Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Η Ελλάδα και το ΔνΤ: Δυό λόγοι




          Η πολιτική δεν είναι το φόρτε μου. 'H πολιτική είναι show business γιά τους άσχημους', θυμάμαι το χολιγουντιανό ρητό, και δε χάνω ευκαιρία να θυμίσω πως 'ο πατριωτισμός είναι το τελευταίο επιχείρημα των αχρείων' μεταφράζοντας τα λόγια που ο  Σάμουελ Τζόνσον είπε ένα απριλιάτικο απόγευμα του 1775.
Σημάδι των καιρών, όπως σε πολέμους και κρίσεις, όταν ο στρουθοκαμηλισμός δε μας βοηθά να αποφύγουμε τη βόμβα που χτυπά το σπίτι; Απάντηση δεν έχω, μα με όλο το σεβασμό, παραθέτω τα κάτωθι ταινιάκια στη δική σας κρίση. (Το πρώτο δυστυχώς δεν έχει ελληνικούς υποτίτλους).


 
    


Οι μεγάλες διεθνείς τράπεζες πωλούν, με τη βοήθεια διεφθαρμένων πολιτικών, σκάρτα προϊόντα δημιουργώντας φούσκα κι όταν σκάσει έρχονται οι ίδιες να δανείσουν γιά να ανταπεξέλθει η κατεστραμένη χώρα που σε εκείνες είχε επενδύσει απαραίτητα κεφάλαια, όπως π.χ. την περιουσία των ασφαλιστικών ταμείων. Έτσι οργανισμοί όπως η Goldman Sachs, κερδίζουν καταστρέφοντας όσο και σώζοντας. Τα χρήματα δεν τα χρωστάμε εσείς κι εγώ. Τα χρωστούν εκείνοι που τα σπατάλησαν ή τα κακοδιαχειρίστηκαν. Αντί να αποδεχθούμε το χρέος που μας φορτώνουν μπορούσαμε να ψάξουμε τον υπαίτιο όπως η Ισλανδία που τελικά υποχρέωσε να το πληρώσουν οι τράπεζες που το δημιούργησαν κι όχι οι φορολογούμενοι πολίτες στους οποίους σκόπευαν να το φορτώσουν. 

Ο Αλεξ Τζόουνς που τα λέει αυτά είναι γνωστός ακραίος δεξιός συνομωσιομανής κωμικοτραγικά ανόητα και επικίνδυνα "αντιδραστικός" (όπως θα τον έλεγαν παλιότερα στα αριστερά καφενεία)  και  αν ζητώ να κάνουμε τον κόπο να τον ακούσουμε είναι γιά να αντιπαραβάλουμε τη δική του με μιά άλλη ομιλία που έρχεται από το άλλο άκρο του φάσματος πολιτικών απόψεων.  Είναι του αριστερού (από το Μάη του '68) του  Ντανιέλ Κον Μπεντίτ, που καταγγέλλει την Ευρώπη πως βγάζει χρήματα από τη συμφορά της Ελλάδας. "Είστε τρελλοί", λέει στη Ε.Ε., που ζητάτε από μιά κυβέρνηση να αλλάξει σε μήνες πολιτική χρόνων κι 'είμαστε υποκριτές'  αφού εν μέσω κρίσης, αναγκάζουμε την Ελλάδα να αγοράζει όπλα και φρεγάτες εκατομμυρίων ευρώ από τη Γαλλία και τη Γερμανία. 
Απολαύστε τον (με σωστότατους ελληνικούς υποτίτλους):




__________________________________
                      Το ρητό του Samuel Johnson: "Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
Ο πολυγραφότατος Dr Johnson  (1709-1784)  έγραψε ποίηση, δοκίμια, κριτικές και βιογραφίες αλλά είναι γνωστότερος γιά το λεξικό του, το πρώτο στην αγγλική γλώσσα. Φημισμένα πολλά αποφθέγματά του, εκ των οποίων  κάποια θα βρείτε εδώ (στα ελληνικά).


Διαβάστε: H Goldman Sachs βοήθησε την Ελλάδα στην  περιβόητη παραποίηση στοιχείων
                
                Βιογραφία τού Johnson από τον Boswell


               Το Μάτι Από πού ενημερωθήκατε σήμερα;
________________________________________________________________________________


                 














                                                                                                                  

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Η μεγαλύτερη Πανσέληνος






     
        Η μεγαλύτερη Πανσέληνος (από το 1993) αυτό το Σάββατο, στην Περίγειο, δηλαδή  14% πιο κοντά μας, άρα 30% λαμπρότερη. 
     Η γητειά της Πανσελήνου είναι για να ξεφορτωθείς, να διώξεις, να απαλλαγείς. Μιά και δε γίνεται να αναστρέψουμε την πυρηνική ζημιά, στρεφόμαστε στην ομιλία του Ομπάμα για την Αμερικανική/παγκόσμια επέμβαση και σχέδια να γλυτώσει την Επίγειο από τον Καντάφι.
 Εν αναμονή οψόμεθα απολαμβάνοντας το σεληνόφως.
           
