Παρασκευή 21 Αυγούστου 2015

Παλμύρα: Τιμή και δόξα στον Khaled al-Asaad και όσους αντιστέκονται



Daphne Chronopoulou
Σήμερα.
Αποκεφάλισαν τον αρχαιολόγο Khaled al-Asaad, 82 ετών, επειδή σε ανακρίσεις που κράτησαν 1 μήνα αρνήθηκε να αποκαλύψει σε τζιχαντιστές του ISIS πού βρίσκονται οι κρυμμένες αρχαιότητες της Παλμύρας.
Κι η Δύση τι κάνει;
Φράχτες, νόμους για τους πρόσφυγες και τα στραβά μάτια στο εμπόριο όπλων.
―――Να πω και κάτι άλλο που έρχεται στο νου;
Θηρία της ISIS τον ανέκριναν ένα μήνα και κράτησε τη θέση και την αξιοπρέπειά του. Ενώ το δικό μας το παλικάρι έβγαλε έρπη επειδή μας το ξενύχτησαν 17 ώρες κι ύστερα -μετά από κρίσεις πανικού- συμμορφώθηκε.
Κάποιοι όταν έβρεχε ηρωισμό κρατούσαν ομπρέλα.



Το πολυκοινοποιημένο ποστ από το Facebook το μεταφέρω εδώ για να  μη χαθεί στη ροή.

Αλλά και για ένα ακόμα λόγο. Από σχόλια κατάλαβα πως κάποιοι δε γνωρίζουν  την Παλμύρα. Μια ευκαιρία λοιπόν, έτσι στην μνήμη του ήρωα αρχαιολόγου, να θυμηθούμε τι αγάπησε και για τι πέθανε.
Λέει ένας φίλος του πως τον παρακαλούσε να φύγει στη Δαμασκό. Ήξερε τον κίνδυνο. 'Εδώ γεννήθηκα, εδώ θα πεθάνω' επέμενε, ξέροντας ίσως πως δεν είναι πολλοί που θα κρατούσαν με αίμα το μυστικό.
Να η Παλμύρα λοιπόν.
Μικρός φόρος τιμής στους ήρωες που ξέρουν πως ο πολιτισμός δεν είναι πέτρες και μνημεία και κούφια λόγια.
Χαρείτε την: 



