Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018

Το σπίτι μου θέλουν οι τοκογλύφοι; ―Σιγά το ποσό, λέτε;





Για χρόνια είχα ένα κάπως μεγάλο ποσό σε λογαριασμό τράπεζας. Πριν λίγες μέρες άδειασα αυτό το λογαριασμό στον οποίο δε μένει σχεδόν τίποτε.
Μοιάζει άστοχο άραγε που, μετά από όλα τα χρόνια που είχα στην τράπεζα καταθέσεις, τώρα ακριβώς μου τηλεφώνησαν για να μου προσφέρουν εντελώς δωρεάν τη 'χρυσή' πιστωτική; Με επιλογή μου μάλιστα αν προτιμώ visa ή mastercard προσφέρουν πιστωτική ψηλού ορίου σ΄εμένα που ούτε μισθό να τρέχει έχω ούτε μετρητά στην τράπεζά τους. Ταχύτατα μάλιστα, πιο γρήγορα απ' ό,τι θα «έβγαινε» δάνειο, θα στείλουν σπίτι μου με courier τα έγγραφα για να υπογράψω, ενώ με διαδικασία πιο άνετη κι από εκείνη του ΟΤΕ όταν πληρώνω τηλεφωνικά λογαριασμό, φρόντισε η συνομιλήτριά μου να μη με κουράσει ούτε για να της πω τον το αφμ και τον αρ. ταυτότητάς μου, αφού τα είχε μπροστά της κι απλώς επιβεβαίωνα τα πρώτα ή τελευταία νούμερα που εκείνη μου διάβαζε. Όχι ολόκληρα, η συνομιλία ηχογραφήθηκε επειδή μου έθεσαν δυό ερωτήσεις: 1. αν δίνω την άδειά μου να τσεκάρουν στον Τειρεσία πιθανότητα χρεών μου, και 2. αν το σπίτι μου είναι ιδιόκτητο.
Το σπίτι μου. Καταλάβατε νομίζω.


Θυμάμαι είχα διαβάσει στους αγγλικούς Times για τους κακοπληρωτές των τραπεζών, εκείνους που σε  καταλόγους που αγοράζουν η μια τράπεζα από την άλλη, σημειώνεται πλάι στα ονόματα να αποφεύγονται. Και δεν είμαστε καθόλου εκείνοι που νομίζετε.
Εμείς οι κοινοί θνητοί κρίνουμε με όρους σπιτονοικοκύρη κι εκοικιαστή. Για καλό πελάτη έχουμε όποιον πληρώνει στην ώρα του, δεν αργεί, δε δικαιολογείται και δε χρωστά πουθενά ενώ προς αποφυγήν έχουμε όποιους καθυστερούν ή, γενικά, όποιους όπως το λέει κι η λέξη: μας κακοπληρώνουν.
Αυτά εμείς, οι φουκαράδες. Εμείς που, όταν μας χρωστούν, ακόμα και δικαστήρια να μας δικαιώσουν μόνο με διασυνδέσεις σε φουσκωτούς και μαχαιροβγάλτες του υποκόσμου θα ξαναδούμε τα χρήματά μας. Διότι εμείς δεν ξέρουμε πώς γίνεται ούτε το πάμε στα άκρα. Εμείς δεν είμαστε τοκογλύφοι· δανείζουμε στο φίλο που θα μας τα επιστρέψει όχι στο φίλο που έχει το ακίνητο που βάλαμε στο μάτι. Γι' αυτό, εξυπακούεται, εμείς φτωχαίνουμε ενώ η τράπεζα πλουτίζει.

Αν η συγκεκριμένη κάρτα ή τράπεζα, φακέλωνε, σαν Άγγλος τραπεζίτης, τους πελάτες της, θα ήξερε ότι είμαι προς αποφυγήν. Από εμένα δεν έχει κερδίσει ποτέ τόκο.
Στη ζωή μου, με εξαίρεση κάτι λουλούδια ή μικροδωράκια για να μην εμφανιστώ με άδεια χέρια σε πάρτυ και γιορτές όταν, τότε στα φοιτητικά μου χρόνια τύχαινε μέσα του μήνα να ξεμένω, ποτέ μου δεν αγόρασα με πίστωση ό,τι δε θα είχα να πληρώσω, και ποτέ δεν επέλεξα την εξόφληση με δόσεις, αφού δόση σημαίνει τόκοι σε όσα ξόδεψα.
Εκμεταλλεύομαι τις 30 με 40 ημέρες άτοκης προθεσμίας που δίνει κάθε τράπεζα και το χρέος στις πιστωτικές μου αποπληρώνεται, αυτόματα με πάγια εντολή μου, σε ορισμένη ημερομηνία κάθε μήνα. Ολόκληρο, επειδή το ποσό αυτό ποτέ δεν ξεπερνά το ποσό που μπορώ να ξοδέψω. Τις πιστωτικές κάρτες τις χρησιμοποιώ σα χρεωστικές δηλαδή σα μετρητά που απλώς με βολεύει να μην έχω πάνω μου. Δεν ξεγελιέμαι δηλαδή, οι κάρτες δεν είναι δάνειο.
Είναι πρακτικό να μην έχω μαζί μου μετρητά και δίνει ένα αίσθημα ασφάλειας να ξέρω πως σε μια μεγάλη ανάγκη θα είχα πρόσβαση στα δανεικά της κάρτας μα ούτε λεπτό στη ζωή μου- σε ευκολίες ή δυσκολίες- δεν ξεγελάστηκα να χρησιμοποιήσω αυτά τα δανεικά.

Το ξέρω πως είμαι εξαίρεση, δεν κινδυνεύω.  Άλλοι όμως είναι ευάλωτοι. Άλλοι την προσφορά πιστωτικής την ώρα ακριβώς που άδειασε ο λογαριασμός ίσως την έβλεπαν ως τύχη και μεσολάβηση της Θείας Πρόνοιας. Γι αυτό και σας τα λέω. Δεν είναι.
Οι τράπεζες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα ούτε έχουν ανοιχτή γραμμή προς προσευχές και αγίους. Οι τράπεζες είναι  νόμιμοι τοκογλύφοι που όσο δεν περιφρονούν εκείνα τα ψιλά τα δεξιά της υποδιαστολής που μας χρεώνουν για κάθε εξυπηρέτηση, τόσο καθόλου δε θα διστάσουν να  κάνουν στόχο τα μεγάλα όπως το σπίτι μας, δηλαδή τη ζωή μας.
Γι αυτό και εικόνα πάνω έχω το αλώνι μου: Μονάχα εγώ εδώ θα αλωνίζω.


Μιά και είμαστε στο θέμα φέρνω μια λίστα με όσα μάς κλέβουν οι καλές μας τράπεζες. Χρεώσεις που καθόλου δεν ακύρωσαν αφότου η ελληνική Δικαιοσύνη τις έκρινε παράνομες. Αυτές ―όπως π.χ. τη χρέωση «εξόδων» δηλαδή «προμήθειας» για μεταφορά χρημάτων σε άλλη τράπεζα, ούτε εγώ η προσεκτική καταφέρνω να αποφύγω, άλλοτε επειδή βιάζομαι και με βολεύει και λέω στον εαυτό μου ότι εντάξει, μια φορά είναι /στο κάτω-κάτω στοιχίζει λιγότερο από το να σηκωθώ να πάω να σταθώ στην ουρά της άλλης τράπεζας και άλλοτε με δικαιολογία το, χαρά των τραπεζών: σιγά το ποσό.

Σιγά το ποσό; Χμ..  Φέρνω:
τη λίστα παρανομιών κι απ' αυτήν φαίνεται για τι αστρονομικό ποσό μιλάμε, τι μαζεύεται.
Μαζί μ' αυτήν φέρνω και λύση  το «τι να κάνουμε» από το Press Project όπου μάς δίνει σύνδεσμο του εξαιρετικού ΕΚ.ΠΟΙ.ΖΩ για ομαδικές μηνύσεις. Για σάς που ακόμη έχετε τα κουράγια (διότι εγώ- δεν είναι του παρόντος (ούτε με τράπεζα) αλλά έχω καεί και δικαιωθεί στα ελληνικά δικαστήρια μα καλή η ηθικό δικαίωση, ωραίο να κερδίζεις,  αλλά φράγκο δεν είδα ούτε τιμωρία του απατεώνα.

