Πριν χρόνια έπαψα να τρώω σε ένα καλό εστιατόριο όταν ο νεοπροσληφθείς υπεύθυνος έδιωξε ένα απόγευμα δύο νεαρούς που ήρθαν για μια μπύρα και ήρθε στο τραπέζι μας να καυχηθεί πως δε σερβίρει Αλβανούς.
Το χυδαιότατο ρατσισμό της πράξης του ελπίζω πως δεν είναι ανάγκη να την αναλύσω εδώ. Ούτε βέβαια το ό,τι ο εν λόγω μάνατζερ όταν έχασε τη δουλειά επέστρεψε στη μαμά του άφραγκος με γυναίκα και παιδί. Διότι, βλέπετε, αυτόν τον σέρβιραν παντού και ως ανώτερης φυλής ελληνόπουλο κάθε βράδυ αφού σέρβιρε απαιτούσε να σερβιριστεί για να 'ρθει στα ίσια του. Κι ακολούθησε το άλλο παράπονο. Πως τάχα οι μετανάστες δε συμβάλλουν στην οικονομία διότι δεν ξοδεύουν μα μαζεύουν και τα στέλνουν όλα στην πατρίδα τους όπως (τι σύμπτωση!) έκαναν κι οι Έλληνες Αμερικής–Γερμανίας-Αυστραλίας, ή ακόμα (για τους παρανοϊκούς) τα στέλνουν στον UCK.
Αλλά ιστορική μνήμη όπως και στοιχειώδης λογική διαφεύγουν του ρατσιστή ο οποίος δεν έβλεπε πως δε γίνεται να ξοδέψει ο άνθρωπος αν τον διώχνεις από τα μαγαζιά σου.
Από τότε ο ρατσισμός βγήκε στην επιφάνεια και δε γίνεται να τον αγνοήσουμε ως γελοίο παραλήρημα αμόρφωτων κι ασήμαντων αποβρασμάτων. Κατασκεύασμα των μεγάλων κομμάτων ή όχι έχουμε κόμμα στη Βουλή που υποστηρίζει ακρότητες όχι μόνο στις ιδέες μα και στις πράξεις και πια όποτε κάνουμε τα στραβά μάτια για να μη χαλάσει η ατμόσφαιρα στην παρέα γινόμαστε συνεργοί τρομοκρατών και δολοφόνων.
Το χάλασα λοιπόν το απόγευμα όταν παλιά αγαπημένη μου φίλη είπε δίχως ίχνος ντροπής πως μάζεψε το παιδί της από την πισίνα διότι 'έχει αλβανάκια'. Πάντοτε αντιδρούσα σε κάτι τέτοια μα τώρα ζούμε δύσκολη εποχή και η αντίδρασή μου δεν είναι μόνο νύξη απαξίωσης αλλά εξήγηση εκτενής και εντονότατη κυρίως μετά την απάντηση της φίλης πως 'Δεν είμαι ρατσίστια, με ξέρεις'.
Τι ξέρω; Ξέρω αυτό που άκουσα. Και δεν είναι άλλοθι πως με 'τον Πέτρο τον Αλβανό' η φίλη έχει θαυμάσιες σχέσεις όποτε χρειάζεται να βάψει το σπίτι της. Αντίθετα, ο περιττός προσδιορισμός, το 'ο Αλβανός' αντί 'Θανάσης ο Μπογιατζής' σόρυ γλυκειά μου αλλά είναι ρατσισμός κι ήρθε η ώρα κάποιος να σε ενημερώσει.
Διότι είμαστε το άθροισμα των πράξεών μας. Το είπε ο Σαρτρ, το λέει κι ο νόμος. Και δεν αρκεί η πρόθεση να μην είσαι ρατσίστρια επειδή δε σου αρέσει η λέξη· πράξεις θέλουμε, έμπρακτη άρνηση του ρατσισμού.
Σκεπτόμουν το περιστατικό της φίλης μου σήμερα που είδα στο Facebook σελίδα που ονομάζεται «Μποϋκοτάζ στις επιχειρήσεις που απασχολούν ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ».
Η Σελίδα , καλεί:
«Οποιοι παραγγέλνουν απο μεγάλες αλυσίδες delivery και σκάει σπίτι τους ΑΛΒΑΝΟΠΑΚΙΣΤΑΝΟΑΦΡΙΚΑΝΟΣ να μας ενημερώσουνε εδώ ώστε να ξεκινήσει η ΜΑΥΡΗ ΛΙΣΤΑ των επιχειρήσεων που ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να δώσουνε δουλειά στον Ελληνα εργάτη-υπάλληλο».
Το 'λάθρο' πώς το διαπιστώνει ο πελάτης; Μήπως σε λίγο θα απαιτηθεί να ράβουν στο ρούχο σύμβολο της άδειας παραμονής;
Για μια στιγμή με παρηγόρησε που μόνο 168 δήλωσαν πως τους αρέσει στους 6 μήνες που υπάρχει. Γρήγορα όμως κατάλαβα. Κι η φίλη μου το 'Θανάση τον Αλβανό' έχει μπογιατζή και κοπέλα από τις Φιλιππίνες για το παιδί της. Επειδή όποτε το συμφέρον έρχεται αντιμέτωπο με τη φιλοπατρία και τις προκαταλήψεις νικά το συμφέρον.
Γι αυτό ας αντισταθούμε. Ας μποϋκοτάρουμε τους ρατσιστές.
_____________
Την κάτω εικόνα την έλαβα παλιότερα μα πρόσφατα αναρτήθηκε στο loutrakiblog .
Αν είναι δικές σας και δε θέλετε να τις μοραστείτε παρακαλώ ειδοποιήστε με να τις κατεβάσω.
Δάφνη, το φαινόμενο όσο και να το παιδεύουμε όντως είναι "γελοίο παραλήρημα αμόρφωτων κι ασήμαντων αποβρασμάτων", χωρίς αυτό να σημαίνει πως είναι μη επικίνδυνο. Η δύναμη βρίσκεται στο πλήθος, και το πλήθος εδώ, πληροί τις προϋποθέσεις για να ακολουθήσει τυφλά, και σύσσωμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧτες διάβαζα για τους 4 βολεμένους της χρυσαυγής στη βουλή, και κούναγα το κεφάλι μου που όλοι τους είναι "Δ.Ε."
