Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

Αγγελος Μαστοράκης RIP


ΚΗΔΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΙΣΤΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ 
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΦΕΡΟΥΑΡΙΟΥ 15.00
Η ΚΗΔΕΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ


Ο Άγγελος με την αγάπη για τα comics και την επιστημονική φαντασία ήταν παρών στο περιβάλλον των εφηβικών μου χρόνων με τη καθησυχαστική beatnik  γενειάδα και το χιούμορ του. Pop Eleven, Δεξαμενή, πιο πολύ Εξάρχεια και Jazz Rock του Μπαράκου.

Για πολλά χρόνια ήμασταν γείτονες στο Λυκαβηττό.
Σε μια περίοδο της ζωής μου που εγκυμονούσα ένα ισόβιο πόνο ανέβαινε δυό στενά πιο πάνω τα ατέλειωτα καλοκαιρινά μεσημέρια με μπύρες (για εκείνον και τον Κύριο Kastell) και ακούγαμε μουσική κουβεντιάζοντας για Λογοτεχνία και Ποίηση. Συναντιόμασταν στον Boris Vian και τον Richard Brautigan, χωριζόμασταν στον Raymond Chandler και είχε διαγνώσει ότι ζούσα κάπου εντός Fitzgerald πολύ πριν τον ανακαλύψω. 
 Σήμερα ταξιδεύει στο βαρκάκι που πήρε τον Bowie, κουρασμένος κι αυτός απ' τον καρκίνο μα όχι από τα χρόνια και τη ζωή.

Δεν αγαπούσε τα κοινωνικά δίκτυα αλλά, 
πριν την κοινωνική κηδεία που με συνέπεια επέλεξε,
εμείς σ' αυτά τον τιμούμε. 
Σας φέρνω εικόνες και λίγα λόγια φίλων, επικήδεια, εις μνήμην:


Όπως τον γνώρισα, με παλιούς φίλους (Νίκο και Γιάννη) έξω από το πρώτο Pop Eleven Free Shop, χαμηλά στη Σκουφά



Στο πρώτο Pop Eleven Free Shop, χαμηλά στη Σκουφά κι εδώ με Φαληρέα, Αρκούδη, Μεταξά...



μια ιστορία που μου είχε διηγηθεί κάποτε ο Αγγελος Μαστοράκης, ο αηαπημένος φίλος που συγχωρέθηκε σήμερα, και την είχα δημοσιεύσει στο ‪#‎Newpost‬. για το καλό κατευόδιο, με ένα χαμόγελο:
Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, συναντήθηκε με τα σινεμά η ταινία «Happy Day» του Παντελή Βούλγαρη. Ένα από τα χειρότερα φιλμ που έχω δει ποτέ, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα μας. Το θέμα μας είναι ότι η ταινία συνοδευόταν από ένα συναρπαστικό σάουντρακ που έφερε την υπογραφή του Διονύση Σαββόπουλου. Όταν ο Σαββόπουλος έγραφε ακόμη μουσική και όχι σχολικά εγχειρίδια, αλλά ούτε εκεί είναι το θέμα μας. Το θέμα μας είναι ο Μιχάλης Μενιδιάτης!
Ο οποίος Μιχάλης Μενιδιάτης τραγουδούσε το άσμα «Η θητεία», ένα τραγούδι σε δρόμους λαϊκούς που περιλαμβανόταν στο σάουντρακ του «Happy Day». Μια τραγουδάρα ολκής για να είμαι πιο ακριβής, ένα ακαριαίο όσο και απρόσμενο σουξέ της εποχής. Τόσο επιτυχημένο που απαιτούσαν άπαντες να το ακούσουν στις κατά καιρούς συναυλίες του Σαββόπουλου. Όπως εκείνη τη συναυλία την κομματική που είχε οργανώσει το ΚΚΕ εσωτερικού και είχε καλέσει τον Νιόνιο να τραγουδήσει και είχε πει «ναι» αυτός και είχε υποσχεθεί ότι θα έφερνε μαζί του τον Μενιδιάτη. Και τον έφερε, όντως, αλλά με το μπήκε ο τραγουδιστής στην αίθουσα κόντεψε να του έρθει κόλπος!
Τι είχε συμβεί; Είδε τις σημαίες με τα σφυροδρέπανα να κυματίζουν πλάι στις ελληνικές (ΚΚΕ εσωτερικού γαρ…) και τα έπαιξε ο δόλιος. Διότι η οικογένεια Μενιδιάτη ήταν γνωστή για το εθνικόφρον παρελθόν και πεντιγκρί της και αυτά τα πράγματα την αναστάτωναν σφόδρα.Οπότε έκανε μεταβολή και το ‘κοψε στο κοντό να φύγει και τα κάνανε πάνω τους οι διοργανωτές. Διότι την είχαν διαφημίσει τη συμμετοχή του, διότι είχαν μαζέψει ένα σωρό κόσμο, διότι θα ρεζιλεύονταν. Κι έτρεξαν αμέσως στον φίλο μου τον Άγγελο, που έκανε την ηχοληψία κι ήταν της πιάτσας και κατείχε πέντε πράγματα παραπάνω από το πώς σκέπτονταν η νύχτα και οι λειτουργοί της και τον παρακάλεσαν να σώσει την κατάσταση.
Τι να κάνει κι αυτός, πήγε, τον έπιασε τον Μενιδιάτη στην πόρτα. Κι ακολούθησε διάλογος:
Άγγελος: Τι συμβαίνει κύριε Μιχάλη, πού πάτε;
Μενιδιάτης: Πού να πάω, δεν τα βλέπεις όλα αυτά εδώ πέρα με τα κουμμούνια;
Άγγελος: Σιγά τα κουμμούνια, παραμύθι είναι. Όλα για το μπερντέ γίνονται.
Μενιδιάτης: Πες το ρε παιδάκι μου κι ανησύχησα!
Και επέστρεψε και τραγούδησε και σάρωσε κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.



