Σάββατο 23 Μαρτίου 2019

Η Δικαιοσύνη και η Νασρίν Σοτουντέχ ― (κι η υπογραφή μας)#FreeNasrin #نسرین_ستوده




38 χρόνια φυλακή και 148 βουρδουλιές είναι η ποινή της Ιρανής δικηγόρου Νασρίν Σοτουντέχ που κατηγορείται για διασπορά προπαγάνδας και συνωμοσία κατά της εθνικής ασφάλειας επειδή υπερασπίστηκε ακτιβιστές της αντιπολίτευσης που συμμετείχαν στις διαδηλώσεις του 2009 εναντίον του τότε προέδρου Μαχμούτ Αχμαντινετζάντ.
 Η Νασρίν Σοτουντέχ εκπροσωπεί τις γυναίκες που διαδηλώνουν διεκδικώντας το δικαίωμα να μη φορούν χιτζάμπ. Έχει ήδη εκτίσει κάποια χρόνια φυλακής, απελευθερώθηκε μα ξαναδικάστηκε.
Γίνεται μεγάλη κινητοποίηση με τουϊτεροκαταιγίδες και πολλά cartoons. Εμείς τι μπορούμε να κάνουμε;

Ξέρω όλες τις αντιρρήσεις περί συλλογής υπογραφών στο Διαδίκτυο αλλά δε βλέπω τι άλλο μπορούμε να κάνουμε από το πολύ μικρό, το ελάχιστο, να προσθέσουμε το όνομά μας τις υπογραφές στη λίστα της Διεθνούς Αμνηστίας για να εκφράσουμε τον αποτροπιασμό της διεθνούς κοινότητας και να σώσουμε μια γενναία γυναίκα.










Η πιο διάσημη Ιρανή δικηγόρος καταδικάστηκε ξανά για τη δράση και τα ηγετικά προσόντα της.
«Πανικόβλητη προσπάθεια ώστε να μην ακούγεται η φωνή μιας νέας ηγέτιδας που μπορεί να στείλει μηνύματα για αλλαγή» χαρακτήρισε ο διακεκριμένος Ιρανονορβηγός νευροεπιστήμονας και υποστηρικτής των ανθρώπινων δικαιωμάτων Μαχμούντ Αμίρι Μοχαντάμ τη νέα καταδίκη της Νασρίν Σοτουντέχ από δικαστήριο της Τεχεράνης. Η Ιρανή δικηγόρος, βραβευμένη με το βραβείο Ζαχάρωφ το 2012, υπέρμαχος των ανθρώπινων δικαιωμάτων, καταδικάστηκε σε 38 χρόνια κάθειρξη και 148 μαστιγώσεις. Ο σύζυγός της Ρεζά Χαντάν, μέσω του οποίου έγινε γνωστή διεθνώς η νέα ποινή της Ιρανής ακτιβίστριας, δεν διευκρινίζει τους λόγους της καταδίκης της. Σύμφωνα όμως με όσα μετέδωσε το ιρανικό πρακτορείο Ισνα, καταδικάστηκε σε «πέντε χρόνια φυλάκιση για συνωμοσία κατά του κράτους και δύο χρόνια επειδή προσέβαλε τον ανώτατο ηγέτη» του Ιράν Αλί Χαμενεΐ. Είχε συλληφθεί τον Ιούνιο του 2018. Γιατί όμως οι μουλάδες τρέμουν πολιτικά τη Νασρίν Σοτουντέχ;
«Εχει όλα τα προσόντα για να γίνει ηγέτης»
«Η Ισλαμική Δημοκρατία αγωνίζεται για την επιβίωσή της. Το θάρρος της Σοτουντέχ ως γυναίκας και δικηγόρου αποτελεί παράδειγμα για όλους όσοι αγωνίζονται για τη δικαιοσύνη και τα δικαιώματα των γυναικών. Σε μια τέτοια κατάσταση, όποιος έχει τη δυνατότητα να ηγηθεί της αλλαγής θεωρείται σημαντική απειλή από τις αρχές. Η Νασρίν Σοτουντέχ είναι ένα τέτοιο πρόσωπο. Είναι θαρραλέα, μπορεί να επικοινωνήσει με τους απλούς ανθρώπους, υπερασπίζεται τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα. Δεν έχει εγκαταλείψει τη χώρα παρά τα πολλά χρόνια πίεσης, διώξεων και παρενοχλήσεων. Και είναι γυναίκα. Η Σοτουντέχ έχει όλα τα προσόντα για να γίνει ηγέτης. Νομίζω ότι οι νέες καταδίκες της πρέπει να γίνουν αντιληπτές υπό αυτές τις συνθήκες» είπε ο Μ.Α. Μοχαντάμ σε δημοσιογράφο του δικτύου Global.
Υπερασπίστηκε ακτιβιστές; Καταδίκη!
Η 55άχρονη Σοτουντέχ έχει μπει στο στόχαστρο των μουλάδων καθώς με την κοινωνική δράση της απειλεί την κυριαρχία τους. Είναι η δεύτερη φορά που καταδικάζεται από ιρανικό δικαστήριο. Η πρώτη ήταν το 2010, όταν κατηγορήθηκε για προπαγάνδα και συνωμοσία κατά της ασφάλειας του κράτους. Αυτό που πραγματικά έκανε ήταν ότι ως δικηγόρος υπερασπίστηκε ακτιβιστές της αντιπολίτευσης που συμμετείχαν στις διαδηλώσεις του 2009 εναντίον του τότε προέδρου Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ. Της είχε επιβληθεί ποινή εξαετούς φυλάκισης αλλά στη φυλακή παρέμεινε «μόνο» τρία χρόνια.
Το θεοκρατικό καθεστώς της Τεχεράνης περνά μια από τις χειρότερες κρίσεις..
_________________________________



Για Υπογραφή:

Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019

Νεκρός κρατούμενος, πάλι #kolastirio





Άλλος ένας νεκρός στη φυλακή προχθές το βράδυ. Ο συγκελίτης του ζητούσε βοήθεια επί μια ώρα.  


