Σάββατο 20 Ιουνίου 2020

Νίκος Σπυρόπουλος rip


   

Νίκος Σπυρόπουλος rip


Καλό ταξίδι αγαπημένε Νίκο,
 ανοίγεις δρόμο. 
Ερχόμαστε.

 Σπυριδούλα: https://www.youtube.com/channel/UC7Q0vYoPCDrEVZuwUfwideQ

Η πολιτική κηδεία του Νίκου θα γίνει την Δευτέρα 22/6 
στις 14:00 στο 1ο Νεκροταφείο Αθηνών.





Elias Zaikos
ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΙΚΟ
Πριν κάποια χρόνια, διάβαζα μια συνέντευξη του Peter Hammill που εξηγούσε πώς αποφασίστηκε να ξαναφτιαχτούν οι VDGG. Έλεγε λοιπόν με το περίφημο βρετανικό φλέγμα, πως παλιοί φίλοι και συνεργάτες, πλέον συναντιόντουσαν μόνο σε κηδείες, για ν' αποχαιρετίσουν κάποιον αγαπημένο συνοδοιπόρο που πέθανε. Εκεί, ανάμεσα σε μνήματα και κυπαρίσσια, συνειδητοποίησαν οτι το τραίνο της ζωής τους όλο και λιγοστεύει τις στάσεις του για ν' ανέβουν κι άλλοι. Και πως ο τερματικός σταθμός δεν είναι πια τόσο αλαργινά. Και αποφάσισαν ν' αφήσουν κατα μέρος διαφωνίες και αντιπαραθέσεις και να ενωθούν εκ νέου κάτω απο την σκέπη της τέχνης, προστατευμένοι, δημιουργικοί και φιλιωμένοι, κι όσο τους πάει ο δρόμος, όσο αντέξουν. Δεν συμπαθώ τις νουθεσίες η τις παραινέσεις, σήμερα όμως θέλω να πω στ' αδέλφια τους μουσικούς, όσο μπορούν να ξεχνούν τις τυχόν αντιπαλότητες τους και να τιθασεύουν ματαιοδοξίες κι εφήμερες δόξες, ν' αγαπάν, να σέβονται και να τιμούν φίλους και ομότεχνους, να διαλέγουν, να συγχωρούν και να πορεύονται με πίστη στο όραμα και τη δύναμη τους, να γεύονται με πάθος και χαρά τους χυμούς της ύπαρξης και να υπερασπίζονται τα δίκια του ανθρώπου.
Απόψε μαθαίνω για την αναχώρηση του Νίκου Σπυρόπουλου, η είδηση αυτή είναι που ξύπνησε τις θύμησες κι έγραψα τα παραπάνω λόγια. Λίγο μεγαλύτερος απο μένα στην ηλικία, ένας θεόρατης σημασίας μουσικός. Πρόλαβα να τον αγκαλιάσω και του εξομολογηθώ την αγάπη μου, όπως κάνω με κείνους που σμίλεψαν με το ταλέντο και τις πληγές τους το μονοπάτι της τέχνης για να μπορώ να βαδίζω του λόγου μου πιο εύκολα. Και μαζί όλοι οι μεταγενέστεροι μουσικοί. Χρωστάμε πολλά εμείς σε τύπους σαν τον Νίκο, κι ακόμα περισσότερα ο τόπος και ο πολιτισμός του, αλίμονο, η ψωροκώσταινα αυτούς τους έχει παρατημένους στην τύχη τους, να παλεύουν με θεούς και δαίμονες, να υμνούν φτώχεια και μοναξιά. Και να λάμπουν σαν το πολυτιμότερο πετράδι, λοξοκοιτάζοντας με περιφρόνηση την φτήνια και τη βρωμιά του πλούτου γύρω τους. Ο Νίκος είναι υπεύθυνος για την ύπαρξη ογκόλιθων στη μουσική της χώρας μας, είναι ένα πνεύμα που θ' αγαπάμε για πάντα, μια ψυχή που θα ζει εσαεί χάρη στην τέχνη του και την έμπνευση που χαρίζει ασταμάτητα στους νέους που ξεκινάνε τον δικό τους δρόμο. Είναι εκείνος ο δρόμος που αν αποφασίσετε να τον περπατήσετε, θα παρατηρήσετε στις άκρες του πεταμένα νάυλον ντέφια και θα αισθανθείτε πως τα ψόφια κέφια έμειναν πίσω, μακριά.

