Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2019

Στη Ζάκυνθο θαύμα του Ολοκαυτώματος



Όταν οι Γερμανοί αντικατέστησαν τις Ιταλικές Δυνάμεις Κατοχής, το 1943, απαίτησαν  όπως έκαναν παντού από το Δήμαρχο και το Μητροπολίτη της Ζακύνθου να τους παραδώσουν κατάλογο με τα ονόματα όλων των Εβραίων. 
Την επόμενη ημέρα ο Γερμανός διοικητής έλαβε μια λίστα με μόνο δύο ονόματα: του Μητροπολίτη Χρυσόστομου και του Δημάρχου Καρρέρ. Όλες οι Εβραϊκές οικογένειες είχαν ειδοποιηθεί και κατέφυγαν στα χωριά του νησιού όπου τους έκρυψαν οι συντοπίτες τους. 70 από αυτούς παρέμειναν κρυμμένοι ενώ 275 μέλη της κοινότητας εντάχθηκαν στις δυνάμεις της Εθνικής Αντίστασης. 
Ούτε ένας από τους Εβραίους του νησιού δε χάθηκε στο Ολοκαύτωμα.Η Ζάκυνθος είναι η μοναδική κοινότητα σε όλη την Ευρώπη που κατόρθωσε να διασώσει όλο τον εβραϊκό πληθυσμό της. 

-->
Σήμερα επέτειος του  Ολοκαυτώματος , για να θυμηθούμε την μεγαλη αυτή σιγμή της Ιστορίας συστήνω το ντοκιμαντέρ 'Το τραγούδι της Ζωής' του Τώνη Λυκουρέση https://youtu.be/RpPo1P2kAGM






Εβραϊκό Μουσείο Της Ελλάδος
Τα στοιχεία για τη Ζάκυνθο είναι σποραδικά, ξέρουμε όμως ότι το 1522 ζούσαν στο νησί 30 Εβραϊκές οικογένειες. Το 1702 η κοινότητα διέθετε δύο συναγωγές, τη Ζακυνθινή και την Κρητική, που ονομάστηκε έτσι από τους πρόσφυγες που κατέφυγαν εκεί από την Κρήτη, όταν αυτή καταλήφθηκε από τους Οθωμανούς το 1669. Μόνο η πρώτη από τις δύο σώζεται σήμερα, παρά τις σοβαρές ζημιές που υπέστη στον καταστροφικό σεισμό του 1953.



Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019

Αερολογίες και φυσικό αέριο ― #TAP #Μακεδονια



Η «μάχη των αγωγών» πίσω από το Μακεδονικό
Στα χαρακώματα βρίσκονται Δύση και Ρωσία

Στα χαρακώματα βρίσκονται Δύση και Ρωσία για τον έλεγχο της μεταφοράς φυσικού αερίου μέσω των Βαλκανίων, σε μια προσπάθεια να προωθήσουν τα γεωπολιτικά τους συμφέροντα στην περιοχή.
Έτσι, το ζήτημα της ονοματοδοσίας των Σκοπίων και η έκβασή του είναι κάτι περισσότερο από ένα όνομα όχι μόνο για τις διμερείς σχέσεις Ελλάδας – ΠΓΔΜ αλλά και για το γενικότερο ενεργειακό παιχνίδι που παίζεται με την κατασκευή αγωγών φυσικού αερίου.

Εμείς κάνουμε συζητησούλες περί ονομάτων και δικαιωμάτων μα η συμφωνία για τον αγωγό έχει ήδη υπογραφές.
Γι αυτό αφρίζει ο Πούτιν, γι αυτό πέφτει τόσο χρήμα .

https://www.energy-community.org/.../PLIMA/Gas_04B.html


Ο Διαδριατικός Αγωγός (Trans Adriatic Pipeline - TAP) είναι ένα έργο κατασκευής αγωγού φυσικού αερίου ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την περιοχή τη Κασπίας στην Ευρώπη.
Ο TAP θα διασυνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP) στα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα διέρχεται από τη Βόρεια Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα προτού καταλήξει στις ακτές της Νότιας Ιταλίας όπου θα συνδεθεί στο ιταλικό δίκτυο φυσικού αερίου.
Το έργο βρίσκεται επί του παρόντος στη φάση της κατασκευής του αγωγού, η οποία ξεκίνησε εντός του 2016.
Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του, ο TAP θα παρέχει την πιο άμεση, λογική και οικονομικά αποδοτική οδό μεταφοράς φυσικού αερίου που θα ανοίξει τον ζωτικής σημασίας Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου, θα έχει μήκος 4.000 χλμ. και θα εκτείνεται από την Κασπία Θάλασσα μέχρι την Ευρώπη.