Περιοδικό «9», υπεύθυνος έκδοσης: Άγγελος Μαστοράκης


Ένα αντίο (κι ενα δημόσιο "ευχαριστώ") στον Άγγελο Μαστοράκη, τον άνθρωπο που όσο πολύ λίγοι προώθησε την υπόθεση των ελληνικών κόμικς σ' ένα μεγάλο κοινό μέσω του ενθέτου "9".
Σε αυτά που έγραψαν ήδη ο Christos Xanthakis και ο Spiros Derveniotis για το θάνατο του Άγγελου Μαστοράκη θα ήθελα να προσθέσω ότι από την δημιουργική του τρέλα εκτός από τα κόμικς και την επιστημονική φαντασία "σκάφτηκαν" κι άλλοι τομείς της κοινωνίας μας και του πολιτισμού της. ‬
‪Ο Άγγελος υπήρξε μουσικός και ηχολήπτης σε μια εποχή που οι κονσόλες ήταν θηρία ανήμερα, τραβήχτηκε με τον ελληνικό κινηματογράφο, συμμετείχε και εξέδωσε εναλλακτικό τύπο, μετέφρασε βιβλία και ταινίες, ίδρυσε το Φεστιβάλ SFF-Rated κι έμπλεξε με ένα σωρό άλλες δραστηριότητες που ούτε καν γνωρίζω. ‬
‪Πάνω από όλα όμως ήταν ένας άνθρωπος που άλλαζε τους ανθρώπους γύρω του μέσα από την προσωπική επαφή. Και όντας ένας από αυτούς που ειλικρινά ευεργετήθηκαν από αυτή τη σχέση ζωής μαζί του θέλω σήμερα να τον ευχαριστήσω, χωρίς να μπορώ ακόμα να τον αποχαιρετήσω. ‬
‪Αφήνει μια Τρύπα στην καρδιά πολλών ανθρώπων...‬

Άγγελος Μαστοράκης

Έφυγε σήμερα από κοντά μας ο Άγγελος, η κηδεία του θα γίνει την Παρασκευή στις τρεις στο νεκροταφείο Σχιστού.

O Άγγελος Μαστοράκης στο 6ο Φεστιβάλ ΕΦ Ερμούπολης, 2012 (φωτ. Ν.Α.)
O Άγγελος Μαστοράκης στο 6ο Φεστιβάλ ΕΦ Ερμούπολης, 2012 (φωτ. Ν.Α.)

Ο Άγγελος Μαστοράκης υπήρξε υπεύθυνος έκδοσης του περιοδικού 9 ενώ παλιότερα είχε εκδώσει το περιοδικό Nova (1978 και 1993-1994, σε δύο διακριτές περιόδους).

Είναι ιδρυτικό μέλος Αθηναϊκής Λέσχης Επιστημονικής Φαντασίας. Έχει υπηρετήσει πρόεδρος του ΔΣ της για τέσσερις θητείες και αντιπρόεδρος δύο ακόμα.

