Κυριακή 26 Μαρτίου 2017

Πολιτισμός, Κάνναβη, μαγκιά και τάξεις (videos)



Καθώς προετοιμαζόμαστε για το φετινό Αντιαπαγορευτικό φεστιβάλ που κάθε χρόνο οργανώνουν οι Ηλιόσποροι και στο οποίο είμαι καλεσμένη, σας υπενθυμίζω τη συμμετοχή μου, τον περασμένο Νοέμβριο, στο Φόρουμ για την Κάνναβη που διεξάχθηκε σε αμφιθέατρο του Πολυτεχνείου, 5-6 Νοεμβρίου 2016. 

Στην ενότητα Τεχνών- Πολιτισμού, σειρά είχα μετά το σκηνοθέτη Κώστα Φέρρη που, κατά διαβολική σύμπτωση, είχαμε ετοιμάσει να μιλήσουμε κι οι δυό για την παρισινή Λέσχη Κάνναβης των Γάλλων λογοτεχνών του 19ου αιώνα. Διασκεδαστική η σύμπτωση γι' αυτό και φέρνω και την ομιλία του Κώστα Φέρρη στην οποία ακούμπησα, αφού έχοντας ήδη ενημερώσει για τη Λέσχη, μου έδωσε τη δυνατότητα να απλωθώ στις αναφορές Εμμανουήλ Ροΐδη, Παπαδιαμάντη, Λαπαθιώτη, Ταχτσή ώστε να προχωρήσω στην ταξική χροιά της απαγόρευσης, στη γοητεία του οριενταλισμού, την ταύτιση του εθισμού με το λαό αλλά και για τη μαγκιά και τη μύηση στην παρανομία. 
     Μαζί μας ήταν ο Μέλανδρος Γκανάς (στρατιωτικός και δημιουργός κι εκδότης Κόμικς 'Εκδόσεις του Κάμπου'), ο Λάκης Μπουρνόβας και ο συγγραφέας Χριστόφορος Κάσδαγλης (που συντόνιζε).

     Πολύ ενδιαφέροντα  και τα ταινιάκια από ξένους και ντόπιους εισηγητές που θα βρείτε μαζί με τα λίγα που φέρνω.

Φέρνω το Πρόγραμμα, videos και συνδέσμους. Στην πάνω φωτογραφία (από το video) ομιλώ μεταξύ των αγαπητών Χριστόφορου Κάσδαγλη και Κώστα Φέρρη.



Δάφνη Χρονοπούλου (Πολυτεχνείο, 5-6/11/16)









Μέλανδρος Γκανάς  https://youtu.be/FBFKOJ7p2GY


Δημήτρης Πουλικάκος Θέκλα Τσελεπή 



Πρόγραμμα
5-6 Νοεμβρίου 2016
Πολυτεχνείο, κτήριο Γκίνη
Αμφιθέατρο 20, είσοδος από Στουρνάρη

Πρόγραμμα:

ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ (15.00 – 22.30)
15.00 – 17.30: Θεσμικά πλαίσια και διαφορετικά μοντέλα νόμιμης ρύθμισης της Κάνναβης.
Ομιλητές: Χρύσα Βουτσινά- Πετσιμέρη (δικηγόρος), Λίνα Καρανασοπούλου (δικηγόρος), Ηλιόσποροι.
Βίντεο παρεμβάσεις: Adriana Lissidini Πρέσβειρα Ουρουγουάης, Derrick Bergman (VOC, Ολλανδία), Paul Stanford (ΗΠΑ), εκπρόσωποι των Social Club 18-20 (Jordi) και Hemprat (Raul) (Βαρκελώνη, Ισπανία).
Συντονίζει η Ιωάννα Σωτήρχου (δημοσιογράφος).

