέλος της συμμορίας «ληστές με τα μαύρα», παρότι έχει αθωωθεί αμετάκλητα για την κατηγορία αυτή, μαζί με άλλους τέσσερις κατηγορούμενους.
Όσον αφορά τις χθεσινές συνθήκες σύλληψης και κράτησης του Μ. Σεϊσίδη και του Κ. Σακκά στη Σπάρτη, ο κ. Παπαδάκης μεταφέρει την εκδοχή του πελάτη του, πως οι συλληφθέντες καταδιώχθηκαν με πυροβολισμούς από αστυνομικούς της ΔΙΑΣ παρότι «ούτε έφεραν, ούτε χρησιμοποίησαν όπλο, ούτε προέβαλαν αντίσταση η βία».
Επίσης, από τον Μ. Σεϊσίδη απαιτήθηκε από την αστυνομία να δώσει δακτυλικά του αποτυπώματα και στοιχεία του, χωρίς προηγουμένως να του επιτραπεί να επικοινωνήσει με τον δικηγόρο του – με αποτέλεσμα εκείνος να αρνηθεί να τα δώσει, και να δεχθεί «άγριο ξυλοδαρμό από πολλούς αστυνομικούς μαζί, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί και να διακομισθεί στο νοσοκομείο.
Ζήτησε ήδη την ποινική δίωξη των ενόχων και την εξέτασή του από ιατροδικαστή».
«Φαίνεται να μην έχουν αλλάξει πολλά στα αστυνομικά ήθη» σχολιάζει μεταξύ άλλων ο κ. Παπαδάκης. Για τις όποιες δε, κατηγορίες αποδοθούν στον πελάτη του, δηλώνει πως «θα ακολουθήσει ανακοίνωση μετά τη γνώση της δικογραφίας».the press room
Ο Σακκάς κρατήθηκε +30 μήνες, χωρίς να έχει αποδειχθεί κάτι εναντίον του. Ο Ρουπακιάς που πιάστηκε με αίμα του Φύσσα στα χέρια, είναι έξω.
Ποιος να πήρε τα 600 χιλιάρικα που ήταν η αμοιβή για την επικήρυξη Σεϊσίδη;
Δεν αντέχω με τίποτα την αφέλεια στη πολιτική σκέψη.
Ψάχτε τους ρουφιάνους.

Aφού λύσαμε το ότι ο Σακκάς και ο Σεϊσίδης είναι τρομοκράτες, θα πρέπει  να αναλύσουμε το σε ποιους και γιατί προκαλεί τρόμο η ύπαρξη τους.



O τρομοκράτης εξ ορισμού πρέπει να τρομοκρατεί κάποιους, ποιος αισθάνεται τρόμο από τον Σακκά και τον Σεϊσίδη?

Για τα βασανιστήρια σε Σακκά και Σεϊσίδη περιμένουμε με αγωνία δηλώσεις Τόσκα-Κυρίτση και μια συντετριμμένη ανακοίνωση της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ
Το ότι δεν βλέπουμε τα πρόσωπα των Σακκά και Σεισίδη, αφορά την προστασία των δικαιωμάτων τους, υποθέτω.

 Σε άλλα νέα ...

Ο Κοτσώνης είναι ελεύθερος με δυο τόνους πρέζα για την Ελληνικιά δικαιοσύνη.
Ο Σακκας είναι ο κίνδυνος ...

Καποτε να συγκρίνουμε τη ζημιά που έκανε ο Σακκάς και ο Παπαγεωργόπουλος στην χώρα, ετσι για να δω κάτι

Συλλαμβάνεται ο Σακκας, βασανιζεται. "Συλλαμβάνεται" ο Ρουπακιας (για φονο) κυκλοφορεί στο ΑΤ σα να μην τρεχει τιποτα. Ακομα να καταλάβεις;
Ποιοι μαχαιροβγάλτες Ναζιστές κ ποιοι πρεζέμποροι;Επιτυχία για την αστυνομία του ΣΥΡΙΖΑ είναι που πιάσανε το Σακκά κ το Σεισίδη!

