Κυριακή 27 Μαΐου 2018

Μεταλλωρύχοι της Ελλάδας: Πρόσκληση στο Λαύριο (κι η Μύκομπαρ μαζί)




Το Πολυτεχνείο μάς προσκαλεί σε εκδήλωση για τους Μεταλλωρύχους. 2 Ιουνίου στο Λαύριο. 
Φωτογραφίες και videο διέθεσε από το αρχείο της και η Μυκονιάτισσα Δήμητρα Βουλγαράκη που ακούραστη συλλέγει και ταξινομεί υλικό για τους Μεταλλείωτες στα Μεταλλεία της Μυκόνου.
Εμείς στη Μύκονο παρακολουθήσαμε τον περασμένο Σεπτέμβριο ανάλογη εκδήλωση οργανωμένη από τη ΚΔΕΠΠΑΜ.

Συστήνω.
Φέρνω την Πρόσκληση
και, με την ευκαιρία, σας δίνω συνδέσμους για πιο πολλά +  το ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Καλφάκη.




Μεταλλωρύχοι της Ελλάδας
Ιχνηλατώντας την ταυτότητα τους μέσα απ’ την τέχνη

στο Μηχανουργείο

του Τεχνολογικού Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου
Σάββατο 2 Ιουνίου, ώρα 19:30

Συνεχίζουμε τη διερεύνηση του χώρου της μεταλλείας, που ξεκίνησε με αφορμή τα 70 χρόνια από την ίδρυση της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών, με το δεύτερο μέρος της προσπάθειας σκιαγράφησης της ταυτότητας του μεταλλωρύχου. Μετά τους Μεταλλωρύχους του Κόσμου, αυτήν τη φορά αντικείμενο είναι οι Μεταλλωρύχοι της Ελλάδας. Ο χώρος για την εκδήλωση αυτή δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από το Λαύριο, τη μικρή ελλαδική μητρόπολη της μεταλλείας και μεταλλουργίας, με την οποία η Σχολή έχει συνδεθεί άρρηκτα εδώ και αρκετές δεκαετίες. Συνδιοργανωτές και συνοδοιπόροι σε αυτό το ταξίδι το Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, ο Δήμος Λαυρεωτικής και Τοπικοί Φορείς της πόλης.
Διαλέξαμε έναν δρόμο προσέγγισης, λίγο διαφορετικό, αλλά ίσως τον πλέον κατάλληλο για να αφουγκραστεί την ψυχή του μεταλλωρύχου: αυτόν της τέχνης. Της τέχνης που πιάνει με την ευαισθησία της, συχνά πυκνά, τα απόμακρα μηνύματα που εκπέμπονται από τον δύσκολο αλλά και συνάμα συναρπαστικό κόσμο των μεταλλείων.
Στο ταξίδι μας σε διάφορες γωνιές του κόσμου, είδαμε όψεις των μεταλλωρύχων που, παρά τις διαφορές και τις αντιφάσεις τους, αναδύουν ανάγλυφα κοινά χαρακτηριστικά. Χαρακτηριστικά που απορρέουν από την έντονη ιδιαιτερότητα της δουλειάς σε ένα περιβάλλον ακραίων συνθηκών. Χαρακτηριστικά που συνδέονται με τον συνεχώς παρόντα κίνδυνο και την αδιάλειπτη ανάληψη ευθύνης της ζωής, εαυτού και αλλήλων.
Έχοντας αυτήν την πρώτη εμπειρία, επιστρέφουμε στη χώρα μας για να ιχνηλατήσουμε, αυτήν τη φορά, την ταυτότητα του Έλληνα μεταλλωρύχου. Ποιος είναι, λοιπόν, ο Έλληνας μεταλλωρύχος; Τι ομοιότητες και τι διαφορές παρουσιάζει με τον μεταλλωρύχο του Κόσμου;
Απ’ τον Αλέξη Ζορμπά, τη θρυλική μορφή του Έλληνα μεταλλωρύχου της Στρατονίκης, ως τον ξεριζωμένο έφηβο βιομηχανικό εργάτη του Λαυρίου, κι από τον απεργό μεταλλωρύχο της Σερίφου στον σκληροτράχηλο Ναξιώτη σμυριδεργάτη, το νέο ταξίδι μας θα προσπαθήσει να αφουγκραστεί και να ερμηνεύσει τη φωνή τους.
_____________________________________

Του Δημήτρη Καλφάκη, Mykonos Filmmakers

#metalleia_mykonos

_______________
Εικόνες: 
Πρόσκληση 
Γυναίκες στη χειροδιαλογή βαρίτη. Μύκονος 1957.
Η φωτογραφία προέρχεται από τα προσωπικό αρχείο του Λουίζου Παρασκευαΐδη, παλιού διευθυντή της Μύκομπαρ

Σύνδεσμοι

Τα Μεταλλεία ― στη Μύκονο η Βιομηχανική Ιστορία
Δρόμος στα «κόκκαλα» https://kepom.wordpress.com/2017/05/20/metaleia_mykonos/
  
Του Δημήτρη Καλφάκη, Mykonos Filmmakers 



Παρασκευή 25 Μαΐου 2018

Ζώντας σε κακή μετάφραση: η 'φυσική βια' του Κ. Μητσοτάκη




Πολύ σχολιάστηκε το lapsus του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος  στη Βουλή χαρακτήρισε τη 'βία των μνημονίων' 'φυσική':
«εσείς εξισώσατε τη φυσική βία των μνημονίων με τη βία του σπασίματος και των προπηλακισμών» 

Στο γραπτό κείμενο το 'φυσική' ήταν αλλού τοποθετημένο αλλά και πάλι λάθος είναι. Τα σχόλια πολλά.
Από την πλευρά μου απλώς προσθέτω ότι αυτά παθαίνουμε όταν ζούμε σε κακή μετάφραση. Άλλο το 'physical' (σωματική), άλλα τα natural (=φυσική, της Φύσης) και normal (=φυσιολογική).