Τεχνογνωσία κορυφαίου επιπέδου και υψηλά πρότυπα
Οι εταιρείες ενέργειας SOCAR, Snam, BP, Fluxys, Enagás και Axpo που αποτελούν τη μετοχική βάση του TAP κατέχουν ηγετικές θέσεις στον κλάδο και διαθέτουν τεράστια εμπειρία στην υλοποίηση σύνθετων διεθνών έργων.
Τηρούν δε τα υψηλότερα πρότυπα όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, την εταιρική κοινωνική ευθύνη και την ασφάλεια. Επιπλέον, ο TAP συμμορφώνεται οικειοθελώς με τα διεθνή πρότυπα που έχουν υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ) και άλλα διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Ο σχεδιασμός του αγωγού έχει γίνει σύμφωνα με αναγνωρισμένα εθνικά και διεθνή πρότυπα ασφαλείας και με τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου.
Χάρη σε αυτή την εξειδίκευση, ο TAP είναι σε θέση να παραδώσει το έργο εγκαίρως και σύμφωνα με τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
Διαδρομή αγωγού
Ο TAP επέλεξε τη διαδρομή του αγωγού με ιδιαίτερη προσοχή μεριμνώντας να διασφαλίσει τις βέλτιστες εμπορικές και τεχνικές δυνατότητες και να περιορίσει στον ελάχιστο δυνατό βαθμό τον περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο.
Η διαδρομή του TAP θα έχει μήκος 878 χλμ. Το μεγαλύτερο υψόμετρο από το οποίο θα περάσει ο TAP θα είναι τα 2.100 μέτρα στα αλβανικά όρη, ενώ το βαθύτερο σημείο που θα υποδεχθεί το υποθαλάσσιο τμήμα θα είναι τα 820 μέτρα στην Αδριατική Θάλασσα. Διαβάστε περισσότερα.
Μεταφορική ικανότητα με δυνατότητα επέκτασης
Έχοντας υπόψη τους το ενδεχόμενο κάλυψης αυξημένων αναγκών στο μέλλον, οι κατασκευαστές του TAP σχεδίασαν τον αγωγό με ευελιξία ώστε να είναι σε θέση να μεταφέρει μελλοντικά μεγαλύτερο όγκο φυσικού αερίου. Η αρχική μεταφορική ικανότητα του TAP, η οποία ανέρχεται σε 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (κ.μ.) φυσικού αερίου τον χρόνο, επαρκεί για την κάλυψη της ενέργειας που καταναλώνουν περίπου επτά εκατομμύρια νοικοκυριά στην Ευρώπη. Στο μέλλον, η μεταφορική ικανότητα του αγωγού θα μπορεί να επεκταθεί σε περισσότερα από 20 δισ. κ.μ. με την προσθήκη δύο ακόμη σταθμών συμπίεσης, επιτρέποντας έτσι τη μεταφορά επιπρόσθετων ποσοτήτων ενέργειας από την ευρύτερη περιοχή της Κασπίας.
Ο αγωγός θα διαθέτει ακόμη δυνατότητα «φυσικής αντιστροφής ροής», θα μπορεί, δηλαδή, να διοχετεύει φυσικό αέριο από την Ιταλία προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη σε περίπτωση διακοπής της ροής ή σε περίπτωση που απαιτείται μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα για τον εφοδιασμό της περιοχής με πρόσθετες ποσότητες φυσικού αερίου.
Προσεκτική κατασκευή
Το χερσαίο τμήμα του αγωγού θα τοποθετηθεί με τη χρήση δοκιμασμένων και αξιόπιστων τεχνικών. Ιδιαίτερη μέριμνα θα ληφθεί κατά την κατασκευή για την ελαχιστοποίηση τυχόν αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον.
Η διέλευση του TAP από την Αδριατική Θάλασσα θα πραγματοποιηθεί μέσω της συντομότερης δυνατής διαδρομής, λαμβάνοντας συγχρόνως υπόψη αυστηρές απαιτήσεις για την περιβαλλοντική προστασία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του βυθού της Αδριατικής. Διαβάστε περισσότερα
Διασυνδέσεις με άλλους αγωγούς
Κατά μήκος της διαδρομής του, ο TAP μπορεί να διευκολύνει συνδέσεις με διάφορους υφιστάμενους ή προτεινόμενους αγωγούς, διασφαλίζοντας ότι ο Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου θα προσεγγίζει όσο το δυνατόν περισσότερες διαφορετικές ενεργειακές αγορές. Θα καθιστά έτσι δυνατή τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Κασπία σε πολλούς προορισμούς της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019

Ναρκοφεμινισμός ― πρώτη γνωριμία





Στη ΕuroNPUD, την ευρωπαϊκή οργάνωση χρηστών ουσιών της οποίας μέλος είναι και το Δίκτυο Ομοτίμων Χρηστών
αποφασίσαμε να αφιερώσουμε το 2019 στις γυναίκες χρήστριες.
Η ανισότητα που υφιστάμεθα ως γυναίκες είναι βαρύτατη κι αφόρητη στις δυσκολίες και την παρανομία, το στίγμα της χρήσης ασήκωτο για τις γυναίκες.

