Παρασκευή 17 Μαΐου 2019

Ποιος ήταν ο Ζακ― Η μητέρα, οι φίλοι, η Διεθνής Αμνηστία #Justice4ZakZackie


Σήμερα 17 Μαΐου η υπόθεση του Ζακ αποτελεί την κεντρική υπόθεση που θα αναδείξουν τα τμήματα της Διεθνούς Αμνηστίας  σε όλο τον κόσμο, στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας κατά της Ομοφοβίας και της Τρανσοφοβίας  με υλικό που δημιουργήθηκε ειδικά για την συγκεκριμένη μέρα. 
Μα ποιός ήταν ο Ζακ; Όλη η Ελλάδα, ο κόσμος όλος ίσως, έχει δει το θάνατό του κι έχει υπ όψιν συκοφαντίες και αυθαιρεσίες που βιάστηκαν να επαναλάβουν ΜΜΕ και άσχετοι. Κάποιοι από εμάς έτυχε να τον έχουμε γνωρίσει ξέραμε πόσο έξω έπεφταν οι περιγραφές (σκόπιμα ή όχι).  Όποιος κι αν ήταν, ό,τι κι αν ήταν, το δημόσιο λυντσάρισμα δε γίνεται να δικαιολογηθεί κι η τιμωρία, όλης της ομάδας των δολοφόνων πρέπει να είναι αυστηρή και παραδειγματική.  
Όμως ο Ζακ, η Zackie, είναι σύμβολο.
Ποια ήταν- ποιος ήταν;
Φέρνω κείμενa (μιλούν η Μητέρα, ο συγκάτοικος), σχόλια και video στο οποίο μιλά ο ίδιος ο Ζακ και εικόνες. Πάνω, διαλέγω μια προσωπική, με το Σνούπη το σκυλάκι του που λάτρευε.


👏 Για την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφοβίας και της Τρανσφοβίας, η μητέρα του Ζακ, Ελένη Κωστοπούλου, έγραψε και μας έδωσε ένα κείμενο στο πλαίσιο της παγκόσμιας εκστρατείας της Διεθνούς Αμνηστίας.
👩 Η Ελένη είναι μητέρα τριών γιών, που δούλεψε σχεδόν σε όλη τη ζωή της ως δασκάλα. Δίδαξε στα παιδιά της να είναι ευγενικά, να δείχνουν σεβασμό και να σκέφτονται τους άλλους ανθρώπους. Πιστεύει ότι η αγάπη και η ελευθερία επιλογής αποτελούν υπέρτατες αξίες.
❤️ Ευχαριστούμε θερμά την Ελένη, και την οικογένεια του Ζακ, για αυτή τη συγκλονιστική καταγραφή συναισθημάτων, και του αγώνα που δίνουν. Για αυτή την πανέμορφη ζωγραφιά του ποιος ήταν ο Ζακ, που μας γεμίζει δύναμη και σθένος, για να συνεχίσουμε τον αγώνα με αίτημα την απόδοση δικαιοσύνης για τον θάνατό του, μέχρι το τέλος.
🗜 Το κείμενο δημοσιεύεται σήμερα στην Ελλάδα στη HuffPost Greece, και μπορείτε να δείτε και το αγγλικό στη HuffPost εδώ:  https://bit.ly/2JLY1xM
✍️ Υπογράψτε την έκκληση της εκστρατείας: https://www.amnesty.gr/…/21847/dikaiosyni-gia-ton-zak-zackie

