Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2021

Suki: εξελίξεις, μικρές μου νίκες, μκρή μου Κάλικο

 





Μικρές χαρές, μικρές νίκες της καθημερινότητας.
Η Suki μου, η μικρούλα Κάλικο που σας έλεγα ότι από τον Οκτώβριο αγωνίζομαι να την 'εξημερώσω', η Σούκι μου που φοβόταν και μου είχε γδάρει τα χέρια, ακούει το αυτοκίνητό μου να μπαίνει στην είσοδο του σπιτιού και τρέχει να με υποδεχθεί.
Ακουλουθούν τούμπες, βαρελάκια στη γη για χάδια και δυνατό γουργούρισμα με τα μουεκ και μπορουουουκ που κάνουν οι γάτες μεταξύ τους.
Ευτυχία;

Εδώ η ιστορία της γνωριμίας μας: Κάλικο μού έφερε η ζωή― Σούκι μικρό μου γούρι: https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2020/12/blog-post_18.html




Πώς αρχίσαμε:

Η αρχή: 21 Οκτωβρίου, πεταμένη στο πλαϊνό κτήμα, έντρομη




Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021

Μείωση του iq μετά το 1990- και τι να κάνουμε;



«Την επικεφαλή» έγραψε ένας συμπαθητικός έξυπνος νέος χθες. Λυπάμαι που παρασύρθηκα και σχολίασα σα παλιά δασκάλα ότι είναι άκλιτο και κρίμα διότι αλλιώς θα κοινοποιούσα. 

Λυπάμαι διότι δε φταίει, ούτε γνωρίζει ότι αυτή η άγνοια θα γίνει εμπόδιο στη ζωή του, δεσμά που και τη σκέψη του θα εμποδίσουν να αναπτυχθεί και το συναγερμό θα σημαίνουν σε όσους καταλαβαίνουν, ώστε, σιωπηλά κι ίσως ασυνείδητα, θα τον αφήνουν πίσω όταν προχωρούν.


     Ο περασμένος αιώνας χαρακτηρίζεται διεθνώς από τάσεις απλοποίησης της γλώσσας, με κατάργηση και τύπων που κρίνονταν περίπλοκοι και της ιστορικής ετυμολογικής ορθογραφίας. Μοιάζουν κωμικά σήμερα εκείνα τα βιβλία των πρώτων δεκαετιών του 20ου αιώνα στα οποία λογοτέχνες σαν τον Καζαντζάκη τύπωναν μυθιστορήματα με ‘φωνητική’ ορθογραφία, δηλαδή μόνο έψιλον, γιώτα και όμικρον. Ευτυχώς αυτές οι εξαλλότητες δεν έπιασαν αλλά τότε είχαν θεωρηθεί δημοκρατικές. Γιατί να μορφώσεις το λαό όταν μπορείς με ένα νόμο να καταργήσεις τη μόρφωση; Δυστυχώς όμως σ’ εμάς  η πολιτικοποίηση των γλωσσικών ζητημάτων έφερε τη γελοία καραβανοκαθαρεύουσα της Χούντας και μετά, με  το φαινόμενο του εκκρεμούς, οδηγηθήκαμε στις  μοιραίες μπαμπινιώτιες (και όχι μόνο) απλουστεύσεις μετά την Μεταπολίτευση που άφησαν πίσω τους  στους πιο πολλούς από εμάς όχι μόνο άγνοια μα και μια γλωσσική ανασφάλεια, μια αμηχανία λόγου― δηλαδή σκέψης.  

Η τραγωδία είναι ότι κάτι τέτοιες  καλές προθέσεις οδηγούν σε μεγαλύτερες διακρίσεις, όπως σήμερα. Χρειάζεται διπλό κόπο το παιδί που δεν τα διδάχτηκε στο σχολείο του να φτάσει στο γλωσσικό επίπεδο όσων είτε τα διδάσκονται σε «καλύτερα» σχολεία είτε τα απορροφούν από το περιβάλλον τους. 

