Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2018

Κουρδιστό Πορτοκάλι, Νεκρές Ψυχές και άλλα επικίνδυνα clichés #grammar_nazi





Θα στέλνατε το καμάρι σας σε Νηπιαγωγείο που ονομάζεται 'Το Κουρδιστό Πορτοκάλι'; Μάλλον όχι αν έχετε δει την ταινία, εκτός κι αν θέλετε – όπως σχολίασε τουϊτεράς 'να ξεράσει το γάλα της μάνας του'. Τύπου: 'Γυμναστήριο 'ΕΑΤ-ΕΣΑ' ή Γυμνάσιο 'Η Πλύση Εγκεφάλου'; 

Περί ενός ιδιαίτερου τύπου cliché ο λόγος.
'Απέραντο γαλάζιο', 'Ολέθρια σχέση', 'Τσάι στη Σαχάρα' (που είναι κι ελληνικούρα διότι καμιά σχέση δεν έχει με τον αληθινό τίτλο), ακόμα και 'νεκρές ψυχές (Γκόγκολ) είναι τα χαρακτηριστικά γραφής και ομιλίας που οι Άγγλοι ονόμασαν 'journalese', τα δημοσιογραφίστικα δηλαδή. Clichés γραφόντων δίχως γνώση που απευθύνονται σε κοινό δίχως φαντασία με εκφράσεις παρμένες από αλλού που φτάνει κάτι να θυμίζουν δίχως να χρησιμοποιούνται σωστά ως αναφορές εκείνου στο οποίο πραγματικά παραπέμπουν.
Ό,τι δε θα δούμε δηλαδή σε ομιλία μορφωμένου ανθρώπου ή καλού συγγραφέα.
Μπορεί να ακούμε κάτι τέτοια άσχετα από νέους στα πρώτα τους ρεπορτάζ και να γελάμε με την άγνοια και την ασχετοσύνη μα τα Journalese είναι χρήσιμα, γι αυτό κι έχουν υιοθετηθεί από εφημερίδες και λαϊκές εκπομπές. Κάτι θυμίζουν με ένα κλεμμένο κύρος κάνοντας πειστικά όσα λέγονται αλλά και, πιο ύπουλα, κολακεύουν το κοινό ότι δεν χρειάζεται να έχει διαβάσει τις 'Νεκρές Ψυχές' για να καταλάβει τη ζωή και να χρησιμοποιήσει τον τίτλο του Γκόγκολ ως έκφρασή του, γι αυτό και χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε ομιλίες πολιτικών.

______Φέρνω τουϊταρίσματα και την εικόνα + λίγα 'δημοσιογραφικά' clichés από τη συλλογή μου για να τα θυμηθούμε  (εικόνες: Γεωργιάδης και Βαρβιτσιώτης πάντα με ολίγη Φώφη, ΕΡΤ, ΑΝΤ1 - έτσι για δείγμα 

Τουλάχιστον σ' αυτό τον παιδικό σταθμό σίγουρα θα μάθουν να πίνουν το γάλα τους

ή θα ξεράσουν το γάλα της μάνας τους




Το νησί των Ανέμων
Το απέραντο Γαλάζιο (τίτλος ταινίας)
Η αφόρητη ελαφρότητα του είναι (Κούντερα).
100 χρόνια μοναξιάς (Μαρκές).

Όποιος παντρεύεται ΄θα ανέβει τα σκαλιά της εκκλησίας" ακόμα κι αν παντρευτεί στο Δημαρχείο.
Όσοι ξοδεύουν 'θα βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη'.
Tα παιδιά είναι πάντα 'Tα αθώα αγγελούδια' (γιατί έχει και κάτι διαβολόπαιδα που δεν τα δείχνουμε), 
το θύμα είναι 'το αθώο θύμα΄(γιατί έχει και ένοχα θύματα που καλά να πάθουν;),
o δολοφόνος είναι:
'μακελάρης', 'ανθρωπόμορφο κτήνος' και, το αγαπημένο μου: 'ο αδίστακτος κακοποιός (γιατί υπάρχουν και κακοποιοί που διατηρούν κάποιες επιφυλάξεις και κρατάνε ένα επίπεδο).
Επίσης με την ίδια κλίση στο σολοικισμό και την έλλειψη φαντασίας έχουμε τα:
Ο τραγικός πατέρας 
Η άτυχη κοπέλα
Η ανημπορη ηλικιωμένη
Οι παιδικές ψυχούλες
Το ηρωικό πλήρωμα
Η βιβλική καταστροφή
Η Βουτιά θανάτου, 
Η Πύρινη λαίλαπα
Και βεβαίως τα θέματα δεν τίθενται αλλά 'μπαίνουν στο τραπέζι', η σύλληψη γίνεται μετά από 'κινηματογραφική καταδίωξη', και 'φωτεινές παρουσίες' με 'λαμπερά χαμόγελα' μάς τα παρουσιάζουν 'καρέ-καρέ',






ΕΡΤ 10 Ιαν 2017 15.20-30:
"Δολοφονική επίθεση εναντίον της κλούβας"
[καημένη κλούβα]

 ΕΡΤ ειδήσεις 9/1/17 :
"την έπληξε αντισιβηρικός κυκλώνας"

Συγκλονιστική δημοσιογραφική περιγραφή χτες στο ΣΚΑΙ :
Στην Αλεξάνδρας η χιονόπτωση συνεχίζεται και στα 2 ρεύματα.
Δε σταμάτησε στο φανάρι,καταλάβατε;

ΑΝΤ1:
"Η ψυχολογία των παικτών του Μουρίνιο ήταν σήμερα υπό του μηδενός."