Από τον Ιούνιο του 2000 ως τον ίδιο μήνα του 2010 που το περιοδικό διέκοψε την κυκλοφορία του, ο Άγγελος Μαστοράκης υπήρξε υπεύθυνος έκδοσης του ένθετου 9 της Ελευθεροτυπίας. Σε κάθε τεύχος του περιοδικού (με λίγες εξαιρέσεις) συμπεριλαμβανόταν ένα διήγημα επιστημονικής φαντασίας από τη μοντέρνα διεθνή και ελληνική σκηνή. Έτσι το αναγνωστικό κοινό εξοικειώθηκε με συγγραφείς και τάσεις της σύγχρονης επιστημονικής φαντασίας ενώ πολλοί νέοι έλληνες συγγραφείς είχαν για πρώτη φορά τη δυνατότητα να αναδείξουν τη δουλειά τους σε ένα μέσο ευρείας κυκλοφορίας. Συνολικά ο Μαστοράκης έκανε αποδεκτά και δημοσίευσε 123 διηγήματα 38 ελλήνων συγγραφέων. Το περιοδικό δημοσίευε επίσης συχνά κόμικς επιστημονικής φαντασίας, κυρίως γνωστών ξένων δημιουργών αλλά και πολλών ελλήνων, μικρότερης συνήθως έκτασης.

Ο Μαστοράκης εξήγησε, μιλώντας στην εφημερίδα Πυξίδα, ότι ο διακριτικός προσανατολισμός του περιοδικού προς την επιστημονική φαντασία οφείλεται στην «προσωπική του τρέλα»: «Επειδή αγαπώ την Επιστημονική Φαντασία έχω πάντοτε ένα 16σέλιδο στη μέση του 9 (...) ένα άλμπουμ το οποίο ολοκληρώνεται σε 3 ή 4 συνέχειες. Εκεί θα παρατήρησες ότι οι περισσότερες ιστορίες είναι επιστημονικής φαντασίας. Αυτή είναι η προσωπική μου τρέλα. Αν το έκανε κάποιος άλλος, που θα του άρεσε πάρα πολύ το αστυνομικό, ίσως να είχε αποφασίσει ότι στο κέντρο θα έβαζε αστυνομικές ιστορίες, που μπορεί να βρεις εξίσου πάρα πολύ καλές».

Για την επιστημονική φαντασία συμπλήρωσε, στην ίδια συνέντευξη: «(...)νομίζω ότι η επιστημονική φαντασία είναι η σύγχρονη λογοτεχνία. Ίσως είναι λίγο υπερβολικό αυτό που λέω, αλλά εγώ αυτό πιστεύω. Νομίζω ότι είναι η μοναδική λογοτεχνία που μπορεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του μέλλοντος, του πράγματος αυτού που έρχεται. Τέλος πάντων επειδή αγαπώ την επιστημονική φαντασία ας ελπίσουμε ότι όσοι άνθρωποι γράφουν εφ, κάποια στιγμή θα ‘ρθουν σε επαφή μαζί μου για να τους δημοσιεύσω. Εγώ είμαι φανατικός λάτρης της εφ και προσπαθώ μέσα από το 9 να βοηθήσω στην διάδοση της». Και αλλού: «(Πρέπει) να γίνει επιτέλους κατανοητό πως η επιστημονική φαντασία είναι το μοναδικό λογοτεχνικό είδος που παρακολουθεί βήμα βήμα την εξαίσια και ταυτόχρονα αγωνιώδη πορεία της ανθρωπότητας προς το μέλλον, τη μεγαλειώδη και συνάμα τραγική περιπέτεια του Ανθρώπου» (9,τ. 72, 2001).

Ο Μαστοράκης επιμελήθηκε και προλόγισε την ανθολογία 9ΕΦ (έκδοση Χ.Κ. Τεγόπουλος, 2004) με διηγήματα επιστημονικής φαντασίας που είχαν δημοσιευθεί πρωτύτερα στο 9. Προλόγισε επίσης την ανθολογία της ΑΛΕΦ ΕΦΦάνταστες ιστορίες, με διηγήματα επιλεγμένα από τα λογοτεχνικά εργαστήρια της Λέσχης.

Συμμετείχε με την ανακοίνωση «Το έπος των Μεταβαρόνων: τρεις βασικοί άξονες της διήγησης και η δυναμική τους» στο 3ο συνέδριο κόμικς της Μυτιλήνης. Η ανακοίνωση συμπεριλήφθηκε στον τόμο με τα πρακτικά του συνεδρίου, Θέα από ψηλά (εκδ. Ηλίβατον, 2010).
________________________________________________