Tην είδηση του θανάτου του Νίκου έκανε γνωστή μέσω facebook ο Δημήτρης Πουλικάκος ο οποίος έγραψε: “Μας αφήνεις ορφανά,κύριε συνάδελφε….😞..🐥 R.I.P…………………… ..
(“Άνοιξε Πέτρο,άνοιξε!!!”)…”
Τον Νοέμβριο του 1977 μαζί με τον αδερφό του Βασίλη Σπυρόπουλο στην κιθάρα, τον Αντρέα Μουζακίτη (ντραμς), τον Μάκη Μπλαζή (μπάσο) και τους Κώστα Κουρεμένο και Γιώργο Κοτσμανίδη στα φωνητικά
Οι αδερφοί Σπυρόπουλοι είχαν συνεργαστεί ήδη με τον Μουζακίτη στο συγκρότημα Last Barricade.
Το όνομα το πρότεινε ο συνεργάτης τους Γιώργος Γαϊτάνος, εμπνευσμένος από την ιστορία της Σπυριδούλας Ράπτη, θύματος ενός εγκλήματος που είχε σοκάρει την κοινή γνώμη το 1956. Η 12χρονη οικιακή βοηθός είχε βασανιστεί επί 36 ώρες με ηλεκτρικό σίδερο από το ανδρόγυνο που την μεγάλωνε.
Οι Σπυριδούλα ξεκίνησαν συναυλιες όπου έπαιζαν κατά κύριο λόγο διασκευές από Rolling Stones, Lou Reed, Velvet Underground καθώς και μπλουζ και γρήγορα τράβηξε το ενδιαφέρον του σχετικού κοινού. Το 1978 είχαν ήδη αποχωρήσει οι Κουρεμένος, Κοτσμανίδης και Μπλαζής, με τον τελευταίο να αντικαθίσταται από τον Τόλη Μαστρόκαλο ενώ λίγο μετά ο Μουζακίτης αντικαταστάθηκε από τον Τάσο Φωτοδήμο.
Συνεργασία με τον Σιδηρόπουλο
Στις 6 Νοεμβρίου του 1977 ο Δημήτρης Πουλικάκος είδε ζωντανά το συγκρότημα στο κινηματοθέατρο «Κνωσός». Γνωρίζοντας πως ο Παύλος Σιδηρόπουλος, με τον οποίο είχε συνεργαστεί πρόσφατα, έψαχνε μουσικούς για να ηχογραφήσει τις συνθέσεις του, του πρότεινε να τους συναντήσει. Ο Σιδηρόπουλος αρχικά συνεργάστηκε σε προσωρινή βάση με το συγκρότημα, ερμηνεύοντας δύο τραγούδια του Έλβις Πρίσλεϊ στις συναυλίες τους στην επαρχία.[1] Η συνεργασία τους οριστικοποιήθηκε τον Ιούνιο του 1978 με σκοπό την ηχογράφηση του άλμπουμ Φλου. Το συγκρότημα και ο Σιδηρόπουλος ξεκίνησαν εντατικές πρόβες επάνω στα κομμάτια του δίσκου στο κλαμπ Hobby που τους είχε παραχωρηθεί.
Τον Οκτώβριο μπήκαν στο στούντιο και ηχογράφησαν αρχικά ένα ντέμο με δύο κομμάτια, τα «Μπάμπης ο Φλου» και «Ξέσπασμα», με το τελευταίο να είναι διασκευή ενός κομματιού που είχε ηχογραφήσει ο Σιδηρόπουλος με το προηγούμενο του συγκρότημα, τους Δάμων και Φιντίας. Την παραγωγή του δίσκου ανέλαβε ο Θοδωρής Σαραντής για λογαριασμό της ΕΜΙΕΛ και οι ηχογραφήσεις έγιναν στούντιο της Columbia στη Ριζούπολη.[6] Συμμετείχε μια σειρά έμπειρων μουσικών όπως Νίκος Πολίτης (κατά καιρούς μέλος του Εξαδάκτυλουκαι των Socrates) και ο Δημήτρης Πολύτιμος (MGC και Εξαδάκτυλος). Στο κομμάτι «Ώρα του Stuff» έκανε φωνητικά η Δήμητρα Γαλάνη. Οι ηχογραφήσεις σύμφωνα με μαρτυρίες ήταν δύσκολες με τον Σιδηρόπουλο να έρχεται σε ρήξη με το συγκρότημα,εν μέρει λόγω των προβλημάτων εθισμού που ήδη είχε.
Ο δίσκος κυκλοφόρησε τον Μάιο του 1979. Παρά τις πολύ θετικές κριτικές του δίσκου από τον ειδικο τύπο οι πωλήσεις του άλμπουμ ήταν απογοητευτικές και δεν ξεπέρασαν τις 5.000. Τα επόμενα χρόνια όμως η δημοτικότητα του θα αυξανόταν θεαματικά, με διαρκείς επανεκδόσεις. Οι Σπυριδούλα με τον Σιδηρόπουλο έκαναν μια σειρά ζωντανών συναυλιών για την υποστήριξη του δίσκου όμως λίγους μήνες μετά οι δρόμοι τους χώρισαν.
Νάυλον Ντέφια και Ψόφια Κέφια και διάλυση
Μετά από μια σύντομη περίοδο ζωντανών εμφανίσεων, το συγκρότημα μπήκε στη περιπέτεια των ανακατατάξεων και απ’ τις τάξεις του πέρασαν αρκετοί μουσικοί, όπως ο Νίκος Ζιώγαλας (τραγούδι), ο Πάνος Κατσιμίχας (φυσαρμόνικα, τραγούδι), ο Bees (ντραμς) κ.α. Το 1982 βρίσκουμε τους αδελφούς Σπυρόπουλου μαζί με την Μελίνα Καρακώστα (μπάσο), τον Άκη Περδίκη (ντραμς) και τον Παύλο Βακατάτση (τραγούδι, πλήκτρα), με τους οποίους ηχογράφησαν το άλμπουμ Νάυλον Ντέφια Και Ψόφια Κέφια, που έτυχε θερμής ανταπόκρισης από το κοινο, το δε ομώνυμο τραγούδι συγκαταλέγεται ανάμεσα στα δημοφιλέστερα τραγούδια-σταθμούς της ελληνόφωνης ποκ δισκογραφίας. Τρία χρόνια μετά κι αφού ο Νίκος Δόικας είχε αντικαταστήσει την Μελίνα Καρακώστα, το σχήμα διάλυσε και οι Σπυρόπουλοι έφτιαξαν στα τέλη του ’86 την Συμμορία.