Προσοχή στο κενό λοιπόν και, για σάς Κυρίες και Κύριοι που δε γράφετε οι ίδιες/οι τους λόγους σας, προσοχή μεγάλη όταν ο ενθουσιασμός της στιγμής σάς ωθεί να προσθαφαιρείτε αλλάζοντας θέση στις λέξεις, διότι και οι κριτές αλλά και το ασυνείδητό σας καραδοκούν.

Φέρνω το video από τη Βουλή +το γραπτό (αρχικό) κείμενο + λίγα σχόλια. Πιο πολλά θα βρείτε ψάχνοντας το 'φυσική βια' στα κοινωνικά δίκτυα.

_________________________________


Παρατηρήσεις μιας εμμονικής με τις λέξεις, τη μετάφραση και τις συνδηλώσεις. Όταν ο Μητσοτάκης λέει στη Βουλή "εσείς εξισώσατε τη φυσική βία των μνημονίων με τη βία του σπασίματος και των προπηλακισμών", προφανώς ξεφεύγει από το κείμενο του λογογράφου του (αν υποθέσουμε ότι ο λογογράφος ήξερε τι ήθελε να πει). Στην πραγματικότητα θέλει να πει (τρομάρα του διότι κι αυτό είναι εξόχως αποκαλυπτικό) ότι "εσείς εξισώσατε τη βία των μνημονίων με τη φυσική (physical) βία του σπασίματος και των προπηλακισμών". Εδώ προκύπτει όμως το αποκαλυπτικό γλωσσικό ολίσθημα (lapsus) που κάνει τη βία των μνημονίων φυσική (natural, αλλά και εξίσου physical) και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ξεσκεπάζεται ως προς τη θέση του για τα μνημόνια (που υπηρέτησε) και τη... βία τους. … facebook


____________________________________________
εικόνα video https://youtu.be/ufKNtNZ_ob0

Πέμπτη 24 Μαΐου 2018

Η αλήθεια αυτονόητη; Μάλλον όχι Ηριάννα


 #ΗΡΙΑΝΝΑΒΛ#free_Irianna #free_Periklis #dnaconviction 

Απολογείται η Ηριάννα:
Είμαι από τον Ιούνιο στη φυλακή. Η ζωή μου άλλαξε δραματικά. Πήρε μια τροπή που δεν την περίμενα. Όσο και αν είχα άγχος για το τότε επικείμενο δικαστήριό μου, πίστευα ότι η αλήθεια μου θα ήταν αυτονόητη. Σαν όνειρο θυμάμαι, γιατί είναι τόσο παράταιρη με τη ζωή μου) τη στιγμή της σύλληψης του Κων/νου. Κοιμόμασταν σπίτι του και τα ΕΚΑΜ έσπασαν τη τζαμαρία. Τον ξυπνάω γιατί ξύπνησα πρώτη. Θυμάμαι ακόμα το έντρομο βλέμμα του. Μου λέει «κάτσε ακίνητη, κλέφτες είναι». Και μετά μας πήγαν στη ΓΑΔΑ. Ο Κων/νος δεν θα μπορούσε να ξέρει ότι η Ο.Ο. κ ο Γ.Π. είναι μέλη της ΣΠΦ. Το έμαθε μετά τη σύλληψή του. Όταν μου έδωσαν την έκθεση σύλληψής μου να υπογράψω, είδα ένα κατεβατό από άγνωστες λέξεις. Ένα κατεβατό από όπλα. (σ: Η σύλληψη της Ηρ. έγινε το 2012 κι όχι το 2011 που έγινε του Κων/νου). Δεν προφυλακίστηκα, αφέθηκα ελεύθερη και συνέχισα κανονικά τις σπουδές μου. Παράλληλα δούλευα, δίδασκα στο διδασκαλείο ελλ. γλώσσας κ.α. Και μετά ξεκίνησα το διδακτορικό μου. Μετά έγινε η δίκη, καταδικάστηκα για μια οργάνωση τα μέλη της οποίας δεν γνωρίζω. Ως προς τα όπλα το μόνο που με συνδέει με τα συγκεκριμένα αντικείμενα είναι η έκθεση της κ. Μεθενίτη.
Δεν είμαι ούτε στατιστική, ούτε φασματική μονάδα όπως λέει η κ. Μεθενίτη. Είμαι οι κόποι μου που καταστρέφονται.
Και κάτι τελευταίο αν μπορώ: Όλοι μας θέλουμε να ζούμε σε μια ιδανική κοινωνία. Σε μια κοινωνία που προσεγγίζει την ουτοπία. Εγώ εργάζομαι με ανθρώπους που έχουν αφήσει τη χώρα τους, που θέλουν να σταθούν στα πόδια τους. Αυτή είναι η ταυτότητά μου. Να βοηθάω μετανάστες να μάθουν ελληνικά για να σταθούν στα πόδια τους.
Δε με νοιάζει αν είναι σκευωρία, με νοιάζει που έχει καταστραφεί η ζωή μου. Και ο Κων/νος το ίδιο. 8 χρόνια δε μας άφησαν σε ησυχία. Παντρευτήκαμε στο Μεταγωγών.



