Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020

Κακοποίηση γαϊδουριού για την πατρίδα ―Οι το 'Χριστό αγαπώντες' και το γήρας μισούντες [αισχύνθητε από της Κυρίας]

Οι μισούντες τα ζώααισχύνθητε από της Κυρίας· ως χόρτος γαρ πυρί έσεσθαι απεξηραμμένοι *

  

 

Ήταν ένας  αγρότης που είχε ένα γέρικο γαϊδουράκι που έπεσε σε ένα ξεροπήγαδο. Ο πτωχός αγρότης «αποφάσισε ότι το ζώο ήταν γέρικο, και τα έξοδα που απαιτούνταν για να το βγάλει από το πηγάδι ήταν πολλά. Δεν άξιζε τον κόπο να προσπαθήσει να σώσει τον γάιδαρο. Το μόνο που σκέφτηκε να κάνει ήταν να το θάψει ζωντανό. Κάλεσε όλους τους γείτονές του να έρθουν και να τον βοηθήσουν. Πήραν όλοι από ένα φτυάρι και άρχισαν να πετάνε χώματα στο πηγάδι. Στην αρχή, ο γάιδαρος συνειδητοποίησε τι συνέβαινε και φώναξε φρικτά. Μετά όμως, προς έκπληξη όλων, ησύχασε. ….»


Έλαβα  σε μήνυμα από  φιλόζωη Ελληνίδα φίλη μου σύνδεσμο προς  αυτή την ανάρτηση σε φεϊσμπουκική σελίδα που ονομάζεται «Αγαπώ το Χριστό». Εν είδει παραβολής ή Μύθου του Αισώπου η κακοστημένη αυτή ιστοριούλα παρουσιάζεται ως διδακτική  κι όχι ενδεικτική της παράλογης σκληρότητας και της άγνοιας της ελληνικής κοινωνίας...

Τελικά το ταλαίπωρο ζώο πατώντας στα χώματα που του ρίχνουν ανεβαίνει λίγο-λίγο στη γη και η ψευτοπαραβολή, μέσω της βιασμένης και άγαρμπης παρομοίωσης του γαϊδουριού με την Ελλάδα και των ανθρώπων με τους Ευρωπαίους,  καταλήγει στο «ηθικό δίδαγμα», όπως το ονομάζει, και μάς προτρέπει να κάνουμε σαν το γαϊδούρι. Γαϊδούρια εμείς, γαϊδούρι και η Ελλάδα που «κάποιοι Ευρωπαίοι εταίροι μας προσπαθούν να τη θάψουν» αλλά, συμπεραίνει «πρέπει να βρούμε τρόπους να το εκμεταλλευτούμε όπως ο γάιδαρος».

Εντάξει, εκεί τουλάχιστον γέλασα. 

Αλλά όχι και πολύ. Λίγες μόνο μέρες έχουν περάσει από όταν ένας γνωστός (καταδικασμένος) βασανιστής ζώων κρέμασε στην αυλή το σκύλο του κι άρχισε να τον ευνουχίζει με κλαδευτήρι σε σπίτι μέσα σε κρητικό χωριό που δεν έβλεπε δεν άκουγε τα αίματα και τα ουρλιαχτά του σκύλου κι αν δεν τύχαινε να βρίσκεται τυχαία εκεί ένας φιλόζωος ακτιβιστής που πήδηξε το τοιχάκι με το κοτόσυρμα κι έπαιρνε φωτογραφίες ώσπου να τρομάξει ο βασανιστής και να σώσουν τελικά τον αιμόφυρτο σκύλο.

Το πρόσφατο έγκλημα είχε γίνει λίγες ώρες πριν λάβω την ψευτοπαραβολή, όταν σε άλλο κρητικό χωριό καθηγητής έσφαξε δημοσίως σκύλο με σουγιαδιές ενώ άλλος κρατούσε το ζώο και το χτυπούσε με σκουπόξυλο.


Τι γίνεται στην Κρήτη; Τι γίνεται στην Ελλάδα; Τι δεν καταλαβαίνουν οι το Χριστό αγαπώντες; Γιατί η κοινωνία μας είναι τόσο ελαστική μ' αυτά τα εγκλήματα; Γιατί δε σώζουμε τα βαρελόσκυλα και τα αλυσοδεμένα, γιατί δεν ακόμα μπαστουρώνουμε μέχρι πληγιάσματος τα ιπποειδή και δεν τιμωρούμε τους βασανιστές, γιατί δεν ψάχνει σοβαρά η αστυνομία για όσους εγκαταλείπουν κουταβάκια και γατάκια σε σκουπιδοτενεκέδες;


Και πότε θα καταλάβουμε ότι η σιωπή είναι συνενοχή; 

 