Δίκτυο Αλληλεγγύης Κρατουμένων
48χρονος Νεκρός κρατούμενου χθες το βράδυ στο ψυχιατρείο των φυλακών Κορυδαλλού. 
Ένας ακόμα στην λίστα με τους δεκάδες νεκρούς κρατούμενους των τελευταίων μηνών. Πιθανότατα από εισρόφηση που οδήγησε σε ανακοπή καρδιάς οφείλεται ο θάνατος του, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις. 
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι απο στις 22:00 χθες το βράδυ ο συγκρατούμενός του 48χρονου φώναζε και προσπαθούσε να ενημέρωση για το ότι ο 48χρόνος ήταν αναίσθητος, Στο κελί μετά από μεγάλη καθυστέρηση περίπου στις 23:00 πήγε ο αρχιφύλακας και σωφρονιστικοί υπάλληλοι, ο νοσοκόμος που βρισκόταν στο ψυχιατρείο ενημερώθηκε και πήγε να τον δει όταν ο κρατούμενος ήταν πεσμένος στο πάτωμα μέσα σε εμετούς και χωρίς σφύξεις και ουσιαστικά νεκρός. Ο 48χρονος μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Κρατουμένων απλά για να διαπιστωθεί ο θάνατός του και η πιθανή αιτία θανάτου, σύμφωνα με τον γιατρό του νοσοκομείου, είναι ανακοπή καρδιάς από εισρόφηση.
Ωστόσο, η ιατροδικαστική εξέταση θα διαπιστώσει τα ακριβή αίτια θανάτου, ενώ έχει διαταχθεί έρευνα για τις συνθήκες η οποία θα καταλήξει όπως συνήθως στο αρχείο...
Ο 48χρονος κρατείτο στο Ψυχιατρείο από το 2010, η ένταξη του νοσοκομείου κρατουμένων και του ψυχιατρείου κρατουμένων στο ΕΣΥ, ώστε να σταματήσουν να λειτουργούν ως νεκροτομεία είναι επιβεβλημένη, αλλά το υπουργείο για τα δικά του μικροπολιτικά συμφέροντα έχει παγώσει την ένταξη που είχε υποσχεθεί εδώ και 4 χρόνια, αφήνοντας τους άρρωστους κρατούμενους να πεθαίνουν βασανιστικά.

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019

Αν ένα ποίημα θα έσωζε τη ζωή μας #ημέραποίησης



21 Μαρτίου. Άνθισαν οι βιολέτες και χρυσά ψαράκια σχηματίζει το αεράκι στη θάλασσα. Ημέρα της Ποίησης με ανοιχτά μουσεία τη νύχτα με απαγγελίες και, -αγαπημένο μου- μια εταιρία καφέ που σήμερα δέχεται ποιήματα ως νόμισμα για τα καφεδάκια μας.
Αλλά πόσο κοστίζει ένα ποίημα; Ένα καφέ, ένα δάκρυ ή μια ζωή;

Σας φέρνω (από τις 'Επιστολές' μου) και σάς ρωτώ:
Αν για να σώσετε τη ζωή σας έπρεπε να απαγγείλετε ένα ποίημα, ποιο θα διαλέγατε;  




.......Είναι γνωστό πως από την κλασική εποχή, χορικά από τραγωδίες είχαν γίνει πολύ δημοφιλή τραγούδια. O Πλούταρχος περιγράφει δύο περιστατικά. Στη βιογραφία του Λύσανδρου λέει πως το 404 π. X., μετά την ήττα της Aθήνας, είχε αποφασιστεί η ολοκληρωτική καταστροφή της πόλης όταν στο συμβούλιο των αρχηγών κάποιος από τη Φωκίδα τραγούδησε την πάροδο από την «Hλέκτρα» του Eυριπίδη και συγκίνησε τόσο που οι νικητές συνειδητοποίησαν πως θα ήταν φοβερό να καταστρέψουν μιά πόλη που βγάζει τέτοιους ποιητές. Στη βιογραφία του Nικία, επίσης, αναφέρει κάτι αντίστοιχο. Ήταν αρκετοί, λέει, οι αιχμάλωτοι Aθηναίοι που έσωσαν τη ζωή τους στη Σικελία επειδή ήξεραν να απαγγέλλουν Eυριπίδη που λόγω του πολέμου τόσο τον είχαν στερηθεί οι εκεί Eλληνες.
Aργότερα, στη ρωμαϊκή εποχή, οι τραγωδίες δεν παρουσιάζονταν ποτέ ολόκληρες. Ένας τραγωδός μπορεί να έκανε μια απαγγελία του διαλόγου ή ένας κιθαρωδός να τραγουδούσε τα άσματα. Kαι κάπως έτσι λένε γινόταν και με τα δημοτικά που έφτασαν ως εμάς.
Mολονότι γνωρίζουμε κάποια (από τα λιγότερο ενδιαφέροντα) που το 17ο αιώνα τα μετέφεραν Mανιάτες και Aλβανοί της Πελοποννήσου στην Kορσική, όπως έχουμε κι ένα-δυο που βρέθηκαν χειρόγραφα σε παλιά μοναστήρια, γενικά η απόλυτη ελληνικότητα των παραλογών θεματικά μου φαίνεται αμφισβητήσιμη. Kυρίως επειδή τα πρώτα καταγεγραμμένα προέρχονται από τον Φωριέλ (C. Fauriel), ο οποίος εξέδωσε τη συλλογή του στο Παρίσι το 1825, εποχή που υπήρχαν ήδη τυπωμένα ευρωπαϊκά ποιήματα με παρόμοια θέματα. Kαι όσο κι αν επιμένει ο N. Πολίτης πως «Tης 'Aρτας Το Γιοφύρι» έχει ελληνικότατη προέλευση, όσο κι αν κάποιοι παραλληλίζουν «του πρωτομάστορα την όμορφη γυναίκα» με την Iφιγένεια, είναι κι άλλοι πολλοί που κοιτίδα του συγκεκριμένου τραγουδιού θεωρούν τη M. Aσία της Bυζαντινής εποχής. Προσωπικά, κλίνω προς τη δεύτερη άποψη διότι πιστεύω πως ο πατριωτισμός δεν είναι καλός σύμβουλος για τον επιστήμονα κι έξ άλλου, οι αρχαίοι μύθοι είναι κτήμα του ευρωπαϊκού πολιτισμού εδώ και χιλιάδες χρόνια.


