Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2018

Ψευδείς ειδήσεις: Τι και πώς (με εικόνες/video/συμβουλές) #fakenews





Video με ελληνικά γράμματα. Διασώστες, δείχνει και γράφει, κατέβηκαν και έσωσαν σκυλίτσα που είχε πέσει στο εικονιζόμενο βαθύ πηγάδι. «Σας ευχαριστούμε που βοηθάτε ζώα που έχουν ανάγκη» γράφει στο τέλος.
540 κοινοποιήσεις και τα σχόλια, 
[εκ των οποίων δείγμα:

― Νασαστε καλά!!!
 ―Μπραβο.Μακαρι να υπηρχε και κινητοποιηση στο κεντρο της Αθηνας και για τα ζωα που υποφερουν αλλα και για τους τοσους αστεγους..
―AX MRAVO NA EISASTE KALA SYXARITIRIA.]

σίγουροι ότι το περιστατικό συνέβη στη Ραφήνα, συγχαίρουν τον άνθρωπο που το ανέβασε παρότι: 

1. Τελειώνει το ταινιάκι με υπογραφή Newsner (της εταιρίας με τα πιο πολυπαιγμένα videos του fb, τα πιο 'viral', που εξαπλώνονται σαν ιοί δηλαδή, με τίτλους ακαταμάχητους (σας έχω δείγμα) όπως π.χ. Άνδρας ξύπνησε με ρίγες στην πλάτη, δείτε!/17χρονη αυτοκτόνησε-Δείτε τι βρήκε ο μπαμπάς της στο ημερολόγιό της/ Έρευνα επιβεβαιώνει: τι να μην αγγίξετε ποτέ σε ξενοδοχείο, κ.ο.κ).


2. Τόπος του συμβάντος είναι η Ινδία. Φαίνονται και οι Ινδοί διασώστες και το πηγάδι (που αν έχουμε τέτοιο πηγάδι στη Ραφήνα το λέμε στέρνα ή δεξαμενή, μπορεί και ρωμαϊκό υδραγωγείο) αλλά και  αναγράφεται πλάι μονίμως: Animal Aid Unlimited India.

3. Αν γκουγκλάρουμε το 'Animal Aid Unlimited', θα δούμε από τις προτάσεις (τα πιο συχνά ψαγμένα από εκείνα που συμπεραίνει η μηχανή αναζήτησης ότι θα ζητούσαμε εμείς) ότι το πιο κοντινό μας 'Animal Aid Unlimited' είναι στο Δελχί με επιλογές Ραζαστάν, Ινδία γενικώς ή και Facebook ώστε να μάθουμε όλα τα άλλα.


4. Και, εντυπωσιακότερο όλων, ο άνθρωπος που ανέβασε το ποστ ('νιώθοντας υπέροχα στην πόλη Ραφήνα')  έγραψε απλώς «Όπου υπάρχει ανθρωπιά....❤ » και, κάτω από το πρώτο σχόλιο συγχαρητηρίων ξεκαθάρισε:
«Το βίντεο δεν είναι δικό μου.... άπλα είμαι φιλόζωος.... και συγκινήθηκα με αυτούς τους υπέροχους ανθρώπους.... ΧΙΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ!».

Εντυπωσιακότερο το βρίσκω διότι παρατηρούμε πως η αλήθεια καθόλου δεν αναχαίτισε τον ενθουσιασμό όσων επιμένουν να αντιστέκονται σ' αυτό που είδαν τα μάτια τους κι άκουσαν τα αυτιά τους αλλά κοινοποιούν [502 έγιναν οι κοινοποιήσεις όσο γράφω] και  συγχαίρουν τους καλούς φιλόζωους Ραφηνιώτες της φαντασίας τους.


