Δευτέρα 2 Απριλίου 2018

Με τον Πολύχρωμο Χιτώνα ο νυμφίος έρχεται― (+ #lgbt + video παιδικό)



Μεγάλη Δευτέρα είναι που ο νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός αλλά εορτάζουμε και τον Ιωσήφ τον 'Πάγκαλο' που δεν είναι ο γνωστός μας, επίσης πάγκαλος, πατριός αλλά ο άλλος, εκείνος με τον 'πολύχρωμο χιτώνα', ο Ιωσήφ που ήταν πανέμορφος και δίκαιος κι αγαπημένος του πατέρα του αλλά από ζήλια τον πρόδωσαν αδέλφια και δικοί του σε μια μοίρα που μοιάζει με προφητεία της ιστορίας του Κυρίου που ακολούθησε.
Αυτός ο χιτών ο πολύχρωμος,  the coat of many colors, έχει εμπνεύσει τραγούδι της Dolly Parton στο οποίο μιλά για ένα φτωχικό παλτό που της έραψε η μάνα της από κουρέλια τότε στα στην απόλυτη φτώχεια των παιδικών της χρόνων.
Σήμερα όμως, νέοι ιερείς στην Αμερική χρησιμοποιούν το μύθο για να εξηγήσουν ότι η μεν Εκκλησία εχθρεύεται αλλά ο Ιωσήφ με το πολύχρωμο παλτό του είναι oπρώτος camp gay των αβραμικών γραφών.Πάνω στο θέμα έτυχε να παρακολουθήσω την ομιλία μιας Αμερικανίδας διεμφυλικής πάστορα (που είχε γεννηθεί αγόρι, δηλαδή) και ομολογώ εντυπωσιάστηκα.
Προστάτης των  πανταχού Camp και πολύχρωμων ο Πάγκαλος; Ανάγκη των πιστών να αγαπηθούν από ένα Θεό που αποστρέφει το πρόσωπό του; Γιατί όχι;
 Από την άλλη το θέμα  παραείναι αβανταδόρικο κι έχει εμπνεύσει και μιούζικαλ και θρησκευτικά παιδικά παραμύθια και παιχνίδια (σας φέρνω δείγματα).

Το άλλο που θυμόμαστε σήμερα είναι η συκιά. Δεν ήταν εύκολο παιδί ο Ιησούς, μάς λένε τα Απόκρυφα. Όταν θύμωνε διέταζε τη συκιά να ξεραθεί κι εκείνη ξεραινόταν.
Αυτό με τη συκιά το επανέλαβε μεγάλος και σήμερα μνημονεύεται το θαύμα που αναφέρουν Μάρκος και Ματθαίος. Την επιτίμησε λένε ο κύριος τη συκή και έπεσαν τα φύλλα της και την επομένη ξεράθηκε κι η ρίζα. Οι μαθητές, που πρώτα φορά έβλεπαν τιμωρία της άψυχης φύσεως, δε ζητούσαν να μάθουν το νόημα του θαύματος αλλά «πώς παραχρήμα εξηράνθη η συκή» οπότε ο Ιησούς τους εξήγησε ότι με την πίστη όλα γίνονται και στο βουνό να πουν να σηκωθεί και να πάει να πέσει στη θάλασσα, αυτό «γενήσεται», δηλαδή κι αυτό ακόμα θα γίνει .

«Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐὰν ἔχητε πίστιν καὶ μὴ διακριθῆτε, οὐ μόνον τὸ τῆς συκῆς ποιήσετε, ἀλλὰ κἂν τῷ ὄρει τούτῳ εἴπητε, ἂρθητι καὶ βλήθητι εἰς τὴν θάλασσαν, γενήσεται·» Μαρκ. 11:21, Ματθ. 21:20, Ματθ. 21:21

Φέρνω το Απολυτίκιο 'Ο Νυμφίος Έρχεται',
το τραγούδι της Dolly Parton A Coat Of Many Colours
 και παιδικό: από την ρωσική σειρά κινουμένων σχεδίων για παιδιά "Ιστορίες από την Παλαιά Διαθήκη".