17.30 – 20.00: Κάνναβη και πολιτισμός.
Ομιλητές: Κώστας Φέρρης (σκηνοθέτης), Δάφνη Χρονοπούλου (συγγραφέας), Μέλανδρος Γκανάς (Εκδόσεις του Κάμπου), Λιάκος Μπουρνόβας (συγγραφέας).
Βίντεο παρεμβάσεις: Δημήτρης Πουλικάκος (μουσικός) και Θέκλα Τσελέπη (ραδιοφωνικός παραγωγός), Martin Steldinger (Hanf Museum, Βερολίνο, Γερμανία).
Συντονίζει και παρεμβαίνει ο Χριστόφορος Κάσδαγλης (δημοσιογράφος).

20.00 – 22.30: Κάνναβη και ακτιβισμός.
Ομιλητές: Κοινωνική Λέσχη Κάνναβης Θεσσαλονίκης, Χρήστος Ριγανάς, Κενό Δίκτυο, Ηλιόσποροι, Πέτρος Ευδόκας (Σύλλογος Φίλοι της Κάνναβης, Κύπρος).
Βίντεο παρεμβάσεις: Κώστας Σκλιάμης (Legalit, Παν. Άμστερνταμ), Dana Beal (Cures not wars- GMM, ΗΠΑ), Steffen Geyer (Hanf Parade, Βερολίνο, Γερμανία).

ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ (15.00 – 22.30)
15.00 – 17.30: Ιατρική και θεραπευτική χρήση της Κάνναβης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Ομιλητές: Θανάσης Αποστόλου (Diogenis Drug Policy Dialogue), Γιώργης Οικονομόπουλος (Ιατρός- ΕΛΕΥΣΥΝΑ), Σύρος Κωνσταντίνος (Ασθενείς υπέρ της χρήσης φαρμακευτικής Κάνναβης), Jackie Poitras (MAMAKA- Μαμάδες για την Κάνναβη).
Βίντεο παρεμβάσεις: Rick Simpson (Καναδάς), Βαγγέλης Μήτσης (EKATI medical club, Βαρκελώνη, Ισπανία).

17.30 – 20.00: Καλλιέργεια και αυτοπαραγωγή.
Ομιλητές: Δημήτρης Γερονίκος (γεωπόνος), Skalamata Growterpenes, Theseedbank.gr, πυρήνας forum gr420.info.
Βίντεο παρεμβάσεις: Albert από UndergrowTV (Ισπανία).

20.00 – 21.15: Ένα βέλτιστο μοντέλο ρύθμισης της Κάνναβης για ιατρική και ευφορική χρήση στην Ελλάδα. Συντονισμός Ηλιόσποροι, ΕΛΕΥΣΥΝΑ. Βίντεο παρέμβαση: Κώστας Σκλιάμης (Legalit, Παν. Άμστερνταμ).


21.15 – 22.30: Τα επόμενα βήματα του κινήματος, δικτύωση, προβολή και διεκδίκηση. Συντονισμός συζήτησης Ηλιόσποροι, Κενό Δίκτυο, ΕΛΕΥΣΥΝΑ

_________________________________
Youtube: iliosporoi network 


 Αντιαπαγορευτικό Φεστιβάλ – Γιορτή Κάνναβης: http://legaliseprotestival.blogspot.gr/

Συμμαχία Αλλάξτε πολιτική για τα “ναρκωτικά”: https://www.facebook.com/legaliseprotestival/


Ηλιόσποροι Δίκτυο Πληροφόρησης- Δράσης Νέων για την Πολιτική και Κοινωνική Οικολογία    www.iliosporoi.net 

Σάββατο 25 Μαρτίου 2017

Ευαγγελισμός (η μονογονεϊκή βερσιόν) και άλλα για το Κρίνο #25ηΜαρτιου


Ξέρετε εκείνο με τον τσιγγάνικο γάμο που πριν βγει το σεντόνι με τα αίματα της παρθενιάς, τα παιδάκια φεύγοντας λένε να περάσουν να πουν ένα τελευταίο τραγουδάκι κάτω απ' το παράθυρο των νιόπαντρων.
―Τι να πούμε όμως; Να ταιριάζει..
―Κάτι με αίματα;
―Να, ρε το βρήκα:
Έματά πως είσαι μάγκας…

Έ κάπως έτσι είναι σήμερα με τo 'Δε σε Κρίνο που δε μ΄αγαπάς' και τα 'σιγά μην ήταν κρίνος'.