Θέλοντας να αποδείξει ότι έχει όλα τα προσόντα για να διεκδικήσει την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας, ο Μανώλης Κεφαλογιάννης μίλησε πριν απο λίγο από το ραδιόφωνο για "ορεσίβια χωριά"Οι ορεινοί και δυσπρόσιτοι κάτοικοι των χωριών έχουν λυθεί στα γέλια.

Εξετάσεις στη σχολή δημοσιογραφίας: 
-Πύρινη λαίλαπα, το καλάθι της νοικοκυράς, θρασύτατοι ληστές, στροφή καρμανιολα, μεγάλη έξοδος των Αθηναίων, τραγικός πατέρας, λαϊκή εντολή, γνωστοί άγνωστοι. 
-Μπράβο παιδί μου, 19.
 -Γιατί οχι 20? 
-Ξέχασες το λιλιπούτειοι καρναβαλιστές



Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018

Γραφή όχι νοήματα: Για τους κωφούς υπότιτλοι παντού



Νοηματική. Το έχω ξαναπεί, κάποτε κι εγώ το είχα για πρόοδο. Τώρα τρομάζω και θυμώνω, ιδίως από όταν είδα πώς γράφουν οι νοηματίζοντες κωφοί, απόφοιτοι ειδικών σχολείων.
Το πανίσχυρο λόμπυ της Νοηματικής, που την ερχόμενη εβδομάδα οργανώνει ημερίδες και φεστιβάλ,  χρηματοδοτείται από δικά μας χρήματα για να κρατά σε πνευματική απομόνωση ανθρώπους που η σύγχρονη ιατρική και το κανονικό σχολείο θα τους είχαν βοηθήσει να ενταχθούν και να απολαμβάνουν την κουλτούρα όλων μας.

Θα το πω ωμά και σκληρά:
τους φυλακίζουν μέσα στη Βλακεία. 
Με πόνο φέρνω σε εικόνα δείγμα γραπτού διαλόγου. Κωφοί προσπαθούν να επικοινωνήσουν για μια εκδήλωση και, αν και όχι ηλίθιοι, επειδή ούτε ουσιαστικό από ρήμα δεν ξεχωρίζουν, άλλος θα πάει στην Ομοσπονδία, άλλος στη Ν Σμύρνη κι άλλος, ίσως, στο σωστό σημείο.
 Αλλά οι κουφοί, ξέρετε, δεν είναι τυφλοί, μπορούν να διαβάσουν. Γιατί λοιπόν να μη μαθαίνουν να γράφουν (και να σκέπτονται) σωστά; Γιατί να βγάζουμε στις ειδήσεις πεντάλεπτο της κυρίας με τα νοήματα αντί να έχει όλο το δελτίο υποτίτλους;

Για το Κουφοχωριό, το Ακουμπώ και την Ακουστήριξη έχω ξαναμιλήσει, όπως και για την ποιήτρια και γιατρό Σοφία Κολοτούρου που, κωφή η ίδια, αγωνίζεται για τα δικαιώματα των ανθρώπων με προβλήματα ακοής.

Φέρνω Δελτίο Τύπου και καλώ να κοινοποιήσουμε, ιδίως τώρα που αρχίζει η νέα σαιζόν και φρέσκα πελατάκια, αθώα παιδιά θα παγιδευτούν στη Νοηματική και σε ειδικά σχολεία για να ζήσουν όλη τους τη ζωή φυλακισμένα όχι λόγω φυσικής αναπηρίας μα λόγω προκατάληψης και συμφερόντων.





_____________


Δείγμα γραφής ενηλίκου. 
Δεν ξέρω εσείς μα εγώ το βλέπω και ντρέπομαι.




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στο πλαίσιο της Δράσης «Καθολική Προσβασιμότητα για κωφούς και βαρήκοους – Υπότιτλοι Παντού» αντιπροσωπεία της Ακουστήριξης με επικεφαλής την Πρόεδρό της κυρία Σοφία Κολοτούρου, την Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2018, επισκέφτηκε το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Επικοινωνιών και Ενημέρωσης και συνομίλησε με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κ. Γιώργο Φλωρεντή.

Θέματα της συζήτησης ήταν:
• Η εφαρμογή των προβλέψεων του Νόμου «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές διατάξεις, Ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων, Δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες και άλλες διατάξεις» που ψηφίστηκε τον Σεπτέμβριο του 2017, για τον υποτιτλισμό των τηλεοπτικών, ενημερωτικών και ψυχαγωγικών εκπομπών και τις τεχνολογίες speech to text.
• Η εφαρμογή του ΦΕΚ αδειοδότησης των νέων τηλεοπτικών καναλιών, που προβλέπει κατ’ αρχήν τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων για κωφούς και βαρήκοους υποτιτλισμένα στα ελληνικά, παράλληλα με νοηματική.
• Η εφαρμογή των αυτόματων συστημάτων on demand υποτιτλισμού μέσω teletext σε όλο το φάσμα των τηλεοπτικών εκπομπών (και σε πραγματικό χρόνο).
• Η άμεση εφαρμογή του υποτιτλισμού σε όλο των εύρος τηλεοπτικών παραγωγών στη Δημόσια Τηλέοραση και η υιοθέτηση τεχνολογιών speech to text, με γνώμονα την καθολική προσβασιμότητα κωφών και βαρηκόων χωρίς αποκλεισμούς και εξαιρέσεις.
• Η άμεση εφαρμογή υποτιτλισμού όλου του τηλεοπτικού υλικού στο κανάλι της Βουλής, όπως και η υιοθέτηση τεχνολογιών και υπηρεσιών speech to text.
Αποτέλεσμα της γόνιμης συζήτησης με τον Γενικό Γραμματέα είναι η έναρξη μιας σταθερής συνεργασίας με το Υπουργείο στα θέματα Προσβασιμότητας, ώστε η Δράση μας «Καθολική Προσβασιμότητα για κωφούς και βαρήκοους – Υπότιτλοι Παντού» να έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
_________________________________