Και έτσι ακριβώς διαδίδονται αυτά που ο Trump ονόμασε Fake News, Ψεύτικα Νέα, κι ο χαρακτηρισμός έγινε viral κι όπως και το φαινόμενο εξαπλώθηκε σαν ιός. Πρώτος ο Χίτλερ ούρλιαζε για ψεύτικα κατασκευασμένα 'νέα' όποτε δεν του άρεσαν οι ειδήσεις και πρώτος εκείνος τα έβαλε με δημοσιογράφους, Τύπο, Καλλιτέχνες καταγγέλλοντας δημόσια συνωμοσίες διεφθαρμένων 'Άλλων" που σκόπιμα διέδιδαν ειδήσεις που θα αλλοίωναν την αθωότητα των αγνών ευσυγκίνητων ανθρώπων που κοιτάνε τη δουλειά τους και το σπίτι τους. Και αν είναι λόξες των Χίτλερ και των Τραμπ οι συνωμοσιολογίες είναι αλήθεια ότι σε καιρούς πολέμων οι ειδήσεις είναι όπλο και ο Τύπος επιστρατεύεται ανασκευάζοντας τα γεγονότα.

Όμως ποιος τα κινεί τα ψεύτικα νέα; Όχι ποιος φτιάχνει το αρχικό video αλλά ποιος το αναπαράγει, ποιοι τα πιστεύουν για αληθινά κόντρα κι αντίθετα από κάθε απόδειξη και λογική;

Θυμάστε τις προηγούμενες αμερικάνικες εκλογές; Πολλοί παρακολουθούσαμε, γελώντας όσο με την Επίπεδη Γη, τα περί σατανισμού της Χίλαρυ Κλίντον που παρουσιαζόταν από τους τραμπικούς σα μια σεξομανής μάγισσα που όταν δε σχεδιάζει πώς να καταστρέψει τις ΗΠΑ μοιράζοντας στους φτωχούς τον τίμιο ιδρώτα των πλούσιων, επιδίδεται σε τελετουργικά όργια και σκοτώνει παιδάκια αφού (όπως όλοι ξέρουμε) ανήκει στους Illuminati. και είναι Σαυράνθροπος συγγενής του Σόρος. Ποιοι τα πίστευαν αυτά; Ποιοι έκαναν πασίγνωστο το #pizzagate ;
Τι κι αν ο Πούτιν έστησε ένα ολόκληρο κτίριο με ειδικευμένους τουϊτεράδες και γιουτιούμπερς που έβγαζαν το ψωμί τους υφαίνοντας στο οκτάωρό τους όλο και πιο εξωφρενικές ιστορίες για δίκτυο παιδοφιλίας με αρχηγό τη Χίλαρυ Κλίντον; Τι κι αν την παρουσίαζαν να περνά τα Σαββατοκύριακά της σκοτώνοντας παιδάκια σε μυστήριες τελετουργίες και παραγγέλνοντας πίτσες; Ναι, παραγγέλνοντας πίτσες, τόσες πίτσες που δε μπορεί, είναι ύποπτο αφού κανείς μας (έλεγαν) δεν αναφέρει στα emails του τόσες πίτσες όσο ο (παιδόφιλος σίγουρα) σύμβουλός της. ΆΡΑ η λέξη είναι κώδικας κι η κωδική λέξη 'ΠΙΤΣΑ' τι μπορεί να σημαίνει όταν χρησιμοποιείται από παιδόφιλους; Εάν δηλαδή βρεθεί στο κινητό του παιδόφιλου μήνυμα στο οποίο γράφει στον αδελφό του: «έχω μισή ώρα κενό το απόγευμα. Τι λες να παραγγέλναμε μια βιαστική πίτσα στο γραφείο μου;» καταλαβαίνουμε ότι αυτοί οι (σίγουρα διεστραμμένοι) πολυεκατομμυριούχοι προφανώς δε μιλούν για πίτσα αλλά.. –είδατε που το πιάσατε;― ΠΙΤΣΑ γράφουν για να μην το πιάστε, αλλά τι εννοούν; Sex  με Αγοράκι! 
Μεθοδικά και σιγά- σιγά προχώρησαν στις απίθανες κατηγορίες του #pizzagate που κατέστρεψε καριέρες και, μείωσε τη δύναμη της Χίλαρυ Κλίντον. Και τώρα πλέον ερευνήθηκε και ξέρουμε σε ποιο εργαστήριο κατασκευάζονταν οι φήμες. Ποιοι τις αναπαρήγαγαν όμως;