Με την ευκαιρία επίσης, για το «σιγά το ποσό» που είπα πιο πάνω, θυμήθηκα και σας φέρνω, από τη Mary Poppins, το θαυμάσιο παραμύθι του 20ου αίώνα με νεράιδα αλλά και τραπεζίτη και σουφραζέτα, 2 τραγούδια:
Fidelity Fiduciary Bank  το τραγούδι για εκείνο το νόμισμα 2 πεννών που ο μικρός γιος τραπεζίτη δε θέλει να καταθέσει, προτιμά να το δώσει για να φάνε τα πουλιά, κι η πεισματωμένη αντίστασή του εξοργίζει τους τραπεζίτες μέχρι που κινδυνεύει ακόμα κι η θέση του πατέρα του. Δυό πέννες ταΐζουν τα πουλιά αλλά δυό πέννες σε κάνουν και πλούσιο, κατακτητή και στυλοβάτη του πολιτισμού μας.
Α British Bank – από τον κύριο Μπανκς ύμνος των  τραπεζών: Η βρετανική τράπεζα κυβερνιέται όπως το βρετανικό σπιτικό: Παράδοση, πειθαρχία και κανόνες είναι τα εργαλεία και δίχως αυτά έχουμε αταξία, Χάος, ηθική κατάρρευση.
__________________________________________________________




Τhe Press Project

του Θάνου Καμήλαλη
Η διαμάχη πολιτών – τραπεζών για παράνομες υπερχρεώσεις και καταχρηστικούς όρους ξεκινάει στις αρχές του αιώνα, όταν πρώτα το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, έπειτα το Εφετείο Αθηνών και τελεσίδικα ο Άρειος Πάγος με την υπ’ αριθ. 1219/2001 απόφαση του, δικαίωσαν την συλλογική αγωγή που είχε καταθέσει η Ένωση Καταναλωτών – Η Ποιότητα της Ζωής (ΕΚ.ΠΟΙ.ΖΩ) κατά μίας σειράς γενικών όρων και υπερβολικών επιβαρύνσεων που επέβαλλε η Citibank. Υπέρ της Citibank είχε παρέμβει και η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών. Οι δικαστικές συγκρούσεις συνεχίστηκαν και τα επόμενα χρόνια: Το 2003 το Εφετείο Αθηνών και το 2005 ο Άρειος Πάγοςαποφάνθηκαν υπέρ των δανειοληπτών που είχαν προσφύγει συλλογικά κατά της Εμπορικής Τράπεζας διαπιστώνοντας 15 παράνομους όρους  που οδηγούν  σε αυθαίρετες χρεώσεις, αδιαφάνεια  και υπονόμευση των δικαιωμάτων τους. Η απόφαση του Εφετείου μάλιστα αναφέρει ότι ισχύει «έναντι πάντων  και αν δεν ήταν διάδικοι και, επομένως, όσα αυτή καθορίζει ισχύουν και για τις άλλες  τράπεζες», ήταν άμεσα εκτελεστέα και ορίζει και χρηματική αποζημίωση του δανειολήπτη για κάθε παραβίαση της.

Τέλος, με δύο αποφάσεις του το 2007, το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών και το 2010 ο Άρειος Πάγος έκριναν παράνομους 14 όρους που προβλέπουν  την επιβολή προμηθειών ή εξόδων  για τραπεζικές εργασίες. Πρόκειται για χρεώσεις που επιβαρύνουν αδικαιολόγητα τις καθημερινές τραπεζικές συναλλαγές των πολιτών, μεταξύ των οποίων και η πιο… διαδεδομένη, αυτή της επιβολής προμήθειας για κατάθεση σε λογαριασμό τρίτου. Η ΕΚ.ΠΟΙ.ΖΩ τονίζει ότι λόγω των ομαδικών αγωγών που έχουν βασιστεί σε αυτές τις αποφάσεις οι τράπεζες έχουν υποχρεωθεί να καταβάλουν περισσότερα από 2 εκατ. ευρώ.

Oι τράπεζες εξακολουθούν ακόμα και σήμερα να χρησιμοποιούν τέτοιες αδιαφανείς και παράνομες μεθόδους, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη
Το 2008 η Πολιτεία αποφάσισε να εναρμονιστεί με τις δικαστικές αυτές αποφάσεις. Με δύο Υπουργικές Αποφάσεις, πρώτα το 2008 κι έπειτα το 2011 που τροποποιήθηκε και ενισχύθηκε η πρώτη, οι κυβερνήσεις Καραμανλή και Παπανδρέου θεωρητικά έβαλαν τέλος στις χρεώσεις των τραπεζών που είχαν κριθεί παράνομες. Ωστόσο, πρακτικά και με ελάχιστες εξαιρέσεις, οι τράπεζες εξακολουθούν ακόμα και σήμερα να χρησιμοποιούν τέτοιες αδιαφανείς και παράνομες μεθόδους, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη. Μάλιστα, στη σημερινή περίοδο των capital controls, τα έσοδα των τραπεζών εις βάρος των πολιτών πληθαίνουν, καθώς η χρήση του πλαστικού χρήματος έχει εύλογα αυξηθεί.

Η αυθαιρεσία τους αυτή φαίνεται ότι βασίζεται σε τρεις πυλώνες. Ο πρώτος είναι ότι αυτές οι χρεώσεις αφορούν, εφόσον εξεταστούν μεμονωμένα, μικροποσά, ωστόσο εάν προστεθούν βγάζουν λογαριασμό εκατομμυρίων ευρώ. Ο δεύτερος, η ελλιπής ενημέρωση των καταναλωτών πάνω στα δικαιώματα τους και στη νομιμότητα η όχι των τραπεζικών χρεώσεων. Ο τρίτος και σημαντικότερος, το ότι καμία κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν εφάρμοσε  την ισχύουσα νομοθεσία,  τις δικαστικές και πολιτικές αποφάσεις, και (στην περίπτωση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ) την ευρωπαϊκή οδηγία του 2015 για τις χρεώσεις στις πιστωτικές κάρτες, αφήνοντας ελεύθερες τις τράπεζες να συνεχίζουν ανενόχλητες τις παράνομες χρεώσεις και τους καταχρηστικούς όρους.

Θα επιχειρήσουμε να κατατάξουμε τα παράνομα αυτά «χαράτσια» σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: α) Τις χρεώσεις σε καταθέσεις, εμβάσματα και τραπεζικούς λογαριασμούς β) τις χρεώσεις σε πιστωτικές κάρτες και γ) τους καταχρηστικούς όρους σε (κυρίως στεγαστικά) δάνεια. Παράλληλα, στο τέλος θα βρείτε οδηγίες για το τι μπορείτε να κάνετε, ατομικά ή σε συνεργασία με τη μη κερδοσκοπική ΕΚ.ΠΟΙ.ΖΩ.

Καταχρηστική προμήθεια σε κάθε συναλλαγή

Κάθε έμβασμα που κατατίθεται στην τράπεζα ή μεταφέρεται από έναν λογαριασμό σε λογαριασμό τρίτου χρεώνεται αυθαίρετα με προμήθεια, ακόμα και εάν η συναλλαγή γίνεται διαδικτυακά, μέσω e-banking. Η προμήθεια που λαμβάνουν οι τράπεζες για καθεμία τέτοια συναλλαγή κυμαίνεται από 8 έως 125 ευρώ για τα εμβάσματα σε κατάστημα και από 1 έως 10 ευρώ για τα εμβάσματα που πραγματοποιούνται μέσω ίντερνετ. Στο παρακάτω infographic μπορείτε να δείτε τα ποσά που χρεώνουν οι 4 συστημικές τράπεζες (Eurobank, Εθνική, Πειραιώς και Alpha) για αυτές τις συναλλαγές:



Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η επιβολή προμήθειας για καταθέσεις σε λογαριασμό τρίτου έχει κριθεί παράνομη από τον Άρειο Πάγο, ενώ είναι επίσης αντίθετη στην Υπουργική Απόφαση με αριθμό Ζ1 21/13-1-2011, που τροποποίησε την προηγούμενη του 2008. Παράλληλα, οι αποφάσεις αυτές έχουν κρίνει παράνομες και καταχρηστικές μια σειρά από άλλες χρεώσεις στους τραπεζικούς και συγκεκριμένα:

  • Την  επιβολή εξόδων κίνησης σε λογαριασμούς ταμιευτηρίου ή τρεχούμενους (0,80 ευρώ συνήθως ανά κίνηση μετά την τέταρτη κίνηση κάθε μήνα)
  • Την  επιβολή εξόδων αδράνειας σε καταθετικούς λογαριασμούς  που παραμένουν ακίνητοι για διάστημα μεγαλύτερο των 18 μηνών
  • Την  μονομερή από την τράπεζα διαμόρφωση του επιτοκίου καταθέσεων, δίχως αναφορά σε εύλογα  κριτήρια
  • Τον  περιορισμό της ευθύνης της τράπεζας σε περίπτωση που γίνει παράνομη χρήση του απωλεσθέντος  ή κλαπέντος βιβλιαρίου καταθέσεως
  • Την  επιβολή εξόδων  τήρησης και παρακολούθησης  στους λογαριασμούς καταθέσεων
  • Την  μονομερή μεταβολή  των όρων λειτουργίας των  λογαριασμών καταθέσεων
  • Τον  μονομερή καθορισμό των ημερών δέσμευσης και διαθεσιμότητας και μετάθεσης της έναρξης  τοκοφορίας αναφορικά με ποσά που κατατίθενται
Η ΕΚ.ΠΟΙ.ΖΩ τονίζει ότι ακόμα και σήμερα, αρκετά χρόνια μετά την έκδοση των σχετικών αποφάσεων, οι τράπεζες συνεχίζουν να υποβάλουν τους καταναλωτές σε τέτοιες χρεώσεις, με ελάχιστες εξαιρέσεις.


Η Ευρωπαϊκή Οδηγία και οι χρεώσεις στις πιστωτικές

Οποιαδήποτε βούληση για έλεγχο στις χρεώσεις των τραπεζών εγκαταλείφθηκε
Το Μάρτιο του 2015 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε, με 621 ψήφους υπέρ, 26 κατά και 29 αποχές, την επιβολή πλαφόν στις προμήθειες που υποχρεούνται να καταβάλουν στις τράπεζες οι επιχειρήσεις λιανικής για τις πληρωμές μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών. Σύμφωνα με την Οδηγία οι προμήθειες και τα έξοδα που χρεώνουν τα πιστωτικά ιδρύματα στους πωλητές λιανικής για την εκτέλεση και την εκκαθάριση των πληρωμών έχουν πλέον ανώτατο όριο 0,3% επί της αξίας οποιασδήποτε διασυνοριακής συναλλαγής με πιστωτική κάρτα και 0,2% επί της αξίας οποιασδήποτε διασυνοριακής συναλλαγής με χρεωστική κάρτα. Για τις εγχώριες συναλλαγές, η προμήθεια των τραπεζών για τις συναλλαγές έχει πλέον πλαφόν 0,2% επί του ετήσιου μέσου όρου όλων των πληρωμών με τη χρήση χρεωστικών καρτών. Η οδηγία επηρεάζει τις προμήθειες τις οποίες χρεώνουν οι τράπεζες οι οποίες χρησιμοποιούν συστήματα καρτών, όπως VISA και MasterCard, πρακτική που ακολουθεί το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.

Η Ευρωπαϊκή Οδηγία με αριθμό 751/2015 τέθηκε σε ισχύ από τον περασμένο Οκτώβριο, μόνο που στην Ελλάδα δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα. Οι τράπεζες εξακολουθούν  να επιβάλουν στις επιχειρήσεις έξοδα προμήθειας που κυμαίνονται στο 2 με 3% κάθε συναλλαγής.

Οι υπερβολικές χρεώσεις των τραπεζών και το ζήτημα της εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Οδηγίας προκάλεσαν πρόσκαιρα και το ενδιαφέρον της σημερινής κυβέρνησης, η οποία για ένα (μικρό) διάστημα εμφανιζόταν έτοιμη να ασχοληθεί με το θέμα και να υποχρεώσει τις τράπεζες να συμμορφωθούν. Στις 15 Δεκεμβρίου 2015 ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης χαρακτήρισε, από το βήμα της Βουλής, «αδιανόητες» τις χρεώσεις τραπεζών για συναλλαγές με κάρτες και επιχείρησε να θέσει το ζήτημα στην Τράπεζα της Ελλάδος και την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών (ΕΕΤ).

Η κυβέρνηση προσπάθησε να βάλει τις τραπεζικές υπερχρεώσεις στη χρήση πιστωτικών καρτών στην ατζέντα της. Ενδεικτικό είναι το πρωτοσέλιδο της «Αυγής» στις 18 Ιανουαρίου 2016, όταν τόνισε ότι οι τράπεζες «χρεώνουν 17,5 φορές παραπάνω το πλαστικό χρήμα». Ωστόσο οι προθέσεις Αλεξιάδη συνάντησαν… τοίχο, όταν η ΕΕΤ αρνήθηκε κατηγορηματικά να συζητήσει οποιαδήποτε αλλαγή στις προμήθειες, απαντώντας ότι το καταστατικό της, δεν επιτρέπει την εξέταση, συζήτηση και λήψη απόφασης οποιουδήποτε θέματος αφορά στην τιμολογιακή πολιτική των μελών της, συμπεριλαμβανομένου και του άμεσου ή έμμεσου καθορισμού τιμών.

Και κάπως έτσι, οποιαδήποτε κυβερνητική πρωτοβουλία εγκαταλείφθηκε. Οποιαδήποτε βούληση για έλεγχο στις χρεώσεις των τραπεζών εγκαταλείφθηκε, κάτι που φαίνεται και από τη μη ανταπόκριση του υπουργού Οικονομίας, Γιώργου Σταθάκη, του υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας Θεόδωρου Μητρακου και άλλων αρμόδιων στελεχών στην επιστολή της Γενικής Διευθύντριας της ΕΚ.ΠΟΙ.ΖΩ, Παναγιώτας Καλαποθαράκου με θέμα τις αδιαφανείς τραπεζικές προμήθειες τον Απρίλιο του 2016.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες χρεώσεις που σχετίζονται με τη χρήση πιστωτικών καρτών, παράνομες έχουν κριθεί:

  • Η προμήθεια της τράπεζας για την ανάληψη δανείου μέσω της πιστωτικής κάρτας
  • Η μετακύλιση  στον κάτοχο της κάρτας την ευθύνη για κάθε παράνομη χρήση της πιστωτικής κάρτας  που έγινε εξαιτίας κλοπής ή απώλειάς της, δίχως να εξαρτούν την ευθύνη αυτή από  υπαιτιότητα του καταναλωτή
  • Η δυνατότητα της τράπεζας να μεταβάλει (αυξάνει) μονομερώς το επιτόκιο, δίχως  να αναφέρονται στην σύμβαση συγκεκριμένα και εύλογα κριτήρια  με βάση τα οποία θα γίνει η αύξηση
  • Ο καθορισμός  ως αποκλειστικά αρμοδίων για την εκδίκαση των διαφορών μεταξύ της τράπεζας και των  πελατών τα δικαστήρια των Αθηνών με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται και να δυσχεραίνονται  στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους οι καταναλωτές από άλλες πόλεις
  • Η πρόβλεψη ότι αν ο καταναλωτής δεν αντιδράσει σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, σημαίνει ότι  ο καταναλωτής έλαβε το μηνιαίο λογαριασμό από την τράπεζα και δεν μπορεί να τον  αμφισβητήσει
Η στέρηση σε κάθε περίπτωσης την δυνατότητα του καταναλωτή να προβάλει κατά της τράπεζας ενστάσεις  που έχει κατά του προμηθευτή 
Όροι που επιβαρύνουν τους δανειολήπτες

Όσον αφορά τα δάνεια, κυρίως τα στεγαστικά. οι τράπεζες φροντίζουν κι εδώ να επιβαρύνουν τους καταναλωτές με επιπλέον χρεώσεις, που πολλές φορές βασίζονται στα ψιλά γράμματα των συμβολαίων. Οι πιο διαδεδομένες από αυτές, είναι ο υπολογισμός των τόκων με έτος 360 ημερών αντί 365, τα «έξοδα φακέλου» αλλά και η... ευφυέστατη ιδέα να υποχρεώνεται ο δανειολήπτης να καταβάλει προμήθεια στην τράπεζα όταν εξοφλεί πρόωρα το δάνειο του.

Αναλυτικά,η απόφαση 430/2005 του Αρείου Πάγου έκρινε παράνομες και καταχρηστικές τις παρακάτω τραπεζικές χρεώσεις, σχετικά με τα δάνεια:
Όρο σύμφωνα με τον οποίο η τράπεζα υπολογίζει τους τόκους με έτος 360 ημερών αντί  με 365 ή 366  ημερών, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται  πρόσθετα ο δανειολήπτης
Στην περίπτωση της σταδιακής εκταμίευσης του στεγαστικού δανείου την επιβάρυνση του δανειολήπτη  με τόκους για όλο το ποσόν του δανείου εξαρχής, μολονότι αυτός δεν κάνει χρήση του ποσού που κατατίθεται σε δεσμευμένο καταθετικό  λογαριασμό
  • Καταχρηστικός ο όρος με τον οποίο οι καταναλωτές υποχρεώνονται  να καταβάλλουν στις Τράπεζες, όταν εξοφλούν πρόωρα στεγαστικό δάνειο, ποσό που συνήθως  ανέρχεται σε 2,50% επί του προεξοφλούμενου κεφαλαίου του δανείου
  • Η  είσπραξη από την τράπεζα για τη χορήγηση του δανείου εξόδων χρηματοδότησης,  ύψους μάλιστα 1% επί του ποσού του δανείου
Η  είσπραξη εξόδων φακέλου
Η  αξίωση της τράπεζας, σε περίπτωση πρόωρης εξόφλησης δανείου,  να καταβάλει ο δανειολήπτης ποσό ύψους 2,5% επί  του ποσού που αφορά η πρόωρη προεξόφληση, σε   δάνεια με κυμαινόμενο επιτόκιο
Η δυνατότητα της τράπεζας να προσαρμόζει μονομερώς το επιτόκιο στα δάνεια με κυμαινόμενο  επιτόκιο, δίχως η προσαρμογή  αυτή να είναι  σε συνάρτηση με κάποιο εύλογο κριτήριο  (λ.χ.  το διατραπεζικό επιτόκιο euribo, επιτόκιο ΕΚΤ) ή  να αξιώνει την επιστροφή του δανείου αν ο λήπτης του δανείου δεν αποδεχθεί την προσαρμογή
Η δυνατότητα της τράπεζας να καταγγέλλει τη σύμβαση σε περίπτωση καθυστέρησης πληρωμής  οποιασδήποτε δόσης
Η  εκχώρηση από τον δανειολήπτη των μισθωμάτων του ακινήτου στην τράπεζα προς πρόσθετη  διασφάλισή της
Η  επιφύλαξη της δυνατότητας είσπραξης από την τράπεζα προμήθειας κατά τη διάρκεια  του δανείου
Να μην ελευθερώνεται ο εγγυητής αν η τράπεζα από δικό της πταίσμα δεν μπόρεσε να ικανοποιηθεί  από τον δανειολήπτη ή αν η τράπεζα παραιτήθηκε από άλλες ασφάλειες που υπήρχαν για  το δάνειο
Να διαιωνίζεται η ευθύνη του εγγυητή ακόμα και όταν η τράπεζα δεν επιδιώκει σε ορισμένες  προθεσμίες δικαστικά την ικανοποίησή της από τον δανειολήπτη, μολονότι η οφειλή  του δανειολήπτη είναι ληξιπρόθεσμη

Τι μπορείτε να κάνετε
Στο νέο ThePressProject προσπαθούμε να δώσουμε προσοχή και στο Solution Journalism, δηλαδή στην παροχή λύσεων για ένα ζήτημα και όχι μόνο την απλή καταγραφή του. Όπως αναφέραμε και παραπάνω. οι τράπεζες φαίνεται ότι βασίζονται μεταξύ άλλων στο ότι αυτές οι καταχρηστικές χρεώσεις αφορούν μικρά ποσά, που ο καταναλωτής δέχεται ως «θεσφατα» και συνεχίζει να πληρώνει κανονικά, μη έχοντας εναλλακτική λύση, καθώς αρκετές από τις παραπάνω χρεώσεις επιβάλλονται από το σύνολο των τραπεζικών ιδρυμάτων. Ωστόσο, υπάρχει η λύση των ομαδικών αγωγών, που έχει αποδειχθεί νικηφόρα στο παρελθόν και αποκάλυψε ουσιαστικά αυτές τις παρανομίες και αυθαιρεσίες των τραπεζών, με αποφάσεις που απαγόρευαν ρητά και συγκεκριμένα δεκάδες όρους.

Η ΕΚ.ΠΟΙ.ΖΩ προσφέρει συμπληρωμένη μία φόρμα καταγγελίας για να τη χρησιμοποιούν οι καταναλωτές τόσο ατομικά, εάν δεν είναι μέλη της, όσο για συλλογικές αγωγές. Πρόκειται για ένα Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που αριθμεί αυτήν τη στιγμή περισσότερα από 26.000 μέλη, στα οποία παρέχει δωρεάν προσωπικές νομικές συμβουλές για κάθε καταναλωτικό πρόβλημα, ενώ παρεμβαίνει και εξψδικαστικά παρακολουθώντας, όπως υποστηρίζει, συνεχώς τις υποθέσεις. Οι συλλογικές της αγωγές κατά των τραπεζών έχουν αποφέρει επιστροφές που ξεπερνούν τα 2 με 3 εκατομμύρια ευρώ. Οι αγωγές της δεν αφορούν μονο τις τραπεζικές χρεώσεις, αλλά και μια σειρά άλλων φορέων που παραβι'ζουν τα δικαιώματα του καταναλωτή, μεταξύ των οποίων οι εισπρακτικές εταιρείες και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.



Μία νέα τεράστια  επιτυχία έχει η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. στο δικαστικό αγώνα που διεξάγει για την προστασία των καταναλωτών από παράνομες τραπεζικές χρεώσεις.

Με τις με αριθμό 711/2007 και 961/2007 αποφάσεις του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών που εκδόθηκαν μετά από συλλογικές αγωγές της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. κατά δύο μεγάλων τραπεζών  κρίνονται καταχρηστικοί 14 όροι που προβλέπουν την επιβολή προμηθειών ή (δήθεν)  εξόδων  για τραπεζικές εργασίες ή προβλέπουν αυθαιρεσίες στη διαμόρφωση των επιτοκίων. Πρόκειται για πλήθος όρων που κατά περίπτωση βρίσκουν εφαρμογή στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, επιβαρύνοντας αδικαιολόγητα τις καθημερινές συναλλαγές των καταναλωτών με τις τράπεζες. Ειδικότερα, καταχρηστικοί κρίνονται με τις παραπάνω αποφάσεις μεταξύ άλλων οι όροι που ενυπάρχουν στους λογαριασμούς καταθέσεων και προβλέπουν:

την επιβολή προμήθειας για κατάθεση στο λογαριασμό τρίτου (1,40 ευρώ)
την επιβολή εξόδων κίνησης σε λογαριασμούς ταμιευτηρίου ή τρεχούμενους (0,80 ευρώ ανά κίνηση μετά την τέταρτη κίνηση κάθε μήνα)
την επιβολή επιβάρυνσης στον δανειολήπτη 50 ευρώ για τη χορήγηση από την τράπεζα βεβαίωσης οφειλών
την επιβολή εξόδων  τήρησης και παρακολούθησης στους λογαριασμούς καταθέσεων
την μονομερή μεταβολή  των όρων λειτουργίας των λογαριασμών καταθέσεων
τον μονομερή καθορισμό των ημερών δέσμευσης και διαθεσιμότητας και μετάθεσης της έναρξης τοκοφορίας αναφορικά με ποσά που κατατίθενται
την επιβολή εξόδων αδράνειας (0,60 ή 1,00 ευρώ ανά μήνα) σε καταθετικούς λογαριασμούς που παραμένουν ακίνητοι για διάστημα μεγαλύτερο των 18 μηνών
τον περιορισμό της ευθύνης της τράπεζας σε περίπτωση που γίνει παράνομη χρήση του απωλεσθέντος ή κλαπέντος βιβλιαρίου καταθέσεως

Πως πρέπει να αντιδράσετε;
Απευθύνεστε, εγγράφως, με αίτησή σας στο τραπεζικό κατάστημα αμφισβητώντας το ποσό με το οποίο αδικαιολόγητα, παράνομα και καταχρηστικά χρεώνεστε και ζητάτε αντιλογισμό. Υπόδειγμα


 ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
Οι παραπάνω όροι χρησιμοποιούνται σχεδόν από όλες τις τράπεζες, με υψηλότερες ή μικρότερες των παραπάνω επιβαρύνσεων. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι αποφάσεις  που εκδίδονται επί συλλογικής αγωγής, όπως οι παραπάνω, ισχύουν και σε βάρος όλων των τραπεζών που χρησιμοποιούν τις ίδιες πρακτικές. Το παράνομο κέρδος, το οποίο αποκομίζουν οι τράπεζες σε βάρος των καταναλωτών από τη χρήση των παραπάνω καταχρηστικών αυτών όρων, ανέρχεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.  Αν αναλογισθεί κανείς ότι και στο πρόσφατο παρελθόν έχουν κριθεί επίσης καταχρηστικές και  πλήθος άλλων τραπεζικών πρακτικών, καθίσταται σαφές ότι οι παράνομες επιβαρύνσεις έχουν κυριαρχήσει στην καθημερινή πρακτική των τραπεζών. Οι καταναλωτές ασφαλώς μπορούν να διεκδικήσουν την επιστροφή των χρημάτων που έχουν υποχρεωθεί να καταβάλουν σε εφαρμογή των παράνομων τραπεζικών πρακτικών. Ωστόσο, για ευνόητους πρακτικούς λόγους, στις περιπτώσεις που πρόκειται για μικροχρεώσεις, η διεκδίκηση αυτή είναι σχεδόν αδύνατη.

Η Πολιτεία θα πρέπει γι’ αυτό να θεσπίσει, κατ’ αντιστοιχία προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, μέσα προστασίας που θα προβλέπουν την αποστέρηση των παράνομων κερδών από τις τράπεζες και τη διάθεσή τους για κοινωφελείς σκοπούς. Τούτο είναι αναγκαίο προκειμένου να επέλθει ένα αποτελεσματικό πλήγμα στα ίδια τα κίνητρα που παράγουν τις παράνομες αυτές πρακτικές.

Η  ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους αρμόδιους φορείς, ιδίως το Υπουργείο Ανάπτυξης, να αναλάβουν επιτέλους τις δικές τους ευθύνες στην προστασία των καταναλωτών και να υποχρεώσουν τις τράπεζες, με την απειλή των προβλεπομένων διοικητικών κυρώσεων, να εγκαταλείψουν τις παράνομες πρακτικές. Δεν μπορεί, εξάλλου, να μην παρατηρήσει κανείς ότι οι κανονιστικές παρεμβάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος στα παραπάνω ζητήματα καταγράφονται ως εξαιρετικά προβληματικές και κατώτερες των προσδοκιών και περιστάσεων, καθώς, όπως προκύπτει και από τις παραπάνω δικαστικές αποφάσεις που ρητά αναφέρονται σε αυτές, υστερούν  σε σχέση με την προστασία που παρέχει η νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών. 1 Ιανουάριος, 2011
____________________________________











Δευτέρα 26 Μαρτίου 2018

Νομοσχέδιο για τα οικόσιτα: Διαβούλευση και αντιδράσεις




Τι ζητάμε εμείς οι φιλόζωοι από ένα νόμο; Τα απλά και αυτονόητα. Σοβαρές ποινές για εγκατάλειψη και κακοποίηση (μήπως παταχθούν οι δυό αυτές μάστιγες στον τόπο μας), διευκολύνσεις για σωματεία που δραστηριοποιούνται στο χώρο της προστασίας  αδέσποτων και, για μας τους ιδιώτες ένα νόμο που να θέτει τους βασικούς κανόνες ευζωίας ώστε το κάθε κατοικίδιο να προστατεύεται νομικά από τις ιδιοτροπίες και τρέλες καθενός που ορίζοντας εαυτόν μέγα προστάτη του άμοιροι κατοικίδιου κάνει κατάχρηση εξουσίας δίχως να υπολογίζει τις ανάγκες του πλάσματος που έχει στην 'κατοχή΄του.

Από το κόψιμο ουράς για αισθητικούς λόγους μέχρι τη στοίβαξη μεγάλου αριθμού κατοικίδιων σε μικρό χώρο, το κλείσιμο σε διαμερίσματα, τις αλλεπάλληλες γέννες εξ αιτίας αδιαφορίας ή θεωριών περί 'φύσης' του ζώου και άλλα πολλά τέτοια που συναντάμε καθημερινά.

Τώρα που τίθεται σε Διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για τα οικόσιτα, αντί για λύσεις, μόνο προβλήματα βλέπουμε και πρόστιμα. Και οι φιλοζωικές Οργανώσεις αντιδρούν.


Σας φέρνω το Δελτίο Τύπου της ΠανελλαδικήςΦιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας, σας φέρνω συνδέσμους προς Διαβούλευση και, κατά τη συνήθεια του ιστολογίου, για να πιάνουμε το σφυγμό της κοινωνίας μας, φέρνω και σχόλια από κοινωνικά δίκτυα.
 Με τον Troy μου (πάνω εικόνα) 
που παρακολουθεί ανήσυχος τις εξελίξεις 

Υπογραφές:



Ο μονολογος της μπέλλας 
Ειμαι εξαλλη Διαβασα τα νομο για τα κατοικίδια Κύριε υπουργε Ξερετε τι δουλειά κανω εγω; 
Δουλεύω για την ισορροπία των ανθρώπων που στενάζουν ολα αυτα τα χρόνια απο τους νόμους που ψηφίζετε
 
Ειμαι εγω που όταν ανεβαινουν οι εντάσεις γαυγίζω για να τους δείξω πως πανε να ξεφυγουν απο τον εαυτό τους και να γίνουν απάνθρωποι
Ειμαι εγω που όταν με κοιτάνε οι άλλοι ανθρωποι που ειναι κατηφείς στο δρόμο απο τους νόμους που ψηφίζετε χαμογελάνε 
Είμαι εγω που γρυλλίζω το πρωί την κατάλληλη στιγμή για να με ταίσουν κι έτσι δείχνω πως ο χρόνος κυλάει κανονικά 
Ειμαι εγω που στεκομαι δίπλα τους να με χαιδεύουν οταν εχουν τις σκοτούρες που εσεις τους εχετε προκαλέσει
Επιδομα έπρεπε να μου δίνετε οχι να με κυνηγάτε
Κύριε υπουργέ ξανασκεφτείτε τις πραξεις που πατε να κανετε μια και εισασταν και οικολογος 
Ειμαι ενα μικρο κομματακι φυσης μεσα στα αδιεξοδα που εχει προκαλεσει η οικονομία σας 
Ενα απλο χαμόγελο μέσα στην οδύνη
Επιτρ´εψτε το στους πολιτες τουτης της χωρας 
Προσωπικα είμαι πια στειρωμένη αλλα εφερα εξι σκυλακια σ αυτό τον κόσμο σε άλλους καιρους που έκαναν χαρούμενους κι άλλους ανθρώπους και παιδιά 
Μην φέρνετε κι άλλη δυστυχία στη ζωή των φίλων μας των ανθρώπων 
Θα μπορούσα να σας δαγκώσω αλλα δεν θα το κάνω γιατι είμαι τόσο εξανθρωπισμένη που λυπάμαι τους ανθρώπους 
Εχω διαβάσει μαζι τους τόσα βιβλία κι εχω ακουσει τόσες μουσικές που νιώθω πια να τους καταλαβαίνω βαθεια
Ειναι ανυπεράσπιστοι 
Και με χρειάζονται για να τους ισορροπώ 
Γιατι η φυση μ έκανε να ξέρω κατι που εκείνοι εχουν ξεχάσει 
Την αναπνοη ,και την χαλάρωση της στιγμής 
Κι αυτό είναι θεραπευτικό και αναντικατάστατο 
Δεν ειναι σαν το αυτοκίνητο που λέτε Ειναι άλλο πραγμα

Ο Υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, "οικολογος" Γιάννης Τσιρώνης σχολιάζοντας το νομοσχέδιο για τα κατοικίδια, ειπε:
"Πληρώνουμε για το αυτοκίνητο μας, πληρώνουμε για το παπάκι μας, για το ζώο μας δεν θα πληρώσουμε;'"

Τα χαράτσια άθλιε οικοφασίστα Τσιρώνη, θα φορολογήσουν ένα σκύλο, αλλά όχι το κούνημα της ουράς του.

Το νομοσχέδιο για τα οικόσιτα ζωάκια,ευθύνης Τσιρώνη-Αποστόλου προσχηματικά τακτοποιεί το θέμα!Η ελληνική αναλγησία για τη φύση(ζώα-φυτά-δάση)ΔΕΝ θεραπεύεται με νόμους,αλλά με ανάλογη παιδεία,η οποία δεν υπάρχει!Απογοήτευση κι εκεί!Ο νέος νόμος ελαφρύνει και τις ποινές!Θλίψη!


@NChatzinikolaou καλημέρα Νίκο. Ρίξε μια ματιά. Είναι απαράδεκτο τόσα χρόνια οι πολίτες/εθελοντές να τρέχουν να καλύπτουν τα κενά της πολιτείας για να βελτιώσουν την πόλη τους και η κυβέρνηση να τους βάζει στο στόχαστρο χωρίς να λύνει το πρόβλημα

Διαβαστε κι ακουστε! Επαισχυντο νομοσχεδιο!!!! Θεωρει οσους εχουν πολλα ζωα σπιτι τους ψυχικα αρρωστους ή εμπόρους! Αισχος!!!!

Να πληρωνει ο κοσμος, λεει το νομοσχεδιο για τα ζωα, 100€ το χρονο για να εχει αστειρωτο το ζωο του ή 1000€ αν δεν εχει πληρωσει το ετησιο τελος αστειρωτου ζωου, να πληρωνει λεω εγω και κανα πενηνταρικο αν τρωει το ζωο μπισκοτακια, καμια ογδονταρα αν εχει ουρα και πεντακοσιες εκατον τριαντα πεντε χιλιαδες αμα γαυγιζει μετα τις 9 το βραδυ και καπως ετσι, εισπραττοντας μεχρι και απο ταοικοσιτα ζωα θα βγαλει η χωρα λεφτακια και σιγα σιγα θα απογειωθουμε. Νιαου ρε νιαμου

Vasilis Pavlidis το καλυτερο ειναι ρε που δν θα μπορεις να υιοθετησεις pet αν ειναι πανω απο 6 μηνων , σε φαση φανταζομαι τον μπατσο να ζηταει ληξιαρχικη πραξη γεννησης απο το αδεσποτο , η να φοραει γαντια και να τσεκαρει αν ειναι στειρωμενο





Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου παρουσίασαν σήμερα ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Βαγγέλης Αποστόλου και ο αναπληρωτής υπουργός, Γιάννης Τσιρώνης.
«Στόχος μας είναι να θεσπίσουμε ενιαία και επίκαιρη νομοθεσία» είπε ο κ. Αποστόλου και σημείωσε πως «έχουμε στο αρχείο μας προτάσεις των ενιαίων φορέων και μια σημαντική εμπειρία από το διάλογο που έχει προηγηθεί. Επιδίωξή μας είναι να συνυπάρξουν οι φιλοζωικές οργανώσεις με την τοπική αυτοδιοίκηση».
Από την πλευρά του, ο κ. Τσιρώνης κατά την παρουσίαση δήλωσε ότι «τα τελευταία επτά χρόνια έχουμε ένα πρωτοποριακό νόμο, για τα ευρωπαϊκά δεδομένα» και υπογράμμισε πως «η εμπειρία έδειξε ότι αυτός ο νόμος είχε κάποια προβλήματα εφαρμογής, χωρίς να σημαίνει ότι δεν ήταν στην σωστή κατεύθυνση».
Η στείρωση
Όπως αναφέρθηκε κατά τη συνέντευξη Τύπου, θα καταστεί υποχρεωτικό, εντός έξι μηνών, από την ψήφιση του νομοσχεδίου, ο ιδιοκτήτης του ζώου να το στειρώνει. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια των κινήσεών του (βόλτες κλπ) θα πρέπει να έχει υποχρεωτικά μαζί του το διαβατήριο, το οποίο θα αντικαταστήσει το βιβλιάριο υγείας του ζώου, χωρίς ουσιαστική επιβάρυνση. Αξίζει να σημειωθεί πως όποιος επιλέξει να μη στειρώσει το ζώο του, θα κληθεί να πληρώσει ετήσιο τέλος, το ύψους του οποίου ανέρχεται στα 100 ευρώ ετησίως.
Αστείρωτα ζώα μπορεί να έχει ο ιδιοκτήτης αρκεί αυτά να είναι ζευγάρι (αρσενικό και θηλυκό), με την καταβολή του ειδικού τέλους αστείρωτου ζώου. Έτσι δίνεται η δυνατότητα εξέλιξης των φυλών (σκύλων και γατών) και η αντικατάσταση των ζώων με απόκτηση απογόνων. 
Το τσιπ
Παράλληλα, αναγκαστικά το κατοικίδιο θα πρέπει να είναι τσιπαρισμένο και εγγεγραμμένο στη βάση δεδομένων του υπουργείου, με το κόστος του τσιπαρίσματος (σε όσους δεν το έχουν ήδη κάνει) να ανέρχεται στα 6 ευρώ.
Η μεταβίβαση ζώου
Ακόμη, γίνεται πιο αυστηρό το πλαίσιο της μεταβίβασης του ζώου. Αναλυτικότερα, όλη η διαδικασία θα πρέπει να γίνει πλήρως καταγεγραμμένη, προκειμένου οι αρχές να γνωρίζουν ποιος είναι ο ιδιοκτήτης και το πλήρες «ιστορικό» του ζώου συντροφιάς. Επίσης, θα απαγορευτούν τα ζώα βιτρίνας, ενώ στα pet shops θα υπάρχουν μόνο σε ειδικό, διαμορφωμένο χώρο καθώς και σε εκτροφεία που καλύπτουν τις προδιαγραφές ευζωίας.
Ταμείο ζωοφιλίας σε κάθε δήμο
Mε το νέο θεσμικό πλαίσιο προβλέπεται η σύσταση ταμείου ζωοφιλίας σε κάθε δήμο. Τα εν λόγω ταμεία θα ενισχύονται με πόρους που θα προέρχονται από τα τέλη μη στείρωσης, τα πρόστιμα καθώς και το τέλος από τα 6 ευρώ για το τσιπ. 

Τέλος, στο νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης η δυνατότητα δημιουργίας ενός ειδικού τέλους ζωοφιλίας στα είδη που πωλούνται στα καταστήματα ζώων συντροφιάς (pet-shops), με σκοπό την ενίσχυση της χρηματοδότησης των δήμων για τον εκσυγχρονισμό και τη δημιουργία υποδομών διαχείρισης των ζώων συντροφιάς.




Μωρ(οφιλοζω)ίας Εγκώμιον... (Υπουργικής & Κινηματικής)
Έχω βαρεθεί να διαβάζω εδώ και 2 μέρες, ΤΑ άπειρα σχόλια για το νέο νομοσχέδιο περί προστασίας των ζώων συντροφιάς που μπήκε σε διαβούλευση. «Έκτρωμα», «φασιστικό», «αίσχος» και πολλά ακόμα κοσμητικά… Όχι απλώς από μεμονωμένους «φιλόζωους» πολίτες –που αμφιβάλλω αν στο 95% του συνόλου τους έχουν διαβάσει το νομοσχέδιο ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ- αλλά και από φιλοζωικές οργανώσεις και φορείς και ομοσπονδίες που θα περίμενε κανείς να είναι τουλάχιστον περισσότερο νηφάλιες όταν εκφράζονται δημόσια, καθώς εκπροσωπούν θεσμικά το χώρο και θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικές…
Και για να μην μακρηγορώ:
1. Έχει το νομοσχέδιο «λάθη»;
Ναι έχει –και έχει αρκετά. Όπως ακριβώς έχουν ΟΛΑ τα νομοσχέδιο που κατατίθενται στη διαβούλευση. Και γι’ αυτό λέγεται νομο-ΣΧΕΔΙΟ.
2. Έχει το νομοσχέδιο «ανοησίες»-
Ναι έχει- και μερικές καραμπινάτες και τόσο εξόφθαλμες που αν εν τέλει ψηφιστούν θα καταπέσουν με το «καλημέρα» στο ΣτΕ π.χ. ορισμός ελάχιστων τετραγωνικών οικίας ώστε να επιτρέπεται η διατήρηση κατοικιδίου, αυτοπρόσωπη παρουσία για να υιοθετήσεις ζώο αν είσαι κάτοικος εξωτερικού (αλλά όχι αν είναι Έλληνας υπήκοος), απαγόρευση υιοθεσίας ΝΕΟΥ ζώου αν έχεις μεταβιβάσει το προηγούμενο (τσιπαρισμένο) κατοικίδιό σου.
3. Έχει το νομοσχέδιο «δομικές αδυναμίες»;
Ναι έχει, κυρίως ΔΥΟ, που η μία οδηγεί σε υποψίες 'ξεκαθαρίσματος λογαριασμών' και η δεύτερη σε υποψίες ότι οι συντάκτες του μάλλον ζουν στη Σουηδία (ή νομίζουν ότι είμαστε Σουηδία). Αφ’ ενός ο πλήρης εξοβελισμός των φιλοζωικών σωματείων από τη διαδικασία υιοθεσίας/περίθαλψης/διαχείρισης αδέσποτων ζώων. Και δεν αναφέρομαι στις «οργανώσεις»-παραμάγαζα κάποιων: αναφέρομαι στα ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΑ σωματεία, με ΑΦΜ, αναγνωρισμένα από πρωτοδικεία κτλ. Δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο λόγο για αυτό τον αποκλεισμό παρά το ότι οι συντάκτες του νομοσχεδίου είτε (α) δεν θέλουν να έχουν «στα πόδια τους» τα ενοχλητικά, ΝΟΜΙΜΩΣ λειτουργούντα, φιλοζωικά σωματεία, είτε (β) είναι…. Σουηδοί. Γιατί μόνο κάποιος Σουηδός (ήτοι κάποιος ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με την Ελληνική πραγματικότητα) ή μόνο κάποιος παντελώς ηλίθιος (ήτοι κάποιος ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα εν γένει) μπορεί να πιστεύει ότι αυτά τα οποία κάνουν αφιλοκερδώς, με τεράστια κατάθεση ατομικού χρόνου και πόρων, και με απίστευτο επαγγελματισμό εκατοντάδες φιλοζωικά σωματεία στην Ελλάδα εδώ και χρόνια, θα το κάνουν οι…. Δήμοι –το 99% των οποίων ΔΕΝ έχουν πόρους, διάθεση ή και τα δύο για κάτι τέτοιο. Για να μιλήσω με το παράδειγμα της Μυτιλήνη, όπου ζω: από 1 Ιανουαρίου μέχρι και σήμερα, το φιλοζωικό μας σωματείο έχει στειρώσει, χάρη σε ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΩΡΕΕΣ, περίπου ΣΑΡΑΝΤΑ αδέσποτες σκυλίτσες και ΟΓΔΟΝΤΑ γατούλες. Ο Δήμος Λέσβου ΟΥΤΕ ΜΙΑ -καθώς δεν έχει εγκριθεί ακόμα το σχετικό κονδύλι. Έχουμε ξοδέψει περίπου 7 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ευρώ σε έξοδα περίθαλψης αδέσποτων ζώων - ο Δήμος Λέσβου ΟΥΤΕ ΕΝΑ -αφού, πάμε πάλι!, -καθώς δεν έχει εγκριθεί ακόμα το σχετικό κονδύλι. Έχουμε δώσει για υιοθεσία (τσιπαρισμένα) ΠΕΝΗΝΤΑ αδεσποτάκια- ο Δήμος Λέσβου ΟΥΤΕ ΕΝΑ -αφού ο μοναδικός υπάλληλος του ασχολείται, αναγκαστικά!, μόνο με την περισυλλογή των ζώων. Με τον νέο νόμο, όλα αυτά θα πρέπει να τα κάνει ο Δήμος μας, ΑΠΟ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ. Ωραίο ανέκδοτο- ξέρω κι ένα άλλο με τον Τοτό!
Είναι, λοιπόν, το νομοσχέδιο «για πέταμα»;
ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ! Και αυτό γιατί, παρά τα παραπάνω, για ΠΡΩΤΗ φορά στην Ελλάδα μπαίνουν σε νομοθετικό κείμενο οι ΔΥΟ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ δημιουργίας αδέσποτων ζώων: οι γέννες και οι εγκαταλείψεις των ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ζώων. Και αυτές αντιμετωπίζονται αφ' ενός με το τέλος διατήρησης ΑΣΤΕΙΡΩΤΟΥ κατοικιδίου (100 ευρώ το χρόνο!) και την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ καταγραφή των γεννήσεων ιδιόκτητων ζώων και αφετέρου με την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ των κτηνιάτρων να ενημερώνουν αστυνομία & Δήμο όταν τους έρχεται ένα ατσιπάριστο ΙΔΙΟΚΤΗΤΟ ζώο (υποχρεώσεις που αν δεν γίνουν σεβαστές έχουν βαριά πρόστιμα).
Θα εφαρμοστούν αυτά τα δύο στην πράξη; Ούτε εύκολα, ούτε αύριο το πρωί. Όπως ΔΕΝ εφαρμόστηκαν εύκολα και μέσα σε μια νύχτα όλα όσο προέβλεπαν οι προηγούμενοι νόμοι. Αλλά το γεγονός ότι για ΠΡΩΤΗ φορά, θεσμικά, η Ελληνική Πολιτεία βάζει το δάχτυλο επί τον τύπο των ήλων του «προβλήματος των αδέσποτων ζώων», θα ήταν κατά τη γνώμη μου αρκετό ώστε το οργανωμένο φιλοζωικό κίνημα της χώρας να πει «Μπράβο ΑΛΛΑ πρέπει να διορθωθεί αυτό και εκείνο και ετούτο». Και να το κάνει συγκροτημένα και μεθοδικά, ασκώντας κριτική Άρθρο-Άρθρο, λέξη-λέξη, όπου διαφωνεί, στα πλαίσια της δίμηνης διαβούλευσης που μόλις ξεκίνησε.
Το ότι μέχρι τώρα δεν έχω διαβάσει κάτι τέτοιο αλλά κυρίως κραυγές, προσβλητικούς προσωπικούς χαρακτηρισμούς, μισές αλήθειες ή απροκάλυπτα ψέματα, ΕΙΔΙΚΑ από οργανωμένες πρωτοβουλίες/οργανώσεις, δε βοηθά σε τίποτα. Και κυρίως δεν βοηθά τα ίδια τα ζώα!



pfpo.gr 22 3 18

Δελτίο Τύπου
Το σοκαριστικό νομοσχέδιο του Τσιρώνη και της Κυβέρνησης για τα ζώα συντροφιάς
Σήμερα κλήθηκε από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ Ε. Αποστόλου η Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Νατάσα Μπομπολάκη και της παραδόθηκε το νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς.
Ο Υπουργός δήλωσε ότι κατά την μακρά περίοδο της διαβούλευσης , η οποία σύμφωνα με τα λεγόμενά του μπορεί να κρατήσει έως και 3 μήνες , είναι πρόθυμος να συζητήσει εξ αρχής με τις φιλοζωικές οργανώσεις της χώρας τις προτάσεις τους, οι οποίες λογω των πρωτοφανών και απαράδεκτων χειρισμών του αναπληρωτή Υπουργού κ. Τσιρώνη κατά τη διάρκεια της διαμόρφωσης του νομοσχεδίου, δεν κατατέθηκαν ποτέ.Από την πλευρά της η Πρόεδρος της Ομοσπονδίας επεσήμανε στον κ. Αποστόλου την δική του μεγάλη ευθύνη γιατί όλο αυτό το διάστημα της διαμόρφωσης του νομοσχεδίου και παρά το τεράστιο κύμα διαμαρτυρίας αλλά και την μη συμμετοχή στον υποτιθέμενο διάλογο τόσο της Κ.Ε.Δ.Ε. όσο και της συντριπτικής πλειοψηφίας των φιλοζωικών οργανώσεων της χώρας , ουδόλως παρενέβη .
Μέσα στις επόμενες ημέρες θα αποκαλύψουμε , αποδομώντας το νομοσχέδιο σημείο προς σημείο , τι σημαίνει αυτό στην πράξη τόσο για τα ίδια τα ζώα όσο και για την κοινωνία αλλά και για την τοπική αυτοδιοίκηση που θα κληθεί να το υλοποιήσει αν , ό μη γένοιτο, γίνει νόμος.
Σε γενικές γραμμές όμως θα επισημάνουμε ,
1. ότι ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για μαζικές ευθανασίες αφού η ασφαλιστική δικλείδα των φιλοζωικών σωματείων στις 5μελείς επιτροπές για το θέμα αυτό παύει να υπάρχει
2. ότι μέσα από αντιφατικές και αλληλοαναιρούμενες διατάξεις καταργείται η εθελοντική προσφορά των φιλοζωικών σωματείων, γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα να πλημμυρίσει αδέσποτα η χώρα ενώ αξίζει να επισημάνουμε εδώ ότι καταργείται η υιοθεσία νεαρών ζώων μέχρι και 6 μηνών.
3. ότι καταργείται στην ουσία η υιοθεσία αδέσποτων ζώων από χιλιάδες φιλόζωους πολίτες χωρών μελών της ευρωπαϊκής ένωσης , στην οποία σημειωτέον και ανήκουμε
4. ότι χιλιάδες έλληνες πολίτες θα κληθούν μέσα από τους περιορισμούς του αριθμού των ζώων στις κατοικίες και τα διαμερίσματα να πετάξουν τα ζώα τους διαφορετικά θα υποστούν τα εξοντωτικά πρόστιμα , που προβλέπονται στο νομοσχέδιο έκτρωμα
5. ότι εισάγεται και πάλι ο εφιάλτης της επονείδιστης τροπολογίας για την εξορία των αδέσποτων στα όρη και τα βουνά
6. ότι οι κτηνίατροι καλούνται να μην εξετάζουν ζώα άρρωστα ,τραυματισμένα,δηλητηριασμένα κλπ, αν δεν έχουν σήμανση
7. ότι ο πνιγμός, η σύνθλιψη, η δηλητηρίαση ,το κρέμασμα κλπ των ζώων δεν υπάγονται στην πρωτοεισαγόμενη έννοια της μη σύννομης θανάτωσης και έχουν μικρότερες ποινές φυλάκισης κοκ .
Πρόκειται για ένα σοκαριστικό σχέδιο νόμου , που οι ελάχιστες θετικές διατάξεις , δεν μπορούν να αποτελέσουν πρόσχημα και εφιαλτήριο για να γίνει αυτό νόμος .
Και δεν θα γίνει .
Σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός κ. Τσιρώνης, αποσιωπώντας τα όσα τραγικά για τα ζώα και την κοινωνία αποπειράται να θεσπίσει , προσπάθησε να εντυπωσιάσει , αλληλοαναιρούμενος πολλές φορές , τους δημοσιογράφους
Οι επόμενες μέρες και μήνες θα καταδείξουν την κενότητα και την κυνικότητα του νομοσχεδίου του .
Καλούμε την φιλοζωική κοινότητα της χώρας , τους φορείς της κοινωνίας , τις δομές της πολιτείας και τους χιλιάδες πολίτες που ασχολούνται με την προστασία των ζώων να αντισταθούν με κάθε τρόπο και να βάλουν ένα τέρμα στον κατήφορο του κ. Τσιρώνη αλλά και της Κυβέρνησης , που μέχρι τώρα καλύπτει την επικινδυνότητα του Υπουργού του .

                   Πανελλαδική Φιλοζωική Περιβαλλοντική Ομοσπονδία





Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία

  Eleni Mavrouli
Δεν είναι αστείο, δεν είναι για να καθόμαστε, δεν είναι για να μην δώσουμε σημασία. Το νομοσχέδιο που δόθηκε για διαβούλευση και αφορά τα οικόσιτα και τα αδέσποτα ζώα είναι ένα τεράστιο ΕΚΤΡΩΜΑ! Ανατριχιάστε διαβάζοντας τα πρώτα σημεία από την Πανελλαδική Φιλοζωική Περιβαλλοντική Ομοσπονδία: Ανοίγει το δρόμο για φορολόγηση και οικονομική εξόντωση όσων έχουμε ζώα, «τελειώνει» πρακτικά κάθε φιλοζωική οργάνωση - δράση εθελοντών και «βοηθά» ν' αυξηθούν τα αδέσποτα ενώ παράλληλα δρομολογεί και την εξόντωσή τους αφού δεν προβλέπει καμία υποδομή επί της ουσίας. Μπαίνουμε στη διαβούλευση και τα «χώνουμε», υπογράφουμε, αν έχει καμία αξία ας το κάνουμε κι αυτό, στο avaaz τη σχετική αίτηση και ενημερωνόμαστε για τα βασικά.
Αυτά είναι τα πρώτα βασικά:
Σήμερα κλήθηκε από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ Ε. Αποστόλου η Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Νατάσα Μπομπολάκη και της παραδόθηκε το νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς.
Ο Υπουργός δήλωσε ότι κατά την μακρά περίοδο της διαβούλευσης , η οποία σύμφωνα με τα λεγόμενά του μπορεί να κρατήσει έως και 3 μήνες , είναι πρόθυμος να συζητήσει εξ αρχής με τις φιλοζωικές οργανώσεις της χώρας τις προτάσεις τους, οι οποίες λογω των πρωτοφανών και απαράδεκτων χειρισμών του αναπληρωτή Υπουργού κ. Τσιρώνη κατά τη διάρκεια της διαμόρφωσης του νομοσχεδίου, δεν κατατέθηκαν ποτέ.Από την πλευρά της η Πρόεδρος της Ομοσπονδίας επεσήμανε στον κ. Αποστόλου την δική του μεγάλη ευθύνη γιατί όλο αυτό το διάστημα της διαμόρφωσης του νομοσχεδίου και παρά το τεράστιο κύμα διαμαρτυρίας αλλά και την μη συμμετοχή στον υποτιθέμενο διάλογο τόσο της Κ.Ε.Δ.Ε. όσο και της συντριπτικής πλειοψηφίας των φιλοζωικών οργανώσεων της χώρας , ουδόλως παρενέβη .
Μέσα στις επόμενες ημέρες θα αποκαλύψουμε , αποδομώντας το νομοσχέδιο σημείο προς σημείο , τι σημαίνει αυτό στην πράξη τόσο για τα ίδια τα ζώα όσο και για την κοινωνία αλλά και για την τοπική αυτοδιοίκηση που θα κληθεί να το υλοποιήσει αν , ό μη γένοιτο, γίνει νόμος.
Σε γενικές γραμμές όμως θα επισημάνουμε ,
1. ότι ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για μαζικές ευθανασίες αφού η ασφαλιστική δικλείδα των φιλοζωικών σωματείων στις 5μελείς επιτροπές για το θέμα αυτό παύει να υπάρχει
2. ότι μέσα από αντιφατικές και αλληλοαναιρούμενες διατάξεις καταργείται η εθελοντική προσφορά των φιλοζωικών σωματείων, γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα να πλημμυρίσει αδέσποτα η χώρα ενώ αξίζει να επισημάνουμε εδώ ότι καταργείται η υιοθεσία νεαρών ζώων μέχρι και 6 μηνών.
3. ότι καταργείται στην ουσία η υιοθεσία αδέσποτων ζώων από χιλιάδες φιλόζωους πολίτες χωρών μελών της ευρωπαϊκής ένωσης , στην οποία σημειωτέον και ανήκουμε
4. ότι χιλιάδες έλληνες πολίτες θα κληθούν μέσα από τους περιορισμούς του αριθμού των ζώων στις κατοικίες και τα διαμερίσματα να πετάξουν τα ζώα τους διαφορετικά θα υποστούν τα εξοντωτικά πρόστιμα , που προβλέπονται στο νομοσχέδιο έκτρωμα
5. ότι εισάγεται και πάλι ο εφιάλτης της επονείδιστης τροπολογίας για την εξορία των αδέσποτων στα όρη και τα βουνά
6. ότι οι κτηνίατροι καλούνται να μην εξετάζουν ζώα άρρωστα ,τραυματισμένα,δηλητηριασμένα κλπ, αν δεν έχουν σήμανση
7. ότι ο πνιγμός, η σύνθλιψη, η δηλητηρίαση ,το κρέμασμα κλπ των ζώων δεν υπάγονται στην πρωτοεισαγόμενη έννοια της μη σύννομης θανάτωσης και έχουν μικρότερες ποινές φυλάκισης κοκ .
Πρόκειται για ένα σοκαριστικό σχέδιο νόμου , που οι ελάχιστες θετικές διατάξεις , δεν μπορούν να αποτελέσουν πρόσχημα και εφιαλτήριο για να γίνει αυτό νόμος .
Και δεν θα γίνει .
Σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός κ. Τσιρώνης, αποσιωπώντας τα όσα τραγικά για τα ζώα και την κοινωνία αποπειράται να θεσπίσει , προσπάθησε να εντυπωσιάσει , αλληλοαναιρούμενος πολλές φορές , τους δημοσιογράφους
Οι επόμενες μέρες και μήνες θα καταδείξουν την κενότητα και την κυνικότητα του νομοσχεδίου του .
Καλούμε την φιλοζωική κοινότητα της χώρας , τους φορείς της κοινωνίας , τις δομές της πολιτείας και τους χιλιάδες πολίτες που ασχολούνται με την προστασία των ζώων να αντισταθούν με κάθε τρόπο και να βάλουν ένα τέρμα στον κατήφορο του κ. Τσιρώνη αλλά και της Κυβέρνησης , που μέχρι τώρα καλύπτει την επικινδυνότητα του Υπουργού του .
Πανελλαδική Φιλοζωική Περιβαλλοντική Ομοσπονδία