 Προσήλθε ο μάρτυρας Φιτσιάλος, γενετιστής – μοριακός βιολόγος. Ο μάρτυρας ξεκίνησε την κατάθεσή του. Ο πρόεδρος ζητά να πει κάτι που δεν λέει στην έκθεσή του.
Φιτσιάλος: Δεν υπάρχει επιστημονική διχογνωμία με Μεθενίτη. Εκείνη εκφράζει προσωπικές της απόψεις. Το δείγμα είναι κακής ποιότητας και μικρής ποσότητας. Αυτές είναι οι θέσεις της επιστημονικής κοινότητας. Το διεθνές ινστιτoύτο της Λωζάννης έβγαλε το ίδιο συμπέρασμα.
Η Μεθενίτη δεν ακολούθησε τα πρότυπα του εργαστηρίου της, διαφωνεί και με την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα και με το ίδιο της το εργαστήριο. Έκανε το κόλπο του «Τεξανού σκοπευτή», πρώτα πυροβολεί και μετά σημειώνει τον στόχο.
Ο πρόεδρος διακόπτει: Μας τα έχετε πει στην έκθεση. Εισαγγελέας: Γιατί καταθέτετε με τόσο πάθος; Δεν είναι λόγος επιστήμονα αυτός…
Ο πρόεδρος δεν αφήνει ούτε τον συνήγορο υπεράσπισης να μιλήσει.
Ο συνήγορος παρεμβαίνει: Η Μεθενίτη μιλούσε μία ημέρα και εδώ δεν τον αφήνετε να μιλήσει δέκα λεπτά.
Φιτσιάλος στην εισαγγελέα: Έχω ένταση γιατί η Μεθενίτη προσβάλλει την επιστήμη μου.
Φιτσιάλος, απαντώντας σε ερώτηση εφέτη: Όχι μόνο δεν είναι σίγουρο το αν είναι η Ηριάννα αλλά με την σύγκριση αυτή (της πραγματογνωμοσύνης) προκύπτει ότι ΔΕΝ είναι.
Ο πρόεδρος ιδιαίτερα ενοχλημένος από τις ερωτήσεις εξειδικευμένου περιεχομένου στον μάρτυρα που κάνει η υπεράσπιση.
Φιτσιάλος: Η Μεθενίτη έκανε εξέταση με το μάτι: αν είναι κόκκινο είναι αίμα, αν δεν είναι κόκκινο δεν είναι. Κι έβαλε μετά το χέρι της στο ευαγγέλιο να καταθέσει.
Επίλογος Φιτσιάλου: Η επιστημονική κοινότητα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στους δικαστές. Να μη τυχόν θεωρηθεί αυτή η πρακτική ορθή. Σε κανένα σύγχρονο Δυτικό κράτος δεν λειτουργεί έτσι.
Προσέρχεται η μάρτυρας Φύτρου, βιολόγος, κληθείσα από υπεράσπιση Περικλή.
Η Φύτρου μιλάει για την αναξιοπιστία της μεθόδου και τα επισφαλή συμπεράσματα: «Το μείγμα γενετικού υλικού είναι ακόμα πιο αναξιόπιστο. Σε καμμιά περίπτωση δεν μπορούμε να μιλάμε για ταύτιση».
Η μάρτ. Φύτρου φέρνει παράδειγμα με ομάδα αίματος: «Αν έχεις Α, δεν λέει κάτι γιατί το 25% του πληθυσμού έχει Α. Είναι όμως μια καλή μέθοδος να αποκλείσεις όποιον έχει Β. Και το DNA μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέθοδος αποκλεισμού, όχι ταυτοποίησης υπόπτων».
Στη συνέχεια της εξέτασής της η Φύτρου αναφέρεται με λεπτομέρειες στις ανεπάρκειες της μεθόδου, τις πιθανότητες επιμόλυνσης κ.ο.κ.
Με την ολοκλήρωση της εξέτασης της Φύτρου, το δικαστήριο περνάει στα αναγνωστέα έγγραφα.
Τα αναγνωστέα εξετάζονται συνοπτικά. Οι συνήγοροι υπεράσπισης καταθέτουν επιπλέον έγγραφα.
Η εισαγγελέας λέει να αναγνωστεί η επιστολή της Ηριάννας (στην οποία ευχαριστούσε για την συμπαράσταση), σημειώνοντας ότι «ευχαρίστησε για τα επεισόδια».
Ο πρόεδρος διαβάζει το εν λόγω μήνυμα της Ηριάννας πολύ σύντομα.
Η εισαγγελέας αναφέρθηκε και σε κείμενο παρέμβασης, σε μια απόπειρα να το συσχετίσει με την υπόθεση της Ηριάννας.
Η διαδικασία συνεχίζεται με μάρτυρες που έχει καλέσει η υπεράσπιση.
Το δικαστήριο διέκοψε στις 12:17 για 20 λεπτά.
Η έδρα επανήλθε 12:50
Θα εξεταστούν δύο μάρτυρες υπεράσπισης για την Ηριάννα.
Πρώτη μια φίλη της, φιλόλογος. Καταθέτει ότι ήταν συμφοιτήτριες και συγκάτοικοι από το 2010 έως το 2012. Δεν διέκρινε ποτέ ότι η Ηριάννα κάτι θέλει να κρύψει.
Πρόεδρος: Δεν είχε επαναστατικές ιδέες;
Μάρτυρας: Όχι.
Πρόεδρος: Ε, τι σόι νέα ήταν; [με θετική διάθεση]
Πρόεδρος: Για την κατηγορία της συμετοχής σε τρομοκρατική οργάνωση;
Μάρτυρας: Μου φαίνεται εξωφρενική.
Επόμενη μάρτυρας, καθηγήτρια της Ηριάννας. Καταθέτει για τις επιδόσεις της ως φοιτήτριας, το ήθος της και την εντιμότητά της: «Υποδειγματική φοιτήτρια, δυνατό μυαλό με βαθειά αγάπη για την επιστήμη και τη γλώσσα. Πάντα συνεπής, γι’ αυτό και αρίστευσε. Σεμνή, μετρημένη, με πνεύμα συνεργασίας».
Μάρτυρας: Πιστεύει (η Ηριάννα) στην ισότητα, την δικαιοσύνη και την αλληλεγγύη.
Πρόεδρος: Στο αστικό σύστημα πιστεύει; [και πάλι με θετική διάθεση]
Κατόπιν εξετάζεται και τρίτη μάρτυρας υπεράσπισης για την Ηριάννα, συνάδελφός της στο μεταπτυχιακό.
Πρόεδρος: Σε σχέση με τις επιδόσεις, αυτά που λέτε, είναι σαν να συζητάμε για ελαφρυντικό. Για την κατηγορία έχετε να πείτε κάτι; Τις επιδόσεις δεν τις αμφισβητεί κανείς. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο.
Ολοκληρώθηκε η εξέταση και της τρίτης μάρτυρα.