Άγριες macho συμπεριφορές της Αστυνομίας αλλά και πολλών συντρόφων στη χρήση, οικογενειακή βία, διακρίσεις ακόμα κι από τους επαγγελματίες Υγείας και κοινωνικούς λειτουργούς. Ο αριθμός παιδιών που αρπάζονται από τις μητέρες καταδικάζει τις χρήστριες με παιδιά να ζουν σε κλίμα τρομοκρατίας κι εκβιασμών με συνέπειες οικτρές για εκείνες και τα παιδιά τους.
Παρά τις πάμπολλες ανάγκες μας όμως το φεμινιστικό κίνημα συχνά μας έκλεισε την πόρτα θεωρώντας μας άρρωστες, παρείσακτες και διεφθαρμένες, όπως εξ άλλου κάνουν πολλές πολιτικές οργανώσεις και κόμματα.



ΝΑΡΚΟΦΕΜΙΝΙΣΜΟΣ
ΛΕΞΗ 
Χρειαζόταν ένας όρος που να δηλώνει απερίφραστα πως είμαστε φεμινίστριες (κι όχι 'θεραπευόμενες', 'ναυάγια', θύματα ή 'άτομα με ανάγκες', 'ασθενές' ή 'ωραίο' φύλο' κ.λ.) ενώ μαζί να ορίζεται και η ιδιότητά μας ως χρηστριών ουσιών.
 Αυτά όλα περιέχονται στον νέο όρο Narcofeminism που τον μεταφράζω Ναρκοφεμινισμό. 


Σε  μια πρώτη συνάντηση στην Ελλάδα
το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 5.00μμ
στο Locomotiva cafe bar βιβλιοπωλείο
να γνωριστούμε 
με σκοπό να δυναμώσουμε τους δεσμούς μας
να ανοίξουμε διόδους συζήτησης των προβλημάτων μας ώστε να βρούμε λύσεις.
Μετά από σύντομη ομιλία της Δάφνης Χρονοπούλου για τη γέννηση του ΝΑΡΚΟΦΕΜΙΝΙΣΜΟΥ,
με λίγα για το Φεμινισμό και τις ανάγκες μας
θα μιλήσουν οι
Ναταλία Λουράντου: Κακοποίηση
Φωτεινή Λεομπίλα:
Γυναίκα και χρήση ουσιών, η βιωματική εμπειρία , το σήμερα και το αυριο ουσιοεξαρτημένων γυναικών
Σοφία Γαληνάκη: μια γυναίκα στον Οδυσσέα, το Χώρο Επιτηρούμενης Χρήσης
θα ακολουθήσει συζήτηση, να γνωριστούμε και να εντοπίσουμε προτεραιότητες και δυνατότητες.


ΠΡΟΣΟΧΗ:
Ακόμα δεν έχουμε ορίσει ΤΟΠΟ συνάντησης διότι δεν ξέρουμε πόσες θα ανταποκριθείτε.
Παρακαλώ δηλώστε συμμετοχή στο: https://www.facebook.com/events/327809287942719/


______________________________
Δίκτυο Ομότιμων Χρηστών .Ψυχοδ/κων Ουσιών  drug.peers.net


Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019

Δεδικαίωται; #ΘεμοςΑναστασιαδης



Άντε πάλι τα ίδια.

Πεθαίνει ένας μεγαλοεκδότης, άγιος άνθρωπος και μέγας χιουμορίστας ή (ανάλογα την οπτική μας) ένας μεγαλοαπατεώνας σωβινιστικό γουρούνι, κι έχουμε το γνωστό:
Οι μεν ευλογούν ξεχνώντας κάθε ατόπημα, οι δε απαριθμούν εγκλήματα και κάτι άλλοι δείχνοντας ανωτερότητα μάς υπενθυμίζουν την οικογένεια του μακαρίτη και το ρητό 'ο τεθνεώς δεδικαίωται'.

Ας το σκεφτούμε λοιπόν. Αισχρό να πάμε να χοροπηδάμε πάνω από το πτώμα, αισχρότατο (όπως έγινε με σκηνοθέτη) να βγουν να βρίζουν τη χήρα και τα ορφανά, όμως, μακριά από τον τάφο και τους δικούς τους τα δημόσια πρόσωπα κρίνονται κι αποτιμώνται κι αυτό είναι το τίμημα της επιρροής τους στις ζωές μας.