Η Παλμύρα υπήρξε κατά την αρχαιότητα σημαντική πόλη της κεντρικής Συρίας, κτισμένη σε μία όαση215 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Δαμασκού και 120 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Ευφράτη. Για αιώνες ήταν ζωτικός σταθμός για τα καραβάνια που διέσχιζαν τη Συριακή έρημο και ήταν γνωστή ως η «Νύμφη της Ερήμου». Το ελληνικό όνομα «Παλμύρα» αποτελεί μετάφραση του αρχικού αραμαϊκού ονόματος Tadmor, που σημαίνει «φοινίκια πόλη». Η σύγχρονη κωμόπολη, δίπλα στα αρχαία ερείπια ονομάζεται και πάλι Tadmor. Η οικονομία της εξαρτάται από τον τουρισμό. Στη Βίβλο αναφέρεται ως Ταμάρ ή Θεδμόρ ή Θοεδμόρ ενώ στα αραμαϊκά Ταδμόρ ή Ταμμόρ και που λέγεται πως έκτισε ο Βασιλιάς Σολομών ως πόλη σταθμό των καραβανιών μεταξύ Συρίας και Μεσοποταμίας.
Η Παλμύρα έμεινε ονομαστή για τον πλούτο της κατά τη ρωμαϊκή εποχή, οπότε βασίλευσε και η θρυλική βασίλισσά της Ζηνοβία. Ωστόσο, μνημονεύεται για πρώτη φορά τη 2η χιλιετία π.Χ.. Τότε ήταν ένας ακόμα κόμβος στο εκτεταμένο εμπορικό δίκτυο που ένωνε τη Μεσοποταμία με τη βόρειο Συρία.
Το Tadmor μνημονεύεται στη Βίβλο (Β΄ Χρονικών 8:4) ως μια πόλη της ερήμου που οχυρώθηκε από τον Σολομώντα. Επίσης, από τον Ιώσηπο, ως κτισμένη από τον Σολομώντα (Ιουδαϊκή Αρχαιολογία - Βιβλίο VIII), μαζί με το ελληνικό όνομα Παλμύρα. (Tadmor είναι το όνομα της Παλμύρας και στη σύγχρονη εβραϊκή γλώσσα).
Για τη πόλη αυτή, πριν τη Ρωμαϊκή περίοδο, υπάρχει επίσης η είδηση εκ παραδόσεως ότι είχε καταστραφεί από τον Βασιλιά των Βαβυλωνίων Ναβουχοδονόσορα.
Με την επικράτηση των Σελευκιδών στη Συρία το 323 π.Χ., η Παλμύρα έγινε ανεξάρτητη. Η πόλη άκμασε ως σταθμός των καραβανιών κυρίως τον 1ο αιώνα π.Χ. Το 41 π.Χ. οι Ρωμαίοι υπό τον Μάρκο Αντώνιοπροσπάθησαν να την καταλάβουν, αλλά απέτυχαν, καθώς οι κάτοικοι διέφυγαν στην απέναντι όχθη του Ευφράτη έχοντας πληροφορηθεί εγκαίρως τον ερχομό του εχθρού. Το γεγονός δείχνει ότι ακόμα και τότε η Παλμύρα διατηρούσε τον χαρακτήρα νομαδικού οικισμού και όλα τα αγαθά μπορούσαν να μετακινηθούν σε λίγες ώρες.
Οι Terry Jones και Alan Ereira στο βιβλίο τους «Οι Βάρβαροι» σημειώνουν ότι οι έμποροι της Παλμύρας ήταν ιδιοκτήτες πλοίων στα ιταλικά νερά και έλεγχαν το εμπόριο του μεταξιού από την Ινδία«Η Παλμύρα έγινε έτσι μια από τις πλουσιότερες πόλεις της Μέσης Ανατολής... ...Οι κάτοικοί της είχαν καταφέρει ένα πραγματικά μεγάλο κατόρθωμα - ήταν οι μόνοι που κατάφεραν να ζουν δίπλα στους Ρωμαίους χωρίς να εκρωμαϊσθούν. Απλώς προσποιούνταν ότι ήταν Ρωμαίοι.»
Η Παλμύρα έγινε τμήμα της Ρωμαϊκής Επαρχίας της Συρίας κατά τη βασιλεία του Τιβερίου (14 – 37). Συνέχισε όμως να αναπτύσσεται σταθερά ως σημαντικός εμπορικός σταθμός, που τώρα πια συνέδεε την Περσία, την Ινδία και την Κίνα με τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Το 129 ο Αδριανός επισκέφθηκε την πόλη και γοητεύτηκε τόσο πολύ, ώστε την ανακήρυξε «ελεύθερη πόλη» και τη μετονόμασε σε Palmyra Hadriana.
Από το 212 το εμπόριο δια της Παλμύρας μειώθηκε, καθώς οι Σασσανίδες κατέλαβαν το στόμιο του Τίγρη και του Ευφράτη. Ο Οδαίναθος, πρίγκηπας της Παλμύρας, διορίσθηκε από τον Βαλεριανό κυβερνήτης της Επαρχίας της Συρίας. Μετά την αιχμαλώτιση του Βαλεριανού από τους Σασσανίδες και τον θάνατό του σε αιχμαλωσία στη Bishapur, ο Οδαίναθος εξεστράτευσε μέχρι την Κτησιφώντα (κοντά στη σημερινή Βαγδάτη) για εκδίκηση, εισβάλλοντας στην πόλη δύο φορές. Ο Οδαίναθος δολοφονήθηκε από τον ανιψιό του Maconius, οπότε η σύζυγος του Οδαινάθου, η Σεπτιμία Ζηνοβία ανέβηκε στην εξουσία, κυβερνώντας την Παλμύρα και για λογαριασμό του γιου της Vabalathus. Η Ζηνοβία επαναστάτησε εναντίον των Ρωμαίων υπό τις συμβουλές του Λογγίνου και κατέλαβε την Μπόσρα και εκτάσεις μέχρι την Αίγυπτο. Στη συνέχεια επεχείρησε να κατακτήσει την Αντιόχεια προς το βορρά. Το 272 ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Αυρηλιανός τελικά αντεπιτέθηκε και την μετέφερε αιχμάλωτη στη Ρώμη.
Η επανάσταση της Ζηνοβίας αναστάτωσε τη Ρώμη κι έτσι η Παλμύρα υποχρεώθηκε από την Αυτοκρατορία να γίνει στρατιωτική βάση για τις ρωμαϊκές λεγεώνες. Ο Διοκλητιανός την επεξέτεινε έτσι ώστε να χωρά ακόμα περισσότερο στρατό και την περιτείχισε για να την προστατεύσει από την απειλή των Σασσανιδών. Η Βυζαντινή περίοδος προσέθεσε μόνο λίγες εκκλησίες και η πόλη παρήκμασε.
Η πόλη καταλήφθηκε από τους μουσουλμάνους Άραβες του Χαλίντ ιμπν Ουαλίντ. Τον 6ο αιώνα, το κάστρο Φαχρεντίν ανεγέρθηκε στην κορυφή ενός βουνού πάνω από την όαση. Το κάστρο περιβαλλόταν από τάφρο. Η πόλη της Παλμύρας διατηρήθηκε ως είχε, αλλά καταστράφηκε από ισχυρό σεισμό το 1089.