Απολογείται ο Περικλής. 
Πρόεδρος: Στη Βαρκελώνη συναντήσατε τρομοκράτες; 
Περικλής: Όχι. 
Πρόεδρος: Στη Βουλγαρία; 
Περικλής: Δεν πήγα. 
Πρόεδρος: Στον Βόλο [εννοεί «γιάφκα» ΣΠΦ] πήγατε; 
Περικλής: Όχι. 
Πρόεδρος: Και το αποτύπωμα; 
Περικλής: Δεν ξέρω πώς βρέθηκε. Ήξερα μόνο τον Γ.Π. χωρίς να ξέρω τί είναι ΣΠΦ. Ενδεχομένως μέσω της γνωριμίας μου να μεταφέρθηκε το αποτύπωμα (σ.: σε βιβλίο, όπως λέει η δικογραφία).
Πρόεδρος: Ξέρετε τον Μπ.; 
Περικλής: Όχι.
Πρόεδρος: Στην Πανεπιστημιούπολη πηγαίνατε;
Περικλής: Ναι, έβγαζα το σκυλάκι βόλτα.
Πρόεδρος: Τι ράτσα;
Περικλής: Πίτμπουλ
Πρόεδρος: Αυτό δεν είναι «σκυλάκι»!
Πρ: Για το DNA στο όπλο (τί έχετε να μας πείτε);
Περικλ: Δεν μπορώ να πω τίποτα. Δεν μιλάμε για μια συγκεκριμένη μέρα που μπορώ να σας πω τί έκανα. Είναι πολύ αόριστο το πώς βρέθηκε.
Εισαγγελέας: Τον Μπ. τον ξέρετε;
Περικλ: Όχι.
Εισαγγ: Τους Ο.Ο. και Γ.Π;
Περ.: Ναι. Ήταν κοινωνικές γνωριμίες μου.
Εισαγγ: Γιατί δεν ήρθε η κοπέλα σας να μιλήσει για τον χαρακτήρα σας;
Περ: Έχουμε χωρίσει.
Εισαγγ: Και τί σημασία έχει; Μπορούσε να έρθει παρόλ’ αυτά. Είπατε στην απολογία σας ότι ο πατέρας σας στην κατάθεσή του «λέει βλακείες». Είναι πολύ βαρύς χαρακτηρισμός. Όποιος λέει βλακείες είναι…;
Εισαγγελέας: Για την βία; Την καταδικάζετε;
Περικλής: Προσωπικά δεν ασκώ βία.
Εισαγγ: Κάνατε παρέα με ένα ζευγάρι που έχει ακραίες απόψεις. Ισοπεδώθηκε σχεδόν η Ερμού και δεν βγάλατε ένα κείμενο. Καταστράφηκαν περιουσίες ανθρώπων στο όνομά σας με αφορμή την απόρριψη της αιτήσεως διακοπής ποινής. Γιατί δεν καταδικάσατε;
Περικλής: Δεν καταδίκασα καν ούτε την εναντίον μου απόφαση. Δεν έχω βγάλει κείμενο. Δεν το έκανα εγώ, γιατί να πω κάτι;
Εισαγγελέας: Όταν γίνονται ενέργειες και δεν καταδικάζετε, σημαίνει ότι συναινείτε.
Εφέτης: Είστε υπόλογος μόνο για ό,τι κάνετε εσείς. Έχετε συμμετάσχει σε κάποια ενέργεια;
Περικλής: Όχι.
Απολογείται η Ηριάννα:
Είμαι από τον Ιούνιο στη φυλακή. Η ζωή μου άλλαξε δραματικά. Πήρε μια τροπή που δεν την περίμενα. Όσο και αν είχα άγχος για το τότε επικείμενο δικαστήριό μου, πίστευα ότι η αλήθεια μου θα ήταν αυτονόητη. Σαν όνειρο θυμάμαι, γιατί είναι τόσο παράταιρη με τη ζωή μου) τη στιγμή της σύλληψης του Κων/νου. Κοιμόμασταν σπίτι του και τα ΕΚΑΜ έσπασαν τη τζαμαρία. Τον ξυπνάω γιατί ξύπνησα πρώτη. Θυμάμαι ακόμα το έντρομο βλέμμα του. Μου λέει «κάτσε ακίνητη, κλέφτες είναι». Και μετά μας πήγαν στη ΓΑΔΑ. Ο Κων/νος δεν θα μπορούσε να ξέρει ότι η Ο.Ο. κ ο Γ.Π. είναι μέλη της ΣΠΦ. Το έμαθε μετά τη σύλληψή του. Όταν μου έδωσαν την έκθεση σύλληψής μου να υπογράψω, είδα ένα κατεβατό από άγνωστες λέξεις. Ένα κατεβατό από όπλα. (σ: Η σύλληψη της Ηρ. έγινε το 2012 κι όχι το 2011 που έγινε του Κων/νου). Δεν προφυλακίστηκα, αφέθηκα ελεύθερη και συνέχισα κανονικά τις σπουδές μου. Παράλληλα δούλευα, δίδασκα στο διδασκαλείο ελλ. γλώσσας κ.α. Και μετά ξεκίνησα το διδακτορικό μου. Μετά έγινε η δίκη, καταδικάστηκα για μια οργάνωση τα μέλη της οποίας δεν γνωρίζω. Ως προς τα όπλα το μόνο που με συνδέει με τα συγκεκριμένα αντικείμενα είναι η έκθεση της κ. Μεθενίτη.
Δεν είμαι ούτε στατιστική, ούτε φασματική μονάδα όπως λέει η κ. Μεθενίτη. Είμαι οι κόποι μου που καταστρέφονται.
Και κάτι τελευταίο αν μπορώ: Όλοι μας θέλουμε να ζούμε σε μια ιδανική κοινωνία. Σε μια κοινωνία που προσεγγίζει την ουτοπία. Εγώ εργάζομαι με ανθρώπους που έχουν αφήσει τη χώρα τους, που θέλουν να σταθούν στα πόδια τους. Αυτή είναι η ταυτότητά μου. Να βοηθάω μετανάστες να μάθουν ελληνικά για να σταθούν στα πόδια τους.
Δε με νοιάζει αν είναι σκευωρία, με νοιάζει που έχει καταστραφεί η ζωή μου. Και ο Κων/νος το ίδιο. 8 χρόνια δε μας άφησαν σε ησυχία. Παντρευτήκαμε στο Μεταγωγών.

