Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014

Κόκκινο καλαμπόκι, «τρομοκράτες» και ένα παιχνιδάκι



Κόκκινο καλαμπόκι. Αλήθεια;
Το βρήκα στο κομψό blog μιας φίλης που ζει στη Φιλαδέλφεια και γι αυτό έχει την πολυτέλεια να ασχολείται με εσωτερική διακόσμηση κι αλλά που 'της τραβούν το μάτι' όπως λέει.
Μια απόδειξη ότι ζούμε πόλεμο είναι που σ' εμάς εδώ και χρόνια όποιοι έχουμε ακόμα στοιχειώδη ψήγματα συνείδησης και ενσυναίσθησης το νιώθουμε ντροπή και όνειδος να ασχοληθούμε με ντεκόρ και μόδες αντί να μας τραβούν το μάτι οι άστεγοι κι η απόλυτη κατάρρευση αξιών και δικαιοσύνης.
Η υπόθεση Σταμπούλου είναι μια απόδειξη ότι έχουμε μπει σε μια πολύ επικίνδυνη περίοδο της Ιστορίας μας. Συλλαμβάνεται ένας άνθρωπος επειδή πέρασε με ένα σακίδιο έξω από ένα 'ύποπτο' γκαράζ.  Τον ενοχοποιεί μια πλαστή ταυτότητα (που στο δικό μου νου μονάχα άραγε φέρνει την πλαστή άδεια κυκλοφορίας του πολιτικού Μιχάλη Λιάπη;) Λευκό ποινικό μητρώο, γενετικό υλικό του πουθενά μα επειδή αρνείται να συνεργαστεί κι είναι γνωστές οι ιδέες του εξακολουθεί να κρατείται προφυλακισμένος.
Η υπόθεση του Αιγύπτιου που βασάνισε ο εργοδότης όταν ζήτησε τα δεδουλευμένα τραβά και αποτελεί νέο βασανιστήριο. Τέταρτη (ή πέμπτη;) φορά αναβλήθηκε η δίκη, ο άνθρωπος έχει υποστεί μόνιμη βλάβη στην υγεία του και ζει μέσα στο φόβο διότι απειλείται από τους εγκληματίες κλέφτες που τον βασάνισαν ώστε άρρωστος κι έντρομος περιμένει κι αυτός να δικαιωθεί από τη Ελληνική Δικαιοσύνη. Μην απορείτε μετά με τα πρόστιμα που επιβάλλει η Ε.Ε. στη χώρα μας και τα πληρώνουμε εσείς κι εγώ μαζί με τα χαράτσια που συντηρούν τους καναλάρχες, τους Τριακόσιους της Βουλής και τα τσιράκια τους.

Το βλέπετε; Το βλέπετε πώς τρέχει ο νους ενώ ήθελα να σας πω για καλαμπόκια και για μια άλλη ήρεμη ζωή που ακόμα ζουν άνθρωποι σαν εμάς που η τύχη ή η προσωπική τους τόλμη τους εγκατέστησε εκεί που είναι παχουλές οι αγελάδες και οι πληγές του Φαραώ παραμυθάκι;

Συννεφιασμένη Κυριακή και δε θα συνεχίσω με τις μαύρες σκέψεις. Γι αυτό και έφερα να μοιραστώ μ' εσάς ένα διασκεδαστικό παιχνίδι που (αν δεν είστε μαθηματικός) θα σας καταπλήξει:

Η πραγματική σας ηλικία φαίνεται από τον αριθμό του κινητού σας:
1) Γράψτε το τελευταίο ψηφίο του κινητού τηλεφώνου σας
2) Πολλαπλασιάστε τον επί 2

3)Προσθέστε το 5

4)Πολλαπλασιάστε το αποτέλεσμα επί 50

5)Στο γινόμενο προσθέστε το 1764
6)Από το αποτέλεσμα αφαιρέστε το έτος της γέννησής σας
Τώρα έχετε βρει ένα 3ψήφιο αριθμό.
Το πρώτο ψηφίο είναι το τελευταίο ψηφίο του κινητού σας. 

Τα άλλα δυο ψηφία δείχνουν την πραγματική ηλικία σας.
Έκπληξη; 

________________________________________________________
Credits

Το blog της φίλης: Biscoto



Για τον προφυλακισμένο Σταμπούλο δε θα σας πληροφορήσω από ιστολόγια του αντιεξουσιαστικού χώρου μα από το ΣΚΑΙ που πιο συστημικός δε γίνεται. Διαβάστε προσεκτικά και ιδού το άλλο πρόβλημα: Βρείτε τι έκανε και τι ακριβώς συνιστά αιτία προφυλάκισης. Mόνο εγώ πιστεύω ότι καθένας μας θα μπορούσε να ήταν στη θέση του;

Προφυλακίστηκε την Κυριακή, με την σύμφωνη γνώμη του ειδικού εφέτη ανακριτή και εισαγγελέα, ο συνεργός του Νίκου Μαζιώτη Αντώνης Σταμπούλος, που συνελήφθη την περασμένη εβδομάδα στη γιάφκα - κρησφύγετο στο Βύρωνα.