Πέρσι ένα τέτοιο το πλήρωσα με χριστιανοταλιμπανικές αναφορές και κατηγορίες πως δε σέβομαι την Πίστη του συνανθρώπου.
Προσωπικά και αγαπώ τα σύμβολα και διαβάζω τη Βίβλο συχνότερα από πολλούς Πιστούς και σέβομαι απόλυτα τα πιστεύω του καθενός. Όμως έχω και Λογική και δε μου είναι δυνατόν ούτε να σεβαστώ πνευματικά ούτε να έχω φιλίες με όποιον δεν έχει τη φαντασία να δει αλληγορίες μολονότι επιμένει να απαιτεί να προσκυνάω το φανταστικό του φίλο.

Η πίστη μας στην ελευθερία λόγου αποδεικνύεται όποτε διαφωνούμε. Δε θα έρθω να σας κάνω κήρυγμα στην Εκκλησία, ούτε θα μπω με λουκάνικα στο τζαμί όμως στο blog, στο προφίλ στο σπίτι μου θα λέω ό,τι θέλω, θα γελάω με ό,τι θέλω κι όποιος διαφωνεί ας το πει κόσμια, αλλιώς ας προσπεράσει.

Φέρνω εικόνες,
Φέρνω κι από το Λουκά Ευαγγελιστή το περιστατικό (που μόνο εκείνος κατέγραψε), φέρνω και σχόλια.


Χαρείτε τα!



Από το Λουκά, το μόνο Ευαγγελιστή που μιλά για το περιστατικό της αμώμου συλλήψεως:

Εν δε τώ μηνί τώ έκτω απεστάλη ο άγγελος Γαβριήλ από τού Θεού εις πόλιν της Γαλιλαίας, ή όνομα Ναζαρέτ προς παρθένον μεμνηστευμένην ανδρί, ώ όνομα Ιωσήφ, εξ οίκου Δαυίδ, και το όνομα της παρθένου Μαριάμ. και εισελθών ο άγγελος προς αυτήν είπε
Χαίρε, κεχαριτωμένη ο Κύριος μετά σού ευλογημένη σύ εν γυναιξίν. η δε ιδούσα διεταράχθη επί τώ λόγω αυτού, και διελογίζετο ποταπός είη ο ασπασμός ούτος. και είπεν ο άγγελος αυτή Μή φοβού, Μαριάμ εύρες γάρ χάριν παρά τώ Θεώ. και ιδού συλλήψη εν γαστρί και τέξη υιόν, και καλέσεις το όνομα αυτού Ιησούν.....
1: 26-38



Η απόφαση για το σκάνδαλο Βατοπεδίου έπρεπε να βγει ανήμερα του Ευαγγελισμού. Η εκκλησία να το παίζει παρθένα και δίπλα 30 εκατοστά κρίνος.

σε τοίχο της Θεολογικής Σχολής   

Giannis Lerias Τὴν ὡραιότητα τῆς παρθενίας σου, καὶ τὸ ὑπέρλαμπρον τὸ τῆς ἁγνείας σου, ὁ Γαβριὴλ καταπλαγείς, ἐβόα σοι Θεοτόκε, ποῖόν σοι ἐγκώμιον, προσαγάγω ἐπάξιον; τί δὲ ὀνομάσω σε; ἀπορῶ καὶ ἐξίσταμαι. Διὸ ὡς προσετάγην βοῶ σοι· Χαῖρε, ἡ Κεχαριτωμένη.