Πρώτον λοιπόν ότι και βέβαια θα σχολιάσουμε όπως θέλουμε το θάνατο της Θάτσερ ή του Χίτλερ και του κάθε τρελοκαλογέρου και όσο σχολιάζουμε τα έργα και τα λόγια και τη δημόσια συμπεριφορά τους καθόλου δε διαπράττουμε 'περιύβριση νεκρού' ή άλλο ποινικο και ηθικό αδίκημα.
Δεύτερον, μια και πάλι ακούγεται πολύ, είναι το 'δεδικαίωται', η παρεξηγημένη ρήση του Απ. Παύλου που ερμηνεύει και ο Χρυσόστομος ο Δαμασκηνός: ο νεκρός απαλλάχθηκε από την αμαρτία όχι επειδή συγχωρήθηκαν τα ανομήματά του, αλλά επειδή σαν νεκρός αδυνατεί πια να αμαρτήσει.
Οι πύλες της Κόλασης όμως παραμένουν ανοιχτές για όλους μας.

Φέρνω άρθρο σχετικό με τη ρήση 
αλλά συλλογή ύβρεων για το Θέμο Αναστασιάδη δε θα κάνω. Μόνο, επειδή κάποιοι ξεχνούν, εικονογραφώ σχετικά με δικές του επιλογές, τα εξώφυλλά του. Και, με την ευκαιρία το 'Επιτύμβιον' του Μανόλη Αναγνωστάκη.




Άννα Κουρουπού Μας αγαπώ ρε π@υστη μου! Είμαστε Ο λαός! Και οι πρώτοι αμα λάχει να'ούμε. Πέθανε η "λέρα",ο διεφθαρμένος,ο κομιστής κλπ. ΠΟΙΟΣ τον έβλεπε και ήταν Νο 1 σε τηλεθέαση για πολλά χρόνια; ΠΟΙΟΣ αγόραζε την εφημερίδα του και ήταν πρώτη σε πωλήσεις; Το σόι του;



Μανόλης Αναγνωστάκης 

Επιτύμβιον
Πέθανες — κι έγινες και συ: ο καλός,
Ο λαμπρός άνθρωπος, ο οικογενειάρχης, ο πατριώτης.Τ
ριάντα έξι στέφανα σε συνοδέψανε, τρεις λόγοι αντιπροέδρων,
Εφτά ψηφίσματα για τις υπέροχες υπηρεσίες που προσέφερες.
Α, ρε Λαυρέντη, εγώ που μόνο το ’ξερα τί κάθαρμα ήσουν,
Τί κάλπικος παράς, μια ολόκληρη ζωή μέσα στο ψέμα
Κοιμού εν ειρήνη, δεν θα ’ρθώ την ησυχία σου να ταράξω.
(Εγώ, μια ολόκληρη ζωή μες στη σιωπή θα την εξαγοράσω
Πολύ ακριβά κι όχι με τίμημα το θλιβερό σου το σαρκίο). 
Κοιμού εν ειρήνη. Ως ήσουν πάντα στη ζωή: ο καλός,
Ο λαμπρός άνθρωπος, ο οικογενειάρχης, ο πατριώτης.
Δε θα ’σαι ο πρώτος ούτε δα κι ο τελευταίος.

_________________________
Καθημερινή: 
Δεδικαίωται η αποθανούσα;



Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2019

Αμβρόσιος στο Εφετείο



Ο Καλαβρύτων Αμβρόσιος φημίζεται για φιλοχρυσαυγιτικές καμπανοκρουσίες και για τον μισαλλόδοξο λόγο που, δυστυχώς, χαρακτηρίζει πια τη λαοφιλή Χριστιανοσύνη.
Πολύ σωστά θιγμένοι ομοφυλόφιλοι άνδρες κατέθεσαν μήνυση για τα ομοφοβικά παραμιλητά του (και συγκεκριμένα για μια ανάρτησή στο προσωπικό του blog) που βρίθουν μίσους για τους αδελφούς και τους πλησίον.

Η εισαγγελέας έκανε δεκτή τη μήνυση και οδήγησε τον μητροπολίτη στο εδώλιο ενώ εισαγγελικές αρχές κινητοποιήθηκαν και πάλι μετά την αθώωσή του ασκώντας έφεση.
Η δίκη αυτή είναι ιστορική. Είναι η πρώτη φορά που υψηλόβαθμος δημόσιος λειτουργός δικάζεται για δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους . 

Φέρνω:
 την είδηση και περί της έφεσης,
συνδέσμους για να θυμηθούμε τις κατάρες να σαπίσει χέρι υπουργού και τα στομάχια όσων δε νηστεύουν,
συνδέσμους για να θυμηθούμε το βιογραφικό του Μητροπολίτη, κατά κόσμον Αθανασίου Λενή, ιερέα της χουντικής Αστυνομίας.