Σημειώνουμε ότι στο κλείσιμο της απολογίας της Ηριάννας η συγκίνηση ήταν πολύ έντονη σε όλο το ακροατήριο.
Το δικαστήριο διακόπτει για την επόμενη δικάσιμο, 28 Ιουνίου. Αναμένεται η εισαγγελική πρόταση, οι αγορεύσεις της υπεράσπισης και η απόφαση, εφ’ όσον το επιτρέψει ο χρόνος.


Τετάρτη 23 Μαΐου 2018

24/5 Εφετείο Ηριάννας- Περικλή #ΗΡΙΑΝΝΑΒΛ#free_Irianna #free_Periklis #dnaconviction




Σε λίγες ώρες, 24/5 το Εφετείο της Ηριάννας. Η εξωφρενικά άδικη αυτή υπόθεση ποινικοποίησης των προσωπικών σχέσεων είναι πλέον πασίγνωστη (αν λείπατε σε άλλο πλανήτη ακολουθούν σύνδεσμοι για νενημέρωση).
Στα  The Case / @TheCase_omniatv θα έχουμε αναμετάδοση από τη δικαστική αίθουσα.
Φέρνω πληροφορίες, συνδέσμους και άρθρο του Τάσου Θεοφίλου. 


Εφετείο Ηριάννας – Περικλή: «το δείγμα ήταν τόσο λίγο που φοβηθήκαμε μη το χάσουμε»
Αύριο, 24 Μαΐου, στην τρίτη συνεδρίαση θα εξεταστούν οι δύο βιολόγοι που έχουν κληθεί από την υπεράσπιση (Φύτρου & Φίτσιαλος) σχετικά με την ανάλυση DNA.