Η Μητέρα
#Justice4ZakZackie
Τα δύο άτομα που ξυλοκόπησαν τον γιο μου μέχρι θανάτου είναι ελεύθερα. Είναι στο σπίτι τους με τις οικογένειές τους, συνεχίζουν με τις ζωές τους. Όσο για μένα και την οικογένειά μου, πηγαίνουμε σε έναν τάφο για να είμαστε κοντά στον γιο μας, μιλάμε μαζί του στα όνειρά μας.
Ο Ζακ Κωστόπουλος, queer ακτιβιστής, drag καλλιτέχνης και υπερασπιστής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την Ελλάδα, χτυπήθηκε βίαια από δύο άνδρες μετά την είσοδό του σε κοσμηματοπωλείο στο κέντρο της Αθήνας πέρσι. Μετά την επίθεση, ένα βίντεο έδειχνε την αστυνομία να επιχειρεί βίαια να συλλάβει τον Ζακ ενώ πέθαινε πεσμένος στο έδαφος. Σύμφωνα με την εγκληματολογική έκθεση, ο Ζακ πέθανε από τα πολλαπλά τραύματα που υπέστη.
Ο τραγικός θάνατος του Ζακ καταρράκωσε την οικογένειά του, τους φίλους και τις φίλες του και την ευρύτερη κοινότητα ανθρώπινων δικαιωμάτων στην Ελλάδα. Σε μια συγκινητική αφήγηση, η μητέρα του, Ελένη Κωστοπούλου, αποκαλύπτει πώς αντιμετωπίζει το θάνατο του Ζακ και γιατί είναι αποφασισμένη να επιδιώξει την απόδοση δικαιοσύνης για τον γιο της.
Η Ελένη είναι μητέρα τριών γιών, που δούλεψε σχεδόν σε όλη τη ζωή της ως δασκάλα. Δίδαξε στα παιδιά της να είναι ευγενικά, να δείχνουν σεβασμό και να σκέφτονται τους άλλους ανθρώπους. Πιστεύει ότι η αγάπη και η ελευθερία επιλογής αποτελούν υπέρτατες αξίες. Η Ελένη είναι η μητέρα του ακτιβιστή Ζακ Κωστόπουλου:
Ο Ζακ ήταν ο πρωτότοκός μου. Ήταν ένα λαμπρό γλυκό μικρό αγόρι που φώτιζε τη ζωή μου σαν ένα τεράστιο αστέρι. Τον έλουζα με την αγάπη και τη φροντίδα μου. Συνήθιζε να κρατά το αγαπημένο του λούτρινο ζωάκι, τον πίθηκό του, και πάντα να χαμογελά.Καθώς μεγάλωνε, μπορούσα να δω καθαρά πόσο ευγενικός και συμπονετικός ήταν. Ποτέ δεν τον άκουσα να λέει κακή λέξη σε κανέναν, και καταλάβαινε τα συναισθήματα των ανθρώπων και τους συμπονούσε.Στην πέμπτη τάξη, ο δάσκαλός του μου είπε ότι ο Ζακ ήταν ο μοναδικός μαθητής που έκανε παρέα με ένα ξένο αγόρι που είχε έρθει στην τάξη. Ανέπτυξε μια καλλιτεχνική πλευρά, αγαπούσε τον χορό και άκουγα συχνά την τραγουδιστή φωνή και τα χορευτικά του βήματα στο δάπεδο του υπνοδωματίου.
Έπειτα, ενηλικιώθηκε και άρχισαν οι μάχες του. Ο Ζακ ήταν περήφανος για το ποιος ήταν, αλλά σύμφωνα με τα πρότυπα κάποιων ανθρώπων, έβγαινε έξω από τις νόρμες. Κλήθηκε να αντιμετωπίσει την απόρριψη, τη βία και τις προκαταλήψεις λόγω των επιλογών του. Αλλά αποφάσισε να αντισταθεί, να υπερασπιστεί όχι μόνο τον εαυτό του, αλλά και όλους τους καταπιεσμένους ανθρώπους. Άκουγε τις ιστορίες τους, τους ενθάρρυνε, τους βοηθούσε και διαδήλωνε μαζί τους.
Ο Ζακ ήταν ένας γενναιόδωρος, ανιδιοτελής άνθρωπος. Μοιραζόταν ό, τι είχε με τους άλλους, δεν απογοήτευε ποτέ κανέναν, ήταν εκεί όταν τον χρειάζονταν. Ανακοίνωσε στον κόσμο ότι ήταν οροθετικός, εκθέτοντας τον εαυτό του με σκοπό να βοηθήσει άλλους και άλλες που είχαν το ίδιο πρόβλημα. Ήθελε όλοι να γνωρίζουν και να εκπαιδεύονται, να τους προσφέρει ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.
Ο πατέρας του Ζακ συχνά του έλεγε: «Δεν πρόκειται να αλλάξεις τον κόσμο». Αλλά είμαι σίγουρη ότι ο Ζακ πίστευε ότι θα μπορούσε να το κάνει - ή τουλάχιστον να προσπαθήσει. Το χρωστούσε στον εαυτό του και στους συνανθρώπους του.
Στη συνέχεια, δεχτήκαμε μια κλήση στη μέση της νύχτας. Μια κλήση που έκανε τον κόσμο μου να καταρρεύσει και να διαλυθεί. Ο Ζακ ήταν νεκρός. Δεν μπορούσα να το πιστέψω. Δεν θα το δεχόμουν. Ήταν αδύνατο. Ήταν φρικτό. Οι ειδήσεις άρχισαν να περιγράφουν μια υποτιθέμενη ληστεία, εθισμό στα ναρκωτικά, μια ανάγκη για κλοπή, έναν διαφορετικό άνθρωπο. Και έπειτα εικόνες βίας, μίσους, σκοτωμού, δολοφονίας.
Μέρα με τη μέρα, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και η αστυνομία απεικόνιζαν τον Ζακ ως κάτι που δεν ήταν. Ήταν εύκολο να το κάνουν, ήταν προς όφελός τους, ήταν κάλυψη για τις πράξεις τους. Αρνήθηκα να πιστέψω οτιδήποτε από αυτά. Γνώριζα τον γιο μου. Ποτέ δεν είχε βλάψει κανέναν. Γνωρίζω επίσης ότι η αλήθεια δεν τρέχει ποτέ, απλώς περπατάει. Στο τέλος, όλα τα ψέματα και οι ψευδείς κατηγορίες τους διαλύθηκαν. Όλος ο κόσμος είδε ποιος ήταν ο Ζακ - μέσω των πράξεών του, των γραπτών του, των εικόνων του, των παραστάσεων του.
Στο μεταξύ, συγκλονίστηκα από την υποστήριξη χιλιάδων ανθρώπων που συγκεντρώθηκαν και διαδήλωσαν σε όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη για να ζητήσουν δικαιοσύνη για τον Ζακ. Έμεινα έκπληκτη από τον αριθμό των ατόμων που τον είχαν γνωρίσει, τον είχαν αγαπήσει και τους είχε αγγίξει η προσωπικότητά του. Συγκινήθηκα από την αγάπη και τον σεβασμό τους γι’ αυτόν, καθώς μοιράζονταν ιστορίες για το πώς τον συνάντησαν ή για όσα είχε κάνει για αυτούς.
Τα δύο άτομα που ξυλοκόπησαν τον γιο μου μέχρι θανάτου είναι ελεύθερα. Είναι στο σπίτι τους με τις οικογένειές τους, τρώνε μαζί, γελούν, συνεχίζουν με τις ζωές τους. Οι αστυνομικοί που είναι ύποπτοι για συμμετοχή στη δολοφονία του Ζακ είναι επίσης ελεύθεροι. Το Τμήμα Εσωτερικών Υποθέσεων τους έχει επιβάλει κυρώσεις που δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί.
Όσο για μένα και την οικογένειά μου, πηγαίνουμε σε έναν τάφο για να είμαστε κοντά στον γιο μας, μιλάμε μαζί του στα όνειρά μας... πρέπει να συνεχίσουμε να ζούμε και να διαχειριστούμε αυτή την τεράστια απώλεια.
Τώρα η οικογένειά μου περιμένει τη δικαιοσύνη, την εξιλέωση. Είναι καθήκον μας, ως οικογένεια του Ζακ, να συνεχίσουμε τον αγώνα, να διασφαλίσουμε ότι κάθε ανθρώπινη ζωή θα εκτιμάται και θα αντιμετωπίζεται με σεβασμό, και ότι όλοι θα πληρώνουν για τα λάθη τους, για όσα έκαναν και όσα δεν έκαναν.
Υπάρχει μια εικόνα του Ζακ με ανοιχτά χέρια και ένα σύμβολο μπροστά στο στήθος του που γράφει «δωρεάν αγκαλιές». Αυτός ήταν ο Ζακ. Είχε μια μεγάλη καρδιά, μια μεγάλη αγκαλιά που τους χωρούσε όλους/ες και όλα.