Ποιοι κοινοποιούν και μας στέλνουν σε προσωπικά μηνύματα αρλούμπες απίθανες που γίνονται viral και σαν ιοί εξαπλώνονται και εξασθενούν την αντοχή και τη δύναμή μας; 
Σας έφερα το, τυχαίο, παράδειγμα που πέτυχα σήμερα, το ινδικό ταινιάκι που καλόπιστα το κοινοποιούν οι φίλοι του κυρίου που το ανέβασε, προσθέτοντας όμως το δικό τους αυθαίρετο συμπέρασμα ότι πρόκειται για περιστατικό που συνέβη στη Ραφήνα. Με κάθε τους κοινοποίηση το συμπέρασμά τους μετατρέπεται σε πληροφορία, σε είδηση. Κι αύριο μπορεί να το πετύχουμε σε ένα από τα γνωστά sites (που ανεβάζουν ό,τι κινείται πολύ ή έχει πιασάρικο τίτλο επειδή κυνηγούν τα κλικ για τη διαφήμιση) κι από εκεί κάποιοι θα το ξαναφέρουν στο Facebook και το φιλοζωικό άσχετο χαριτωμένο video θα έχει γίνει είδηση και σας λυπάμαι αν σε ένα χρόνο βρεθείτε να συζητάτε με κάποιους που όχι μόνο θα θυμούνται πως είδαν το περιστατικό στις ειδήσεις αλλά ο ξάδελφός τους ήταν παρών στο μεγάλο εκείνο πηγάδι το περίεργο και ― επειδή στα 8 χρόνια που έχω το blog το έχω πάθει και με αναρτήσεις που πρωτοέκανα εγώ― σας το εγγυώμαι ότι κανείς, μα κανείς δε θα σας πιστεύει όταν θα επιμένετε ότι το video έγραφε 'India' κι ακόμα κι αν φέρετε αυτή εδώ την ανάρτηση με το video και το βάλετε να παίζει, θα επιμένουν ότι δεν είναι αυτό γιατί το θυμούνται ζωντανότατα αφού μάλιστα δεν ήταν ο ξάδελφος, οι ίδιοι ήταν που βούτηξαν για το σκυλί.

Και ξέρω, κάποιοι θα μου πείτε 'τι πειράζει;'. Τι κι αν δεν είναι αλήθεια, εμείς τη Ραφήνα σκεφτήκαμε και τις φιλοζωικές κι αυτό είναι για καλό. 
Πειράζει όμως. Πειράζει και επειδή δε χρειάζεται να διαφημίζουμε ή να επαινούμε με κλεμμένα αλλά κυρίως πειράζει επειδή εμείς οι ίδιοι διαδίδουμε τα Fake News που συγχέουν την αλήθεια με το ψέμα και θολώνουν την κρίση μας· κι αν δε μάθουμε να τσεκάρουμε και να ερευνούμε αυτό που βλέπουμε τόσο δηλαδή, πιο απλά: εάν δεν κατανοήσουμε το μηχανισμό θα γίνουμε γρανάζι του. 


Φέρνω το video που σας περιγράφω
και εικόνες σχετικές και συνδέσμους
κι ένα μικρό πίνακα με βασικές συμβουλές.


Από έρευνα της διαΝΕΟσις «Τι πιστεύουν οι Έλληνες», 




Ευχαριστώ το Νίκο Μάνεση. Χρησιμοποιώ όσα είδα στο δικό του προφίλ 
από κοινοποίηση κοινής μας φίλης.


________________________________________




Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2018

Σεξουαλική βια στον πόλεμο: Νόμπελ Ειρήνης 2018




Θα σταματήσουν ποτέ οι άνθρωποι να χρησιμοποιούν το σεξ ως πολεμικό όπλο; Θα σταματήσουν ποτέ να εκμεταλλεύονται και να τρομοκρατούν σεξουαλικά τους αδύναμους;
Στον πόλεμο και τον έρωτα όλα επιτρέπονται, απαντούν οι βιαστές.