To Tροπάριο
δο Νυμφίος ρχεται ν τ μέσ τς νυκτός, κα μακάριος δολος, ν ερήσει γρηγοροντα, νάξιος δ πάλιν, ν ερήσει αθυμοντα. Βλέπε ον ψυχή μου, μ τ πν κατενεχθής, να μ τ θανάτ παραδοθς, κα τς βασιλείας ξω κλεισθς, λλ νάνηψον κράζουσα· γιος, γιος, γιος ε Θεός, δι τς Θεοτόκου λέησον μς.
Μετάφραση :

Να, Νυμφίος ρχεται στ μέσο τς νύχτας, κι ετυχισμένος θ εναι δολος πο θ τν βρε ( Νυμφίος) ξάγρυπνο ν τν περιμένει· νάξιος μως πάλι θ εναι κενος, πο θ τν βρε ράθυμο κα προετοίμαστο. Βλέπε, λοιπόν, ψυχή μου ν μ βυθιστες στν πνευματικ πνο, γι ν μν παραδοθες στ θάνατο (τς μαρτίας) κα ν μείνεις ξω τς βασιλείας το Θεο. λλ νάνηψε κράζοντας· γιος, γιος, γιος εσαι σ Θες· σσε μας δι τς προστασίας τν πουρανίων σωμάτων δυνάμεων (τν γγέλων).



Ο Ιωσήφ επιστρέφει το Χιτώνα: 
'Αυτό δίνει λάθος μήνυμα' εξηγεί.

Eἰς τὸν Πάγκαλον Ἰωσὴφ
Σώφρων Ἰωσήφ, δίκαιος κράτωρ ὤφθη,
Καὶ σιτοδότης, ὧ καλῶν θημωνία!

Ἕτεροι, εἰς τὴν ξηρανθεῖσαν Συκῆν
Τὴν Συναγωγήν, συκῆν Χριστός, Ἑβραίων,
Καρπῶν ἄμοιρον πνευματικῶν εἰκάζων,
Ἀρᾷ ξηραίνει, ἧς φύγωμεν τὸ πάθος    











Από την ρωσική σειρά κινουμένων σχεδίων για παιδιά "Ιστορίες από την Παλαιά Διαθήκη"

Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου, 40 Εκκλησιών, Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης. Κείμενο, επεξεργασία και αφήγηση: pankrestos.

   




Πολλά παιδικά παιχνίδια χρωματισμού κ.λ. 
με θέμα την ιστορία της Βίβλου.

Σάββατο 31 Μαρτίου 2018

Για τα ναρκωτικά φωνή βοώντος στο Πεδίον του Άρεως η Ημερίδα





Ημερίδα για τα ναρκωτικά στο Πεδίο του Αρεως οργανώνει η γνωστή  κοινότητα «Επιμένουμε Πεδίο του Άρεως» που συχνά κάνει διαμαρτυρίες για το σοβαρό αυτό ζήτημα όπως πρόσφατα, (11 Μαρτίου) στο GREEN PARK.
Διαβάζοντας και για τη νέα τους εκδήλωση γνωρίζω πως πάλι τίποτε δε θα καταφέρουν. Διότι διαβάζω τη λίστα καλεσμένων και βλέπω ότι παρά την ασυνήθηστη πληθώρα Υπουργών, λείπει το βασικό συστατικό που δίχως αυτό η συνταγή δε θα πετύχει. Λείπουν οι Χρήστες. Εμείς.
Εμείς που ξέρουμε γιατί μαζεύονται εκεί οι χρήστες, που ξέρουμε καλά ποιες πολιτικές δεν απέδωσαν, που γνωρίζουμε πως όλη η αστυνόμευση του κόσμου δε θα καταφέρει παρά να μεταφερθεί, για λίγο, η πιάτσα λίγο πιο κάτω, με αποτέλεσμα να στηθούν νέες ομάδες ανήσυχων πολιτών και νέες διαμαρτυρίες.