Και πριν φτάσουμε στα βολέματα, στα ψηφαλάκια και τα συμφέρονται που μόλις σκάσουν μύτη η "θεωρία" έχει πάει να βοσκήσει, ...δεν είναι να απορείς πως σκατά είναι δυνατόν να μπορεί να εκλέγεται ένας άνθρωπος που έχει τελειώσει μόνο τη βασική εκπαίδευση και να καλείται να αποφασίσει για όλους μας μη έχοντας βασικές γνώσεις πολιτικής επιστήμης;
Θα μου πεις εδώ είχαμε υπουργούς οικονομικών που είχαν σχέση με το αντικείμενο όσο έχω εγώ σχέση με το κυνήγι ιππόκαμπων, εδώ θα κολήσουμε;..
Κάπου εδώ, τα παραπάνω λόγια μου έφεραν ξανά στο νου την "Πολιτεία" του Πλάτωνα.
ΔιαγραφήΠώς καταντήσαμε έτσι; άραγε, τούτος ο λαός θα κοιτάξει ποτέ μπροστά χωρίς εμπόδια και παροπίδες; Αναρωτιέμαι...δίχως να βρίσκω απάντηση...
καταλήγοντας μονάχα να κουνάω κι εγώ το κεφάλι...
Ephee μου ελπίζω να μην έδωσα την εντύπωση πως το θεωρώ «μη επικίνδυνο» λόγω αμορφωσιάς. Ίσα-ίσα τρέμω. Έτσι υποτιμήθηκαν κι οι πρώτοι εθνοσοσιαλιστές του Χίτλερ ως τόσο άσχετοι που δε θα κατάφερναν να κυβερνήσουν, έτσι λατρεύτηκε κι η Χούντα ως εκδίκηση του λαού που κολακευόταν να έχει επιτέλους εηγέτες που έκαναν γραμματικά λάθη όσα κι εκείνος.. Αμάν αμάν κι αλίμονό μας αν υποτιμήσουμε τούτο τον εχθρό.
ΔιαγραφήΑχ Eva ποιος λαός; Τι σχέση έχει αυτός ο λαός με μια παιδεία που περιφρονεί; 'Επιχείρηση Ξένιος Ζεύς' και κόκκινες μηλιές δεν έχουν σχέση με τον Πλάτωνα..
Διαγραφήκαλημέρα καλημέρα
ΑπάντησηΔιαγραφήγύρισε το ποτάμι και μας παίρνει και μας σηκώνει το νιώθω...
Χείμαρρος είναι akrat κι αν δεν καταφέρουμε να ξεραθεί πριν να ξαναφουσκώσει μας βλέπω να πνιγόμαστε. Γι αυτό, όπως είπα, πια δε σιωπώ ευγενικά σηκώνοντας το φρύδι μα εξηγώ μπας και..μπας και...
ΔιαγραφήΚαλή σου μέρα και καλό σαββατοκύριακο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο προβλημα για μενα δεν ειναι οι Χ.Α και οι οπαδοι τους
Αυτους τους αντιμετωπιζεις γιατι φαινονται
Οι 400 χιλιαδες που τους ψηφισαν δεν ειναι αμορφωτοι ουτε βιαιοι
Ησυχοι πολιτες αυτης της χωρας ειναι, ανθρωποι της διπλανης πορτας
που καποτε ανοιγαν την πορτα τους στο φτωχο και στον ξενο
Ομως απηυδησαν και κουραστηκαν απο τον υποκριτικο και ξυλινο λογο
των "ανησυχων" πολιτικαντηδων της "αριστερας" και της δεξιας
που συνεχιζουν το φαγοποτι στην "υγεια" του λαου
που ευθύνονται εξισου για την πολιτισμικη καταπτωση
και οικονομικη εξαθλιωση αυτης της χωρας
Νοιωθω ντροπη για την καταντια μας
Λυπάμαι που σε λυπώ Velvet αλλά «ανθρωποι της διπλανής πόρτας» είναι πάντα οι εγκληματίες όσο κι οι γείτονές τους που 'πέφτουν από τα σύννεφα' όταν πληροφορούνται πως τα Άουσβιτς ήταν δίπλα στο χωριό τους. Σε κάποια πράγματα η ανοχή είναι συνενοχή.
ΔιαγραφήΜα αλήθεια για ποιο φτωχό και ξένο μιλάμε που κάποτε του ανοίχτηκαν πόρτες; Τον πλούσιο τουρίστα; Ή τους πρόσφυγες του '22;
Παρ' όλα αυτά θα ήθελα να είχες προσέξει πως ουδέποτε κατηγορώ ανθρώπους- δεν είμαι ούτε παπάς ούτε Θεός. Κατηγορώ συμπεριφορές διότι πιστεύω πως είμαστε όλοι έργα εν εξελίξει κι ελπίζω πως μόνο η γνώση οδηγεί σε ένα καλύτερο κόσμο.
Τελος παντων Δαφνη
ΔιαγραφήΔεχομαι την αποψη σου αλλα δεν συμφωνω
Τους λογους τους εξηγησα και πιο κατω
Για το ρατσισμο δεν εχω διαθεση να επαναλαβω εδώ, τι φταιει και γιατι
Ποιος είναι λιγοτερο η περισσότερο ρατσιστης η ανθρωπιστης
Ουτε ριχνω ευθυνες σε κανενα
Ο καθενας αν μπορει να βοηθησει ας το κανει με πραξεις και οχι με λογια
Τουλαχιστον αλληλεγγύη και σεβασμος στο συνανθρωπο μας
Αφρικανος ειναι, αραβας, χριστιανος η μουσουλμάνος, αδελφος μας ειναι δεν ειναι εχθρος μας
Αυτα και καληνυχτα
ΥΓ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την φωτο της αναρτησης σου
Την κατω
Μην γελοιοποιείς κι εσυ τον σταυρο σε παρακαλω
Οπως ο ανεκδιήγητος τυπος που τον φοραει
Δεν διαφοροποιούμαστε ουτε δειχνουμε ανωτεροτητα
οταν προβάλουμε την ηληθιοτητα των αλλων
Μια μορφη ρατσισμου ειναι κι αυτος
Θα σε παρακαλουσα να την αφαιρέσεις
Με εκτιμηση
Ο σταυρός δεν είναι παρά ένα σύμβολο των θρησκευτικών μύθων με τους οποίους μας έχουν γεμίσει το μυαλό. Και το ον που τον φορά ένα σύμβολο ηλιθιότητας και ακραίου θρησκευτικού φανατισμού. Δεν βλέπω τον λόγο για να αφαιρέσει τη φωτογραφία η Δάφνη!