 

Οι λέξεις είναι σκέψεις, δίχως λεξιλόγιο και πτώσεις και κλίσεις, δίχως χρόνους, λογική σκέψη δεν υφίσταται. Ο άνθρωπος δε μπορεί να εκφραστεί και, πολύ χειρότερα, ο εγκέφαλος δεν αναπτύσσεται. Τον εγκέφαλό μας τον αναπτύσσουν τα προβλήματα, δίχως αυτά παραμένουμε στάσιμοι, δηλαδή όλο και πιο κουτοί, δηλαδή ανίκανοι να καταλάβουμε και να εκφραστούμε.  

Αυτές οι απλοποιήσεις της γλώσσας ευθύνονται κατά πολύ για τη μείωση του ανθρώπινου iqπου ως το 1990 αυξανόταν, ιδίως στις ανεπτυγμένες χώρες.

 

Σας φέρνω πολύ ενδιαφέρον κείμενο σχετικά (με συνδέσμους για περαιτέρω), στο πρωτότυπο και σε (ημι)-αυτόματη μετάφραση.
Έχει ενδιαφέρον πιστεύω.

 



 

Christophe Clavé:

Το I Q του μέσου παγκόσμιου πληθυσμού, που αυξανόταν μεταπολεμικά μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 90, μειώθηκε τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Είναι η αντιστροφή του φαινομένου Flynn.

Φαίνεται ότι το επίπεδο νοημοσύνης που μετράται με δοκιμές μειώνεται στις πιο ανεπτυγμένες χώρες.

Μπορεί να υπάρχουν πολλές αιτίες για αυτό το φαινόμενο.

Ένα από αυτά μπορεί να είναι η φτώχεια της γλώσσας.

Πράγματι, αρκετές μελέτες δείχνουν τη μείωση της λεξικής γνώσης και της εξαθλίωσης της γλώσσας: δεν είναι μόνο η μείωση του χρησιμοποιούμενου λεξιλογίου, αλλά και οι γλωσσικές διακρίσεις που επιτρέπουν τη σύνθετη σκέψη να συνταχθούν και να διατυπωθούν.

Η σταδιακή εξαφάνιση των χρόνων (υποτακτικές, ατελείς, σύνθετες μορφές του μέλλοντος, συμμετοχή του παρελθόντος) δημιουργεί σχεδόν πάντα τη σκέψη στο παρόν, περιορισμένη στη στιγμή: αδυνατώντας να προβολίσεις στο χρόνο.

Η απλοποίηση των φροντιστηρίων, η εξαφάνιση κεφαλαίων και η στίξη είναι παραδείγματα ′′ θανατηφόρων χτυπημάτων ′′ σε ακρίβεια και ποικιλία έκφρασης.

Ένα μόνο παράδειγμα: η εξάλειψη της λέξης ′′ signorina ′′ (= δεσποινίς, απαρχαιωμένη πλέον) δεν σημαίνει μόνο να εγκαταλείπεις την αισθητική μιας λέξης, αλλά και να προωθείς άθελά σου την ιδέα ότι ανάμεσα σε κορίτσι και γυναίκα δεν υπάρχουν ενδιάμεσα στάδια.

Οι λιγότερες λέξεις και τα λιγότερο συζευγμένα ρήματα σημαίνουν λιγότερη ικανότητα να εκφράζουν συναισθήματα και λιγότερη ικανότητα να επεξεργάζονται μια σκέψη.

Μελέτες έχουν δείξει ότι μέρος της βίας σε δημόσιες και ιδιωτικές σφαίρες πηγάζει άμεσα από την αδυναμία να περιγράψουν συναισθήματα με λέξεις.

Χωρίς λέξεις  για να χτίσεις ένα επιχείρημα, η σύνθετη σκέψη καθίσταται αδύνατη.

Όσο φτωχότερη η γλώσσα, τόσο η σκέψη ξεθωριάζει.

Η ιστορία είναι γεμάτη παραδείγματα και πολλά βιβλία (Georges Orwell 1984 "Ray Bradbury Fahrenheit 451 ) αφηγούνται πώς όλα τα ολοκληρωτικά καθεστώτα ανέκαθεν επενέβαιναν στη σκέψη, μειώνοντας τον αριθμό και το νόημα των λέξεων.

Αν δεν υπάρχει  σκέψη, δεν υπάρχει  κριτική σκέψη. Και δεν υπάρχει σκέψη χωρίς λέξεις.