       Ας τα χαρούμε μ' αυτή την τεράστια κοντινή Πανσέληνο. Την πιο μεγάλη και την πιο πολύτιμη, "απόψε το βράδυ" που απέναντι από πελάγη και ωκεανούς τα ανθρώπινα μαρτύρια εμπνέουν έπη. Κι ας παρηγορηθούμε νιώθοντας πόσο πολύτιμη και εύθραυστη είναι η πολυτελής μελαγχολία που εμπνέει τρυφερές σονάτες κι ερωτόλογα.




___________________________________






Περίγειος κάθε 20 χρόνιαΤο μεγάλο φεγγάρι συσχετίζεται με φυσικές καταστροφές


     Σονάτα του Σεληνόφωτος
                       του  Μπετόβεν 
                      του Γ. Ρίτσου  διαβάζει ο Ποιητής  ή  διαβάζει η Μελίνα Μερκούρη

________________________________________



Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Πωλούνται Φίλοι





Μαθαίνω πως υπάρχουν εταιρίες που πωλούν Φίλους στο 
Facebook. Όχι σκέτα ονόματα, τέτοια φτιάχνει όσα θέλει ο μοναξιασμένος που αναλώνεται στην χαύνωση με καρδούλες κι emoticons και τεστάκια που αποδεικνύουν πως θα παντρευόταν τον εαυτό του. Τα ονόματα, όπως απέδειξε το Twitter, είναι απατηλά. 
Διότι το Twitter, ως πιο εξελιγμένο μοντέλο, μας βρήκε πιο έμπειρους, απαλλαγμένους από το σύνδρομο τού "ευπειθώς αναφέρω", την ψυχαναγκαστική ανάγκη να δώσουμε σωστά τα στοιχεία μας.
Στο Twitter, π.χ., είναι τόσο πολλές οι Ντεμί Μουρ που η ίδια συμμετέχει με ψευδώνυμο αφού λόγω της μανιακής ενασχόλησης του ωραίου συζύγου της πολλές μοναχικές την υποδύονται στην εναλλακτική πραγματικότητα του Κυβερνοχώρου.
Το Facebook όμως είναι άλλη ιστορία. Η χαρά του ανθρωπολόγου και του ψυχο-αναλυτή.

Από τη μιά οι φωτοσοπαρισμένες ζωές κι από την άλλη οι Φίλοι που αποκαλύπτουν το αληθινό μας status με την ποιότητα του δικού τους αλλά και τα Σχόλιά τους. Όσο κι αν διαγράφει κανείς για να προστατεύσει την εικόνα του εαυτού που ονειρεύτηκε, εν τη απουσία του ο Τοίχος είναι εκεί και δέχεται graffiti κάθε είδους.
Εξ ου κι η πώληση Φίλων. Σοβαρών, διάσημων, επιτυχημένων. Όπως πληρώνονται γιο να παραστούν σε εγκαίνια μαγαζιών ή για να φορέσουν τη μιά ή την άλλη μάρκα, τώρα νοικιάζονται και για να υποδυθούν τους φίλους μας με ένα κλικ. Η επιτυχία τους αντανακλάται στην αντανάκλαση του εαυτού μας τρέφοντας το ναρκισσισμό κι ανοίγοντας δρόμους δικτύωσης. 

Προς το παρόν. Διότι όπως γίνεται με όλες τις απάτες το κόλπο δουλεύει όσο είναι νέο· μόλις μαθευτεί χάνει την αξία του, όπως έγινε με τα ονόματα στο Twitter. Μα η φαντασία είναι αχαλίνωτη κι ο κλέφτης είναι πάντα ένα βήμα πιο μπροστά από το νοικοκύρη. Το μέλλον "ποιος ξέρει τι καινούργια πράγματα θα δείξει" όπως λέει ο Καβάφης στο θαυμάσιο ποίημα για τους  αμπαρωμένους στο δωμάτιό τους, τους τρομαγμένους από τη ζωή σαν εκείνους που ασκόπως καρδούλες κι ερωτόλογα μας στέλνουν όλη νύχτα.





_______________________________

Κ.Π.Καβάφης, Τα παράθυρα" 

_____________________________________________________________

Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

Ιαπωνία: Η Φύση εχθρός που "μάς μαθαίνει τι σημαίνει λύπη"

Turner: Χιονοθύελλα                                             
In a mountain village
at autumn’s end—
that’s where you learn
what sadness means
in the blast of the wintry wind.  
(Saigyo, XII Century)                 Σ' ένα ορεινό χωριό
                                                   τέλος Φθινοπώρου-
                                                   εκεί μαθαίνεις 


                                                   λύπη τι σημαίνει
                                                   με τη ριπή του χειμωνιάτικου αέρα._____
 Μεταφράζω τους στίχους του Ιάπωνα Βουδιστή μοναχού του 12ου αιώνα που σήμερα έβαλε ο Πάολο Κοέλιο  (ο γνωστός από τον "Αλχημιστή") στο blog του κάτω από ένα ταινιάκι με εικόνες από το τσουνάμι που χτύπησε χθες τις ακτές της Ιαπωνίας και μάς κόλλησε άφωνους μπροστά στις οθόνες μας. Οι ζωές που χάθηκαν; Η έκρηξη του πυρηνικού σταθμού σε μιά χώρα ακόμα πληγωμένη από τις ατομικές βόμβες τής Χιροσίμα και του Ναγκασάκι; Η μετατόπιση του άξονα τής γης που, σε μη Φυσικούς σαν εμένα, ακούγεται σα θανατική καταδίκη; 
 Δεν είναι άσχετο το ποίημα του καιρού και της λύπης, της λύπης γιά τον καιρό, του καιρού της λύπης. Στην άλλη πλευρά τής γης, έγινε αισθητό το φτερούγισμα της πεταλούδας όταν σε ένα άλλο νησί, σε μιά κλειστή θάλασσα το διάβαζα σήμερα καθισμένη στον κήπο μου με ρούχα καλοκαιρινά και τα πουλιά της Άνοιξης να καθαρίζουν την περσινή φωλιά τιτιβίζοντας στην πέργκολα πάνω από το κεφάλι μου. Εδώ, στην ίδια αυλή που πριν δυό μέρες χιόνιζε κι άπλωνα μήλο και ψίχουλα γιά αυτά τα ίδια πουλιά που εξαφανισμένα  στην απόλυτη ησυχία τού χιονιού πίστευα πως θα τα έβρισκα στην παλιά φωλιά νεκρά από το κρύο.
_______________________________




τι έκανε το "Little Boy" 

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
           σήμερα:   Η Φύση, από ελικόπτερο
                        Η φωτιά
Κι ας αγνοήσουμε Θεωρίες συνωμοσίας, ιεροκύρηκες που βλέπουν το χέρι του Θεού που "ξέρει πού τα ρίχνει" (όπως μου είπαν κι εύχομαι να μη σας πουν). 
Michelangelo : Ο Κατακλυσμός
________________________________________________________________________________________





                                        

Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

8 Μαρτίου δε γιορτάζουμε



8 Μαρτίου, Ημέρα τής Γυναίκας, δε γιορτάζουμε. 



   
Θυμόμαστε τις γυναίκες τών αραβικών χωρών που δεν έχουν φωνή και πρόσωπο, τις μητέρες στις φυλακές που αναρωτιούνται τι θα γίνουν τα παιδιά τους, τις χτυπημένες, τις κακοπληρωμένες, τις φοβισμένες αδελφές και προ-προ-γιαγιάδες μας που αν... αν είχαν φτιάξει αυτές την κοινωνία ίσως σήμερα να ήμασταν όλοι καλύτερα.
_________________________________
Συστήνω
  Πώς θα ήταν ο κόσμος για τρία λεπτά χωρίς τις γυναίκες; Αυτό το θέμα έχει η συγκέντρωση τής 8ης Μαρτίου στο Σύνταγμα. Την πληροφορία  την έχω από το blog  Ostria (διότι έχουμε μαζί και άνδρες).     
Η ίδια εκδήλωση στο Μόντρεαλ:    Imaginez 3 minutes sans les femmes

Βιβλίο ή ταινία
 Για να θυμηθούμε τον ακρωτηριασμό γεννητικών οργάνων που καλύπτει  η αφρικανική μαντίλα "Το Λουλούδι τής Ερήμου"




“Unterdrückte Frauen werden leicht übersehen”
























______Unterdrückte Frauen werden leicht übersehen-  Οι καταπιεσμένες γυναίκες είναι αόρατες______
________________________________________________

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

Ο θεός έκανε την εξοχή κι ο άνθρωπος την πόλη


         Ο Θεός έφτιαξε την Εξοχή, Ο άνθρωπος την Πόλη" έγραψε ο  Γουΐλιαμ Κούπερ το 1785 κι οι πολύ γνωστοί αυτοί στίχοι που γιά χρόνια έρχονταν στο νου ως ύμνος τής Φύσης, σήμερα  γίνονται επίκαιροι με άλλη έννοια, από μιά ανάγκη να  θυμηθούμε και να αναπροσδιορίσουμε τι είναι τού ανθρώπου, δηλαδή  τι είναι δυνατόν να το φορολογούμε και να το μοιραζόμαστε με νόμους και κανόνες του εμπορίου ή είναι τού Θεού, δηλαδή όλων μας.
Σε κάποιες πολιτείες των ΗΠΑ προετοιμάζεται να απαγορευθεί η καλλιέργειά από μη αγρότες. Στον υπόλοιπο κόσμο δε χρειάζεται απαγόρευση αφού οι περισσότεροι νέοι καρποί δεν έχουν σπόρο ή έχουν υποστεί μετάλλαξη και δε φυτρώνουν.

Στην Ευρώπη οι κτηματίες χρηματοδοτούνται να από την Ε.Ε. γιά να μην καλλιεργούν με αποτέλεσμα ακόμα κι ο σανός που προορίζεται γιά τα άλογα να έχει γίνει πανάκριβος και δυσεύρετος.
Το νερό επίσης, το βρόχινο, το δώρο θεού, να το στερήσουν οι κυβερνήσεις από τη γη δε μπορούν μα ήδη σε πολλές Αμερικάνικες πολιτείες είναι σήμερα παράνομη η συλλογή του σε δεξαμενές και στέρνες καθώς η κυβέρνηση το θεωρεί ιδιοκτησία της.

Όσο για τον αέρα, ας κοιτάξουμε γύρω μας. Ήδη ανήκει μόνο στους πλούσιους αφού μόνο όπου η αξία της γης και το οικονομικό επίπεδο των κατοίκων είναι αστρονομικά  δεν υπάρχει κίνδυνος οι αγαπημένες παλιές γειτονιές να μη μεταβληθούν σε ρυπογόνες βιομηχανικές ζώνες στις οποίες τα απόβλητα και τα ντεσιμπέλ κατεβάζοντας το βιοτικό επίπεδο κατεβάζουν και την αξία των οικοπέδων.
Κι ό,τι γίνεται στην Αμερική, ένα παλιό κοινό αξίωμα είναι μέσα σε δέκα χρόνια περνά τον Ατλαντικό κι έρχεται και σ' εμάς πακεταρισμένο κι έτοιμο, τετελεσμένο.
Αφού ο πολιτιστικός ιμπεριαλισμός της Αμερικής είναι γεγονός αποδεδειγμένο, το ιδανικό θα ήταν να παρακολουθούμε και να προετοιμαζόμαστε, όχι για την ημέρα που τα εκεί θα εφαρμοστούν σ΄εμάς (όπως οι πιο μοντέρνοι κάνουν σήμερα) αλλά από πολύ πιο πριν, ώστε να αποτρέψουμε την εφαρμογή.
Τώρα που γίνεται, τώρα που ξεκινά, μόνο τώρα δεν είναι αργά.




 Το θαύμα της Ανάβρας




                                                         Ανάβρα και:
 William Cowper (The Task) από όπου ο στίχος "God made the Country, Man made the Town"
                    

_______________________________________________________
                                             

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

C.W. Gluck's Iphigenie En Aulide



      Από απόψε η Ιφιγένεια του C.W. Gluck στη Ωνάσειο.
Σκηνοθεσία και σκηνικά τού Πάρι Μέξη, αδελφού της Mme Kastell, γιά τον οποίο η προετοιμασία της παράστασης έγινε Οδύσσεια που ενέπνευσε και το σχετικό blog Troy Delayed
Making of C.W. Gluck's Iphigenie En Aulide: G.W. GLUCK
    G.W. GLUCK : IPHIGENIE EN AULIDE
        στα γαλλικά με ελληνικούς υποτίτλους
Η Παράσταση:        Conductor: George Petrou
                                 Direction, Set Design, Costumes: Paris Mexis
                                 Lighting Design: George Tellos
        CAST
Iphigenia: Anna Kasyan
Agamemnon: Johannes Weisser
Clytemnestra: Eirini Karagianni
Achilles: Avi Klemberg
Calchas: Zoltan Nagy
Arcas: Kostas Mavrogenis
Diana: Lenia Zafiropoulou

                                The Athens Mixed Municipal Choir
                                                Choir Conductor: Stavros Beris


____________________________________
Πότε:
 4/3/2011, 5/3/2011, 6/3/2011 στις 20:30                                
ΠούΛεωφόρος Συγγρού 107-109, Αθήνα 11745
Πληροφορίες: 213 0 178000,  210 900 5 800
Email: info@sgt.gr
(ONASSIS CULTURAL CENTRE            
 107-109 Syngrou Avenue, 117 45 Athens)
Πώς:
Εισητήρια: 210 900 5 800
http://buy.tickethour.com/stegi-ww/showProductList.html?idEvent=2000788


ΑκούστεGluck Iphigenie en Aulide Ouverture
   ___________________________________________________________