Με 2.500 emojis κοσμούν οι ‘Αγαπώντες το Χριστό’ την ανάρτηση που σας σας διηγήθηκα αποσπασματικά. 2.500 καρδούλες και ‘likes’ ενώ το πρώτο και μόνο «έλεος» είναι το δικό μου. 61 σχόλια. Με πρώτο το δικό μου, και μόνο, που εντοπίζει κακοποίηση ζώου και ηλικιωμένου (κανείς δεν παρατήρησε την κλοπή ενσήμων από τον εργαζόμενο γάιδαρο που, κατά τα δικά μου ήθη, ο «γεωργός» τού οφείλει θαλπωρή κι ασφάλεια στα γεράματα μετά από μιας ζωής εργασία). Διάβασα προσεκτικά τα 60 σχόλια. Εκτός του 61ου, του δικού μου, μόνο ένα μου φάνηκε κάποιου που δυσανασχέτησε. Όλα τα άλλα έχουν βρει «δίδαγμα» και «διδάγματα» και “beautiful” με μπράβο και Χριστούς κι ευχαριστήρια μέχρι δυσπιστίας κάποιας που τόσο πολύ της άρεσε μα αναρωτιέται αν η ιστορία είναι αληθινή (εντάξει, γελάμε μα τέτοιος είναι ο βαθμός αντίληψης σ’ αυτού του είδους ομάδες).

Εξηκοστό πρώτο το σχόλιό μου και πρώτο «έλεος» το δικό μου emoji πλάι σε καρδούλες και likes και μερικά δάκρυα - μα κρίνοντας από τα σχόλια δε δακρύζουν για το γαϊδουράκι ή την απαξίωση των ηλικιωμένων, μόνο για πατρίδες και εναντίον προσφύγων που, αδυνατώ να κατανοήσω λογικά από ποιους δρόμους σκέψης, το κόλλησαν κι αυτό στα διδάγματα. 

Δουβλίνο, Ανδρέας Παπανδρέου και ο υιός αυτού, καλοί Έλληνες-κακοί Ευρωπαίοι, Χριστοί κι «αμήν»  τα κουλουβάχατα που χοροπηδάνε στα μυαλά τους αλλά με εντυπωσιακή αναισθησία κανείς τους δε βλέπει από πιο κοντά να συναισθανθεί τον πόνο του προδομένου γαϊδουριού (και κάθε ηλικιωμένου στη θέση του) και την αχαριστία και φονική σκληρότητα του κακοποιητή ζώων από τη γειτονιά του που αντί να βοηθήσει να σώσουν το ζώο ρίχνει κι εκείνη τη φτυαριά της.

 

 

Τα μεταφέρω μαζί με την ιστορία ολόκληρη με εικόνες και  likes και νούμερα. 

Και συμπεραίνω τελικά, όσο το σκέπτομαι ότι δεν είναι αποτυχημένη η παραβολή, το ηθικό δίδαγμα είναι άλλο βεβαίως, αλλά η παραβολή μια χαρά δείχνει, ολοζώντανη τη απόλυτη απουσία ευσπλαχνίας κι ενσυναίσθησης, τη χοντροκομμένη αναλγησία κι εγωπάθεια μιας νοοτροπίας ανθρώπων που δε βλέπουν παρά τα πρόσκαιρα μικροσυμφεροντάκια και τη βολή τους, μιας κοινωνίας που κλείνει τα μάτια στο έγκλημα εκτός κι αν  τα μέλη της προσκληθούν να συμμετέχουν, οπότε τρέχουν με ενθουσιασμό να πετάξουν λάσπη στον ανήμπορο επειδή, τι να κάνουμε, είναι πολυέξοδο να τον τραβήξουμε στο φως και να προσφέρουμε φροντίδα.


Και για σας τους Άγαπώντες το Χριστό’ μια εξήγηση για να μη μπλέξουμε σε ανούσιες κουβέντες: 

Δεν είμαι μέλος της σελίδας σας ούτε φίλη ή γνωστή σας. Η Σελίδα «Αγαπώ το Χριστό» είναι ανοιχτή «προς όλους» γι αυτό δε σβήνω ονόματα όταν αντιγράφω ή φωτογραφίζω τα σχολιά σας. Αν ενοχληθείτε δεν έχετε κανένα δικαίωμα να διαμαρτυρηθείτε. Ο νόμος και το Facebook σάς έδωσαν το δικαίωμα να κλείσετε μεταξύ σας τις ιδέες σας ή, ατομικά, να γράφετε με ψευδώνυμο, αλλά εσείς ανοίξατε τις πόρτες δίνοντας δικαίωμα σ΄εμάς τους περαστικούς διαβάτες να σας κρίνουμε ή και να σας αφιερώνουμε τα δικά μας  κατασκευάσματα «ηθικά διδάγματα» όπως το ακόλουθο που παραφράζω για να σας αφιερώσω― προς γνώσιν και συμμόρφωσιν:

 Οι μισούντες τα ζώα, αισχύνθητε από της Κυρίας· ως χόρτος γαρ πυρί έσεσθαι απεξηραμμένοι.*

____________________________________________________


Αγαπώ τον Χριστό

1 ημ. ·

Καλησπέρα σε όλους....!!