Πώς να φτιάξετε υποθετική-αφαίρεση σκέψης χωρίς όρους;

Πώς να σκεφτείς το μέλλον χωρίς συζυγία με το μέλλον;

Πώς μπορείς να συλλάβεις μια προσωρινότητα, μια διαδοχή στοιχείων στο χρόνο, το παρελθόν ή το μέλλον, και τη σχετική διάρκεια της, χωρίς μια γλώσσα που διακρίνει ανάμεσα σε τι θα μπορούσε να ήταν, τι ήταν, τι ήταν, τι θα μπορούσε να ήταν, και τι θα ήταν αυτό που θα ήταν μετά από αυτό που μπορεί να συνέβη, πραγματικά συνέβη;

 

Αγαπητοί γονείς και δάσκαλοι: Ας κάνουμε τα παιδιά μας, τους μαθητές μας να μιλήσουν, να διαβάσουν και να γράψουν. Διδασκαλία και εξάσκηση της γλώσσας με τις πιο διαφορετικές μορφές της. Ακόμα κι αν φαίνεται περίπλοκο. Ειδικά αν είναι περίπλοκο

Γιατί σε αυτή την προσπάθεια υπάρχει ελευθερία.

Αυτοί που επιβεβαιώνουν την ανάγκη να απλοποιήσουν την ορθογραφία, να απορρίψουν τη γλώσσα των ′′ ελαττωμάτων ′′ τους, να καταργήσουν τα είδη, τους χρόνους, τις πτώσεις, τις αποχρώσεις, όλα αυτά που δημιουργούν πολυπλοκότητα, είναι οι πραγματικοί αρχιτέκτονες της εξαθλίωσης του ανθρώπινου μυαλού.

Δεν υπάρχει ελευθερία χωρίς ανάγκη.

Δεν υπάρχει ομορφιά χωρίς τη σκέψη της ομορφιάς. 



Christophe Clavé

“O QI médio da população mundial, que sempre aumentou desde o pós-guerra até o final dos anos 90, diminuiu nos últimos vinte anos ...

É a inversão do efeito Flynn.

Parece que o nível de inteligência medido pelos testes diminui nos países mais desenvolvidos.

Pode haver muitas causas para esse fenômeno.

Um deles pode ser o empobrecimento da linguagem.

Na verdade, vários estudos mostram a diminuição do conhecimento lexical e o empobrecimento da linguagem: não é apenas a redução do vocabulário utilizado, mas também as sutilezas linguísticas que permitem elaborar e formular pensamentos complexos.

O desaparecimento gradual dos tempos (subjuntivo, imperfeito, formas compostas do futuro, particípio passado) dá origem a um pensamento quase sempre no presente, limitado ao momento: incapaz de projeções no tempo.

A simplificação dos tutoriais, o desaparecimento das letras maiúsculas e da pontuação são exemplos de "golpes mortais" na precisão e variedade de expressão.

Apenas um exemplo: eliminar a palavra "signorina" (agora obsoleta) não significa apenas abrir mão da estética de uma palavra, mas também promover involuntariamente a ideia de que entre uma menina e uma mulher não existem fases intermediárias.

Menos palavras e menos verbos conjugados significam menos capacidade de expressar emoções e menos capacidade de processar um pensamento.

Estudos têm mostrado que parte da violência nas esferas pública e privada decorre diretamente da incapacidade de descrever as emoções em palavras.

Sem palavras para construir um argumento, o pensamento complexo torna-se impossível.

Quanto mais pobre a linguagem, mais o pensamento desaparece.

A história está cheia de exemplos e muitos livros (Georges Orwell - "1984"; Ray Bradbury - "Fahrenheit 451") contam como todos os regimes totalitários sempre atrapalharam o pensamento, reduzindo o número e o significado das palavras.

Se não houver pensamentos, não há pensamentos críticos. E não há pensamento sem palavras.

Como construir um pensamento hipotético-dedutivo sem o condicional?

Como pensar o futuro sem uma conjugação com o futuro?

Como é possível captar uma temporalidade, uma sucessão de elementos no tempo, passado ou futuro, e sua duração relativa, sem uma linguagem que distinga entre o que poderia ter sido, o que foi, o que é, o que poderia ser, e o que será depois do que pode ter acontecido, realmente aconteceu?