Ο Συγκάτοικος
Ilias Parvus Princeps Gkionis
#ΑντιοΖαχαρίαΜας
Σε είχα ακούσει χρόνια πριν όσο ήμουν στην Καλαμάτα.... Και σαν Ζακ αλλά και σαν Zackie Oh...
Ενεργός ακτιβιστής χρόνια στο κίνημα, καλλιτέχνης, αρθρογράφος, ηθοποιός και Ντραγκ περφορμερ...
Όταν ήρθα στην Αθήνα για πρώτη φορά σε ανά από τα πάρτυ σε είδα στην σκηνή ήσουν η Zackie τόσο δυναμική, σκληρή, γοητευτική με τσαγανό και πυγμή, ήρθα να σου πω πόσο σε θαυμάζω και ντραπηκες σαν μικρό παιδάκι τα είπαμε λίγο και μετά έφυγες...
Ένα βράδυ εκεί που καθόμουν μέσα στην απελπισία μου και χαζευα δέχτηκα ένα μήνυμα...
'' Hello αγάπη τι κάνεις? Έχεις βρει που να μεινεις?? Αν όχι, έχω εγώ χώρο στο σπίτι αλλά και εγώ θέλω να φύγω, οπότε αν θες έλα να μεινεις εδώ για την ώρα και μετά το βλέπουμε και μαζί, αν τα πάμε καλά στην συγκατοίκηση, να βρούμε μαζί ένα νέο σπίτι... Και εννοώ με δωμάτιο δικό σου, δεν θα είμαστε στριμωχτα, είναι μεγάλο το σπίτι.. Έλα όποτε θες και τώρα αν είναι... '' 
Δεν με ήξερες καν και αυτά ήταν τα πρώτα λόγια που μου είπες... 
Ήρθα στο σπίτι άνοιξε η πόρτα και σε είδα... Ένα απλό αγόρι, τόσο ντροπαλό που ούτε καν με κοιτούσες, φορούσες ένα τζιν και ένα κοντομάνικο.. Κοιτάζοντας το πάτωμα και εγώ τα τέλεια γυαλιστερά σγουρά μαλλιά σου... 
Πετάχτηκε και ο Σνούπι όλο χαρά και ναζί... 
Κάτσαμε τα είπαμε κάναμε ένα τσιγάρο, μου έδειξες το δωμάτιο μου και το σπίτι και με άφησες να ηρεμήσω... 
Από τότε ξεκίνησε το ταξίδι μας, μαζί στα δύσκολα μαζί και στα εύκολα... 
Μετακόμιση στην μετακόμιση... 
Ποτά, ξενύχτια, σόου... Ήσουν για μένα μάνα, πατέρας, αδελφή.... 
Πάντα μου έλεγες να προσέχω γιατί ο κόσμος δεν είναι όπως φαίνεται και ξέρεις εσύ τόσα χρόνια στο κουρμπέτι... 
Ένιωθες ασφάλεια στην πλατεία Αμερικής γιατί με τόσους πρόσφυγες και αλλοδαπούς στην γειτονιά να έχουν πάντα το νου τους, ήταν πάντα ασφάλεια για σένα.. Και είχες δίκιο το ίδιο ήταν και για μένα αργότερα... 
Στα πρώτα μου γενέθλια στην Αθήνα έγινες η Drag mama μου με παρουσίασες στο κοινό όλο χαρά και καμάρι και έτσι έγινα η κόρη σου ή GingerEla... 
Αλλοτε αντιστρεφονταν οι ρολόι και ήμουν εγώ ή μάνα και εσύ ή κόρη και πάλι ξανά... 
Πάντα είχες λίγα ρούχα γιατί προτιμούσες να ψωνίζεις για την Zackie Oh ρούχα και καλλυντικά πάρα για τον Ζαχαρία...
Ετσι σε φώναζα κάποιες φορές και δεν σου άρεσε αλλα ήταν τόσο όμορφο το Ζαχαρίας... 
Σε παρακαλούσα να βάζεις τα ρούχα μου που είχα τόσα και εσύ πάνταε ρωτούσες πριν βάλεις το οτιδήποτε, πότε δεν ακουμπούσες ούτε το ποτήρι μου αν δεν με ρωτούσες πρώτα... 
Όταν δεν ήμουν καλά μου έλεγες αστεία και χαβαλεδιαζαμε για να μου φτιάξεις το κέφι και πάντα το κατάφερνες... 
Έφυγες πολύ άδικα γαμωτο... 
Όλα αυτά τα χρόνια παλευες με θεούς και δαίμονες... 
Τελευταία τα είχες καταφέρει γαμωτο και αυτό είναι ακόμα πιο άδικο...
Έκανες νέα αρχή, προσεχές τις εξετάσεις σου, και είχες αρχίσει να μπαίνεις σε μια ρουτίνα... 
Έφυγες άδικα αλλά ακόμα και με το θανατο σου έκανες ακόμα ένα καλό... 
Και όπως πάντα έλεγες... Ο θάνατος σου θα μείνει στην ιστορία... Έγινε σκάνδαλο και όχι απλά ένας θανάτουλης... Έτσι έλεγες πάντα θα φύγεις με θεαματική έξοδο...
Ετσι και έκανες... 
Δικαιοσύνη θα αποδώθει να είσαι σίγουρος... 
Γλέντα τους νέους σου φίλους όπου κι αν εισαι και θα τα ξαναπούμε.... 
Φιλιά αγάπη....





Paola Revenioti
Κανεις δεν πιστεύει ότι ο δολοφονημένος Ζακ κρατούσε μαχαίρι μέρα μεσημέρι και ποσο μάλλον ένα πρόσωπο σαν και αυτόν για να ληστέψει ένα κοσμηματοπωλείο μέσα σε τόσο κόσμο
Οτι και να ισχυρίζεστε είστε ψεύτες και θέλετε να κουκουλώσετε το έγκλημα

Κυρία Τατιάνα πού είδατε πως εισέβαλε σε κοσμηματοπωλείο οπλισμένος με μαχαίρι; Σας το πε ο ιδιοκτήτης που πήγε στο περίπτερο για εφημερίδα;

Eγώ όταν έκανα ευθανασία στο γάτο μου ήμουν άρρωστη 3 μέρες,ο άλλος σκότωσε το Ζακ κι αμέσως έδωσε συνέντευξη στα κανάλια.
Θα μας φάνε οι κτηνάνθρωποι,καμία τύχη δεν έχουμε.


Daphne Chronopoulou 
πρεζάκια, πούστηδες, οροθετικοί και κάθε είδους ασθενείς, διαφορετικοί κι αλλιώτικοι που οι κύριοι που κλωτσούν πτώματα μάς θέλουν στον Καιάδα και στήνουν το χιτλερικό αφήγημα ότι εμείς κυριαρχούμε γι αυτό πάει η ζωή χάλια στο χωριό τους.









 ______________________________
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
To blog  του Ζακ: http://diekdikw.gr/blog/zak-kostopoulos


Και επειδή πολλά έγιναν παρουσία της ομάδας ΔΙΑΣ θυμίζω κι αυτό:


 @justice4zak



Δευτέρα 13 Μαΐου 2019

#eurovision 2019: το ματωμένο Τεχνοξέπλυμα του Ισραήλ [μποϋκοτάρουμε, απέχουμε, υπογράφουμε]



Σίγουρα δεν είμαι το κατάλληλο πρόσωπο να μιλήσω για τη Εurovision και όχι από σνομπισμό για το κιτς του θεάματος ούτε επειδή πλήττω με τέτοιου είδους φιέστες αλλά επειδή πιστεύω ότι εξ ορισμού στην Τέχνη δεν είναι δυνατόν να διαγωνίζεσαι. 
Με το έργο Τέχνης συντελείται ένα μυστήριο κι είναι απολύτως υποκειμενικό τι αγγίζει τον καθένα. Η τεχνική κατάρτιση είναι βέβαια αναγκαία μα αν μιλάμε για επαγγελματίες εννοείται ότι έχει κατακτηθεί. Από κει και πέρα δεν είναι καλύτερος ο χορευτής που πηδά ψηλότερα ούτε μετρούν στη ζωγραφική τα τετραγωνικά εκατοστά των έργων.
Οι κριτές αυθαιρέτως κρίνουν όσο για το κοινό είναι απολύτως προβλέψιμα τα γούστα του από τη στιγμή της επιλογής των άλφα τάξης και ηλικίας και μόρφωσης ανθρώπων και όχι των βήτα.

Είναι ωραίες οι τιμές και αναγκαίες. Αλλά ο καλλιτέχνης κρίνεται επί συνόλω και το έργο παίρνει αμέτρητες μορφές και χρόνια για να αποτιμηθεί.

Αυτοί είναι οι λόγοι που ως τώρα ποτέ δεν έχω γράψει λέξη για Διαγωνισμούς Τραγουδιού με  ή χωρίς φτερά και πούπουλα.
Φέτος, δυστυχώς, οφείλω να μιλήσω. Διότι η φιέστα πρόκειται να διεξαχθεί σε τόπο αδικίας και σφαγών, τόπο  απάνθρωπης καταπίεσης, κι είναι ντροπή και αίσχος να δεχόμαστε η Τέχνη να νομιμοποιεί το έγκλημα.

Δεν είμαι μόνη. Καλλιτέχνες  έχουμε υπογράψει εναντίον της παρουσίας   των συναδέλφων μας στο Ισραήλ. Επίσης ενώ, ως κιτς και camp, η Eurovison αγαπιέται συμβολικά από τη gay κοινότητα, φέτος λοατ+ οργανώσεις όπως της Βαρκελώνης δήλωσαν ότι θα απέχουν.

Όταν πέρσι κέρδισε στο διαγωνισμό το ισραηλινό νούμερο, το Ισραήλ είχε ανακοινώσει ότι η επόμενη τελετή θα γινόταν στην Ιερουσαλήμ μα ευτυχώς η οργάνωση της Eurovision επενέβη και τελικά θα γίνει στο Τελ Αβίβ. Πάλι καλά αλλά δεν αρκεί. 
Το τεχνοξέπλυμα δεν είναι καινούργιο κόλπο.