Σύμφωνα με την δικηγόρο του Ιωάννα Κούρτοβικ, ο νεαρός αρνήθηκε να απολογηθεί γιατί δεν εχει λάβει γνώση των στοιχείων της δικογραφίας.

Η κ. Κούρτοβικ υποστήριξε ότι «το παραμύθι αυτό που βλέπουμε στα κανάλια, -εννοώντας σημειώσεις και πιθανούς στόχους - δεν περιλαμβάνεται στην δικογραφία μέχρι στιγμής, και έτσι δεν είναι σε γνώση ούτε του κατηγορούμενου ούτε και του ανακριτή».

Ο Σταμπούλος είναι αντιμέτωπος με κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος με βασική τη συμμετοχή σε τρομοκρατική οργάνωση και, σύμφωνα με στοιχεία της δικογραφίας, που σχηματίστηκε από την Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία σε βάρος του, φέρεται να είναι σημαντικό μέλος του Επαναστατικού Αγώνα, με στενή σχέση με τον καταδικασμένο για τη δράση της Μαζιώτη.

Όπως έγινε γνωστό νωρίτερα, το αυτοκίνητου του 31χρονου εντοπίστηκε στην οδό Μουζακίου στον Κολωνό και ήδη ερευνάται εξονυχιστικά στα εργαστήρια της αστυνομίας.

Η αστυνομία έδωσε το Σάββατο στη δημοσιότητα νέες φωτογραφίες του συλληφθέντος, μια από την ασφάλεια στην οποία παρουσιάζεται όπως είναι σήμερα, και μια από πλαστή αστυνομική ταυτότητα με όνομα "Ευθύμιος Τσέργκας" που είχε χρησιμοποιήσει.
Το πλαστό Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας βρέθηκε το Σάββατο σε διαμέρισμα στο κέντρο της Αθήνας και όπως προέκυψε, είχε χρησιμοποιηθεί για την ενοικίαση του χώρου από τον 31χρονο.

Καθαρά πάντως από οπλισμό ή αντικείμενα του Επαναστατικού αγώνα είναι το διαμέρισμα στη συμβολή των οδών Καλιφρονά και Δροσοπούλου στην Κυψέλη, και το εργαστήριο στο Θησείο στην οδό Αμφικτύωνος που ερεύνησε η αντιτρομοκρατική. 
_____________________________________________



Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Επέστρεψα υγιής― μα σα να είχα πεθάνει


'Ελεγε ο Προυστ πως μέρος της χαράς του ταξιδιού είναι η επιστροφή, εκείνη η ώρα που πια δε σκεπτόμαστε παρά το σπίτι και τις συνήθειές μας κι όσα θα φέρουμε  γυρνώντας.
Για μένα η Αθήνα δεν είναι ταξίδι αλλά η αρρώστια είναι. Ταλαιπωρήθηκα πολύ λόγω εκείνης μου της εμμονής να μην αφήσω τον Κύριο Kastell να με συνοδεύσει διότι δε μπορώ τα σόγια στα νοσοκομεία. Μου φαίνεται άθλια ακαλαίσθητο να σέρνονται οικογένειες στους γιατρούς― και, καθώς το έχω ξαναπεί, η Αισθητική ως δικαιολογία είναι πάντα ύποπτη, γνωρίζω ότι πίσω από την επιμονή μου να πηγαίνω μόνη σε εγχειρίσεις κρύβονται βαρύτατα ψυχολογικά (που δεν θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας).