Caros pais e professores: Façamos com que nossos filhos, nossos alunos falem, leiam e escrevam. Ensinar e praticar o idioma em suas mais diversas formas. Mesmo que pareça complicado. Principalmente se for complicado.

Porque nesse esforço existe liberdade.

Aqueles que afirmam a necessidade de simplificar a grafia, descartar a linguagem de seus "defeitos", abolir gêneros, tempos, nuances, tudo que cria complexidade, são os verdadeiros arquitetos do empobrecimento da mente humana.

Não há liberdade sem necessidade.

Não há beleza sem o pensamento da beleza. "

- Christophe Clavé

 

Christophe Clavé:

https://dasculturas.com/2020/12/20/o-qi-medio-da-populacao-mundial-diminuiu-nos-ultimos-vinte-anos-christophe-clave/


Δεν υπάρχει ελευθερία χωρίς ανάγκη https://libplus.it/non-ce-liberta-senza-necessita-non-ce-bellezza-senza-il-pensiero-della-bellezza/?fbclid=IwAR1xQuQHGZxBAIjf4mzGdIRrARBkbtr3aj4trB_7gWSr7zj2DuudqaXa3Lo

 


 

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2021

Με «ήπια αστυνόμευση» ραντίζουμε περιπολικά #covid19



Με «ήπια αστυνόμευση» οι εορτασμοί των Θεοφανίων, διαβάζω. Όπου «ήπια αστυνόμευση» σημαίνει παπάδες δίχως μάσκα να ραντίζουν περιπολικά κι οι  αστυνομικοί να βγαίνουν να φωνάξουν συναδέλφους να ευλογηθούν;

Ήπια η αστυνόμευση όμως δεν ήταν όταν κυνηγούσε τα παιδιά στις πλατείες ή χτυπούσε διαδηλωτές, άρα έχουμε δυό μέτρα και δυό σταθμά. Ανισότητα δηλαδή που τη κάνει προφανή η περίπτωση του Αρχιεπισκόπου  Ιερώνυμου, προκαθήμενου της Εκκλησίας, ο οποίος ασθένησε από κορωνοϊό, έλαβε προνομιακή θεραπεία στον Ευαγγελισμό κι επέστρεψε στα καθήκοντά του δίχως να συνειδητοποιήσει ότι ως καλός ποιμήν οφείλει να προστατέψει το κοπάδι του.

 

Δεν κρίνω τους πιστούς. Τόσο ξέρουν τόσο κάνουν κι ίσως τελικά αν καταλάβαιναν από λογική κι επιχειρήματα να μην πίστευαν σε φανταστικούς προστάτες. Κρίνω εκείνους που αποφασίζουν και χειρίζονται μια πανδημία με κριτήριο τις εορτές αγίων. Πληρώνουμε σήμερα ελλείψεις δεκαετιών στην παιδεία μα οι ιεράρχες όφειλαν να ξέρουν κάτι παραπάνω. Όπως και οι πολιτικοί βέβαια…

 

Ακολουθούν εικόνες, για την ιστορία.




















wannabe bitch

Να το θυμάστε αυτό το κωλοδάχτυλο όταν θα μείνετε κλεισμένοι μέσα για μερικούς μήνες ακόμα χωρίς δουλειά, χωρίς εισόδημα, χωρίς να βλέπετε τους δικούς σας :)








Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2020

Αστυνομικός: Απαγορεύεται από το νόμο εκείνο που το λέει



Αστυνομικός επεμβαίνει κατά βιντεοσκόπηση:

_Τι είν’ αυτό; Γιατί τραβάτε; Απαγορεύεται να τραβήξεις.

―Από ποιο νόμο;

―Από το νόμο εκείνο που το λέει

―Ποιος είναι ο νόμος που το λέει;

―Ο… ο τάδε.

 

Περιστατικό στην Πλατεία του Πύργου.

Μετά από ανταλλαγή «γαλλικών» αστυνομικοί ρίχνουν στο έδαφος  δυο μέλη της συλλογικότητας Μασόβκα στα οποία μετά γράφουν πρόστιμο.

Στην Ελλάδα δεν έχουμε (ακόμα) νόμο που απαγορεύει να βιντεοσκοπούμε αστυνομικούς εν ώρα εργασίας (ρίχνοντας ξύλο δημόσια). Ο συγκεκριμένος μάλλον  νομίζει ότι φόβος και στολή έχουν δράση μαγική που ακυρώνει τη Βουλή.