Με λύπη βλέπω γνωστούς δημιουργούς να έχουν δεχθεί να παρουσιάσουν (Καπουτζίδης) ή να συμμετέχουν με νούμερο (Madonna).
Για τον Καπουτζίδη δεν έχω πληροφόρηση μα η πίεση στην ελληνίδα τραγουδίστρια είναι τεράστια.  Στη Μαντόνα επίσης, μια και τώρα μόλις παρουσίασε τη  νέα της δημιουργία, τη Madame X, μια περσόνα της η οποία αυτοπροσδιορίζεται και ως "freedom fighter"  μάχεται δηλαδή για την ελευθερία. 
Δηλαδή  «οι Παλαιστίνιοι λοιπόν δε μετράνε», όπως σχολιάζουν αντιστασιακοί ισραηλινοί.


Σας φέρνω εικόνες, μιμίδια , σκίτσα του Latuff και μπάνερς και άρθρα, τις λίστες πανεπιστημιακών και καλλιτεχνών (μέσα κι εγώ) με σύνδεσμο για να υπογράψετε,  ανοιχτή επιστολή στην τραγουδίστρια που μάς εκπροσωπεί + απάντησή της, πληροφορίες και συνδέσμους και, αν ακόμα νομίζετε ότι η Eurovision δεν έχει σχέση με τον πολιτική σας έχω συνδέσμους ξεστραβώματος, συνδέσμους Ισραηλινών.








Περισσότερες από 60 οργανώσεις queer και trans από σχεδόν 20 χώρες σε όλη την Ευρώπη και εκτός Ευρώπης, καλούν τις παγκόσμιες κοινότητες ΛΟΑΤΚΙ+ να μποϊκοτάρουν τον διαγωνισμό τραγουδιού Eurovision του 2019 στο Ισραήλ.
Οι υπογράφοντες καταδικάζουν την «επαίσχυντη» προσπάθεια ξεπλύματος (pink washing) του Ισραήλ να χρησιμοποιήσει τον διαγωνισμό τραγουδιού της «Eurovision» – που έχει μεγάλη απήχηση στις κοινοτήτων ΛΟΑΤΚΙ+, για να «αποσπάσει την προσοχή από τα εγκλήματα πολέμου εναντίον των Παλαιστινίων και «να προωθήσει την ατζέντα του με την κυνική εκμετάλλευση των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων προσπαθώντας να αποσπάσει την προσοχή από την κατοχή, την αποικιοκρατία και το απαρτχάιντ».
Η δήλωση, που ξεκίνησε από παλαιστινιακές queer ομάδες, υπενθυμίζει την Εξέγερση του Στόουνγουολ το 1969, και συμβολίζει την αντίσταση των ΛΟΑΤΚΙ+ κατά της καθημερινής παρενόχλησης και της βίας, παράλληλα με τους δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιους στη Γάζα που διαδηλώνουν στα πλαίσια της Μεγάλης Πορείας της Επιστροφής, μετά από δεκαετίες βίαιης καταπίεσης και άρνησης των θεμελιωδών δικαιωμάτων τους από το Ισραήλ.
Από τον περασμένο Μάρτιο, οι ισραηλινοί ελεύθεροι σκοπευτές πυροβόλησαν και σκότωσαν περισσότερους από 200 άοπλους Παλαιστίνιους που συμμετείχαν στις διαμαρτυρίες στη Γάζα, τραυμάτισαν 18.000 και άφησαν πολλούς με καθοριστικές για τη ζωή τους αναπηρίες. Η Διεθνής Αμνηστία τις χαρακτήρισε ως «σκόπιμες προσπάθειες για αφαίρεση ζωής ή ακρωτηριασμό».
Το Ισραήλ πραγματοποίησε εορταστική συναυλία με τη νικήτρια της Eurovision 2018, Νέτα Μπαρζιλάι, το βράδυ της πιο θανατηφόρας ημέρας των διαδηλώσεων διαμαρτυρίας στη Γάζα, όταν οι ισραηλινές δυνάμεις σφάγιασαν 62 αμάχους Παλαιστίνιους. Ο Νετανιάχου ονόμασε τη Μπαρζιλάι «καλύτερη πρέσβειρα του Ισραήλ».
Οι υπογράφοντες καλούν επίσης για μποϊκοτάζ του Pride στο Τελ Αβίβ που υποστηρίζεται από την κυβέρνηση του Ισραήλ, και δηλώνουν ότι «με την προώθηση της Eurovision παράλληλα με το PRIDE του Τελ Αβίβ το Ισραήλ σκοπεύει να αποκομίσει τα μέγιστα οφέλη από ένα ολόκληρο μήνα ξεπλύματος των εγκλημάτων του».
Στους υπογράφοντες περιλαμβάνονται οι Παλαιστινιακές συλλογικότητες: al-Qaws για τη Σεξουαλική και Φυλετική Ποικιλομορφία στην Παλαιστινιακή κοινωνία, το Pinkwatching Israel, το Φεμινιστικό Κέντρο για τη Σεξουαλική και Εμφυλη Ελευθερία Aswat, η Εθνική Επιτροπή ΛΟΑΤ για το UNISON, ένα από τα μεγαλύτερα συνδικάτα του Ηνωμένου Βασιλείου, οι ομάδες ACT UP στη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, η Panteras Rosa στην Πορτογαλία, περισσότερες από 20 ομάδες queer και trans στο ισπανικό κράτος και την Ιταλία, το Gay Liberation Network, η Μεθοδιστική Ομοσπονδία για την Κοινωνική Δράση και η Ομάδα Queer της Εβραϊκής Φωνής για την Ειρήνη της Νέας Υόρκης, στις ΗΠΑ.
Η δήλωση των ομάδων ΛΟΑΤΚΙ+ ακολουθεί ένα μεγάλο κύμα υποστήριξης στο παλαιστινιακό κάλεσμα για το #BoycottEurovision2019 στο Ισραήλ, συμπεριλαμβανομένων καλλιτεχνών, πρώην νικητών της Eurovision, διαγωνιζομένων και παρουσιαστών, πολιτικών και συνδικαλιστικών οργανώσεων. Δεκάδες χιλιάδες έχουν υπογράψει μια επιστολή που προτρέπει για μποϊκοτάζ της Eurovision και η βρετανική μπάντα The Tuts έχει αρνηθεί την πρόσκληση για να παρακολουθήσει τον διαγωνισμό της Eurovision στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο Haneen Maikey, διευθυντής του AlQaws για τη Σεξουαλική και Έμφυλη Ποικιλομορφία στην Παλαιστινιακή Κοινωνία, σχολίασε:
«Ως Παλαιστίνιοι, είμαστε ενθουσιασμένοι από τον αυξανόμενο αριθμό των κοινοτήτων ΛΟΑΤΚΙ+ που παίρνουν θέση εναντίον της ατζέντας ξεπλύματος του Ισραήλ, σε μια αληθινή έκφραση αποτελεσματικής αλληλεγγύης».
Οι κοινότητες των ΛΟΑΤΚΙ+ αρνούνται να επιτρέψουν το κίνημα απελευθέρωσης των queer και trans να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης του ισραηλινού κατοχικού καθεστώτος καταπίεσης, ως ένα προοδευτικό προπέτασμα καπνού που θα αποκρύψει τη βίαιη καταπίεση των Παλαιστινίων. Οι ίδιοι δηλώνουν: «Τα δικαιώματά μας είναι αδιαίρετα από τα δικαιώματα όλων των καταπιεσμένων κοινοτήτων».
Η συμμετοχή και η προώθηση της έκκλησης για μποϊκοτάζ της Eurovision 2019 στο Ισραήλ και του Pride του Τελ Αβίβ θα συμβάλλουν στην καταδίκη της προσπάθειας της ισραηλινής κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει τα δικαιώματα των queer ως εργαλείο δημοσίων σχέσεων για την απόκρυψη των εγκλημάτων της κατά των Παλαιστινίων. Θα είναι ένα χτύπημα στην αποτρόπαιη στρατηγική του ξεπλύματος των εγκλημάτων της για τη διατήρηση του καθεστώτος του απαρτχάιντ και της δεκαετούς αποικιοκρατίας και κατοχής της Παλαιστίνης.
Για τον πλήρη κατάλογο των υπογραφόντων, ανατρέξτε στον ιστότοπο Pinkwatching Israel.
Για να προσθέσετε υπογραφές στις ομάδες LGBTQIA, συμπληρώστε αυτήν τη φόρμα.
Η παλαιστινιακή εκστρατεία για το ακαδημαϊκό και πολιτιστικό μποϊκοτάζ του Ισραήλ (PACBI) ξεκίνησε το 2004 για να συμβάλει στον αγώνα για την παλαιστινιακή ελευθερία, τη δικαιοσύνη και την ισότητα. Το PACBI υποστηρίζει το μποϊκοτάζ των ισραηλινών ακαδημαϊκών και πολιτιστικών ιδρυμάτων, δεδομένης της βαθιάς και συνεχιζόμενης συνενοχής τους στην άρνηση των Παλαιστινιακών δικαιωμάτων από το Ισραήλ, όπως ορίζεται στο διεθνές δίκαιο. Επισκεφθείτε το PACBI στη διεύθυνση https://bdsmovement.net/pacbi και ακολουθήστε μας στο Twitter @PACBI