ΔιαγραφήEpicuros ευχαριστώ. Χάρηκα πολύ με την υποστήριξη (του αυτονόητου). Καλώς ήρθες στον οντά μου.
ΔιαγραφήΓια ορισμενους ενας συμβολο μπορει να σημαινει πολλα για αλλους ισως όχι
ΔιαγραφήΟ σταυρος για καποιους είναι ένα ιερο θρησκευτικο συμβολο
Σεβομαι τα συμβολα καθε πολιτισμου (θρησκευτικα ή πολιτικα)
(καποιοι θυσιασαν την ζωη τους για αυτά)
και δεν θεωρω οτι οποιος τα τιμα και τα σεβεται είναι ηλιθιος
αντιθετα θεωρω ασεβεια οποιος τα γελοιοποίει και τα περιγελά
γιατι αυτό δηλωνει πληρη αγνοια της ιστοριας
(όπως ο τυπος της φωτογραφιας)
Αντιθετα θεωρω ακρως ρατσιστικο όταν χαρακτηρίζουμε τους αλλους «ηλιθιους»
για τα θρησκευτικά η πολιτικα τους πιστευω
για τα συμβολα και τις σημαιες τους,
για την ομαδα τους η το κομμα που ψηφιζουν
Για να αποδείξουμε ετσι την δικη μας «ψευτοανωτερότητα»
Κι αυτο λεγεται ρατσισμός φιλε μου
ΥΓ.
Γνωριζω την Δαφνη από τα γραφτα της εδώ και καταλαβαινω το πνευμα της
Μακαρι να ειχαν κι αλλοι την ευαισθησια της
Απλα ο συγκεκριμενος τυπος (με το σταυρο) ενοχλει την δικη μου αισθητικη
ΥΓ.2
Και δεν ευθύνεται ο Χριστος ( και κανενας σταυρος ) για τα εγκληματα που η εκκλησια διεπραξε
Όπως δεν ευθύνεται κανενας Μαρξ για τα εγκλήματα που έγιναν στο ονομα του κομουνισμό
ΥΓ.3
Ο Χριστος ειπε μια μεγαλη αληθεια «Αγαπατε αλλήλους»
Η αγαπη και μονο η αγαπη και όχι η διαιώνιση του μισους
μπορει να βοηθησει τους λαους της γης να ζησουν μαζι κι αδελφωμενοι
Αγαπη φιλοι μου….
Μα Velvet
Διαγραφήκαι τη δική μου αισθητική ενοχλεί γι' αυτό και τον έβαλα.
Όμως λες για τα σύμβολα : «..θεωρω ασεβεια οποιος τα γελοιοποίει και τα περιγελά
γιατι αυτό δηλωνει πληρη αγνοια της ιστοριας (όπως ο τυπος της φωτογραφιας) ....»
Σοβαρά ποιος περιγελά; Ούτε βρυκόλακας δε θα τυφλωνόταν τόσο από το σταυρό που δε θα καταλάβαινε τη φωτογραφία.
Αν δεις προσεκτικά θα καταλάβεις πως ο σταυροφόρος μόλις έχει βουτήξει για το σταυρό τιμώντας πατροπαράδοτο έθιμο της φυλής στη γιορτή των Φώτων.
Εξ ου και το μέγεθος (του σταυρού).
Εξ ου κι η επιλογή μου για να υπενθυμίσω πώς τα δικά μας έθιμα τα λέμε Παράδοση Πολιτισμού ενώ του Ξένου Προκαταλήψεις αγρίου.
Ίσως δεν έχεις παρατηρήσει πως τα σύμβολα είναι πολύ σεβαστό θέμα για μένα γι αυτό κι έχω tag/ετικέτα γι αυτά που τα μελετώ χρόνια..
ΓΙ αυτό με σιγουριά θα σας υπενθυμίσω ότι ο σταυρός συμβολίζει ένωση των αντιθέσεων, δεν είναι σύμβολο του Χριστού που σύμβολό του είναι το ψάρι.
Γνωρίζω την αγάπη σου για το διάβασμα γι αυτό αγαπητή μου Velvet παίρνω το θάρρος να σου συτήσω τα Ευαγγέλια. Για να μη μπερδευόμαστε άσκοπα.
Διότι λ.χ. το 'αγαπάτε αλλήλους ως εαυτόν' δεν το είπε ο Ιησούς αλλά ο Παύλος (Επιστολή προς Κορινθίους). Ο Ιησούς αντίθετα είπε άλλα πολύ πιο επαναστατικά και διασκεδαστικά κι αμφιλεγόμενα γι αυτό συστήνω και τη Βίβλο― αξίζει.
Αγάπη λοιπόν, αγάπη.. αλλά με Κρίση και μυαλό. Και με ένα ευχαριστώ που ξαναήρθες να τα πούμε..
Διαγραφή1)Αγαπατε αλληλους
Εδώ σε πιανω μαλλον αδιαβαστη Δαφνη
Μαλλον τα θρησκευτικα δεν ηταν το αγαπημενο σου μαθημα
Το "αγαπατε αλληλους" αναφερεται στο κατά Ιωαννη ευαγγέλιο
Και είναι λεξεις που ο ιδιος ο Ιησους, ειπε στους μαθητες του την νυχτα πριν την συλληψη του
Κεφαλαιο 13/ΙΓ/34
2) Απορια ψαλτου:
Για τα προσωπα της φωτογραφιας
Πως εισαι σιγουρη ?
Οτι αυτοι αριστερα είναι μια αφρικανικη φυλη
και όχι κομπαρσοι ηθοποιοί σε μια ταινια του χολυγουντ
Οτι αυτος δεξια είναι ενας «πιστος» που επεσε για τον σταυρο
και όχι ενας «πιστος» διαδηλωτης «γκευ»
Όχι ότι αυτό βεβαια αλλαζει τιποτα....
Γιατι κανεις δεν ειναι ανωτερος από τον αλλον
Τις οποιες ταμπελες τις βαζουν αυτοι που θελουν να διαχωρισουν τους ανθρωπους
Καλο μεσημερι
Αγαπητή μου Velvet σωστά το λες για τον Ιωάννη μα δε φαντάστηκα ότι αναφερόσουν στο
Διαγραφή« ἐντολὴν καινὴν δίδωμι ὑμῖν ἵνα ἀγαπᾶτε ἀλλήλους, καθὼς ἠγάπησα ὑμᾶς ἵνα καὶ ὑμεῖς ἀγαπᾶτε ἀλλήλους. ἐν τούτῳ γνώσονται πάντες ὅτι ἐμοὶ μαθηταί ἐστε, ἐὰν ἀγάπην ἔχητε ἐν ἀλλήλοις» που όντως βρίσκεται στον Ιωάννη.