Εμείς ξέρουμε καλά τι δεν αποδίδει, πώς να μην κινηθούμε, τι να μην κάνουμε αλλά και τι να κάνουμε για να γίνει το πάρκο η όαση δροσιάς και πράσινου που κι εμείς θέλουμε να απολαμβάνουμε με τα παιδιά και τους αγαπημένους μας.



Στόχος της ημερίδας είναι η διεξαγωγή ενός ουσιαστικού και εποικοδομητικού διαλόγου ανάμεσα σε κατοίκους, τοπικούς και επιστημονικούς φορείς και πολιτικούς αρμόδιους 
Nikos Libertas/SOOC

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 1 Απριλίου, 11:00 πμ. στο χώρο του κλειστού γηπέδου μπάσκετ που παραχωρεί ευγενικά ο Πανελλήνιος Γ.Σ. (είσοδος από την οδό Ευελπίδων)

Η κοινότητα «Επιμένουμε Πεδίο του Άρεως», μετά τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας της 11/3/18 στο GREEN PARK, διοργανώνει την 1η Απριλίου 2018 ημερίδα με αντικείμενο το μεγάλο ζήτημα των Ναρκωτικών στο Πεδίο του Άρεως και με αίτημα την επεξεργασία ενός αποφασιστικού σχεδίου δράσης για την αντιμετώπιση του χρονίζοντος αυτού προβλήματος.
Οι κάτοικοι συνειδητοποιώντας πως παραβιάζονται βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, αναζητούν και απαιτούν λύση αποτελεσματική για τους ίδιους και τους τοπικούς φορείς και αξιοπρεπή για τους χρήστες.

Στόχος της ημερίδας είναι η διεξαγωγή ενός ουσιαστικού και εποικοδομητικού διαλόγου ανάμεσα σε κατοίκους, τοπικούς και επιστημονικούς φορείς και πολιτικούς αρμόδιους, για την επιλογή εκείνων των προτάσεων με την υλοποίηση των οποίων θα αντιμετωπισθεί επιτέλους η τραγική κατάσταση που παρουσιάζει ένας ζωτικής σημασίας δημόσιος χώρος υπερτοπικής εμβέλειας, όπως είναι το Πεδίο του Άρεως αλλά και η καταστροφική διάχυση του προβλήματος στις γύρω γειτονιές.
Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 1 Απριλίου, 11:00 πμ. στο χώρο του κλειστού γηπέδου μπάσκετ που παραχωρεί ευγενικά ο Πανελλήνιος Γ.Σ. (είσοδος από την οδό Ευελπίδων).
Αν και ζητήθηκε, για συμβολικούς και ουσιαστικούς λόγους, από την Περιφέρεια Αττικής να διαθέσει το κτίριο του «Αλσους» (τ. Οικονομίδη), για την πραγματοποίηση της ημερίδας, δυστυχώς η απάντηση ήταν αρνητική.
Στην ημερίδα έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν οι: Υπουργοί Υγείας, Προστασίας του Πολίτη, Δικαιοσύνης, η Περιφερειάρχης Αττικης, ο Δήμαρχος Αθηναίων, η Εθνική Συντονίστρια για τα Ναρκωτικά, ο διευθυντής του ΚΕΘΕΑ, ο πρόεδρος του ΟΚΑΝΑ, ο Πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Γ.Σ.
Η Συντονιστική Επιτροπή της κοινότητας Επιμένουμε Πεδίο του Άρεως εχει συγκροτηθεί από:
1. Επιτροπή Κατοίκων για το Πεδίο του Αρεως
2. Αναπτυξιακός και Εξωραϊστικός Σύλλογος «Αθηνά»
3. Φίλοι των Αστέγων του Πεδίου του Αρεως
4. Κίνηση Γονέων για το Πεδίο του Αρεως