news247 04 Μαΐου 2019 08:09
Το γεγονός ότι ο φετινός διαγωνισμός της Eurovision θα διεξαχθεί στο Τελ Αβίβ του Ισραήλ έχει προκαλέσει κύματα αντιδράσεων και οι εκκλήσεις για μποϊκοτάζ ολοένα και πληθαίνουν. 
Χιλιάδες πολίτες, αλλά και διάσημοι καλλιτέχνες όπως ο Brian Eno, Roger Waters, Ken Loach κ.ά,έχουν υπογράψει στο κάλεσμα του διεθνούς κινήματος BDS (παγκόσμιο κίνημα για καμπάνιες μποϊκοτάζ απόσυρσης επενδύσεων και κυρώσεων κατά του Ισραήλ, και στον αγώνα των Παλαιστινίων για Ανθρώπινα Δικαιώματα). Μάλιστα, ένας από τους γνωστότερους καλλιτέχνες που συμμετέχει στο κίνημα αυτό, ο Roger Waters, δημοσίευσε βίντεο που απευθύνεται προς την Κατερίνα Ντούσκα την οποία καλούσε να μην συμμετάσχει στη φετινή Eurovison. 
Παράλληλα , η ελληνική πρωτοβουλία για το BDS έχει διοργανώσει την Κυριακή 5 Μαΐου στο Gagarin μεγάλη συναυλία με τίτλο "Φέτος δεν πάμε Eurovision- στηρίζουμε Παλαιστίνη" με τη συμμετοχή πολλών συγκροτημάτων αλλά και stand up comedians. Ανάμεσα στους καλλιτέχνες θα ακουστούν οι: Σπύρος Γραμμένος, Γιάννης Μπιλίρης & Πλαν Μπι, Υπόγεια Ρεύματα, Lost Bodies, MC Yinka κ.ά. 
Μέσα σε όλα αυτά τα ονόματα έρχεται να προστεθεί άλλο ένα. 
Το όνομά του : Τάσος Μόρφης 
Η ιδιότητά του: Δημοσιογράφος 
Ο Τάσος Μόρφης ενώνει όλες τις σκέψεις και τα επιχειρήματα όσων μποϊκοτάρουν τη φετινή Eurovision σε μία ανοιχτή επιστολή προς την Κατερίνα Ντούσκα:
"What you waiting for, what you waiting fo-or, what you waiting for? 
Αγαπητή Κατερίνα,
λέγομαι Τάσος Μόρφης και είμαι ρεπόρτερ. Είμαστε συνομήλικοι οπότε επίτρεψε μου να σου μιλήσω στον ενικό αν και δεν έχουμε γνωριστεί. 
Θέλω να σου ζητήσω συγγνώμη που δεν σε ήξερα πριν την Eurovision γιατί έχεις πολύ ταλέντο, άκουσα την μουσική σου, είδα την δουλειά σου. Συγχαρητήρια. Για αυτό σε παρακαλώ δες την επιστολή μου σαν fan mail επειδή όντως μου άρεσε αυτό που έκανες. Σου γράφω χωρίς να θέλω να σε πατρονάρω, σου γράφω απλά γιατί ανήκουμε στην ίδια γενιά χωρίς ωστόσο εγώ να έχω κανένα καλλιτεχνικό ταλέντο.
Σου γράφω γιατί είδα αυτή τη φωτογραφία τυχαία στο ίντερνετ. Πρώτα την διπλο-τριπλοεπιβεβαίωσα γιατί κυκλοφορούν πολλά fake news εκεί έξω. Η φωτογραφία με σόκαρε. Είναι σαν γυρίσματα από Δόγμα 95 μόνο που εδώ βλέπουμε δόγμα του Άπαρτχαϊντ που έχει επιβάλλει το Ισραήλ στην Παλαιστίνη εδώ και δεκαετίες.
Τι βλέπουμε; Βλέπουμε τον 16χρονο Osama al-Badr που τρέχει να αποδράσει από τον Ισραηλινό στρατό. Χτες. Κάπου κοντά στη Βηθλεέμ. Όπως βλέπεις Κατερίνα ο Osama είναι δεμένος πισθάγκωνα και με τα μάτια του επίσης δεμένα. Για να τον σταματήσουν θα τον πυροβολήσουν. Από πίσω. 
There’s nothing more to say to back it up when I’munafraid, I‘ve lost enough 
Go on, hold on for dear life
Cause I won’t hide it I can’t fight this
Burning feeling inside 
Επειδή είσαι καλλιτέχνης, δεν βλέπεις σε αυτή τη φωτογραφία μια αλληγορία; Δεν σε σοκάρει να πας σε μια χώρα που λίγα χιλιόμετρα μακριά από εκεί που θα τραγουδάς και θα εξυψώνεις την τέχνη σου κάποιοι δεν θα έχουν δικαίωμα ούτε να σε ακούσουν γιατί δεν έχουν ηλεκτρικό από το απόγευμα και μετά; 
Και δεν είναι ο Osama της φωτογραφίας, είναι δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι που έχουν τραυματιστεί ή δολοφονηθεί από τον Στρατό κατοχής. Θα μου πεις τι μας νοιάζει εμάς που είμαστε τόσα χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά; Ε λοιπόν σου αρέσουν τα νησιά μας; Εμένα πολύ, και σε ποιόν δεν αρέσουν; Ε λοιπόν σκέψου ένα νησί με την έκταση της Καρπάθου που πάνω του μένουν 1.000.000 άνθρωποι σε συνθήκες ακραίας φτώχειας. Και στην Κάρπαθο τουλάχιστον έχει θάλασσα άμα έχει φουσκοθαλασσιά, την πάτησες. Στην Παλαιστίνη, έχει τείχη. Που τα έχουν υψώσει αυτοί που πυροβολούν παιδιά σαν τον Οσάμα.
Και επειδή είμαι ρεπόρτερ να σου πω πως πρόσφατα στη λωρίδα της Γάζας ο ισραηλινός στρατός τραυμάτισε 33 Παλαιστίνιους, ανάμεσα στους οποίους 4 νοσοκόμους και 4 δημοσιογράφους. Τουλάχιστον 5 τραυματίστηκαν από «κανονικές» σφαίρες. Από τις 30 Μάρτη του 2018 έως τώρα έχουν δολοφονηθεί 272 διαδηλωτές. 
Τώρα βέβαια θα μπορούσες να μου πεις πως οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις συνεργάζονται άψογα με το Ισραήλ και ο άξονας Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ εγγυάται την ασφάλεια στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο και ασκήσεις κάνουμε μαζί και όλα κομπλέ, γιατί να μην πάμε και στην Eurovision; Ε, μην ξεχνάς το πιο σημαντικό: ΜΗΝ ΠΑΡΑΧΑΡΑCΕΤΕ την ιστορία. 
Το γεγονός πως το ελληνικό κράτος έχει συνάψει μια συμμαχία με το Ισραηλινό για τα συμφέροντα του δεν σημαίνει πως έχουμε ξεχάσει τι έχει συμβεί και συμβαίνει. Ωστόσο ο Τσίπρας και ο Κοτζιάς θα κριθούν σε ψήφους σε λίγους μήνες; Εσύ; Στην Eurovision; 
Και για να σου πω την αλήθεια, ως γνήσιος πρωτοκοσμικός δεν ιδρώνει καθόλου το αυτί μου όταν ακούω για ΣριΛάνκα και Παλαιστίνες και Νέες Ζηλανδίες και Νοτρ Νταμ να στο θέσω και αλλιώς: Δεν έχεις βαρεθεί όλο αυτό το σκουπιδαριό της Eurovision; Επέτρεψε μου να εξηγηθώ. 
Ναι το ξέρω πως θα ανέβουν οι καλλιτεχνικές μετοχές σου στην βιομηχανία, αλλά θέλεις το όνομα σου να μπει δίπλα στον Σαρμπέλ, τον Ρακιντζή και τον Μπίγαλη; 
Είμαι σίγουρος πως θεωρείς γραφικούς όλους αυτούς που σου ζητούν να μην πας στο Ισραήλ. Να σου πω την αλήθεια, και εγώ. Ποιος Roger Waters άσε μας ρε φίλε, ποιος Brian Eno, εδώ θέλουμε Καλομοίρα, Σάκη Ρουβά και Παπαρίζου. Το θέμα όμως είναι, τους θέλεις και εσύ αυτούς; Από όσο έχω δει την δουλειά σου πιστεύω όχι, δεν ταυτίζεσαι πουθενά με αυτούς. 
Και να σου πω γιατί δεν ταυτίζεσαι. Γιατί εσύ δεν ανήκεις σε όλη αυτή τη σαπίλα, ανήκεις στην γενιά των ανθρώπων που σκέφτονται και θέλουν να δουν την Ελλάδα διαφορετικά. Θέλουμε την Ελλάδα της Documenta, του Ejekt της Μπιενάλε και όχι της Eurovision. Πες ΟΧΙ και κάνε την έκπληξη. Και στην τελική δες το σαν μια start-up. Δεν θες να πεις ναι στην πρώτη χρηματοδότηση, θέλεις τους κατάλληλους επενδυτές για την ιδέα σου. Αρκεί να την πιστεύεις. 
Τα φράγκα θα έρθουν. Και αν πιστεύεις στην μουσική σου η κατάλληλη επιλογή είναι να μην την συσχετίσεις με αυτό το συρφετό. Αν θέλεις να κάνεις exit σε τέσσερα χρόνια από δω παν και οι άλλοι Κατερίνα μου. 
Θα μπορούσες να μου πεις πως η δουλειά σου και το κομμάτι σου δείχνουν ένα πρόσωπο της Ελλάδας που δεν έχουμε ξαναδεί. Συμφωνώ, αλλά αυτό είναι ένα επιχείρημα από το Ελληνικό κοινό για το Ελληνικό κοινό. Τραγούδια σαν το δικό σου παίζουν καθημερινά στο εξωτερικό σωρηδόν. Καλλιτέχνες που κάνουν πολιτικές δηλώσεις δεν παίζουν πολλοί όμως; 
Θυμάται κανείς τους καλλιτέχνες τις Eurovision; Όχι. Τους καλλιτέχνες όμως που μίλησαν για την κοινωνία τους θυμόμαστε; Ναι, τους ακούμε δεκαετίες τώρα και κλαίμε. Και εντάξει μη μου πεις τώρα για την Μαρίζα Κωχ το 197(fucking)6 γιατί τότε η Μαρίζα Κωχ το είχε κάνει για την Κύπρο. Ήταν δηλαδή βαθύτατα πολιτικό ε; 
Ξέρω πως μαζί με τους συνεργάτες σου σκέφτεστε πως «Ανεξάρτητα του αποτελέσματος, και παρά το κράξιμο, το να πάω στην Eurovision θα ξεχαστεί μετά από λίγο καιρό, οπότε μόνο κερδισμένοι βγαίνουμε». Να σου πω τι δεν θα ξεχαστεί; Να βγεις και να πεις δημόσια γιατί ΔΕΝ θα πας, στα αγγλικά και να τα χώσεις στο άπαρτχαϊντ που έχει ορίσει το κράτος του Ισραήλ στην Παλαιστίνη. Η άρνηση σου θα γίνει viral σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου πολύ περισσότερο από κομμάτι σου. Με το συμπάθειο. Βγες και κάνε την διαφορά. Πιστεύεις πως θα καταστραφείς την εποχή που υπάρχει το ίντερνετ και βγαίνουν κομμάτια σαν του Childish Gambino; Σοβαρά τώρα; 
Την ζωή μας την ορίζουν οι αρνήσεις μας, όχι οι συμβιβασμοί μας. 
Αγαπητή Κατερίνα, αν και δεν μου αρέσουν τα μανιχαϊστικά ερωτήματα τύπου ΝΑΙ/ΟΧΙ, πιστεύω ακράδαντα πως όλοι κάποια στιγμή πρέπει να επιλέξουμε με ποιους πάμε και ποιους αφήνουμε. 
Θέλεις να πας με όλο το σκουπιδαριό που έχει πάει στην Eurovision και να καταλήξεις κριτής στο Voice of Greece δίπλα στον Μουζουράκη ή να συνταχθείς με όλους εμάς που έχουμε βαρεθεί τα ίδια και ίδια; Αν πεις ένα τεράστιο ΟΧΙ στην Eurovision ή κίνηση σου θα μείνει στην Ιστορία, αν πεις ΝΑΙ θα σε καταπιεί η Ιστορία. Η επιλογή είναι δική σου και μετά δεν θα μπορείς να πείς: «Δεν γνώριζα». 
What you waiting for, what you waiting fo-or, what you waiting for?
Με εκτίμηση, 
Τάσος Μόρφης 
Δημοσιογράφος, συν-ιδρυτής του AthensLive"


