Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2019

7 μήνες φυλάκιση για τον Αμβρόσιο― Μια ιστορική απόφαση





Μια ιστορική απόφαση του Εφετείου. Ομόφωνα ένοχος κρίθηκε ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος που καταδικάστηκε σε 7 μήνες φυλάκηση για το 'Φτύστε τους!', προτροπή στο ποίμνιο σε ομοφυλοφιλικό παραλήρημα στο προσωπικό του ιστολόγιο. 

Η δίκη στο Εφετείο συνεχίστηκε σήμερα Δευτέρα 28/1/19 με αποδοκιμασίες προς το δικαστήριο από τους υποστηρικτές του μητροπολίτη, με Χρυσαυγίτες και «άξιος-άξιος». Όμως παράλληλα η άλλη πλευρά εκπροσωπήθηκε από μέλη της ΛΟΑΤ κοινότητας.

Φέρνω λεπτομερώς, με συνδέσμους προς τη συγκεκριμένη ανάρτηση, την υπόθεση και το ποιόν του Αμβρόσιου Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας- του κατά κόσμον Αθανάσιου Λενή με πλούσιο χουντικό παρελθόν.


Ένοχος ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος για το Ομοφοβικό Κείμενο - Καταδικάστηκε σε Επτά Μήνες Φυλάκισης
«Μπράβο, θα κοιμηθείτε ήσυχοι το βράδυ», φώναζε από το ακροατήριο ο πρώην βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Μιχάλης Αρβανίτης.
Αποδοκιμασίες προς το δικαστήριο από τους υποστηρικτές του μητροπολίτη

Ομόφωνα ένοχος και για τις δύο πράξεις -αντιρατσιστικός νόμος και κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος- κρίθηκε το απόγευμα της Δευτέρας ο μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος. Μετά την ανακοίνωση της απόφασης, το κατάμεστο από ιερείς και θαυμαστές του ακροατήριο, ξέσπασε σε αποδοκιμασίες: «Αίσχος, αίσχος». Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου επέβαλε ποινή φυλάκισης επτά μηνών με τριετή αναστολή, αναγνωρίζοντας το ελαφρυντικό του πρότερου έντιμου βίου. «Μπράβο, θα κοιμηθείτε ήσυχοι το βράδυ», φώναζε ειρωνικά από το ακροατήριο ο πρώην βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Μιχάλης Αρβανίτης. Άλλοι φώναζαν προς τον Αμβρόσιο, «Άξιος, άξιος». Την ίδια στιγμή, μέλη της LGBTQ κοινότητας και υποστηρικτές ανθρώπινων δικαιωμάτων αγκαλίαζονταν και χαμογελούσαν με ικανοποίηση.

 μητροπολίτης καταδικάστηκε για το ομοφοβικό - ρατσιστικό κείμενο, που είχε αναρτήσει στο προσωπικό του ιστολόγιο το 2015, υποκινώντας σε βία εναντίον των ομοφυλόφιλων. «Είναι μια ιστορική στιγμή για την απονομή της δικαιοσύνης. Το δικαστήριο ομόφωνα έκρινε ότι πρόκειται για ρατσιστικό λόγο. Η απόφαση είναι ένα ανάχωμα για πράξεις που υποκινούν το μίσος, τις διακρίσεις και τη βία», δήλωσαν στο VICE αμέσως μετά την απόφαση οι συνήγοροι πολιτικής αγωγής, Κώστας Κοσμάτος, Χρήστος Λαμπάκης και Κλειώ Παπαπαντολέων.
Νωρίτερα, η εισαγγελέας της έδρας πρότεινε να κηρυχθεί αθώος ο Αμβρόσιος και για τα δύο αδικήματα. Όπως είπε, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κείμενο στρέφεται εναντίον των ομοφυλόφιλων. «Ο λόγος του είναι ακραίος, σκληρός και απάνθρωπος, ακόμη και αν γινόταν ιδιωτικά, πόσο μάλλον δημόσια από έναν μητροπολίτη», είπε αρχικά η εισαγγελέας. «Δεν θεωρώ, όμως, ότι μπορεί να απειλήσει τη σωματική ακεραιότητα ή τη ζωή κάποιου ή ότι θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη - στη χειρότερη περίπτωση έχουμε έργω εξύβριση. Ούτε οι πολιτικώς ενάγοντες το πιστεύουν ότι μπορεί να προκαλέσει βία και εχθροπάθεια», πρόσθεσε η ίδια χαρακτηριστικά. 
Στην απολογία του, το πρώτο μέρος της οποίας διάβασε από έτοιμο κείμενο για μιάμιση ώρα, ο Αμβρόσιος είπε πως «όταν έγραψε το κείμενο, δηλαδή πριν την ψήφιση του συμφώνου συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια, το πάθος της ομοφυλοφιλίας ήταν ποινικό αδίκημα», επομένως, με αυτό το σκεπτικό, «είναι αθώος». Ο ίδιος είπε μάλιστα ότι θεωρεί το δικαστήριο αναρμόδιο να τον κρίνει ως διδάσκοντα τον λόγο του θεού, ενώ χαρακτήρισε τους μηνυτές υποκινούμενους, «ώστε να βρίσκονται στο απυρόβλητο», θέλοντας «να καταλύσουν το δημοκρατικό πολίτευμα» και επίσης να τον λογοκρίνουν.