Οι καλλιτέχνες της Παλμύρας κατασκεύασαν σειρά μεγάλων ταφικών μνημείων. Αυτές οι κατασκευές, κάποιες από τις οποίες ήταν υπόγειες, είχαν εσωτερικούς τοίχους με σκαμμένα ή ανοιγμένα ταφικά διαμερίσματα όπου τοποθετούνταν οι νεκροί. Πλάκες από ασβεστόλιθο με προτομές (σε ρωμαϊκή ή Πάρθια-περσική τεχνοτροπία) σε έντονο ανάγλυφο σφράγιζαν τα ορθογώνια ανοίγματα των ταφικών αυτών διαμερισμάτων. Τα ανάγλυφα αναπαριστούσαν την «προσωπικότητα» ή την ψυχή του νεκρού και αποτελούσαν μέρος της διακοσμήσεως των τοίχων μέσα στον ταφικό θάλαμο. Μια σκηνή από δεξίωση αναπαριστώμενη σε τέτοιο ανάγλυφο θα αντιστοιχούσε σε οικογενειακό τάφο και όχι ατομικό.

Τα λαμπρότερα από τα σωζόμενα ερείπια της Παλμύρας είναι εκείνα του Ναού του Ηλίου, οι τετράγωνοι επιτάφιοι πύργοι 3-5 ορόφων, το ρωμαϊκό θέατρο καθώς και τα θεμέλια των οδών και των κατοικιών. Σημαντικές επίσης είναι και οι ανευρεθείσες δίγλωσσες επιγραφές της Παλμύρας (στην ελληνική και παλμυρική διάλεκτο), μία στην εβραϊκή και 2 στη λατινική.Τελευταίες ανασκαφές

Ομάδες αρχαιολόγων από διάφορες χώρες εργάζονται κατά διαστήματα σε διαφορετικά μέρη του αρχαιολογικού χώρου της Παλμύρας, από το 1924. Τον Μάιο του 2005, μια πολωνική ομάδα που ανέσκαπτε το ναό της Lat ανακάλυψε ένα υψηλής λεπτομέρειας πέτρινο άγαλμα της φτερωτής θεάς της νίκης 











Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Αεροδρόμια: 'ιδιωτικοποίηση' υπέρ γερμανικού κρατιδίου-και όχι μόνο (εικόνες-σχόλια)




Μετά την υπερχρέωση του ελληνικού δημόσιου από τη διαχείριση του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, μετά από τα διδάγματα ιδιωτικοποιήσεων άλλων χωρών, λίγοι και αφελείς είναι όσοι, σα να ήμασταν στα χρόνια της κυρίας Θάτσερ, θεωρούν πανάκεια την 'ιδιωτικοποίηση' οργανισμών είτε είναι κερδοφόροι (σαν το τζόγο, τα αεροδρόμια και τα λιμάνια), είτε δεν είναι.
Πρωτίστως διότι ο λόγος που πληρώνει ο πολίτης φόρους είναι να μη χρειάζεται να είναι κερδοφόροι οι οργανισμοί κοινής ωφελείας όπως τα νοσοκομεία, τα σχολεία οι φυλακές και η  αστυνομία.