Διότι δεν αναφέρεται σ΄εμάς, μιλά μεταξύ τους: (=Νέα εντολή σας δίνω να αγπιέστε όπως σας αγαπώ, αλλιώς δε θα είστε μαθητές μου..).
Νέα; Δηλαδή (πολύ σωστά) άλλα έλεγε πριν όταν μιλούσε για μάχαιρα και για το ό,τι ήρθε να χωρίσει τους γονείς από τα παιδιά κ.α. ωραία που δε συνάδουν με τα διδάγματα Παλαιάς Διαθήκης και σύγχρονης Εκκλησίας.
Εκεί λοιπόν μιλά για την αγάπη εντός μιας μικρής κυνηγημένης ομάδας. Καμιά σχέση με τη χρήση τη φράσης όπως νόμιζα πως την εννοούσες κι όπως αργότερα χρησιμοποιήθηκε κατ' αποκοπήν από τους πατέρες της Εκκλησίας.
Μα ειλικρινά θέλεις να κάνουμε τέτοια κουβέντα; Δεν είμαι θεολόγος να κάνω παιχνίδια μα όταν λέω πως διαβάζω τη Βίβλο συχνότερα από τους πιστούς δεν υπερβάλω.
Τώρα για το άλλο, την αμφισβήτηση της εικόνας... τι να πω.. αμφισβητείς τηνπερίφημη ομορφιά των Μασάι ή υποστηρίζεις πως μόνο στο Hollywood έχει ωραία σώματα;
Και κάτι ακόμα που δε θα αφήσω ασχολίαστο. 'γκέυ' με τέτοια αυτοπεποίθηση για σώμα με τρίχα και κοιλάρα, σόρυ μα μόνο σε καραστρέιτ ελληνόπουλο θα βρεις.
Εκτός κι αν ήρθαν τα Νεφελίμ και παραμόρφωσαν το γαλανομάτη Άριο κολυμβητή, ή επενέβησαν ανθελληνικά UFO... μα από εσένα δεν περιμένω τέτοια επιχειρήματα.. γι αυτό έλα τώρα..
Γεια σου Δαφνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχας συμφωνω.
Εγω διαχωριζω τον ρατσισμο απο το πραγματικο προβλημα.
Ρατσιστες παντα ημασταν (σορρυ Εφη, αλλα οταν επι χρονια ειχαμε ανεκδοτα για Αλβανους, για μαυρους, οταν ακομα και τωρα υπαρχει η διαφημιση με τον "Πιου" που απο την αρχη στιγματιζεται ως παιδι των φαναριων και ουτε καν μας ενοχλει ως εικονα κτλ) και αυτο φαινεται και απο την λαικη ρηση "παπουτσι απο τον τοπο σου" και απο το οτι παντα οι Ελληνες θεωρουσαν εαυτους ανωτερους, αρα κατα συνεπεια τους αλλους κατωτερους.
Απο την αλλη, υπαρχει το πραγματικο προβλημα με τους λαθρομεταναστες, που ειναι η ελλειψη ασφαλειας στο κεντρο της Αθηνας αλλα και σε αλλα μερη, η βρωμια, οι ληστειες, η πορνεια κτλ. Γεγονοτα που παρατηρει καποιος που εχει ζησει σε τετοια μερη.
Ατομα ομως οπως οι χρυσαυγιτες ειναι καταπτυστοι πρωτον λογω της επικινδυνοτητας των ιδεων και των πρακτικων τους, και δευτερον λογω της υποκρισιας τους.
Και λεω υποκρισιας γιατι οταν κυνηγας τους λαθρομεταναστες και απειλεις οτι θα πετας ανηλικα παιδια στο δρομο, και απο την αλλη δεν λες κουβεντα για το ΠΟΙΟΣ τους αφηνει να μπαινουν στη χωρα, εισαι υποκριτης. Οταν συνεργαζεσαι με την αστυνομια η οποια κανει τα στραβα ματια γιατι τετοιες εντολες εχει, εισαι υποκριτης.
Δεν μπηκαν μονοι τους οι λαθρομεταναστες, ουτε μονοι τους συντηρουν το λαθρεμποριο και την πορνεια. Οταν μπαινεις σε μια Βουλη στην οποια ειναι ολοι οι υπευθυνοι για το μεταναστευτικο προβλημα στην Ελλαδα αλλα εσενα σε ενοχλει μονο ο Πακιστανος στο φαναρι, τοτε εισαι υποκριτης.
Βεβαια ο μεγαλυτερος υποκριτης ειναι εν τελει ο Ελληνας. Που το Σαββατο εχει την Αλβανη για λαντζα στο σπιτι και την Κυριακη παει στην εκκλησια γιατι ειναι "καλη χριστιανη". Ο Ελληνας που ναι περηφανος για τη δημοκρατια και την ελευθερια και την ισοτητα, αλλα που προφανως αυτος ειναι "πιο ισος" απο καποιους αλλους.
Ολοι ειναι τοσο ισοι, που μας ενοχλει η Βουλγαρα καθαριστρια, αλλα οχι ο Γερμανος αρχιτεκτονας. Και ας ειναι και οι δυο εξισου νομιμοι.Θα μου πει καποιος οτι οι Δυτικοευρωπαιοι δεν προκαλουν προβληματα.
Και θα απαντησω: κανενας νομιμος δεν προκαλει προβληματα. Κανενας ανθρωπος που εχει ερθει εδω, εχει μπλεχτει με την ελληνικη γραφειοκρατια για να μπορει να ζει και να εργαζεται νομιμα, δεν θα προκαλεσει προβληματα.
Γι αυτό αγαπητή μου Sven,
Διαγραφήθα το πρόσεξες πως αναφέρω το συμφέρον μέγα θολωτή και καταλύτη.
Μόνο δυό ενστάσεις έχω.
1. Παραείσαι ίσως καλοπροαίρετη με τη γενίκευση του 'εμείς' η οποία πια δεν περιγράφει όλους τους Έλληνες πολίτες . Διότι πια δε γίνεται να μην αντιπαρερχόμαστε ρατσιστικά ανέκδοτα μόνο ειρωνία ή σιωπή- άλλαξαν οι καιροί. Δεν είμαι από αυτούς του Έλληνες & σε κάθε ευκαιρία το δηλώνω ώστε να το καταλάβουν κι άλλοι & να μη φοβούνται μη χαλάσουν την παρέα.