Συνεχίζεται αύριο 24 Μαϊου η δίκη της Ηριάννας και του Περικλή στο Εφετείο της Λουκάρεως.
Στην προηγούμενη (2η) συνεδρίαση ο Πρόεδρος της έδρας εκφώνησε τον μάρτυρα Παπαλάμπρο ο οποίος, παρότι είχε κλητευθεί από το δικαστήριο στην πρώτη συνεδρίαση μετά από αίτημα της υπεράσπισης, δεν εμφανίστηκε. Πρόκειται για τον άνθρωπο ο οποίος είχε εντοπίσει την πλαστική σακούλα στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου. Μετά από υπόδειξή του, το Τμήμα Προστασίας Πολιτεύματος της Ασφάλειας Αττικής ανακάλυψε ότι στο εσωτερικό της υπήρχαν τα όπλα στα οποία φέρεται, σύμφωνα με κάποιες εκθέσεις της Δ/νσης Εγκλημ. Ερευνών, να εντοπίστηκε γενετικό υλικό των κατηγορούμενων.
Στη συνέχεια ολοκλήρωσε την κατάθεση του ο Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, σύντροφος της Ηριάννας, η οποία είχε διακοπεί την προηγούμενη συνεδρίαση λόγω παρέλευσης ωραρίου.
Αρνητική εντύπωση στο ακροατήριο προκάλεσε το ύφος της εισαγγελέα, Αναστασίας Μασούρα, όταν του απεύθυνε ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα των γονιών του, σχετικά με το αν εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, καθώς επίσης και το αν και για ποιον λόγο θα ακολουθήσει επαγγελματικά το αντικείμενο που έχει σπουδάσει. Το ίδιο άσχημη εντύπωση προκάλεσαν και οι – επίσης χωρίς προφανές δικονομικό ενδιαφέρον – ερωτήσεις της σε σχέση με το αν πράγματι γνωρίστηκε με την Ηριάννα σε συναυλία του Ψαραντώνη καθώς και για το αν ο ίδιος διατηρούσε φιλικές επαφές με μέλη της ΣΠΦ και ποια η σχέση του με το καθένα από τα μέλη. Στο ίδιο ιεροεξεταστικό ύφος κινήθηκαν και οι ερωτήσεις για το αν ακόμα συμφωνεί με το άρθρο που είχε δημοσιεύσει παλαιότερα στην Εφημερίδα των Συντακτών.
Η εισαγγελέας σχολίασε μάλιστα ότι κακώς κατά την γνώμη της δόθηκε δημοσιότητα στην υπόθεση και είπε στον μάρτυρα «επιλέξατε λάθος τρόπο υπερασπίσεως» αφού είχε ως συνέπεια τους βανδαλισμούς στην Ερμού (μετά την πρώτη απόρριψη του αιτήματος για διακοπή ποινής) γεγονός που «μας κάνει να υποψιαζόμαστε άλλα…»
Ο Κωνσταντίνος Π. με ψυχραιμία απάντησε στην έδρα, σε σχέση με την δημοσιότητα: «δεν γινόταν να κάνουμε αλλιώς αφού το πρωτόδικο έπαιζε με την κοινή λογική. Μετά την καφκική κατάσταση έπρεπε να γίνει δημόσιο. Για να μην κυριαρχήσουν αυτές οι λογικές». Και συνέχισε: «στο πρωτόδικο ρωτούσαν την Ηριάννα γιατί δεν με χώρισε, αντί να την ρωτήσουν για τα υποτιθέμενα στοιχεία» για να καταλήξει «ο κόσμος στέκεται δίπλα στην Ηριάννα επειδή καταλαβαίνει τον παραλογισμό».
Αμέσως μετά κλήθηκε να καταθέσει η βιολόγος της Δ/νσης Εγκλημ. Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. κυρία Μεθενίτη. Σε μια σειρά, ομολογουμένως πολύ εύστοχων, ερωτήσεων της έδρας όπως το αν είχαν πιστοποίηση ως εργαστήριο όταν έγινε η πραγματογνωμοσύνη, αν η ποσότητα του δείγματος ήταν κατά την γνώμη της επαρκής και για ποιον λόγο δεν αναφέρεται τι ιστός σαρώθηκε για να συγκριθεί, η κυρία Μεθενίτη απάντησε: Το 2011 που έγινε η πραγματογνωμοσύνη δεν είχε πιστοποίηση ούτε το εργαστήριο της ΔΕΕ ούτε κανένα άλλο στην Ελλάδα. Η ποσότητα του δείγματος είναι κατά την προσωπική της εκτίμηση επαρκής, καθώς, κατά την γνώμη της, αρκεί το γεγονός ότι απέδωσε γενετικό τύπο επαναλήψιμο, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι δεν υπάρχουν σχετικά βιβλιογραφικά δεδομένα. Σε σχέση με το γιατί δεν διευκρινίζεται στις εκθέσεις της τι ιστός σαρώθηκε απάντησε πως όταν ο ιστός είναι προφανής, δηλαδή ορατός με γυμνό μάτι, όπως η τρίχα, μόνο τότε το αναφέρουν! Βεβαίωσε επίσης ότι δεν γνωρίζει τι ιστό σάρωσαν και ότι δεν είναι σε θέση να το ξεχωρίσουν: «Θα μπορούσε να είναι σάλιο αλλά θα μπορούσε και ιδρώτας».
Στην ερώτηση μέλους της έδρας για το αν αυτή η μέθοδος είναι 100% αξιόπιστη απάντησε ότι είναι η μέθοδος που χρησιμοποιείται διεθνώς και ότι οι ίδιοι γράφουν στις εκθέσεις τους μόνο ότι μπορούν να πουν τεκμηριωμένα. Στην επαναδιάτυπωση της ερώτησης από το ίδιο μέλος της έδρας σε σχέση με το ποσοστό βεβαιότητας που μπορούμε να έχουμε, η απάντηση ήταν: «Εμείς κάνουμε στατιστική. Δίνουμε συχνότητα εμφάνισης σε γενικό πληθυσμό».
Αξιοσημείωτη ήταν η απάντηση της κυρίας Μεθενίτη σε σχέση με επισήμανση που έκανε ο πρόεδρος της έδρας, Βασίλειος Κωστόπουλος, που αναφέρθηκε σε σχόλιο του θεμελιωτή της μεθόδου ότι «αν γνωρίζουμε τα πρώτα ψηφία μιας πιστωτικής κάρτας δεν γνωρίζουμε και τον κάτοχο της», προκειμένου να τονίσει τους περιορισμούς της ίδιας του της μεθόδου στην ταυτοποίηση υπόπτων. Η κυρία Μεθενίτη απάντησε: «Πρώτη φορά το ακούω. Δεν μπορεί να καταρριφθεί αυτή η μέθοδος».
Ακολούθησαν οι ερωτήσεις της υπεράσπισης οι οποίες κινήθηκαν στο ίδιο μοτίβο, αναγκάζοντας τον πρόεδρο να παρέμβει επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχει λόγος να συζητιούνται τα αυτονόητα.
Ενδεικτική ήταν η απάντηση της κυρίας Μεθενίτη στην ερώτηση της συνηγόρου υπεράσπισης του Περικλή, Μαρίνας Δαλιάνη:
– Γιατί δεν κάνατε εξέταση για το αν (ο ιστός που σαρώσατε) είναι αίμα;
– Γιατί ήταν οφθαλμοφανές. Δεν ήταν κόκκινο. Και το δείγμα ήταν σε τόσο μικρή ποσότητα που φοβηθήκαμε μη το χάσουμε.
Η συνεδρίαση διακόπηκε στις 15:00 λόγω παρέλευσης ωραρίου.
Αύριο, 24 Μαΐου, στην τρίτη συνεδρίαση θα εξεταστούν οι δύο βιολόγοι που έχουν κληθεί από την υπεράσπιση (Φύτρου & Φίτσιαλος) σχετικά με την ανάλυση DNA.
Η ανταπόκριση από την δικαστική αίθουσα θα μεταδίδεται από τους λογαριασμούς της στήλης The Case στο Twitter και στο Facebook.
__________________________


Σύνδεσμοι
Αύριο 24/5 η τρίτη δικάσιμος. Η ανταπόκριση από την δικαστική αίθουσα θα μεταδίδεται από τον παρόντα λογαριασμό καθώς και στο Facebook: 
__________________________

Για την υπόθεση
―13 χρόνια φυλακή για μια φιλία. Σήμερα Ηριάνννα Β.Λ., αύριο εμείς 
―Το μάθατε, τ' ακούσατε το θλιβερό μαντάτο;http://daphnechronopoulou.blogspot.com/2017/10/freeirianna-freeperiklis-dnaconviction.html#ixzz5GLAbbJmv

Πανόραμα Ιρανικών Μικρού Μήκους Ταινιών στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος





Θα διαγωνιστούν μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες μικρού μήκους πρόσφατης παραγωγής από το Ιράν,  αλλά η μεγάλη έκπληξη της διοργάνωσης είναι πως για πρώτη φορά θα παρουσιάσει στην Αθήνα μικρού μήκους ταινίες σημαντικών Ιρανών δημιουργών, όπως ο Ασγκάρ Φαραντί.
Επιπλέον θα περιλαμβάνει αφιέρωμα στην ισότητα των δύο φύλων -ένα καυτό θέμα, ιδιαίτερα στην κοινωνία του Ιράν.
Το φεστιβάλ, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον σκηνοθέτη και παραγωγό ΚυριάκοΧατζημιχαηλίδη,  θα πραγματοποιηθεί 1-3 Ιουνίου (Παρασκευή-Κυριακή) στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος. Την Κυριακή 3/6, στην τελετή λήξης, θα απονεμηθούν τα βραβεία. To πρόγραμμα περιλαμβάνει ταινίες μυθοπλασίας, animation και ένα ντοκιμαντέρ. ‘Ωρες προβολών: 6 μ.μ., 8 μ.μ., 10 μ.μ.
Όλες οι πληροφορίες για το φεστιβάλ υπάρχουν στο www.shortfilm.gr , τον μοναδικό ιστότοπο για την μικρού μήκους ταινία στην Ελλάδα.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΙΡΑΝΙΚΟΣ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ»