Και όποιος εκλαμβάνει την ως άνω "παρθενία" ως τον ομώνυμο υμένα της γυναικείας φυσιολογίας βρίσκεται πολυυυυυυ μακρυά από το νόημα...
Daphne Chronopoulou Ακριβώς.
Μόνο με τέτοια ανοησία γελάμε.
Όχι με τα σύμβολα.


Οτι μια επαναστατική μέρα την έκαναν και αντισεξουαλική, βάζοντας τη σκορδαλια, σας λέει κάτι? ‪#25ηΜαρτιου
Άμα μπει Κρίνος στη μέση…


Κεντρικό χαρακτηριστικό ΟΛΩΝ των μυστηρίων της Δυτικής Μυστικής Παράδοσης είναι ο μυητικός μύθος, όπου ο ήρωας της Αδελφότητας πεθαίνει και αναγεννάται (ανασταίνεται). Ο ήρωας ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΟΤΕ φυσικό πατέρα, είτε είναι νεκρός, είτε είναι μιά θεότητα και (πρακτικά) η μητέρα του είναι μία χήρα.

Όλες αυτες οι παραδόσεις ανάγονται στα πρώτα μυστήρια που γεννήθηκαν και αναπτύχθηκαν στις περιοχές της Μεσογείου πριν από χιλιάδες χρόνια όταν στις μικρές νομαδικές φυλές των ανθρώπων κυριαρχούσαν οι φυσικές λατρείες. Η ιέρεια τους που παρίστανε την Μεγάλη Μητέρα θρηνούσε για το θάνατο του γιού της και η αναγέννηση-ανάσταση του χαιρετιζόταν με πανηγυρισμούς και γιορτές ανακούφισης και χαράς. Η διέλευση διά του θανάτου και η ρωμαλαία επιστροφή του φέρνοντας φρεσκοκομμένα βλαστάρια βεβαίωνε ότι το σκοτάδι είχε νικηθεί και ότι η φύση αναγεννιόταν χαρίζοντας γεναιόδωρα τη γονιμότητα, τους καρπούς της και την προστασία στα παιδιά της.
Η εικόνα της μητέρας και του βρέφους είτε ως προϊστορική θεότητα, είτε ως Σεμέλη με τον Διόνυσο, είτε ως Ίσιδα με τον Ώρο, είτε ως Μαρία με τον Ιησού ήταν η χαρακτηριστικότερη αρχέτυπη εικόνα. ΠΑΝΤΑ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΕΝΟΣ ΠΑΤΕΡΑ. Δε συνέβαινε μόνο στις θρησκευτικές παραδόσεις, περίπου το ίδιο συνέβη και στον Μύθο (παράδοση) της επαράτου Μασονίας με τον Χιράμ και τη χήρα μητέρα του.
Το δεύτερο χαρακτηριστικό ήταν η παρουσία ενός φυτού. Κάποτε δρυς, κάποτε φοίνικας, άμπελος ή ακακία, είχε το δικό του συμβολισμό.
Τέλος το τρίτο ισχυρό στοιχείο ήταν οι εποχές των εορτασμών. Τότε που δεν υπήρχε γραφή και ανάγνωση οι κύριοι ωροδείκτες ήταν τα φυσικά φαινόμενα, Οι ισημερίες και τα ηλιοστάσια επαναλάμβαναν με ακρίβεια την πορεία και τα πάθη του ήλιου στην αέναη πορεία του μεταξύ των δύο Τροπικών, του Καρκίνου και του Αιγόκερω, από τη δόξα του φωτός του θερινού, στον τρόμο και την παγωνιά του χειμερινού. Η χειμερινή ισημερία σηματοδοτούσε την έναρξη του φθινοπώρου, εποχή για σπορά. Το χειμερινό ηλιοστάσιο έφερνε τον χειμώνα, το κρύο, τις βροχές, τα χιόνια. Όταν ξεθύμαινε ο θυμός του ερχόταν η άνοιξη η οποία δήλωνε την άφιξη της με την εαρινή ισημερία και τρεις μήνες αργότερα το θέρρος προέβαλε σε όλο του το λαμπρό μεγαλείο με το θερινό ηλιοστάσιο όπου το φως επικρατούσε του σκότους... Ο κόσμος είχε αντιληφθεί τη σημασία των εποχών για τη ζωή και τη διατήρηση της και είχε συνδέσει τη διαδοχική παρουσία τους με τις σημαντικότερες δοξασίες του.
Οι φυσικές λατρείες της Μεγάλης Μητέρας Θεάς έμειναν ισχυρές στη μεσόγειο μέχρι τα τέλη της 2ης π.Χ. χιλιετίας όπου κυριάρχησε ο Μινωικός πολιτισμός. Μερικούς αιώνες αργότερα ιδρύθηκαν οι ελληνικές πόλεις και κυριάρχησε η πατριαρχική θρησκεία.

