Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Στήριξη στους Καλλιτέχνες (ανακοινώσεις και σχόλια)



Στηρίζω τους εργαζόμενους στις τέχνες και τον πολιτισμό.
#SupportArtWorkers

Αντιδρούμε στην απαξίωση του πολιτισμού και απαιτούμε
ισότιμη μεταχείριση ως πολίτες και εργαζόμενοι της κοινωνίας.
Ο Πολιτισμός δεν είναι χόμπι.
Ακολουθούν ειδήσεις και σχόλια

ΚΑΜΙΑ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΤΡΑ-
ΚΑΜΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-
ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΩΣ ΑΦΑΝΙΣΜΟΣ ΣΤΙΧΟΥΡΓΩΝ-ΣΥΝΘΕΤΩΝ-
ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ
Με πολλή προσοχή και αγωνία παρακολουθήσαμε την ανακοίνωση των μέτρων από την Υπουργό κα Μενδώνη.
Η μοναδική αναφορά που έγινε στον δικό μας χώρο, των συνθετών-στιχουργών, αφορούσε τα πειρατικά Sites. 
Αυτό που δεν ειπώθηκε είναι πως χωρίς στήριξη -επιδότηση ή έστω δανειοδότηση των οργανισμών δικαιωμάτων όπως έγινε παντού στον κόσμο- θα γίνουν όλα τα Sites, όλα τα κανάλια, όλοι οι σταθμοί πειρατικοί, πολύ απλά γιατί δεν θα υπάρχει κανείς οργανισμός στην αγορά να μας προστατέψει.
Δεδομένου λοιπόν πως και η αρχή των συναυλιών ανακοινώθηκε χωρίς καμιά φορολογική ελάφρυνση, άρα επί της ουσίας δεν είναι εφικτή, είμαστε επισήμως άνεργοι και αστήρικτοι από μια κυβέρνηση στην οποία κοινοποιήσαμε τα προβλήματά μας από πολύ νωρίς και προτείναμε και λύσεις.
Αγαπητοί συνάδελφοι, αν δεν υπάρξει εντός των ημερών κάποια συμπληρωματική ανακοίνωση από το ΥΠΠΟΑ ή από άλλα Υπουργεία, ετοιμαστείτε για κλιμάκωση των αντιδράσεων και για καθολική απαγόρευση των έργων μας. 
Θέλουμε να πιστεύουμε πως η κυβέρνηση αυτή δεν θα πάρει στα χέρια της την ευθύνη του επίσημου θανάτου ενός κερδοφόρου, φορολογούμενου και απολύτως ορατού στην οικονομία κλάδου: του κλάδου των δημιουργών του ελληνικού τραγουδιού.







Ερώτηση:Ο Στ. Ξαρχάκος σας κατηγόρησε ότι δεν είχατε τπτ στο πρόγραμμά σας για τον πολιτισμό κι τους ανθρώπους της τέχνης,σκέφτεστε σε επόμενες εκλογές να μεριμνήσετε για τον πολιτισμό;
Απάντηση:ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ.
ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Σταύρος Ξαρχάκος
"Ξαναδιάβασα τους περίφημους 16 προεκλογικούς πυλώνες της Νέας Δημοκρατίας και με θλίψη μου διαπίστωσα για μια ακόμα φορά ότι είχαν κάνει λάθος. Δεν υπήρχε ούτε μια λέξη για τον Πολιτισμό. Δηλαδή καμία πρόνοια για τους ανθρώπους της τέχνης, παντελής έλλειψη πολιτιστικής πολιτικής και πρωτοφανής απαξία.
Δεύτερον. Άκουσα με μεγάλη προσοχή τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού προχθές στην πρωτολογία του στη Βουλή. Διαπίστωσα γενικότητες, προχειρότητα και μου φάνηκε σαν κάποιος ή κάποια να τον ανάγκασε την τελευταία στιγμή να κάνει μια αναφορά και για τους επαίτες καλλιτέχνες.
Τρίτον. Διάβασα με περισσή προσοχή την συνέντευξη πού έδωσε το περασμένο Σάββατο η κυρία Μενδώνη. Μια συνέντευξη, μεταξύ μας, άνευ ουσίας, άκρως τεχνοκρατική και κυρίως δυσκοίλια. Και έβγαλα ένα συμπέρασμα-όχι μόνον από τα συνέντευξη, αλλά και από τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε το θέμα της ΑΕΠΙ, δηλαδή τα πνευματικά μας δικαιώματα. Έβγαλα λοιπόν το συμπέρασμα ότι αυτή η κυρία διακατέχεται από ένα σύνδρομο που εγώ το λέω "βλαπτική έπαρση". Και ξέρετε κάτι; Δικαίωμα στην έπαρση έχει μόνο η σημαία. Ως υπουργός και μάλιστα σ αυτό το ταλαίπωρο υπουργείο, πρέπει κάποιος να είναι και λίγο υπερβατικός. Διότι για να λύσει θέματα που αφορούν την τέχνη α)πρέπει να έχει πλήρη αντίληψη του φαινομένου Τέχνη και β να μπορεί να κάνει υπερβάσεις. Όλα τα άλλα μπορούν να τα κάνουν κάλλιστα οι γενικοί γραμματείς και φαρισαίοι. Η κυρία Μενδώνη οφείλω να ομολογήσω ότι υπήρξε και είναι μια πολύ αποτελεσματική Γενική Γραμματέας. Αλλά, τον υπουργό αναζητάμε. Τον εμπνευσμένο υπουργό αναζητάμε.
Η λειτουργία της Τέχνης δεν εξυπηρετεί ιδεολογικές ανάγκες αλλά είναι αναπόσπαστο στοιχείο της παραγωγής μιας χώρας.
Η δημιουργική Τέχνη είναι άχρονη ενώ η πολιτική είναι έρμαιο του χρόνου. Η τέχνη είναι παρηγοριά της αιωνιότητας. Ζούμε σε εποχές πολιτιστικής αναιμίας. Γιατί; Διότι εχουμε πλήρη έλλειψη ενιαίου εθνικού ψυχισμού Και πώς θα έπρεπε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα ο Πρωθυπουργός; Αυτός θα έπρεπε να ήταν μάλλον ο πρώτος από τους εξαγγελθέντες πυλώνες.
Έχω δυο μηνύματα για τον Πρωθυπουργό.
Το πρώτο είναι ότι προτείνω την άμεση δημιουργία Ταμείου Ανεργίας. Προσωπικά ο κος Πρωθυπουργός πρέπει να απευθυνθεί στα δυο ιδρύματα τα οποία τροφοδοτούνται από καλλιτέχνες, δηλαδή σε Νιάρχο και Ωνάση, αλλά και σε άλλα ευαγή, ευάερα και ευήλια ιδρύματα, τα οποία, έχω την αίσθηση, ότι ευχαρίστως θα χορηγήσουν και θα συντηρούν το ταμείο ώστε η μεγάλη μερίδα των ανθρώπων της τέχνης να μπορέσει να ανακουφιστεί και να διαπιστώσει ότι για μια φορά επιτέλους η Πολιτεία στάθηκε αρωγός. Αυτό είναι πολύ εύκολο να γίνει χωρίς τις τεχνοκρατικές λεπτομέρειες του πως θα μοιρασθούν τα χρήματα (αυτά είναι δυο γαϊδουριών άχυρα).
Και το δεύτερο που θέλω να πω στον πρωθυπουργό είναι ότι πρέπει να προσέχει. Διότι η Τέχνη είναι σαν το κάρβουνο που όταν είναι αναμμένο και το πιάνεις καίγεσαι κι όταν είναι σβηστό και το πιάνεις μουτζουρώνεσαι. Θα μου επιτρέψετε και μια υστερολογία.
Θα σας πω ένα περιστατικό που συνέβη στη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου στο Λονδίνο Κάποιοι επιτελείς του Τσώρτσιλ του εισηγήθηκαν να κόψει οποιαδήποτε οικονομική σχέση είχε το Κράτος με τους καλλιτέχνες και γενικά με την Τέχνη. Η απάντησή του ήταν αποστομωτική και βέβαια ιστορική. "Μα τότε γιατί κάνουμε πόλεμο;" τους είπε».