Η πώληση (ενοικίαση πιο σωστά) των αεροδρομίων είναι πολύ επικίνδυνη ακόμα κι αν δε μας πιάσει η εθνικιστική υστερία της εθνικής κυριαρχίας, ακόμα κι αν δε μας μπει στο νου τι θα γίνει αν η χώρα μας τύχει κάποια στιγμή να βρεθεί πολεμικά σε αντίπαλο στρατόπεδο από τις χώρες που διαφεντεύουν τα λιμάνια και τα αεροδρόμιά της.
Δεν ξέρω αν έχει υπολογιστεί επίσημα, μα δεν είναι μυστικό ότι κάποια επίπτωση έχει στον αθηναϊκό τουρισμό το πολύ ακριβό (Γερμανικής κακο-διοίκησης) αεροδρόμιο της Αθήνας. Όταν μιλάμε για εθνική κυριαρχία εννοούμε τη δυνατότητα να γίνεται σχεδιασμός από εκείνους που εκλέγει ο λαός που κατοικεί σε κάθε τόπο. Η Ελλάδα πια δεν την έχει ούτε για τον Τουρισμό της, ούτε για το εμπόριό της αλλά, πολύ φοβάμαι, ούτε για τη διαβίωση των κατοίκων της.

Αν τα αεροδρόμια και τα λιμάνια τα διαχειρίζονται εταιρίες ιδιωτικές (ή κρατικές, μα άλλης χώρας) ποιος μας εγγυάται ότι δε θα κλείνουν το χειμώνα που δεν είναι επικερδές να είναι ανοιχτά;
Έχουν δοθεί εγγυήσεις; Έχουν υπογραφεί δεσμεύσεις;
Θυμάται κανείς το περσινό σκάνδαλο στις ΗΠΑ όταν συνελήφθη δικαστής που καταδίκαζε ανηλίκους επειδή έπαιρνε μίζα από ιδιωτική φυλακή;


Μαζί με άλλα που συνέλεξα ως συνήθως φέρνω και ως παραβολή την αληθινή ιστορία του βιβλιοπωλείου ενός τουριστικού νησιού. Την είχα γράψει παλιότερα και πιστεύω είναι διδακτική διότι ποιος μου εγγυάται πως δε θα κλείσουν, ως μη επικερδή, τα μικρά αεροδρόμια ή πως δε θα ανοίγουν μόνο για ιδιωτικά αεροπλάνα αλλά όχι για το ΕΚΑΒ και τους κατοίκους;
Ιδού:


Τοκάτας Φούγκας ‏
Και τι με νοιάζει εμένα που πήραν τα αεροδρόμια οι Γερμανοί; Εγώ δεν ταξιδεύω με αεροπλάνο.

Αντιπαριώτης®
 Μεταβιβάστηκαν στο γερμανικό δημόσιο 14 κερδοφόρα αεροδρόμια της χώρας

Ό,τινάινερ
 -θέλουμε τα αεροδρόμια σας
-για πέταμα τα είχαμε

Die Linke: Ποια ιδιωτικοποίηση; Τα 14 αεροδρόμια πάνε υπέρ του δημοσίου στη Γερμανία (test)
Γιάννης @arkoudos
Τα αεροδρόμια θ ανεβάσουν τον φόρο κατά άτομο στα €26,5 άμεσα (από €12 τώρα),&  €32 στην τετραετία ‪http://www.efsyn.gr/arthro/sti-fraport-ta-14-perifereiaka-aerodromia  Να τα κέρδη.


Stelios nikitopoulos 
Οριστικά στη γερμανική Fraport με 1,23 δις 14 αεροδρόμια μεταξύ αυτών κ των Χανίων.Φόρος τιμής στους Γερμανούς αλεξιπτωτιστές απ'τον Σόιμπλε
Stelios nikitopoulos
Κύριοι μέτοχοι της Fraport: το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%) κ το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%)

Τα ελληνικα περιφερειακά αεροδρόμια πάνε στη Fraport του Γερμανικού Δημοσίου.Αλλα κατα τους ελληνες φιλελέ το Δημοσιο ειναι κακο να επενδύει

Κωνσταντίνος Σπέρας
Περισσότερο κουράστηκαν οι Γερμανοί να πάρουν το αεροδρόμιο του Μάλεμε το 41, παρά 14 αεροδρόμια σήμερα...