Μια μέρα o γάιδαρος ενός αγρότη έπεσε σε ένα πηγάδι. Το ζώο φώναζε απελπισμένα για ώρες κι ο αγρότης προσπαθούσε να καταλάβει τι έπρεπε να κάνει.Τέλος, αποφάσισε ότι το ζώο ήταν γέρικο, και τα έξοδα που απαιτούνταν για να το βγάλει από το πηγάδι ήταν πολλά.Δεν άξιζε τον κόπο να προσπαθήσει να σώσει τον γάιδαρο. Το μόνο που σκέφτηκε να κάνει ήταν να το θάψει ζωντανό. Κάλεσε όλους τους γείτονές του να έρθουν και να τον βοηθήσουν. Πήραν όλοι από ένα φτυάρι και άρχισαν να πετάνε χώματα στο πηγάδι. Στην αρχή, ο γάιδαρος συνειδητοποίησε τι συνέβαινε και φώναξε φρικτά. Μετά όμως, προς έκπληξη όλων, ησύχασε.Λίγα φορτία χώμα αργότερα, ο γεωργός κοίταξε κάτω το πηγάδι κι έμεινε έκπληκτος με αυτό που είδε. Ήταν κάτι καταπληκτικό!!!! Με κάθε φτυαριά χώμα που έπεφτε στην πλάτη του, ο γάιδαρος τιναζόταν και έκανε ένα βήμα προς τα πάνω. Οι γείτονες του αγρότη συνέχισαν να πετάνε φτυαριές χώμα πάνω στο ζώο, κι αυτό κάθε φορά τιναζόταν κι έκανε ένα βήμα προς τα πάνω. Πολύ σύντομα, όλοι ήταν έκπληκτοι με το γαϊδούρι να έχει φτάσει στην επιφάνεια του πηγαδιού.Ηθικό δίδαγμα: Η ζωή μπορεί να φέρει σε σας πολλές φτυαριές από σκουπίδια μέσα στο πηγάδι της ζωής σας. Να θυμάστε όμως πως κάθε ένα από τα προβλήματά σας αυτά είναι ένα εφαλτήριο. Μπορούμε να βγούμε από τα βαθύτερα πηγάδια απλά με ένα τίναγμα. Πατάμε πάνω στο πρόβλημα και κάνουμε ένα βήμα πάνω.Αυτή η ιστορία θα μπορούσε να αναφέρεται ακριβώς και στην χώρα μας,αλλα και στον καθένα απο εμας προσωπικά.....Κάποιοι Ευρωπαίοι εταίροι μας προσπαθούν να μας θάψουν. Πρέπει να βρούμε τρόπους να το εκμεταλλευτούμε όπως ο γάιδαρος.....

 

 

«Αυτή η ιστορία θα μπορούσε να αναφέρεται ακριβώς και στην χώρα μας, αλλά και στον καθένα απο εμάς προσωπικά.»



 

Το σχόλιό μου σε Αγαπώ τον Χριστό

Για την κακοποίηση του γαϊδουριού που η γειτονιά μαζεύεται να το θάψει ζωντανό, δε σας καίγεται καρφάκι παρατηρώ. Κι εσείς και οι εκστατικοί θαυμαστές σας  δίχως συμπόνια κι ενσυναίσθηση δε συγκινείσθε ούτε από τις φωνές του άτυχου πλάσματος, ούτε από την αχαριστία του γεωργού σας.


Ελλάδα τόπος μαρτυρίου των ζώων.

Με κατατρομάξατε. Ευτυχώς (και δόξα των Αγίω Φραγκίσκω της Ασσίζης) στα 2.500 likes βλέπω και κάποια δάκρυα και θέλω να ελπίζω ότι αυτοί οι άνθρωποι λυπήθηκαν το ζώο σαν κι εμένα μα ίσως σας αγαπούν και δε θελουν να σας κάνουν παρατήρηση.

 











Κορυφαίος θαυμαστής

Niki Kapnisi Τελειοοοο!!!!!Ετσι ακριβως γινεται και με τις ζωες μας!!

  • diamond_filled_24_fds-spectrum-blue-gray.png Κορυφαίος θαυμαστής
    Dimitroula Stamou
    Πολύ-πολύ ωραία ιστορία!! Οι ευρωπαίοι δεν τα ρίχνουν έτσι ώστε να πατήσουμε σαν εφαλτήριο, αλλά τα πετάνε για να τρέξουμε να τα μαζέψουμε!!

  • Κορυφαίος θαυμαστής
    Antonis Filias
    Πολύ διδακτικό..
  • Μόνο που η πατρίδα μας δεν είναι γαϊδουράκι γερικο, αλλά άλογο βαρβάτο..!! Εμείς δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι..

  •  ·diamond_filled_24_fds-spectrum-blue-gray.png Κορυφαίος θαυμαστής
    Antonis Filias
    Αννα Μουρατιδου δεν έχω πρόβλημα με την πατρίδα μας..!!!!! Ίσα ίσα.. πρόβλημα έχω με αυτούς που την μεταχειρίζονται..!! Κ όλα αυτά τα χρόνια μόνο βρωμιά βλέπω..😥


  • Αννα Μουρατιδου
     Antonis Filias Δυστυχως το Αιγαιο μας και τα νησια μας τα εχει γκριζαρει πρωτος ο Αντρεας, με το περιβοητο mea - culpa που ειπε, μετα η παρεα του στα Ιμια, με τη σημαια μας που την πηρε ο ανεμος και αργοτερα ο γιος του που μαζι με το μνημονιο ειχε υπογραψει το ΔουβλινοΙΙ με το οποιο μας φορτωσε ολους τους μεταναστες και ολους τους προσφυγες απο χωρες του ισλαμ !!!