Ο Ιρανικός κινηματογράφος αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο της παγκόσμιας κινηματογραφικής παραγωγής με σπουδαίες ταινίες από εμπνευσμένους δημιουργούς οι οποίοι, κόντρα στις ιδιαίτερες αντιξοότητες του συστήματός τους, παράγουν μια τέχνη τόσο ιδιαίτερη και τόσο προσωπική που θα μπορούσαμε να μιλάμε για «Ιρανική Κινηματογραφική Σχολή».
Ενώ το ελληνικό κοινό σε γενικές γραμμές γνωρίζει τις παραγωγές μεγάλου μήκους δημιουργών όπως οι Κιαροστάμι, Φαραντί και Παναχί,  αγνοεί την  Ιρανική  μικρού μήκους ταινία που αφορά κατά κύριο λόγο σε μη καταξιωμένους νέους δημιουργούς. Το έργο τους όμως, στο σύνολό του, δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από την Ιρανική ταινία μεγάλου μήκους. Το φεστιβάλ φιλοδοξεί να γνωρίσει στο ελληνικό κοινό τις ταινίες αυτές. Οι Ιρανοί μικρομηκάδες καταπιάνονται με μια ευρεία γκάμα θεμάτων που περιλαμβάνει τις οικογενειακές και ερωτικές σχέσεις, τις επιλογές που καλείται να κάνει μια μητέρα, τις γαμήλιες παραδόσεις, την διαφορετικότητα, αλλά και τον θάνατο, τις δολοφονίες, τον πόλεμο, το ISIS, τα παιδιά-θύματα του πολέμου στην Συρία, την προσφυγιά.

ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ

Σε ξεχωριστό αφιέρωμά του το φεστιβάλ θα παρουσιάσει τις πρώτες μικρού μήκους ταινίες (μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ) καταξιωμένων δημιουργών ώστε να διαφανεί η πρωτογενής κινηματογραφική σκέψη και πορεία των Ιρανών σκηνοθετών που έφτασαν μέχρι τα όσκαρ και τα μεγαλύτερα φεστιβάλ στον κόσμο. Ανάμεσά τους το «Janali», η πρώτη μικρού μήκους ταινία του Ασκάρ Φαραντί, που θα προβληθεί στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ (1/6), μαζί με ταινίες των Καμράν Σιρντέλ, Κοσρό Σινάι, Μασούντ Κιμιάι. Τις ταινίες θα παρουσιάσει ο Δημήτρης Νάκος.

ΕΙΔΙΚΟ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ

Όπως κάθε χρόνο η διοργάνωση περιέχει ένα ειδικό δίωρο θεματικό αφιέρωμα. Για το 2018 επιλέχθηκε η θεματική «Ισότητα των δύο φύλων, δομές υποστήριξης γυναικών», δεδομένων των σχετικών συνθηκών στο Ιράν. Σ’ αυτήν τη θεματική εντάσσεται κάθε ιστορία που θίγει την δύσκολη αυτή κατάσταση σε οποιαδήποτε μορφή της (βία, υποτίμηση, διεκδίκηση, αυτοκτονία, κ.λπ.). Το ειδικό αφιέρωμα θα περιλαμβάνει πανελλαδικές πρεμιέρες, δωρεάν είσοδο και προβολή υποτιτλισμένων στα ελληνικά ταινιών παραγωγής των τελευταίων 3 ετών. Οι ταινίες θα προβληθούν την Κυριακή 3 Ιουνίου. Παρουσιάζει ο Σαντέγκ Μουσαβί.

WORKSHOP

Σκηνοθέτες ταινιών μικρού μήκους από την Ελλάδα και το Ιράν θα συναντηθούν στην Αθήνα σε τριήμερο Workshop για να ανταλλάξουν ιδέες, απόψεις και τοποθετήσεις γύρω από την κινηματογραφική παραγωγή των δύο χωρών και να συζητήσουν πάνω σε θέματα σεναρίου. Παράλληλα,  θα προτείνουν λύσεις για τον τρόπο επίτευξης Ελληνοϊρανικών και Ιρανοελληνικών συμπαραγωγών μικρού μήκους ταινιών.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ

Αξίζει να αναφέρουμε πως η t-shOrt εξασφάλισε την πανελλαδική διανομή των 11 βραβευμένων ταινιών στις κινηματογραφικές αίθουσες μέσω της υποστήριξης της Ο.Κ.Λ.Ε. (Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας, http://oklegr.blogspot.gr ).
To Big Bang International Short Film Festival διοργανώνεται από την εταιρεία t-shOrt (www.t-short.gr) που υποστηρίζει με πάθος την μικρού μήκους ταινία κι επιδιώκει να προβάλει τα καινούρια ταλέντα, τους δημιουργούς και τους καλλιτέχνες που αγαπούν και εκφράζονται μέσα από το είδος αυτό. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε ταινίες που ξεφεύγουν από τα καθιερωμένα πρότυπα και σε ταινίες που επιχειρούν ιδιαίτερο και προσωπικό λόγο.