Roger Waters σε Κατερίνα Ντούσκα: "Μην πας στη Eurovision"
Την Κυριακή 5 Μαίου διοργανώνεται συναυλία στο Gagarin205 με τίτλο: "Φέτος δεν πάμε Eurovision - στηρίζουμε Παλαιστίνη", με τη συμμετοχή πολλών καλλιτεχνών και συγκροτημάτων.
news247 18 Απριλίου 2019 10:50
O Roger Waters, ιδρυτικό μέλος των Pink Floyd και ένας από τους γνωστότερους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο διεθνές κίνημα BDS, το παγκόσμιο κίνημα για καμπάνιες μποϊκοτάζ, απόσυρσης επενδύσεων και κυρώσεων κατά του Ισραήλ, και στον αγώνα των Παλαιστινίων για Ανθρώπινα Δικαιώματα, σε μήνυμά του μέσω βίντεο καλεί την Κατερίνα Ντούσκα να αποσυρθεί από την διοργάνωση της Eurovision 2019 η οποία είναι προγραμματισμένη να πραγματοποιηθεί στο Τελ Αβίβ (14-18 Μαΐου 2019).
Ο Waters τον περασμένο Μάρτιο είχε απευθυνθεί στους 42 φιναλίστ της Eurovision 2019 καλώντας τους να είναι «ο ένας ή η μία» (are you the ONE?) που θα αποσυρθεί από τον διαγωνισμό. Σήμερα, σε αφιερωμένο βίντεο στην Κατερίνα Ντούσκα της λέει: «Κατερίνα, να πας εκεί στο Ισραήλ θα ήταν ένα μεγάλο λάθος νομίζω. Είσαι εσύ η μία;»
Το Ισραήλ χρησιμοποιεί τον διαγωνισμό της Eurovision ως μέρος της επίσημης στρατηγικής του να παρουσιάσει «το καλό πρόσωπό του» και να αποσπάσει την προσοχή από τα συνεχιζόμενα εγκλήματα πολέμου κατά των Παλαιστινίων. Οι Παλαιστίνιοι έχουν απευθύνει έκκληση προς τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης (EBU), τα συμμετέχοντα κράτη, τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες και το ευρύτερο κοινό να μποϊκοτάρουν τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision 2019.
Μαζί με τον Roger Waters, το BDS Greece καλεί την εκπρόσωπο της Ελλάδας στον διαγωνισμό να κάνει το βήμα και να αρνηθεί να συμμετάσχει στον διαγωνισμό στο Τελ Αβίβ. Αντ’ αυτού, την καλούμε να ερμηνεύσει το τραγούδι της “Better Love” στην συναυλία που διοργανώνεται την Κυριακή 5 Μαΐου 2019 στο Gagarin205 με τίτλο “Φέτος δεν πάμε Eurovision – στηρίζουμε ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ” με συμμετοχή πολλών καλλιτεχνών και συγκροτημάτων.