George Floridis
Πρώτα οι υπογραφές των Υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ για τα 14 αεροδρόμια στους Γερμανούς και μετά ψηφίζει η Γερμανική Βουλή. Υπάκουα παιδιά..
.
Το Κονσερβοκούτι
Σε όσους δεν άρεσε που πουλήσαμε τα αεροδρόμια στους Γερμανούς να παίρνουν το καράβι. Oh wait. Αυτά τα πουλήσαμε στους κινέζους ‪#fraport

Ό,τινάινερ
στους γερμανούς αεροδρόμια, στους κινέζους λιμάνια στους γάλλους τρένα, να βρούμε και έναν μαλάκα να δώσουμε τους κωλοέλληνες να τελειώνουμε

Tassos Magoulas
Μία ελπίδα να σώσουμε το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς από τους Γερμανούς ειναι να το δουν πριν το αγοράσουν.ή να αντισταθούν γενναίοι Ιταλοί

megalosgazmasΜην κατηγορείτε τους Γερμανους.
Είναι πάνω στην ανάπτυξη.
Θέλουν να τα φάνε όλα.

Constant_ntina
 οι φιλελε αντικρατιστες δεν έχουν πρόβλημα τώρα που παίρνει τα αεροδρόμια το Γερμανικό Δημοσιο? :-P ‬
:-P ‬
ΟΥΣΤ...‬

Μαξίμου για αεροδρόμια: Συνολική η επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας εφόσον η Fraport… ‪http://news247.gr/eidiseis/politiki/maksimoy-gia-aerodromia-synolikh-h-epanadiapragmateysh-ths-symfwnias-efoson-h-fraport-egeirei-thema.3621704.html 

Πιο υποτιμητική για τη νοημοσύνη μας απ αυτή που έβγαλε για τα αεροδρόμια το Μαξίμου δε θα μπορούσε να βγάλει

Μπ. Παπαπαναγιώτου
Πουλησαν τ 14 αεροδρομια στην ΙΔΙΑ γερμανικη εταιρια με τ ΙΔΙΟ τιμημα! Ποτε εκαναν λαθος? Οταν κατηγγειλαν τους "προδοτες" ή οταν ξεπουλανε?
Miltos
Συνολική επαδιαπραγμάτευση αν τεθεί ζήτημα από την Φραπόρτ λέει η κυβέρνηση για τα αεροδρόμια. Εννοεί θα τους κάνει δώρο και το Βενιζέλος...
Βουλευτής, μέλος του συν-κυβερνητικού συνασπισμού, στο τηλέφωνο, τώρα: "Μα βρε Παναγιώτη μου, τι περιμένεις κι εσύ, αφού οι περισσότεροι από δαύτους είναι κάτι άχρηστα ζώα που δεν είχαν φανταστεί ποτέ στην ζωή τους ότι θα βγαίναν βουλευτές, στα τυφλά θα υπογράψουν ό,τι τους δώσουν μόνο και μόνο για την βουλευτική αποζημίωση, ούτε καν μίζες δεν τολμάνε να ζητήσουν μην τυχόν και τους διαγράψουν"


Τα 14 αεροδρόμια περνούν στα χέρια και Fraport (γερμανικό δημόσιο) και του Κοπελούζου (Ελλην ολιγάρχης). Μην τον ξεχνάτε τον Κοπελούζο

Φερμίνα Δ
ο Σόιμπλε είναι ο πρόεδρος της τράπεζας η οποία ελέγχει την Φράπορτ στην οποία ξεπουλήθηκαν 14 ελληνικά αεροδρόμια..βρε κάτι συμπτώσεις

Vagelis Giakoumis
Ποια ειναι η Γερμανική fraport που παίρνει τα ελληνικά αεροδρόμια και η σχέση της με τη... ‪http://tinyurl.com/nket4ad 

Γκίζι: Τα 14 αεροδρόμια πάνε υπέρ του δημοσίου στη Γερμανία!