  
Sofia Kolotourou Σύμφωνα με την ΟΜΚΕ, εγώ, ο Βαγγέλης και ο Μπάρμπα Μήτσος στην Ανω Ραχούλα που βαριακούει επειδή πάτησε τα 80, έχουμε όλοι φυσική -μητρική μας γλώσσα τη νοηματική. Κι αν δεν το υπογράψουμε, είναι επειδή έχουμε ψυχολογικά προβλήματα και δεν αποδεχόμαστε την κατάστασή μας.
Κατά τ άλλα η Ομοσπονδία επιδοτείται με 80 χιλιάδες ευρώ το χρόνο, για να καλύπτει όλες τις ανάγκες όλων των κωφών και όλων των βαρηκόων της χώρας. Και το Ιδρυμα Κωφών και βαρηκόων με 1,5 εκατ ευρώ το χρόνο.

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ
ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ 

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΑΡΧΕΣ

1. Τα Κωφά και Βαρήκοα Άτομα - φυσικοί χρήστες της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας αποτελούν μια ευπαθή κοινωνική ομάδα, αλλά επιπρόσθετα και μια γλωσσική μειονότητα, μέσω της δικής τους γλώσσας επικοινωνίας τους και της κουλτούρας τους, συνεπώς θα πρέπει να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα που έχουν άλλες γλωσσικές μειονότητες.

2. Τα Κωφά και Βαρήκοα Άτομα χρησιμοποιούν την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα ως φυσική μητρική τους γλώσσα.



Ας πω κι εγω δυο πράγματα απ΄όσα έχω καταλάβει πως συμβαίνουν στους ανθρώπους που έχουν προβλήματα ακοής:-
1. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΩΦΟΥ
Θέλοντας κάποιοι (μάλλον ακούοντες) να κάνουν "πλεονέκτημα" την αναπηρία και να δώσουν αυτοπεποίθηση στους κωφούς, επινόησαν έναν ορισμό "εκλεκτού" για όσους έπασχαν από κώφωση και μια ιδεολογία που δεν ήθελε την κώφωση να την αντιλαμβάνονται οι κωφοί ως αναπηρία, αλλά ως "ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ" μιας ιδιαιτερότητας που έτυχε να έχουν. Μέχρι εδώ, και όσο το βλέπουμε ως κίνητρο για να ξεπεράσουν οι κωφοί τυχόν αναστολές, ντροπές, μπούλινγκ που τυχόν συνάντησαν, είναι ok. Όταν όμως φτάνει ο κωφός να γκετοποιείται μην έχοντας ουσιαστική επαφή με ακούοντες αλλά μόνο με άλλους συμπάσχοντες ή ακούοντες νοηματιστές (που ξέρουν νοηματική δηλαδή) τότε αρχίζει και υπάρχει πρόβλημα.
Και θα μου πείτε, γιατί να γκετοποιηθεί; τον εμποδίζει κανεις να κάνει παρέα με ακούοντες; 
Εδώ έρχεται και μπαίνει σφήνα η "νοηματική γλώσσα" και η εκπαίδευση που λαμβάνουν στα "ειδικά σχολεία" για κωφά παιδιά.
2. ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Καλώς ή κακώς η επιτυχία κάποιας εφαρμογής ή κάποιας ιδέας κρίνεται από το αποτέλεσμα.
Και δυστυχώς υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα γραπτών, που έχω δει με τα μάτια μου, και αποδεικνύουν πως πολλά από τα κωφά παιδιά που φοίτησαν στα ειδικά σχολεία, έχοντας δασκάλους κωφούς ή ακούοντες νοηματιστές, δεν έμαθαν γράμματα...
Συγκεκριμένα, δε μπορούν να συντάξουν σωστά μια απλή πρόταση στα ελληνικά ως ενήλικες πια. Γράφουν λέξεις στη σειρά ακριβώς όπως "μιλάνε" στη νοηματική με αποτέλεσμα να μην καταλαβαίνει κανείς, τι εννοούν. Φανταστείτε ένα γραπτό σαν μετάφραση του γκουγκλ δηλαδή που μαντεύεις από τα συμφραζόμενα, τι περίπου θέλει να πει.
Άρα, αυτά τα παιδιά (στην πλειοψηφία τους) αποφοιτούν με πολύ σοβαρό έλλειμμα επικοινωνίας στην ελληνική γλώσσα, έχοντας επαναπαυτεί ( ; ) στην επικοινωνία με άλλους κωφούς μέσω της νοηματικής. 
Το έλλειμμα λοιπόν που έχουν στο γραπτό λόγο, που όπως καταλαβαίνω έρχεται ως συμπληρωματικός και δευτερεύων στην εκπαίδευσή τους, στερεί πολύτιμες δυνατότητες από τα κωφά παιδιά. (Είχα δυο συμμαθητές εντελώς κωφούς στα "πέτρινα" χρόνια προ του 1980 που καμιά ευαισθητοποίηση από τους ακούοντες (δασκάλους και μαθητές) δεν υπήρχε όπως δεν υπήρχαν ούτε ίντερνετ, sms, Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και άλλες ευκολίες επικοινωνίας που υπάρχουν σήμερα. Όμως, παρόλες τις δυσκολίες που είχαν, έχοντας τελειώσει μόνο δημοτικό [κανονικό συνοικιακό δημόσιο σχολείο] γράφουν πιο σωστα συντακτικά και πιο ορθογραφημένα από πολλούς που έχουν τελειώσει ακόμα και πανεπιστήμια ακόμα και θεωρητικής κατεύθυνσης. Όταν τους ρώτησα πώς τα κατάφεραν; μου είπαν πως λόγω της "απομόνωσης" και της δυσκολίας επικοινωνίας, ΔΙΑΒΑΖΑΝ πάρα πολλά βιβλία).
Αναρωτιέμαι αν τα παιδιά που τέλειωσαν ειδικά σχολεία, τα τελευταία 25-30 χρόνια που επικράτησε η νοηματική, μπορούν άνετα να διαβάζουν και να κατανοούν κείμενο. Το αν μπορούν να γράψουν... το έχω ήδη δει, αξιολογήσει και απαντήσει μόνη μου, όχι μόνο από το παρακάτω δημοσίευμα της Δάφνης.
Αναρωτιέμαι, βλέποντας το αποτέλεσμα αυτής της εκπαίδευσης αν οι δάσκαλοι τους (τουλάχιστον οι ακούοντες) είναι ικανοποιημένοι.
Αναρωτιέμαι το κράτος που πληρώνει έναν σκασμό λεφτά για δασκάλους νοηματικής και διερμηνείς στους κωφούς είναι ικανοποιημένο;
(Διάβασα πρόσφατα ως ακόμα ένα επίτευγμα το ότι μεταφράστηκαν οι οδηγίες ανάληψης - κατάθεσης στα ΑΤΜ μηχανήματα στη νοηματική). Μα είναι δυνατόν ένας κωφός να μην είναι σε θέση ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ και ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ απλές οδηγίες που τις διαβάζει και τις καταλαβαίνει ακόμα και υπερήλικας;