Ilan Solomon 
2019 Τρία χρόνια μετά. Στην ΑΥΓΗ της Κυριακής. Γράφει ο Ιλάν.
«Ο Άγγελος πέθανε με μοναδική του περιουσία τα βιβλία του, τους δίσκους του και τις όμορφες στιγμές που είχε περάσει με τα φιλαράκια. Απέραντη θλίψη και να πα' να γαμηθούν όλα». (Χρήστος Ξανθάκης) 
O Άγγελος των κόμικς, του ροκ και της επιστημονικής φαντασίας. Ο δικός μας Άγγελος Μαστοράκης (1949 - 10 Φεβρουαρίου 2016)
- Κατεβαίνω βιαστικά τα σκαλιά του Pop Eleven της Σκουφά, του δισκάδικου των αδελφών Φαληρέα. «Έφτασε!» μου γνέφει με νόημα από το ταμείο ο Άγγελος με τη μακριά γενειάδα, τα στρογγυλά γυαλιά και τα φουντωτά μαλλιά, δευτεροετής της Νομικής θυμάμαι ήταν. Συνεχίζω την περιήγηση ανάμεσα στα ράφια με τα βινύλια όταν βλέπω να κατεβαίνει φουριόζος ο Παύλος.
Βλέπει στον πάγκο του ταμείου να με περιμένει το USA Union άλμπουμ του John Mayall. «Α! τον έφερες!» αναφωνεί ενθουσιασμένος. «Είναι του κυρίου» του κόβει τη φόρα ο Άγγελος. Βλέπετε ο «κύριος» παρά τη μόδα της εποχής με τα αμπέχωνα και τα στρατιωτικά σακίδια, φορούσε το μπεζ σταυρωτό μπλέιζερ σακάκι του, τρόπαιο παλιότερων ευρωπαϊκών περιπετειών. Με τον Άγγελο μείναμε φίλοι μέχρι τη στιγμή που μας άφησε χτυπημένος απ' τον καρκίνο στις 10 του Φλεβάρη του 2016 κι εμένα μου λείπουν ακόμα εκείνα τα ήρεμα Σαββατομεσήμερα μας, με τα ρολά κατεβασμένα, στο μαγαζί της Κολοκοτρώνη.
Ο Άγγελος γεννήθηκε στη Νίκαια. Φορούσε γυαλιά από παιδί λόγω του έντονου στραβισμού του. Κάπνιζε από 14 ετών και στα 15 πια τραγουδούσε με μια βαθιά ''νέγρικη'' φωνή - κρυφά από τους δικούς του - Animals, Beatles και Rolling Stones με το πρώτο του συγκρότημα, τους "Clouds". Ναυτικός από το Ηράκλειο ο πατέρας του, έλειπε για χρόνια. Από τη Λευκάδα η μάνα του η κυρά-Θοδώρα, μεγάλωσε άξια τα δυο της παιδιά, τον Άγγελο και τον Λευτέρη. Και μετά, ο Άγγελος έφυγε από το σπίτι, άφησε μακριά μαλλιά, έγινε φοιτητής της Νομικής και μουσικός. Έπαιζε φυσαρμόνικα, έγινε ηχολήπτης του Σαββόπουλου, βρέθηκε πίσω από τους Socrates, τα Μπουρμπούλια, τον Παύλο Σιδηρόπουλο, τον Εξαδάκτυλο και τον Δημήτρη Πουλικάκο, έκανε παραγωγές σε δίσκους, έπαιξε σε ταινίες, έγινε εκδότης περιοδικών κόμικς και επιστημονικής φαντασίας.
Ο Άγγελος διάβασε χιλιάδες βιβλία, τη μόνη του περιουσία μαζί με τους δίσκους του. Οι γνώσεις του εκτείνονταν σε πολλά, απίστευτα θέματα, αλλά δεν του άρεσε να τις επιδεικνύει. Σε άκουγε πάντα με προσοχή κι έπρεπε να περάσει ώρα πολλή για να αποφασίσει να μιλήσει.
Μια φωτεινή μορφή των παλαιών Εξαρχείων
Ο Άγγελος ήταν από μικρός ανακατεμένος με τη ροκ σκηνή της εποχής του. Συμμετείχε σε δίσκους και συναυλίες άλλων και για πολλά χρόνια ήταν ηχολήπτης των δίσκων τους. Ήταν εξαιρετικός αν και όχι συστηματικός μεταφραστής στίχων και ποιημάτων. Προσπαθούσε να διατηρήσει την πλαστικότητα, αυτό το κελάρυσμα που χαρακτηρίζει μια γλώσσα με τόσα πολλά φωνήεντα όσο η Ελληνική.
Κι όμως, το στίγμα του το άφησε κυρίως στα κόμικς, που η γλώσσα τους είναι κοφτή και τα τοπία τους σκοτεινά. Η «Βαβέλ» της Νίκης Tzouda και το αδελφό «Παρά Πέντε» ήταν οι φωτισμένοι πρόδρομοι των κόμικς στην Ελλάδα, απευθύνονταν όμως σε λίγους και ενημερωμένους πιστούς μέχρι που εμφανίστηκε αυτός και τα κόμικς έγιναν κομμάτι της πολιτιστικής ταυτότητας των νέων σε όλη την Ελλάδα με το «9» - δημιούργημα και πάθος του - που σαν βδομαδιάτικο ένθετο στην ''Ελευθεροτυπία'' μπήκε σε εκατομμύρια ελληνικά σπίτια.
Η «προσωπική του τρέλα»
Και ξαφνικά, μέσα από το «9», δεκάδες νέοι Έλληνες συγγραφείς της Επιστημονικής Φαντασίας - το άλλο πάθος του, η «προσωπική του τρέλα» - διαβάζονταν από δεκάδες χιλιάδες μάτια. Αυτό μπορεί να μην τους έκανε διάσημους ή πλούσιους, αλλά για πολλά χρόνια, πενήντα φορές το χρόνο, χιλιάδες Έλληνες συναντούσαν την σύγχρονη Επιστημονική Φαντασία, πέραν των διαστημικών γουέστερν που συνήθως έβλεπαν στην τηλεόραση και το σινεμά. «... η επιστημονική φαντασία είναι το μοναδικό λογοτεχνικό είδος που παρακολουθεί βήμα-βήμα την εξαίσια και συνάμα αγωνιώδη πορεία της ανθρωπότητας προς το μέλλον, τη μεγαλειώδη και συνάμα τραγική περιπέτεια του Ανθρώπου» έλεγε. 
Και ο κολλητός του, ο Χρήστος Ξανθάκης του «9» και της Ελευθεροτυπίας έγραφε πέρσι:
«Σαν σήμερα πριν από δύο χρόνια ακριβώς έχασα έναν πολύ δικό μου πρόσωπο, τον Άγγελο Μαστοράκη. Τον πήρε ο καρκίνος του πνεύμονα, κάτι μάλλον κατανοητό μιας και κάπνιζε έξι πακέτα την ημέρα, μπορεί και επτά. Ο Άγγελος ήταν από αυτούς τους καθοριστικούς τύπους που σου στέλνει η ζωή για να σε κάνει άνθρωπο, για να σε διδάξει κάποια πράγματα που δεν γνωρίζεις, για να σε βοηθήσει να ξεφορτωθείς κάποια άλλα, για να σε υποψιάσει, για να σε αναστατώσει, για να σε ωριμάσει, για να σε βάλει στο κόλπο μιας ανώτερης συνείδησης που δεν υποκύπτει σε κανέναν μαλάκα και σε καμία μαλακία.