Γκριμάτσες και ειρωνικές χειρονομίες για τον Σταύρο Ξαρχάκο στην επίσημη ενημέρωση από την κ. Λίνα Μενδώνη και τον κ. Στέλιο Πέτσα. 
Λογικό. Ποιος είναι ο Ξαρχάκος τώρα και το αποτύπωμά του στην ελληνική ιστορία μπροστά σε μεγέθη όπως οι Πέτσας και Μενδώνη;

Η κυρία Μενδώνη είπε πως η γκριμάτσα της δεν αφορούσε στον Σταύρο Ξαρχάκο. Σωστά. Η γκριμάτσα της αφορούσε στον Πολιτισμό γενικότερα.


Σε μια κανονική χώρα πάντως ο Ξαρχάκος θα ήταν Υπουργός Πολιτισμού, η Μενδώνη υπάλληλος της εκκλησίας και ο Πέτσας βοηθός σεκιουριτά γιατί με αυτή τη φάτσα δεν θα μπορούσε να περάσει τις εξετάσεις του επαγγέλματος.


"Χαστούκι" στον Άδωνι από δεκάδες καλλιτεχνικά σωματεία: Συνειδητό ψέμα η διαβεβαίωση του ότι όλοι "οι καλλιτέχνες μπήκαν στα 800 ευρώ και πήραν τα 800 ευρώ" 

Ηχηρή απάντηση των καλλιτεχνικών σωματείων στον Άδωνη Γεωργιάδη
Δεκάδες σωματεία συνυπογράφουν ανακοίνωση - απάντηση στις δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ο οποίος «προσπάθησε να στοχοποιήσει τον κλάδο και να ενεργοποιήσει εναντίον τους τον κοινωνικό αυτοματισμό», όπως αναφέρουν.
«Είμαστε εδώ, είμαστε πολλοί, είμαστε ενωμένοι, είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τον αγώνα μας. Ενωμένοι όλοι οι άνθρωποι που εργαζόμαστε στον χώρο του Πολιτισμού, από τους επώνυμους δημιουργούς έως τους λιγότερο γνωστούς εργαζόμενους των παρασκηνίων και μια σειρά άλλων επαγγελμάτων, ανεξαρτήτως ηλικίας, κλάδου απασχόλησης και κομματικών αποχρώσεων και ζητάμε το αυτονόητο. Δικαίωμα να επιβιώσουμε με αξιοπρέπεια», τονίζουν οι καλλιτέχνες απαντώντας στον Άδωνη Γεωργιάδη.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Σήμερα το πρωί ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης αναφερόμενος στην κινητοποίηση των ανθρώπων του Πολιτισμού και τη μεγάλη συγκέντρωση στο Σύνταγμα, προσπάθησε να στοχοποιήσει τον κλάδο μας και να ενεργοποιήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό εναντίον μας.
Για να το επιτύχει αυτό ανέφερε ορισμένες ανακρίβειες. Ως προς τις δηλώσεις του έχουμε λοιπόν να παρατηρήσουμε τα εξής:
Η διαβεβαίωση του υπουργού ότι όλοι «οι καλλιτέχνες μπήκαν στα 800 ευρώ και πήραν τα 800 ευρώ. Κι ήταν από τους πρώτους που τα πήραν. Δεν αφήσαμε κανέναν έξω (…)Κι όσοι δεν είχαν μπει τους βάλαμε τώρα», πρόκειται βέβαια για συνειδητό ψέμα.
Διότι όπως έχουμε επανειλημμένως δηλώσει, τα «Μέτρα Στήριξης» που πήρε η κυβέρνηση, τόσο τα παλιά όσο και αυτά που ανακοινώθηκαν χτες, δεν αφορούν παρά μόνο σ’ ένα ποσοστό και μάλιστα το μικρότερο, των εργαζομένων στο χώρο του Πολιτισμού-οι οποίοι δεν είναι μόνον οι καλλιτέχνες όπως ανέφερε, αλλά κι ένα πλήθος άλλων επαγγελμάτων.
Ζητάμε από τον Υπουργό σεβασμό σε ανθρώπους που εκπροσωπούν θεσμικούς φορείς των δημιουργών. Όπως συγκεκριμένα ανέφερε «Κατάλαβα ότι ο κος Δεληβοριάς δεν εκπροσωπεί ούτε τα συμφέροντα των καλλιτεχνών, ούτε τους καλλιτέχνες. Εκπροσωπεί ένα τυφλό μίσος κατά της κυβερνήσεως».
Αντιθέτως απ’ ό,τι μπορεί να πιστεύει ή να γνωρίζει ο υπουργός, μιλά ως εκπρόσωπος ενός από τα δυναμικότερα σωματεία του χώρου των μουσικών δημιουργών. Αυτό που ονομάζει “τυφλό μίσος” δεν είναι παρά η κραυγή αγωνίας χιλιάδων ανθρώπων του πολιτισμού, ο οποίοι ζητούν να πάψουν να είναι αόρατοι.
Είμαστε εδώ, είμαστε πολλοί, είμαστε ενωμένοι, είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τον αγώνα μας. Ενωμένοι όλοι οι άνθρωποι που εργαζόμαστε στον χώρο του Πολιτισμού, από τους επώνυμους δημιουργούς έως τους λιγότερο γνωστούς εργαζόμενους των παρασκηνίων και μια σειρά άλλων επαγγελμάτων, ανεξαρτήτως ηλικίας, κλάδου απασχόλησης και κομματικών αποχρώσεων και ζητάμε το αυτονόητο. Δικαίωμα να επιβιώσουμε με αξιοπρέπεια.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΟΤΑ
ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Ο.Τ.
ΕΝΩΣΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ Ν. ΣΕΡΡΩΝ
ΕΝΩΣΗ ΛΥΡΙΚΩΝ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ & ΛΟΙΠΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΛΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ Κ.Θ.Β.Ε. ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ ΣΕ ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΘΕΑΜΑ, ΤΗΝ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ, ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΧΟΡΟΥ
ΕΝΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Ε.Ρ.Τ.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ UNIMA ΕΛΛΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ
ΣΩMATEIO EPΓAZOMENΩN MOYΣIKΩN ΔHMOY AΘHNAIΩN
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ «Ο ΑΡΙΩΝ»
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ «Ο ΑΠΟΛΛΩΝ»
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"Σ.Ε.Μ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΧΙΟΥ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΠΑΤΡΑΣ «Ο ΔΑΥΙΔ»
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ«Η ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑ»
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΛΑΙΚΩΝ ΑΣΜΑΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ "Η ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΛΑΜΙΑΣ "Ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΙΑΚΟΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΛΕΣΒΟΥ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΡΚΑΔΙΑΣ «Ο ΑΡΙΩΝ»
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΛΑΙΚΩΝ ΑΣΜΑΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ «Η ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑ»
ΠΑΝΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΕΝΩΣΗΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ.
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΩΔΕΙΩΝ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΩΔΕΙΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΩΔΕΙΩΝ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΥ ΡΟΔΟΥ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ»


Φοίβος Δεληβοριάς/Foivos Delivorias 
30 Απριλίου στις 1:40 μ.μ.