Δεν είμαι εναντίον της νοηματικής. Θεωρώ πως είναι ένα επιπλέον βοήθημα επικοινωνίας για τους κωφούς και ιδιαίτερα για τους κωφούς που είναι ταυτόχρονα άλαλοι. Όμως δεν μπορεί να αποδώσει λεπτές έννοιες, λογοτεχνία, ή επιστημονική ορολογία. Είναι πιο πολύ μια γλώσσα που καλύπτει τις ανάγκες της καθημερινής επικοινωνίας.
Έιναι τελικά τελείως ακατανόητο για μένα (κρίνοντας εκ του αποτελέσματος) το γιατί οι δάσκαλοι ή το υπουργείο επέλεξαν να υπερισχύσει η νοηματική της ελληνικής γλώσσας στην εκπαίδευση των κωφών παιδιών δημιουργώντας γενιές παιδιών που δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν με ευχέρια και ακόμα περισσότερο να γράψουν κείμενο στα ελληνικά. Το θεωρώ απαράδεκτο και πλήρη αποτυχία του συστήματος αυτού.
Το αν αυτό είναι απλώς το αποτέλεσμα ενός αποτυχημένου συστήματος ή εξυπηρετεί κάποια συμφέροντα, είναι προς διερεύνηση.
3. ΚΟΧΛΙΑΚΑ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑΤΑ
Η επιστήμη προοδεύει. Έτσι λοιπόν υπάρχουν τα κοχλιακά εμφυτεύματα (το 1996 εμφυτεύτηκε το πρώτο) τα οποία εφόσον τα παιδιά διαγνωστούν εγκαίρως και τους τοποθετηθούν προ της ηλικίας των 3-4 ετών στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα.Σχεδόν παύει να είναι κωφό ένα παιδί. Ακούει και μιλάει. Ποιος μπορεί να μην τα θέλει; ποιος μπορεί να τα δαιμονοποιεί και να μην επιλέξει εμφύτευση κοχλιακού στο κωφό παιδί του αν οι γιατροί λένε πως με το κοχλιακό το παιδί του θα ακούσει; Και όμως... υπάρχουν κωφοί γονείς που επιλέγουν για το παιδί τους να παραμείνει κωφό για να κρατήσει την "ταυτότητά κωφού", αυτήν την ιδιαιτερότητα όπως λένε, μην αναγνωρίζοντάς την ως αναπηρία, αλλά μάλλον ως πλεονέκτημα...
Στο "ποιος τυφλός δε θέλει το φως του;" δεν υπάρχει μεγάλη αντιστοιχία στο "ποιος κουφός δε θέλει την ακοή του;" και να ζήσει μια σχετικά φυσιολογική ζωή ξεφεύγοντας από την αναπηρία του. Δυστυχώς.
4. ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ - SPEECH TO TEXT - NOHMATIKH
Tο 1985 ο Πουλάκης έλεγε τις ειδήσεις στη νοηματική έχοντας ΚΑΙ υπότιτλους. Οι υπότιτλοι όμως εξαφανίστηκαν και δεν ξαναεμφανίστηκαν από τότε, ούτε στα Δελτία ειδήσεων για έχοντες προβλήματα ακοής, ούτε σε σειρές στην ελληνική τηλεόραση. Μόνο στο "μέγκα" είχαν υποτιτλιστεί κάποιες σειρές για κάποιο μικρό διάστημα στο παρελθόν και στο "έψιλον" πριν κάποιους μήνες οι ειδήσεις. Όμως το έκοψαν.
Σε συνέδρια κωφών (στην Ελλάδα) δεν υπάρχουν υπότιτλοι (τεχνολογία speech to text). Στην Ευρώπη υπάρχουν φυσικά εδώ και πολλά χρόνια (20+). Εδώ δεν τα ξέρουν; Δεν τους χρειάζονται; Δεν αντιμετωπίζουν ΙΣΟΤΙΜΑ όλους τους κωφούς;
Η τεχνολογία υπάρχει. Οι υπότιτλοι βοηθούν ακόμα και βαρήκοους ηλικιωμένους. Γιατί δε μπαίνουν; Γιατί βγήκαν ακόμα κι εκεί που μπήκαν; Γιατί δεν διεκδικούνται σθεναρά από τους συλλόγους κωφών και την ομοσπονδία τους; Γιατί δεν παλευουν γι΄αυτούς σθεναρά για να τους επιβάλλουν, όπως πάλεψαν και επέβαλαν την νοηματική;
Το κόστος υποτιτλισμού είναι περίπου 1 ευρώ το λεπτό. Δεν είναι τρομερό. Η τεχνολογία speech to text υπάρχει ακόμα και στο κινητό μας τηλέφωνο (λέμε διεύθυνση και αναγνωρίζει γράφοντας και βρίσκοντας στο χάρτη που θέλουμε να πάμε)
Γιατί δε διεκδικούνται αυτά; γιατί δεν εφαρμόζονται;
Γιατί προτιμάται η νοηματική που ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ όλους τους κωφοβαρήκοους; (υπάρχουν κωφοί που δεν την ξέρουν, υπάρχουν άτομα που χάνουν την ακοή τους σε μεγάλη ηλικία, υπάρχουν ηλικιωμένοι)