«Οι ομοφυλόφιλοι είναι άρρωστοι [...] Αν μιλήσω για τη φυματίωση, θίγω πρόσωπα; Να μιλήσω και γι’ αυτούς, τότε». 

Με ένα ξέσπασμα του κατηγορούμενου Μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβρόσιου εναντίον των «άρρωστων ομοφυλόφιλων», ολοκληρώθηκε η πρώτη μέρα της δίκης του στο Αίγιο για το θλιβερό κείμενο που είχε αναρτήσει στο Διαδίκτυο, προτρέποντας σε πράξεις βίας εναντίον τους. «Οι ομοφυλόφιλοι είναι άρρωστοι, είναι απόβλητοι από το κοινωνικό σύνολο και οι πολιτικοί τους αναδεικνύουν. Αν μιλήσω για τη φυματίωση, θίγω πρόσωπα; Να μιλήσω και γι’ αυτούς, τότε», είπε ο Αμβρόσιος, όρθιος και με ένταση προς το δικαστήριο. «Δεν κάνετε σωστές ερωτήσεις, διαστρεβλώνετε την αλήθεια και μεταθέτετε τη βάση του προβλήματος», φώναξε.
Τις προηγούμενες εννέα ώρες, καθόταν σχεδόν αμίλητος στο εδώλιο του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αιγίου. Δικάζεται με τον αντιρατσιστικό νόμο για κείμενο που είχε γράψει στο προσωπικό του ιστολόγιο το 2015, με αφορμή τότε την ψήφιση του νομοσχεδίου για το σύμφωνο συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια, το οποίο αποτελεί μνημείο ομοφοβίας και ρατσισμού. 
Στον πρώτο βαθμό αθωώθηκε, όμως δύο εισαγγελείς άσκησαν έφεση διότι θεώρησαν την απόφαση λανθασμένη.
Όσα ακούστηκαν χθες στο δικαστήριο δεν ήταν λιγότερο ομοφοβικά. Η δίκη πραγματοποιήθηκε σε μια κατάμεστη αίθουσα, με την εικόνα του Χριστού πάνω από την έδρα. Ο Αμβρόσιος κάθισε στο εδώλιο στις 9.35 το πρωί. Στο ακροατήριο βρίσκονταν πολλοί ιερείς και άλλοι υποστηρικτές του, που τον χειροκρότησαν όταν αποχώρησε το βράδυ. Υπήρχαν, επίσης, LGBTQ ακτιβιστές, όχι όμως πανό και συνθήματα έξω από το κτίριο, όπως συνέβη στο πρωτόδικο δικαστήριο. 
«Ταραχθήκαμε όλοι με το κείμενο. Οι ομοφυλόφιλοι αποκαλούνται "περιθωριακοί", "ελαττωματίες", "αποβράσματα της κοινωνίας", που "σήκωσαν κεφάλι" και "πρέπει να χαθούν από προσώπου Γης". Αυτά υπερβαίνουν κατά πολύ τη θέση της Εκκλησίας ότι η ομοφυλοφιλία είναι αμαρτία. Προτρέπουν σε βία, είναι ρητορική μίσους και προθάλαμος για άσκηση σωματικής βίας», κατέθεσε ο Λύο Καλοβυρνάς, LGBTQ ακτιβιστής, που συνυπογράφει τη μήνυση. «Ο μητροπολίτης είναι λαοπρόβλητος, το ποίμνιο τον σέβεται και τον ακολουθεί. Φράσεις όπως "μαυρίστε τους" και "φτύστε τους" είναι προτροπή βίας κατά των ομοφυλόφιλων, σημαίνει ξύλο. Ο κ. Αμβρόσιος στο πρωτόδικο δικαστήριο είπε ότι αν είχε όπλο, θα το χρησιμοποιούσε εναντίον μας», σημείωσε ο κ. Καλοβυρνάς. 
Από την πρώτη στιγμή, οι ερωτήσεις των συνηγόρων υπεράσπισης - ένας εξ αυτών συμμετέχει στη δίκη της Χρυσής Αυγής - ήταν εριστικές και προσβλητικές. Ακούστηκαν αδιανόητες ερωτήσεις προς τους μάρτυρες πολιτικής αγωγής, όπως «Είστε φυσιολογικός;», «Κουνιέστε στον δρόμο;», «Γνωρίζετε αν οι όμοιοί σας έχουν καταλάβει τις καλύτερες θέσεις στην τηλεόραση;», «Πώς αυξάνεται ο αριθμός των ομοφυλόφιλων, ενώ δεν γεννάνε;», «Η ταύτιση της ομοφυλοφιλίας με την παιδοφιλία είναι προσβλητική για εσάς;». Οι συνήγοροι πολιτικής αγωγής, Κ. Παπαπαντολέων, Κ. Κοσμάτος και Χ. Λαμπάκης, αντέδρασαν έντονα, για να λάβουν την απάντηση από την υπεράσπιση: «Εσείς γιατί προσβάλλεστε; Αυτοί αυτο-προσβάλλονται μόνοι τους».