Αυτό ήταν για μένα, αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Δίχως τον Άγγελο δεν θα υπήρχε σκηνή της επιστημονικής φαντασίας στην Ελλάδα, δίχως τον Άγγελο και τη Νίκη Τζούδα βεβαίως, δεν θα υπήρχε σκηνή των κόμικς στην Ελλάδα. Και κάποιες άλλες ιστορίες δεν θα είχαν συμβεί, τις οποίες όμως δεν μπορούμε να τις μοιραστούμε μαζί σας όσοι τις ζήσαμε, γιατί κάποιες ιστορίες, καλό είναι να παραμένουν πριβέ. Με δυο λόγια: ο Άγγελος Μαστοράκης ήταν η φωτεινότερη μορφή των παλαιών Εξαρχείων, με την τρέλα τους και τη γκρίνια τους, το χαβαλέ τους και το κλάμα τους, την αγωνία τους και την παράνοια τους, την ανεμελιά τους και τις πάσης φύσεως εκρήξεις τους. Με το ανεπανάληπτο μεγαλείο τους επίσης, που μπορούσαν να το κατανοήσουν μόνο όσοι και όσες είχαν κατά καιρούς περπατήσει στα κάρβουνα, ή στα καρφιά. Αυτά για το φιλαράκι μου και ευχαριστώ για την υπομονή σας. Δεν θα ξαναδούμε άλλον σαν κι αυτόν».