 

Το περιστατικό περιγράφει μέλος της Αναρχικής Συλλογικότητας Μασόβκα στο Indymedia (ενώ ο ΣΚΑΙ το παρουσίασε σε ελεύθερη απόδοση ως διαπληκτισμό Αστυνομίας με Ρομά).

____________________________________________________

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Το video: https://www.youtube.com/watch?v=koao2prOAFc 

Το περιστατικό: https://athens.indymedia.org/post/1609422/


Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ -ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ: επικίνδυνη ουσία στις πιάτσες

 



 Μεγάλες ποσότητες ψυχοτρόπων ουσών με «ανεβαστική» δράση (κοκαΐνη, αμφεταμίνες κτλ) που έχουν εισαχθεί πρόσφατα και κυκλοφορούν στις πιάτσες, είναι κομμένες με  ΚΑΥΣΤΙΚΗ ΠΟΤΑΣΑ*.

Κύρια συμπτώματα είναι από έντονη ρινορραγία και διάτρηση του ρινικού διαφράγματος έως εγκεφαλίτιδες.

'Ηδη έχουμε έναν νεκρό στην Αττική και 2 νοσηλευόμενους στη Θεσσαλονίκη.

 Aς ενημερώνουμε τους άμεσα ή έμμεσα ενδιαφερόμενους/ες. 


Κάθε ζωή έχει αξία.

_____________________________________________

*Η καυστική ποτασα (Υδροξείδιο του Καλίου) είναι μία λευκή (θολή) κρυσταλική ουσία που χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο για την παρασκευή ρευστού σαπουνιού. Αποτελεί απαραίτητο συστατικό των σαπουνιών που παρασκευάζονται με το τρόπο αυτό.

Η χρήση της καυστικής ποτάσας απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή καθώς όταν διαλύεται στο νερό προκαλείται μια ισχυρά εξώθερμη αντίδραση. Ο χειρισμός της καυστικής ποτάσας απαιτεί τη χρήση προστατευτικής ένδυσης (γυαλιά, γάντια κατάλληλα για επαφή με χημικές ουσίες και ειδικό ρουχισμό). Ο χειρισμός της καυστικής ποτάσας θα πρέπει επίσης να γίνεται αποκλειστικά σε χώρους με πολύ καλό εξαερισμό. Η μη συμμόρφωση με τις παραπάνω οδηγίες ενδέχεται να οδηγήσει σε σοβαρά εγκαύματα, προβλήματα στην όραση, αναπνευστικά προβλήματα κ.ο.κ.


Το υδροξείδιο του καλίου, ή καυστική ποτάσα είναι μια ισχυρή βάση με χημικό τύπο KOH. Σχηματίζει λευκούς κρυστάλλους με πυκνότητα 2,12g/cm3Τήκεται στους 380 °C. Διαλύεται στο νερό πολύ εύκολα (97g σε 100ml νερού στους 0 °C και 112g σε 100ml νερό στους 20 °C) ελευθερώνοντας σημαντικό ποσό θερμότητας. Το υδροξείδιο του καλίου παράγεται στο εμπόριο σε μορφή θολής στερεής μάζας, που περιέχει 90 με 92% KOH (και αντιπροσωπεύει μίγμα KOH + KOH. H2O). Στον αέρα το υδροξείδιο του καλίου απορροφά νερό και διοξείδιο του άνθρακα και διαλύεται βαθμιαία μετατρεπόμενο σε ανθρακικό κάλιο. Το υδροξείδιο του καλίου έχει καταστρεπτική επίδραση στο δέρμα, το χαρτί, μετάξι και σε άλλα οργανικά υλικά. Προκαλεί σοβαρά εγκαύματα στο ανθρώπινο δέρμα και είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο στα μάτια. Κατά την εργασία με αυτό πρέπει να φοριούνται ειδικά γυαλιά και λαστιχένια γάντια. Παράγεται με ηλεκτρόλυση διαλυμάτων χλωριούχου καλίου. Χρησιμοποιείται στην παραγωγή υγρών σαπουνιών, σαν πρώτη ύλη, για την παρασκευή αλάτων καλίου, στους αλκαλικούς συσσωρευτές και σαν εργαστηριακό αντιδραστήριο.

______________________

Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2020

Επίθεση με καδρόνια σε παιδιά #Ωραιοκαστρο #Χριστουγεννα



Δεν είναι εύκολο να φανταστούμε την ηθική εξαχρείωση της ομάδας ρατσιστών που 26 Δεκεμβρίου έκανε την απόπειρα  επίθεσης σε δομή φιλοξενίας ασυνόδευτων προσφυγόπουλων. Δέκα ρατσιστές με καδρόνια αποφάσισαν να γιορτάσουν τα Χριστούγεννα σκορπώντας κορωνοϊό και τρομοκρατώντας παιδάκια υπό τις ιαχές «Γαμώ τον Αλλάχ».

Το χιλιοειπωμένο ότι τα Χριστούγεννα οι Χριστιανοί γιορτάζουν την διάσωση ενός εκπατρισμένου προσφυγόπουλου είναι μάταιο να το θυμίσω πάλι. Όμως όσο ούγκανοι κι αν είναι, ό,τι ρατσιστική σαλάτα κι αν έχουν στα κεφάλια τους δε γίνεται να μην έχουν τη φαντασία να καταλάβουν τι τραγωδία και αγριότητα κρύβεται πίσω από το χαρακτηρισμό «ασυνόδευτο» για ένα παιδί και πόσο ο πόνος πολλαπλασιάζεται από την προσφυγιά. 

Τι δεν καταλαβαίνουν; 

Αρκεί νομίζω η είδηση και η απόφασή μας να αντισταθούμε αδιαπραγμάτευτα. Και, όπως πάντα, συνοδεύω με εικόνες και σχόλια + με την ευκαιρία το δικό μου με Σεφέρη,  Banksy και άλλα:  Με τον Ηρώδη θα ήμασταν; #moria #Χριστούγεννα (μεγάλη συλλογή)






efsyn.gr

Ρατσιστική επίθεση σε δομή ασυνόδευτων ανηλίκων της Εκκλησίας στο Ωραιόκαστρο


Ομάδα αγνώστων με σιδηρολοστούς, μαχαίρια και καδρόνια προσπάθησε να εισβάλει στη δομή φιλοξενίας ασυνόδευτων προσφυγόπουλων που λειτουργεί υπό την αιγίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος το βράδυ του Σαββάτου, στο Ωραιόκαστρο της Θεσσαλονίκης. Μηνυτήρια αναφορά αναμένεται να καταθέσει ο πληρεξούσιος δικηγόρος της δομής που κατήγγειλε το περιστατικό.

Σύμφωνα με τον πληρεξούσιο δικηγόρο της δομής, Θοδωρή Καραγιάννη, οι άγνωστοι συγκεντρώθηκαν έξω από το χώρο έχοντας στα χέρια τους μαχαίρια, καδρόνια και σιδηρολοστούς. Στην αρχή, όπως καταγγέλλει, φώναξαν ρατσιστικά συνθήματα και στη συνέχεια επιχείρησαν να εισβάλουν στο χώρο όπου φιλοξενούνται τα προσφυγόπουλα, ευτυχώς χωρίς αποτέλεσμα.

Ο Θοδωρής Καραγιάννης δήλωσε ότι αύριο Δευτέρα θα κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά στην αρμόδια εισαγγελία και υπογράμμισε ότι «οφείλουμε όλοι να προστατεύσουμε τα ανήλικα απέναντι σε ανθρώπους που με σχέδιο υποκινούνε μίσος και προπαγάνδα και δεν φοβούνται να ασκήσουν βία με κίνδυνο ζωής σε παιδιά 12-15 ετών». https://www.efsyn.gr/node/274531


«Σήμερα άκουσα ένα πρόσφυγα τούτο:... μαγαζιά, πόρτες, παράθυρα, σπίτια, τα πάντα έκλεισαν μονομιάς. Αυτός με τη γυναίκα του μέσα στο κοπάδι, το μωρό έξι μέρες να τραφεί, έκλαιγε, χαλούσε τον κόσμο... Ο πατέρας μού διηγείται: 'Τι να κάνω; Έφτυσα τότε στο στόμα του παιδιού για να το ξεδιψάσω.»
Από τη Συρία, τώρα; Όχι, από τη Σμύρνη, τότε. Ημερολόγιο του Σεφέρη, 1928.