Οι συνήγοροι του μητροπολίτη προσπάθησαν επίμονα να παραδεχτούν οι μάρτυρες ότι το κείμενο του Αμβρόσιου αναφερόταν σε πολιτικούς. Οι ίδιοι έφθασαν στο σημείο να ρωτούν τους μάρτυρες αν έχουν πάει στην αναστάσιμη ακολουθία, όπου ακούγεται ότι οι αμαρτωλοί πρέπει να χαθούν από τη Γη. «Τα μικρά παιδιά επηρεάζονται όταν βλέπουν εικόνες στο Pride. Το θεωρείτε υγιές;», ακούστηκε μεταξύ άλλων.

Όταν η ένταση κόπασε, ο Μενέλαος Σιαφάκας, που συνυπογράφει τη μήνυση, κατέθεσε: «Ένιωσα ότι το κείμενο ανάβει μια φλόγα σε όσους έχουν ήδη αρνητική εικόνα, ώστε να προβούν σε λεκτική και σωματική βία». Οι υπερασπιστές ρώτησαν καθέναν από τους μηνυτές, αν δέχθηκαν επίθεση μετά τη δημοσιοποίηση του κειμένου – κάτι που δεν απαιτείται, πάντως, για τη στοιχειοθέτηση του αντιρατσιστικού νόμου. «Έχω δεχτεί λεκτική βία στον δρόμο έναν μήνα μετά. Η αποστροφή στο κείμενο ότι οι αμαρτωλοί και άνομοι πρέπει να εξαφανιστούν από τη Γη, από μόνη της θίγει την ελευθερία μου και με απειλεί», είπε ο κ. Σιαφάκας. «Το κείμενο στοιχειοθετεί βία και κοινωνικό μίσος, στιγματίζει. Προσωπικά, αισθάνθηκα ότι δεχόμουν επίθεση. Το ζω καθημερινά στο σχολείο ως εκπαιδευτικός», κατέθεσε ο κ. Πέτρος Σαπουντζάκης, με σπουδές Θεολογίας. Στο ακροατήριο βρισκόταν ο Μητροπολίτης Πειραιά Σεραφείμ, ο οποίος σε εκείνο το σημείο σχολίασε δυνατά: «Αυτά δεν είναι προτροπή σε βία, αλλά σε περιφρόνηση».
Στο δικαστήριο κατέθεσε ως μάρτυρας ο Νίκος Αλιβιζάτος, καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, που ξεκαθάρισε ότι οι προτροπές μίσους του Αμβρόσιου στρέφονται χωρίς αμφιβολία εναντίον των ομοφυλόφιλων και όχι των πολιτικών. «Πρόκειται για μητροπολίτη, που υποτίθεται ότι διδάσκει τον λόγο του Θεού. Πληρώνεται από το δημόσιο, δεν μπορεί να βρίζει κατ’ αυτόν τον τρόπο, δεν είναι αυτό ελευθερία έκφρασης», είπε. «Μπορούσε το κείμενο να προκαλέσει βία;», ρώτησε το δικαστήριο. «Το να λέει ένας ιεράρχης "φτύστε τους" στο ποίμνιό του, που τον περιβάλλει με τέτοια αγάπη, δεν προκαλεί απλώς ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα, αλλά είναι άμεση πρόκληση. Δεν θίγει μόνο την ελευθερία των ομοφυλόφιλων, αλλά και τη σωματική τους ακεραιότητα. Αρκεί να διαβάσετε τον τίτλο του κειμένου: "Αποβράσματα της κοινωνίας σήκωσαν κεφάλι"».



Ο καθηγητής Αλιβιζάτος σημείωσε ότι η Εκκλησία της Ελλάδας έχει αποδοκιμάσει τον Αμβρόσιο. «Είναι ο μοναδικός που επιμένει να λέει ότι ο πολιτικός γάμος είναι πορνεία», είπε κι έκλεισε την κατάθεσή του: «Στο πρωτόδικο δικαστήριο, φεύγοντας αργά το βράδυ, με πλησίασε στο αυτοκίνητο ένας ιερέας. Κρατούσε μπαστούνι και σκέφτηκα ότι στην καλύτερη περίπτωση θα μου έλεγε "σηκωθείτε φύγετε από δώ". Όμως, προς έκπληξή μου, μου είπε, "Κύριε καθηγητά, σας ευχαριστούμε, στην Αιγιαλεία ζούμε σε περίοδο μεσαίωνα"». 