Έτσι για άλλη μια φορά εγχειρίστηκα μόνη και βρέθηκα μόνη στην ανάρρωση που, ως συνήθως, οι γιατροί δεν προειδοποιούν για το χρόνο που θα πάρει.
Δεν ήθελα μαζί μου τον Κύριο Kastell κι επειδή όμως δεν ήθελα να νιώσει ότι τον αποκλείω δε δέχθηκα βοήθεια από τους φίλους που προσφέρθηκαν.
Και να 'μαι πίσω σπίτι μου. Δυό μήνες μετά την αναχώρηση, ένα μήνα μετά την επέμβαση, επιστρέφω πανευτυχής που δεν πονάω όπως πονούσα τον τελευταίο χρόνο μα και έκπληκτη με αυτό που αντίκρισα γυρνώντας.
Το σπίτι είναι σα να πέθανα και να έμεινε εδώ μια Mις Χάβισαμ με τα λουλούδια να ξεραίνονται στα βάζα όπως τα άφησα, ένα βιβλίο, ένα κομπολόι, μια σημείωση σε ένα χαρτί σα να μην έλειψα λεπτό.
Άραγε έτσι θα φερθεί άμα πεθάνω; Έτσι θα ζει, σε μαυσωλείο ανέγγιχτο; Ελπίζω όχι.
Μου έλεγαν ότι το πένθος στη γυναίκα κρατά χρόνια μα για τον άνδρα είναι σαν το χτύπημα του αγκώνα, πόνος οξύς κι αφόρητος που όμως γρήγορα περνάει και ξεχνιέται. Του το εύχομαι. Ω θεέ μου πώς το εύχομαι!
____________________________________________________________
εικόνα
Στο Α' Νεκροταφείο στην κηδεία του αυτόχειρα παλιού φίλου Κώστα Θεοφιλόπουλου με φωτογράφισε η αγαπημένη Θέκλα Τσελεπή μπροστά στην Κοιμωμένη του Χαλεπά που πάντα επισκέπτομαι.
Η Κοιμωμένη ήταν η Αθηναία δεσποινίς Αφεντάκη μα στο νου μου τη συγχέω με την άλλη νεαρή νεκρή, τη Φαρμακωμένη του Σολωμού
(που ονομαζοταν Μαρία Παπαγεωργοπούλου):



«Τα τραγούδια μου τα ’λεγες όλα,
Τούτο μόνον δε θέλει το πης,
Τούτο μόνον δε θέλει τ’ ακούσης·
Αχ! την πλάκα του τάφου κρατείς...»

Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

Ρατσίστρια με είπε ο Παπάαρ―





Θυμήθηκα  την ιστοριούλα με τον ψευδό που διαμαρτυρήθηκε ότι δεν τον προσέλαβαν στο ραδιόφωνο επειδή ήταν μαύρος.
Και να που δεν ήταν ο μόνος. Ο κύριος Παπάρ με θεωρεί ρατσίστρια επειδή δεν απάντησα στο Αίτημα Φιλίας του.


Παλιότερα θα απαντούσα ευγενικά στον κύριο Παπάρ ότι δεν απαντώ σε αγνώστους ούτε διαβάζω τα  μηνύματά τους διότι δεν ψάχνω γνωριμίες, ότι αν δεν έχουμε «ειδωθεί» σε σχόλια και δεν έχουμε κοινούς φίλους δεν ανοίγω το μήνυμα, ότι υπάρχουν και ιοί και λοιπά και λοιπά.
Η πείρα διδάσκει όμως. Μάταιο να απαντάς «όχι δε θα απαντήσω» κι αν η επιμονή σε αναγκάσει, μάταια περιμένει ο επίμονος.
Και ιδού τα ευρήματα του μαύρου κτρίου Παπάρα που ξέρει ελληνικά (μα γράφει greeklish). Τα υπόλοιπα δε θα τα περιγράψω, μιλούν οι επιλογές του και δε θα με τιμούσε να ήμουν μια από αυτές.

Ιδού τα ενδιαφέροντα
 για να σας διασκεδάσω:


Γούστο λεπτό και φίνο
(άραγε να έχει καλή φωνή η Γυναικάρες Καιγοβάρες;)




Κι οι Ομάδες, μήπως δεν πιάσαμε το υπονοούμενο 
(μικρές, κομψές, ολιγομελείς..)



_______________________________________________________

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

Αμφίπολης Ψηφιδωτό και "Σκέψεις Αρχαιολόγου" (με εικόνες/σχόλια)





Η αποκάλυψη του θαυμάσιου ψηφιδωτού της Αμφίπολης μου δίνει την ευκαιρία να αναδημοσιεύσω ένα κείμενο αρχαιολόγου πάνω στο ελληνικό μας δράμα της ευτέλισης των επιστημών και του ξεκατινιάσματος των επιστημόνων. Σαν κάτι οικογένειες που μας αποκαλύπτονται από ανοιχτές μπαλκονόπορτες κουζίνας στον ακάλυπτο πολυκατοικίας ή σε διπλανό τραπέζι σε κυριακάτικες οικογενειακές ταβέρνες, σαν κάτι οικογένειες που μοιάζει να τις ενώνουν μόνο κοινωνικές συμβάσεις και συμφέροντα σε κάθε ευκαιρία, απομυζούμε την οικογενειακή επιχείρηση και δίχως σεβασμό, καλοσύνη κι ευγένεια απευθυνόμαστε ο ένας στον άλλο με κραυγές άναρθρες που δεν εκφράζουν παρά μίσος ανείπωτο και άγνοια.
Δεν είμαι από εκείνους που ντρέπονται για λογαριασμό άλλων, κι όμως, το παραδέχομαι, δεν είναι λίγες οι φορές που έχω ντραπεί κι έχω αισθανθεί ως γκαντεμιά και αδικία της λοταρίας του σπέρματος το ότι εγώ που τόσο το παλεύω, γεννήθηκα Ελληνίδα.