ΠΡΟΣΘΕΤΩ εμβόλιμο
 Αφότου έγραψα τα παραπάνω έμαθα ότι μπορεί να μην είναι στην αρχική ανακοίνωση αλλά στην Ημερίδα θα παραστεί δικός μας. Ο πολύ δικός μας, και φίλος μου, ο αξιόλογος και γνώστης Μάριος Ατζέμης ο οποίος και προσωπική πείρα χρήσης και Θεραπειών έχει στη φαρέτρα του, και εμπειρία της εργασίας του με οροθετικές/ους στη 'Θετική Φωνή' , αλλά και την ικανότητα επικοινωνίας.

Οι Υπουργοί, διάβασα, θα λάμψουν δια απουσίας, η Εθνική Συντονίστρια Για Τα Ναρκωτικά ξέρουμε τι ασάφειες θα πει (ή τι θα στείλει να διαβαστούν εκ μέρους της) όμως, αν βρεθείτε εκεί, το Μάριο Ατζέμη συστήνω να τον ακούσετε με προσοχή.



___________________________________




Για το θέμα έχω ξαναγράψει. Έγραφα το 2017 με ευκαιρία την εκδήλωση «Με φακούς και φαναράκια»:
..Επιθέσεις έχουν δεχθεί ακόμα και εθελοντές που πηγαίνουν να προσφέρουν βοήθεια, μεταξύ αυτών και δικοί μας, του Δικτύου Χρηστών (νυν-πρώην).

Να «καθαρίσει» το πάρκο είναι το αίτημα. Όμως δε μιλάμε για σκουπίδια, μιλάμε για ανθρώπους, σαν εμάς. Οπότε, ας πούμε πως κάνουμε μια «επιχείρηση σκούπα» και διώχνουμε κάθε εξαθλιωμένο. Τι θα βγει;
Διότι αν ζούμε σε μια κοινωνία που δε φτάνει τις εκκαθαρίσεις στα άκρα, Το Πρόβλημα, (δηλαδή οι άνθρωποι) αύριο ή θα είναι πάλι εκεί ή θα πάει παραπέρα, μεταφέροντας τα ίδια αλλού, όπως έγινε παλιότερα και με το «καθάρισμα» των Εξαρχείων κι όπως θα γίνει και με το Μενίδι τώρα που έφτασε σε Τύπο και κανάλια.

Καιρός λοιπόν να δούμε αυτό το πρόβλημα ρεαλιστικά. Το Πεδίον του Άρεως είναι το αποτέλεσμα των συνεπειών της οπισθοδρομικής ελληνικής πολιτικής για τα ναρκωτικά που έχει μείνει δεκαετίες πίσω, αμετακίνητη, σε πεπαλαιωμένες εμμονές και αγκυλώσεις. Πολιτική που έχει εγκαταλειφθεί από άλλες ευρωπαϊκές χώρες με αποτελέσματα θεαματικά. 

Αλλά αποτελέσματα δε θα δούμε αν δεν υπάρξει ενημέρωση πολιτών (που δεν οφείλουν να γνωρίζουν) και Αστυνομίας· αν δεν εκσυγχρονιστούν τα μέτρα...☞ goo.gl/dNQdBZ