 Να συνεχίσουμε με το δια ταύτα... Η ιστορία όπου μιά κοινή θνητή γυναίκα συλαμβάνει χωρίς τη φυσική παρουσία αρσενικού παρά μόνο με την παρουσία ενός κρίνου (ας είναι και 30 και 40 και 50 εκ μήκος, στην περίπτωση αυτή το μέγεθος ΔΕ μετράει) και που γέννησε παραμένοντας παρθένα (χωρίς δηλαδή να διαρραγεί ο σχετικός υμένας στον κόλπο της) έχει γοητεύσει πολύ κόσμο, επίσης όμως έχει προκαλέσει τα σκωπτικά σχόλια σε επίσης πολύ - ίσως και περισσότερο.
Το νόημα του μηνύματος ότι η αγαθή (θεία - θεϊκή) βούληση όπου απουσιάζει παντελώς το κακό και γι αυτό θεωρείται παρθένα, μπορεί να εισέλθει στην ατελή και βέβηλη ανθρώπινη σκέψη (ήδη δηλητηριασμένη με φθόνο, κακία, ζήλεια κ.λπ.) παραμένοντας αγνή και άμωμη, δε φαίνεται να γίνεται αντιληπτό... Κι όμως, πόσο θα είχε βοηθήσει στην εξέλιξη των πολιτισμών μας η κατανόηση ενός τόσο υπέροχου μηνύματος... Η θεία (θεϊκή) βούληση γίνεται ανθρώπινη, η αγάπη και η αφοσίωση στις ιδέες, την τιμή και την ηθική είναι μεγαλύτερη από την αγάπη για τη ζωή σεβαθμό που κάποιος να θυσιάζεται πρόθυμα γι αυτές... Η θυσία όμως έχει νόημα μιάς και ο "θάνατος" είναι παροδικός και η ανάσταση περίλαμπρη καθώς συμβολίζει την επικράτηση του καλού πάνω στο κακό...
Βέβαια κάποιοι επιμένουν να ψάχνουν για ιστορικά στοιχεία γιά μιά γυναίκα που έμεινε έγκυος από έναν κρίνο (τοοοοοσο μεγάλο-με το συμπάθειο), γέννησε και έμεινε παρθένα και ο γιός της δολοφονήθηκε και μετά αναστήθηκε... Χωρίς τα μηνύματα, τι νόημα θα είχε μιά τέτοια ιστορία και πως θα είχε διατηρηθεί για 2.000 χρόνια???