Ιδού το κείμενο 
και ακολουθεί περιγραφή του ευρήματος,
με μια ευχή και προτροπή:
Εσείς κυρίες και κύριοι της ανασκαφής, 
παρακαλώ να σεβαστείτε τους αιώνες και να μη βιαστείτε.


Περί Αμφίπολης.
Σκέψεις ενός/μιας αρχαιολόγου
rednotebook

Στο πανεπιστήμιο οι καθηγητές μου με δίδαξαν ότι στη διάρκεια μιας ανασκαφής διατυπώνουμε πολλές υποθέσεις και πολλά ερωτήματα, που τα αφήνουμε ανοιχτά μέχρι να τελειώσει η ανασκαφή ή έστω να χουμε επαρκή δεδομένα. Δεν προσπαθούμε να «φορτώσουμε» αυτό που σκάβουμε με την «υποχρέωση» να επιβεβαιώσει τις αρχικές υποθέσεις μας. (Κι ας μην το τηρούν βέβαια κάποιοι από αυτούς τώρα, αλλά αυτά θα τα πούμε κάποια άλλη στιγμή…)
Ένας άλλος μεγάλος δάσκαλος, που δεν τον πρόλαβα, είχε πει ότι «στην αρχαιολογία ό,τι είναι λογικό δεν είναι και πραγματικό» (πλέον η ρήση ισχύει και για τη σύγχρονη ζωή, γιατί μη μου πείτε ότι είναι λ.χ. λογικό να μας κυβερνάνε αυτοί που μας κυβερνάνε, αλλά κι αυτό είναι άλλο θέμα).
Με οδηγό αυτά τα δύο, ας πάμε στον τάφο της Αμφίπολης. Για να πούμε την αλήθεια μεταξύ μας: με τις σημερινές μας γνώσεις αρχαιολογίας, αν αυτές τις Καρυάτιδες μας τις έφερναν στο γραφείο από κατάσχεση, οι περισσότεροι θα τις τοποθετούσαμε στην αρχαϊστική γλυπτική του 1ου αι. π.Χ. και εξής. Το νωρίτερο να λέγαμε 2ο αι. π.Χ. Αν μας έλεγαν για ένα μνημείο που έχει μαρμάρινη επένδυση σε πώρινους τοίχους, θα λέγαμε ότι σε αυτή την τεχνική επιδόθηκαν κατεξοχήν οι Ρωμαίοι. Αν μας λέγανε για ένα κυκλικό τύμβο τέτοιου μεγέθους, θα σκεφτόμασταν ότι είναι πολυάνδριο. Αν μας λέγανε ότι βρίσκουν ταφικούς θαλάμους γεμάτους χώμα, θα λέγαμε ότι είναι συλημένοι είτε τώρα είτε στην αρχαιότητα -πόσο μάλλον αν βρίσκουμε τρύπες από τις οποίες χωράει ένας άνθρωπος σε κάθε διαφραγματικό τοίχο.
Αν μας έβαζαν σε προφορική άσκηση στο πανεπιστήμιο τάφο που έχει τη μορφή μακεδονικού, αλλά αποτελείται από 3 ή περισσότερους θαλάμους που καθένας έχει το δικό του πρόπυλο με Σφίγγες και Καρυάτιδες, μαρμάρινη οροφή και μαρμάρινες επενδύσεις, θα λέγαμε ότι ίσως κάποιος σημαντικός ντόπιος, που δεν έζησε την εποχή που φτιαχνόταν το μακεδονικό στυλ, αλλά αργότερα, θέλησε να παραγγείλει έναν τάφο που να μιμείται τους μακεδονικούς για λόγους μεγαλοπρέπειας, ενσωματώνοντας ετερόκλητα στοιχεία -και αυτός ο συγκρητισμός από μόνος του θα μας οδηγούσε σε νεότερη χρονολόγηση.
Αν μας έλεγαν ότι ο τάφος έχει μεγαλοπρεπείς θύρες χωρίς θυρώματα (σαν να είναι στοά με πρόπυλα ανοιχτή για να την επισκεφτείς), αλλά μπροστά από κάθε τέτοια θύρα έχει έναν στιβαρό τοίχο που δεν επιτρέπει την πρόσβαση σε αυτήν, θα σκεφτόμασταν κατευθείαν ότι πρόκειται για τοίχους που φτιάχτηκαν σε δεύτερη φάση, για να το σφραγίσουν ή για να στηρίξουν, κι όχι όταν πρωτοχτίστηκε το μνημείο (αν θες να κλείσεις τις θύρες, όταν πρωτοχτίζεις το μνημείο, το «λογικό» είναι να βάλεις θυρόφυλλα, όχι να φτιάξεις άλλο τοίχο).
Αν μας τα έλεγαν όλα αυτά μαζί για ένα μνημείο, θα λέγαμε να τελειώσει η ανασκαφή και να δούμε οπωσδήποτε την κεραμική μέσα και έξω από τον τάφο! Γιατί όλα τα παραπάνω θα ήταν τα «λογικά», όμως μόνο η ανασκαφή θα μας έδειχνε αν ήταν και «πραγματικά».
Γιατί τα λέω όλα αυτά; Γιατί έτσι γίνεται κατανοητή η σημασία του ανασκαφικού «κόντεξτ» (που λέγαμε και στο Αθήνησι). Γίνεται κατανοητό γιατί είναι σημαντικό το μνημείο (εδώ βάζω και τον Τύμβο, γιατί πιστεύω ότι θα υπάρχουν κι άλλα σημαντικά ευρήματα αν ανασκαφεί ολόκληρος). Γιατί η «λογική» μας σε αυτή την περίπτωση καθορίζεται από τις ως τώρα γνώσεις μας, που βασίζονται στα ως τώρα ευρήματα. Κάθε ανασκαφή ενός τέτοιου μνημείου μπορεί να μας ανατρέψει όσα ως τώρα θεωρούσαμε δεδομένα. Μόνο που, πριν φτάσουμε να ξαναγράψουμε τα βιβλία αρχαιολογίας, καλό είναι πρώτα να έχει ολοκληρωθεί η ανασκαφή και να έχουν παρουσιαστεί όλα τα ευρήματά της σε μια σύνθεση.