Η σεξουαλική εκμετάλλευση στους πολέμους είναι κανόνας. Για απόλαυση του τρομαγμένου στρατιώτη σα λάφυρο (Isis) αλλά και ως μέσο εκδίκησης (ήττα Γερμανίας) ή αύξησης πληθυσμού (όπως είδαμε στη Σερβία), από την αρχαιότητα ο βιασμός είναι γνωστό όπλο και πληγή του πολέμου. 
Το Νόμπελ Ειρήνης δε θα αλλάξει κάτι αλλά είναι σημαντικό που αναγνωρίζονται ο Ντένις Μουκουέγκε και η Νάντια Μουράντ, είναι σημαντικό να το εμπεδώσουμε ότι η σεξουαλική εκμετάλλευση και προσβολή είναι οικτρά όπλα των δειλών και φοβισμένων και τα ανθρώπινα σώματα δεν είναι τρόπαια.

Η Νάντια Μουράντ, μέλος της μειονότητας Yazidi στο Ιράκ, συνελήφθη από το ISIS τον Αύγουστο του 2014 στο χωριό της Kocho στο Sinjar, στο βόρειο Ιράκ και βιάστηκε επανειλημμένα. Η επιτροπή λέει ότι έδειξε "αόριστο θάρρος στην καταγγελία της δικής της ταλαιπωρίας".
Η Μουράντ είναι 25 ετών και είναι η δεύτερη νεαρότερη βραβευμένη με Νόμπελ, μετά τη μικρή ηρωίδα των σπουδών Malala Yousafzai, που το 2014 που βραβεύθηκε ήταν 17 ετών.

Ο γιατρός Ντένις Μουκουέγκε ήταν "το κυριότερο και πιο ενοποιητικό σύμβολο τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο για τον αγώνα για τον τερματισμό της σεξουαλικής βίας σε πολέμους και ένοπλες συγκρούσεις".

Ίδρυσε και εργάζεται στο νοσοκομείο Panzi στο Bukavu στο Κονγκό, όπου ειδικεύεται στη θεραπεία γυναικών που έχουν βιαστεί. Μέχρι στιγμής έχει περιθάλψει πάνω από 85.000 γυναίκες θύματα βιασμού. Έχει κερδίσει αρκετά βραβεία για το έργο του, ανάμεσα σε αυτά και το βραβείο των Ηνωμένων Εθνών για τα ανθρώπινα δικαιώματα το 2008. 


Η απονομή του βραβείου Νόμπελ θα γίνει στις 10 Δεκεμβρίου στο Όσλο, ενώ οι δύο νικητές θα λάβουν και χρηματικό έπαθλο ύψους ενός εκατομμυρίου δολαρίων.
 



___________________________



Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018

Απάντηση στο άρθρο 'Θα μιλήσουμε για ναρκωτικά;' του protagon


Απάντηση στο άρθρο της Ρέας Βιτάλη: 'Θα μιλήσουμε για ναρκωτικά;' (protagon)


«Επιτέλους θα μιλήσουμε για ναρκωτικά και χρήστες;'» προτρέπετε, μα το εννοείτε; Σας απαντώ, μια και ρωτήσατε, ότι έτσι δε γίνεται.

Από το άρθρο σας αντιγράφω:
'Σακατεμένες ψυχές', 
'πεινασμένο αγρίμι',
'Για τη δόση σου μπορείς να κάνεις τα πάντα. Μπορείς να κάνεις, ό,τι δεν περνάει από ανθρώπου νου',
'σέρνεται'
'χτυπιέται''
'σπαρταράει'
κι άλλα πολλά τέτοια, μαζί κι η 'δόση' η παροιμιώδης η απαραίτητη, η 'δόση' που τόσο αγαπούν τα ΜΜΕ.
Και τα 'καθαρός' βεβαίως τα ξεπερασμένα που τα πετάτε δίχως  να στέκεστε να συσχετίσετε προέλευση τέτοιων ιδεών για 'καθαρούς' και βρώμικους ανθρώπους ή τις συνέπειές τους, ίδια όπως πετάτε τα μελοδραματικά clichés δίχως να αντιλαμβάνεστε το κακό που κάνετε παριστάνοντας πως ενδιαφέρεστε. Διότι συντηρείτε ένα κατασκευασμένο στερεότυπο που πουλάει μεν αλλά δεν αντιπροσωπεύει παρά αυτό που προσλαμβάνει ο άσχετος που αναπαράγει δίχως να σκεφτεί και μιλά για τις ζωές των άλλων νομίζοντας ότι ξέρει επειδή είδε χρήστες σε ταινίες και κάποιους ταλαιπωρημένους ανθρώπους στο δρόμο του.