    Jorz Frankis
     Antonis Filias Καποτε φιλέ Αντώνη ειμασταν οπως λες. Μας καταντησανε όμως χειρότερα κ απο γέρικο αλογο δυστυχως. Δεν εχουμε τσίπα ουτε απο τους προγόνους μας, αλλά κ απομακρυνθηκαμε απο το θεο. Όλα αμασητα τα τρωμε κ έχουμε αποδυναμωθεί πληρως. Κοιτα σε λίγο χρονικο διαστημα ποσα πραγματα αποδεχτηκαμε κ δεν αντιδρασαμε. Συμφωνιες κατα της χωρας που περνανε νυχτα, (πρεσπες) Εισβολή καθημερινή απο μεταναστες, Το τουρκο να κοντευει να φτασει Σούνιο, Πασχα Γιορτες σε λιγο χριστουγεννα χωρίς θεο κ θεια κοινωνία, παρελασεις τέλος, ανήθικα παρακμιακα ριαλιτι, κ εχουμε ακομα ψωμι. Οτι αξία κ παραδόσεις υπήρχαν σε αυτή την χωρα, τείνουν να σβηστουν μια για παντα

    diamond_filled_24_fds-spectrum-blue-gray.pngΚορυφαίος θαυμαστής
    Antonis Filias
    Jorz Frankis έχεις δίκιο αδερφέ, αλλά εγώ δεν θα πάψω να αισιοδοξώ κ να ελπίζω για καλύτερες μέρες..!

    Jorz Frankis
    Antonis Filias Πολύ καλα κανεις Αγορινα μου κ ετσι πρεπει.Μαζι σου ειμαι. Χωρις την ελπιδα δεν παμε πουθενα. Απλα δυστυχως τα γεγονοτα αναφέρουμε κ οτι ηταν η μοίρα μας να ζήσουμε αυτες τις δυσκολες κ άγριες εποχες. Ισως μεσα απο τα δεινά κ ασχημα, καποια στιγμη αναζητησουμε την πραγματική αληθεια, κ την ανάταση της ψυχης μας, αφήνοντας στην ακρη πραγματα χωρις ουσία κ περιεχόμενο.










________________________________________________
Σημείωση

*«Οι μισούντες τα ζώα, αισχύνθητε από της Κυρίας· ως χόρτος γαρ πυρί έσεσθαι απεξηραμμένοι...» παραφράζω,

 από τον Όρθρο, λειτουργία του Πάσχα, το 

«Εκ νεότητός μου πολλά πολεμεί με πάθη, αλλ' αυτός αντιλαβού, και σώσον Σωτήρ μου. 

    Οι μισούντες Σιώναισχύνθητε από του Κυρίου· ως χόρτος γαρπυρὶ έσεσθε απεξηραμμένοι…..»

Σύνδεσμος

https://www.facebook.com/144710609476803/photos/a.144712769476587/692148668066325/?type=3&theater


Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2020

Το 1836 Αθήνα-Πειραιά με το Παντοφορείον η μετακόμισις διαβατών

 


       Η μετακόμισις διαβατών θα γίνεται 4 φορές ημερησίως με το «Παντοφορείον (omnibus)». 

Τιμή εισιτηρίου «1 δραχμή ο δρόμος».

      Πιο πολλά στο blog του φίλου Akrat από όπου το φέρνω:

https://akrat.blogspot.com/2020/10/1836.html

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2020

Φάρμακα κάνναβης αδιάθετα στις αποθήκες με κίνδυνο να λήξουν

 


Οι αγώνες δεν τελειώνουν με την ψήφιση νόμων. Ιδίως σε κράτη σαν το δικό μας όπου η ψήφιση ενός νόμου δε συνεπάγεται αυτόματη εφαρμογή.  

Δυστυχώς, όπως έγινε και με τους ΧΕΧ- χώρους ελεγχόμενης χρήσης, που θα είχαν ανακουφίσει άτομα και περιοχές (ένα αίτημα του Δικτύου Χρηστών με τους συνεργάτες  μας στην Πλατφόρμα οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών αφιερώσαμε χρόνο και ενέργεια για να μη γίνει τίποτε μετά τη νομοθέτηση).

Το ίδιο και με τη φαρμακευτική Κάνναβη. Όταν αλλού έχει νομιμοποιηθεί και η ψυχαγωγική εδώ, παρά τον αγώνα χρόνων που κάνουν πολλές Ομάδες ακτιβιστών, κολλήσαμε δίχως έργο κατά του στίγματος, δίχως ιατρικά σεμινάρια, δίχως μεγάλες επενδύσεις. Αντί γι’ αυτό, κάθε Φθινόπωρο πανηγυρίζουν αστυνομικοί και εφημερίδες για συλλήψεις ενώ, φάρμακα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν ανθρώπους που ασθενούν, παραμένουν στοιβαγμένα σε αποθήκες.