2. Βλέπω ίσως διαφωνείς αλλά για μένα λαθραίοι άνθρωποι δεν υπάρχουν.Λαθραία είσοδος, ναι μα όχι Λαθρο άνθρωποι...
Σε όλα τα άλλα συμφωνώ και σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο― μου έδωσες κουράγιο.
Υπάρχει κι ένα άλλο είδος, διαφορετικό αυτό, ρατσιστών που ΔΕΝ καταδέχεται να κάνει κάποιες χειρωνακτικές δουλειές, παρ' όλο που δεν έχουν να φάνε, γιατί τις θεωρούν παρακατιανές και κατάλληλες μόνο για μετανάστες! Αν του πεις να μαζέψει σπαράγγια ή φράουλες, να κάνει τον υδραυλικό, τον μπογιατζή, τον μεταφορέα, τον οδοκαθαριστή αρνείται γιατί αυτές είναι ..."χαμηλού επιπέδου". Θέλει δουλειές γραφείου... Αν γίνεται να κρατά και σφραγίδα και να παίρνει και καμιά μίζα γιατί "βοηθά" τον πολίτη να "εξυπηρετηθεί" ακόμα καλλίτερα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑααχ ναι και πόσο ναι!
ΔιαγραφήΔεν υποτιμώ την επικινδυνότητα του ρατσισμού και δεν αγνοώ ,ούτε υποτιμώ αυτούς που τον εκφράζουν.Είναι οι ίδιοι που παρουσιάζονται σαν υπερεθνικιστές,σαν φανατικοί Χριστιανοί,σαν φανατικοί οπαδοί στον αθλητισμό.Δεν συντάσσομαι,όμως αυτό δεν με εμποδίζει να αγαπώ την πατρίδα μου,να είμαι Χριστιανός,να είμαι φίλαθλος.Πολύ περισσότερο δεν συντάσσομαι με τις ρατσιστικές ιδέες των,όμως αυτό δεν με κάνει να μην θλίβομαι για την αλλοίωση της εικόνας της γενέθλιας πόλης μου της Αθήνας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνώ η μετανάστευση ακόμα και όταν η αμοιβή της εργασίας εξάγεται,συμφέρει οικονομικά την χώρα υποδοχής για το απλούστατο λόγο ότι οι μετανάστες είναι σε παραγωγική ηλικία (υπολογίστε τι στοιχίζει το παιδί σε μία οικογένεια μέχρι να φθάσει σε παραγωγική ηλικία και θα καταλάβετε).Ενώ οι μετανάστες όταν εφάπτονται μίας κοινωνία την εμπλουτίζουν ευεργετικά με νέα στοιχεία,όταν αυτό γίνεται ασύντακτα,όταν ο αριθμός είναι υπέρμετρος,όταν ο πολιτισμός δεν είναι συγγενής,όταν οι μετανάστες είναι άνεργοι η ακόμα χειρότερα όταν στρέφονται στο έγκλημα,όταν δεν ενσωματώνονται ,τότε υπάρχει πρόβλημα.Οι μετανάστες ενώ δεν φταίνε γιατί αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν,ενώ δεν φταίνε γιατί με ενέργειες και κυρίως παραλήψεις της πολιτείας ήλθαν σε τεράστιο αριθμό,εν τούτοις αποτελούν το πρόβλημα.
Δεν ξεχνώ ότι η Αθήνα πριν μερικές δεκαετίες δέχτηκε ένα κύμα ασύντακτης εσωτερικής μετανάστευσης,που δυστυχώς την μετέτρεψαν από όμορφη πόλη σε τεράστιο χωριό.Δεν ξεχνώ ότι η Ελλάδα δέχτηκε ένα αναγκαίο ,αλλά ευεργετικό κύμα προσφύγων μετά την μικρασιατική καταστροφή,που παρ' όλους τους κραδασμούς και τον ρατσισμό της εποχής,έδωσε ποιοτικά χαρακτηριστικά στην κοινωνία μας μεταφέροντας πολιτισμό.Δεν ξεχνώ ότι η πατρίδα μας μεγαλούργησε στους αιώνες με μία συνεχή ανταλλαγή ανθρώπων,γνώσεων, πολιτισμού,Δεν ξεχνώ ότι οι μετανάστες γείτονες μας Αλβανοί,θύματα και αυτοί εκμετάλλευσης και ρατσισμού,κατάφεραν να ενσωματωθούν σε μεγάλο βαθμό και σε μικρό χρόνο ίσως και λόγω συγγένειας των πολιτισμών αλλά έχοντας και ιστορικά προηγούμενα.Οι Αρβανίτες συμπατριώτες μας είναι υπερήφανοι για τις ρίζες τους και αποδέχονται την προσωνυμία.Υπ¨αυτή την έννοια νομίζω ότι η φίλη σου δεν ολίσθησε ρατσιστικά προσδιορίζοντας την καταγωγή του μπογιατζή,αντιθέτως ο κοινωνικός αποκλεισμός στα"αλβανάκια" είναι σαφής ρατσισμός και συγχρόνως κουταμάρα γιατί αποκλείοντας αδυνατείς να ενσωματώσεις.
Συμφωνώ ότι όλοι οι μετανάστες είναι νόμιμοι γιατί ακόμα και αν μπήκαν παράνομα στην χώρα,αυτό έγινε με την ανοχή,συνενοχή η αμέλεια των αρχών.
Δεν είναι ευχάριστο να υπάρχει ρατσιστικό κόμμα στην βουλή και καθόλου δεν υποτιμώ τους κινδύνους,όμως ο δημοκρατικός μου πολιτισμός αναγνωρίζει το δικαίωμα γνώμης ακόμα και σε αυτούς που θεωρώ ότι έχουν λάθος,πλάνη η σύγχυση.Με αποκλεισμούς και αφορισμούς είναι αδύνατον να πετύχουμε ότι με τον διάλογο και επιχειρήματα.
Επαναλαμβάνω ότι παρ όλο ότι δεν φταίνε,οι μετανάστες αποτελούν μεγάλο πρόβλημα.Νομίζω ότι αντί για στρατόπεδα συγκεντρώσεως,να καταγράφονται και να εφοδιάζονται με έγγραφα ώστε να είναι υπαρκτές προσωπικότητες,με στοιχεία και διεύθυνση.Νομίζω ότι όσοι κάνουν ποινικά αδικήματα πρέπει να απελαύνονται αντί να στοιβάζονται στις φυλακές.Πιστεύω ότι πιεστική απαίτηση νομιμότητας,όπως ισχύει για κάθε νόμιμο πολίτη,πιστή εφαρμογή των νόμων,σε συνδυασμό με μέτρα και προνόμια που θα ενθαρρύνουν την παλιννόστηση των μεταναστών και ασφαλώς αποτελεσματική φύλαξη των συνόρων ,θα περιορίσουν σημαντικά το πρόβλημα αλλά και τις αιτίες που γεννούν τον ρατσισμό.