Τα μελοδραματικά κείμενα κι η αναπαραγωγή στερεότυπων (εκτός από επικίνδυνη διαφήμιση σε λίγα αφελή πιτσιρίκια που θέλουν να τραβήξουν την προσοχή) δεν κάνει άλλο από ενδυνάμωση του στίγματος ώστε να τρομάζει ο κόσμος στην ιδέα του χρήστη ('το πεινασμένο αγρίμι' όπως μάς χαρακτηρίσατε) με ολέθριες και πολύ συγκεκριμένες συνέπειες όπως το να μην μας δίνει δουλειά, να μη μας θέλει για γείτονες, να φοβάται πως θα τον κλέψουμε (αφού, όπως εσείς από το βήμα σας τον ενημερώσατε ''Για τη δόση σου μπορείς να κάνεις τα πάντα. Μπορείς να κάνεις, ό,τι δεν περνάει από ανθρώπου νου'). 
Φορτίζοντας με κούφιο συναισθηματισμό ένα κοινωνικό πρόβλημα καταδικάζετε δηλαδή στη φτώχεια και τη μιζέρια τους ανθρώπους που με τη μελοδραματική σας γλώσσα βαυκαλίζεστε ότι θα θέλατε να βοηθήσετε. 

Το άρθρο σας δεν είναι το μόνο με αυτή τη γλώσσα αλλά με τρόμαξε λίγο παραπάνω Κυρία Βιτάλη επειδή περιέχει την πληροφορία ότι γράφετε και βιβλίο σχετικά. Είμαι ιδρυτικό μέλος του Δικτύου Ομοτίμων Χρηστών Ψυχ/ων Ουσιών που φτιάχτηκε από εμάς, Χρήστριες και Χρήστες (πρώην/νυν/ θεραπευόμενους) για να παταχθεί επιτέλους αυτός ο φόβος που χτίζεται με το μελό και το πατρονάρισμα των 'Καθαρών' για εμάς τους Βρώμικους.
Είναι πολλές οι διεκδικήσεις μας και μεγάλες οι ανάγκες της κοινότητάς μας μα τελειώνοντας θέλω να σας ενημερώσω ότι δεν είμαστε βρώμικοι.
Πλενόμαστε κυρία Βιτάλη. Και δεν είμαστε όλοι στο δρόμο. Αν όντως ενδιαφέρεστε, σας καλώ να αναρωτηθείτε γιατί βλέπετε χρήστες στο δρόμο και κατά πόσο ευθύνεται η προκατάληψη που εκφράζει το λεξιλόγιό σας και οι δημοσιεύσεις άρθρων αυτής της οπτικής σε ιστοτόπους και έντυπα ευρύτατης κυκλοφορίας κι επισκεψιμότητας.