 

Όχι μόνο αυτό αλλά ακόμα χειρότερα:  Φάρμακα κάνναβης παραμένουν αδιάθετα στις αποθήκες με κίνδυνο να λήξουν, δηλώνει σε ερώτησή του στον Υπουργό Υγείας ο γιατρός, πρώην Υπουργός Υγείας Βουλευτής Ανδρέας Ξανθός.

 

Μεταφέρω την ερώτηση όπως κατατέθηκε. Η υγεία δεν είναι δυνατόν να είναι θέμα ιδεολογίας ή κομματικών προκαταλήψεων και παιχνιδιών. Η Κάνναβη έχει αποδειχθεί ότι είναι πολυτιμότατο φάρμακο το οποίο διατίθεται σε ασθενείς στο εξωτερικό. Γιατί, πληρωμένο από όλους μας,  οι ασθενείς στην Ελλάδα να το στερούνται ενώ σαπίζει σε αποθήκες;


Φέρνω την είδηση και σύνδεσμο προς την Ερώτηση και τους σχετικούς νόμους.






youmaysayiamadreamer.com

Ανδρέας Ξανθός.

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υγείας Βασίλη Κικίλια κατέθεσε την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2020 ο τομεάρχης Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέας Ξανθός.

Και μέσω της ερώτησης αυτής του πρώην Υπουργού Υγείας, επιβεβαιώθηκε η πληροφορία που εδώ και καιρό κυκλοφορεί σε δημοσιογραφικά γραφεία και ιατρικούς κύκλους σύμφωνα με την οποία σκευάσματα φαρμάκου κάνναβης παραμένουν στις αποθήκες με κίνδυνο να λήξουν χωρίς να φτάσουν ποτέ στα χέρια των ασθενών που τα έχουν ανάγκη.

Η αξία μάλιστα των φαρμάκων αυτών είναι 62.000 ευρώ, τα οποία προφανώς έχουν  καταβληθεί ήδη από το ελληνικό δημόσιο. 

andreas xanthos.gr

Ερώτηση Α. Ξανθού προς τον Υπ. Υγείας με θέμα: «Λίγο πριν τη λήξη τους τα σκευάσματα θεραπευτικής κάνναβης και ακόμα δεν έχουν δοθεί στους ασθενείς» - 9/10/2020https://andreasxanthos.gr/nea-reader/prototype-copy.html 

 

______________

Νόμος 4523 (ΦΕΚ Α ́41/7-3-2018) «Διατάξεις για την παραγωγή τελικών προϊόντων Φαρμακευτικής Κάνναβης και άλλες διατάξεις», ο οποίος κατατέθηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, νομιμοποιεί την κυκλοφορία φαρμακευτικών σκευασμάτων κάνναβης. 

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. οικ. 51483/700/Φ.15 (ΦΕΚ 1692 15/05/2018) «Όροι και προϋποθέσεις για την καλλιέργεια και επεξεργασία της φαρμακευτικής κάνναβης» προβλέπει αυστηρές διατάξεις ως προς την καλλιεργήσιμη έκταση και τον εξοπλισμό της μονάδας παραγωγής και ως προς τις προδιαγραφές για τη φύλαξη και την ασφάλεια του χώρου, και τη μεταφορά του τελικού προϊόντος. 

Η Υπουργική Απόφαση Δ3(γ)52588 (ΦΕΚ 2840 16/7/2018). «Όροι και προϋποθέσεις για την παραγωγή και την κυκλοφορία τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης» απαιτεί ειδική έγκριση κυκλοφορίας για όλα τα τελικά προϊόντα φαρμακευτικής κάνναβης είτε προορίζονται για διάθεση στην ελληνική αγορά, είτε για εξαγωγή, καθώς και για τα τελικά προϊόντα φαρμακευτικής κάνναβης που εισάγονται στην Ελλάδα από άλλο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή από τρίτη χώρα. 

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2020

Καταδικάζεις τη Χρυσή Αυγή» και να σου φταίνε «οι Γύφτοι»





Για να σας προλάβω 

(επειδή κάτι καίγεται κι άρχισε ήδη να βρωμάει το Twitter):

Σαν σήμερα, στις 10 Οκτωβρίου 1944, οδηγήθηκαν στους θαλάμους αερίων του Άουσβιτς 800 παιδιά Ρομά.Το δικό τους ολοκαύτωμα οι Ρομά το ονομάζουν στη γλώσσα τους Ποράιμος (Poraimos), που σημαίνει Αφανισμό.

Και μια επεξήγηση:

Δε γίνεται να «καταδικάζεις τη Χρυσή Αυγή» και να σου φταίνε «οι Γύφτοι».



Προσθέτω για το συγκεκριμένο

Δεν ήμουν εκεί ούτε δίκασα να ξέρω ποιος φταίει, και δεν έχει σχέση. Το χαρακτηριστικό είναι που δε λένε «σκότωσε κλέφτη» αλλά «σκότωσε Γύφτο» κι ύστερα αρχίζει από κάτω όργιο γενοικεύσεων και ρατσισμού.