------
Είναι εύλογο πως ένας ακούων που ασκεί το επάγγελμα του διερμηνέα νοηματικής ή διδάσκει νοηματική θέλει αφενός να συνεχίσουν να υπάρχουν κωφοί και αφετέρου να συνεχίσουν οι κωφοί να μαθαίνουν νοηματική ώστε να έχει επαγγελματικό μέλλον .
Εύλογο επίσης το θα ότι όσο πιο ανίκανοι να κατανοήσουν κείμενο είναι οι κωφοί, τόσο πιο πολύ ανάγκη θα έχουν τις υπηρεσίες των διερμηνέων.
Ξαναλέω πως δεν εναντιώνομαι στη νοηματική. Εναντιώνομαι όμως σε όσους δε μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα στα κωφά παιδιά και σε όσους εμποδίζουν την προσβασιμότητα των κωφών που δεν ξέρουν νοηματική στερώντας τους την ενημέρωση και στην ψυχαγωγία (υπότιτλοι).
Σε όσους δηλαδή ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ τη νοηματική ως πρωτεύουσα ή ως μοναδική επιλογή.

Η κώφωση δεν μπορεί να αποτελεί επιλογή, όταν σε κάποιες περιπτώσεις έγκαιρης διάγνωσης μπορεί να θεραπευτεί στα παιδιά.

Συνοψίζοντας:
Αν θέλουμε να είμαστε "ευαισθητοποιημένοι" απέναντι σε μια ομάδα συνανθρώπων μας ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΟΥΜΕ κάποιους (πχ. όσους δεν ξέρουν νοηματική) ούτε να στερούμε (εκ του αποτελέσματος ή από επιλογή) τη ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ στην ελληνική γλώσσα στα κωφά παιδιά στερώντας τους πολύτιμες δεξιότητες για την μετέπειτα εξέλιξή τους.

(έγραψα τελικά πολύ παραπάνω από "δυο" πραγματα που αρχικά έιχα κατά νου, αλλά νομίζω, αξιζε προκειμένου να γίνει κατανοητό το τι συμβαίνει, ή τουλάχιστον τι εγώ έχω καταλάβει πως συμβαίνει).
 
_________________
Πολλά σχόλια στο facebook
όπου κατηγορήθηκα και για ρατσισμό και αντιαναπηρισμό. 
αναστασία γκοτσούλια Καλησπέρα σας. Είμαι μαμά κωφού παιδιού, στο οποίο σπεύσαμε να βάλει κοχλιακα. 
Θα πω και εγώ 1: δεν δέχομαι κάνενας (νομοθέτης, εικ, πολιτεία κτλ) να αποφασίζει για την γλώσσα του παιδιού μου, εγώ την ελληνική γλώσσα και γραφή έμαθα και αυτή αγωνίζομαι να μάθω στο παιδί μου. 
2. Θλίβομαι που διαβάζω για διάφορες εκδηλώσεις που κατασπαταλουν το δημόσιο χρήμα και δεν ενισχύουν οικονομικά τους κωφούς και βαρηκοους για το δυσβάσταχτο κόστος των ακουστικών, των μπαταριών, των εξαρτημάτων των κοχλιακων ( που τρέμεις μη σου χαλάσει γιατί η επισκευή ή η αντικατάσταση είναι πανάκριβα..)
Γι'αυτό και θέλησα να συμμετέχω στον ΑΚΟΥΜΠΩ για να γίνει κάτι καλύτερο.ευχαριστω.