Η Κατερίνα Ντούσκα απαντά στον Roger Waters και στο κίνημα που μποϊκοτάρει τη Eurovision 2019

Σάλος έχει προκληθεί τις τελευταίες μέρες με τον διαγωνισμό της Eurovision μετά από το μήνυμα που έστειλε ο Roger Waters, ιδρυτικό μέλος των Pink Floyd, ο οποίος συμμετέχει στο διεθνές κίνημα BDS, το παγκόσμιο κίνημα για καμπάνιες μποϊκοτάζ απόσυρσης επενδύσεων και κυρώσεων κατά του Ισραήλ, και στον αγώνα των Παλαιστινίων για Ανθρώπινα Δικαιώματα. 
Στο μήνυμά του μέσω βίντεο ο διάσημος τραγουδιστής καλεί την Κατερίνα Ντούσκα να αποσυρθεί από τη διοργάνωση της Eurovision 2019, η οποία είναι προγραμματισμένη να πραγματοποιηθεί στο Τελ Αβίβ.
Συγκεκριμένα ο Waters στο μήνυμα που απευθύνει στην Ντούσκα της λέει: "Κατερίνα, νομίζω ότι το να πας εκεί στο Ισραήλ θα ήταν ένα μεγάλο λάθος."
Αντ' αυτού μαζί με τον Waters, το κίνημα BDS Greece διοργανώνει συναυλία-μποϊκοτάζ στη Eurovision στις 5 Μαΐου στο Gagarin205 με τίτλο: "Φέτος δεν πάμε Eurovision - στηρίζουμε Παλαιστίνη".
Σε συνέντευξη της στο antivirus η Κατερίνα Ντούσκα δίνει απάντηση στον Waters και στο κίνημα που μποϊκοτάρει τη Eurovision. 
Πιστεύεις ότι θα μπορούσε μία γιορτή της μουσικής, όπως είναι η Eurovision, να μειώσει τις διαφορές;
(Κατερίνα Ντούσκα ): "Ξεκάθαρα. Έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις αυτό το θέμα, το μποϊκοτάζ.
Για μένα η Eurovision ήταν πάντα ένας διαγωνισμός φιλίας, ενότητας και πολυπολιτισμικότητας. Αυτό πρεσβεύει σαν μουσικός διαγωνισμός, ανεξάρτητα από τη χώρα που τον φιλοξενεί κάθε χρόνο. 
Σαν Κατερίνα είμαι μουσικός, δεν είμαι πολιτικός, δεν μπορώ να μιλήσω για τις πράξεις καμιάς κυβέρνησης, κανενός κράτους. 
Σαν μουσικός θεωρώ ότι ο σκοπός της τέχνης είναι να ενώνει τον κόσμο, όχι να τον διχάζει και γι’ αυτό δεν πρέπει να λογοκρίνεται η μουσική. Αν αυτό με ρωτάτε. Δεν έχω δει ποτέ τον διαγωνισμό να συμπεριφέρεται ρατσιστικά και να κάνει διακρίσεις. Άλλο το τι κάνουν τα κράτη. Και για αυτό θεωρώ ότι έχει αντέξει τόσο πολύ μέσα στον χρόνο η Eurovision. 
Το Ισραήλ πάντα συμμετείχε και αγκαλιαζόταν από αυτόν τον διαγωνισμό. Κάθε χρόνο θα φιλοξενηθεί κάπου ο διαγωνισμός, δεν είναι πολιτικό το θέμα. 
Σκοπός του είναι να γεφυρώνονται οι διαφορές, συμμετέχουν χώρες από τη Δύση, από την Ανατολή, πολύ διαφορετικά πολιτεύματα μεταξύ τους, διαφορετικές θρησκείες. 
Όλοι εκείνη τη στιγμή έρχονται κοντά, συνυπάρχουν σε έναν θεσμό, που αυτό σαν γεγονός είναι φοβερό. Κρατάνε όλοι τη σημαία της χώρας τους σε ένα ενιαίο κοινό, ο ένας δίπλα στον άλλον και όλοι διασκεδάζουν το ίδιο. Δεν υπάρχει έχθρα.
Κι εγώ, μεγαλωμένη στον Καναδά, δεν έχω συνηθίσει σε κάτι άλλο. Ήμουν σε μία σχολική τάξη 40 παιδιών, όπου σχεδόν το κάθε παιδί ήταν από διαφορετική χώρα, καταγωγή. Αυτό είναι το φυσικό μου περιβάλλον και μου αρέσει πάρα πολύ που έχουμε έναν πανευρωπαϊκό διαγωνισμό, ο οποίος επεκτείνεται.
Χάρηκα πολύ επίσης, που έμαθα ότι φέτος για πρώτη φορά θα μεταδοθεί απευθείας και στον Καναδά. Είναι φοβερό. Τελειώνει ο διαγωνισμός. Όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα, ό,τι κι αν γίνει, τι θα ήθελες ο κόσμος να πάρει από τη συμμετοχή σου; Την ψυχή μου. Είναι πολλά τα πράγματα που θέλω. 
Αρχικά θα ήθελα να μπορέσω να επικοινωνήσω πραγματικά τον εσωτερικό μου κόσμο, να με κατανοήσει το κοινό, να γίνει μια ψυχική σύνδεση. Να κατανοήσει από πού προέρχομαι, ποια είμαι, γιατί και πώς λέω αυτά που λέω. Αυτή είναι η πραγματική σύνδεση, που όταν συμβαίνει είναι μαγική. 
Το δεύτερο είναι, προφανώς, να κάνω περήφανη τη χώρα μας και να αναδείξω έναν χώρο ο οποίος δεν προβάλλεται. Είμαστε μία φοβερή γενιά ανθρώπων, με πολυπολιτισμικά ερεθίσματα, είτε γιατί οι περισσότεροι πλέον σπουδάζουν έξω είτε γιατί πολλοί μένουν έξω, επιστρέφουν. Έχει πάρα πολλά να δώσει αυτή η γενιά. Είναι μια τρομερά ανοιχτόμυαλη γενιά και το θεωρώ πολύ βασικό για να προχωράμε στις τέχνες. 
Για μένα είναι σημαντικό ότι εκπροσωπώ αυτό τον χώρο και ότι η ομάδα μου απαρτίζεται από τέτοιους ανθρώπους, φοβερούς καλλιτέχνες ο καθένας στον τομέα του, όπου έχουμε όλοι μια κοινή νοοτροπία, μία κοινή ηθική στη δουλειά και ένα κοινό όραμα. "antivirus