Εδώ, σ΄εμάς που πανηγυρίζαμε χθες το 'Ένοχοι'. 

Ειρωνεία;

 

Ή μήπως βαθιά μέσα τους οι ριζωμένοι ζηλεύουν την ελευθερία των νομάδων;


______________________________

Πνευματώδης εμπεριστατωμένη απάντηση στο ανωτέρω τουιτάρισμά μου (και τόσο ενθουσιάστηκε με την εξυπνάδα που έβαλε καρδούλα στο δικό του σχόλιο):







Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2020

Μικρή συμβολή της Ποίησης― η φίλη μου και το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2020 #NobelPrize

 



Λουίζ Γκλουκ

Νόμπελ Λογοτεχνίας 2020

 

Βαριόμουν χθες καθώς η αγαπημένη μου φίλη ρετάριζε (όπως λένε για τα μηχανάκια) μισή ώρα «και του λέω» «και μου λέει», «και, όχι, άκου, έχει σημασία» και της είπε και του είπε και τον είδε και την είδε και τηλεφωνούσε και δεν το σήκωνε αλλά το σήκωσε.

Και της είπε να μην περάσει πάλι από τη γειτονιά του. Μην τύχει και τη δει η γυναίκα του κι αυτή (η φίλη μου) τον εκθέσει. 

«Και της λέω» «και μου λέει» μέχρι που θα έσκαγα από νεύρα και πλήξη αν δεν ήταν  «Η Θλίψη Της Κίρκης».

 

Η Θλίψη της Κίρκης

          της Louise Glück

Με σύστησα, εν τέλει

Στη γυναίκα σου, σα μια

Θεά, στο ίδιο της το σπίτι, στην

Ιθάκη, σα μια φωνή

Χωρίς το σώμα: άφησʼ εκείνη

Το υφαντό, γύρισε το κεφάλι

Πρώτα δεξιά, ύστερʼ αριστερά

Αν και δεν είχε ελπίδα φυσικά

Να αποδώσει τη φωνή σε κάποια

Υπαρκτή πηγή: Εγώ αμφιβάλλω

Αν γυρίσει πια στον αργαλειό της

Με όσα ξέρει τώρα. Όταν

Την δεις ξανά, πες της πως

Έτσι αποχαιρετάει μια Θεά:

Αν στο μυαλό της είμαι δια παντός

Είμαι και στη ζωή σου δια παντός.

___________

Νόμπελ Λογοτεχνίας 2020, και έτσι άντεξα να ακούω να συμπαρίσταμαι.

 

Και ιδού μια ακόμα μικρή συμβολή της Ποίησης στο μακρύ κατάλογο όσων δίνει στη ζωή μας.





Δείγμα στα ελληνικά
poiein

Louise Glück, Τέσσερα Ποιήματα 

μετάφραση - επίμετρο: Σοφία Γιοβάνογλου)


Πρώτη Ανάμνηση 

Καιρό πριν, είχα πληγωθεί.
Ζούσα
για να μ’ εκδικηθώ
ενάντια στον πατέρα μου, όχι
γι’ αυτό που ήταν–
γι’ αυτό που ήμουνα εγώ: απ’ το ξεκίνημα,
στα παιδικά μου χρόνια, νόμιζα
πως πόνος σήμαινε
ότι δεν είχ’ αγαπηθεί.
Σήμαινε ότ’ είχα αγαπήσει.

(από τη συλλογή “Ararat”, 1990)

******
Η Κόκκινη Παπαρούνα

Το τέλειο
δεν είναι να έχεις
μυαλό. Αισθήματα:
ω, τέτοια έχω∙ αυτά με
κυβερνούν. Έχω
έναν κύριο στον ουρανό
τον λένε ήλιο, κι ανοίγοντας
γιʼ αυτόν, του δείχνω
της καρδιάς μου τη φωτιά, φωτιά
σαν τη δική του παρουσία.
Τι άλλο θα μπορούσε
μια τέτοια δόξα να ʼναι
παρά μια καρδιά; Ω, αδελφοί και αδελφές μου,
πριν γίνετε άνθρωποι, παλιά,
υπήρξατε ποτέ σας, σαν εμένα; Αφήσατε ποτέ
τον εαυτό σας
νʼ ανοίξει έστω μια φορά
και ας μην άνοιγε ξανά ποτέ του;
Γιατί, για να ʼμαι ειλικρινής,
μιλάω τώρα
σαν κι εσάς. Μιλάω
γιατί είμαι κομμάτια.

