Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

Της Ελλάδος τα παιδιά τα ενήλικα―





Εντός ωρών άρχισε πάλι η φιλολογία που ζήσαμε και το καλοκαίρι με την καλλίγραμμη Χρυσαυγίτισα των Ολυμπιακών. Κι αυτά με θυμώνουν πιο πολύ από την συνειδητοποίηση (τι έκπληξη!) πως υπάρχουν φασίστες στο ποδόσφαιρο. Διότι, ήδη όσο σας γράφω, γράφουν σοβαροί κύριοι και προβληματισμένες μάνες που όπως την άλλη φορά θα ζητήσουν να  δείξουμε κατανόηση, θα τους συμβουλεύσουν ή (το εμετικότερό μου) θα αγωνιούν τι συνέβη στα παιδιά μας και πώς δε θα γίνει τόσο βλάκας το καμάρι μου.

Απαντώ λοιπόν διότι χάνω την υπομονή μου:

―Δε φταίει το παιδί
Κατ' αρχήν δεν είναι 'Παιδί'. Καθένας που είναι σε ηλικία να σταλεί να σκοτώσει για την πατρίδα (στρατός) και να επηρεάσει με την ψήφο του το μέλλον μας (Εκλογές) είναι απολύτως υπεύθυνος για τις πράξεις και τη δημόσια συμπεριφορά του.

―'Δεν ήξερε'
Με πύραυλο έρχεται στο γήπεδο; Από ποιο πλανήτη;

―Έλεος, καταστράφηκε, μη χτυπάτε τον πεσμένο
Δε 'χτυπάμε' εμείς, οι δικοί του χτυπάνε τους αδύναμους κι απροστάτευτους όταν βγαίνουν οι συμμορίες τους στους δρόμους με τη φιλική ανοχή της Αστυνομίας.

― Μ΄αυτά θα τον κάνετε Χρυσαυγίτη
Εννοείτε πως δεν είναι ήδη; Είτε από ιδεολογία είτε από βλακεία ('δεν ήξερε') εκεί ανήκει. Χάρισμά τους ο καλοπληρωμένος νεαρός που χάραξε στην κοιλιά του 'Get rich or die tryin', καγκουριά που δε θα αναλύσω αισθητικά (κρατιέμαι, παρότι θα ήθελα*) μα, στον καιρό που ζούμε, όλοι αντιλαμβάνεστε την ευαισθησία και το ήθος που επιδεικνύει.

Χαρείτε τα αστεία
Κι αν βρω άλλα θα τα προσθέσω.








Και τα αστεία που κυκλοφορούν:
―Εντατικά μαθήματα ιστορίας ξεκινάει ο Κατιδης. Στο ξενοδοχείο president
―Εντάξει, το επόμενο βήμα πλέον μετά τις συγγνώμες με τον Κατίδη είναι να τα φτιάξει με τον Ηλία. Γι αυτό το έκανε
―Σκέψου αυτό που έκανε ο Κατίδης να το έκανε κι ένας κανονικός ποδοσφαιριστής..Εκεί μιλάμε για πανικό!!
―Χέρια ψηλά,κι όλα τα φτάνω,έλα να πάμε από την ΑΕΚ πιο πάνω
―Δε θα είναι πρώτη φορά πάντως που ποδοσφαιριστής γίνεται βουλευτής
―Ομήρους κρατάει ο Αλκέτ Ριζάι. Μόνο του αίτημα να του φέρουν τον Κατίδη

―ναζιστικό χαιρετισμό στους οπαδούς της ΑΕΚ. Το αμέσως πιο ηλίθιο είναι η ΧΑ να ανοίξει γραφεία στην Πλατεία Εξαρχείων

―Πιο πολύ θα στενοχωρήθηκε ο Κατίδης όταν κατάλαβε ότι δεν μπορεί να ανοίξει προποτζίδικο
―Η Παπαχρήστου μικρή κι αθώα, ο Κατίδης μικρός κι αθώος, τι σκατά; Τον κοντορεβυθούλη στα SS τους διάβαζαν για παραμύθι;
―Άλλαξα γνώμη. Απόψε θα ντυθώ ΚατίδηςΌλο και κάποιος θα με γαμήσει.