Η είδηση έπιασαν τον Σεισιδη στη Σπαρτη είναι λες και έρχεται από το 480 π.χ





Dimitris N. Maniatis
Κάτω τα ξερά σας από Σακκά και Σεϊσίδη ρε

Spiros Goudevenos τους δέρνουμε λιγο ρε, για να ειμαστε αρεστοι στους νοικοκυραιους‬
‪ Dimitris N. Maniatis ‪ και ως υπενθύμιση πως βγάζουμε την δουλειά ναι‬

Spiros Goudevenos ‪Και η "πλακα" ειναι οιτ οι συγκεκριμενοι 2 (δεν ανηκω στον αναρχικο χώρο) κατηγορούνται με στημένο κατηγορητήριο για ληστειες που η κοινη λογικη λεει οτι δεν εκαναν ποτε..Απλα ειδαν οτι δεν υπαρχει δικαιοσυνη και δεν περιμενουν να δικαστουν


Στις 4 Αυγούστου συλλαμβάνονται οι καταζητούμενοι σύντροφοι Κώστας Σακκάς και Μάριος Σεϊσίδης στη Σπάρτη. Κατά την καταδίωξή τους από ένστολους δολοφόνους της ομάδας ΔΙ.ΑΣ., οι σύντροφοι-παρότι άοπλοι-δέχονται πυροβολισμούς, ενώ συλλαμβάνονται και ξυλοκοπούνται έπειτα από την υπόδειξη ενός ρουφιάνου.   Ο Μάριος Σεϊσίδης από το 2006 βρισκόταν φυγόδικος έπειτα από την έκδοση εντάλματος σε βάρος του για την περίφημη υπόθεση των "ληστών με τα μαύρα"-μια οργάνωση φάντασμα που ενέπλεκε για τα αναγκαία κατασταλτικά σενάρια της αντιτρομοκρατικής τους συντρόφους Γιάννη Δημητράκη, Σίμο και Μάριο Σεϊσίδη και Γρηγόρη Τσιρώνη σε σωρεία ληστειών και απόπειρων  ανθρωποκτονιών, τροφοδοσία του επαναστατικού ταμείου και του ένοπλου αγώνα. Μια υπόθεση που η εκδίκασή της μέχρι στιγμής έχει ήδη αθωώσει τους 3 υπόλοιπους αλλά έχει καταφέρει να δημιουργήσει το απαραίτητο κλίμα τρομολαγνείας.   Ο Κώστας Σακκάς βρισκόταν φυγόδικος τα τελευταία 2,5 χρόνια έπειτα από την καταδικαστική σε βάρος του απόφαση για συμμετοχή στη Συνομωσία Πυρήνων της Φωτιάς. Στην κατοχή του συντρόφου είχε βρεθεί στις 4 Δεκέμβρη 2010, οπλισμός που δεν συνδέεται με την ΣΠΦ. Παρόλα αυτά ο ίδιος σε μια fast track διαδικασία κατηγορήθηκε για συμμετοχή στην οργάνωση και προφυλακίστηκε μαζί με τους συντρόφους Αλέξανδρο Μητρούσια, Γιώργο Καραγιαννίδη και Στέλλα Αντωνίου(η οποία βρίσκεται ελεύθερη έπειτα από την απαλλακτική απόφαση του δικαστηρίου).    Οι δύο αναρχικοί είχαν επιλέξει εδώ και χρόνια την παράνομη ελευθερία μπροστά στις κατασταλτικές μεθοδεύσεις των διωκτικών αρχών. Είχαν επιλέξει να ορίζουν μόνοι τους τη ζωή, ενάντια στα κατασταλτικά μαγειρέματα της Αντιτρομοκρατικής, που αυτή τη στιγμή κρατάει αιχμάλωτους δεκάδες αναρχικούς συντρόφους και αγωνιστές με ανύπαρκτα έως και κατασκευασμένα στοιχεία.   Εμείς για ακόμη μια φορά, όπως και πάντα, υπερασπιζόμαστε τους συντρόφους μας γιατί οι επιλογές τους είναι σάρκα απο την σάρκα του κινήματος και του αγώνα ενάντια σε κάθε εξουσία. Δε θα αφήσουμε καμία κατασταλτική επίθεση σε βάρος της αναρχικής και ευρύτερης ριζοσπαστικής δράσης αναπάντητη.   Τίποτα δεν τελείωσε-ο πόλεμος συνεχίζεται.    Υγ.Όσoν αφορά τις δηλώσεις του βουλευτη Γ. Κυρίτση: Συντρόφους μας κάνουνε οι πράξεις και οι επιλογές μας, όχι τα λόγια. Καμία ανοχή στα μιάσματα του Σύριζα. Επίθεση, επίθεση, επίθεση...   κατάληψη Terra Incognita athens.indymedia