Ο δεύτερος μάρτυρας κατηγορίας ήταν ο έγκριτος ποινικολόγος Χριστόφορος Αργυρόπουλος, πρόεδρος της επιτροπής για την αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα. «Το κείμενο αναβλύζει από μίσος. Στην τελευταία φράση, λέει "να πάνε στον αγύριστο, να αφανιστούν από τη Γη"», ανέφερε στην κατάθεσή του. «Ακόμη και αμαρτία να ήταν η ομοφυλοφιλία, πρέπει η Εκκλησία να λειτουργεί συγχωρητικά. Όμως, αυτό καλλιεργεί το μίσος».
«Στα όπλα, χριστιανοί!»
Έπειτα, ήρθε η ώρα του γνωστού μητροπολίτη Σεραφείμ, ως μάρτυρα υπεράσπισης. Χαρακτήρισε τον Αμβρόσιο ως «Νέστορα της Εκκλησίας της Ελλάδας», του οποίου η ζωή είναι συνεχής προσφορά αγάπης, όπως είπε. «Η ομοφυλοφιλία προσβάλλει το ανθρώπινο πρόσωπο, όλα αυτά είναι ψυχοσωματικές συνέπειες, όχι απλώς δικαιωματισμός ή έννομο αγαθό», σημείωσε ο Σεραφείμ, καταφέρνοντας να συμπεριλάβει σε μια αποστροφή και τον Τζορτζ Σόρος. Ο ίδιος δεν σταμάτησε εκεί, λέγοντας ότι λόγω της παράχρησης των σωματικών οργάνων, όπως χαρακτηριστικά είπε, έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια κατά 80% τα περιστατικά καρκίνου στη στοματική κοιλότητα. «Το έκανε (σσ: έγραψε το κείμενο) για να διαφυλάξει το ποίμνιο από τέτοια εκτροπή και να καταδείξει τη θεσμοθέτηση αυτής της ανομίας και της ανατροπής της ανθρώπινης οντολογίας», σημείωσε. Και όταν πιέστηκε από την έδρα και τους συνηγόρους πολιτικής αγωγής, ο ίδιος απέδωσε τις προτροπές και το ύφος του κειμένου στην προσπάθεια του Αμβρόσιου «να δείξει την πνευματική του οργή». Όταν ρωτήθηκε για την περιβόητη φράση του κατηγορούμενου στην πρωτόδικη δίκη -«αν είχα ένα όπλο θα το χρησιμοποιούσα εναντίον τους»- απάντησε ότι ήταν μεταφορικό. Οι οπαδοί του Αμβρόσιου ξέσπασαν σε χειροκροτήματα και η δίκη διακόπηκε.
Ως μάρτυρας υπεράσπισης κατέθεσε, επίσης, ο Μητροπολίτης Ηλείας, Γερμανός. «Είναι σκληρές οι εκφράσεις, όμως το ίδιο θα έκανε ένας πατέρας, που θα ήθελε να αρπάξει το παιδί του για να το σώσει από τη φωτιά», είπε. Ο ίδιος χαρακτήρισε την ομοφυλοφιλία ως κάτι «μιαρό». Τέλος, ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαπουλούπολης, Ιερεμίας, είπε το παρακάτω: «Το κίναιδος έπρεπε να γράφεται με ύψιλον, από το κύων, σκύλος, όχι με γιώτα», είπε σε μεγάλη ένταση. «Ο ομοφυλοφιλία έγινε νόμος. Στα όπλα, χριστιανοί! Και όταν λέω όπλα, εννοώ αντίδραση».