Σε ηλικία 63 ετών «έφυγε» χτες από τη ζωή ο κιθαρίστας Νίκος Σπυρόπουλος, ο οποίος μαζί με τον αδελφό του, Βασίλη, είχαν ιδρύσει το 1977 ένα από τα σπουδαιότερα ελληνικά ροκ συγκροτήματα, τη «Σπυριδούλα».
Την είδηση του θανάτου του Νίκου Σπυρόπουλου έκανε γνωστή, με ανάρτησή του στο Facebook, ο μουσικός και ηθοποιός, Δημήτρης Πουλικάκος.
Οι «Σπυριδούλα» σχηματίστηκαν τον Νοέμβριο του 1977 από τους Βασίλη Σπυρόπουλο (κιθάρα), τον αδερφό του Νίκο (κιθάρα) τον Αντρέα Μουζακίτη (ντραμς), τον Μάκη Μπλαζή (μπάσο) και τους Κώστα Κουρεμένο και Γιώργο Κοτσμανίδη στα φωνητικά. Συνεργάστηκαν με τον Παύλο Σιδηρόπουλο με τον οποίο κυκλοφόρησαν το 1978 το άλμπουμ «Φλου», έναν δίσκο που θεωρείται από τους σημαντικότερους στην ιστορία του ελληνόφωνου ροκ.










Παρασκευή 19 Ιουνίου 2020

Με Έλβις και Όσκαρ και Plaisir d' amour και λύπη αιώνια




      Στα μικρά πεζά ποιήματα του Όσκαρ Γουάιλντ είναι κι εκείνο με τον καλλιτέχνη που είχε φτιάξει το άγαλμα της 'Λύπης που κρατά αιώνια' αλλά όταν ήρθε πάλι η στιγμή που πόθησε η καρδιά του να δημιουργήσει κι έτυχε όλου του κόσμου ο χαλκός να έχει σωθεί, ο Καλλιτέχνης δε δίστασε να λιώσει το παλιό του έργο για να φτιάξει το άγαλμα της 'Χαράς που κρατά μια μόνο στιγμή'. Τα 'Πεζά Ποιήματα' ο Γουάιλντ τα έγραψε τα χρόνια της χαράς και, θυμάμαι, πολύ με εντυπωσίασε όταν σε μια συνομιλία στο τέλος της ζωής του παρατήρησα ότι στη μνήμη του αντέστρεψε έτσι που, αφού είχαν πια μεσολαβήσει η φυλακή, η ατίμωση κι η χρεοκοπία, εκείνος πια τα θυμάται ανάποδα και λέει [ή γράφει- δεν έχω το βιβλίο εδώ που γράφω] τι δίκιο είχε τότε που το έλεγε ότι λιώνει η 'Χαρά που κρατά μια μόνο στιγμή' και γίνεται 'Λύπη που κρατά αιώνια'.
Λίγο πριν το 1900 έγιναν αυτά και δεν ξέρω κατά πόσο ο αγαπημένος μου Όσκαρ είχε εμπνευστεί από τη φημισμένη 'Χαρά του Έρωτα', 'Plaisir d' amour', ποίημα από τη νουβέλα 'Σελεστίν' του Jean-Pierre Claris de Florian:

'Plaisir d'amour ne dure qu'un moment,
chagrin d'amour dure toute la vie...'

[Χαρά του έρωτα δεν κρατά παρά μια στιγμή·
Λύπη του έρωτα κρατά μια ζωή...]

που, ήδη ακουγόταν έναν αιώνα, μελοποιημένο από τον Jean-Paul-Égide Martini το 1784, λίγο πριν τη Γαλλική Επανάσταση.


Κάτι λιγότερο από δυό αιώνες μετά, σε μια φυλακή της Αθήνας το σφύριζε ένας μελλοθάνατος, μουσική υπόκριση των τελευταίων στιγμών ενός έρωτα και των πρώτων ακουσμάτων ενός εμβρύου που δε θα γνώριζε από τον πατέρα του παρά ίσως μια αμυδρή ασαφή μνήμη της συγκίνησης από τη μελωδία αυτή και από την αυστηρή φωνή του καθώς ζητούσε από την έγκυο μητέρα να μην κλάψει «μπροστά τους», να μην τη δουν να κλαίει για να μην πετάξουν τις ζωές τους άδικα, μα να αποδείξουν ότι πεθαίνουν όχι για ένα καινούργιο κόσμο αλλά για ένα καινούργιο «είδος ανθρώπου», όπως πίστευαν πολλοί ιδεολόγοι κομμουνιστές  οδεύοντας προς το θάνατο εκείνα τα χρόνια.
Στις τελευταίες φευγαλέες  συναντήσεις της Έλλης Παππά και του Μπελογιάννη, όταν με άπειρες μικροδικαιολογίες  ζητούσαν να βγαίνουν από τα κελιά ώστε να ιδωθούν μια στιγμή ή ίσως να καταφέρνουν να αφήσουν ένα σημειωματάκι σκαλισμένο με καμένο σπίρτο πάνω στα βρωμερά ξεπλυμένα αποκόμματα εφημερίδας που μάζευαν από τα πεταμένα πλάι στη λεκάνη της τουαλέτας. Κι εκεί, στο σκληρό αγώνα του έρωτα και της αξιοπρέπειας μέσα στο βόθρο της βίας και του θανάτου, τραγούδι τους, όπως συνηθίζεται στους έρωτες, είχαν, το 'Plaisir d amour' που τους σφύριζε γλυκά ο Καλούμενος, ο συγκατηγορούμενός (Υπόθεση Ασυρμάτων) από το ενδιάμεσο κελί.