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

Σας προσκαλώ στην Ειδομένη ― ‪#‎OpenBorderParade‬ #eidomeni






Η μετανάστευση κι η προσφυγιά, με το μαρτυρικό ταξίδι του ξεριζωμού εκατομμυρίων ανθρώπων, με τους πνιγμούς στο Αιγαίο, τα 10.000 χαμένα παιδιά, που άλλα τα πήρε ο θάνατος κι άλλα επιτήδειοι για να τα μοιράζουν μεταξύ πρόχειρων ιατρείων κλοπής οργάνων και πορνείων ανατολής και δύσης, είναι αναμφισβήτητα το συνταρακτικότερο γεγονός του καιρού μας που θα μείνει στην Ιστορία όπως τα χτυπήματα του Μαύρου Θανάτου.  
Πόλεμοι, λοιμοί, λιμοί και καταποντισμοί έρχονται σε κάθε γενιά να μας θυμίζουν τι εύθραυστος είναι ο πολιτισμός μας, τι επισφαλής η σιγουριά πίστης, ιδιοκτησίας, πατρίδων και θεσμών.
«Τη μια μέρα απλώνεις τη μπουγάδα σου και φτιάχνεις φαγητό για τα παιδιά και την άλλη, πρόσφυγας ανεπιθύμητη, διασχίζεις σύνορα μέσα στη λάσπη» μου λέει η Βίλμα Ανδριώτη που οργανώνει το Open Border Parade στο οποίο θα συμμετέχω και σας προσκαλώ.

Θα παρελάσουμε εκεί στην Ειδομένη καλλιτέχνες που θέλουμε ανοιχτά τα σύνορα της γης και του μυαλού και θα περάσουμε τρεις μέρες σα πρόσφυγες μέσα στο κρύο και τη λάσπη, τρώγοντας το ίδιο φαγητό στις ίδιες σκηνές για να δείξουμε τη συμπαράστασή μας στον πόνο αυτό που εύκολα, ευκολότατα, θα μπορούσε να αποφευχθεί αφού υπάρχει στον κόσμο μας χρήμα μα δεν υπάρχει η βούληση να βοηθηθεί ο αδύναμος.

Θα πω πολλά γι αυτό το ταξίδι μα  αυτή η πρώτη ανάρτηση είναι για να σας καλέσω
καλλιτέχνες ή συνοδοιπόρους
να συμμετέχετε
και να προσφέρετε μαζί μας
επειδή ελπίζω πως δεν είμαι μόνη εγώ που σαν τον Oscar Wilde «όσο μεγαλώνω δυσκολεύομαι να εκφράζομαι από το χρώμα και  το σχήμα της γραβάτας μου» αλλά βλέπω πια τις αληθινές αξίες και αρνούμαι να αφήσω το Τέρας να τις τσαλαπατάει.

Ελάτε να παρελάσουμε
με και ως Έργα Τέχνης
στις 20 Φεβρουαρίου 2016
στην Ειδομένη.


Ανοιχτό κάλεσμα
(ακολουθεί μετάφρασ στα αγγλικά)

Καλούμε καλλιτέχνες από όλους τους τομείς και όποιους άλλους αλληλέγγυους θέλουν να πάρουν μέρος να ενωθούν μαζί μας στην Open Border Parade, στα σύνορα της Ειδομένης. Ζητάμε συμμετέχοντες από όλο το κόσμο να σταθούν στο πλευρό των προσφύγων και να μας βοηθήσουν να δημιουργήσουμε ένα καλλιτεχνικό γεγονός για τους πρόσφυγες στους οποίους θα διανείμουνε πρακτική βοήθεια (ρούχα τρόφιμα). Οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί. Τα σώματά μας, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο αξιώνουν ελεύθερη και ασφαλή διέλευση των προσφύγων που έχουν εγκλωβιστεί στα ελληνικά σύνορα. 
Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί στα βόρεια σύνορα της Ελλάδας, κοντά στο στρατόπεδο Ειδομένης, στις 20 και 21 Φλεβάρη 2016. Πρέπει να είμαστε εκεί από την Παρασκευή 19, ώρα συνάντησης 17:00

Παρέχεται διαμονή για 15 καλλιτέχνες σε κατοικία στο Κιλκίς (δεν υπάρχει ηλεκτρικό). Θα χρειαστεί να καλύψουμε όλοι μας τα προσωπικά μας έξοδα. Για να εγγραφείτε και για περαιτέρω ερωτήσεις παρακαλούμε επικοινωνήστε με την χορογράφο Βιλελμίνη Ανδριώτη μέσω email: vilma.andrioti@gmail.com, με θέμα: OPEN BORDER PARADE

Καλωσορίζουμε την όποια βοήθεια. Παρακαλούμε κοινοποιήστε

Καλλιτεχνική Διεύθυνση:
Βιλελμίνη Βίλμα Ανδριώτη
Μουσική Διεύθυνση:
Selim Dogru
Δραματουργία:
Χριστίνα Κωστούλα
Επιμελητής Διαδικτυακής έκθεσης της Open Border Parade:
Παναγιώτης Χατζηστεφάνου
Υπευθυνος Φωτογραφικής προβολής:
Νίκος Παπαδόπουλος-Plasticobilism
Καλλιτεχνική Ομάδα:
Αθανασία Κανελλοπούλου, , Σάντυ Σίεμπου, Selim Dogru, Βιλελμίνη Βίλμα Ανδριώτη
Συντονιστές έργου:
Erika Mauritz, Ζωή Παπαδοπούλου