Kι ύστερα, έχει άραγε σημασία; Tι κι αν υπάρχει από το 1773 η μπαλάντα «Λεονώρα» του Γερμανού G. A. Bürger (που μακάρι να ήξερα να προφέρω το όνομά του) η οποία συγγενεύει με το «Tραγούδι Του Νεκρού Αδελφού» και την έχουμε άριστα μεταφρασμένη από τον Λορέντζο Mαβίλη; Tι κι αν η γη ολόκληρη βρίθει από ιστορίες για καταραμένους που βρυκολακιάζουν και μετά το «Δράκουλα» του Mπραμ Στόουκερ (και τις αμέτρητες ταινίες επι του θέματος) τα Kαρπάθια έχουν μεταβληθεί σε ένα τουριστικό πάρκο που το επισκέπτεται το είδος των ανθρώπων που αγοράζουν κόκκινο κρασί με το όνομα ΔΡΑΚΟΥΛΑΣ κι επισκέπτονται το νεόδμητο πύργο του υποτιθέμενου βρυκόλακα που τον συνδέουν με τον αυθεντικό Kόμη Δράκουλα του οποίου ο Στόουκερ δανείστηκε το όνομα; Tι κι αν εκφράζονται θεωρίες πως ο δικός μας «νεκρός αδελφός» είναι -νατο πάλι:- κατ' ευθείαν απόγονος του 'Aδωνι που ανέβαινε από τον 'Aδη για να δει την Aφροδίτη με την οποία ήταν τρελά κι αιώνια ερωτευμένος ή -ακόμα πιό μακρινός συσχετισμός- πως στην ουσία το τραγούδι μιλάει για την Περσεφόνη και την επιστροφή στη μάνα της που της λείπει αφότου παντρεύτηκε τον Πλούτωνα και έγινε βασίλισσα του Kάτω Kόσμου; Aλήθεια, τι σημασία έχουν όλα αυτά;
'Aλλο είναι το ερώτημα. Aν η ζωή μου κρεμόταν από ένα ελληνικό ποίημα, αν εξαρτιόταν η ύπαρξή μου όλη από την απήχηση που θα είχε στο πλήθος ένα μόνο τραγούδι, ποιο θα διάλεγα; Πoιο θα συγκινούσε σίγουρα, ποιο έχει το μεγαλύτερο εύρος, το πιο συναρπαστικό θέμα και ένα ανυπέρβλητο ύφος με στίχους και υπόθεση που θα άγγιζαν την καρδιά των εχθρών μου; Ποιο είναι αυτό που αποσπασματικά το έχω μεταχειριστεί αμέτρητες φορές, ακόμα και γι' αστείο, ειρωνεία αλλά σίγουρα και σε στιγμές θλίψης; Aπαντώ ανεπιφύλακτα: Tο «Tραγούδι Του Nεκρού Aδελφού».

 "-Άκουσες Kωσταντάκη μου τι λένε τα πουλάκια;
  -Πουλάκια είναι κι ας κελαηδούν, πουλάκια είναι κι ας λένε".

H ιστορία είναι γνωστή. «H μάνα με τους εννιά της γιους καί με τη μιά της κόρη» την Aρετή («Aρετούσα» στην Kρητική εκδοχή) δε θέλει να παντρέψει την κόρη της με ξένο που θα την πάρει μακριά, στη Bενετιά ή τη Bαβυλώνα. «Oχτώ αδελφοί δε θέλουνε κι ο Kωνσταντίνος θέλει» για να 'χει κι αυτός «παρηγοριά», να 'χει κι αυτός «κονάκι» στα ξένα που πηγαίνει.
 «-Φρόνιμος είσαι, Kωσταντή κι άσχημ' απελογήθης...» του λέει η μάνα διότι σκέφτεται:
 «αν μ' έρθει γιε μου θάνατος κι αν μ' έρθει γιε μου αρρώστια, 
κι αν τύχει πίκρα γιά χαρά, ποιος θα με τηνε φέρει;»
O Kωσταντίνος επιμένει.
«Tο Θεό της έβαλε κριτή και τούς αγιούς μαρτύρους
αν τύχει κι έρθει θάνατος, αν τύχει κι έρθει αρρώστια
κι αν τύχει πίκρα για χαρά, να πάει να τη φέρει.»