Ο κ. Γκίζι κατηγόρησε μάλιστα την Άνγκελα Μέρκελ και τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε πως συνεχίζει και επιμένει σε ένα πρόγραμμα που τα προηγούμενα χρόνια είχε αποτύχει:
“Όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις έως τώρα ουδέποτε καταπολέμησαν τη διαφθορά και τη φοροδιαφυγή. Πρέπει να βοηθήσουμε να στηθεί στα πόδια της η Ελλάδα, να επενδύσει στην παιδεία, την ηλιακή ενέργεια και τον τουρισμό. Αν καταστρέφουμε τις άλλες χώρες, καταστρεφόμαστε και εμείς. Όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις έως τώρα ουδέποτε καταπολέμησαν τη διαφθορά και τη φοροδιαφυγή. Έχω άψογες σχέσεις με τον κ. Τσίπρα, θέλουμε να βοηθήσουμε την ελληνική κυβέρνηση”, τόνισε ο κ. Γκίζι.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα λέγοντας πως κατέληξαν στην πραγματικότητα στο γερμανικό δημόσιο: “Λέτε στην Ελλάδα ιδιωτικοποιήστε. Αυτό είναι de facto λάθος. Τα 14 αεροδρόμια της Ελλάδας θα πάνε στη Fraport. Δηλαδή θα πάνε υπέρ του δημοσίου στη Γερμανία.
Τα ελληνικά αεροδρόμια θα περάσουν σε εταιρεία δημοσίου ελέγχου γερμανικού κρατιδίου σε τιμή πολύ μικρή. Τα 50 δις που ψάχνει η ελληνική πλευρά από το Ταμείο Εκποιήσεων δεν θα τα βρει ποτέ, σας το εγγυώμαι αυτό”.
Ένα νησάκι είχε ένα βιβλιοπωλείο. Παλιό, φιλικό, που το επισκέπτονταν παιδάκια ή τουρίστες και επηρέαζαν τις επιλογές του με τα γούστα και τις ανάγκες τους.
Ο τόπος αναπτύσσεται όμως και όταν ανοίγουν μεγάλοι δρόμοι  μια μεγάλη αλυσίδα ανοίγει κι άλλο βιβλιοπωλείο πλάι σε φημισμένο διεθνές καφετζίδικο και καλό κομμωτήριο. Παρκάρουν τα θηρία τους οι κυράδες και μεταξύ latte και ανταύγειας αγοράζουν κι ένα γυαλιστερό επιτραπέζιο τόμο για το σαλονάκι. Διότι το υποκατάστημα της αλυσίδας έχει στα ράφια του βιβλία άσχετα με τον τόπο, τα 'ευπώλητα' που σπρώχνει η εταιρία με συμφωνίες, ξενόγλωσσα που συμφέρουν και παιδικά για δωράκια.
Εν τω μεταξύ τα χρόνια περνούν, το μικρό βιβλιοπωλείο της πόλης  χάνει τους πελάτες του κι ο βιβλιοπώλης όταν συνταξιοδοτείται αναγκάζεται να το κλείσει αφού ο ανταγωνισμός δεν κάνει εφικτή την πώληση της επιχείρησης.
Όμως η οικονομική κατάσταση αλλάζει. Η μεγάλη εταιρία διαπιστώνει πως η ιδέα δεν ήταν συμφέρουσα και ελαφρά τη καρδία κλείνει το υποκατάστημα στο νησάκι.
Αποτέλεσμα; Το νησάκι μένει δίχως βιβλιοπωλείο. Read more: http://daphnechronopoulou.blogspot.com/2012/05/blog-post_13.html#ixzz3jG1syN8b
____________________________________________











Αυτό είναι το αληθινό πρόσωπο της Fraport που πήρε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Tvxs Αποκάλυψη