Την ευκαιρία να αποδώσει δικαιοσύνη, ικανοποιώντας το κοινό περί δικαίου αίσθημα και αποκαθιστώντας το τραυματισμένο κύρος της Δικαιοσύνης, έχει την Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου, στο εδώλιο του οποίου κάθεται ο μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, Αμβρόσιος.
Είναι η δεύτερη φορά που ο μητροπολίτης, γνωστός για τις ακραία μισαλλόδοξες, ρατσιστικές και φιλοχρυσαυγίτικες δηλώσεις του, αντιμετωπίζει τις κατηγορίες της δημόσιας υποκίνησης σε ρατσιστική βία ή μίσος και της κατάχρησης εκκλησιαστικού αξιώματος για το εμπρηστικό και ακραία ομοφοβικό κείμενο που δημοσίευσε στην ιστοσελίδα του τον Δεκέμβριο του 2015 με τον εύγλωττο τίτλο «ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΗΚΩΣΑΝ ΚΕΦΑΛΙ! Ας μιλήσουμε έξω από τα δόντια ΦΤΥΣΤΕ ΤΟΥΣ».
Η έφεση που άσκησαν δύο εισαγγελείς, ο εισαγγελέας Εφετών Πατρών και η εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Αιγίου, στην αθωωτική απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου τον Μάρτιο δίνει μια δεύτερη ευκαιρία στη Δικαιοσύνη να στείλει μήνυμα μηδενικής ανοχής στη ρητορική του μίσους και της βίας και μήνυμα προστασίας των θυμάτων της, να εφαρμόσει δηλαδή τον αντιρατσιστικό νόμο σε μια από τις πιο καθαρές περιπτώσεις κατάφωρης παραβίασής του.
Τόσο καθαρή που ούτε ο ίδιος ο κατηγορούμενος διανοήθηκε να ισχυριστεί το αντίθετο ενώπιον του πρώτου δικαστηρίου. Αναζήτησε, αντιθέτως, σανίδα σωτηρίας στο εύρημα πως, όταν πρόσταζε το ποίμνιό του «φτύστε τους! αποδοκιμάστε τους! μαυρίστε τους! [...] Μη διστάζετε, λοιπόν! Οταν και όπου τους συναντάτε, φτύστε τους! Μην τους αφήνετε να σηκώνουν κεφάλι! Είναι επικίνδυνοι! [...] Μην τους πλησιάζετε! Μην τους ακούτε! Μην τους εμπιστεύεσθε!», δεν εννοούσε τους ομοφυλόφιλους που τον είχαν οδηγήσει, πρωτοφανές για ιεράρχη, στο εδώλιο με μήνυση εννιά μελών της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, αλλά τους πολιτικούς, ναι, τους πολιτικούς οι οποίοι ψήφισαν το σύμφωνο συμβίωσης.
Προσβολή της λογικής
ΕΦ.ΣΥΝ.
Μπορεί να ακούγεται παιδαριώδες το σόφισμα, αν όχι εξωφρενικό, αλλά αποδείχτηκε εν τέλει βολικό. Τη σανίδα σωτηρίας την πρόσφερε απλόχερα στον ιεράρχη της η έδρα, που τον κήρυξε αθώο, υιοθετώντας ακριβώς τις λεκτικές του ακροβασίες, παραβλέποντας το ομοφοβικό κρεσέντο της υπεράσπισης και του ίδιου κατά την απολογία του, ανεχόμενη να μετατραπεί η δίκη σε δίκη της ομοφυλοφιλίας, των ΛΟΑΤΚΙ και του κοσμικού κράτους («είτε αρέσουν είτε δεν αρέσουν, αυτοί είναι οι ιεροί κανόνες. Είμαστε χριστιανοί ορθόδοξοι», ισχυρίστηκε η υπεράσπιση ενώπιον του δικαστηρίου), στεκόμενη ευλαβικά όταν ο κατηγορούμενος έλεγε στην απολογία του«Οταν αυτοί είναι προκλητικοί, δεν θα καθίσω με σταυρωμένα τα χέρια, πάσσαλος πασσάλω κρούεται. [...] Το “φτύστε τους” είναι το λιγότερο που μπορώ να κάνω. [...] Αν είχα ραβδί, θα χτυπούσα. Αν είχα όπλο, και μπορούσα από τον νόμο, θα το χρησιμοποιούσα να τελειώνουμε». Αναφερόταν σε ακτιβιστές της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, όχι σε πολιτικούς.
Η σοκαριστική ομολογία του μητροπολίτη ενώπιον της έδρας ότι θα χρησιμοποιούσε βία ενάντια σε ομοφυλόφιλους έγινε βέβαια με την ασφάλεια ότι η δίκη αφορούσε όχι τις δηλώσεις του στο δικαστήριο, αλλά μόνο το επίδικο κείμενο, το πραγματικό νόημα του οποίου έσπευσε να το αρνηθεί, την ώρα που έκλεινε το μάτι στο πιστό του ποίμνιο και στο πολιτικό του ακροατήριο.
«Αν παρόμοια φρασεολογία χρησιμοποιούσαν οι ναζί, τότε μπράβο», είπε στο δικαστήριο ο ιεράρχης, που αποκαλεί «γλυκιά ελπίδα» τη Χρυσή Αυγή και είναι γνωστός για τη φιλοχουντική πολιτεία του («Από τα Τάγματα Αγγέλων στα Τάγματα Εφόδου», Δημήτρης Ψαρράς, «Εφ.Συν.», 23/3/2018).