___________________________________________

ΤΟ ΚΟΥΦΟΧΩΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ FACEBOOK ΟΠΟΥ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΒΑΡΗΚΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΩΦΩΣΗΣ ΣΗΜΕΡΑ. 
ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΔΥΟ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ. Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΚΟΥΣΤΗΡΙΞΗ ΕΙΝΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΥΠΟΤΙΤΛΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΘΗΚΕ ΤΟ 2015. 
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΚΟΥ-ΜΠΩ : ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ ΜΕ ΜΗΤΡΙΚΗ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΥΣΤΑΘΗΚΕ ΤΟΝ ΜΑΙΟ ΤΟΥ 2018 ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΠΑΛΕΨΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΚΩΦΩΣΗΣ ΣΗΜΕΡΑ. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΚΟΥ-ΜΠΩ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ: 




ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΩΦΩΣΗΣ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ, ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ : 


https://www.facebook.com/groups/132539906818772/permalink/806075619465194/

Ακουμπω 
 Πανελληνιος συλλογος κωφων και βαρηκοων με μητρικη γλωσσα την Ελληνικη . Σκοπος του συλλογου μας ειναι η προωθηση των δικαιωματων της συντριπτικης πλειοψηφιας των κωφων και βαρηκοων που μιλουν . Μεσα σε αυτα ειναι και η πληρης καλυψει απο το κρατος τοσο των ακουστικων οσο και των αναλωσιμων. Οσο για τις κανονικοτητες και τις μητρικες ή το ρατσισμο ας μιλησουν οι ιδιοι οι κουφοι και οι βαρηκοοι .Επισυναπτω τη σελιδα οπου μπορει οποιος ενδιαφερεται να διαβασει το καταστατικο μας και να παρει οδηγιες εγγραφης στο συλλογο. https://www.facebook.com/groups/519343681758037/
________


Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018

'Εξω απ' το σκύλο το αυτοκίνητο αλλά μεσά στο σκύλο δε γνωρίζω





«'Εξω απ' το σκύλο το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου. (Μέσα στο σκύλο δεν ξέρουμε τι γίνεται)», έλεγε ο Γκρούτσο Μαρξ
ενώ η Anita Loos κι η Marilyn διακήρυσσαν πως της γυναίκας ο καλύτερος φίλος είναι τα διαμάντια.
Όσο για μένα, ως Άνθρωπος καλύτερούς μου φίλους έχω τα βιβλία και τα σκυλιά αλλά όποτε οι περιστάσεις μου υπενθυμίζουν τον κοινωνικό προσδιορισμό Γυναίκα, οφείλω να παραδεχθώ πως ένας είναι ο φίλος: το αυτοκίνητο.
___________________________________________________
Στη φωτογραφία με τον Troy στο αυτοκίνητό μου.
Anita Loos, συστήνω:  
The Intimate Diary of a Professional Lady
Gentlemen Prefer Blondes του 1925,
  με την προσαρμογή του 1955: But Gentlemen Marry Brunettes. 

Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2018

5 χρόνια ― 15/9 συναυλία + ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Οικογένειας και φίλων Παύλου Φύσσα




After party (drum n bass, hip hop, dub, freestyle)
George Spiliopoulos a.k.a. JUNIOR SP
Theodoros Bissias a.k.a. DAMNED1
(Τα έσοδα από το μπαρ θα διατεθούν στα έξοδα της πολιτικής αγωγής στη δίκη της Χ.Α.)
Πρόσβαση από Κερατσίνι:
https://www.google.gr/…/@37.9…/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!4m1!3e0
Πρόσβαση από Πειραιά-Αθήνα: https://www.google.com/…/@37.946…/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0…
Ενημερώνουμε ότι θα λειτουργούν και 2 χώροι parking των Λιπασμάτων, και του γνωστού συναυλιακού χώρου και του Πολυχώρου (Κράκαρη) που θα πραγματοποιηθεί η συναυλία.


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Οικογένειας και φίλων Παύλου Φύσσα

Κερατσίνι, 1 Σεπτεμβρίου 2018

Σε λίγες μέρες συμπληρώνονται 5 χρόνια από την ημέρα που ο Παύλος στάθηκε όρθιος και κοίταξε “το Τέρας” στα μάτια, αποδεικνύοντας ότι ο φόβος και η ελευθερία, είναι έννοιες που δεν συμβαδίζουν. Από τη μέρα αυτή και μέχρι σήμερα στεκόμαστε κι εμείς ακόμα εδώ, ακλόνητοι, απέναντι στους χρυσαυγίτες δολοφόνους του, που προσπαθούν απεγνωσμένα να αποδείξουν ότι είναι ένα δήθεν ¨νόμιμο¨ πολιτικό κόμμα, και όχι μια νεοναζιστική οργάνωση με μόνο στόχο να κατασπαράξει όποιον φαντασιώνεται ως εχθρό της, σε συνεχεία των ιδεολογικών της προγόνων.

Η Χρυσή Αυγή βρέθηκε με την πλάτη στον τοίχο την ημέρα που δολοφόνησε τον Παύλο, ενώ τον Απρίλιο του 2015, δέχθηκε ένα ακόμα μεγάλο πλήγμα: την έναρξη της δίκης της. Καθώς η διαδικασία σε λίγους μήνες φτάνει στις απολογίες και στη συνέχεια μετά την πρόταση της Εισαγγελέως και τις αγορεύσεις, στην έκδοση της απόφασης, η ηγεσία και τα μέλη της συμμορίας καλούνται να απαντήσουν σε δεκάδες στοιχείων που αποδεικνύουν τον εγκληματικό χαρακτήρα της οργάνωσης. Ενώ μάλιστα οι χρυσαυγίτες αρχικά δήλωναν Έλληνες εθνικιστές και διαμαρτύρονταν πως η δίωξή τους είναι πολιτική, φτάσαμε πλέον στο ¨και τι έγινε που είμαστε ναζιστές¨, όπως πολλάκις έχει ακουστεί από τους υπερασπιστές τους μέσα στην αίθουσα του δικαστηρίου. Βέβαια, όταν έρχεται η ώρα να δικαιολογήσουν οι ίδιοι τις πράξεις τους και το κίνητρο αυτών, δηλαδή τις ιδέες τους, χαρίζουν ευχάριστα διαλείμματα γέλιου, με την γνωστή πλέον χρυσαυγίτικη υπερηφάνεια τους, που ανυπομονούμε να δούμε και στις απολογίες τους.