______________







Εκδήλωση ανοιχτού διαλόγου: Πολιτικές και τις Πρακτικές Μείωσης της Βλάβης




27 Μαρτίου 2018, συμμετοχή του Δικτύου μας, στην Εκδήλωση ανοικτού διαλόγου για τις ψυχοδραστικές ουσίες
Οργανώνει o Diogenis



Μια ιδιαίτερη εκδήλωση με στόχο να συζητήσουμε αναφορικά με τις συνθήκες που επικρατούν τα τελευταία 5 χρόνια στην Αθήνα όσον αφορά στον τομέα της χρήσης ψυχοδραστικών ουσιών και ειδικότερα (α) τις διαθέσιμες υπηρεσίες και παρεμβάσεις Μείωσης της Βλάβης για ενεργούς χρήστες στην πόλη μας, (β) τις τελευταίες τάσεις και πρόσφατες εξελίξεις στο θέμα των νέων ψυχοδραστικών ουσιών, (γ) τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι και νέοι άνθρωποι που κάνουν χρήση ψυχοδραστικών ουσιών και τη σχέση τους με την παραβατικότητα.
Στόχος του διαλόγου είναι να συζητήσουμε αναφορικά με τις συνθήκες που επικρατούν τα τελευταία 5 χρόνια στην Αθήνα όσον αφορά στον τομέα της χρήσης ψυχοδραστικών ουσιών και ειδικότερα (α) τις διαθέσιμες υπηρεσίες και παρεμβάσεις Μείωσης της Βλάβης για ενεργούς χρήστες στην πόλη μας, (β) τις τελευταίες τάσεις και πρόσφατες εξελίξεις στο θέμα των νέων ψυχοδραστικών ουσιών, (γ) τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι και νέοι άνθρωποι που κάνουν χρήση ψυχοδραστικών ουσιών και τη σχέση τους με την παραβατικότητα.
Επιπλέον, στη συνάντηση θα οι συμμετέχοντες θα λάβουν ενημέρωση γύρω από τις εργασίες και τα αποτελέσματα της πρόσφατης συνόδου της Επιτροπής του ΟΗΕ για τα Ναρκωτικά (Commission on Narcotic Drugs ‘DND 61’) που έλαβε χώρα από τις 12-16 Μαρτίου 2018 στη Βιέννη.
Βασική μας επιδίωξη είναι η ολοκληρωμένη αποτύπωση των υπό συζήτηση θεμάτων, η ανταλλαγή πληροφοριών και η διάχυση της γνώσης μέσα από την ισότιμη και εποικοδομητική συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων και ενδιαφερόμενων μερών.
Η συγκεκριμένη δράση υλοποιείται στα πλαίσια του προγράμματος «Νέες προσεγγίσεις στις Πολιτικές και τις Πρακτικές Μείωσης της Βλάβης» που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Open Society Foundations και συμμετέχουν οι οργανώσεις "Transnational Institute" (TNI) - Ολλανδία (Φορέας του έργου), "Διογένης, Διάλογος Πολιτικής για τα Ναρκωτικά" – Ελλάδα (εταίρος), "Forum Droghe" (FD) - Ιταλία (εταίρος) και "International Center for Ethnobotanical Education, Research & Service" (ICEERS) - Ισπανία (εταίρος).


Πρόγραμμα εκδήλωσης.
9:00 – 9:30: Εγγραφές – welcome coffee
9:30 – 10:00: Χαιρετισμοί
- Παναγιώτης Κουτρουβίδης
Ειδικός συνεργάτης του Αν. Γ. Γραμματέα Υπουργείου Υγείας για θέματα αντιμετώπισης των εξαρτήσεων
- Ερμίνα Κυπριανίδου
Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα Αθηνών
- Μαρία Στρατηγάκη
Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Πρόνοιας & Iσότητας στο Δήμο Αθηναίων
10:00 – 10:45: Ενημέρωση για την 61η CND από τον «Διογένη Διάλογο Πολιτικής για τα Ναρκωτικά»
- Θανάσης Αποστόλου, Διευθυντής
- Σοφία Γαληνάκη, Σύμβουλος Διεκδίκησης και Υπεράσπισης Δικαιωμάτων
10:45 – 11:15: coffee break
11:15 – 12:30: Παρεμβάσεις και διαχείριση ενεργών χρηστών στο δρόμο: η εμπειρία των τελευταίων 5 ετών
- Εκπρόσωπος προγραμμάτων streetwork ΟΚΑΝΑ
- Γιάννης Κίσσας, Υπεύθυνος PRAKSIS Φροντίδα εν κινήσει
- Τάσος Σμετόπουλος, STEPS
- Υπεύθυνος street work, Θετική Φωνή
- Χρήστος Αναστασίου, Δίκτυο Ομοτίμων Χρηστών Ψυχοδραστικών Ουσιών
12:30 – 13:30: Χρήση ουσιών και παραβατικότητα: παλαιές και νέες ουσίες και πρόσφατα δεδομένα.
- Νέες Ψυχοδραστικές Ουσίες - N.P.S.
Μανίνα Τερζίδου, Ψυχολόγος, Επιστημονικά Υπεύθυνη ΕΚΤΕΠΝ
- Κάνναβη & συνθετικά κανναβινοειδή
Κωνσταντίνος Κοκκώλης, Ψυχίατρος, Αναπληρωτής Διευθυντής Εφαρμογής Προγραμμάτων του ΟΚΑΝΑ
- Έφηβοι και παραβατικότητα
Ελένη Κερασιώτη, Ψυχολόγος, Υπεύθυνη Υπηρεσίας Άμεσης Κοινωνικής Παρέμβασης – Ε.Μ.Ε. ΟΚΑΝΑ
13:30 – 14:00: Σύνοψη - Κλείσιμο διαλόγου.
_______________________________________________

Για περισσότερες πληροφορίες: 
Σοφία Γαληνάκη, Σύμβουλος Διεκδίκησης και Υπεράσπισης Δικαιωμάτων 
Νίκος Στεργίου, Υπεύθυνος Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων 
Τ: 210 3255326 

Κυριακή 25 Μαρτίου 2018

Google με τα τσαρούχια




25η Μαρτίου 2018
η Google  ανοίγει σε νέο παράθυρο με δάφνες και τσαρούχια.
Η εικόνα οδηγεί σε συνδέσμους για την ελληνική Ιστορία.