Τί θα συνέβαινε σε έναν καθηγητή του δημοσίου αν καταδικαζόταν για υποκίνηση μίσους; Κι ο Αμβρόσιος ΔΥ είναι ξέρετε... Πειθαρχικό δεν έχει γι αυτόν;

_________________________________________________
Σύνδεσμοι
Αμβροσίου: http://mkka.blogspot.gr

ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΡΑ!
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ «ΜΟΝΤΕΡΝΟΥΣ» 


Η μήνυση με την ανάρτηση στου ίδιου του Μητροπολίτη στο blog του https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2018/03/blog-post_13.html#axzz5dHGXVEyt
Κουνιέστε στον Δρόμο;» -  Η Δίκη Αμβρόσιου Ήταν Ένα Ομοφοβικό Παραλήρημα https://www.vice.com



Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2019

Στη Ζάκυνθο θαύμα του Ολοκαυτώματος



Όταν οι Γερμανοί αντικατέστησαν τις Ιταλικές Δυνάμεις Κατοχής, το 1943, απαίτησαν  όπως έκαναν παντού από το Δήμαρχο και το Μητροπολίτη της Ζακύνθου να τους παραδώσουν κατάλογο με τα ονόματα όλων των Εβραίων. 
Την επόμενη ημέρα ο Γερμανός διοικητής έλαβε μια λίστα με μόνο δύο ονόματα: του Μητροπολίτη Χρυσόστομου και του Δημάρχου Καρρέρ. Όλες οι Εβραϊκές οικογένειες είχαν ειδοποιηθεί και κατέφυγαν στα χωριά του νησιού όπου τους έκρυψαν οι συντοπίτες τους. 70 από αυτούς παρέμειναν κρυμμένοι ενώ 275 μέλη της κοινότητας εντάχθηκαν στις δυνάμεις της Εθνικής Αντίστασης. 
Ούτε ένας από τους Εβραίους του νησιού δε χάθηκε στο Ολοκαύτωμα.Η Ζάκυνθος είναι η μοναδική κοινότητα σε όλη την Ευρώπη που κατόρθωσε να διασώσει όλο τον εβραϊκό πληθυσμό της. 