Στην υπόθεση της Αμφίπολης από την αρχή γίνονται δύο λάθη, που το ένα φέρνει το άλλο. Το πρώτο λάθος είναι όλες οι υποθέσεις που γίνονται, και πρέπει να γίνονται για να επιβεβαιωθούν ή να αναιρεθούν στην πορεία μιας ανασκαφικής έρευνας (συμπεριλαμβανομένης και της χρονολόγησης, της μη σύλησης κ.λπ.), βγαίνουν ως Δελτία Τύπου και αναπαράγονται ως απόλυτες αλήθειες με έναν απόλυτα αντιεπιστημονικό τρόπο (που απλώς υπογραμμίζεται από τα συνεχή λάθη των δελτίων Τύπου με την «επιστημονικοφανή» γλώσσα). Και αυτόν τον αντιεπιστημονικό τρόπο τον επιβάλλει το ίδιο το Υπουργείο Πολιτισμού (και ο πρωθυπουργός, βέβαια, αλλά αυτά τα χουμε ξαναπεί).
Το δεύτερο λάθος, απόρροια του πρώτου, είναι ότι η αμφισβήτηση κάποιου από αυτά τα στοιχεία (της χρονολόγησης, της απόδοσης σε ιστορικό πρόσωπο κ.λπ.) θεωρείται αυτομάτως ότι είναι αμφισβήτηση της αξίας του μνημείου! Για μας τους αρχαιολόγους, και θα πρεπε και για όλους, τα μνημεία δεν έχουν μεγαλύτερη ή μικρότερη αξία με βάση το αν είναι νεότερα, αλλά με βάση τις ιστορικές και άλλες πληροφορίες που κουβαλάνε. Κι εδώ θα επικαλεστώ την άποψη της Ο. Παλαγγιά, που είπε στα ΝΕΑ ότι, αν η άποψή της ότι το μνημείο είναι ρωμαϊκό και συνδέεται με τη μάχη των Φιλίππων είναι σωστή, το μνημείο αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία, καθώς συνδέεται με τη μία από τις δύο μάχες που έκριναν το μέλλον της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Όποιος τόλμησε να πει ότι είναι νωρίς για το σαξές στόρυ του πρωθυπουργού (Έλληνας νεκρός του 4ου αι. π.Χ. που θα αποδείξει την ελληνικότητα της Μακεδονίας), αντιμετωπίστηκε περίπου ως προδότης! Όποιος τόλμησε να πει ότι δεν είναι σωστό ο πρωθυπουργός να εξαγγέλλει ότι «σε 15 μέρες ανοίγει ο τάφος», αντιμετωπίστηκε ως αντιπολιτευόμενος ή σφετεριστής της ανασκαφής. Όποιος επέμενε να μην συντάσσεται με την «υπέροχη γλυπτική του 4ου αι. π.Χ.» και τα «προτεταμένα χέρια», ακόμη και χωρίς να μιλάει, αντιμετωπίστηκε ως ζηλιάρης. Κι όποιος επέμενε ότι «ανοιχτή ανασκαφή» δεν σημαίνει να ταΐζουμε τον κόσμο προσδοκίες και ψευτο-επιστημονισμό μέσω των μίντια, αντιμετωπίστηκε ως οπισθοδρομικός. Για αυτή την αντιστροφή της πραγματικότητας, ναι, πράγματι, χρειαζόταν «επικοινωνιακός σύμβουλος». Όμως, το χώμα εκδικείται.
Σήμερα πού βρισκόμαστε; Οποιαδήποτε πρόβλεψη για το πότε θα τελειώσει η ανασκαφή έχει πάει περίπατο. Ο πρωθυπουργός στη σημερινή του δήλωση ξέχασε την ελληνικότητα και μίλησε για «διεθνές μνημείο». Η Γενική Γραμματέας πριν 3 μέρες είπε στους δημοσιογράφους ότι μιλάμε για «κοσμοπολίτη ή κοσμοπολίτες» και ότι πιθανώς να υπάρχει διατάραξη από την αρχαιότητα. Η «επικοινωνιολόγος» σιωπά στο τόσο θορυβώδες μέχρι πρότινος προφίλ της.
Ένα μνημείο «φορτώθηκε» με τόσες προσδοκίες (να είναι ο τάφος του Αλέξανδρου, να αναστηλώσει το εθνικό μας φρόνημα και άλλα πολλά), που στο τέλος κινδυνεύει το ίδιο κοινό που ως χτες ξεροστάλιαζε στις οθόνες, να «απογοητευτεί» από το μνημείο. Ποιος θα τους εξηγήσει τότε ότι δεν τους απογοήτευσε το μνημείο, αλλά οι προσδοκίες που ορθώθηκαν γύρω από αυτό για λόγους που καμία σχέση δεν είχαν με την επιστημονική έρευνα; Όλοι αυτοί που για λόγους πολιτικούς, τηλεθέασης, προσωπικής προβολής, ή κατοχύρωσης θέσης εκμεταλλεύτηκαν έτσι το μνημείο, σε ποιον θα ρίξουν τότε το φταίξιμο; Πιστέψτε με, όχι πάνω τους, είναι συνηθισμένοι να ρίχνουν το φταίξιμο σε άλλους…
Κοντός (;) ψαλμός αλληλούια