Open Call
OPEN BORDER PARADE

We, independent international artists, call people from every field and in solidarity to join us in a peaceful parade performance at the Greek border. We ask people from everywhere to come and stand side by side with the refugees and help us create an event of art for them that will also involve a big distribution of aid on the spot. People are not numbers. Our bodies individually and collectively will claim by their presence free and safe passage for the refugees trapped in the Greek border. The parade will take place in the Northern border of Greece, near Eidomeni camp, on the 20th-21st of Februray. We need to be there from Friday 19th, meeting time 17:00

Accommodation for 15 artists in residence will be provided in Kilkis (no electricity). All the participants are self – funded. To register and for further questions please contact Greek choreographer Vilelmini Vilma Andrioti via email: vilma.andrioti@gmail.com , with subject: OPEN BORDER PARADE

We welcome any help. Please share the call widely

Deadline of submission 10/2/2016

We will need:
Artists from every field (musicians, dancers actors singers painters) professionals and amateurs are both welcome
A video technical support team to document
Budget to facilitate travel expenses

Artistic Director:
Vilelmini Vilma Andrioti
Music Director:
Selim Dogru
Dramaturge:
Christina Kostoula
Curator of the Online Open Border Parade exhibition :
Panagiotis Hadjistefanou
Photographic Project Manager:
Nikos Papadopoulos-Plasticobilism
Artistic Team:
Athanasia Kanellopoulou, Nikos Papadopoulos-Plasticobilism, Sady Siebou
Project Coordinators:
Erika Mauritz, Zoe Papadopoulou

______________
ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ
Έχουμε άδειες πρόσβασης και κάθε μέρα καλύπτονται κενά
 μα προς το παρόν
Αν θέλετε να μας βοηθήσετε:
Μας λείπε van/λεωφορείο/λεωφορειάκι
Για μετάβαση εκεί κι επιστροφή.

Καλωσορίζουμε την όποια βοήθεια. Παρακαλούμε κοινοποιήστε

Προθεσμία υποβολής 10/02/2016


Θα χρειαστούμε:
Καλλιτέχνες από κάθε τομέα (μουσικοί, χορευτές ηθοποιοί τραγουδιστές ζωγράφων) επαγγελματίες και ερασιτέχνες
Ομάδα τεχνικής υποστήριξης για την τεκμηρίωση
Προϋπολογισμός εξόδων για τη διευκόλυνση του ταξιδιού (διόδια, βενζίνες κλπ)

Επικοινωνία: 
OPEN BORDER PARADE
και email  vilma.andrioti@gmail.com





______________________________________________________

O Selim Doğru μαζί μας:

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Όταν ήμουν κακιά ήμουν ακόμα καλύτερη;



«'Οταν είμαι καλή, είμαι πολύ καλή.
Αλλά όταν είμαι κακιά είμαι ακόμα καλύτερη» έλεγε η Mae West που βοήθησε τις καριέρες ουκ ολίγων νεαρών αστέρων, και θα μου ταίριαζε παλιά αν το καλή/κακιά δεν το είχε πει μόνο για τα ήθη μα και για συμπεριφορά προς τους άλλους.