Εύκολη πρόσβαση στην αίθουσα για ΑΜΕΑ

——–
από culturenow.gr

Τρίτη 22 Μαΐου 2018

Γρηγόρης Λαμπράκης ― Τραμπούκοι το Μάιο στη Θεσσαλονίκη






Σα σήμερα, 22 Μαΐου 1963 δολοφονήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο βουλευτής Γρηγόρης Λαμπράκης σε ομιλία του για την Ειρήνη. Γνώριζε πως υπήρχε σχέδιο δολοφονίας του και είχε ζητήσει προστασία από τη Αστυνομία.
Αναρτώ τη φημισμένη φωτογραφία διότι
ο Μαραθώνιος (αν δεν το έχετε υπ' όψιν) θυμίζει πάντα το Γρηγόρη Λαμπράκη ο οποίος πέραν της βουλευτικής του ιδιότητας ήταν και γιατρός (που δεχόταν στο ιατρείο του μια μέρα της εβδομάδας δωρεάν), ειρηνιστής μέλος του ελληνικού Κινήματος Ειρήνης αλλά και αθλητής, ο δρομέας που στις 21 Απριλίου 1963 βάδισε τον πρώτο Μαραθώνιο-πορεία για την Ειρήνη, με παγκόσμια απήχηση. Η Κυβέρνηση Καραμανλή τον είχε απαγορεύσει, πρωί-πρωί ανακοινώθηκε και απαγόρευση συγκεντρώσεων αλλά ο Λαμπράκης αλλού με συμπαράσταση κατοίκων αλλού χρησιμοποιώντας τη βουλευτική του ιδιότητα (και κάποια ψέματα στους χωροφύλακες ότι πήγαινε στο εξοχικό του) πέρασε τα μπλόκα, έκανε μόνος του την πορεία και τερματίζοντας άνοιξε ένα πανώ με τη λέξη 'ΕΛΛΑΣ' και το σήμα της ειρήνης. Η φωτογραφία του είναι μέρος της εικονογραφίας του 20ου αιώνα κι η πράξη του, όπως κι η δολοφονία του ένα μήνα μετά, έμειναν στην Ιστορία και παραμένουν χαραγμένες στο συλλογικό μας ασυνείδητο.

Φέρνω βιογραφικό, σύνδεσμο για την ταινία 'Ζ' του Γαβρά (με ελληνικούς υποτίτλους), άρθρο για το Λαμπράκη στους Ολυμπιακούς του Βερολίνου και τη φιλία του με τον Αμερικανό Jesse Owens και το έργο του Αλέξη Ακριθάκη, εμπνευσμένο από τη φωτογραφία του Λαμπράκη στο Μαραθώνιο που έτρεξε μόνος του για την Ειρήνη.

_____________________
Ο Γρηγόρης Λαμπράκης (Κερασίτσα Αρκαδίας 3 Απριλίου 1912 – Θεσσαλονίκη 27 Μαΐου 1963) ήταν γιατρός, αθλητής, και πολιτικός που δολοφονήθηκε από  παρακρατικούς.
___________________________
Σινεμά: Συστήνω το 'Ζ' του Κώστα Γαβρά (1969) δυστυχώς δεν το βρίσκω πια με ελληνικούς υποτίτλους.



Ο Jesse Owens και ο Γρηγόρης Λαμπράκης, στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου το 1936.
Ο Λαμπράκης αγωνίστηκε στο άλμα εις μήκος και στο τριπλούν με τα χρώματα της Ελλάδας.
Ο Οwens κέρδισε 4 χρυσά μετάλλια σε εκείνους τους Ολυμπιακούς, στα 100 μέτρα, στα 200 μέτρα, στο μήκος και στην σκυταλοδρομία 4x100 με την ομάδα των ΗΠΑ, προκαλώντας έκπληξη και θαυμασμό, αλλά και την οργή των φυλετιστών του Γ' Ράιχ.
Στο βιβλίο του Τζέρεμι Σαπ για τους Ολυμπιακούς του ’36, υπάρχει η εξής δήλωση του Owens: «Δεν με σνόμπαρε ο Χίτλερ, αλλά ο Φράνκλιν Ρούσβελτ. Ο Πρόεδρος δε μου έστειλε ούτε ένα τηλεγράφημα». Πράγματι, ο Πρόεδρος Ρούσβελτ δεν αναγνώρισε ποτέ τις επιτυχίες του ολυμπιονίκη ούτε τον κάλεσε στο Λευκό Οίκο. Υποστηρίζεται ότι, επειδή ο Ρούσβελτ έκανε προεκλογική εκστρατεία, δεν ήθελε να χαλάσει την εικόνα του και να δυσαρεστήσει τη ρατσιστική Αμερική που είχε μεγάλη εκλογική δύναμη.
Για τον Οwens δεν αδιαφόρησε μόνο ο Πρόεδρος Ρούσβελτ, αλλά ολόκληρη η χώρα. Ακόμα και μετά από τέσσερα χρυσά μετάλλια, κανείς δεν του προσέφερε τις χορηγίες που δικαιωματικά άξιζε. Οι διαφημιζόμενοι δεν ήθελαν να ταυτίσουν τα προϊόντα τους μαζί του, γιατί οι καταναλωτές δεν θα τα αγόραζαν! Τρία χρόνια μετά το Βερολίνο, αναγκάστηκε μάλιστα να δηλώσει χρεωκοπία μετά από μία αποτυχημένη επιχειρηματική προσπάθεια και για να επιβιώσει υποχρεώθηκε να τρέχει σε κούρσες με αντίπαλους άλογα… Μετά το τέλος της αθλητικής του καριέρας, ο Όουενς έγινε μανιακός καπνιστής και πέθανε από καρκίνο στους πνεύμονες, στις 31 Μαρτίου του 1980 σε ηλικία 66 ετών.
Ο Γρηγόρης Λαμπράκης δολοφονήθηκε από παρακρατικούς σαν σήμερα, στις 22 Μαΐου του 1963, στην συμβολή των οδών Ερμού και Βενιζέλου στην Θεσσαλονίκη, σε ηλικία 51 ετών.
______________________________
Από την Αλέξη Ακριθάκη, εμπνευσμένο από τη φωτογραφία του Λαμπράκη στο Μαραθώνιο που έτρεξε μόνος του για την Ειρήνη.

 



______________________________
Για το Λαμπράκη στους Ολυμπιακούς του Βερολίνου και άλλα πολλά έχω στο: Μαραθώνιος στην αρχαία Σπάρτη κι επικίνδυνοι Παραολυμπιονίκες;