Όπως ενάμιση αιώνα πριν από αυτά, το 1816 την εποχή του Ρομαντισμού, στα Λουτρά του Aix-les-Bains, μια νέα κοπέλα το τραγούδησε στο Λαμαρτίνο και τόσο του εντυπώθηκε στο νου που το αφηγήθηκε 30 χρόνια μετά. Κι ο Έρμαν Έσσε, διαλέγοντας μάλιστα ονόματα από τον Πάρσιβαλ, το έκανε διήγημα στο οποίο αφηγείται (όπως κάνω κι εγώ τώρα, αλλά εκείνος είχε σύντροφο τη φαντασία μονάχα) την ιστορία του τραγουδιού που το βάζει να ξεκινά από μια μεσαιωνική μονομαχία στην οποία το συνθέτει ένας πτωχός τροβαδούρος για να εκφράσει στην ευγενή δέσποινα Χερζελόυδη το σφοδρό πλην μάταιο έρωτά του, τον 'Λύπη αιώνια'.


Άραγε η μοναχική συντροφιά της αθηναϊκής φυλακής να γνώριζε την ενορχήστρωση του Μπερλιόζ ή τις πιο «Δωματίου» εκδοχές με βιόλα και πιάνο; Ελάχιστα να είχαν ζήσει πιο πολύ θα είχαν προλάβει και την παραλλαγή/ διασκευή 'Can't Help Falling In Love', πασίγνωστη επιτυχία του Έλβις. Δεν ξέρω αν  θα αγαπούσαν τέτοια μουσική ο Μπελογιάννης κι ο Καλούμενος αλλά πιο πιθανό μού φαίνεται η πρώτη επαφή τους να ήταν στο σινεμά, στην 'Κληρονόμο' του 1949 που τη 'Χαρά του έρωτα' τραγουδά ο Μοντγκόμερυ Κλιφτ.
Πιο πολλά δε θα πω, γράφω από μνήμης και, αν ενδιαφέρεστε θα βρείτε κι αυτά και άλλα πολλά.  Μια νύχτα αϋπνίας με βασάνισε κι ο νους μου πήγε σε παλιές αγάπες, μέρες που έφυγαν και δεν ξαναγυρνούν. Φευγαλέα είναι η χαρά ενώ η λύπη αιώνια κι οι άνθρωποι όσο δεν το αντέχουμε τόσο το διαλαλούμε. Με τρόπους πάμπολλους σα παλιό τραγούδι.
     Το συγκεκριμένο τραγούδι μετενσαρκωμένο στον αιώνα μας δεν το έχω πετύχει. Κάπου μετά από σαλόνια, αρένες, φυλακές και λουτροπόλεις, κι αφού χορευόταν Rock'n'Roll ενόσω ταξίδευε και ως ύμνος χριστιανικός, φαίνεται σα να κουράστηκε ή να ξεπεράστηκε.

Σας φέρνω το αυθεντικό κι ό,τι άλλα θυμάμαι για να το χαρούμε όσο ακόμα αντέχει κι αντέχουμε διότι.. είπαμε, 
οι Χαρές μας δεν κρατούν παρά μια στιγμή.







_______________________________________________ Στον αιώνα μας δεν έχει μετενσαρκωθεί ή δεν το έχω πετύχει. Ψάχνω από μνήμης αν και πιστεύω αν ενδιαφέρεστε θα βρείτε ακόμα πιο πολλά στο Διαδίκτυο.

Η αρχή:
Το ποίημα του Jean-Pierre Claris de Florian (1755–1794) από τη Célestine του,
με μουσική του Jean-Paul-Égide Martini (1741–1816)
Plaisir d'amour ne dure qu'un moment,
chagrin d'amour dure toute la vie.
J'ai tout quitté pour l'ingrate Sylvie,
Elle me quitte et prend un autre amant.
Plaisir d'amour ne dure qu'un moment,
chagrin d'amour dure toute la vie.
"Tant que cette eau coulera doucement
vers ce ruisseau qui borde la prairie,
je t'aimerai", me répétait Sylvie,
l'eau coule encore, elle a changé pourtant.
Plaisir d'amour ne dure qu'un moment,
chagrin d'amour dure toute la vie.
The pleasure of love lasts only a moment,
The grief of love lasts a lifetime.
I gave up everything for ungrateful Sylvia,
She is leaving me for another lover.
The pleasure of love lasts only a moment,
The grief of love lasts a lifetime.
"As long as this water will run gently
Towards this brook which borders the meadow,
I will love you", Sylvia told me repeatedly.
The water still runs, but she has changed.
The pleasure of love lasts only a moment,
The grief of love lasts a lifetime.
Popular lyrics[edit source]
Plaisir d'amour ne dure qu'un moment.
chagrin d'amour dure toute la vie.
The joys of love are but a moment long
The pain of love endures the whole life long
Your eyes kissed mine, I saw the love in them shine
You brought me heaven right then when your eyes kissed mine.
My love loves me, and all thy wonders I see
The rainbow shines in my window, my love loves me
And now he's gone like a dream that fades into dawn
But the words stay locked in my heartstrings, my love loves me
Plaisir d'amour ne dure qu'un moment.
chagrin d'amour dure toute la vie.
________________
Όσκαρ Γουάϊλντ: Τα Πεζά Ποιήματα (σε μετάφρασή μου):
Hermann Hesse: "Chagrin d'Amour" (1908) 