 _________________________________________
Μια σημείωση
Σκέψεις πάνω στο άρθρο στο 'Θα μιλήσουμε για ναρκωτικά;' της Ρέας Βιτάλη 
Το σκέφτηκα πολύ πριν απαντήσω, για δυο λόγους. 
Ο ένας είναι ότι δεν επιδιώκω την προσωπική επίθεση. Η αρθρογράφος δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία που αστόχαστα γράφει μ΄αυτό τον τρόπο για τη χρήση. Αυτό είναι το σύνηθες.
Ο δεύτερος είναι ότι το άρθρο της Κυρίας Βιτάλη γράφτηκε με αφορμή τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου για τον οποίο γράφει: «Ο νεαρός άνδρας ήταν ένας εξαρτημένος από τοξικές-ναρκωτικές ουσίες». Το αν ο Ζακ είχε κάνει χρήση και τι ουσιών, το αν παραπατούσε επειδή ήταν ήδη χτυπημένος και τη διαφορά μεταξύ χρήσης και εξάρτησης η κυρία Βιτάλη δεν τα λαμβάνει υπ' όψιν. Επειδή όμως ακόμα δεν έχουμε όλα τα στοιχεία κι επειδή θα ακολουθήσουν δίκες κρίνω επικίνδυνο και ανόητο να μιλάμε σα να έχουμε στοιχεία που θα αξιολογηθούν στα δικαστήρια. 
Γι' αυτό παρακαλώ αν σχολιάσετε να παρακάμψουμε το λιντσάρισμα και το πένθος μας. Εδώ άλλο είναι το ζήτημα: η προσέγγιση, η γλώσσα και η ευκολία αναφοράς στο όνομά μας ως περίπτωση, όπου υπάρχει υπόνοια χρήσης.

Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018

'Γυναίκες Από Χώμα' ― μια παράσταση μάθημα, κύριε Υπουργέ και συγκρατούμενες



Δεν ξεχνάμε τις γυναίκες που διαπομπεύθηκαν από τον Έλληνα Υπουργό. Οροθετικές, χρήστριες ουσιών, εκδιδόμενες, γυναίκες. Κάτω-κάτω δηλαδή στην τροφική αλυσίδα, έγιναν βορά, εύκολη λεία, στόχος λιθοβολιστών ώστε να νιώσουν οι ίδιοι καλύτερα για τις δικές τους αμαρτίες.

Μια τραγωδία που έδειξε ανάγλυφα το ρατσισμό που ελλοχεύει όχι μόνο στα υπουργικά γραφεία αλλά και στα κελλιά των φυλακών, καθώς η συμπεριφορά των συγκρατούμενων τους γυναικών ήταν πραγματικά και παράλογα σκληρή. 
Απάνθρωπα σκληρή δυστυχώς και η εξέλιξη της ζωής τους. Τα περιστατικά του 2012 ξαναβγαίνουν στην επιφάνεια καθώς μια μια οι νέες αυτές κοπέλες πεθαίνουν δολοφονημένες από την ελληνική κοινωνία την ανδροκρατούμενη και ξεπερασμένη από την εποχή μας, δολοφονημένες δηλαδή από τις προκαταλήψεις μας.
Όμως το κεφάλαιο αυτών των δολοφονιών δεν πρέπει να διαγραφεί από τη συλλογική μας μνήμη αλλά να γίνει μάθημα που θα καρποφορήσει ώστε την επόμενη φορά να γνωρίζουμε πώς να συμπεριφερθούμε –αφού, από υπουργούς  και Αστυνομία ως την τελευταία κρατούμενη αποκαλυφθήκαμε λειψοί και λίγοι σε γνώση, συμπόνια, ανθρωπιά. 
Γι αυτό (αν και ακόμα δεν το έχω δει και δε συνηθίζω να συστήνω από εδώ ό,τι δεν έχω η ίδια πρώτα δοκιμάσει) θεωρώ σημαντικό που η ιστορία αυτών των κοριτσιών έγινε θεατρικό έργο. 
Και φέρνω πληροφορίες για την παράσταση
Με τις ευχές μου στη θεατρική ομάδα 
Για Καλή επιτυχία!






από: comentaristas.gr 
Γυναίκες Από Χώμα

Το έργο βασίζεται σε μαρτυρίες οροθετικών γυναικών που κατηγορήθηκαν και διαπομπεύτηκαν το 2012 στην Ελλάδα. Οι μαρτυρίες τους ζωντανεύουν στη σκηνή -άλλοτε σοβαρά, άλλοτε ειρωνικά κι άλλοτε με θυμό κι οργή- όλη την τραγική ιστορία της χειραγώγησης, της κακομεταχείρισης και της διαφθοράς που έζησαν.