Από το έδρανο των συνηγόρων υπεράσπισης παρακολουθούσε τη διαδικασία ο πρώην βουλευτής της Χρυσής Αυγής Μιχάλης Αρβανίτης, ενώ ο υπαρχηγός Ηλίας Παναγιώταρος του έγραψε στο τουίτερ: «Εμπαινε, Δέσποτα!».
«Το λεξιλόγιο του Αμβρόσιου είναι το λεξιλόγιο του Χίτλερ και των αγιατολάχ», προειδοποίησε ο μάρτυρας της πολιτικής αγωγής, καθηγητής Νίκος Αλιβιζάτος.
Αλλά η έδρα προτίμησε να κλείσει τα αυτιά, υιοθετώντας πλήρως τα σοφίσματα του κατηγορούμενου«Αντίθετη κρίση προς αυτήν του δικαστηρίου ότι οι προτροπές αναφέρονται στους πολιτικούς δεν συνάγεται από κανένα άλλο αποδεικτικό μέσο ούτε και από τις καταθέσεις των λοιπών πολιτικώς εναγόντων, καθόσον αυτές έρχονται σε αντίθεση με το ίδιο το κείμενο του δημοσιεύματος. Το γεγονός ότι διατύπωσε τις ως άνω προτροπές σε βάρος των πολιτικών επιβεβαίωσε και ο ίδιος ο κατηγορούμενος με την απολογία του. Εξάλλου, εν όψει όλων των παραπάνω, το δικαστήριο κρίνει ότι ο κατηγορούμενος με την ιδιότητα του μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κατέκρινε με το επίμαχο δημοσίευμα [...] με δυσάρεστες και οξείες εκφράσεις τους πολιτικούς που υποστήριζαν το νομοσχέδιο, χωρίς όμως να προκύπτει από τις αόριστες περί αντιθέτου καταθέσεις των μαρτύρων κατηγορίας ή άλλο αποδεικτικό μέσο ότι διήγειρε τους πολίτες σε εχθροπάθεια, [...] ήτοι σε εξωτερίκευση αισθημάτων μίσους σε βάρος των ομόφυλων ζευγαριών και προσώπων», αναφέρει το σκεπτικό της αθωωτικής απόφασης.
Τελείως αντίθετη πεποίθηση είχαν όχι μόνο όσοι αντέδρασαν, πολίτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στον Τύπο, συλλογικότητες, σωματεία, οργανώσεις και κόμματα με ψηφίσματα και ανακοινώσεις, εκπαιδευτικοί, πανεπιστημιακοί, μέλη της κυβέρνησης και μέλη της Εκκλησίας, απλοί πιστοί, ιερείς και ιεράρχες, σε μια σπάνια στα δικαστικά χρονικά μαζική εκδήλωση διαμαρτυρίας, αλλά και οι εισαγγελείς που άσκησαν έφεση, ζητώντας να καταδικαστεί ο κατηγορούμενος, κρίνοντας ότι «δεν έγινε ορθά η εκτίμηση από το πρωτοβάθμιο δικαστήριο των πραγματικών περιστατικών» και καταρρίπτοντας σημείο προς σημείο το σκεπτικό της αθωωτικής απόφασης.
Ζητά λιντσάρισμα
Το επίδικο κείμενο, σημειώνουν οι εισαγγελείς, «και από την ίδια τη γραμματική και συντακτική του διατύπωση είναι προφανές ότι αναφέρεται σε υποκείμενα, σε πρόσωπα και όχι σε πράξεις, περιλαμβάνει διαρκείς και συστηματικές προτροπές σε βία, διακρίσεις και μίσος σε βάρος των ομοφυλόφιλων και καλεί σε πράξεις. Ο μητροπολίτης [...] καλεί σε λιντσάρισμα, με ενεργό συμμετοχή πολιτών, προσπαθώντας μάλιστα να άρει τις όποιες επιφυλάξεις και ενδοιασμούς τους με τη φράση “μη διστάζετε”. Αυτό το λεκτικό σφυροκόπημα, οι διαρκείς προτροπές, εντείνει αφ’ ενός την αίσθηση του επείγοντος και άρα την αναγκαιότητα για άμεση ανάληψη δράσης και αφ’ ετέρου την πεποίθηση ότι οι ομοφυλόφιλοι είναι μιαρό και νοσηρό σώμα μέσα στην κοινωνία, μια “εστία κοινωνικής μόλυνσης”, που πρέπει να εξαφανιστεί με άμεσο και βίαιο τρόπο. [...] Ακόμα και οι όποιες αναφορές που κάνει στους πολιτικούς, και πάλι τους ομοφυλόφιλους στοχοποιούν».
Αλλωστε, λίγες μέρες πριν από τη δίκη, ο ίδιος ο Αμβρόσιος είχε παραδεχτεί σε νέο του κείμενο στο ιστολόγιό του ότι το επίδικο κείμενο στρεφόταν ακριβώς εναντίον των ομοφυλόφιλων, όχι των πολιτικών. «Το αδίκημα για το οποίο θα δικασθώ είναι η αρνητική στάση μου προς τους ομοφυλόφιλους! Η προτροπή μου “φτύστε τους”, όπως δημοσιεύθηκε στο Blog [...], όπως φάνηκε, τους ενόχλησε πολύ», ομολογεί ο μητροπολίτης («ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΘΙΣΟΥΝ “ΣΤΟ ΣΚΑΜΝΙ ΤΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΥ”», 12/3/2018).