(από τη συλλογή «The Wild Iris», 1992)

*****

Νόστος

Στην αυλή ήταν μια μηλιά-
αυτό θα ήταν πριν
σαράντα χρόνια- πίσω της,
μόνο αγρολίβαδα. Σωροί
από κρόκο στο υγρό γρασίδι.
Στάθηκα στο παράθυρο:
τέλη Απρίλη. Λουλούδια ανοιξιάτικα
μες στην αυλή του γείτονα.
Πόσες φορές, αλήθεια, άνθισε το δέντρο
στα γενέθλιά μου,
τη μέρα εκείνη ακριβώς, ούτε
πιο πριν, ούτε μετά; Το αμετάβλητο
αντίβαρο στην αλλαγή, την μετεξέλιξη.
Η εικόνα αντίβαρο
στο ανυποχώρητο της γης. Τι
ξέρω εγώ γιʼ αυτό εδώ το μέρος,
τον ρόλο που το δέντρο είχε για δεκαετίες
τον πήρε ένα μπονσάι, φωνές
που ανεβαίνουν απʼ τα γήπεδα του τέννις-
Λιβάδια. Άρωμʼ από ψηλό χορτάρι, φρεσκοκουρεμένο.
Τι περιμένεις από λυρική ποιήτρια.
Κοιτάζουμε τον κόσμο μια φορά, στα παιδικά μας χρόνια.
Τα άλλα όλα είνʼ ανάμνηση.

(από τη συλλογή “Meadowlands”, 1996)


Circeʼs Grief

In the end, I made myself
Known to your wife as
A god would, in her own house, in
Ithaca, a voice
Without a body: she
Paused in her weaving, her head turning
First to the right, then left
Though it was hopeless of course
To trace that sound to any
Objective source: I doubt
She will return to her loom
With what she knows now. When
You see her again, tell her
This is how a god says goodbye:
If I am in her head forever
I am in your life forever.

(από τη συλλογή Meadowlands, 1996)

`H Louise Glück γεννήθηκε το 1943 στη Νέα Υόρκη και μεγάλωσε στο Λονγκ Άιλαντ. Σήμερα ζει στο Κέιμπριτζ της Μασσαχουσέττης και διδάσκει στο Πανεπιστήμιο του Γέιλ.

Γράφει για την απογοήτευση, τη ματαίωση, την απώλεια, την απομόνωση, με τρόπο τόσο αποτελεσματικό, ώστε να την ονομάζουν «ζοφερή» ή «σκοτεινή» ποιήτρια. Έχει δε την ικανότητα να δημιουργεί μια ποίηση, την οποία μπορούν να την καταλάβουν οι πολλοί, να σχετισθούν μαζί της και να τη βιώσουν έντονα και ολοκληρωτικά. Η ικανότητά της αυτή θεωρήθηκε ότι πηγάζει από μια απατηλά άμεση γλώσσα που χρησιμοποιεί, η οποία προσεγγίζει αξιοσημείωτα τον συνήθη προφορικό λόγο. Ο ρυθμός της, ωστόσο, οι επαναλήψεις της, και οι ιδιωματικές αόριστες εκφράσεις της, δίνουν στη γλώσσα της ένα βάρος διαφορετικό από αυτό της καθομιλουμένης. (βλ. εδω: Βλ. http://www.poetryfoundation.org/bio/louise-gluck)

Είναι πολυβραβευμένη. Το 1992 της απονεμήθηκε το Βραβείο Πούλλιτζερ για τη συλλογή της «The Wild Iris», το 1999 το πολύ τιμητικό Βραβείο Μπόλλινγκεν του Πανεπιστημίου του Γέιλ για τη συλλογή της «Vita Nova». Το 2003 χρίσθηκε 12η «Poet Laureate» της Αμερικής. Στις 19 Νοεμβρίου 2014 της απονεμήθηκε το αμερικανικό «Κρατικό Βραβείο Βιβλίου Ποίησης» για τη συλλογή της «Faithful and Virtuous Night».


_________________________________________________________ 

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Πρωτότυπο (αγγλικά): https://poets.org/poems/louise-gluck


Louise Glück, Τέσσερα Ποιήματα (μετφρ.-επίμετρο: Σοφία Γιοβάνογλου)

http://www.poiein.gr/2014/12/04/louise-glck-oyooana-dhiethiaoa-iaoon-adhssiaoni-oiossa-aeiauiiaeio/




#NobelPrize


Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2020

Mea Culpa και συγγνώμη ― αλλά η σάτιρα μεταξύ βλακείας και δόλου


 

Χθες, με την ανακοίνωση της απόφασης Ενοχής των Νεοναζιστών δολοφόνων ανέβασα στα κοινωνικά Δίκτυα κάποιες εικόνες για να εκφράσω την ικανοποίησή μου. Ανέβασα φωτογραφία γονιών των δολοφονημένων Φύσσα και Λουκμάν, ανέβασα video από τη συγκέντρωση και, συλλέγοντας για το blog μου εικόνες από την παγκόσμια εκδήλωση συμπαράστασης στη μάχη της Ελλάδας κατά των νεοναζιστών, όπως συνηθίζω σα μια γεύση όσων ακολουθούν, ανέβασα τη σατιρική εικόνα πανώ στον Κορυδαλλό στο οποίο το ‘δεν είναι αθώοι’ που κυκλοφορήσαμε όλοι μας είχε αλλαχθεί σε ‘ΚΑΛΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ’. Καθώς από τη μια νιώσαμε όλοι ανακούφιση όταν ακούσαμε την ενοχή κι από την άλλη περιμένουμε και συζητάμε τις ποινές, μου φάνηκε πως μετά από πεντέμισι χρόνια δακρύων και σχεδόν δεκαετία βίας, τραμπουκισμού και φόβου, ταίριαζε στο πνεύμα της ημέρας να ανασάνουμε με κάτι πιο ελαφρύ και επιτέλους για μια στιγμή να διασκεδάσουμε.