-->
Σήμερα επέτειος του  Ολοκαυτώματος , για να θυμηθούμε την μεγαλη αυτή σιγμή της Ιστορίας συστήνω το ντοκιμαντέρ 'Το τραγούδι της Ζωής' του Τώνη Λυκουρέση https://youtu.be/RpPo1P2kAGM






Εβραϊκό Μουσείο Της Ελλάδος
Τα στοιχεία για τη Ζάκυνθο είναι σποραδικά, ξέρουμε όμως ότι το 1522 ζούσαν στο νησί 30 Εβραϊκές οικογένειες. Το 1702 η κοινότητα διέθετε δύο συναγωγές, τη Ζακυνθινή και την Κρητική, που ονομάστηκε έτσι από τους πρόσφυγες που κατέφυγαν εκεί από την Κρήτη, όταν αυτή καταλήφθηκε από τους Οθωμανούς το 1669. Μόνο η πρώτη από τις δύο σώζεται σήμερα, παρά τις σοβαρές ζημιές που υπέστη στον καταστροφικό σεισμό του 1953.



Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019

Αερολογίες και φυσικό αέριο ― #TAP #Μακεδονια



Η «μάχη των αγωγών» πίσω από το Μακεδονικό
Στα χαρακώματα βρίσκονται Δύση και Ρωσία

Στα χαρακώματα βρίσκονται Δύση και Ρωσία για τον έλεγχο της μεταφοράς φυσικού αερίου μέσω των Βαλκανίων, σε μια προσπάθεια να προωθήσουν τα γεωπολιτικά τους συμφέροντα στην περιοχή.
Έτσι, το ζήτημα της ονοματοδοσίας των Σκοπίων και η έκβασή του είναι κάτι περισσότερο από ένα όνομα όχι μόνο για τις διμερείς σχέσεις Ελλάδας – ΠΓΔΜ αλλά και για το γενικότερο ενεργειακό παιχνίδι που παίζεται με την κατασκευή αγωγών φυσικού αερίου.

Εμείς κάνουμε συζητησούλες περί ονομάτων και δικαιωμάτων μα η συμφωνία για τον αγωγό έχει ήδη υπογραφές.
Γι αυτό αφρίζει ο Πούτιν, γι αυτό πέφτει τόσο χρήμα .

https://www.energy-community.org/.../PLIMA/Gas_04B.html


Ο Διαδριατικός Αγωγός (Trans Adriatic Pipeline - TAP) είναι ένα έργο κατασκευής αγωγού φυσικού αερίου ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την περιοχή τη Κασπίας στην Ευρώπη.
Ο TAP θα διασυνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP) στα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα διέρχεται από τη Βόρεια Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα προτού καταλήξει στις ακτές της Νότιας Ιταλίας όπου θα συνδεθεί στο ιταλικό δίκτυο φυσικού αερίου.
Το έργο βρίσκεται επί του παρόντος στη φάση της κατασκευής του αγωγού, η οποία ξεκίνησε εντός του 2016.
Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του, ο TAP θα παρέχει την πιο άμεση, λογική και οικονομικά αποδοτική οδό μεταφοράς φυσικού αερίου που θα ανοίξει τον ζωτικής σημασίας Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου, θα έχει μήκος 4.000 χλμ. και θα εκτείνεται από την Κασπία Θάλασσα μέχρι την Ευρώπη.