Αγαπητή δάφνη,απολογούμαι για την πολυλογία μου.
Καλό απόγευμα.
Μερμελέχας
Βάλσαμο και χαρά η 'πολυλογία' σου φίλε Μερμελέχα & ευχαριστώ για τις σπουδαίες αναφορές.
ΔιαγραφήΣ' εκείνη την Αθήνα με τα κοριτσάκια της επαρχίας στο ράντζο μεγάλωσα, όταν αντί να μέμπτεται η απληστία οικοπεδούχων ακούγαμε για 'βλάχους' που χαλάνε την Αθήνα 'μας'- ποιών 'μας'; Όχι Αρβανιτών η Γκαγκάρων μα Αθηναίων 1ης-2ης γενιάς..
Ο άνθρωπος δίχως ταυτότητα και γνώση, για να οριστεί ανώτερος κατασκευάζει περιθώρια για τους κατατρεγμένους.
Και ξαναλέω (για όσους δε με παρακολουθούν συχνά) πως δεν υποτιμώ το πρόβλημα. Η Ελλάδα το υποτίμησε & δε νοιάστηκε γι αυτούς τους δίχως μοίρα ανθρώπους που διψούν να φύγουν για καλύτερα ή έστω να ενσωματωθούν. Μα ενσωμάτωση δε γίνεται όταν από πέντε ετών μαθαίνουμε στο παιδί μας να αποφύγει 'τα αλβανάκια'..
Καλώς μου ήρθες Μερμελέχα!
Αγαπητή Δάφνη, ανόητοι και φελλοί υπάρχουν σε όλα τα μήκη και πλάτη της κοινωνικής διαστρωμάτωσης. Έχουν όλα τα χρώματα και όλες τις ιδεολογίες και όλα τα status στο facebook.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι μόνο η εύπορη κυρία, η ελιτίστρια κατα το δοκούν μορφωμένη, η λαϊκια αγράμματη, η αφελής θρησκευόμενη και τα αρσενικά τους, που έχουν το προνόμιο να είναι ηλίθιοι κατα συνθήκη. Είμαστε και oι υπόλοιποι που έχουμε αυτό το προνόμιο κατ' εξαίρεση.
Ο ρατσισμός έχει πολλά πρόσωπα και αυτό που φώτισες είναι ένα. Το χειρότερο όλων ωστόσο, είναι πως είμαστε ρατσιστές και μεταξύ μας οι ομόεθνοι και δεν διαφωτίζουμε τους απαίδευτους, παρά μόνο τους στιγματίζουμε ως τέτοιους και τους αφήνουμε στη μοίρα τους που προσδιορίζει και τη δική μας, αν τελικά αυτό που μπορούμε να προσφέρουμε είναι καλύτερο.
Χειρότερες από τους άντρες είμαστε οι γυναίκες. Καθόλου αλληλέγγυες, ούτε ως προς την προάσπιση της φύσης μας καμιά φορά.
Ο ρατσισμός είτε κοινωνικός, είτε φυλετικός, είτε θρησκευτικός, είτε στην εργασία, στην οικονομία και στην πολιτική είναι καταδικαστέος θεωρητικά και καθόλου έμπρακτα από όλους μας.
Το σχόλιο της Velvet παραπάνω σε προκαλεί να αυτοαναιρεθείς ως προς την τοποθέτησή σου για το ρατσισμό, που δεν τον περιορίζεις μόνο σε φυλετικό σε αυτό το ποστ. I dare you too! Γιατί υπέπεσες σε θρησκευτικό ρατσισμό (σκοπίμως ή τυχαία δεν μπορώ να ξέρω) και ως μη ρατσίστρια, οφείλεις να αποσύρεις την ατυχή φωτογραφία, για να υπάρχει συνέπεια μεταξύ λόγου και έργου.
Φυσικά όλα αυτά δεν είναι υποδείξεις καταλάβαμε τι θέλεις να πεις και σίγουρα εδώ είναι το μπλογκ σου και μπορείς να εκφράζεις όποια άποψη θέλεις. Ακόμα και ρατσιστική. Όλοι έχουμε αδυναμίες.
Ηρεμηστε λιγο με τη φωτογραφια, ολοι οι ευαισθητοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρωτον, η Δαφνη δεν διακωμωδει τον χριστιανισμο αυτο καθαυτο( αν και ο χριστιανισμος ΕΙΝΑΙ μια θρησκεια που προωθει το ρατσισμο, διαβαστε τη Βιβλο και θα καταλαβετε πριν αρχισετε το κηρυγμα) αλλα για να κανει διακριση αναμεσα σε εναν λεγομενο πρωτογονο πληθυσμο και σε εναν λεγομενο συγχρονο. Δειχνει οτι και οι δυο βασικα λατρευουν ειδωλα χωρις καμια αποδειξη, αλλα με τον ιδιο ακριβως τροπο, αλλα ο ενας θεωρει τον αλλο κατωτερο και πιο "πρωτογονο".
Δευτερον, η ελευθερια εκφρασης λογου σημαινει και ελευθερια να κρινεις τα πιστευω του αλλου. Συγνωμη που σας το χαλαω, αλλα το οτι εσεις η οποιος πιστευει σε κατι, δεν σημαινει οτι πρεπει να σεβαστουν ολοι αυτο το "κατι". Σεβομαι το δικαιωμα του καθενος να πιστευει η να μη πιστευει ο,τι θελει, δεν εχω ομως καμια υποχρεωση να σεβομαι το ιδιο το "πιστευω" του.
Κατι ομως μου λεει οτι αν αντι για χριστιανο ειχε βαλει εναν Βουδιστη με μια εικονα του Βουδα, κανεις δεν θα χε προβλημα.
Η ιδια η εικονα που εσεις ζητατε να αποσυρει γιατι προσβαλει τα πιστευω καποιου(σας), η ιδια αυτη εικονα ειναι ενα δειγμα θρησκευτικου φανατισμου και επιδειξης.