 

Δυστυχώς, οι πάνω από 100 κοινοποιήσεις από εμένα κι ακόμα περισσότερες στο διαδίκτυο ενόχλησαν, η εικόνα καταγγέλθηκε και το FB  την κατέβασε.  Αυτό με έφερε σε δύσκολη θέση διότι προσέχω πολύ να μην παραπληροφορώ και συχνά (όπως και τις 23 ώρες από την ανάρτηση) επιστρέφω για να εξηγώ- όπως έκανα και χθες που, ακόμα και σε σχόλια αγνώστων μου κάτω από κοινοποίηση, όπου έβλεπα να αναρωτιούνται αν ήταν ‘αληθινή’ έδινα εξηγήσεις υπενθυμίζοντας ότι την «αληθινή» την έχω (2 μάλιστα) στον εξής σύνδεσμο που από την αρχή είχα δώσει ως λεζάντα στην εικόνα.

 

Όταν ήρθε η καταγγελία απάντησα στο Facebook, εξήγησα. Μου έφερε ως επιχείρημα το blog ‘Ελληνικά Hoaxes’ που ερεύνησε εκτενώς το δυσκολότατο αυτό θέμα προσθέτοντας (όπως είχα κάνει κι εγώ) την ίδια πρώτη και τη δεύτερη εικόνα από τη Φυλακή και με μια ματιά σε λίγα λεπτά  αποφάνθηκε ότι «η εν λόγω φωτογραφία είναι σατιρική». Καλά έκανε (εύκολο αρθράκι, δίχως κόπο σε μια ιστοσελίδα που έχει κάνει και έρευνες σοβαρότερες και χρήσιμες) αλλά αυτο τι σχέση έχει με όλους εμάς που είχαμε τη φαντασία να γελάσουμε δίχως να θέλουμε ντανταδες να μας εξηγούν πότε και πού επιτρέπεται το γέλιο.

 

Έχω συνηθίσει να λαβαίνω βρισιές κι επιθέσεις, έχει τύχει να καταγγελθεί ως άσεμνη ανάρτησή μου αλλά ποτέ 11 χρόνια που έχω το blog μου δεν έχω ξανακατηγορηθεί για Παραπλάνηση. Η καταγγελία αυτή με στενοχώρησε πολύ. 

 

Αν δεν είδατε το σύνδεσμο που συνόδευε την εικόνα κι αισθάνεστε ότι σας παραπλάνησα σας ζητώ συγγνώμη, mea culpa, κι υπόσχομαι να προσέχω στο μέλλον. Όμως αν δεν ‘το πιάσατε’, ή αν θίγεστε από το χιούμορ, τότε κάτι πιο σοβαρό συμβαίνει

διότι 

πότε η Σάτιρα είναι Παραπληροφόρηση;

Δύσκολο;

Δε νομίζω.

Πρώτον όταν η σάτιρα παρουσιαστεί ως είδηση κι όχι ως κάτι αστείο ή διασκεδαστικό και δεύτερον όταν λείπει μια ένδειξη- π.χ. η υπογραφή ενός γνωστού κωμικογράφου ή η εικόνα εκείνου το οποίο σατιρίστηκε.


Στο blog και αυτή τη φορά συνοδεύω και στηρίζω με εικόνες όσα είπα (π.χ.  ως δείγμα από Fb σε σχόλια κοινοποίησης  χθες (προ καταγγελίας και προ «έρευνας» του 'Ελληνικά Hoaxes' δίνω likes και εξηγώ λεπτομερώς πως είναι 'super τρολιά' )


H εικόνα 


Χθες




  Η ειδοποίηση



Σήμερα. με προσθήκη εξηγήσεών μου



Η συγγνώμη κι οι εξηγήσεις που το FB δε μου επιτρέπει να προσθέσω στις κοινοποιήσεις



______________________________________________

FB https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10220497424120121&set=a.1055021170271&type=3&theater

Το άρθρο στο blog

https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2020/10/blog-post_7.html#axzz6aCUy4Od6

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020

ΕΝΟΧΟΙ! Πρώτες εικόνες 7 Οκτωβρίου 2020

#ειναι_ενοχοι #δεν_ειναι_αθωοι #σιγα_μη_φοβηθω 


Πρώτες εικόνες, πρώτες στιγμές



 





Ηράκλειο, Πρωτοβουλία Γυναικών


Νταχάου


Φλωρεντία


Θεσσαλονίκη


Φυλακές

Φυλακές


Το αυθεντικό


Έξω από το Εφετείο




We are outside the Athens court of appeals where we join the thousands gathering to seek justice for the victims of Golden Dawn #gdtrial - follow @GDWatch_EN @GoldenDawnWatch for updates pic.twitter.com/D2zIk4bMIn

— Forensic Architecture (@ForensicArchi) October 7, 2020