Μουσική ποικιλία:
από το θεατρικό 'Τσάι και Συμπάθεια του Ρόμπερτ Άντερσον,


Andrea Bocelli · London Symphony Orchestra · Lorin Maazel

Elvis Presley - Can't Help Falling In Love https://www.youtube.com/watch?v=1ku8iQKRtWY 
Marianne Faithfull (με αγγλική εκδοχή στίχων) https://youtu.be/EWw-Ohh04hU




















Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020

Ο γραφικός χαρακτήρας των γιατρών― Μυστήρια της ζωής




Το έπαθα πρόσφατα. Μουτζουρώνει η γιατρός στο μπλοκάκι για τις συνταγές, μου δίνει ένα παλαβό απόκομμα και τρέχω στο Φαρμακείο με δυσπιστία για το αν και πώς θα αποκρυπτογραφηθεί το ακατανόητο. Και να 'το πάλι. Ο φαρμακοποιός άνετος. Μιά ματιά έριξε και έφερε τα φάρμακα, έριξε άλλη μιά και ατάραχος σημείωνε τις δοσολογίες σαν τη καφετζού που διαβάζει νούμερα κι αλφάβητα, στεφάνια, δάκρυα και 'Μεγάλη Πόρτα' εκεί που εμείς οι απλοί θνητοί βλέπουμε κατακάθια σε ένα άπλυτο φλιτζάνι.

Ο γραφικός χαρακτήρας των γιατρών: ένα από τα μυστήρια της ζωής.Μια δεκαετία σπουδάζουν κι όταν πια, μεσήλικες θα ανοίξουν ιατρείο ούτε το όνομά τους δεν ξέρουν να γράψουν. Όλοι τους. Ό,τι κι αν είχαν μάθει στο Δημοτικό, μέχρι να βγουν απ' την Ιατρική Σχολή, πάει ξεμαθεύτηκε. Διότι μη μου πείτε ότι αν άρχιζε το παιδί σας να μουτζουρώνει σα γιατρός δε θα ανησυχούσατε για τα μάτια ή τα μυαλά του;

Το φαινόμενο δεν είναι τοπικό, είναι παγκόσμιο, πανιατρικό. Πρόκειται, λέει μια ερμηνεία, για χούι συντεχνιακό, από τότε που εξαγωγές δοντιών και απλές επεμβάσεις αναλάμβανε ο κουρέας που είχε τα ξυράφια πρόχειρα ενώ για όλα τα άλλα ήταν η μάνα. Κάπου βαθιά σε ανδρικές ψυχές επιβιώνει στην Ελλάδα και στην καθ' ημάς Ανατολή η αρχαία συνήθεια και τυχαίνει ακόμα σήμερα να ακούμε άνδρες που, ανεξαρτήτως ηλικίας, θα τηλεφωνήσουν να ρωτήσουν τη μαμά τους για πάσα νόσο και πάσα μαλακία για πυρετό, πονοκέφαλο, κρυώματα, στομάχι, ως και τσίμπημα από τσούχτρα έχω πετύχει.
Και κάπου ανάμεσα, στο κενό μεταξύ του κουρέα και της μαμάς μας, για τα πιο σκοτεινά κι επίφοβα δε έμενε παρά ο Θεός κι οι επί γης εκπρόσωποί του, οι μεσολαβητές του. Δεν είναι τυχαίο που στα μοναστήρια αναπτύχθηκαν τα πρώτα φάρμακα, εκεί που συναντήθηκαν οι ικέτες προσκηνυτές με τους πιο μελετηρούς σπουδαστές που τους προσελκύσανε οι βιβλιοθήκες. Μάλιστα η αρχαιότερη Ιατρική Σχολή, που είναι ακόμα σε λειτουργία από το 1137, ανήκει στο εξέχον ως σήμερα Πανεπιστήμιο του Μονπελιέ που θεμελιώθηκε, από ένα Πάπα και μολονότι ήταν αυτόνομο και παρέμεινε φιλελεύθερο, Καρδινάλιοι και Πάπες το έθεσαν υπό την προστασία των Επισκόπων. 
Εκεί λοιπόν, στο μυστικιστικό και φιλοσοφικό κενό αναπτύχθηκε η Ιατρική που σήμερα παρέτεινε τη ζωή μας. Εκεί οι Αλχημιστές επιδίδονταν σε πειράματα και εξερευνήσεις της Φύσης και του ανθρώπινου σώματος ανατέμνοντας πτώματα και, προφανώς, κρατώντας σημειώσεις. Οι οποίες από τη μια σ΄ εκείνους τους σκοτεινούς καιρούς μπορεί να απέβαιναν μοιραίες αν έπεφταν σε μάτια αδιάκριτα κι από την άλλη μπορεί και να κλέβονταν και να χάνονταν για πάντα. Κι εκεί, λέει η θεωρία, στους Αλχημιστές πατέρες της σύγχρονης φαρμακολογίας οφείλεται το μυστήριο του δυσνόητου γραφικού χαρακτήρα των γιατρών αλλά και της ευκολίας με την οποία διαβάζεται μόνο από Φαρμακοποιούς.