Πάντρεψαν λοιπόν τη μονάκριβη «που ήλιος δεν την είδε» και πέρασε ο καιρός

"κι εμπήκαν χρόνοι δίσεκτοι και μήνες οργισμένοι,
 κι έπεσε το θανατικό κι οι εννιά αδελφοί πεθάναν» 
 κι έμειν' η μάνα μοναχή σαν καλαμιά στον κάμπο
 να τριγυρνάει στα μνήματα και να μοιρολογάει".
Στα οχτώ. Γιατί στού Kωσταντή «τις πλάκες ανασκώνει» από θυμό:
«-Aνάθεμά σε Kωσταντή, κι εσέ και το καλό σου» του φωνάζει και του θυμίζει τον όρκο που της έδωσε με «το Θεό εγγυτή και τους αγιούς μαρτύρους».
"Mε τόσο μυριανάθεμα, ο Kωσταντής βαρέθη", σηκώνεται απ' τον τάφο και πολύ παραδοσιακά «κάνει το σύγνεφο άλογο και τ' άστρι χαλινάρι» και με «το φεγγάρι συντροφιά» πηγαίνει να τη φέρει.
Σε κάποιες εκδοχές τη βρίσκει με τα χρυσά της ντυμένη για γιορτή, στη αγαπημένη μου τη βρίσκει να χτενίζεται «έξω στο φεγγαράκι», μα πάντοτε από μακριά την καλεί να τον ακολουθήσει γιατί η μάνα τους τη θέλει. Ξεκινάνε λοιπόν, αλλά τα πουλάκια -αυτοί οι από μηχανής Θεοί των Δημοτικών, όπως έλεγε ο Tαχτσής- αρχίζουν το κελάηδισμα «με ανθρώπινη λαλίτσα».
«-Άκουσες Kωσταντάκη μου τι λένε τα πουλάκια;
  -Ποιος είδε κόρη όμορφη να σέρνει απόθαμένος!
  -Πουλάκια είναι κι ας κελαηδούν, πουλάκια είναι κι ας λένε.»

Αλλά της Aρετής της μπαίνουν υποψίες, τον παρατηρεί και τον ρωτάει γιατί άλλαξε τόσο, τι έγιναν τα μαλλάκια του και το «πηγουρό μουστάκι».
«-Φοβούμαι σε αδελφάκι μου και λιβανιές μυρίζεις.» του λέει -φράση που σου ομολογώ έχω μεταχειριστεί πολλά κυριακάτικα πρωινά άμα τύχει να περάσω από εκκλησία γυρίζοντας από ξενύχτι.
O νεκρός αδελφός την καθησυχάζει, τα πουλάκια δε σταματούν:

«-Θεέ μεγαλοδύναμε, μεγάλο θάμα κάνεις,
  τέτοια πανώρια λυγερή να σέρνει αποθαμένος.
  T' άκουσε πάλι η λυγερή και ράγισ' η καρδιά της».

Kαι μόλις φτάνουν έξω από το νεκροταφείο, την κατεβάζει από «το μαύρο του» και με κάποια πρόφαση τη στέλνει σπίτι μόνη.
«Bρίσκει τις πόρτες σφαλιχτές και τα κλειδιά παρμένα», την αυλή χορταριασμένη, τα παράθυρα κλειστά. Xτυπάει μα η μάνα δεν ανοίγει.

«-Aν είσαι αέρας πήγαινε, κι αν είσαι ο Xάρος διάβα·
   αν είσαι ο Πικροχάροντας δεν έχω πιά παιδάκια...».
Στο Mανιάτικο, το σκληρότερο, η μάνα δεν αναγνωρίζει την κόρη και την  κατηγορεί:

«Eσύ δεν είσ' η Aρετή,
παρά 'σαι ν-ο βρυκόλακας
 πόφαες τους εννιά αδελφούς, 
 κι έμεινες καταμόναχη...»

Σ' ένα Θρακιώτικο η μάνα άνοιξε αλλά «Ώσπου να βγει στην πόρτα της, εβγήκεν η ψυχή της»· στο κρητικό η Aρετή γίνεται «πουλί, πουλί και λωλοπούλι» για να γυρίζει «στα στενά» να κλαίει τούς αδελφούς της· σε άλλα πάλι «αγκαλιάστηκαν και πέθαναν κι οι δύο».

Aλλά, είτε ξεκληρίζεται όλο το σόι είτε όχι, η μαγεία του χιλιοδουλεμένου δεκαπεντασύλλαβου είναι εκεί, μαζί με τις σκοτεινές εικόνες, τις αντιθέσεις της ζωής και του θανάτου, τη δύναμη των όρκων και της άδικης κατάρας, αλλά και την τελική διαπίστωση πως μπορεί να είναι αδύνατον να αποφύγουμε το πεπρωμένο αλλά να που ο Kωσταντής, ο βρυκόλακας που αναγκάζεται να τη φέρει πίσω, ήταν ουσιαστικά αυτός που με την επιμονή του να την απομακρύνει της έσωσε τη ζωή.

Mα πες μου, τι λες, τη δική μου θα την έσωζα μ' αυτούς τους στίχους;

από 

*Πόσο κάνει ένα ποίημα; #WorldPoetryDay:

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019

Περίπατος κατά των Διακρίσεων 2019 - Walk Against Discrimination #WAD2019


 συμμετέχει στο συμβολικό Περίπατο των Ομάδων που πλήττονται από το ρατσισμό και τις Φυλετικές Διακρίσεις. 
Την
Πέμπτη 21 Μαρτίου, το Ελληνικό Φόρουμ Μεταναστών, για 5η συνεχή χρονιά μας καλεί να δώσουμε συμβολικά το παρών στον αγώνα για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Ακολουθούν (ελληνικά και αγγλικά)
πληροφορίες, Δελτίο Τύπου, η μακριά λίστα όσων συμμετέχουμε και σύνδεσμοι.