Αλλά ούτε αυτή την πανηγυρική ομολογία φαίνεται ότι αξιολόγησε το δικαστήριο. Μάλιστα, η μοναδική φορά που αντέδρασε έντονα ο μητροπολίτης ενόσω καθόταν στο εδώλιο ήταν όταν επιχείρησε η συνήγορος της πολιτικής αγωγής να διαβάσει το συγκεκριμένο απόσπασμα. Δεν της το επέτρεψε η πρόεδρος Ξανθή Σταμάτη.
Η έφεση
Στην έφεσή τους, οι εισαγγελείς κάνουν εκτεταμένη αναφορά στο κείμενο αυτό, σημειώνοντας ότι «ουδεμία αναφορά ή νύξη κάνει σε πολιτικούς». 
Και εξηγούν: «[...] το σύνολο των εγγράφων που έχει προσκομισθεί από την υπεράσπιση δεν αφορά στην πολιτική τάξη αλλά κατατείνει να αποδείξει ότι οι ομοφυλόφιλοι είναι ανώμαλοι. [...] Είναι παγίως δεκτό τόσο από τη νομολογία του Αρείου Πάγου αλλά και των κατώτερων δικαστηρίων όσο και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, ότι τα δημοσιεύματα ή κάθε είδους κείμενα δεν μπορούν να ερμηνεύονται αποσπασματικά αλλά ως ενιαίο νοηματικό σύνολο. Η επίδικη ανάρτηση τόσο στο σύνολό της όσο και στα επιμέρους στοιχεία της είναι σαφές ότι αφορά στους ομοφυλόφιλους, οι οποίοι στοχοποιούνται κατά τρόπο εμπρηστικό».
Το ερώτημα είναι αν το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου θα εκμεταλλευτεί την Τετάρτη την ευκαιρία που του δίνουν οι δύο εισαγγελείς να αποκαταστήσει το κράτος δικαίου, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα σε όσους επιχειρούν να το περιγελάσουν με σοφίσματα, ενώ οραματίζονται θεοκρατικά ή φασιστικά καθεστώτα που οικοδομούνται στα θεμέλια του ρατσιστικού μίσους και της βίας.
Μιλούν στην «Εφ.Συν.» τρία από τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας
που μήνυσαν τον μητροπολίτη
Λύο Καλοβυρνάς, ψυχοθεραπευτής
Λύο Καλοβυρνάς, ψυχοθεραπευτής
Ο κατάπτυστος δημόσιος λόγος του Αμβρόσιου είναι κοινωνικά επικίνδυνος γιατί νομιμοποιεί ηθικά τη βία. Αφού ο «άλλος» δεν είναι φυσιολογικός, δικαιούμαι να τον υποτιμώ, να τον ξεφτιλίζω, να τον απομονώνω ή και να τον χτυπήσω. Πολλά γκέι παιδιά βασανίζονται από τα μηνύματα που παίρνουν ότι είναι ανώμαλα, με αποτέλεσμα να παθαίνουν κατάθλιψη, να απομονώνονται ή να αυτοκτονούν. Η ρητορική μίσους του (κάθε) Αμβρόσιου δίνει πάτημα για τη βία που μας ασκείται καθημερινά, με την ακόλουθη κλιμάκωση: λεκτική/συναισθηματική κακοποίηση - απειλή βίας - άμεση σωματική βία - έντονη σωματική βία - όπλα - θάνατος. Αυτό ακριβώς δήλωσε, άλλωστε, και ο σούπερ χριστιανός Αμβρόσιος μέσα στο δικαστήριο, λέγοντας ότι θα πυροβολούσε έναν γκέι, αν είχε όπλο και το επέτρεπε ο νόμος. Η έφεση κατά του Αμβρόσιου από τους δύο εισαγγελείς είναι νίκη μας από μόνη της.
ιάννης Παπαγιαννόπουλος, διευθυντής περιοδικού Antivirus
Γιάννης Παπαγιαννόπουλος, διευθυντής περιοδικού Antivirus
H δίκη ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία που συμπύκνωνε τους λόγους για τους οποίους κινηθήκαμε νομικά εναντίον του μητροπολίτη. Το κλίμα ήταν εχθρικότατο, νιώθαμε την ένταση στον αέρα και οι συνήγοροι υπεράσπισης ήταν με κάθε ευκαιρία προκλητικοί και κακοποιητικοί με τις ερωτήσεις τους. Το αποκορύφωμα ήταν φυσικά η απολογία του Αμβρόσιου, ο οποίος απροκάλυπτα είπε, δείχνοντάς μας, «αν είχα ένα ραβδί θα σας χτύπαγα», «αν είχα όπλο και μου το επέτρεπε ο νόμος, θα το χρησιμοποιούσα». Και η έδρα λίγο αργότερα να καταλήγει στο ΑΘΩΟΣ, δεχόμενη τα ανεδαφικά επιχειρήματα της υπεράσπισης. Για εμάς είναι σημαντικό το γεγονός ότι κινητοποιήθηκαν οι ίδιες οι εισαγγελικές αρχές και άσκησαν έφεση. Παρ’ όλα αυτά, βασιζόμενοι στην προηγούμενη εμπειρία, είμαστε εξαιρετικά συγκρατημένοι στις προσδοκίες μας.

Πέτρος Σαπουντζάκης, εκπαιδευτικός και μέλος του Πολύχρωμου Σχολείου
Πέτρος Σαπουντζάκης, εκπαιδευτικός και μέλος του Πολύχρωμου Σχολείου
Ως εκπαιδευτικός, παιδί εκπαιδευτικών, πρώην πιστός με θεολογικές σπουδές και έντονη ενασχόληση με τα εκκλησιαστικά, είμαι εξαιρετικά ευαισθητοποιημένος πλέον απέναντι στα πολλά επίπεδα των διακρίσεων και την καταστροφική τοξική «αγάπη» που μπορεί κανείς να βιώσει σε συγκεκριμένα θρησκευόμενα περιβάλλοντα. Ευτυχώς υπάρχουν ιεράρχες και θεολόγοι με ριζικά διαφορετικό πνεύμα. Ο λόγος του συγκεκριμένου ιεράρχη έρχεται σε ευθεία σύγκρουση όχι μόνο με το βασικό πνεύμα της θρησκείας, αλλά κυρίως με κάθε παιδαγωγική και κοινωνική αντίληψη συμπερίληψης και συμβίωσης. Στιγματίζει παιδιά και οικογένειες, εντείνει την περιθωριοποίηση, νομιμοποιεί τον χλευασμό και αναπαράγει πόνο. Η εμπειρία με τη δίκη ήταν τραυματική, κυρίως γιατί το βάρος δεν έπεσε στην ουσία, αλλά στο πώς θα μπορέσει να στοιχειοθετηθεί μια αθώωση, η οποία στην πράξη ακυρώθηκε από την ίδια την απολογία του ιεράρχη.
■ Σε δυναμική κινητοποίηση καλούν μέλη του ΛΟΑΤΚΙ κινήματος έξω από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου, Κορίνθου 67, στις 9 το πρωί της Τετάρτης. Για μεταφορά με πούλμαν νωρίτερα, στις 6 το πρωί, από το μετρό Συγγρού-Φιξ, μπορείτε να επικοινωνήσετε μέχρι σήμερα Σάββατο στις διευθύνσεις contact@10percent.gr ή gp@avmag.gr.

________________
Η μήνυση με την ανάρτηση στου ίδιου του Μητροπολίτη στο blog του https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2018/03/blog-post_13.html#axzz5dHGXVEyt


Ο Αμβρόσιος ξανά στο σκαμνί για το κήρυγμα μίσους
http://t-zine.gr/o-amvrosios-xana-sto-skamni-gia-to-kirygma-misous/?fbclid=IwAR1g7MIT-wbVf1ia82hrMASqzzcoNhbsupyh3mrA0NMdrI5ZoFbC8s52TlM