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2016

Συκιά του Παραδείσου (και συνταγή για συκαλάκι γλυκό)



Μόλις ξυπνήσω και πριν ακούσω το γουργούρισμα της καφετιέρας όσο το άρωμα του φρεσκοκομμένου καφέ απλώνεται στην κουζίνα, βγαίνω στη μικρή μου πίσω αυλή και τρώω σύκα κοιτάζοντας τη θάλασσα. Όχι πολλά, ένα-δυό μα είναι σαν ιεροτελεστία, μια Καλημέρα στον κήπο μου και μια διερευνητική μικρή έξοδος να δω τους αέρηδες και τα σκάφη που μαζεύονται στην Ψαρρού για να αποφασίσω πού θα πάω για μπάνιο και να ξέρω τι κίνηση και τι φασαρία θα έχει το βράδυ ο δρόμος που με φέρνει σπίτι μου.
 Εάν δε βγω, το μεσημέρι το περνάω εκεί στο νότιο αυλιδάκι κάτω απ' τη συκιά διαβάζοντας στην ξαπλώστρα μου όπου, όπως πριν λίγο, απλώνω το χέρι και κόβω ζεστά σύκα.

―Ξαπλώνεις κάτω απ' τη συκιά; τρομάζει φίλος Μυκονιάτης που ξαφνιάζεται όταν του λέω πως ο παππούς μου μάς είχε κρεμάσει κούνια από κλαδιά μεγάλης συκιάς επειδή έλεγε είναι ελαστικά και δε σπάνε.
Δε σπάνε ναι μα είναι του διαβόλου, μου λένε εδώ που ζω.
Σε συκιά κρεμάστηκε ο Ιούδας, συκιά ξέρανε ο μικρός Ιησούς στα Απόκρυφα Ευαγγέλια και Συκίτης λεγόταν ο Διόνυσος που για τους Χριστιανούς διαβολολοφέρνει. Φύλο συκής διάλεξαν οι Πρωτόπλαστοι να κρύψουν τη ντροπή τους αλλά κι αν αυτό συνειρμικά φέρνει στο νου την αμαρτία είναι μια απόδειξη ότι ο Παράδεισος έχει συκιές.

Όσο και αν τα λέω αυτά όμως δεν πείθω γιατί λόγος που οι αγρότες φοβούνται τη συκιά πρέπει να είναι η ιδιαιτερότητά της επειδή δεν ανθίζει. Δηλαδή ανθίζει αλλά εσωτερικά, μέσα στο σύκο του ορνού το ανοιξιάτικο, γι αυτό και είναι τόσο σημαντική σε μεταφυσικά κείμενα κατά τα οποία ο άνθρωπος σα σύκο ανθίζει μυστικά εντός.