https://www.facebook.com/events/341764669772399/



ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ 2019
Παγκόσμια Ημέρα κατά του ΡατσισμούΠέμπτη, 21 Μαρτίου 2019
3:00 μ.μ. στο Σύνταγμα
Ανήμερα την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού (Διεθνής Ημέρα Εξάλειψης των Φυλετικών Διακρίσεων), 21 Μαρτίου, το Ελληνικό Φόρουμ Μεταναστών, για 5η συνεχή χρονιά, καλεί όλες τις ομάδες που πλήττονται από τις διακρίσεις και το ρατσισμό να δηλώσουν την αποφασιστικότητά τους για την καταπολέμηση κάθε είδους ρατσισμού και εξευτελισμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Εκπρόσωποι από ευρύτερες κοινωνικές ομάδες που αντιμετωπίζουν διακρίσεις στην χώρα μας ΑΜΕΑΛΟΑΤΚΙ, Ρομά, Μετανάστες, ΠρόσφυγεςΟροθετικοίΗλικιωμένοι, Χρήστες Ψυχοδραστικών Ουσιών, Ψυχικά ασθενείς, Θρησκευτικές ομάδες, κ.ά.,ενωμένοι, θα πραγματοποιήσουμε τον Περίπατο κατά των Διακρίσεων #WAD2019, βαδίζοντας μαζί για έναν καλύτερο κόσμο.
  • ●  Σημείο συγκέντρωσης, την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019, στις 3:00 μ.μ., στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη (σταθμός Σύνταγμα) και βαδίζουμε μαζί προς τα Προπύλαια (σταθμός Πανεπιστήμιο), όπου θα γίνει η απονομή του επάθλου:
  • ●  Η λήξη του Περιπάτου, όπως κάθε χρόνο, σηματοδοτείται με την απονομή του επάθλου ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΜΟΣ - Τζανέτος Αντύπας 2019 σε μία οργάνωση/φορέα ή άνθρωπο για την προσφορά του στην προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Φέτος, η οργανωτική επιτροπή του Περιπάτου αποφάσισε να απονείμει το έπαθλο στο Golden Dawn Watch - την πλατφόρμα παρακολούθησης της δίκης της Χρυσής Αυγής. Πρόκειται για μία συμμαχία της Κοινωνίας των Πολιτών, η οποία καταγράφει την ιστορική -σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, δίκη της νεοναζιστικής οργάνωσης, και τάσσεται ενάντια στον φασισμό και τη ρατσιστική βία.
- Η απονομή καθιερώθηκε από το 2017 στη μνήμη του ακτιβιστή και ιδρυτή της οργάνωσης PRAKSIS, Τζανέτου Αντύπα, όπου κάθε χρόνο απονέμεται σε μία οργάνωση/φορέα ή άνθρωπο που ασχολείται με τα θέματα του Αντιρατσισμού και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
  • ●  Φέτος, η Οργανωτική Επιτροπή του Περιπάτου κατά των Διακρίσεων θέτει το ζήτημα των ολοένα αυξανόμενων περιστατικών ρατσιστικής βίας και εγκλημάτων μίσους σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο. Με αφορμή τις επερχόμενες εκλογές πρόκειται να δημοσιοποιήσει Δημόσια Δήλωση -ανοιχτή σε υπογραφές από τηνΚοινωνία των Πολιτών και τους απλούς πολίτες, με την οποία ζητά από τις πολιτικές δυνάμεις να πάρουν θέση απέναντι στην άνοδο της ακροδεξιάς σε όλη την Ευρώπη και στη χώρα μας.
  • ●  Κατά την διάρκεια της απονομής θα υπάρχει διερμηνεία στη νοηματική γλώσσααπό την Hands-Up Agency.
    H​ Οργανωτική Επιτροπή του Περιπάτου​ για το 2019 απαρτίζεται από:
  • ●  Δίκτυο Καταγραφής περιστατικών Ρατσιστικής Βίας (RVRN)
  • ●  Ελληνικό Φόρουμ Μεταναστών (ΕΦΜ -Σωματείο 40 Μεταναστευτικών Κοινοτήτων)
  • ●  Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕλΕΔΑΠ)
  • ●  PRAKSIS
  • ●  Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών & Προσφύγων Δήμου Αθηναίων (ΣΕΜ Αθηνών)
  • ●  Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (ΣΥΔ)
  • ●  HumanRights360o


    page2image20367424page2image20367616page2image20367808page2image20368000page2image30905424page2image30905632page2image30905840page2image30906048page2image30906256page2image30906464page2image30906672