_______________
* clue για το tattoo από τη Guardian: Τελικά πήρε 12 παιχνίδια για ένα χαιρετισμό και 50 Cent για ένα tatoo

Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

Εθελοντισμός: Πληροφορίες για όλη τη χώρα/και Προγράμματα Κατάρτησης



Ο εθελοντισμός μια είναι σχετικά νέα ιδέα στη χώρα μας αλλά απλώνεται με μεγάλη ταχύτητα. Έξω από συλλόγους και επίσημες ενώσεις το μεγάλο μάθημα είναι η αλληλεγγύη σε δύσκολους καιρούς κι οι απολαβές είναι μεγάλες και γι αυτόν που προσφέρει όσο και για τη μικροκοινωνία.
Μετά την εμπειρία μου από τη θερμή ανταπόκριση που βρήκαμε στα Εθελοντικά Μαθήματα Μυκόνου, σας συστήνω να συμμετέχετε σ΄αυτό το παγκόσμιο κίνημα αλληλοβοήθειας που μόνο κανόνα του έχει την απόλυτη άρνηση οικονομικού αντιτίμου για τη συναλλαγή. Έξω από ληστρικές τράπεζες και την αυθαιρεσία των άδικων φόρων φέρνει κατ' ευθείαν το προϊόν ή την υπηρεσία από και προς εκείνον που το χρειάζεται.
Το αποτέλεσμα είναι ένας καλύτερος κόσμος για όλους μας.
Για τη δική μας μικρή συνεισφορά αν είστε στη Μύκονο τα ξέρετε. Μα όπου κι αν είστε κάτι υπάρχει κι ανακάλυψα ένα site που έχει συγκεντρωμένες και οργανωμένες ανά περιοχή τις περισσότερες εθελοντικές προσπάθειες στην Ελλάδα.
Επιλέγετε  την περιοχή σας και ανοίγουν οι πληροφορίες γι αυτήν:

Από το solidarity4all:
Αλληλεγγύη για όλους
Αποφασισμένοι να μην αφήσουμε κανένα μόνο του στην κρίση, έχουμε δημιουργήσει έναν ολόκληρο γαλαξία δικτύων και δομών έμπρακτης αλληλεγγύης: Κοινωνικά Ιατρεία και Φαρμακεία, Κοινωνικά Παντοπωλεία, Δωρεάν Διανομή Τροφίμων, Δίκτυα Παραγωγών – Καταναλωτών “Χωρίς Μεσάζοντες”, Υποστηρικτικά Μαθήματα και Σχολεία Αλληλεγγύης, Ανταλλακτικά – Χαριστικά Παζάρια, Τράπεζες Χρόνου και Κοινωνικά Νομίσματα, Στέκια και Χώρους Εναλλακτικής Ψυχαγωγίας, Δομές Νομικής Υποστήριξης και Αλληλέγγυας Κοινωνικής Οικονομίας.
Η «αλληλεγγύη για όλους» είναι μία ανοιχτή συλλογικότητα σε καθέναν και καθεμία που εμπνέεται από το τρίπτυχο αλληλεγγύη – αντίσταση – αυτοοργάνωση, δεν επιδιώκει ούτε να εκφράσει ούτε να εκπροσωπήσει τον πολύμορφο κόσμο, τις δομές και δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης, αλλά να αποτελέσει έναν πανελλαδικό κόμβο διευκόλυνσης της συνάντησης τους.
Η «αλληλεγγύη για όλους» είναι μια συλλογικότητα που επιδιώκει:
   Να διευκολύνει την επικοινωνία όλων των δικτύων και των δομών κοινωνικής αλληλεγγύης, καθώς και την ανταλλαγή εμπειριών και «τεχνογνωσίας» μεταξύ τους.
   Να κάνει ορατό και γνωστό το εύρος του κινήματος έμπρακτης και συμμετοχικής αλληλεγγύης, μέσω της καταγραφής όλων των δομών κατά γεωγραφική περιοχή και πεδίο δραστηριότητας.
   Να καταστήσει εύκολα προσβάσιμες στον καθένα και την καθεμία που έχει ανάγκη ή θέλει να βοηθήσει τις δομές κοινωνικής αλληλεγγύης σε όλη την χώρα.
   Να ενισχύσει όλα τα υπάρχοντα εγχειρήματα με κάθε δυνατό τρόπο (με υλικά και ανθρώπους, οικονομική στήριξη, αλληλοκάλυψη αναγκών κτλ), καθώς και να προωθήσει τη δημιουργία νέων σε περιοχές ή θεματικές που δεν καλύπτονται.
   Να διαδώσει την αντίληψη ότι όσοι πληττόμαστε από την κρίση μπορούμε να πάρουμε τις ζωές μας στα χέρια μας. Οτι δεν μπορούμε και δεν θέλουμε να υποκαταστήσουμε το υπό διάλυση «κράτος πρόνοιας». Αντίθετα, διεκδικώντας κοινωνικά δικαιώματα για όλους και όλες, οικοδομούμε την ενότητα εργαζομένων – ανέργων, ντόπιων – μεταναστών, υγειονομικών – ασθενών, εκπαιδευτικών – μαθητών, και μέσα από την αλληλεγγύη αποδεικνύουμε ότι μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα.
   Να προωθήσει διεθνείς καμπάνιες αλληλεγγύης στον ελληνικό λαό, τόσο σε πολιτικό όσο και σε οικονομικό πεδίο, με κινητοποιήσεις, διεθνείς μέρες-δράσεις, αποστολή ενισχύσεων οικονομικών ή σε είδος (φάρμακα, τρόφιμα), οριζόντια διασύνδεση οργανώσεων ή φορέων του εξωτερικού με δομές και δίκτυα αλληλεγγύης στην Ελλάδα.
Η «αλληλεγγύη για όλους» φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα ακόμα λιθαράκι στον αγώνα για μια ζωή χωρίς μνημόνια και Τρόϊκες, χωρίς σιδερόφρακτες δημοκρατίες, χωρίς φτώχεια, εκμετάλλευση, φασισμό και ρατσισμό. Για μια ριζοσπαστική και αποτελεσματική κοινωνική αντιπολίτευση, για ένα πολιτικό ρεύμα ανατροπής.
__________________________________________________________

Εικόνα: 
Έργο Τέχνης από περσινή έκθεση. Δυστυχώς δε σημείωσα τον καλλιτεχνη― αν τον ξέρετε παρακαλώ πείτε μου ποιος είναι (δε μου αρέσει να τα βάζω ανώνυμα)
Για μάς στη Μύκονο κάνετε κλικ στην ετικέτα ή δείτε στο Facebook

Για το 'Αλληλεγγύη Για Όλους', πληροφορίες:
Ακαδημίας 74, 
7ος όροφος

Αθήνα 10678 
Τηλ: 210 3801921, 210 3801925, info@solidarity4all.gr
_________________________



Αφότου έκανα την ανωτέρω ανάρτηση φίλος μου έστειλε και το ενδιαφέρον site  με Προγράμματα Κατάρτισης Στις Κυκλάδες και το Νότιο Αιγαίο. Περιλαμβάνουν πάρα πολλούς κλάδους, από Τουριστικά ως Ξυλογλυπτική, γλώσσες και μελισσοκομία και χρηματοδοτούνται κατά 90% από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Δεν πρόκειται για Εθελοντισμό αλλά το προσθέτω εδώ επειδή ενδεχομένως απευθύνεται σε παρόμοιο κοινό. Δείτε το:
ΣΥΡΟΣ
KD1-001 ΑΙΘΟΥΣΑ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥΡΩΣΙΚΑ ΣΤΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ4 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ5-8
KD4-002 ΑΙΘΟΥΣΑ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ - ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗ1/4/20134 ΗΜΕΡΕΣ5-9

ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΝΗΣΙΑ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΞΑΝΑ ΠΡΟΘΕΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
ΑΝΔΡΟΣ

ΜΥΚΟΝΟΣ

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

ΣΕΡΙΦΟΣ


Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Στο Συμπόσιο με ένα Αιθίοπα




'Είμαι μαύρη αλλά είμαι ωραία
 ω θυγατέρες της Ιερουσαλήμ' 
λέει η Νύφη στα Άσμα Ασμάτων του Σολομώντα και μια και με τους μαθητές μου μιλήσαμε για τα συμπόσια θυμήθηκα αυτό τον πολύ ενδιαφέροντα κάνθαρο που παρουσιάστηκε σε έκθεση πριν λίγο καιρό στην Αμερική.
Ο συγκεκριμένος κάνθαρος από τη μια δείχνει μια λευκή γυναίκα κι από την άλλη ένα 'Αιθίοπα' (όπως έλεγαν οι Έλληνες όποιον ερχόταν από κάτω από την Αίγυπτο) και φτιάχτηκε μετά τον Περσικό Πόλεμο μεταξύ 480-470 π.Χ. Στα συμπόσια νέρωναν το κρασί στον κρατήρα και έπιναν συνήθως από ρηχούς κύλικες ή βαθύτερους σκύφους. Οι κάνθαροι ήταν επίσημα κύπελλα φτιαγμένα συνήθως για σπουδαία πρόποση.
Η έκθεση στις ΗΠΑ είχε θέμα τα ρατσιστικά πρότυπα κι εκεί διατυπώθηκε το επιχείρημα ότι θα ήταν λάθος μας να δούμε στο συγκεκριμένο έκθεμα απεικόνιση ρατσιστικού  στερεότυπου αφού για τους Έλληνες ήταν εξ ίσου βάρβαροι όσοι δε μιλούσαν ελληνικά, ανεξαρτήτως εμφάνισης. Αν τα έντονα χαρακτηριστικά παρουσίαζαν Πέρση θα ήταν δυνατόν να εκφράζουν έχθρα μα τα συγκεκριμένα δείχνουν την περιέργεια των Ελλήνων για το διαφορετικό αλλά και τις σχέσεις τους με την υποσαχάρια Αφρική (που ονόμαζαν γενικώς 'Αιθιοπία').
Κάνθαροι με δυό πρόσωπα συνήθως απεικονίζουν το διπρόσωπο θεό Ιανό αλλά με 'Αιθίοπα' έχουν βρεθεί μόνο δύο, αυτός κι ένας άλλος που από τη μια πλευρά έχει τον Ηρακλή.
Χαρείτε τον.
______________
Πάνω ο σπάνιος κάνθαρος, συλλογή του Princeton University
Κάτω: 
Μυκηναϊκός Κρατήρ (Κυκλαδικό Μουσείο)
Αττικός μελανόμορφος σκύφος με παράσταση οπλίτη, από την Σικελία
και
Βοιωτικός μελανόμορφος κύληξ με μια φτερωτή Νίκη (Κυκλαδικό Μουσείο)