ΜΙΑ ΜΑΥΡΗ (ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ;) ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Δύο μέρες τώρα-και για αρκετούς μήνες από τώρα- εγώ και όλοι οι συνάδελφοί μου (μουσικοί,τεχνικοί,τραγουδιστές, διοργανωτές συναυλιών) ένας ολόκληρος υδροβιότοπος παραγωγικών και δημιουργικών ανθρώπων, είμαστε άνεργοι.
Αυτό το μοιραζόμαστε φυσικά και με άλλους επαγγελματικούς κλάδους που πλήττονται από την πανδημία, έστω κι αν με μια ρεαλιστική ανάγνωση της πραγματικότητας, εμείς αποκλείεται να ξαναγυρίσουμε στη δουλειά μας μέχρι να βγει το εμβόλιο, κάτι που θα πάρει αρκετούς μήνες. 
Το σοκαριστικό όμως είναι ότι αυτή η ξαφνική καταστροφή δεν συνοδεύεται από κανένα -αλλά κανένα!- μέτρο στήριξής μας από την κυβέρνηση.Προτείναμε άπειρα τέτοια μέτρα στο ΥΠΠΟ εγκαίρως τόσο για μας όσο και για τους Οργανισμούς μας.Η μπάλα πετιέται στη νομική εξέδρα.Και έτσι -με πρώτους τους πιο αδύναμους κρίκους οδηγούμαστε στην απόλυτη φτώχεια και δυστυχία, χωρίς καμιά υπερβολή.
Η σελίδα αυτή αναστέλλει κάθε δημοσίευσή της μέχρι α) να ανακοινωθεί εξαμηνιαίο ταμείο ανεργίας που να περιλαμβάνει τους ανθρώπους που δουλεύουν στο θέαμα-ακρόαμα (προτάσεις για το πώς θα γίνει έχουν οι αρμόδιοι στα χέρια τους) β) να ενισχυθεί η έναρξη λειτουργίας της ΕΔΕΜ, που θα σώσει τους στιχουργούς και τους συνθέτες που από το 2013 υποφέρουν (οι αρμόδιοι γνωρίζουν πώς) γ) σαφής και σταδιακός χάρτης επιστροφής μας στη δουλειά, όπως συμβαίνει με όλους τους επαγγελματίες.
Είναι σαφές νομίζω πως η διάθεσή μας να προσφέρουμε σε όσους υποφέρουν, φάνηκε τις μέρες του lockdown (η κυβέρνηση το εκμεταλλεύτηκε ήδη αρκετές φορές αυτό). Αυτή τη στιγμή -σε απάντηση- οδηγεί όλους τους ανθρώπους μας και τις οικογένειές τους στον αφανισμό. 
Από δω λοιπόν, σιωπή.Από κάτω τρόμος και θυμός.Και συζητήσεις για συλλογικές πράξεις, με όλους τους συναδέλφους μου.Ελπίζω όχι πράξεις απελπισίας
ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ;
Δυστυχώς, αγαπητοί φίλοι, το πιο μαύρο σενάριο των φόβων μας επιβεβαιώθηκε.
Τίτλοι τέλους για τους συνθέτες-στιχουργούς.
Κανείς από τους ανθρώπους που ξέρω και ξέρετε δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς πνευματικά δικαιώματα.
Οι συνθέτες και οι στιχουργοί δεν δίνουν συναυλίες ως γνωστόν, άρα η καταστροφή τους είναι θέμα ημερών.
Κι εμείς που δίναμε, δεν μπορούμε με όποια καλή προαίρεση αυτό το καλοκαίρι (και μάλλον για ένα χρόνο και περισσότερο από τώρα) να τις κάνουμε γιατί πέραν του υγειονομικού κινδύνου, δεν βγαίνουν με τίποτα οικονομικά. Κάντε τους λογαριασμούς και θα το δείτε.Δεν μιλάω καν για τους νέους τραγουδοποιούς οι οποίοι θα συνθλιβούν.
Σας αποχαιρετώ λοιπόν.
Είμαι απελπισμένος και για μένα και την οικογένειά μου και για όλους μας.Δούλεψα μια ζωή πληρώνοντας πάντα τους φόρους μου και χωρίς να πάρω ποτέ ούτε ένα ευρώ από το κράτος. Την πρώτη φορά που -λόγω καταστροφής- χρειάζομαι ένα σχέδιο από αυτό για να μην καταστραφώ, αυτό με πολεμά.
Στη συνέντευξη ειπώθηκε κάποια στιγμή: «δεν έχει σημασία που δεν είχαμε στο πρόγραμμά μας τίποτα για τον Πολιτισμό: εκλεγήκαμε και θα εκλεγούμε πάλι». Τι νόημα είχε αυτή η φράση;Έχουν δηλ. ήδη ζυγίσει την απώλεια του τραγουδιού και των ανθρώπων του από το εθνικό γίγνεσθαι; Σκέφτηκα ότι κάτι ίσως παρανόησα εγώ.
Αυτό όμως που παρανοήθηκε σίγουρα είναι το εξής : ο Σταύρος Ξαρχάκος χρησιμοποίησε σε πρόσφατο κείμενό του τη λέξη «επαίτες» ειρωνικά, για να εξηγήσει πώς αντιμετωπιζόμαστε από τους ιθύνοντες όταν ζητάμε να μας δουν ως επαγγελματίες.Και όμως δόθηκε η εντύπωση -σε κυβερνητική συνέντευξη τύπου- πως ο ίδιος αυτοαποκαλείται «επαίτης» και «κάνει κακό στον κλάδο». Θα αλλάξουν και οι έννοιες λοιπόν, στη νέα εθνική σελίδα που ανοίγεται μετά το οριστικό τέλος του τραγουδιού;
Θα προχωρήσουμε σε καθολικές απαγορεύσεις των έργων μας, θα το κάνουμε μεγάλη είδηση στο εξωτερικό που -εν αντιθέσει με εδώ- όλοι οι Οργανισμοί Πνευματικών Δικαιωμάτων ενισχύθηκαν μέσα στην πανδημία. Είναι η έσχατη λύση απελπισίας στην οποία μας οδηγούν.
Οι άνθρωποι του τραγουδιού στήριξαν -χωρίς ποτέ να το κάνουν θέμα- πολλούς ανθρώπους στην καταστροφή τους. Σας ευχαριστούμε από την καρδιά μας για τη δική σας στήριξη.
Θα τη χρειαστούμε έμπρακτα και τις επόμενες μέρες: αν δεν ανακοινωθεί άμεσα κάτι για την ενίσχυση των Οργανισμών Πνευματικών Δικαιωμάτων, θέλουμε να μας βοηθήσετε όλοι στην μαζική απαγόρευση των τραγουδιών μας.Και σε όποιο άλλο μέτρο προστασίας της ζωής μας -μαζικές μηνύσεις κλπ- αποφασίσουμε.
Rita Kapsioti Τραγικό Μόνο.
Όταν σε κάθε στιγμή της ζωής μας τραγουδάμε είτε από χαρά είτε από λύπη,χορεύουμε στους γάμους μας ,στων παιδιών μας τους γάμους,στην μοναξιά μας σιγοψιθυριζουμε στίχους και μελωδίες,στα έρημα βράδια ένα ραδιόφωνο μας κρατά συντροφιά ....Πώς θα ήταν όλα μέσα στη σιωπή;;;
Όλγα Τσιραμπίδου πως θα ηταν;;;; Θανατος!!!!!

ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΙΒΟ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΞΑΡΧΑΚΟ ΜΕ ΑΓΑΠΗ
Δύο άνθρωποι του χώρου μας ύψωσαν το ανάστημά τους και 
υπερασπίστηκαν το δικαίωμα της επιβίωσης των καλλιτεχνών σ’αυτή την
έρμη χώρα. Ο Φοίβος Δεληβοριάς που χρόνια τώρα παλεύει για την
 
ομορφιά με τα τραγούδια του και για τα δικαιώματα των μουσικών με την 
συνδικαλιστική του δράση, και ο Σταύρος Ξαρχάκος, που ποιος έλληνας 
δεν γνωρίζει το διαχρονικό καλλιτεχνικό του εκτόπισμα και τη θέση του 
στην ιστορία του πολιτισμού μας.
Παρ’ όλα αυτά ο ένας κατηγορήθηκε από τον Άδωνη 
(που προφανώς δεν μπορεί να διανοηθεί ότι υπάρχουν άνθρωποι 
που ανοίγουν το στόμα τους και μιλούν χωρίς να 'χουν υπόψη τους την προπαγάνδα) ότι διακατέχεται από αντιδεξιό μένος, και ο Ξαρχάκος μέσω εγκάθετων δημοσιογραφίσκων ότι ορέγεται το υπουργείο πολιτισμού. 
Σα δε ντρεπόμαστε λέω εγώ.  
Εφήμερα πολιτικά κοκοράκια σταματήστε να κρίνετε εξ ιδίων. Το μόνο 
πράγμα που αφήνετε πίσω σας είναι λάσπη, σάλια, δυστυχία και 
χολή. Όταν όλους θα μας πάρει ο αέρας ποιός θα ξανασχοληθεί με τα 
πνευματικά σας περιττώματα; Προσέχετε λοιπόν, όταν μιλάτε για 
ανθρώπους που δεν ανήκουν ούτε στο ψυχολογικό σας υπόβαθρο ούτε
στα τηλεπαραμορφωμένα ακροατήριά σας τι λέτε και τι κάνετε, γιατί στη 
χώρα κυκλοφορούν και άλλου τύπου πολίτες που ακούν βλέπουν 
νιώθουν και κρίνουν

Ας θυμηθούμε λίγο τα λόγια του ποιητή!

Πρωτοψαλτάκια μ', Σαββοπουλάκια μ', εσείς τρώτε και πίνετε και εμένα με τρώει η αρκούδα...
Να μη σπέρνουμε το μίσος και τη διχόνοια λένε και σε μια βδομάδα έχουν πει τους καλλιτέχνες άεργους, τους δασκάλους τεμπέληδες και τους πιτσιρικάδες πρεζάκια.


Το πρώτο κείμενο που διάβασα σήμερα με έκανε να ανατριχιάσω… Δεν μπορώ να φανταστώ την ζωή μας χωρίς να ακούγονται Ελληνικά τραγούδια… Συμπαραστέκομαι με όλο μου το είναι.

Συγκλονιστική επιστολή του Φοίβου Δεληβοριά, ως εκπροσώπου των Ελλήνων δημιουργών του Ελληνικού τραγουδιού.

Στην Παιδεία και τη Τέχνη χρωστάμε αυτό που είμαστε ως άνθρωποι,  ως κοινωνία.  Ας είμαστε κοντά στους δασκάλους και στους καλλιτέχνες τούτες τις στιγμές!

Στοχοποιούν τη νεολαία, τους καλλιτέχνες, τους δασκάλους. Χαιδεύουν μπάτσους, παπάδες, ξενοφοβικούς. #ΝΔ_paradise

Δεν μου λέτε, ρε παιδιά, εκείνοι οι καλλιτέχνες που ωρύονταν κατά του Γιαν Φαμπρ εμφανίστηκαν σήμερα στην κινητοποίηση της Αθήνας;




Ρωτάνε τον κυβερνητικό εκπρόσωπο για την κριτική του Ξαρχάκου ότι δεν υπάρχει στο πρόγραμμα της ΝΔ τίποτα για τον πολιτισμό κι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απαντά ότι ο κόσμος ψήφισε τη ΝΔ (και μάλλον και καλλιτέχνες) και θα την ξαναψηφίσουν.
Με άλλα λόγια είπαν ένα χεστήκαμε στον δικό τους Ξαρχάκο και τους καλλιτέχνες. Αφού ο κόσμος τους ψηφίζει χωρίς προεκλογικό πρόγραμμα για τον πολιτισμό, θα κάνουν ό,τι θέλουν και δεν θα ρωτάνε κανέναν.
Αναλόγως η ΥΠΠΟ βάφτισε διαβούλευση με καλλιτέχνες τα υπομνήματα αιτημάτων και προτάσεων και τις διαβουλεύσεις με -ανώνυμους- φορείς του πολιτισμού.

Thanos Trianda 
Δεν έχει σημασία αν συμφωνώ με τα λεγόμενα μέχρι κεραίας ή λιγότερο. Ενημερωτικά λοιπόν, γιατί μάλλον θα θαφτούν από τα κυρίαρχα ΜΜΕ, τα λεγόμενα ενός εκ των κορυφαίων: Του Σταύρου Ξαρχάκου, περί του τραγικού τοπίου στον Πολιτισμό.
Έχει σημασία βέβαια επίσης, ότι υπήρξε πρώην ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας!
Διαβάστε:
«Ας μιλήσουμε για Πολιτισμό. Αλλά όπως ξέρετε ο Πολιτισμός είναι μια γενική έννοια και ενίοτε παρεξηγημένη. Νομίζω ότι Πολιτισμός είναι η εκτός σχολείου μόρφωση δηλαδή η καθεαυτή μόρφωση. Και χωρίς αυτή τη μόρφωση τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα. Στην προκειμένη περίπτωση όμως ας μιλήσουμε για ένα τομέα του Πολιτισμού, την Τέχνη κι ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά.
Ξαναδιάβασα τους περίφημους 16 προεκλογικούς πυλώνες της Νέας Δημοκρατίας και με θλίψη μου διαπίστωσα για μια ακόμα φορά ότι είχαν κάνει λάθος. Δεν υπήρχε ούτε μια λέξη για τον Πολιτισμό. Δηλαδή καμία πρόνοια για τους ανθρώπους της τέχνης, παντελής έλλειψη πολιτιστικής πολιτικής και πρωτοφανής απαξία.
Δεύτερον. Άκουσα με μεγάλη προσοχή τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού προχθές στην πρωτολογία του στη Βουλή. Διαπίστωσα γενικότητες, προχειρότητα και μου φάνηκε σαν κάποιος ή κάποια να τον ανάγκασε την τελευταία στιγμή να κάνει μια αναφορά και για τους επαίτες καλλιτέχνες.
Τρίτον. Διάβασα με περισσή προσοχή την συνέντευξη πού έδωσε το περασμένο Σάββατο η κυρία Μενδώνη. Μια συνέντευξη, μεταξύ μας, άνευ ουσίας, άκρως τεχνοκρατική και κυρίως δυσκοίλια. Και έβγαλα ένα συμπέρασμα-όχι μόνον από τα συνέντευξη, αλλά και από τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε το θέμα της ΑΕΠΙ, δηλαδή τα πνευματικά μας δικαιώματα. Έβγαλα λοιπόν το συμπέρασμα ότι αυτή η κυρία διακατέχεται από ένα σύνδρομο που εγώ το λέω "βλαπτική έπαρση". Και ξέρετε κάτι; Δικαίωμα στην έπαρση έχει μόνο η σημαία. Ως υπουργός και μάλιστα σ αυτό το ταλαίπωρο υπουργείο, πρέπει κάποιος να είναι και λίγο υπερβατικός. Διότι για να λύσει θέματα που αφορούν την τέχνη α)πρέπει να έχει πλήρη αντίληψη του φαινομένου Τέχνη και β να μπορεί να κάνει υπερβάσεις. Όλα τα άλλα μπορούν να τα κάνουν κάλλιστα οι γενικοί γραμματείς και φαρισαίοι. Η κυρία Μενδώνη οφείλω να ομολογήσω ότι υπήρξε και είναι μια πολύ αποτελεσματική Γενική Γραμματέας. Αλλά, τον υπουργό αναζητάμε. Τον εμπνευσμένο υπουργό αναζητάμε.
Η λειτουργία της Τέχνης δεν εξυπηρετεί ιδεολογικές ανάγκες αλλά είναι αναπόσπαστο στοιχείο της παραγωγής μιας χώρας.
Η δημιουργική Τέχνη είναι άχρονη ενώ η πολιτική είναι έρμαιο του χρόνου. Η τέχνη είναι παρηγοριά της αιωνιότητας. Ζούμε σε εποχές πολιτιστικής αναιμίας. Γιατί; Διότι εχουμε πλήρη έλλειψη ενιαίου εθνικού ψυχισμού Και πώς θα έπρεπε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα ο Πρωθυπουργός; Αυτός θα έπρεπε να ήταν μάλλον ο πρώτος από τους εξαγγελθέντες πυλώνες.
Έχω δυο μηνύματα για τον Πρωθυπουργό.
Το πρώτο είναι ότι προτείνω την άμεση δημιουργία Ταμείου Ανεργίας. Προσωπικά ο κος Πρωθυπουργός πρέπει να απευθυνθεί στα δυο ιδρύματα τα οποία τροφοδοτούνται από καλλιτέχνες, δηλαδή σε Νιάρχο και Ωνάση, αλλά και σε άλλα ευαγή, ευάερα και ευήλια ιδρύματα, τα οποία, έχω την αίσθηση, ότι ευχαρίστως θα χορηγήσουν και θα συντηρούν το ταμείο ώστε η μεγάλη μερίδα των ανθρώπων της τέχνης να μπορέσει να ανακουφιστεί και να διαπιστώσει ότι για μια φορά επιτέλους η Πολιτεία στάθηκε αρωγός. Αυτό είναι πολύ εύκολο να γίνει χωρίς τις τεχνοκρατικές λεπτομέρειες του πως θα μοιρασθούν τα χρήματα (αυτά είναι δυο γαϊδουριών άχυρα).
Και το δεύτερο που θέλω να πω στον πρωθυπουργό είναι ότι πρέπει να προσέχει. Διότι η Τέχνη είναι σαν το κάρβουνο που όταν είναι αναμμένο και το πιάνεις καίγεσαι κι όταν είναι σβηστό και το πιάνεις μουτζουρώνεσαι. Θα μου επιτρέψετε και μια υστερολογία.
Θα σας πω ένα περιστατικό που συνέβη στη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου στο Λονδίνο Κάποιοι επιτελείς του Τσώρτσιλ του εισηγήθηκαν να κόψει οποιαδήποτε οικονομική σχέση είχε το Κράτος με τους καλλιτέχνες και γενικά με την Τέχνη. Η απάντησή του ήταν αποστομωτική και βέβαια ιστορική. "Μα τότε γιατί κάνουμε πόλεμο;" τους είπε».

Η συνέντευξη παραχωρήθηκε στο ρ.σ. "στο κόκκινο" στον πρώην υπουργό Ξυδάκη και τη διάβασα στο e-tetradio.


Και τι είναι οι καλλιτέχνες για να τους στηρίξουμε. Καμια ιδιωτική αεροπορική;

Η Πολιτική Αλητεία απέκτησε πρόσωπο (Εδώ και πολύ καιρό) 
Άδωνης Γεωργιάδης 

“Οι καλλιτέχνες υποτίθεται έχουν ένα επίπεδο, κάποια μόρφωση, δεν το είδαμε πουθενά αυτό!-Kαμία σχέση με την πολιτισμένη συγκέντρωση έξω απο το Μαξίμου με την Ά.Πρωτοψάλτη!”





_______________________________________
Για επιλογή πλαισίου στο Facebook:
Στηρίξτε την Κίνηση Καλλιτεχνών
1. Ανοίγεte το προφίλ σας.
2. Κλικ στο αβατάρ (φωτογραφία προφίλ).
3. Επιλογή «Προσθήκη πλαισίου».
4. Κλικ πάνω αριστερά στο «Αναζητήστε πλαίσια».
5. Αναζήτηση με λέξεις-κλειδιά: 'Support art workers'.
6. Αντιγράφετε και στην περιγραφή το hashtag ΣΤΗΡΙΖΩ ..>>>
ή #SupportArtWorkers
7. Κλικ: Αποθήκευση
Για υπογραφή κλικ στο:
https://secure.avaaz.org/…/prothypoyrgo_k_mitsotaki_yp_po…/

Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

Ενιαία κορίτσια ανηζητούν... 35+



Ζούμε σε κακή μετάφραση. Και τα κρούσματα όλο και πληθαίνουν. Είτε αναγνωρίζω τη γλώσσα πρωτοτύπου είτε όχι, όπως εδώ, το κρούσμα είναι  προφανές.

ενιαίος ενιαία ενιαίον > αρχαία ελληνική νιαος
[Επίθετο]
ο αδιάσπαστος, ο αδιαίρετος, αυτός που απαρτίζει μια ενότητα ή ένα σύνολο

Εκτός κι αν.
Εκτός κι αν ξέρει καλά τι λέει και πρόκειται για σελίδα γνωριμιών για δολοφόνους-με-το-πριόνι; Διότι τώρα που το ξανασκέπτομαι,  αναφέρει πως θα είναι «ενιαία» τα κορίτσια αλλά για ζωντανά δεν υπόσχεται.
 Εμείς τα παραδίδουμε ολόκληρα. Απείραχτα. Όχι σαν τους ανταγωνιστές μας που δίνουν κορίτσια σε κομμάτια.

Αλλά κι εσείς o «35+» θα είστε «αυθόρμητα άτομα». Δε θα συνεργαστούμε με τίποτα προσεκτικούς που σκέπτονται και ζυγίζουν τις αντιδράσεις τους.
_______________________________________________________

___________________________________________

Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

Δολοφονίες στα Ανώγεια: Η Κρήτη είναι άρρωστη #ανωγεια





Αν έχει δεύτερη ζωή
ο θάνατος χαλάλι
αφού θα ξαναγεννηθώ
να σ'αγαπησω πάλι.

Μια μαντινάδα του Λευτέρη Καλομοίρη, του ‘ντελικανή τής μαντινάδας’ όπως τον έλεγαν, που έχασε τη ζωή του Σάββατο  2 Μαΐου  στις 10.00 το βράδυ σε καυγά με τον Γ. Ξυλούρη ο οποίος επίσης έχασε τη ζωή του  από  χέρι  Καλομοίρη, του γιού που έσπευσε να εκδικηθεί. Διαπληκτισμοί των δύο οικογενειών συνέχισαν την ένταση στο Κέντρο Υγείας όπου μεταφέρθηκαν οι σοροί καθώς κι ένας περαστικός που τραυματίστηκε στο πόδι από σφαίρα ξώφαλτση.
Στα Ανώγεια αυτά, βράδυ Σαββάτου πανδημίας, ώρες και μέρες δηλαδή που εμείς οι άλλοι καθόμαστε στα αυγά μας και κλωσσάμε το γενικό καλό, μπουχτισμένοι μεν αλλά πολιτισμένοι, νομοταγείς κι ενήμεροι.  Δεν τριγυρνάμε με όπλα εμείς. Δεν αψηφούμε τα μέτρα, ζούμε συντονισμένοι με τον υπόλοιπο κόσμο και τις διαφορές μας τις λύνουμε, δεν τις δένουμε κόμπους άλυτους κληρονομιά στην επόμενη γενιά. 
Στα Ανώγεια  όμως, άλλου παππά ευαγγέλιο. Όπλα, βεντέτες, γδικιωμοί και σόγια κι αίματα. Και, άραγε, καμιά συμμόρφωση για το γενικό καλό; Στην Κρήτη ο κορωνοϊός δεν έφτασε, ούτε ο νόμος;


Τ’ Ανώγεια, 36 χλμ από το Ηράκλειο και 50 χλμ από το Ρέθυμνο  που, κάποτε, σε άλλο αιώνα και προ Τουρισμού, φημιζόταν για «τα Γράμματα». Η εξιδανίκευση πολέμων κι αίματος μαζί με το άφθονο χρήμα του Τουρισμού και την τσιμεντοανάπτυξη από Χούντα κι ένθεν με δρόμους γύρω γύρω που κατέστρεψαν την ησυχία των παραλιών και με τεράστιες ξενοδοχειακές μονάδες, αντί να φέρει νέα άνθιση στο πνεύμα έφερε νέκρα και μαράζωμα.
«Το Ρέθεμνο στα γράμματα, το Κάστρο στο ποτήρι» και «Χανιώτες για τα άρματα, Ρεθεμνιώτες για τα γράμματα» έλεγαν παλιά.
Στα 999μ. υψόμετρο  (εξ ου και το όνομα από την ’Ανω Γη) τα Ανώγια βρίσκονται στους πρόποδες του Ψηλορείτη κι ήταν  βακούφιο κάποτε και πιο παλιά σουλτανικό τσιφλίκι, δυό φορές πυρπολήθηκαν από τους Τούρκους το 1822 και το 1867 ενώ, το 1941, εκεί ιδρύθηκε η «Επιτροπή Απελευθερωτικής Δράσης» με τον Πάτρικ Λη Φέρμορ που έδρασε εντυπωσιακά καταφέρνοντας να απαγάγει το στρατηγό Κράιπε χαρίζοντας ανέλπιστο κουράγιο στους απανταχού σκλαβωμένους όμως με αντίτιμο βαρύ, την ισοπέδωση των Ανωγείων και την εκτέλεση κάθε άρρενος Ανωγειανού που βρέθηκε σε απόσταση ενός χιλιομέτρου.
Δε γίνεται να μην αγαπάς την Κρήτη ακόμα και λίγο αν την ξέρεις. Γι αυτό με πονάει. Κι αναρωτιέμαι τι στράβωσε, τι είναι αυτό που παρά τις σχολές, παρά το Πανεπιστήμιο, παρά τη μακριά λόγια παράδοση, την πλουσιότερη και ζωντανότερη απ’ όλες τις ντοπιολαλιές των νέων ελληνικών, τι είναι αυτό που τσιμέντωσε τα κρητικά μυαλά και κόλλησε τους ανθρώπους σε μια εξιδανικευμένη κούφια ανδρεία κι ανδρικότητα με καρπό μόνο ενδοοικογενειακή και σεξουαλική βία, κτηνωδία προς τα ζώα,  και μοιραίες μονομαχίες στα καφενεία.
Σαν τις πληγωτικές μπαστούρες σφιχτές κι αιμοσταγείς τόσο που προκαλούν στα άμοιρα ζώα γάγγραινα, σαν το ελενίτ, τον τσίγκο και τα σκελετωμένα βαρελόσκυλα που πληγώνουν την πάλαι ποτέ ομορφιά της Κρήτης, μυρίζουν σαπίλα όλα αυτά κι η αποφορά αυτής της μόλυνσης δεν αντέχεται, ιδίως για 'μάς που την αγαπήσαμε, που τη γνωρίσαμε από αναμνήσεις προγόνων  και βιβλίων.

Η Κρήτη είναι άρρωστη, αυτό είδα πάλι παρακολουθώντας και αυτή την είδηση.
Πάλι δυο οικογένειες θα πενθούν τους ανθρώπους τους, πάλι ξεκληρισμένες θα επιβιώνουν βουτηγμένες στο φόβο και στο μίσος, κρυφοκοιτώντας τη ζωή μέσα από σκοτεινά παντζούρια, κλεφτοπερνώντας στα στενά για τη διαδρομή ανάμεσα στη φυλακή  και το μνήμα.


Φέρνω την είδηση, σχόλια και συνδέσμους. 
Όπως είναι επόμενο, πριν ακόμα παραδοθεί ο επιζών, άρχισε να κυκλοφορεί άλλη εκδοχή για ένα μόνο όπλο, για πυρίτιδα που βρέθηκε ή δε βρέθηκε στα χέρια του νεκρού και του κρατούμενου σήμερα κ.λ.. Πρόσθεσα εδώ τους συνδέσμους αν και αυτά είναι πλέον θέματα για τη δίκη και εμάς τους απ' έξω λίγο μας ενδιαφέρουν.





Συμπλοκή με δύο νεκρούς στα Ανωγεια, στο Περαχωρι. Πυροβολήθηκαν μεταξύ τους ένας 63χρονος και ένας 30χρονος, για κτηματικες διαφορές.
Δύο άνθρωποι σκοτώθηκαν για κτηματικές διάφορες στα Ανώγεια. Φανταστείτε δηλαδή τι έχει να συμβεί όταν θα γίνει εκεί Κτηματολόγιο

Νεκρος ο γνωστός μαντιναδολόγος, Λευτέρης Καλομοίρης σε διπλό φονικό στ' Ανώγεια. Αμα κυκλοφορείς μ'ένα όπλο ζωσμένο, κάποια στιγμή θα το σηκώσεις. Ακόμα και στο χωριό μου 100 κατοίκων έχει γίνει φονικό.

Ότι γιά μιά λογομαχία, δυό άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και ένας τραυματίστηκε στα Ανώγεια, σίγουρα φταίει η κακιά στιγμή και όχι ότι όλοι κυκλοφορούν οπλισμένοι.



Το όπλο απο μονο του δεν σκοτώνει .., επειδη ειμαι απο κρητη κ ζω εδω ειναι μια παθογένεια αυτου του τόπου κ κυριως μερικών χωριών .. κ με ψαλίδι μπορείς να σκοτώσεις η με τα ίδια σου τα χερια . Δεν απενοχοποιω τα όπλα .. αλλα θεωρώ το πρόβλημα πιο βαθύ.

Φταίει η τοξική αρρενωπότητα, ξεκάθαρα. Το όπλο είναι το μέσο, το οποίο είναι εντελώς αδιάφορο. Θα μπορούσαν να είχαν αρπάξει ένα μαχαίρι ή να είχαν κοπανήσει τα κεφάλια τους στον τοίχο. Η αιτία θα ήταν η ίδια, η τοξική αρρενωπότητα.

Ακριβώς. Και μην ξεχνιόμαστε. Αυτοί που μονομαχούν έξω δεν πάνε πίσω και σε ενδοοικογενειακή βια.

Το έχω πει και θα το ξαναπώ: η Κρήτη είναι ένας καταραμένος τόπος...
«« Τραγωδία στα Ανώγεια! Διπλό φονικό το βράδυ του Σαββάτου 2/5/2020

Ο ΑχώνευτοςΔε θα διαφωνήσω αλλά,  γιατί καμία κυβέρνηση δεν έχει τα κότσια να αφοπλίσει το νησί ; Έχουμε γίνει περίγελος Μ αυτή τη θλιβερή "παράδοση"

Η ντροπή της Κρήτης χρόνια τώρα τα #ανωγεια Πουλάνε πολιτισμό στις πλάτες του αείμνηστου Ξυλούρη και του Β.Σκουλά και αντί να τιμούν τους νεκρούς από το Ολοκαύτωμα στ’ #ανωγεια το ‘44 το παίζουν νταήδες μαυροπουκαμισάδες με τ’αρβυλάκια.Και σκοτώνονται για εκτάσεις του Δημοσίου


Όταν ο γιός σου δέρνει όποιον βρεθεί
μπροστά του, η τοπική κοινωνία σιωπά
κ ανέχεται ( πως καταντήσατε τ' Ανώγεια ρε χαϊβάνια !!!) 
κ συ ο ντελικανής της μαντινάδας καμαρώνεις αντι να του τραβήξεις 2 σφαλιάρες να ηρεμήσει, λογικό είναι από Καλομοίρης να καταντήσεις κακομοίρης...

30χρονος λογομαχεί με 62χρονο για χωράφι στη πλατεία Περαχωρίου και τον ξαπλώνει. Γιός 62χρονου το μαθαίνει, καταφθάνει, ξαπλώνει 30χρονο και τραυματίζει άλλον έναν. Τι θα γίνει με αυτούς τους τύπους εκεί κάτω, η κατάστασις είναι ζωώδης.

Το φονικό στα Ανώγεια ξεκίνησε μετά απο διαπληκτισμό στο καφενείο. Εκεί τα μαγαζιά εστίασης δεν κλείσαν μάλλον;

Δύο νεκροί και ένας τραυματίας περαστικός στα Ανώγεια έπειτα από λογομαχία. Οι αρχές έκοψαν πρόστιμο στον περαστικό για άσκοπη μετακίνηση, τα θύματα είχαν licence to kill

Δεν μ αρέσουν αυτά τα ρατσιστικά για τ Ανώγεια. Για μένα είναι ευαίσθητη κοινωνική ομάδα όπως οι τσιγγάνοι ή οι μετανάστες



Φονική συμπλοκή που συνέβη σήμερα το βράδυ, λίγο μετά τις 10:00, στο Περαχώρι Ανωγείων, είχε σαν αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους, δύο άνδρες που έμεναν σε γειτονικά σπίτια.
Φαίνεται ότι λόγος για τον έντονο λεκτικό διαπληκτισμό που ξεσήκωσε το Περαχώρι και την ανταλλαγή πυρών μεταξύ των δύο ανδρών που ακολούθησε, ήταν οι κτηματικές διαφορές.
Νεκροί είναι ένας 62χρονος, από την οικογένεια των Καλομοίρηδων και ένας 30χρονος (πατέρας δύο παιδιών) από την οικογένεια των Ξυλούρηδων, και οι δύο κτηνοτρόφοι, ενώ ο 62χρονος ήταν ο πολύ γνωστός μαντιναδολόγος, Λευτέρης Καλομοίρης.
Ο 30χρονος φέρεται να πυροβόλησε τον 62χρονο, τραυματίζοντάς τον θανάσιμα και στη συνέχεια ο γιος του 62χρονου, που ειδοποιήθηκε εν τω μεταξύ για το συμβάν, έφτασε στο σημείο και δολοφόνησε τον 30χρονο.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τα πυρά τραυματίστηκε κατά λάθος, 30χρονος που περνούσε από το σημείο της συμπλοκής και δέχτηκε πυρά στο πόδι, τραυματίζοντάς τον ελαφρά. Και ο οποίος μεταφέρθηκε άμεσα στο Κέντρο Υγείας Ανωγείων που του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες.
Να σημειωθεί ότι ήδη βρίσκονται στα Ανώγεια ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις από το Ρέθυμνο, συνεπικουρούμενες από δυνάμεις του Ηρακλείου, για να αποτρέψουν τυχόν αντεκδίκηση και από τις δύο οικογένειες που εμπλέκονται στο μακελειό, αφού ήδη στο Κέντρο Υγείας Ανωγείων υπήρξε μεγάλη ένταση και αναστάτωση.
Να σημειωθεί επίσης ότι αναζητείται από την Αστυνομία, ο γιος του 62χρονου, αφού αμέσως μετά το συμβάν ετράπη σε φυγή.

Ο Δήμαρχος Ανωγείων Σωκράτης Κεφαλογιάννης, έχει καλέσει Εισαγγελέα να μεταβεί στο χωριό (ήδη βρίσκονται από νωρίς το Τμήμα Αστυνομικών επιχειρήσεων: τα γνωστά  ΤΑΕ).
Σε δηλώσεις του ο Δήμαρχος Ανωγείων στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε ότι: “πρέπει να διαφυλαχθεί η ηρεμία στο χωριό, να μην παρασυρθούν από λάθος πληροφόρηση οι δημότες και να αφεθούν οι αρχές να λειτουργήσουν για το καλύτερο”.




Βεντέτα στα Ανώγεια: Πώς έγινε το διπλό φονικό – Ποιοι ξεκίνησαν τον καυγά 
Όλα ξεκίνησαν από ένα καυγά ανάμεσα στον Γιώργο Ξυλούρη και το γιο του Λευτέρη Καλομοίρη. Έναν καυγά για κτηματικές διαφορές, για τα μητάτα που διατηρούν οι δύο οικογένειες. Οι δύο νέοι άνδρες φαίνεται να πιάστηκαν στα χέρια. Προς στιγμήν ο καυγάς έληξε αλλά μετά από λίγη ώρα ο Γιώργος Ξυλούρης επέστρεψε οπλισμένος. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Λευτέρης Καλομοίρης που βρέθηκε με δύο τραύματα από σφαίρα στο στήθος, μπήκε στη μέση για να προστατέψει το γιο του. Οι σφαίρες τον βρήκαν στο στήθος και έπεσε νεκρός.
Ο γιος του Καλομοίρη στη συνέχεια σήκωσε όπλο και πυροβόλησε τον 30χρονο Γιώργο Ξυλούρη. Ο Ξυλούρης μετά από λίγο πέφτει νεκρός με 7 τραύματα από σφαίρα στο στήθος. Ο νεαρός Καλομοίρης διέφυγε από το σημείο και αναζητείται.

Ανώγεια: Διπλό φονικό για μια θέση πάρκινγκ 

Για άγνωστους προς το παρόν λόγους, τα όπλα… “μίλησαν” στο Περαχώρι λίγο μετά τις 10, με αποτέλεσμα τον θάνατο δύο ανδρών, ηλικίας 62 και 30 ετών.
Στη συμπλοκή τραυματίστηκε άλλος ένας άνδρας στα πόδια. Όπως αναφέρει το anogi.gr, ο τραυματίας μεταφέρθηκε στο Κ.Υ. Ανωγείων, όπου βρέθηκαν δεκάδες κάτοικοι του χωριού και επικράτησε ένταση.
Όλα φαίνεται να συνέβησαν μετά από έντονο φραστικό διαπληκτισμό των δύο ανδρών, με αποτέλεσμα ο 30χρονος να βγάλει όπλο και να σκοτώσει τον 62χρονο.
Εν συνεχεία, κάποιος ειδοποίησε τον 30χρονο γιο του 62χρονου, ο οποίος πήγε στο καφενείο και με τη σειρά του πυροβόλησε και τραυμάτισε θανάσιμα τον 30χρονο κτηνοτρόφο.
Σύμφωνα με τα Παραπολιτικά Κρήτης, ο 62χρονος ήταν ο γνωστός μαντιναδολόγος, Λευτέρης Καλομοίρης, ο οποίος ασχολούνταν με την παράδοση και την λαογραφία της Κρήτης και τον αποκαλούσαν χαρακτηριστικά “ντελικανή της μαντινάδας”. Ο δεύτερος νεκρός είναι ο 30χρονος Γ. Ξ., επίσης από γνωστή οικογένεια των Ανωγείων.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ισχυρή δύναμη της ΕΛ.ΑΣ. με κλιμάκιο του ΤΑΕ είναι στο χωριό και στο κέντρο Υγείας...
Ανώγεια: Ανατροπή στα δεδομένα  - Πατέρας Γ. Ξυλούρη: Ο ιατροδικαστής δεν βρήκε πυρίτιδα στα χέρια του γιου μου https://www.libre.gr/anogeia-anatropi-sta-dedomena-patera/