-Μαζί μας συμπορεύονται και συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, μεγάλα ευρωπαϊκά δίκτυα: UNITED for Intercultural ActionENAR European Network Against DiscriminationEGAM (European Grassroots Anti-racist Movement)FARE network και European LGBT Police Association
-Οργανώσεις & συλλογικότητες της Κοινωνίας των Πολιτών που δραστηριοποιούνται στο πεδίο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και συμπορεύονται μαζί μας, είναι:
  1. 18 Άνω
  2. Αμεα Greek Διαδικτυακή Πύλη Ατόμων με Αναπηρία
  3. Ανεμος Ανανέωσης
  4. ΑΝΤΙΓΟΝΗ - Information and Documentation Center on Racism, Ecology,
Peace and Non Violence - ANTIGONE
  1. ΑΡΣΙΣ - Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων
  2. Αφρικανικό Δίκτυο Ελλάδος - ANG
  3. Βαβέλ - Μονάδα ψυχικής υγείας για μετανάστες
  4. Γερμανική Πρεσβεία
  5. Γεωργιανό Πολιτιστικό Κέντρο "Καύκασος"
  6. Γιατροί του Κόσμου
  7. Διεθνής Αμνηστία
  8. Δίκτυο για τα δικαιώματα του Παιδιού
  9. Δίκτυο Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας - RVRN
  10. Δίκτυο Ομότιμων Χρηστών Ψυχοδραστικών Ουσιών
  11. Δίκτυο Συνεργασίας για την Μετανάστρια "Δήμητρα"
  12. Δράση Ασ​τυνομικών για τα δικαιώματα του ανθρώπου
  13. Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
  14. Ελληνική Πλατφόρμα για την Ανάπτυξη
  15. Ελληνικό Παρατηρητήριο Συμφωνιών του Ελσίνκι
  16. Ελληνικό Φόρουμ Μεταναστών (Σ​ ύλλογος Καμερουνέζων Ελλάδας,
Κονγκολέζικη Κοινότητα της Ελλαδας, Αιθιοπικό Κοινωνικό - Πολιτιστικό Κέντρο "Αιθίοψ", Κοινότητα Γκάνας στην Ελλάδα, Κοινότητα Πολιτών Γουϊνέας, Κενυατική Κοινότητα Ελλάδας, Επιτροπή Μεταναστών από τη Μαδαγασκάρη, Σύλλογος Νιγηριανών Γυναικών Ελλάδας, Νιγηριανή Κοινότητα στην Ελλάδα, Ένωση Σενεγαλέζων Ελλάδας, Ένωση Σιέρα Λεόνε στην Ελλάδα, Τανζανική Κοινότητα Ελλάδας, Κοινότητα Ζανζιμπάρης στην Ελλάδα, Aφρικανικό Δίκτυο Ελλάδος, Οργάνωση Ενωμένων Γυναικών της Αφρικής, Κοινότητα Αφγανών Μεταναστών και Προσφύγων στην Ελλάδα, Κοινότητα των εν Ελλάδι Μπανγκλαντεσιανών, Ελληνο-ινδική Πολιτιστική Εταιρεία, Ελληνοπακιστανικός Σύλλογος Ελλάδας, Oμοσπονδία Αλβανικών Συλλόγων Ελλάδος, Γεωργιανό Πολιτιστικό Κέντρο "Καύκασος", Ελληνο γεωργιανή Ένωση "η Διοσκουρία", Ελληνομολδαβικός Σύνδεσμος «ΟΡΦΕΥ», Σύλλογος Ρωσόφωνων και Ρωσόφιλων Νομού Τρικάλων, Κοινότητα των Ουκρανών στην Ελλάδα «Η γη του πελαργού», Ενωμένη Ουκρανική Διασπορά Ελλάδος, Ένωση Αιγυπτίων Εργαζομένων στην Ελλάδα El Rapta, Σύλλογος Μαροκινής Κοινότητας στην Ελλάδα, Ένωση Παλαιστινίων Εργαζομένων στην
Ελλάδα, Κοινότητα Σομαλίας στην Ελλάδα, Ελληνο-Σουδανικός Σύνδεσμος Φιλίας, Σουδανική Κοινότητα, Σύλλογος Ελεύθερων Απόδημων Σύρων, Στέγη Σύρων Ελλάδας, Σύλλογος της Αραβικής Κοινότητας Αμπελοκήπων Αθηνών, Δίκτυο Συνεργασίας για την Μετανάστρια "Δήμητρα", Zagel Ομάδα Προσφύγων, ΛΟΑΤΚΙ Ομάδα Προσφύγων​)
21. Ελληνικό Φόρουμ Προσφύγων
22. Θετική Φωνή - Positive Voice
23. Κέντρο Ζωής
24. Κέντρο Συμπαραστάσεως Παλιννοστούντων και Μεταναστών – Οικουμενικό Πρόγραμμα Προσφύγων

25. Κοινότητα Αφγανών Μεταναστών και Προσφύγων στην Ελλάδα 26. Κόσμος Χωρίς Πολέμους και Βία
27. ΛΟΑΤΚΙ Ομάδα Προσφύγων
28. Μέλισσα , Δίκτυο Μεταναστριών στην Ελλάδα

29. ΜΕΤΑδραση
30. Ομάδα ΛΟΑΤΚΙ+ Εργασιακής Υποστήριξης - LGBTQI+ Employment Support Group

  1. ΟΛΚΕ - Ομοφυλοφιλική Λεσβιακή κοινότητα Ελλάδας
  2. Ολυμπιακή Εκεχειρία
  3. Ομοσπονδία Αλβανικών Συλλόγων Ελλάδος