ΥΓ. Για τα περί «ανοιχτής ανασκαφής» ομού με την απαράδεκτη επιστημονικοφανή «κλειστή» γλώσσα σε δελτία τύπου που απευθύνονται στο ευρύ κοινό, και την υποκρισία όσων είδαν την Αμφίπολη ως δήθεν ανοιχτή ανασκαφή αλλά δεν έχουν επισκεφτεί ένα σάιτ μουσείου, θα τα πούμε άλλη στιγμή. Έχουμε χρόνο…
___________________________________________________________
  

Πραγματικό Όνομα
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Αλλαγή στα λεξικά όλου του κόσμου. Δίπλα στο λήμμα "Γλείψιμο" μπαίνει η φωτογραφία της Περιστέρη. Ξεπέρασε σε γλύψιμο Σαμαρά και τον Σμαραγδή

 @dimmarg 

Εχω κι αυτό το άγχος μήπως έρθει ο έμπολα στην ελλάδα, αρρωστήσω, πεθάνω και δεν προλάβω να μάθω ποιός είναι θαμμένος στην αμφίπολη

Επιμένει ο καθηγητής Τιβέριος ότι ο τάφος στην Αμφίπολη ανήκει στον Νέαρχο

Μαυρογιάννης: Ο Αθηναίος Ηφαιστίωνας είναι στην Αμφίπολη



Tώρα εξηγείται που έχουν βαλτώσει οι ανασκαφές στην Αμφίπολη.Ο Ερμής στο ψηφιδωτό είναι ανάδρομος



Πραγματικό Όνομα
Άρχισε δημοσκόπηση, ποιος μπορεί να είναι στον τάφο. Αν ξέρετε πάρτε στο 090 658 349 824 και ζητήστε τον Κ. Γιάννη.

@minouli7
Παιδιά ο τάφος στην Αμφίπολη είναι ρωμαϊκός.Το λέω τώρα που είδα το ψηφιδωτό.
(αυτό το τουί θα λάβει 1000 RT όταν δικαιωθώ όπως με Μουντιάλ)



Tώρα εξηγείται που έχουν βαλτώσει οι ανασκαφές στην Αμφίπολη.Ο Ερμής στο ψηφιδωτό είναι ανάδρομος

Πραγματικό Όνομα
Οι διαφορές απόψεων για την χρονολόγηση του τάφου αρχίζουν παίζουν στο όριο του στατιστικού λάθους σε σχέση με την άποψη του πρωθυπουργού

@adiasistos
Όλα αυτά με τον τάφο στην Αμφίπολη θα είχαν αποφευχθεί αν είχε πέσει στα χέρια των Χριστιανών του Βυζαντίου. Θα ήταν χωράφι τώρα η περιοχή
...η Αμφίπολη δεν είναι πόλη Μακεδόνων μέχρι το 357 πΧ οπότε την κατέλαβε ο βασιλιάς Φίλιππος πατέρας του Μεγαλέξανδρου. Κατά τα άλλα ήταν αποικία των Αθηναίων(437πΧ), για τον έλεγχο των μεταλλείων της Θράκης... Κόλαση

@xorgismenos
Όσο προχωράει η ανασκαφή στην Αμφίπολη, τόσο κάποια λαμόγια χάνουν τον ύπνο τους.



Νέο αρχαιολογικό θαύμα έκανε την εμφάνισή του στην Αμφίπολη 
Το πρόσωπο του Σαμαρά εμφανίζεται στην τοιχογραφία στον τάφο της Αμφίπολης. Έκπληκτοι οι αρχαιολόγοι παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα τις νέες αποκαλύψεις.
Η Άννα Παναγιωταρέα, υπεύθυνη τύπου του τάφου, δήλωσε πως αυτή η νέα ανακάλυψη:
«Ένα ακόμα σημάδι ότι η κυβέρνηση πετυχαίνει τους στόχους της και πως η έξοδος από τα μνημόνια είναι θέμα ωρών.»

@pamelouketo  

"Μήτρα με γέννησε αρχαία Μακεδόνισσα ". Ο Πρετεντέρης ξεκίνησε την εκπομπή για την Αμφίπολη με Μητροπάνο. #Anatropi


@miltostr
Από όλα τα πράγματα, ψηφιδωτό πήγαν και βρήκαν στην Αμφίπολη. 100 χρόνια να προσπαθει ο χρυσαυγίτης να το γράψει σωστά, δε θα το καταφέρει.


@cotsarikos
Δεν μου έφταναν τα spam emails "enlarge your penis" τώρα λαμβάνω και "enlarge your second toe"

@dplastir 
θα πάω Τζαμαϊκα να κάνω μπάφους, απανωτά τα χτυπήματα RT Ο Ζαγοράκης ξεναγός στην Αμφίπολη

Ο Ζαγοράκης ξεναγός στην Αμφίπολη
..... να έχεις την Μαρία Σπυράκη και να αναθέτεις την ξενάγηση των αλλοδαπών ευρωβουλευτών στον Ζαγοράκη. Η Μαρία έπρεπε να τους ξεναγήσει τους ευρωβουλευτές στην Αμφίπολη, να τους πει ότι ο Σαμαράς τον βρήκε μόνος του τον τάφο κι ότι ο Λέοντας μοιάζει με τον Σαμαρά στο τούτο του και ότι ο Σαμαράς είναι πιο αψηλός και πιο εύμορφος από τις Καρυάτιδες και ποιος Μεγαλέξαντρος, ρε, ο μεγάλος στρατηλάτης είναι ο Σαμαράς και αν δεν είχε τον Βενιζέλο στην καμπούρα του..............Αντί για τη λαλίστατη Μαρία που εξασκούνταν επί είκοσι χρόνια στον εξωραϊσμό προσώπων -έτσι λένε το γλείψιμο στη διάλεκτο των κυριλέδων- θα την κάνει την ξενάγηση ο Ζαγοράκης,.............
Κάτι μου λέει ότι η εμπειρία των ξένων ευρωβουλευτών στην Αμφίπολη θα είναι δραματική, τουτέστιν θα βλαστημήσουν την ώρα και τη στιγμή που πάτησαν το πόδι τους στον τάφο. Διότι με το που θα πατήσουν το πόδι τους, θα τους το αρπάξει η Παναγιωταρέα και θα τους μετρήσει τα δάχτυλα, όπως έκανε με τις Καρυάτιδες. ......Με το που θα τελειώσει η δακτυλοσκόπηση της Παναγιωταρέα, θα αρχίσει η ξενάγηση του Ζαγοράκη. «Μιλάμε, μάγκες, για τάφο με τα όλα του. Εκατόν εξήντα, επί σαράντα, σαν το Μπερναμπέου με βοηθητικούς χώρους, να πούμε. Είναι λίγο ξερό και ανηφορικό το μέρος, άμα ισοπεδώσεις όμως τον λόφο, ρίξεις και δυο πατωσιές γρασίδι, γίνεται τζιτζί. Βάζεις κι ένα διχτάκι στην είσοδο, κοτσάρεις τις Καρυάτιδες για τείχος στα φάουλ, ρίχνεις στο ημίχρονο και τον Λέοντα να κάνει σόου σαν τον 'Θρυλέοντα' στο ΣΕΦ, έτοιμο το γηπεδάκι. Να παίζει μέσα ο Αστέρας Αμφιπόλεως και να πέφτουν τα μπετά». «Δεν είναι μπετά, κύριε Ζαγοράκη, είναι έργα τέχνης». «Εμείς μπετά τα λέμε, αν δε σας αρέσει, να φέρετε την Βόζεμπεργκ που ξέρει από καλλιτεχνικά...___________________
Αμφίπολη: η αρχαιολογία ως προπαγάνδα και ως βιομηχανία :: left.gr