Η Svens κατάλαβε ακριβώς Georgina μου και παραξενεύοναι πολύ που εσύ κι η Velvet σοκάρεστε από μια εικόνα η οποία δεν είναι φωτοσοπάρισμα εχθρού του Σταυρού μα παραλληλισμός που όφειλε να δώσει τροφή για περισυλλογή..
ΑπάντησηΔιαγραφήSvens:« Δειχνει οτι και οι δυο βασικα λατρευουν ειδωλα χωρις καμια αποδειξη, αλλα με τον ιδιο ακριβως τροπο, αλλα ο ενας θεωρει τον αλλο κατωτερο και πιο "πρωτογονο".»
Τι παραπάνω να σας πω; Εάν οι ΧΟ ενοχλούνται ας υποχρεώσουν τον Αρχιεπίσκοπο να προσλάβει στυλίστες για τους πιστούς― καλό θα κάνει να κυκλοφορήσει λίγο χρήμα και να ξεκουραστούν και τα ματάκια μας απ' την κακογουστιά.
Δε συνηθίζω να απαντώ σε τρίτους όταν μου απευθύνουν το λόγο αγαπητή Δάφνη.
ΔιαγραφήΗ Svens με την υποστήριξή της, που περιλαμβάνει το οξύμωρο σχήμα ελευθερίας έκφρασης, αλλά μόνο όσο αφορά τη δική σου έκφραση και όχι των αναγνωστών σου τελικά, σχετικά με τις θέσεις και απόψεις και ιδέες σου, σου έδωσε έναν τρόπο να αποφύγεις την απάντηση. Το δυστύχημα είναι πως την άρπαξες.
Και το ερώτημα είναι ξεκάθαρο. Γίνεται σε μια αντιρατσιστική ανάρτηση να εκφράζεις θρησκευτικό ρατσισμό με υπαινιγμούς,εικόνες και απαντήσεις σου στα σχόλια? Έβαλες τη φωτογραφία με προκλητική διάθεση από ό,τι καταλαβαίνω και όχι τυχαία, συνεχίζεις να προκαλείς με όσα απαντάς στους υποστηρικτές του ατοπήματος σου και όποιος έχει τη μύγα να τη φέρει πίσω.
Είναι το ίδιο σαν να λες με μειωτικό τρόπο τον Αλβανό, Αλβανό και το Βλάχο Βλάχο και τον Πόντιο Πόντιο και όταν θιχτεί να του απαντάς "Γιατί θίγεσαι? ντρέπεσαι για την καταγωγή σου?"
Με όλα τα παραπάνω καταλήγω στο λογικό συμπέρασμα πως διακατέχεσαι από θρησκευτικό ρατσισμό, όπως με λογικό τρόπο κατέληξες μαζί με τους υποστηρικτές σου στο συγκεκριμένο ποστ, πως η αντίθετη άποψη που εκφράζεται είναι αποτέλεσμα παρανόησης, ή χαμηλού νοητικού πηλίκου λόγω θρησκευτικού φανατισμού ή υπερβολικής ευαισθησίας.
Τώρα τον έκλεισα το λογικό κύκλο μου κι εγώ. Δε χρειάζομαι απάντηση.
Α και αν οι ψευτοδιανοούμενοι ενοχλούνται να εισηγηθούν στο Δαλάϊ Λάμα, να τους κρατήσει πλαγιά με θέα να πάνε να στήσουν τις υπερπολυτελείς σκηνές, να αφιχθούν με όλη την υπερχλιδάτη εκδρομική αμφίεση και εξάρτηση, εκεί στο εξωτικό Θιβετ που είναι και must και να πατήσουν το εγώ τους για να διαφωτιστεί η ανθρωπότητα.
Αλήθεια γιατί δεν έβαλες τον Ρίτσαρντ Γκιρ στη φωτογραφία με το Δαλάϊ Λάμα αγκαζέ? Δεν είναι αυτό αρκετά φαιδρό και κακόγουστο και απολίτιστο?
Ο χοντρός με ένα σουβλάκι στο χέρι για σύμβολο θα ήταν καλή αντιπαραβολή με τον αποστεωμένο ιθαγενή που πεθαίνει στα 30 για να ζούμε εμείς μέχρι τα 100...όχι πως δε μπορούσες. Δεν ήθελες να το θέσεις αλλιώς επομένως.
Georgina μου
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατί τόσο οργή; Ανακατεύεις χίλια δυό σε μια διαφωνία απλούστατη.
Και κατ΄αρχήν: δεν έχω 'υποστηρικτές' αλλά μια σχολιάστρια που συμφωνούσε και εξέφρασε απάντηση τόσο καθαρά που την επανέλαβα σα ρητό. Πειραζει;
Δεύτερον μιλάς για σκόπιμο ατόπημα κι επιθυμία να προκαλέσω κ.λ. Πάρε μια ανάσα και αναρωτήσου: ΓΙΑΤΙ να το κάνω; Έχω διαφήμιση, παίρνω αμοιβή; Καλεσμένουςι στο μικρό μου περιβόλι και στο ισόγειο ονταδάκι της καθημερινότητάς μου σας ονομάζω και με τιμά που έρχεστε,―γιατί να σας προσβάλω;
Τι θα κέρδιζα προκαλώντας;
Σου απαντώ: Θα έχανα και χάνω αναγνώστες όπως εσένα κι άλλους που ίσως συμφωνούν μαζί σου μα δε σχολίασαν.
Τη διαφωνία σας τη σέβομαι όμως δε θα αυτολογοκριθώ, ούτε θα υπακούσω επειδή ο σταυροφόρος που επέλεξα δεν έχει κορμάρα― έτσι είναι οι πιο πολλοί, λυπάμαι που δεν το ήξερες..
Κι αλήθεια γιατί τέτοιο μένος; Τι νεύρο ευαίσθητο αγγίζει η εικόνα κι ανακατεύες άσχετα και χάνεις τη λογική της επιχειρηματολογίας σου; Δαλάι Λάμα, πλούσιοι και φτωχοί, ο χοντρός με το σουβλάκι (??);
Για άρθρο πρόκειται, όχι βιβλίο―δεν έγραψα πραγματεία για το ρατσισμό αλλά ένα περιστατικό με την ελλπίδα να ξυπνήσει στους άλλους σκέψεις και προβληματισμούς που ξύπνησε σ' εμένα.