____________________________________________________
Και μια άσχετη παρατήρηση


11 Μαρτίου οι «Επιμένουμε Πεδίο του Άρεως» επέλεξαν ως δράση της οργάνωσής τους το «άσπρισμα» της πρόσοψης του Green Park. Το κέντρο της Αθήνας είναι φημισμένο πλέον για τα graffiti που κοσμούν τους τοίχους του δίνοντας χρώμα στην άσχημη πόλη μας. Το συγκεριμένο σημείο μάλιστα έχω δει πολλούς ξένους να το φωτογραφίζουν. 
Δεν περιμένω από όλους να βρίσκουν του γούστου τους τα graffiti. Νόμιζα όμως ότι θα ήταν νομοταγής αυτή ιδίως η ομάδα ανθρώπων που συστάθηκε και αγωνίζεται για την επιβολή της τάξης.  Διότι, κι αν δεν τους αρέσει το graffitο ως Τέχνη, δε νομίζω να τους άρεσε να μάς γίνει συνήθεια να αρπάζει ένα κουβά ασβέστη και να βγαίνει για ασπρίσματα των ξένων ή δημόσιων τοίχων όποιος τυχαίνει να διαφωνεί με την αισθητική των άλλων.

Ρωτώ δηλαδή: Από πού και με ποια διαδικασία δίνεται άδεια να βάφονται προσόψεις από άσχετους ιδιώτες;
Για να γίνω κατανοητή δημοσιεύω  εικόνες πριν και μετά.



Η ηθοποιός Μιμή Ντενίση με μια μπατανόβουρτσα να ασπρίζει τον τοίχο του εγκαταλελειμμένου Green Park, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης στην πρώτη γραμμή, κάτοικοι με σφυρίχτρες και κουβάδες με λευκή μπογιά μπροστά από το πανό «Φτάνει Πια! Απαιτούμε Πεδίο του Αρεως Ελεύθερο-Καθαρό-Ασφαλές».
Ετσι κάλυψε το φωτορεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ τη χθεσινή διαμαρτυρία πολιτών ενάντια στην υποβάθμιση του ιστορικού πάρκου.
Σεβαστή η φωνή των κατοίκων, αναγκαία η φροντίδα για έναν από τους ελάχιστους πνεύμονες πρασίνου της Αθήνας.

Μόνο που η φτώχεια, η αστεγία, η εξαθλίωση, η τοξικομανία -κοινωνικά προβλήματα που καθρεφτίζονται στις εικόνες εγκατάλειψης του πάρκου- δεν λύνονται ούτε με βούρτσες, ούτε με επιχειρήσεις-σκούπα.


 De gustibus non est disputandum βεβαίως μα πείτε μου, σας αρέσει αυτό:


Στην Καθημερινή,  H ώρα της αλήθειας για το Πεδίον του Αρεωςτο άρθρο κομματολογεί αγνοώντας εντελώς την ανθρωπιστική πλευρά.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.
Σας φέρνω δυο σχόλια όμως από το (εν προκειμένω) δημοκρατικότερο Protagon



Εικόνα προφίλ








Πάλι για μας χωρίς εμάς δηλαδή.

Για το Δίκτυο Ομότιμων Χρηστών Ψυχοδραστικών Ουσιών, μιλάω.
Όλοι θα πουν πάλι γνώμες, όλοι θα συμφωνήσουν μα οι χρήστες γνώμη δε θα πουν.
Κι ας είμαστε εμείς οι μόνοι που γνωρίζουμε καλά το ζήτημα.
Μην απορείτε μετά που οι αποφάσεις σας δεν εφαρμόζονται.
Ένα από τα συνθήματά μας είναι το 'Ποτέ για μας χωρίς εμάς'. Επειδή δίχως τη δική μας γνώμη, από μέσα, άλλο δε θα κάνετε από το να μεταφέρετε την πιάτσα για λίγο λίγο πιο κάτω. Επειδή, έχει αποδειχθεί ότι λύση δεν είναι η καταστολή. Είμαστε κι εμείς πολίτες, είμαστε κι εμείς κάτοικοι και γονείς. Θέλουμε κι εμείς ασφαλές πάρκο για τα παιδιά μας. Γιατί εμάς δε μάς ακούτε;

Δημήτρης Μπάρκας  
Μήπως θαπρεπε να καλέσετε και τους άμεσα ενδιαφερόμενους,δηλα δη τους ίδιους τους χρήστες;Δεν είναι θέμα του συγκεκριμένου παρκου μόνο, έχει να κάνει με την πολιτική της χώρας μας ,η οποία είναι πολύ αναχρονιστική.