Το συνάντησα πολύ νωρίς, από τα παιδικά μου χρόνια. Ήταν η πόζα άρνησης, συνηθισμένη στάση επιφανειακού γαλλικού πνεύματος που με γοήτευε μια και ερχόταν σε αντίθεση με τη σάχλα και αφέλεια της αμερικάνικης ποζιτίλας της 'Θετικής Σκέψης' και των "προσεύχομαι για σένα".
Στερεότυπο είναι, το έχουμε δει και στο σινεμά. Θαυμάζει η Αμερικανίδα τουρίστρια 'Γουάου, ο Πύργος του Άιφελ!' και σηκώνει ώμους και φρύδια η υπέρκομψη Γαλλίς φυσώντας τον καπνό του τσιγάρου της με ένα περιφρονητικό "ΠΚΦΦΦφφ!". Αν ήσασταν 15 ετών και προικισμένη με ευγλωττία ποια συμπεριφορά θα υιοθετούσατε;
Διότι το είχα. Από πολύ νωρίς. Και εκ φύσεως το είχα, λόγω ευκολίας στο λόγο, και εκπαιδεύτηκα στην οξύτατη παρατήρηση με τη λογοτεχνία, έτσι που στην πρώτη νιότη μου έσταζα δηλητήριο λες και με είχαν βρει όλα τα δεινά της γης. 
Που βεβαίως δε με είχαν βρει, αλλά όχι κι ότι μου χαρίστηκαν στα λόγια. Στα λόγια το περιβάλλον ήταν πολύ σκληρό. Κι έφτιαξα πανοπλία, σκληρή και λαμπερή σαν από το δέρμα σαύρας σε τσάντα πανάκριβη, για να επιβιώσω σε ένα περιβάλλον στο οποίο μετρούσε πιο πολύ να πεις κάτι έξυπνο παρά κάτι αληθές και όποιος πληγωνόταν στη διαδρομή απλώς δεν ήταν άξιος να απολαμβάνει το οξύ αυτό πνεύμα ως 'κομπλεξικός' ή 'μικροαστός' κι όχι αρκετά καλλιτέχνης ή κοσμοπολίτης ώστε να αντέχει.
Μπούρδες βεβαίως, ουδείς αντέχει, γι αυτό σε τέτοιους κύκλους είναι μονίμως τσακωμένοι όλοι με όλους και πιο πολύ από ένα άκυρο «μεταξύ μας» άλλη φράση δεν ακούς.
Αντιπαθέστατη ήμουν κι έχω τα ημερολόγιά μου ως απόδειξη  της στείρας ποζεριάς κι επιδειξιομανίας στην οποία επιδιδόμουν για να εντυπωσιάσω το τετράδιο.
Δεν κράτησε πολύ. Η αληθινή ζωή με πήγε αλλού  κι η Τέχνη η αληθινή μου έμαθε πως για να πας βαθιά, να καταλάβεις την ανθρώπινη ύπαρξη, εφόδιο κι εργαλείο είναι μόνο η Συμπόνια αφού δίχως καλλιέργεια της συναισθηματικής μας φαντασίας καθόλου δε θα εξελιχθούμε και δε θα διαφέρουμε από τη σαύρα εκείνη―επί της τσαντός που λέγαμε―, τη σαύρα εκείνη  του αρπακτικού μέρους του ανθρώπινου εγκεφάλου που επιβιώνει ακόμα μέσα στο κρανίο μας από πριν εξελιχθούμε σε άνθρωπο, πριν να μιλήσουμε, να φανταστούμε και να καταλάβουμε.

Το τι με έβγαλε απ' αυτά, ενδοσκοπήσεις, ωρίμανση κι εξέλιξη μυαλού και χαρακτήρα είναι ταξίδι ολόκληρο και δε θα σας κουράσω. Το ουσιώδες είναι ότι ευγνωμονώ που ήρθε η στιγμή που το κατάλαβα πως ίδιο κόπο παίρνει να ψάξεις να βρεις το ωραίο όποιου συναντάς αντί για το κουσούρι του και πως αυτό είναι που κάνει κι η Μεγάλη Τέχνη.
Όλα τα σώματα είναι ωραία ζωγραφισμένα από το Ραφαήλ ή τον Λούσιαν Φρόυντ, όλα ενδιαφέροντα και σημαντικά στο σημειωματάριο του Λεονάρντο μα όλα άσχημα και προβληματικά στα «γυναικεία» περιοδικά και κάτι σαχλές εκπομπές που κρίνουν τις ηθοποιούς από τα μπούτια τους και τις τραγουδίστριες από το ντύσιμό τους.

Μια ζωή μου δόθηκε, σκέφτηκα, και δε θα τη σπαταλήσω μετρώντας τα μπούτια και το γούστο της γειτόνισσας. Θέλω το ενδιαφέρον, θέλω το άξιο να επιζήσει στους αιώνες, αποφάσισα, και υποσχέθηκα στον εαυτό μου ότι θα ψάχνω μόνο για την ουσιαστική ομορφιά και δε θα χάσω ούτε ένα λεπτό ψάχνοντας άλλων τα κουσούρια.
________________________________________
Εικόνα
"Η Δάφνη Ράβει" by  Mr Kastell, κρέμεται στο δωμάτιό μου στην Αθήνα. Μια από εκείνες τις στιγμές γαλήνιου contemplation του παρελθόντος και του μέλλοντός μας, που με έκαναν αυτό που είμαι τώρα.

Και μια Σημείωση εκπαιδευτική:


Αν δε γνωρίζετε σηστήνω να δείτε ταινίες της Μαίη Γουέστ, πασίγνωστης για τα πνευματώδη υπονοούμενά της, η οποία ξεκίνησε ως σεξοβόμβα και σταρ και κατέληξε μέσω Βέγκας και ραδιοφώνου να μείνει θρυλική ως Queen of Camp.