Στην αρχαιότητα, πριν από τη ζάχαρη, το θρεπτικότατο γλυκό σύκο που άμα ξεραθεί μας γλυκαίνει όλο το χρόνο, ήταν χρυσάφι. Πιο φημισμένα ήταν τα σύκα της Αττικής, αυτά τα σκούρα που ονομάζουμε βασιλικά που επειδή απαγορευόταν να εξαχθούν βγήκαν οι 'συκοφαντες΄εκείνοι δηλαδή που αν ήθελαν να καταστρέψουν κάποιον τον κατηγορούσαν για λαθρέμπορο.
Εμείς στο σπίτι, αν και Αθηναίοι, αν έρθετε παρακαλάμε να πάρετε μαζί σας όσα θέλετε. Έχουμε δυό συκιές που κάνουν παραπάνω σύκα από όσα τρώμε εμείς ή τα πουλιά που μαζεύονται στα ψηλά κλαδιά και το γλεντάνε.
Τόσο πολλά που και χειμώνα προσφέρουμε τα ξεραμένα (μετά τον ήλιο τα περνάμε ελάχιστα και από φούρνο για απολύμανση) αλλά, αν είστε τυχεροί, θα δοκιμάσετε κι από το γλυκό μας του οποίου σας δίνω και τη συνταγή ―διότι, ναι το έχω πει ότι δε μαγειρεύω και θεωρώ τη ζωή πολύ σύντομη για να φτιάχνω γλυκά όταν τριγύρω μου έχει εξαιρετικούς μαγείρους αλλά μονάχα ο ηλίθιος φανατίζεται και οι κανόνες για  να ισχύσουν έχουν εξαιρέσεις.
Ιδού λοιπόν πώς κάνουμε στο σπίτι μου το συκαλάκι γλυκό  (με εικόνες για τους ανεπίδεκτους):

Προσοχή όμως. Σε όλη τη διαδικασία από το μάζεμα ως την επόμενη ημέρα φοράμε γάντια γιατί το 'γάλα' τους είναι τοξικό. 

―Κόβουμε τα σύκα όταν είναι ακόμα σφιχτά και άγουρα. Αυτά που βλέπετε τα έκοψα αρχές Ιουλίου.



―Καθαρίζουμε τα σύκα, όχι από την μεριά που είναι το κοτσάνι με ένα μαχαιράκι κυκλικά ή σα σταυρό και πιο βαθιά αν σκοπεύουμε να τα γεμίσουμε με αμύγδαλα.



―Τα πλένουμε και τα αφήνουμε για 20-30 λεπτά σε νερό με γαλαζόπετρα (Θειικό χαλκό που έχω στο σπίτι λόγω του αμπελιού. Πολλοί τη φοβούνται μα σας εγγυώμαι ότι αν ακολουθήσετε τη συνταγή δε θα πάθετε τίποτε).

―Τα ξεπλένουμε καλά και τα βράζουμε σε καυτό νερό με λίγο ξινό για λίγα λεπτά. Ξεπλένουμε και το ξανακάνουμε τρεις φορές ώσπου πια θα έχουν ξεπικρίσει και μαλακώσει.


―Τα στραγγίζουμε, τους ρίχνουμε χυμό λεμονιού και τα βάζουμε στο ψυγείο για τουλάχιστον 12 ώρες.


―Την επόμενη μέρα τα βγάζουμε από το ψυγείο και τα γεμίζουμε με αμύγδαλο ή με ένα μοσχοκάρφι στο καθένα.

Σε κατσαρόλα ανακατεύουμε ζάχαρη και νερό σε σωστή αναλογία για σιρόπι, ρίχνουμε τα σύκα μας μαζί με μοσχοκάρφια (γαρύφαλλα) κι αφού πάρει μια βράση τα βγάζουμε, βράζουμε ώσπου να 'δέσει το σιρόπι οπότε ρίχνουμε μέσα τα συκαλάκια και σβήνουμε τη φωτιά.



Όταν κρυώσει τα μεταφέρουμε σε βάζα αποστειρωμένα (μπελάς αλλά απαραίτητο για να μη μας μουχλιάσουν).


Αν το σιρόπι δέσει και σκεπάζει τα συκαλάκια δεν έχουμε φόβο να μη διατηρηθούν. Αν ζαχαρώσει βουτάμε τα βαζάκια σε bain marie (όπως το αγνό μέλι) και φτιάχνουν.

Στα δικά μας φτιάχνουμε και μερικά με μαύρους κόκκους πιπέρι αντί για αμύγδαλο. Μα εμείς τρώμε και το πεπόνι ή τα παγωτά με μαύρο πιπέρι..
 _________________________________