Το κίνημα BDS (καμπάνιες για μποϊκοτάζ, απόσυρση επενδύσεων και κυρώσεις κατά του Ισραήλ) υποστηρίζει ότι πίσω από τη λαμπερή διοργάνωση κρύβονται τα συνεχιζόμενα εγκλήματα πολέμου κατά των Παλαιστινίων.

Ο θρύλος των Pink Floyd Ρότζερ Ουότερς με ένα βίντεο που διαδόθηκε ευρέως πριν από λίγο καιρό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απευθύνθηκε στους 42 φιναλίστ της Eurovision καλώντας τους να είναι «ο ένας ή η μία» (are you the ONE?) που θα αποσυρθεί από τον διαγωνισμό. Σε ένα βίντεο αφιερωμένο στην Κατερίνα Ντούσκα αναφέρει: «Κατερίνα, το να πας εκεί στο Ισραήλ νομίζω πως θα ήταν μεγάλο λάθος. Είσαι εσύ η μία;». Το ελληνικό BDS κίνημα έχει στείλει επίσης κάλεσμα στην Κατερίνα Ντούσκα να μην τραγουδήσει το «Better love» στο Τελ Αβίβ. Μπορεί η ίδια να απάντησε ότι δεν θα ακυρώσει τη συμμετοχή της, αλλά πολλοί καλλιτέχνες, όπως ο Χριστόφορος Ζαραλίκος, ο Σπύρος Γραμμένος και τα Υπόγεια Ρεύματα, ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του BDS και διοργάνωσαν μία μεγάλη συναυλία στο Gagarin.

«Είναι μία πρωτοβουλία που οργανώνεται από το διεθνές κίνημα BDS σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Δεν προσβάλλουμε ούτε θίγουμε τους ανθρώπους που συμμετέχουν. Τους ζητάμε να αποσυρθούν από τον διαγωνισμό για λόγους καταπάτησης ανθρώπινων δικαιωμάτων. Παράλληλα, τρέχουμε μια καμπάνια με συλλογή υπογραφών από δεκάδες καλλιτέχνες στην Ελλάδα που στηρίζουν αυτή την προσπάθεια» αναφέρει στο Documento η Μαριέττα η οποία είναι δραστήριο μέλος του BDS. «Η διοργάνωση της Eurovision δίνει την ευκαιρία στο κράτος του Ισραήλ να προβληθεί ως ανοιχτό, φιλότεχνο και φιλικό προς την LGBTQI κοινότητα. Θέλουμε να προσβάλουμε αυτή την εικόνα γιατί δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Το μποϊκοτάζ είναι ένα μη βίαιο εργαλείο για να αρθούν οι συστηματικές παραβάσεις του Διεθνούς Δικαίου και οι παράνομοι εποικισμοί στα κατεχόμενα».

Ιρλανδία, καμπάνια σε λεωφορεία:
'' Η Eurovision στο Τελ Αβίβ: δεν είναι για τραγούδια." 
με εξηγήσεις δίπλα για τα εκατοντάφες παιδιά των Παλαιστίνιων που υποβάλλονται  σε βασανιστήρια από τον ισραηλινό στρατό.



Οι πωλήσεις εισιτηρίων δεν πάνε καλά


Η Εβραϊκή Φωνή για την Ειρήνη καλεί τη Μαντόνα να απέχει


Μαντόνα 'freedom fighter' θα πας;







Όχι στο ξέπλυμα του απαρτχάιντ – Χιονοστιβάδα το μποϊκοτάζ στη διοργάνωση της Eurovision από το Ισραήλ
Πληθαίνουν οι συλλογές υπογραφών σε όλο τον κόσμο, ενάντια στη συμμετοχή στο φετινό διαγωνισμό της Eurovision από το κράτος – δολοφόνο του Ισραήλ, με ολοένα περισσότερους καλλιτέχνες κι άλλους πνευματικούς ανθρώπους να δηλώνουν την αντίθεσή τους στη φετινή διοργάνωση.
Από εκείνη την ώρα, που πήρε το βραβείο η εκπρόσωπος του Ισραήλ, έγινε προφανής η προσπάθεια της χώρας του θεσμοθετημένου απαρτχάιντ, της χώρας της μόνιμης κατοχής, να εκμεταλλευτεί το γεγονός για να ξεπλύνει την απάνθρωπη φασιστική πολιτική απέναντι στους Παλαιστίνιους, μέσω της τέχνης.
Αλλά και σχεδόν ταυτόχρονα ξεκίνησε μια κίνηση αλληλεγγύης στους αγωνιζόμενους Παλαιστίνιους με αφορμή τη Γιουροβίζιον. Η αρχή έγινε στην Ισλανδία, όπου μέσα σε 24 ώρες, μαζεύτηκαν πάνω από 16.000 υπογραφές, ενάντια στην διοργάνωση του διαγωνισμού από το Ισραήλ....

 




Paola Revenioti
Μα είναι δυνατόν να πιστεύετε ότι οι αδελφές θα μπουκοτάρουν την γιουροβιζιον; τι παλαιστίνη λέτε τώρα;Δεν θα αντέξει τέτοια θυσία.Αδελφή χωρίς κουτσομπολιό και γιουροβιζιον είναι σαν να βλέπουν στρείτ στο σπίτι ποδόσφαιρο χωρίς πίτσα και μπίρες
Paola Revenioti min moy pite merikes strimenes stereotipa 
Gregory Vallianatos (θα σας απαυτωσω θελει να πει αλλά δεν την αφηνει το ΕΣΡ)








·      carloslatuff

·      Companies like @puma who seek to support “universal equality” should not be sponsoring and financing the ISRAELFA who have teams based on stolen Palestinian land. Until PUMA drop @israel_football_association
I support the call to #BoycottPUMA #DropPUMA