Προσθέτω

Μετά την κοινοποίηση  φίλος με πληροφόρησε ότι στο Montpellier είχε σπουδάσει ο Κοραής.
Άλλος φίλος μου έστειλε τη διαδήλωση γιατρών.

Τρίτη 16 Ιουνίου 2020

Δωρεάν Φαγητό Γιά 'Ολους -FREE FOOD FOR ALL



Αν ξέρετε ανθρώπους που πεινάνε, έχουν οικονομικό πρόβλημα ή βλέπετε απόρους όταν βγαίνετε για δουλειά, ενημερώστε τους πως κάθε μέρα μπορούν να τρώνε στον Κεραμεικό, Μ. Αλεξάνδρου 122 απ' την κοινωνική κουζίνα
"Ο Αλλος Ανθρωπος Κοινωνικη Κουζινα Δωρεαν Φαγητο Για Ολους".
Παίρνουν το φαγητό απλά απ' έξω απ' τον χώρο σε πακέτο, τηρούνται όλοι οι κανόνες υγιεινής κατά την παρασκευή του.
Επίσης, όποια/ος επιθυμεί να ενισχύσει αυτή την προσπάθεια, μπορεί να κάνει παραγγελία σε σουπερμάρκετ μέσω ίντερνετ με παράδοση στον χώρο ("Ο Άλλος Άνθρωπος, Μ. Αλεξάνδρου 122, Κεραμεικός) και με τηλέφωνο επικοινωνίας 6940882355.
Οι ανάγκες είναι:
Ζυμαρικά
Όσπρια
Ρύζι
Πελτέδες
Πουμαρό
Ελαιόλαδο
Λαχανικά
Μπαχαρικά
Φρούτα
Γάλατα, καφέδες, ζάχαρη
Χαρτοπετσέτες
Ρόλο κουζίνας
Χλωρίνη, οινόπνευμα, γάντια
Επίσης
Μπολάκια συσκευασίας με καπάκι



 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ "Ο ΑΛΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ" 
ΔΩΡΕΑΝ ΦΑΓΗΤΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ * FREE FOOD FOR ALL


-->

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020

Παιδοκτονίες πάλι: 'Το θάνατό μας χρειάζεται η άμετρη γύρω φύση'




'Εχω μια φωλιά πουλιών πάνω από την εξώπορτά μου. Από όταν χτίστηκε το σπίτι φτιάχτηκε αυτός ο μικρός χώρος για πουλιά που μάλιστα έχει τζαμάκι σα φεγγίτη εσωτερικά και βλέπω από μέσα τη διαδικασία του χτισίματος και της γέννας και το σκάσιμο των αυγών.
Όταν αγόρασα το σπίτι και μετακόμισα με γατιά και σκύλο για μια χρονιά τα πουλιά δεν ήρθαν. Ακόμα δε γνώριζα πως τα είχα ξεσπιτώσει και δεν έδωσα σημασία στα πεταρίσματα την πρώτη Άνοιξη. Μάλιστα καθαρίσαμε και βάψαμε το φεγγίτη νομίζοντας πως ίσως η φωλιά είχε χρησιμοποιηθεί επειδή οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες έρχονταν μόνο κατακαλόκαιρο και ο πρώτος ιδιοκτήτης, άλλα 30 χρόνια πριν, ερχόταν σπάνια αφού το κτήμα το επισκεπτόταν μόνο για το αμπελάκι.
Την επόμενη Άνοιξη τα πουλιά ήρθαν. Κι από τότε, κάθε Φεβρουάριο αρχίζει η διαδικασία, κύκλοι μικροί του συνεχούς sex, της γέννας, του ταΐσματος με κελαηδίσματα συνεχή όταν γεννιούνται τα μικρά και, τέλος, ένα ωραίο πρωί πέταγμα των μικρών κι από την επομένη πάλι από την αρχή ως Αύγουστο περίπου που αναχωρούν.
Κι αυτός ο χαριτωμένος βουκολικός κύκλος έτσι θα γύριζε αν η Φύση ήταν όπως την ονειρευόμαστε κι όχι στυγνή άγρια και αιμοβόρα.

«Το θάνατό μας χρειάζεται η άμετρη γύρω φύση
και τον ζητούν τα πορφυρά στόματα των ανθών...» λέει ο Καρυωτάκης στην 'Υστεροφημία' του και συχνά οι αναγνώστες αποδίδουν τέτοια λόγια στη βαριά κατάθλιψη και την εμμονή του με την αυτοκτονία. Οι κηπουροί όμως ξέρουν, όπως κι οι βοσκοί κι όσοι παρατηρούμε το άγριο θαύμα της Φύσης που καθόλου καλή δεν είναι.

«Πόσο ευγενή είναι τα φυτά, παραμερίζουν για να κάνιυν χώρο στον άλλο» μου έλεγε φίλη παλιότερα, κοιτάζοντας μια φωτογραφία αναρριχητικού που είχε στραπατσαριστεί γέρνοντας για να αναπτυχθεί ένα δέντρο πρόσφατα φυτεμένο πλάι του. Τόσο καταλάβαινε η φίλη της πόλης. Η αλήθεια βεβαίως είναι άλλη. Το δυνατό δένδρο σπρώχνει μέχρι θανάτου το αδύναμο.
Κανείς στη φύση δεν ανοίγει πόρτες, κανείς δεν κάνει βήμα πίσω να περάσει ο άλλος. Αυτά είναι του πολιτισμού. Αυτά είναι τα δικά μας επιτεύγματα, συνέπειες αφθονίας, βιομηχανίας, κουλτούρας και σκέψης.