Μετά τις διώξεις και την αντιφασιστική έκρηξη που ακολούθησε τον Σεπτέμβρη του 2013, η ΧΑ αναγκάστηκε να εξαφανίσει τα τάγματα εφόδου των οργανωμένων επιθέσεων και των προκλητικών παρελάσεων στις γειτονιές. Έπαψε η τρομοκρατία, που θεωρείται το υπέρτατο μέσο επιβολής και εδαφικοποίησης τους, συμφώνα πάντα και με τα δημόσια λεγόμενα τόσο του ίδιου του αρχηγού όσο και του υπόλοιπου “βουλευτικού” πυρήνα. Έτσι, μην έχοντας πλέον το περιθώριο να δράσουν ανοιχτά, καταφεύγουν στον γνωστό “διπλό λόγο” και στην πολιτική μεταμφίεση. Ο διπλός λόγος είναι η προσπάθεια της ΧΑ να εμφανιστεί “νομιμοφανής” προς τα έξω αλλά και να κλείσει το μάτι στα μέλη της, υπενθυμίζοντας ότι η βία παραμένει ο σκοπός και το μέσο. Όσο για την πολιτική μεταμφίεση, είναι γνωστοί για την πατριδοκαπηλία τους. Πρόσφατα, η ανάγκη τους να αποδείξουν ότι προσφέρουν “λαϊκή συμπαράσταση”, τους τοποθέτησε μέχρι και στα μέρη που πέρασε η φονική πυρκαγιά, παριστάνοντας τους “πυροσβέστες” ή τους φιλάνθρωπους, σε φωτογραφίες και βίντεο δικής τους επιμέλειας. Τα “αρχέγονα” ένστικτά των υποστηρικτών της βέβαια την πρόδωσαν, αφού η συνήθεια του πλιάτσικου είναι στη φύση του φασίστα. Νωρίτερα τους είδαμε να προσπαθούν να ξαναβγούν από το καβούκι τους σαν αγανακτισμένοι πατριώτες, διοργανώνοντας συγκεντρώσεις για το μακεδονικό, ένα ζήτημα που αναδείχθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύσει την ακροδεξιά-εθνικιστική ρητορική, μέσα σε ένα τεχνητό κλίμα υστερίας, με σενάρια περί εδαφικών παραχωρήσεων και επικείμενου πολέμου με γειτονικές χώρες. Ένα ιδανικό κλίμα για αυτούς, που στήθηκε με την ανοιχτή στήριξη και συνδρομή μεγάλου μέρους της εκκλησίας, όσων επέλεξαν να διαδηλώσουν πλάι στους ναζί, αλλά και από τη συντριπτική πλειοψηφία των Μ.Μ.Ε. Αυτό τελικά αποδείχθηκε πως ήταν μια ιδανική πρόφαση για να ξαναβγούν στο δρόμο οι φασίστες και να επιτεθούν με πογκρόμ στη Θεσσαλονίκη και αλλού, σε μετανάστες, χώρους αλληλεγγύης και γενικά σε όποιον θεωρούσαν “ανθέλληνα” εχθρό τους, πάντα με τη στήριξη της αστυνομίας που παράλληλα συλλάμβανε αντιφασιστές.

Παράλληλα νέες φασιστικές ομάδες, που προσπαθούν να αντικαταστήσουν τα τάγματα εφόδου της ΧΑ, έκαναν την εμφάνισή τους, με επιθέσεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Το κράτος και οι κυβερνήσεις αφού επί δεκαετίες εξέθρεψαν την ΧΑ, τώρα της επιτρέπουν να λειτουργεί απροκάλυπτα ως μήτρα όλων αυτών των ακροδεξιών ομάδων, πράγμα που φαίνεται να βολεύει έκτος από τους φασίστες και την αστυνομία. Παρόλο αυτά, έρχονται συνεχώς αντιμέτωποι με τις οργανωμένες αντιφασιστικές δυνάμεις στις γειτονιές, που δεν τους επιτρέπουν να διεκδικούν δημόσιο χώρο και λόγο. Η αποφασιστική απάντηση που δίνεται σε κάθε γειτονιά απέναντι στη φασιστική βία, απωθεί τους φασίστες, όπως και στο παρελθόν η ίδια απάντηση απελευθέρωσε περιοχές όπως ο Άγιος Παντελεήμονας, που οι ναζί θεωρούσαν έδρα τους, τρομοκρατώντας ντόπιους και μετανάστες, με επιβολή στηριγμένη στη βία αλλά και στη σιωπή και ανοχή απέναντί τους.