Φονικό Στα Ανώγεια: Κυκλοφορεί Σενάριο Για Ένα Όπλο Στον Τόπο Της Τραγωδίας
Ένα δεύτερο σενάριο κυκλοφορεί τις τελευταίες ώρες στα ΜΜΕ, σύμφωνα με το οποίο μόνο ένα όπλο χρησιμοποιήθηκε στον τόπο της τραγωδίας στα Ανώγεια, που στοίχισε τη ζωή στον 63χρονο Λευτέρη Καλομοίρη και τον 30χρονο Γιώργο Ξυλούρη.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Σκάι, η Αστυνομία εξετάζει και δεύτερο σενάριο το οποίο αφορά μια εκτίμηση ότι και τα δυο θύματα έχουν πεθάνει από το ίδιο όπλο.
Πιθανώς δηλαδή, ο γιος του 62χρονου σκότωσε και τον πατέρα του χωρίς πρόθεση. Στην προσπάθειά του, ο πατέρας να μην αφήσει να γίνει το κακό, μπήκε στη μέση και τον βρήκε η σφαίρα από το όπλο του γιού του.
Η βαλλιστική και η νεκροψία θα δώσουν απάντηση σε αυτό το ερώτημα.
«Κακώς μιλάμε για βεντέτα, δεν υπάρχει βεντέτα στην προκειμένη περίπτωση. Υπάρχει μια εγκληματική πράξη που έχει μια τριπλέτα δυο νεκρούς και έναν κατεστραμμένο άνθρωπο. Δεν έχει αρχίσει καμία βεντέτα, δεν μπορούμε να μιλάμε για καμία βεντέτα δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί», τόνισε στην τηλεόραση του Σκάι ο συνδικαλιστής αστυνομικός, Στράτος Μπαλάφας.
Πάντως οι μέχρι τώρα πληροφορίες από πλευράς Αστυνομίας, επιμένουν ότι χρησιμοποιήθηκαν δύο διαφορετικά 9άρια, στηριζόμενοι στους κάλυκες που βρέθηκαν στον τόπο της τραγωδίας.
Ένα μικρό 9άρι και ένα κανονικό. Αναμένονται οι έρευνες από ιατροδικαστικής πλευράς για να διευκρινιστούν οι αποστάσεις βολής, που θεωρείται και κρίσιμο σημείο στον προσδιορισμό των πυρών.







… Οι έρευνες κινούνται προς δύο κατευθύνσεις για να εξακριβώσουν οι αρχές τι ακριβώς συνέβη τα κρίσιμα λεπτά του φονικού που στοίχισε τη ζωή στον 62χρονο μαντιναδολόγο Λευτέρη Καλομοίρη και τον 30χρονο Γιώργο Ξυλούρη.
Το πρώτο σενάριο που εξετάζεται, είναι ότι οι δυο νεαροί, 29 και 30 χρονών, είχαν σοβαρό καβγά, τους χώρισαν αυτόπτες μάρτυρες αλλά στη συνέχεια βρέθηκαν ξανά και οι δυο οπλισμένοι ο ένας απέναντι στον άλλο. Ο 63χρονος μπήκε στη μέση και έπεσε νεκρός.


Το δεύτερο σενάριο αφορά μια εκτίμηση ότι και τα δυο θύματα έχουν πεθάνει από το ίδιο όπλο, ότι πιθανώς ο γιος του 63χρονου σκότωσε δηλαδή και τον πατέρα του χωρίς πρόθεση. Η βαλλιστική και η νεκροψία θα δώσουν απάντηση σε αυτό το ερώτημα. 
«Κακώς μιλάμε για βεντέτα, δεν υπάρχει βεντέτα στην προκειμένη περίπτωση. Υπάρχει μια εγκληματική πράξη που έχει μια τριπλέτα δυο νεκρούς και έναν κατεστραμμένο άνθρωπο. Δεν έχει αρχίσει καμία βεντέτα, δεν μπορούμε να μιλάμε για καμία βεντέτα δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί», τόνισε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο συνδικαλιστής αστυνομικός, Στράτος Μπαλάφας.
Από τη μεριά του ο πατέρας του αδικοχαμένου Γιώργου, Γιάννης Ξυλούρης, δίνει τη δική του εκδοχή μπροστά στις κάμερες. Όπως λέει το κακό ξεκίνησε για μια θέση πάρκινγκ και πως ο μοναδικός δολοφόνος, είναι ο 29χρονος γιος του Λευτέρη Καλομοίρη.
Σύμφωνα με το cretapost.gr ανέφερε χαρακτηριστικά: «Ο γιος μου χτυπήθηκε σαν σάκος του μποξ ήρθε καταματωμένος στο σπίτι και ο άλλος μαζί με μέλη της οικογένειάς του ήρθαν κάτω από το μπαλκόνι του βρίζοντας και προκαλώντας. Ο γιος μου πήρε το όπλο αλλά το είχε στη μέση. Δεν πυροβόλησε κανέναν και δεν βρέθηκε πυρίτιδα στα χέρια του όπως μας είπαν οι ιατροδικαστές. Πυροβόλησε μόνο ο άλλος και εκείνος ήταν που πέτυχε και τον ίδιο του τον πατέρα. Στη συνέχεια σκότωσε το παιδί μου και του έριξε και χαριστική βολή όταν ήταν ήδη στο έδαφος. Δεν υπήρχαν παλιές διαφορές, τα εγγόνια μου πήγαιναν στη σχολή χορού του Καλομοίρη».
Σημειώνεται, ότι ο 29χρονος γιος του Λευτέρη Καλομοίρη παραδόθηκε χθες το μεσημέρι. Aντιμετωπίζει τις κατηγορίες της ανθρωποκτονίας από πρόθεση και της παράνομης οπλοχρησίας και οπλοκατοχής και οδηγείται σήμερα ενώπιον του εισαγγελέα Ρεθύμνου.
Κατά την προανακριτική φάση περιέγραψε στους αστυνομικούς τι συνέβη το μοιραίο βράδυ βλέποντας τον πατέρα του νεκρό. «Θόλωσα πήρα το όπλο και έριξα» φέρεται να είπε λέγοντας ότι δεν περίμενε να βρει τέτοιο κακό την οικογένειά του. Η αστυνομία έχει εκπονήσει ειδικό σχέδιο για την προσαγωγή του στα δικαστήρια, υπό τον φόβο αντιποίνων.
Τα σπίτια των δύο οικογενειών είναι δίπλα. Όπως είπε ο Γιώργης Μπαγκέρης, «χρόνια πολλά πίσω υπήρχαν διαφορές κτηματικές, οι οποίες όμως δεν στάθηκαν ποτέ ικανές να πυροδοτήσουν μία αντίδραση όπως αυτή το βράδυ του Σαββάτου. Όλοι θα μείνουμε με την απορία τι μπορεί να ειπώθηκε μεταξύ των ανδρών που να είχε αυτό το αποτέλεσμα».


______________________________________________



ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