Αυτά δεν τα ξέρουν τα πουλάκια μου που κάθε καλοκαίρι επιδίδονται σε άγριες παιδοκτονίες.
5 Ιουνίου έσκασαν τα μικρά από τα αυγά. Σημείωσα, όπως κάνω, στο ημερολόγιο μου 'Birth: νέα πουλάκια' το μεσημέρι που άκουσα τις αδύναμες φωνούλες. Πέντε μέρες μετά, από τη νύχτα άρχισαν καυγάδες άγριοι, δυό νέα ζευγάρια ήθελαν τη φωλιά. Οι τρομαγμένοι γονείς έκαναν ένα άγριο τρτρτττττρρρρρ πολύ δυνατό που θύμιζε ήχο ηλεκτρικό, σφύριγμα φιδιού και γενικά κάτι αλλιώτικο. Δε με άφησαν να κοιμηθώ και πρωί-πρωί βρήκα στο τσιμέντο ένα μικρό. Ακόμα δεν είχε πούπουλα πουθενά κι αντί για μάτια έχει δυό κίτρινα τετραγωνάκια. Κι ένα στόμα μεγάλο όσο το κεφαλάκι του, ορθάνοιχτο που ζητούσε τροφή.
Κάθε χρόνο περνώ την ίδια αγωνία. Το ακουμπώ απαλά κάπου κοντά να το δουν οι γονείς μα εκείνοι αδιαφορούν ώσπου να πεθάνει και να το θάψω. Τα πρώτα χρόνια ο κύριος Kastell (λόγω ύψους και πρωινού ξυπνήματος) ήταν εκείνος που τα ξαναέβαζε στη φωλιά. Μοιραίο λάθος. Οι γονείς τα ξαναπετούσαν στο τσιμέντο. 'Τα χαζά' λέγαμε και στρώναμε μαξιλάρια και άχυρο κάτω από τη φωλιά νομίζοντας ότι τα πουλάκια έπεφταν κατά λάθος. 'Ωσπου είδαμε. Είδαμε πώς τελείται η παιδοκτονία ετησίως. Και πάψαμε να ξαναβάζουμε τα μικρά στη φωλιά για να μην υποστούν νέες πτώσεις. Ωστόσο ελπίζουμε, και γι αυτό τα ακουμπάμε κάπου κοντά να τα δουν.
Στη αρχή το μικρό φωνάζει, σίγουρο πως το αγαπούν και πως το ψάχνουν. Σιγά-σιγά χάνει  και φωνή και δύναμη, στο τέλος, σα παιδάκι του ορφανοτροφείου, δεν κλαίει πια μόνο ανοίγει το στόμα του ώσπου ξεψυχά.
Αυτό χθες. Κι έθαψα το μικρό το νεκρό εξωγήινο πλασματάκι μου. Σήμερα, νέα πτώση. Το σημερινό έχει φτερά και λίγα πούπουλα. Κάτω κι αυτό όμως και τώρα που γράφω το έχω μπροστά μου στη γλάστρα ακόμα ελπίζοντας. Μα όπου να 'ναι θα το θάψω κι αυτό. Ενώ οι γονείς, έχοντας ελαφρώσει το φορτίο θα συνεχίσουν, όπως αυτή τη στιγμή να τιτιβίζουν και να ταΐζουν πανευτυχείς και, σε λίγες μέρες που οι μικροί επιζώντες θα πετάξουν ως τις καλαμιές, οι γονείς θα κάνουν πάλι sex φλερτάροντας χαρούμενοι και θα αρχίσουν για άλλη μια φορά το νέο κύκλο της ζωής και του θανάτου.


Συνοδεύω με εικόνες των μικρών  πρώτης και δεύτερης παιδοκτονίας. Μια φίλη, τυχερότερη από εμένα έτυχε να πετύχει παιδοκτονία πιο αργά στη ζωή των μικρών και από τα δικά της διασώθηκε ένας, ο μικρός Γκαν Γκαν που τριγυρνά χαρούμενος στο γραφείο της. Ένα μικρό θαύμα, μια σπάνια νίκη του πολιτισμού επί της φύσης.

_____________________________________________________
ΕΙΚΟΝΕΣ
Πάνω σήμερα, κάτω χθες (πολύ τρομακτικό για 'εξώφυλλο')
Πιο κάτω επιζώντες

H ΦΩΛΙΑ
Εμείς παρέχουμε το διαμέρισμα και  κάθε χρόνο το  αφιχθέν ζεύγος  καθαρίζει και επιπλώνει με άχυρα και ξυλαράκια.

ΟΙ ΕΠΙΖΩΝΤΕΣ
ΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

Έλληνες ΓιαΤονΠ.. και χωρίς αγγλικά στα σχολεία (σχόλια- εικόνες)



Καλά πάμε γλωσσικώς.
Έχουμε τον Κασιδιάρη που φτιάχνει κόμμα που το ονόμασε «Έλληνες ΓΤΠ» * έχουμε και βουλευτίνα η οποία βλέπει δάκτυλο της CIA στη διδασκαλία αγγλικών.