Κάτι αντίστοιχο με αυτό πάλευαν και παλεύουν να κάνουν στον Πειραιά. Τα περισσότερα γραφεία ανά την επικράτεια είναι κλειστά, χάρη στη δράση των αντιφασιστών αλλά και γιατί υπό το βάρος των αποκαλύψεων που γίνεται από το δικαστήριο, συγκλονίζονται και οι τελευταίοι απαθείς, με αποτέλεσμα οι νεοναζί να μην είναι πουθενά ευπρόσδεκτοι. Ο Πειραιάς όμως αποτελεί για αυτούς το τελευταίο τους προπύργιο, αφού είναι μια τοπική που στεγάζει τον διαλυμένο πυρήνα της Νίκαιας, που δολοφόνησε τον Παύλο εκείνο το βραδύ, αλλά και των γύρω περιοχών που στερούνται γραφείων. Όλοι αυτοί μαζί με άλλους γνωστούς στον Πειραιά, στον Κορυδαλλό και στις γύρω γειτονιές θρασύδειλους ναζί, έχουν την εντολή, απευθείας από την ηγεσία, να κρατήσουν όσο μπορούν έντονη παρουσία στους δρόμους, σαν απόδειξη ότι είναι δήθεν πολλοί και αποφασισμένοι. Η νομιμοποίηση που τους παρέχουν τα ορμητήρια - γραφεία τους στο κέντρο του Πειραιά, δίπλα φυσικά στο αστυνομικό τμήμα, είναι κάτι που πρέπει να σταματήσει. Στον Πειραιά τόλμησαν να κάνουν την εμφάνιση τους, άλλες φόρες δηλώνοντας ανοιχτά την ιδιότητα τους σε επιθέσεις και άλλες επιχειρώντας μάταια να μη χρεωθεί τη βία η οργάνωση. Πρόσφατο παράδειγμα η επίθεση στον Ε.Κ.Χ. Φαβέλα, έναν χώρο που εκ φύσεως από την πρώτη στιγμή τοποθετήθηκε αντιφασιστικά στον Πειραιά, όπου χτυπήθηκαν σφοδρά 6 άτομα, ανάμεσα τους και μέλος της πολιτικής αγωγής που μας εκπροσωπεί στη δική της Χ.Α. Επίσης στη Σαλαμίνα επιτεθήκαν κατά τη διάρκεια εκδήλωσης και στο Πέραμα σε αντιφασιστική δράση στη γειτονιά.

Πλησιάζοντας πάλι ο Σεπτέμβρης, είναι για εμάς μια ευκαιρία να τους υπενθυμίσουμε την αυτονόητη θέση μας: Oτι θα παλέψουμε ως το τέλος για να μην παραδοθεί η γειτονιά του Παύλου στους δολοφόνους του. Δεν θα τους επιτρέψουμε να αλωνίζουν στις γειτονιές που μεγαλώνουν τα παιδιά μας, ποτίζοντας την ψύχη τους με τυφλό μίσος. Η καταδίκη των νεοναζί στον δρόμο πρέπει να υποδεχθεί την τυπική καταδίκη από τη δικαιοσύνη, που οφείλει να είναι βαριά και συνολική. Επίσης αυτονόητο για μας είναι ότι σε κάθε περίπτωση οι αγώνες δίνονται στον τόπο και στον χρόνο που διαμόρφωσαν οι ιστορικές συγκυρίες και όχι σε τόπο και σε χρόνο που καθένας ή κάποιοι μεμονωμένα κρίνουν προς το πολιτικό συμφέρον τους. Ομοίως είναι τουλάχιστον αφελές να πει κανείς ότι το “κεντρικοπολιτικό” κρίνεται με βάση τη χωρική έννοια του όρου, και όχι από τα γεγονότα που σηματοδοτούν τις πολιτικές πράξεις. Το γεγονός που αποκλειστικά νοηματοδότησε την 18/9 είναι η δολοφονία του Παύλου στο Κερατσίνι. Τα υπόλοιπα γεγονότα έρχονται να αποδείξουν ότι ο Πειραιάς συνεχίζει να αποτελεί το κέντρο των εξελίξεων και ότι εκεί πρέπει να τελειώσουμε με τους φασίστες. Η κοινωνία του Πειραιά, του Κερατσινίου, της Νίκαιας, του Κορυδαλλού, του Περάματος λειτούργησε και λειτούργει σαν δοκιμαστικός σωλήνας για το πείραμα του μοντέρνου εκφασισμού από τους νεοναζί και τους υποστηρικτές τους, που πλέον εστίασαν όλες τους τις δυνάμεις για να κρατηθούν τόσο στον δρόμο όσο και εκλογικά.

Για όλα τα παραπάνω, καλούμε όποιον νιώθει την ευθύνη να σταθεί μαζί μας και απέναντι τους στις φετινές εκδηλώσεις μνήμης και αγώνα στο Κερατσίνι. Στις 15/9 και όπως κάθε χρόνο, διοργανώνουμε στον νέο χώρο των Λιπασμάτων του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, μεγάλη συναυλία με τίτλο 5 ΧΡΟΝΙΑ #ΣΙΓΑ_ΜΗ_ΦΟΒΗΘΩ όπου συμμετέχουν καλλιτέχνες από όλο το μουσικό φάσμα παίρνοντας θέση με τη μουσική τους, και στις 18/9 στηρίζουμε την κεντρική αντιφασιστική πορεία που ξεκινάει από το μνημείο του Παύλου στο Κερατσίνι, με κατεύθυνση φέτος προς τα γραφεία των δολοφόνων στον Πειραιά. Τα έσοδα της συναυλίας θα διατεθούν για την κάλυψη των εξόδων της πολιτικής αγωγής στη δική της Χ.Α.

Τέλος, να επισημάνουμε ότι με κανένα τρόπο δεν συνδεόμαστε με την ΚΕΕΡΦΑ και τις εκδηλώσεις της, και ειδικότερα τη συναυλία και το συλλαλητήριο στην Αθήνα στις 15/9, παρότι αυτή επιχειρεί για ακόμα μία χρονιά να παραπλανήσει ως προς τη δήθεν συμμετοχή μας στις δράσεις της, τόσο τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν, όσο και το αντιφασιστικό κίνημα και τον κόσμο που θέλει να μας στηρίξει.