Τρίτη 12 Μαρτίου 2013

Ο ήρωας φοβάται αλλά τολμά―Αρνία, ΜΑΤ και άλλα ζώα



Η κόκκινη βροχή άφησε χώμα στα μαξιλάρια της αυλής και τα αυτοκίνητα μα από χθες γράφω έξω κι όποτε σηκωθούν τα μάτια μου από την οθόνη βλέπω αγελάδες κάτω από την πόρτα της Ληνώς και μια μεγάλη προβατίνα να με παρατηρεί από τα βράχια πίσω μου.
Δύσκολες μέρες. Όχι ατομικά. Δύσκολες όποτε κοιτάξουμε τριγύρω. Θύμωσα χθες το βράδυ αργά που είχα την ατυχία να κληθώ να δω συνέντευξη ενός ανθρώπου που αγαπούσα από παιδί. 'Φοβάμαι' είπε. Όχι για το μέλλον, την ανθρωπότητα, την Τέχνη του- 'φοβάμαι να μιλήσω' για τη ΧΑ και ρώτησε ευθέως τη δημοσιογράφο 'γιατί, εσύ δε φοβάσαι, τέτοια μου;'. Ωραίο, μεγαλειώδες μήνυμα. Εάν φοβούνται αυτοί, εάν εξευτελίζονται οι μάρτυρες στα δικαστήρια που αθωώνουν τους τραμπούκους, τότε τι ελπίδα έχει ο πολίτης;
Η Ελλάδα έχει μια μακριά βαριά παράδοση στο φόβο που οδήγησε σε μια αποψίλωση μυαλών και- όπως θαυμάσια το έθεσε ο Βασίλης Ραφαηλίδης, καταδίκασε την Αριστερά να αποτελείται μόνο από όσους άντεχαν στα βασανιστήρια. Ωραίο κριτήριο, άσχετο, που έγινε κανόνας τότε που εκατέρωθεν εντολές περί δηλώσεως φρονημάτων οδήγησαν στα κάτεργα ή την πνευματική και κοινωνική απομόνωση ως 'δηλωσίες', εκείνους που δεν άντεχαν το ξύλο.
Αλίμονο στη χώρα, αλίμονο στον πολιτισμό που προχωρά με τέτοια κριτήρια. Κι ωστόσο το ζήτημα της προσωπικής ηθικής είναι πολύ μεγάλο, όπως και του φόβου. 'Κι αν πω στον εαυτό μου μη φοβάσαι- θα με ακούσει;' είπε ο καλλιτέχνης που είδα χθες. Όχι, δε θα σε ακούσει ήθελα να φωνάξω κι επειδή δεν ακουγόμουν θα το πω σ' εσάς:
Μόνο ο ηλίθιος δε φοβάται. Αλλά όποιος φοβάται και τολμά είναι ήρωας. Οι άλλοι, θα ήταν γενναίο, αν μη τι άλλο, να σιωπούν στα δύσκολα.
__________________
credits
Εικόνα: Τα αρνία στα βράχια πίσω μου

Περί της δίκης που μας απέδειξε πολλά: farmakoglwssa-kirki
Για το Βασίλη Ραφαηλίδη τι να πρωτοπώ; Διαβάστε την αυτοβιογραφία του: 'Μνημόσυνο για ένα ημιτελή θάνατο'
Χθες εκφοβισθήκαμε επισήμως από το video με τη συμπεριφορά των ΜΑΤ στην επιστροφή των Αγανακτισμένων 10 Μαρτίου '13 dailymotion xy4b8l


Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

Μπαλαμό ή en Alamó της Γιασμίν Λεβύ


Σεφαρδίτισα Σμυρνιά, γεννημένη στην Ιερουσαλήμ, κόρη του μουσικού (hazzan) κι ερευνητή Yitzhak Levy (1919–1977), η Yasmin Levy  ανανεώνει το Ladino εκμοντερνίζοντάς το με επιρροές από το φλαμένκο.
Η Θεσσαλονίκη, επί αιώνες η μεγαλύτερη εβραϊκή πόλη, έχασε το  Ladino της όταν φτωχύναμε όλοι από τον όλεθρο που χτύπησε τους  Σεφαρδίτες (όπως και τους Ρωμανιώτες που ζούσαν από προ Χριστού στα Γιάννενα). Η Γιασμίν Λεβύ όμως, (μέλος και της φιλανθρωπικής οργάνωσης Παιδιά του Κοσμου που προσπαθεί να φέρει σε ανθρώπινη επαφή παιδιά Ισραηλινών και Παλαιστινίων) με τη στάση της, τις επιλογές της και την εξαίσια φωνή της  ενσαρκώνει την ελπίδα ενός νέου κόσμου, δίχως πατριωτισμούς και ρητορίες.
Ακούστε το Nací en Alamó της, το γνωστό μας 'Μπαλαμό' του Διονύση Τσακνή.




Το Nací en Alamó" από την ταινία Vengo, του Tony Gatlif, βραβεύθηκε το 2001 (César Award for Best Music Written for a Film).