Από την Σαντορίνη μέχρι την Αμφίπολη: Η ανορθολογική αρχαιολογική πολιτικής της κυβέρνησης Τo periodiko
____________________________________________
Οι Εικόνες

Κάτω εικόνες του τάφου, 
κέντρο ιντερνετικά κωμικά. 
Πάνω-πάνω το ψηφιδωτό, τελευταίο εύρημα, 
―η περιγραφή από την Καθημερινή:

Το μεγαλύτερο τμήμα ψηφιδωτού δαπέδου, το οποίο καλύπτει όλη την επιφάνεια του χώρου δηλαδή, 4,5μ. πλάτος επί 3 μ. μήκος αποκαλύφθηκε κατά την αφαίρεση της επίχωσης.
Είναι κατασκευασμένο από μικρά βότσαλα, λευκού, μαύρου, γκριζωπού, μπλέ, κόκκινου και κίτρινου χρώματος. Την κεντρική παράσταση περιβάλλει διακοσμητικό πλαίσιο, πλάτους 0,60μ.,το οποίο συντίθεται από διπλό μαίανδρο, τετράγωνα και τρέχουσα σπείρα. Το φόντο της παράστασης είναι σε αποχρώσεις γκρί-μπλέ.
Η κεντρική παράσταση απεικονίζει άρμα σε κίνηση, που σύρεται από δύο λευκά άλογα, το οποίο οδηγεί γενειοφόρος άνδρας, με στεφάνι δάφνης στο κεφάλι. ,
Μπροστά από το άρμα απεικονίζεται ο θεός Ερμής ως ψυχοπομπός,  ο οποίος φορά πέτασο, μανδύα, φτερωτά σανδάλια και κρατά κηρύκειο. Η σύνθεση έχει κατεύθυνση από ανατολικά προς τα δυτικά.

Η παράσταση διακρίνεται για την εξαίρετη τέχνη στην απόδοση των λεπτομερειών των χαρακτηριστικών, τόσο των μορφών, όσο και των αλόγων, όπως και για την αρμονία των χρωμάτων. Η σύνθεση είναι σύγχρονη του ταφικού συγκροτήματος και χρονολογείται στο τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ. Το ψηφιδωτό έχει υποστεί φθορά στο κέντρο, σε σχήμα κύκλου, διαμέτρου 0,80μ. Ωστόσο, πολλά μέρη από το φθαρμένο τμήμα έχουν βρεθεί στην αμμώδη επίχωση. Τις επόμενες μέρες θα γίνει προσπάθεια συγκόλλησης και αποκατάστασής του, προκειμένου να συντεθεί, στο μέτρο του δυνατού, η συνολική εικόνα της παράστασης.

Το ψηφιδωτό δάπεδο, ανατολικά και δυτικά, δεν έχει αποκαλυφθεί στο σύνολό του, καθώς η ανασκαφή είναι ακόμη σε εξέλιξη στα τμήματα αυτά. Στα νότια του ψηφιδωτού δαπέδου και ανάμεσα στα βάθρα των Καρυατίδων αποκαλύφθηκε πώρινο κατώφλι, καλυμμένο με λευκό κονίαμα. Στα βόρεια του δαπέδου αποκαλύφθηκε το μαρμάρινο κατώφλι της θύρας, που οδηγεί στον τρίτο χώρο, διακοσμημένο με ιωνικό κυμάτιο, στο κάτω μέρος του.
Επίσης, εντοπίστηκαν, ακριβώς κάτω από το θύρωμα, προς το εσωτερικό του τρίτου χώρου, δύο ακόμη τμήματα από τα μαρμάρινα θυρόφυλλα.