Stelios nikitopoulos

Επίθεση με μαχαίρια και λοστούς σε ανήλικα προσφυγόπουλα και τραυματίες στη δομή στο Ωραιόκαστρο. Χρόνια πολλά με αγάπη είπαμε;


υπερήφανα ντροπή του έθνους.. #IStandWithJKRowling

Επίθεση στη δομή ασυνόδευτων ανηλίκων της Εκκλησίας της Ελλάδος έκαναν οι δέκα ακροδεξιοι στο Ωραιόκαστρο, δεν έκαναν τίποτα κορωνοπαρτι σε πλατεία να τους κυνηγήσει ο Χρυσοχοΐδης και να σοκαριστουν τα κανάλια


Stergios Alexiou 

Χθες κάποιοι δεν πήγαν επίσκεψη σε φίλους κ γνωστούς αλλά πήγαν με καδρόνια, σιδηρολοστούς κ μαχαίρια να επιτεθούν σε χώρο όπου φιλοξενούνται προσφυγοπούλα.

ΝΑΙ, δυστυχώς υπάρχουν τα αποβρασματα της κοινωνίας, ΟΙ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ, στο Ωραιόκαστρο να μας θυμίζουν ότι τίποτα δεν τελείωσε





________________________________ #Ωραιοκαστρο

Με τον Ηρώδη θα ήμασταν; #moria #Χριστούγεννα (μεγάλη συλλογή) https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2017/12/moria.html



Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2020

Των εορτών, των σχέσεων

 


Το δέντρο μας, τεράστιο φέτος, διότι ήρθε παραγγελία (κι είπαν να το παρακάνουν στο ανθοπωλείο).

[Καλύτερη φωτογραφία ελπίζω να βγάλω από αύριο]

 

Κάθε χρόνο από Νοέμβριο αρχίζουν οι ερωτήσεις:

―Θα κάνουμε δέντρο φέτος;

―Ναι, απαντώ πια.

Σαν κάθε χρόνο να είναι οι πρώτες μας γιορτές, σαν ο Κύριος Kastell

να είναι παιδί.  Παλιότερα έλεγα τα ειλικρινή τα όχι και τα δε με νοιάζει.

Διότι δε. Αν εξαρτιόταν από εμένα στο σπίτι δε θα έμπαινε ούτε μελομακάρονο, ούτε γκι και ου και, σίγουρα όχι δέντρο.

Ο Κύριος Kastell είναι αλλιώς. Γλυκά και φαγητά και βασιλόπιτα και αναμμένο τζάκι και κόσμος και δέντρο και μπάλες και φωτάκια και ενασχόληση ατέρμονη (ιδίως φέτος) πού θα βρούμε φωτάκια αφού κάποια περσινά δε δουλεύουν και αν θα φτάσουν οι μπάλες. 

Κι ύστερα το στολίζει, κάθε χρόνο μόνος του.

Κι εγώ, δε λέω, το χαίρομαι. Μετά. Όπως τώρα που μόνη στο σπίτι, κάθισα με το σκυλί και αναβοσβήνουν  χρωματάκια στη σελίδα του βιβλίου και την οθόνη μου.

 

Κι αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που κάνει εμένα τόσο αδιάφορη γι’ αυτά τα εορταστικά κι εκείνον τόσο ενθουσιώδη; Είμαι γκαντέμα, γρουσούζα και στριφνή ή είναι εκείνος σα παιδί που αρνήθηκε πεισματικά να μεγαλώσει; 


Κι όμως, η διαφορά αυτή των χαρακτήρων κι ο σεβασμός κάθε ιδιοτροπίας και ιδιαιτερότητας ίσως να είναι που βοήθησε να μη βαριόμαστε ο ένας τον άλλο και οι καθημερινές προσφορές από τον κόσμο μας του καθενός- όπως όταν εγώ του φέρνω από τον κήπο ένα λουλούδι που δεν ξέρει ούτε το όνομά του ― είναι χαρές μεγάλες, οι μικρές μας γέφυρες που ενώνουν τους δυό διαφορετικούς μας κόσμους.


Καλές γιορτές, σας εύχομαι.