Επαναλαμβάνω λοιπόν:
1. Το θέμα εδώ δεν ήταν το φαγητό ούτε τα παιδάκια που πεινούν. Το θέμα μου είναι ο ΄'κρυφός' ρατσισμός ανθρώπων όπως η 'αγαπημένη μου φίλη' που δεν είναι ούτε νεο-ναζί ούτε χρυσαύγουλο.
2. Την εικόνα δεν (επαναλαμβάνω: ΔΕΝ) την έφτιαξα εγώ, δεν είναι φωτοσοπαρισμένη. Είναι 2 φωτογραφίες επικολλημένες πλάι πλάι κι ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματά του.
3. Το σταυρό δεν το φόρεσα εγώ πάνω στην τριχωτή γυμνή κοιλάρα του σταυροφόρου* με το banana hammock, μόνος του ο ΧΟ το έκανε, άρα ποιο το πρόβλημά σου μαζί μου;
________*Αν δεις προσεκτικά θα καταλάβεις πως ο σταυροφόρος μόλις έχει βουτήξει στα νερά τιμώντας το έθιμο της φυλής στη γιορτή των Φώτων. Εξ ου το μέγεθος (του σταυρού, όχι του..). Εξ ου κι η επιλογή μου για να υπενθυμίσω πώς τα δικά μας έθιμα τα λέμε Παράδοση Πολιτισμού ενώ του Ξένου Προκαταλήψεις αγρίου.
Ξεκαθαρίσαμε; Πέρασε;
Αγαπητή Δάφνη, διαφωνώ έντονα αλλά δε βγάζω ούτε μένος, ούτε οργή. Σίγουρα βγάζω απογοήτευση από την αγένεια που εισέπραξα και θα εξηγηθώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν περίμενα σε ένα ποστ να εκθέσεις όλη σου τη σκέψη επάνω στο θέμα του ρατσισμού σε οποιαδήποτε μορφή του, αλλά αν ξαναδιαβάσεις τις απαντήσεις των σχολιαστών και τις δικές σου, στο διάλογο που αναπτύχθηκε με αφορμή αυτό το ποστ, θα διαπιστώσεις πως διαπνέεται ο διάλογος από διάχυτα στοιχεία θρησκευτικού ρατσισμού.
Ο,τι ήθελες να κάψεις τα ξερά το καταλάβαμε στο έχω γράψει και παραπάνω. Έκαψες όμως και τα χλωρά.
Δικαιολογίες για τα ατοπήματά μας ακόμα και τα λεκτικά μπορούμε να βρούμε πολλές. Το ζήτημα είναι να τα αναγνωρίζουμε και αν είναι λάθος να τα παίρνουμε πίσω. Δεν είναι δειλία, ίσα ίσα είναι θάρρος να το κάνουμε.
Ο,τι γράφω είναι απάντηση στα εδώ επιχειρήματα. Δεν πήγα πουθενά αλλού το θέμα. Μη με ψυχαναλύεις λοιπόν επειδή δε σου άρεσε η απάντησή μου. Αυτά που γράφω να σε προβληματίζουν όχι τα υπόλοιπα που λάθος υποθέτεις. Όταν χρησιμοποιείς σύμβολα τόσο περιεκτικά και διαχρονικά με τον τρόπο που τα χρησιμοποιείς στη συγκεκριμένη ανάρτηση περί ρατσισμού τι περιμένεις να ασχοληθεί ο οποιοσδήποτε τα υποστηρίζει σοβαρά και τον αντιπροσωπεύουν ή οι πολέμιοί τους? Είναι κι αυτό ένα είδος φανατισμού δε νομίζεις? Να κάνεις κερκίδα δεν νομίζω πως είναι η επιδίωξή σου.
Οι άνθρωποι της διάνοιας δεν κάνουν κερκίδες. Ούτε περιφρονούν, ούτε απαντούν με φερέφωνα.
Ως φιλοξενούμενή σου λοιπόν σε αυτό το μπλογκ αξίωσα μια απάντηση από εσένα την οποία πήρα τώρα που τη διεκδίκησα και δεν αρκέστηκα στο δασκαλίστικο σχόλιο της Svens που σε εξέφρασε απόλυτα.
Αυτό ήθελα και το πήρα. Τα υπόλοιπα είναι γραμμένα και οι απόψεις συνεχίζουν να διίστανται. Και αυτό είναι θεμιτό εφόσον είμαστε σκεπτόμενα όντα.
Οπότε ξεκαθαρίσαμε και φυσικά πέρασε.
Georgina μου
ΑπάντησηΔιαγραφήαν έχεις όρεξη και χρόνο να τα ξαναδείς ψυχραιμα είμαι σίγουρη ότι θα δεις πως όλοι σεβάστηκαν εδώ την άποψή σου, κανείς εδώ δε βρίζει, ούτε απαξιώνει- το λέω με χαρά διότι με τιμά η στάση όλων.
Ομολογώ πως δεν περίμενα εσείς εδώ να θεωρήσετε πως βεβηλώνεται ο σταυρός ο κρεμασμένος με τη θέλησή του και κανάρι στο λαιμό ενός Χριστιανού.
Κερκίδα δεν ξέρω τι σημαίνει (ειλικρινά) μα όταν συμφωνώ με μια διατύπωση το απολαμβάνω και επαναλαμβάνω αποδίδοντας τιμές (όποιος με διαβάζει καιρό ξέρει πόσο συχά συστήνω κείμενα άλλων)- κι η Svens διατύπωσε ωραιότατα.
Πού είδες τα δασκαλίστικα, που τα ατοπήματα και πού είδες εδώ κάποιον να ασχολείται να σε ψυχαναλύσει;
"Αυτό ήθελα και το πήρα.' λες & με χαροποιείς. Όπως και όταν λες ότι ξεκαθαρίσαμε.
Δεν είναι εδώ χώρος για ευθιξίες, παραείμαστε πολιτισμένοι & οι αληθινές μάχες δίνονται αλλού και είναι όντως άγριες.
Τι ένοιωσες δεν ξέρω, μα ξέρω ότι σκόπιμα εδώ δεν αδικήθηκες. Γι αυτό σ΄ευχαριστώ που ασχολείσαι κι απαντάς, ευχαριστώ που νοιάζεσαι κι ευχαριστώ ειλικρινά που έρχεσαι με πρόθεση να καταλάβουμε τις αντιθέσεις μας [και σαν αληθινός σταυρός να βρούμε το σημείο που εφαπτόμεθα.. μα αυτό το σταματώ διότι είναι άλλη κουβέντα για τα αληθινά τα σύμβολα & δε έχω το κουράγιο γι άλλα απόψε..]
Καλό ξημέρωμα!