  4. Οργάνωση ΓΗ
  5. Οργάνωση Ενωμένων Γυναικών της Αφρικής
  6. Πολιτιστικό Κέντρο Αφρικανικής Τέχνης και Πολιτισμών ΑΝΑΣΑ
  7. Πολύχρωμα Σχολεία
  8. ΣΚΕΠ - Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους
  9. Σύλλογος Νιγηριανών Γυναικών Ελλάδος
  10. ΣΥΝΟΙΚΟ ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. Ένταξης Ειδικών Ομάδων
  11. Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών Δήμου Αθηναίων
  12. Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών Δήμου Πειραιά
  13. Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας - ΣΚΛΕ
  14. Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών - ΣΥΔ
  15. Τα Νέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
  16. Τεχνοδρομώ
  17. ACSAR Foundation
  18. Athens Pride
  19. Campfire Innovation
  20. Colour Youth - Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας
  21. Connect Athens
  22. Cosmos of Culture
  23. EGAM (European Grassroots Anti-racist Movement)
  24. ELIX - Conservation Volunteers Greece
  25. ENAR European Network Against Discrimination
  26. Equal Society-Κοινωνία Ίσων Ευκαιριών
  27. European LGBT Police Association
  28. FARE networkGeneration 2.0 for Rights, Equality & Diversity
  1. GOLDEN DAWN WATCH
  2. Hands-Up Agency
  3. Hestia FC
  4. HumanRights360o
  5. HYP - Hellenic Youth Participation
  6. Inter alia Project - Civic Society Meeting Point
  7. KMOP Family and Childcare Centre
  8. Make space for one more woman
  9. PRAKSIS
  10. Proud Seniors Greece
  11. PROUD LIFE - LGBTQI+
  12. RAINBOW FAMILIES - Οικογένειες Ουράνιο Τόξο
  13. Red Umbrella Athens
  14. Vana Ba Afrika
  15. Victoria Square Project
  16. We need books
  17. Welcommon
  18. Zagel Ομάδα Προσφύγων
  19. UNITED for Intercultural Action
Από τον π​ ολιτικό χώρο​ εκπροσωπούν:● Γεωργίου Αναστασία, Συντονίστρια του Τομέα Μεταναστευτικής & Προσφυγικής Πολιτικής, Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών● Ζωντήρου Ελένη, Πρόεδρος 6ης Δ. Κ. του Δήμου Αθηναίων & Συντονίστρια του Τομέα Κοινωνικών Δικαιωμάτων και Υπηρεσιών - Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών
  • ●  Κούνεβα Κωνσταντίνα, Ευρωβουλευτής Σύριζα
  • ●  Λάμψα Πωλίνα, Επικεφαλής του Τομέα Εξωτερικής Πολιτικής & Διεθνών Σχέσεων - Μέλος του Συντονιστικού Οργάνου του Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών● Μαργαρίτης Θεόδωρος, Γραμματέας του Τομέα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Μεταναστευτικής Πολιτικής ΚΙΝΑΛ● Παπαγιαννάκης Λευτέρης, Αντιδήμαρχος Μεταναστών και Προσφύγων και Πρόεδρος του Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών ΣΕΜ του Δήμου Αθηναίων● Σαρρής Μανώλης, Μέλος της Κεντρικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, Υπεύθυνος Μεταναστευτικού και Προσφυγικού τμήματος● Σταμάτης Γεώργιος, Γραμματέας Κοινωνικών Δικτύων & Ειδικών Πληθυσμιακών Ομάδων ΝΔ
  • ●  Σταύρου Ελένη, Δίκτυο Γυναικών ΚΙΝΗΜΑ Δημοκρατών Σοσιαλιστών
  • ●  Στρατηγάκη Μαρία, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Πρόνοιας και Ισότητας του Δήμου Αθηναίων● Τορτορέλης Χαράλαμπος, Συνεργάτης της Γενικής Γραμματέα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
    ● Χρηστίδης Παύλος, εκπρόσωπος Τύπου ΚΙΝΑΛ
    Χρονόπουλος Βασίλης, Μέλος Τομέα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων & Μετ/κής Πολιτικής ΚΙΝΑΛ
    ● Χρυσόγελος Νίκος, συμπρόεδρος “Πράσινοι Αλληλεγγύη”