___________________________________________________
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ






Με σχόλιό μου:
για εκδήλωσή τους της 27/9/2017
Από το 2015


_____________________________________________________________




Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018

Τότε που ο ήλιος χώριζε το δωμάτιο στη μέση― και ύφαινα λάθη τρομερά



Αν έχεις κήπο και πολλά βιβλία δεν είναι και πολύ σημαντική η θέα όσο το φως που έρχεται απ' έξω μέσα και όλα αλλάζουν.

Με παπαρούνες στο τραπέζι σήμερα η πλάγια δέσμη ακτίνων ήλιου ήρθε απ' έξω να χωρίσει το δωμάτιο στα δυο.
Πάντα το αγαπούσα αυτό και το γούστο μου δεν άλλαξε.

Στο 'Κόκκινο Δωμάτιο', που έγραψα το πρώτο-πρώτο μου (κόκκινο) βιβλίο, έπεφτε πυκνός ο ήλιος του καλοκαιριού και προχωρούσε αργά ενώ διάβαζα, έγραφα και, με ορμή του είναι-η-ζωή-μπροστά-σου της νεανικής αναισθησίας, ονειρευόμουν να φτιάξω μια ζωή με λάθη ακριβά που θα μου μάθαιναν τα σπάνια και τα δύσκολα.
Δεν είμαι από εκείνους που ξαναδιαβάζουν τα βιβλία τους, ούτε από εκείνους που μιλούν γι' αυτά σε συζητήσεις. Είναι παιδιά μου που ανοίγουν το δικό τους δρόμο.

 Όμως εξαίρεση είναι όταν, σα σήμερα, οι ακτίνες πλάγια διαθλώνται σε κόκκινο φως «χωρίζοντας το δωμάτιο στη μέση», οι δεκαετίες σβήνουν αλλά ξαναείμαι εκεί, με το λιβάνι μαύρου μόσχου στου παλιού σπιτιού την υγρασία, με Γ' Πρόγραμμα και στοίβα Α4 μαλακό υποκίτρινο «δημοσιογραφικό χαρτί» στην αγκαλιά μου και με μουντζούρες, με πολλές μουντζούρες, να διορθώνω πώς θα ακουστεί καλύτερα το «ο ήλιος χώριζε το δωμάτιο στη μέση».

_______________________________________
Το βιβλίο:
'Οι Προεκτάσεις Της Μαύρης Κάλτσας', 
εκδόσεις Κέδρος επί Νανάς Καλλιανέση και ήμουν 19 ετών.

Αντίτυπο εδώ στη Μύκονο δεν έχω (λίγα μου μένουν πια, έχει εξαντληθεί, οπότε δε θυμάμαι  αν λέει «στη μέση» ή «στα δυο», αν λέει «χώριζε» ή «χωρίζει». Θυμάμαι όμως ζωντανά σαν τώρα, να διορθώνω.
Εικόνα
Παπαρούνες στο τραπέζι, απόγευμα στη Μύκονο, τώρα που «ο ήλιος χώριζε το δωμάτιο στη μέση».

και.. μια και το φερε η κουβέντα,
Οι Προεκτάσεις Της Μαύρης Κάλτσας (Kέδρος)
Ιαπωνικά Λουλούδια Του Τσαγιού (Β.τ.Μ.)
Όνειρο Μέσα Σε Όνειρο (Β.τ.Μ.)
Τρεις Ιστορίες (Β.τ.Μ.)
Η Πόρτα Της Ληνώς (Kastellakia Records)
Τα 40 Του Θανάτου (Εκδόσεις Γαβριηλίδης)