Την άμεση απόσυρση της Ελλάδας από τη συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της στη γερμανική εταιρεία Fraport AG ζητά, μέσω επιστολής του στο tvxs.gr, ο Ίαν Μικούσκο, εκπρόσωπος του συνδικάτου της Βόρειας Αμερικής «UNITE HERE», το οποίο αντιπροσωπεύει 270.000 εργαζόμενους που δουλεύουν στον τουριστικό κλάδο των αεροδρομίων, ξενοδοχείων και καζίνο.
Σύμφωνα με τον κ. Μικούσκο, η «AIRMALL USA», θυγατρική της Fraport AG, είχε εμπλακεί σε εργατικές διαμάχες στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαλτιμόρης-Ουάσινγκτον το 2013. Μάλιστα, εστάλη έκθεση και επιστολή από τα οκτώ μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαλτιμόρης στο Γερμανικό κρατίδιο της Έσσης - ένας από τους βασικούς μετόχους της Fraport AG.
Στα έγγραφα αυτά συνοψίζεται ο ρόλος της Fraport σε αυτήν την εργατική διαμάχη. Μεταξύ άλλων, αναφέρονται σοβαρές παραβάσεις της εργασιακής νομοθεσίας, όπως σοβαρή αμέλεια ως προς την παροχή ιατρικής ασφάλισης προς τους εργαζόμενους, χαμηλοί μισθοί και ταυτόχρονα καθεστώς εργασιακού Μεσαίωνα, με αναίτιες απολύσεις προσωπικού και συμβάσεις εργασίας - «λάστιχο».
Διαβάστε σχετικά:
Διαβάστε αυτούσια την επιστολή του Ίαν Μικούσκο προς το tvxs.gr
«Εκπροσωπώ το συνδικάτο της Βόρειας Αμερικής «UNITE HERE», το οποίο αντιπροσωπεύει 270,000 εργαζόμενους που δουλεύουν στον τουριστικό κλάδο των αεροδρομίων, ξενοδοχείων και καζίνο. Καθώς ο κόσμος παρακολουθούσε την Ελλάδα να αντιμετωπίζει την τρέχουσα χρηματοπιστωτική κρίση, το συνδικάτο μας έχει παρακολουθήσει στενά την κατάσταση, ελπίζοντας ότι η βούληση του Ελληνικού λαού θα αντικατοπτριστεί στο τελικό αποτέλεσμα.
Έχουμε δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην προτεινόμενη ιδιωτικοποίηση των 14 Ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Αυτό οφείλεται στην αρνητική εμπειρία που είχε το συνδικάτο μας με τη Fraport AG, τη Γερμανική εταιρεία ιδιωτικοποίησης και λειτουργίας αεροδρομίων, που της έχει δοθεί προκαταβολικά η βράβευση λειτουργίας των αεροδρομίων.
Η θυγατρική της Fraport, η «AIRMALL USA», είχε εμπλακεί σε εργατικές διαμάχες στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαλτιμόρης-Ουάσινγκτον το 2013. Η συνημμένη έκθεση και η επιστολή των οκτώ μελών του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαλτιμόρης στο Γερμανικό κρατίδιο της Έσσης, συνοψίζει το ρόλο της Fraport σε αυτήν την εργατική διαμάχη.
Με βάση την εμπειρία μας με τη Fraport στις Ηνωμένες Πολιτείες, σας συνιστούμε, η Ελλάδα να αποχωρήσει από την συμφωνία της με τη Fraport. Σε περίπτωση που αναγκαστείτε να ιδιωτικοποιήσετε το αεροδρόμιο, η Ελλάδα θα πρέπει να επανεξετάσει το συμβόλαιο και να αναζητήσει εναλλακτικούς φορείς εκμετάλλευσης αερολιμένων.
Επιπλέον η προτεινόμενη συμφωνία, με τους Ευρωπαίους πιστωτές της Ελλάδας, περιλαμβάνει σχέδιο για την πώληση κρατικών περιουσιακών στοιχείων αξίας 50 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και άλλα Ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια θα μπορούν να συμπεριληφθούν σε αυτό το κύμα των ιδιωτικοποιήσεων. Η Fraport θα μπορούσε να ενδιαφερθεί και γι' αυτά τα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία.
Σας ευχαριστώ,
Ian Mikusko - UNITE HERE»
Διαβάστε ένα απόσπασμα από την επιστολή των οκτώ μελών του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαλτιμόρης προς το κρατίδιο της Έσσης για τη Fraport AG
Διαβάστε τη συμβουλευτική επιστολή από το εργατικό συνδικάτο της Βαλτιμόρης

http://tvxs.gr/news/ellada/ayto-einai-alithino-prosopo-tis-fraport-poy-pire-ta-14-perifereiaka-aerodromia