Πάμε λοιπόν:
Κάθε εποχή έχει και τη λεγόμενη ‘lingua franca’, μια κοινή γλώσσα στην οποία να συνεννοούνται άνθρωποι από διάφορες χώρες. Κάποτε ήταν τα ελληνικά, μετά τα λατινικά της Pax Romana, και τα γαλλικά που μιλούσαν οι γιαγιάδες κι οι παππούδες μας, ενώ στην Ήπειρο απ’ τον Αλή Πασά μέχρι τον τελευταίο Σουλιώτη ή μάστορα όλοι μπορούσαν να συνεννοηθούν σε ιταλικά και τούρκικα. 
Κάθε εποχή προνομιούχοι είναι εκείνοι που τα έμαθαν από μικροί ενώ δυσκολεύονται και μοιάζουν αμόρφωτοι ακόμα κι αν δεν είναι όσοι τα διδάχθηκαν πρόχειρα ή αργά, όπως είδαμε με τα γέλια που κάναμε πανελληνίως με κάτι ‘χιβ’ και τα αγγλικά του Τσίπρα με τα οποία γελά κι ο ίδιος τώρα αφού αναγκάστηκε στην πιο πολυάσχολη στιγμή της ζωής του, πριν γίνει πρωθυπουργός, να αφιερώσει ώρες να μάθει όσα άλλοι πιο τυχεροί μάθαμε από παιδιά.
Δεν ξέρω πώς η κυρία Σκούφα πέταξε αυτή την κοτσάνα μα ελπίζω από ‘δω και πέρα να ακούει τους συμβούλους της όταν ετοιμάζει ομιλίες. Διότι γελάσαμε βέβαια αλλά δεν είναι δυνατόν σε κρίσιμες ώρες να χάνονται ώρες πολύτιμες στη Βουλή με τέτοιες ανοησίες.

Φέρνω τα σχετικά αποδεικτικά και σχόλια και εικόνες ως συνήθως κι ομολογώ ότι το ''Ελληνες ΓΤΠ Καβάλας' που κυκλοφορεί με ενθουσίασε όπως κι η ομοιότητα της αφίσας με το αυτοκόλητο στις γνωστές μπανάνες (εξ ού και τα κόλλησα για εξώφυλλο εδώ). Και φαντασία και καλοί σύμβουλοι δηλαδή. Θα πάνε μπροστά.


in.gr
Επική ερώτηση Σκούφα – ΣΥΡΙΖΑ: Μήπως τα Αγγλικά στο νηπιαγωγείο εξυπηρετούν αμερικανικά συμφέροντα;
Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε το… επιχείρημα που ανέπτυξε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ελισάβετ Σκούφα, σχετικά με την «εκμάθηση» Αγγλικών στο νηπιαγωγείο.
Σύμφωνα με την κ. Σκουφά η εισαγωγή της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο, που προωθεί η κυβέρνηση, κρύβει κάποιο άλλο ειδικό κρυμμένο συμφέρον.
Όλα έγιναν χθες, Τετάρτη, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας. Όταν η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ πήρε το λόγο για να μιλήσει, έθεσε στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μια σειρά από ερωτήματα.
Μάλιστα, στη συνέχεια πρόσθεσε με νόημα: «Μήπως αποτελεί και αυτό επιταγή αμερικανικών σχολών, αμερικανικών πανεπιστημίων;»
«Σας ερωτώ, λοιπόν, ευθέως για ποιον λόγο θέλετε να επιβάλλετε, να καρατομήσετε την προσωπικότητα των νηπίων σε τόσο τρυφερή ηλικία, των τεσσάρων ετών, επιβάλλοντάς τους την εκμάθηση των αγγλικών; Δεν έχετε πείσει κανέναν σε αυτήν την αίθουσα ότι η συγκεκριμένη διάταξη εξυπηρετεί τον όποιο παιδαγωγικό σκοπό» κατέληξε.











Υποκλίνομαι ειλικρινώς στον Κασιδιάρη, την εντιμότητα και την ευθύτητά του.
Κανείς άλλος δε θα μπορούσε να σκεφτεί τόσο περιγραφικό και to the point όνομα, για το «κόμμα» που στήνει.
Σας προκαλούμε να ξεδιαλύνετε τι σημαίνει το ΓΤΠ δίπλα στο "Ελληνες" με το οποίο "χαρακτηρίζει" και οριοθετεί την ίδρυση του κομματος του ο πατριώτης Ηλίας.
Για τον πουτσο 51.1%
Για την πατριδα 2.2%
Για την πηγαδα 35.5%
Για τα πανηγύρια 11.2%

Μεταξύ μας, το Γ.Τ.Π. στο νέο-ναζί κόμμα του Κασιδιάρη είναι ότι πιο ειλικρινές σε ονομασία κόμματος έχουν δει τα μάτια μας.

Δηλαδή μαζεύτηκαν στον κόμμα του Κασιδιάρη και είπαν τι όνομα να δώσουμε για να κάνουμε πάταγο και σκέφτηκαν το Ελληνες Γ.Τ.Π.?
Διάνοιες

προφανως ηξερε ποσο τρολαρισμα θα επεφτε στου τουιτερ και σκεφτηκε, τσαμπα διαφημιση
ΓΤΠ διαφήμιση






_______________________________

* ΓΤΠ: η συντομογραφία συνηθίζεται  στο διαδίκτυο κατά κόρον αντί του ολογράφως Για Τον Πούτσο.