Και μια τρικυμία στο κρανίο


Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017

Παρασκευές στις 10.00μμ (εκπομπές Φεβρουαρίου 2017)


Σας προσκαλώ Παρασκευή 10 το βράδυ

για τα τρέχοντα,
με Ποίηση

κι άλλα πολλά

με Μουσική, με ντρόγκες και φεμινιστικά
και με συντροφιά
εσάς σε chat ανοιχτό


2 ώρες με τη Δάφνη Χρονοπούλου στο ClipArt Radio

κι αν το χάνεετε,

τα παλιά στο https://www.mixcloud.com/DaphneKastell/


Εκπομπές Φεβρουαρίου 2017



25η Μαρτίου 1921 ― Θυμάστε τι έγινε; (Κι ο νους στα «τι φορούσε»)



 25η Μαρτίου 1821 ξεκίνησε η Ελληνική Επανάσταση· το 1921, 100 χρόνια μετά,  έγινε και μια άλλη επαναστατική αρχή, ένα σπουδαίο πρώτο βήμα για την ισότητα των ανθρώπων.
Στο Μόντε Κάρλο του Μονακό, αθλήτριες αγωνίστηκαν σε μια Ολυμπιάδα Γυναικών που οργανώθηκε ως απάντηση στην άρνηση της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (IOC) να δεχθεί γυναίκες στα αγωνίσματα, όταν ακόμα οι γυναίκες δε γινόμασταν δεκτές σε Ολυμπιακούς ή διεθνείς αγώνες.
Olympiades Féminines και Jeux Olympiques Féminins ονομάστηκαν ή, ακόμα πιο επεξηγηματικά: «Πρώτη διεθνής συνάντησις Θηλέων για Σωματική Αγωγή και Αθλητικά Αγωνίσματα» (1er Meeting International d'Education Physique Féminine de Sports Athlétiques) και διεξήχθησαν για τρία χρόνια στο Μόντε Κάρλο αλλάζοντας και ονόματα.
Σε αγωνίσματα στίβου και καλαθοσφαίρισης και συμμετείχαν 300 περίπου αθλήτριες από πέντε χώρες. Και βεβαίως, όπως γίνεται ως σήμερα σε παρελάσεις, αγώνες ή και στις γυναίκες που πολιτεύονται, το ντύσιμό τους σχολιάστηκε περισσότερο από τις επιδόσεις τους.
Γυναίκες εμφανίστηκαν δημόσια με αθλητική περιβολή για πρώτη φορά, και, ανοίγοντας δημοσίως πόδια και βήμα, άνοιξαν το δρόμο στις αθλήτριες που ακολούθησαν αλλά και στην καλύτερη φυσική υγεία του φύλου μας που  δια της μητρότητας, συνετέλεσε στην ευρωστία και  την εντυπωσιακή παράταση ορίου ζωής στον 20ό αιώνα.
Η επιτυχία των αγώνων, μαζί με τα γνωστά κοινωνικοοικονομικά αίτια (εξέλιξη μηχανών, έλλειψη εργατικών χεριών μετά από τον αιματηρότατο Α' Παγκόσμιο Πόλεμο) συνετέλεσε στην αύξηση πίεσης προς την ΔΟΕ, με αποτέλεσμα να συμπεριλάβει πλήρες πρόγραμμα γυναικείων αγωνισμάτων στίβου στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Άμστερνταμ (1928).




Violette Morris, 2 χρυσά ένα αργυρό
Violette Morris, 2 χρυσά ένα αργυρό




Edith Cummings πρώτη γυναίκα αθλήτρια εξώφυλλο στο Time, 1924 
Σας φέρνω πειστήρια.
Στο Pinterest ελάχιστα για το γεγονός. Όμως μόλις γράψω αγγλικά Ολυμπιακοί-Γυναίκες-1921 μου βγάζει πολλές επιλογές: Μόδα, στυλ, ρητό να με εμπνεύσει, περιοδικά.. 100 χρόνια μετά κι ακόμα όταν η γυναίκα σχετίζεται με αθλητισμό, αναμενόμενη αναζήτηση είναι το τι φορούσε.
Εικόνες Google, τα 8 που βλέπετε μαζί, όπως μου τα δίνει.
 Με την ευχή ν' αλλάξει..


_______________________________________________________
Violette Morris, 2 χρυσά ένα αργυρό http://www.badassoftheweek.com/index.cgi?id=105398215267