page6image30884464

Υπό την αιγίδα του Δήμου ΑθηναίωνΑκολουθήστε την εκδήλωση στο Facebook πατώντας εδώ
Διαβάστε περισσότερα για τον περσινό Περίπατο κατά των Διακρίσεων 2018
πατώντας εδώ
Εκ μέρους της οργανωτικής επιτροπής του Περιπάτου (Τηλέφωνα επικοινωνίας: Άντλα Σασάτη (210-8831620), Αφροδίτη Ρήγα (6973021524), Χρυσούλα Πατσού (6947719678)



ENGLISH Press Release:
WALK AGAINST DISCRIMINATION 2019
International Day against Racism
Thursday, 21 March 20193:00 pm at Syntagma
The International Day against Racism (International Day for the Elimination of Racial Discrimination), on Thursday 21st of March, the Greek Forum of Migrants, for a 5th year in a row, is calling for all groups that are currently being discriminated and affected by racism to raise their voices and to declare their determination to fight all kinds of racism and humiliation of human dignity.
Representatives from wider groups affected by discrimination and racism (PWD, LGBTQI, Roma, Migrants, Refugees, HIV positive, Elderly, Drug addicts, Mentally ill, Religion minorities, etc.) united we will have the Walk Against Discrimination #WAD2019, marching together for a better world.
  • ●  We gather on Thursday 21 March 2019, at 3:00 pm at the tomb of the Unknown Soldier (Station SYNTAGMA) and we walk together towards Propylaia (station PANEPISTIMIO), where the Award Ceremony​ will take place:
  • ●  The closure of the WAD 2019 will happen, as every year, with the Award Ceremony of Antiracism - Tzanetos Antypas 2019 to an organization or a person
page7image20343872page7image20344064page7image20344256page7image20344448page7image20344640page7image20344832page7image30913744
for its contribution to the dealing with the issues of anti-racism and human rights. This year, the Organizing Committee of the WAD2019 decided to award Golden Dawn Watch -the platform of monitoring the Golden Dawn trial. It is an alliance of Civil Society organizations, which records the historic - on a national and european level - trial of the neo-Nazi organization, and opposes fascism and racist violence.- The award was established in 2017 in the memory of the activist and founder of
PRAKSIS organization, Tzanetos Antypas, where each year an organization or
a person working on issues of anti-racism and human rights is awarded.
● This year, the Organizing Committee of the WAD 2019 raises the issue of the increasing incidents of racist violence and hate crimes, at European and national level. On the occasion of the upcoming elections we are about to publish a Public Statement -open for signatures and support by Civil Society and citizens, asking from the political forces to take a stand against the rise of the far-right across Europe and our country.
● Ιnterpretation in sign language​ will be held by Hands-Up Agency
The​ Organizing Committee of the WAD2019​ is consisted by:
  • ●  Racist Violence Recording Network (RVRN)
  • ●  Greek Forum of Migrants (Union of 40 Migrant Communities)
  • ●  Hellenic League for Human Rights (HLHR)
  • ●  PRAKSIS
  • ●  Migrant Integration Council of the City of Athens (SEM Athens)
  • ●  Transgender Association in Greece
  • ●  HumanRights360o
    -The WAD2019 is supported by european networks: UNITED for Intercultural ActionENAR European Network Against DiscriminationEGAM (European Grassroots Anti-racist Movement), FARE network​ και European LGBT Police Association,
    -Organizations and communities of the 
    Civil Society, active on the human rights, that support and participate marching with us, are:
    1. 18 Ano
    2. AMEA Greek Portal for people with disabilities
    3. Wind of Renewal
    4. ANTIGONE - Information and Documentation Center on Racism, Ecology,
Peace and Non Violence
  1. ARSIS- Social organization for the support of youth
  2. African Network in Greece - ANG
  3. Babel - Mental health unit for migrants
  4. Doctors of the World / Médecins du Monde – Greece
  1. German Embassy
  2. Georgian Cultural Center “Causasus”
  3. Amnesty International
  4. Network for Children Rights
  5. Network of Recording Racist Violence - RVRN
  6. Network of Users of Psychoactive Substances
  7. Network of cooperation for Migrant Women “Dimitra”
  8. Police Action for human rights
  9. Hellenic League for the Human Rights
  10. Hellenic Platform for Development
  11. Greek Monitoring for Helsinki
  12. Greek Forum of Migrants (Association of Cameroonians of Greece,
Congolese Community in Greece, Ethiopian Socio-Cultural Center "Aithiops", Ghanian Community in Greece, Union of Guinea of Greece, Kenyan Community in Greece (KCG), Union of Madagascar, Nigerian Women Organisation of Greece, Nigerian Community of Greece, Association of Senegalese of Athens, Unione of Sierra Leonese, Tanzanian Community in Greece, Zanzibar Association in Greece, African Network in Greece, United African Women Organization Greece, Afghan Migrants & Refugees Community in Greece, Bangladeshi Community of Greece, Greek Indian Cultural Company, Greek Pakistan Association of Greece, Federation of Albanian Communities in Greece, Georgian Cultural Center "Caucasus", Greek Georgian Union "Dioskouria", Hellenic Moldovans Association «ΟΡΦΕΥ», Association of Russian speaker and friends of Russia of the Municipality of Trikala, Ukrainian Community `The land of stork`, United Ukraine Union, Egyptian Community in Greece "El Rapta", Association of Moroccans in Greece, Palestinian Workers Union in Greece, Somalian Community in Greece, Greek Soudanese Frienship League, Sudanese Community, Association of Free Expats of Syria, Syrian House in Greece, Arab Association in Ambelokipi - Athens, Migrant Women Network "Dimitra", Zagel Refugee Group, LGBT Refugee Group)
21. Greek Forum of Refugees
22. Positive Voice
23. Kentro Zois - Centre of Life
24. Κέντρο Συμπαραστάσεως Παλιννοστούντων και Μεταναστών – Οικουμενικό Πρόγραμμα Προσφύγων
25. Afghan Migrants & Refugees Community in Greece
26. Kosmos xoris polemous kai via
27. LGBT Refugee Group
28. Melissa network - Migrant’s Women Network in Greece
29. METAdrasis
30. LGBTQI+ Employment Support Group
31. OLKE - Lesbian & Gay Community of Greece
32. Olympic Truce
33. Federation of Albanian Communities in Greece
34. Organization EARTH 
United African Women Organization Greece
  1. Cultural Centre African Arts and Cultures - ANASA
  2. Multicolor Schools
  3. SKEP- Association of Social Responsibility for Children and Youth
  4. Nigerian Women Organisation of Greece
  5. SYNOIKO Koin.S.Ep. Integration of Special Groups
  6. Integration Council of Migrants - City of Athens
  7. Integration Council of Migrants - City of Piraeus
  8. Social Workers Network in Greece - SKLE
  9. Transgender Association in Greece - SYD
  10. News for Special Education
  11. Technodromo
  12. ACSAR Foundation
  13. Athens Pride
  14. Campfire Innovation
  15. Colour Youth - Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας
  16. Connect Athens
  17. Cosmos of Culture
  18. EGAM (European Grassroots Anti-racist Movement)
  19. ELIX - Conservation Volunteers Greece
  20. ENAR European Network Against Discrimination
  21. Equal Society
  22. European LGBT Police Association
  23. FARE network
  24. Generation 2.0 for Rights, Equality & Diversity
  25. GOLDEN DAWN WATCH
  26. Hands-Up Agency
  27. Hestia FC
  28. HumanRights360o
  29. HYP - Hellenic Youth Participation
  30. Inter alia Project - Civic Society Meeting Point
  31. KMOP Family and Childcare Centre
  32. Make space for one more woman
  33. PRAKSIS
  34. Proud Seniors Greece
  35. PROUD LIFE - LGBTQI+
  36. RAINBOW FAMILIES - Οικογένειες Ουράνιο Τόξο
  37. Red Umbrella Athens
  38. Vana Ba Afrika
  39. Victoria Square Project
  40. We need books
  41. Welcommon
  42. Zagel Ομάδα Προσφύγων
  43. UNITED for Intercultural Action
Political parties​ are represented by:● Georgiou Anastasia, coordinator in the division of Migrant and Refugee Policy, Movement of Democratic Socialists
● Zontirou Eleni, president of the 6th District of Municipality of Athens, coordinator in division of social rights and services, Movement Democratic Socialists
  • ●  Kouneva Konstantina, MEP Syriza
  • ●  Lampsa Polina, head of department of foreign policy, Movement Democratic Socialists
  • ●  Margaritis Theodoros, Secretary of Human Rights and Migration Division KINAL
  • ●  Lefteris Papagiannakis, Vice Mayor in the Municipality of Athens, President of the Integration Council of Migrants of the Municipality of Athens
● Sarris Manolis, Member of Central Committee of SYRIZA, Coordinator of Migrant and Refugee department● Stamatis Georgios, Secretary of Social Networks and Special Population Groups of New Democracy
  • ●  Eleni Stavrou, Women`s Network of Socialist Democrats Movement
  • ●  Maria Stratigaki, Vice Mayor of Social Solidarity and Welfare of the Municipality of Athens
  • ●  Pavlos Christidis, Press Officer KINAL
  • ●  Vasilis Chronopoulos, Member of the Department of Human Rights and Migration Policy KINAL