O Πολυχώρος Vault 
παρουσιάζει την παράσταση 
“Γυναίκες από χώμα” 
από τη θεατρική ομάδα Ανδρομέδα
Μαρτυρίες οροθετικών γυναικών που κατηγορήθηκαν και διαπομπεύτηκαν το 2012 στην Ελλάδα.


Σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία

Κοραή Δαμάτη

Από την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 
έως την Κυριακή 28 Οκτωβρίου,
για 12 μόνο παραστάσεις.
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 
και Κυριακή στις 18:15

Το έργο βασίζεται σε μαρτυρίες οροθετικών γυναικών που κατηγορήθηκαν και διαπομπεύτηκαν το 2012 στην Ελλάδα. Οι μαρτυρίες τους ζωντανεύουν στη σκηνή -άλλοτε σοβαρά, άλλοτε ειρωνικά κι άλλοτε με θυμό κι οργή- όλη την τραγική ιστορία της χειραγώγησης, της κακομεταχείρισης και της διαφθοράς που έζησαν.

 ΥΠΟΘΕΣΗ:

Τον Απρίλιο του 2012, είχε υπογραφεί η υγειονομική διάταξη 39 Α, βασισμένη σε Αναγκαστικό Νόμο του 1940, σύμφωνα με την οποία το υπουργείο Υγείας θα μπορούσε να προχωρήσει σε εξαναγκαστικό υγειονομικό έλεγχο οποιουδήποτε ατόμου. Ήδη από τότε, έγκριτοι νομικοί διατράνωναν την έωλη και διάτρητη διαδικασία. Ωστόσο, με πρόσχημα την προστασία της δημόσιας υγείας, η οποία πλέον μετατοπιζόταν από το πεδίο της πρόνοιας και της περίθαλψης στο πεδίο της καταστολής και της πειθάρχησης, χτίστηκε το υπόβαθρο, για τη διοχέτευση του ηθικού πανικού. Οι πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, οι άνθρωποι που είχαν απολέσει την ικανότητα να προστατέψουν τους εαυτούς τους, αυτοί που είχαν αποβληθεί από τον κοινωνικό ιστό, βρέθηκαν στο στόχαστρο των διώξεων. Μέσα σε λίγες μέρες, εκατοντάδες τοξικοεξαρτημένες ή άστεγες γυναίκες προσάγονται, ελέγχονται, χωρίς τη θέληση τους, ως πιθανοί φορείς του HIV και όσες είναι θετικές προφυλακίζονται και δίνονται τα στοιχεία τους στη δημοσιότητα. Εκτός από τη πρώτη κοπέλα που βρέθηκε σε οίκο ανοχής ως θύμα trafficking, καμία άλλη δε συνελήφθηκε σε διαδικασία που να σχετίζεται με το σεξ. Παρ' όλα αυτά κατηγορήθηκαν ως «εκδιδόμενες» και παραπέμφθηκαν με την κατηγορία της «βαριάς σκοπούμενης σωματικής βλάβης». Μια κατηγορία που ακόμη κι αν ίσχυε –αποδείχθηκε περίτρανα στο δικαστήριο ότι δεν ίσχυε– έριχνε το βάρος της μη χρήσης προφυλακτικού σ' αυτές, για να βγάλει λάδι τους «οικογενειάρχες» πελάτες που, όπως είναι γνωστό, είναι εκείνοι που απαιτούν τη μη χρήση προφυλακτικού από τις κοπέλες που καταναγκαστικά ή εξαναγκαστικά ασκούν πορνεία.  (Μαρία Λούκα)



ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σύνθεση κειμένων - Σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης
Μουσικοί διάλογοι και σχολιασμοί: Χρήστος Κότσι
Σκηνικά-κοστούμια: Παύλος Ιωάννου
Σχεδιασμός φωτισμών: Κοραής Δαμάτης  
Hair Design: Ντάνιελ Αθανασίου

Παίρνουν μέρος αλφαβητικά: Φανή Γρύλλη, Ντίνα Κούκου, Σοφία Ρούβα, Έφη Σισμανίδου, Αναστασία Τσούτση

Φωνές: Μαρία Καβουκίδου – Θεοδώρα Σιάρκου

Παραγωγή: Θεατρική ομάδα Ανδρομέδα

*Ευχαριστούμε θερμά το «VICE» και το «Φύλο συκής», που μας επέτρεψαν να χρησιμοποιήσουμε αποσπάσματα από τα ρεπορτάζ τους για τη δημιουργία του κειμένου.

*Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΝΔΕΙΚΝΥΤΑΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ. 

*ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ

INFO!

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΑΠΟ ΧΩΜΑ
ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΗΛΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ:

ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Από την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου έως την Κυριακή 28 Οκτωβρίου
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο 9 μ.μ. & την Κυριακή στις 6:15 μ.μ.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 75' (χωρίς διάλειμμα)

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

Γενική είσοδος: 12 ευρώ
Προπώληση – Φοιτητικό: 10 ευρώ
Ατέλειες: 5 ευρώ

Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS

Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός

Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8' περίπου με τα πόδια)

Πληροφορίες-κρατήσεις: 213 0356472 / 6949534889

(για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 - 14:00 και 17:00 - 21:00)


____________________________________________________
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ 
Πληροφορίες παράστασης πήρα από:
Υπενθυμίζω:
Για την υπόθεση των «οροθετικών πορνών» του κυρίου Λοβέρδου  και των καναλιών, που τελικά πόρνες δεν ήταν αλλά χρήστριες που οι γιατροί και τα κανάλια τις συνέτριψαν, όλοι λίγο πολύ τα ξέρουμε. Όποιος ασχολείται γνωρίζει πολλά ανατριχιαστικά και επικίνδυνα κι όποιος δε γνωρίζει πολλά σήμερα θα άκουσε πως πέθανε άλλη μια.
Φέρνω ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ.
Παρακαλώ δείτε το. 
Παρακαλώ.
Επειδή θα πάρετε μια ιδέα όσων συχνά λέω για τον τρόπο που γιατροί και αστυνομία αντιμετωπίζουν τη χρήστρια παράνομων ουσιών αλλά και επειδή  μας αφορά όλους αφού, αν επιτρέψαμε να στηθεί τέτοιο κυνήγι μαγισσών, η κοινωνία μας είναι πολύ εύθραυστη και κινδυνεύουμε όλοι.

Daphne Chronopoulou Και να μην έχετε χρόνο, θα έλεγα βρείτε τον να δείτε αυτό το ντοκιμαντέρ.
Αξίζει να τα ξέρουμε αυτά διότι αποκαλύπτει τι εύθραυστες είναι οι ελευθερίες μας.
19χρονα κορίτσια περπατούσαν στο δρόμο - απλώς περπατούσαν.
Ούτε σε πορνείο τις μάζεψαν, ούτε καμιά έκανε πιάτσα, ούτε αγόραζε ναρκωτικά.

Τις μάζεψαν (συμβαίνει συχνά με όσους 'μοιάζουν' χρήστες) και τις έκαναν πιόνια προεκλογικού παιχνιδιού.
Εμείς, η γαλαρία επευφημούσαμε.
Κι οι κοπέλες πεθαίνουν μια-μια...

Σκηνοθεσία: Ζωή Μαυρουδή
RUINS / ΕΡΕΙΠΙΑ: Οροθετικές γυναίκες. Το χρονικό μιας διαπόμπευσης

To ντοκιμαντέρ RUINS που εξιστορεί τη συγκλονιστική υπόθεση ποινικοποίησης του HIV στην Ελλάδα. Η εξιστόρηση της δίωξης των οροθετικών γυναικών, οι οποίες προσήχθησαν από την Ελληνική Αστυνομία, υπέστησαν εξαναγκαστικούς ελέγχους για ΗΙV, προφυλακίστηκαν για κακούργημα, και τελικά διαπομπεύτηκαν, όταν οι φωτογραφίες και τα προσωπικά τους δεδομένα δημοσιοποιήθηκαν στα ΜΜΕ, λίγες μέρες πριν τις εθνικές εκλογές της 6ης Μαΐου 2012.