Τεχνογνωσία κορυφαίου επιπέδου και υψηλά πρότυπα
Οι εταιρείες ενέργειας SOCAR, Snam, BP, Fluxys, Enagás και Axpo που αποτελούν τη μετοχική βάση του TAP κατέχουν ηγετικές θέσεις στον κλάδο και διαθέτουν τεράστια εμπειρία στην υλοποίηση σύνθετων διεθνών έργων.
Τηρούν δε τα υψηλότερα πρότυπα όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, την εταιρική κοινωνική ευθύνη και την ασφάλεια. Επιπλέον, ο TAP συμμορφώνεται οικειοθελώς με τα διεθνή πρότυπα που έχουν υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ) και άλλα διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Ο σχεδιασμός του αγωγού έχει γίνει σύμφωνα με αναγνωρισμένα εθνικά και διεθνή πρότυπα ασφαλείας και με τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου.
Χάρη σε αυτή την εξειδίκευση, ο TAP είναι σε θέση να παραδώσει το έργο εγκαίρως και σύμφωνα με τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
Διαδρομή αγωγού
Ο TAP επέλεξε τη διαδρομή του αγωγού με ιδιαίτερη προσοχή μεριμνώντας να διασφαλίσει τις βέλτιστες εμπορικές και τεχνικές δυνατότητες και να περιορίσει στον ελάχιστο δυνατό βαθμό τον περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο.
Η διαδρομή του TAP θα έχει μήκος 878 χλμ. Το μεγαλύτερο υψόμετρο από το οποίο θα περάσει ο TAP θα είναι τα 2.100 μέτρα στα αλβανικά όρη, ενώ το βαθύτερο σημείο που θα υποδεχθεί το υποθαλάσσιο τμήμα θα είναι τα 820 μέτρα στην Αδριατική Θάλασσα. Διαβάστε περισσότερα.
Μεταφορική ικανότητα με δυνατότητα επέκτασης
Έχοντας υπόψη τους το ενδεχόμενο κάλυψης αυξημένων αναγκών στο μέλλον, οι κατασκευαστές του TAP σχεδίασαν τον αγωγό με ευελιξία ώστε να είναι σε θέση να μεταφέρει μελλοντικά μεγαλύτερο όγκο φυσικού αερίου. Η αρχική μεταφορική ικανότητα του TAP, η οποία ανέρχεται σε 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (κ.μ.) φυσικού αερίου τον χρόνο, επαρκεί για την κάλυψη της ενέργειας που καταναλώνουν περίπου επτά εκατομμύρια νοικοκυριά στην Ευρώπη. Στο μέλλον, η μεταφορική ικανότητα του αγωγού θα μπορεί να επεκταθεί σε περισσότερα από 20 δισ. κ.μ. με την προσθήκη δύο ακόμη σταθμών συμπίεσης, επιτρέποντας έτσι τη μεταφορά επιπρόσθετων ποσοτήτων ενέργειας από την ευρύτερη περιοχή της Κασπίας.
Ο αγωγός θα διαθέτει ακόμη δυνατότητα «φυσικής αντιστροφής ροής», θα μπορεί, δηλαδή, να διοχετεύει φυσικό αέριο από την Ιταλία προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη σε περίπτωση διακοπής της ροής ή σε περίπτωση που απαιτείται μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα για τον εφοδιασμό της περιοχής με πρόσθετες ποσότητες φυσικού αερίου.
Προσεκτική κατασκευή
Το χερσαίο τμήμα του αγωγού θα τοποθετηθεί με τη χρήση δοκιμασμένων και αξιόπιστων τεχνικών. Ιδιαίτερη μέριμνα θα ληφθεί κατά την κατασκευή για την ελαχιστοποίηση τυχόν αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον.
Η διέλευση του TAP από την Αδριατική Θάλασσα θα πραγματοποιηθεί μέσω της συντομότερης δυνατής διαδρομής, λαμβάνοντας συγχρόνως υπόψη αυστηρές απαιτήσεις για την περιβαλλοντική προστασία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του βυθού της Αδριατικής. Διαβάστε περισσότερα
Διασυνδέσεις με άλλους αγωγούς
Κατά μήκος της διαδρομής του, ο TAP μπορεί να διευκολύνει συνδέσεις με διάφορους υφιστάμενους ή προτεινόμενους αγωγούς, διασφαλίζοντας ότι ο Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου θα προσεγγίζει όσο το δυνατόν περισσότερες διαφορετικές ενεργειακές αγορές. Θα καθιστά έτσι δυνατή τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Κασπία σε πολλούς προορισμούς της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης