Δευτέρα 8 Μαρτίου 2021
Οι Γυναίκες του Δικτύου Χρηστών Ψυχοδραστικών Ουσιών PeerNUPS για την Ημέρα της Γυναίκας #PeerNUPS #EuroNPUD #SisterWUD
Σάββατο 6 Μαρτίου 2021
#Με_τον_Έκτορα διότι δεν υφίσταται οικογενειακή ευθύνη #Κουφοντίνας
Στο Σύνταγμα συνελήφθη ο Έκτορας Κουφοντίνας από τις αστυνομικές δυνάμεις κατά την διάρκεια των επεισοδίων.
Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021
Φοιτητές του ΑΠΘ έφτιαξαν τη δική τους Guernica, ενάντια στην αστυνομική βία
―Εσείς το κάνατε αυτό; ρώτησε ένας αξιωματικός της Γκεστάπο δείχνοντας τη Guernica.
―Εσείς το κάνατε, του απάντησε ο Πικάσο.
Σήμερα, σε μια άλλη εποχή και άλλο τόπο οι φοιτητές του ΑΠΘ έφτιαξαν τη δική τους Guernica, ενάντια στην αστυνομική βία και αυθαιρεσία.
Για τη Guernica
O Πικάσο, στο Παρίσι, συγκλονισμένος από τον Ισπανικό Εμφύλιο ζωγράφισε τη Γκερνίκα, ένα έργο μπρεχτικό κι αντιαριστοτελικό που έχει χαρακτηριστεί ως το μεγαλύτερο αριστούργημα όλων των εποχών.
Αυτός ο τεράστιος καμβάς (3,54x7,82μ.) περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου. Ήταν παραγγελία της δημοκρατικής κυβέρνησης της Ισπανίας για τη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού το 1937[. Ο Πικάσο εμπνεύστηκε το έργο όταν, στις 26 Απριλίου της ίδιας χρονιάς, στα πλαίσια του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου, Ο Πικάσο πληροφορήθηκε τα γεγονότα από την εφημερίδα Le Soir, ξεκίνησε το έργο στης 1η Μαΐου και το ολοκληρώνει στις 3 Ιουνίου του 1937[
Ο Πικάσο απέφυγε να ζωγραφίσει αεροπλάνα, βόμβες ή ερείπια. Οι κυρίαρχες μορφές του έργου είναι ένας ταύρος και ένα πληγωμένο άλογο με διαμελισμένα κορμιά και τέσσερις γυναίκες που ουρλιάζουν κρατώντας νεκρά μωρά. Αρχικά ο Πικάσο πειραματίστηκε με χρώμα, αλλά τελικά κατέληξε στο άσπρο-μαύρο και αποχρώσεις του γκρι, καθώς θεώρησε ότι έτσι δίνει μεγαλύτερη ένταση στο θέμα. Πολλές φορές μετακίνησε φιγούρες και μορφές πριν καταλήξει στην οριστική τους θέση. «Η αφαίρεση του χρώματος και του αναγλύφου αποτελεί διακοπή της σχέσης του ανθρώπου με τον κόσμο: όταν διακόπτεται,δεν υπάρχει πια η φύση ή η ζωή»
Η διαδικασία της ζωγραφικής του πίνακα αποτυπώθηκε σε μια σειρά φωτογραφιών από τη διασημότερη ερωμένη του Πικάσο, την Dora Maar, μια διακεκριμένη καλλιτέχνιδα. Συνολικά σαράντα πέντε σχέδια μας έχουν σωθεί τα οποία προετοιμάζουν την τελική Γκερνίκα[3]. Όταν πρωτοεμφανίστηκε ο πίνακας, οι αντιδράσεις ήταν μάλλον αρνητικές. Ο Βάσκος τοιχογράφος Χοσέ Μαρία Ουτσενάι δήλωσε: «Για έργο τέχνης είναι ένα από τα φτωχότερα της παγκόσμιας παραγωγής. Πρόκειται για πορνογραφία 7x3». Γερμανικό έντυπο έγραψε ότι πρόκειται για «σύμφυρμα από ανθρώπινα μέλη που θα μπορούσε να είχε ζωγραφίσει τετράχρονος». Σταδιακά το γενικό αίσθημα άρχισε να μεταστρέφεται και το έργο περιόδευε για να ενισχύσει τον αγώνα των Δημοκρατικών. Η περιοδεία σταμάτησε όταν ο Φράνκο κατέλαβε την εξουσία το 1939 και, με το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, το έργο φυγαδεύτηκε στις ΗΠΑ, για να αποφευχθεί η καταστροφή του.
Η Γκερνίκα έμεινε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης για πολλά χρόνια και ο Πικάσο είχε δηλώσει πως δε θα επέστρεφε στην Ισπανία προτού αποκατασταθεί πλήρως η δημοκρατία. Το 1981 η Γκερνίκα επιστράφηκε στην Ισπανία και εκτέθηκε αρχικά στο Casón del Buen Retiro και κατόπιν στο Μουσείο ντελ Πράδο, προστατευμένη με αλεξίσφαιρο τζάμι και οπλισμένους φρουρούς, για το φόβο νέου βανδαλισμού. Το 1992 ο πίνακας μεταφέρθηκε στη σημερινή του θέση στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία στη Μαδρίτη, του οποίου έγινε το διασημότερο και σπουδαιότερο έκθεμα.
Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021
Ασφαλής χρήση στα χρόνια της πανδημίας - (video)
Proud and loud. Drug User groups for #covid19
Ήδη από τον περασμένο Μάρτιο, εμείς στο δίκτυο INPUD -
δηλαδή EuroNPUD για Ευρώπη (όπου προεδρεύω) και το δικό μας ελληνικό Δίκτυο Ομοτίμων Χρηστών PeerNUPS,
πρώτα κι από κυβερνήσεις αντιδρ'ασαμε με το φυλλάδιό μας με συμβουλές για να είμαστε ασφαλείς στα χρόνια της πανδημίας.
https://www.youtube.com/watch?v=0NbieKxCY3M
COVID-19 ― Συμβουλές για άτομα που παίρνουν ναρκωτικά
https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2020/03/covid-19_28.html
Τρίτη 2 Μαρτίου 2021
Αγάπη; Αν ήμουνα αρχαία θεά ή Μοίρα
Αν ήμουνα αρχαία θεά ή Μοίρα
κι ήμουν σε θέση να προικίσω ένα θνητό
ένα μονάχα δώρο θα έδινα:
Ποτέ, αλλά ποτέ ποτέ του να μην αγαπήσει.
Πόθο και καύλα και παιχνίδια και ναζάκια και όρκοι της στιγμής κατά τα κέφια μας, και θαυμασμός της ομορφιάς εμψύχων και αψύχων, τόπων και έργων; Ναι, βεβαίως κι ολοψύχως με όλη μας την όρεξη και υποσχέσεις κι όνειρα από εκείνα της στιγμής τα απατηλά που ακούγονται ωραία κι αιώνια αλλά την επομένη έχουν σκορπιστεί σα συννεφάκια ή αναθυμιάσεις των γλεντιών.
Αλλά αλίμονο
και ωιμέ κι αλί και τρισαλί
κι αμάν αμάν
για μάς που Μοίρα δε μας καλοπροίκισε
και αγαπάμε αληθινά
τόπους- ιδίως τόπους-
παρασυρμένοι από την απατηλή αγάπη
νομίζοντας, πιστεύοντας,
ξεχνώντας
πως ‘δικό μου’ δεν υπάρχει.
_________
Clue:
Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021
Μπάζα στη θάλασσα, αυθαιρεσίες, χωρίς άδεια- κι οι καταγγελίες; #Μύκονος (video)
Τριαξονικό αδειάζει μπάζα στον Πλατή Γιαλό καταστρέφοντας τον αιγιαλό και την άμμο στο πέρασμά του.
Τα ίδια αίσχη και πάνω από το σπίτι μου σε βράχια διατηρητέα όπου περνάνε δρόμο προς άλλη μια νεόδμητη βιλλίτσα επειδή η άλλη πλευρά δεν τους έδωσε δίοδο. Παράλληλα η ΔΕΗ περνά μπροστά στη καλώδιο αισθητικής 1950 σε δρόμο αυθαίρετο και κολώνες τοποθετημένες σε ιδωτικό χώρο.
Γιατί;
Γιατί δεν αγαπάτε τον τόπο αυτό που τόσα μάς δίνει;
Πώς και δε μάθατε πως αγάπη δεν είναι νοσταλγικές φωτογραφίες στο διαδίκτυο αλλά φροντίδα; Και τελικά, πιο ωμά, γιατί δαγκώνετε το χέρι που σας τρέφει;
#Μύκονος: Αυθαιρεσίες καταγγέλουν οι κάτοικοι του νησιού - Πετούν #μπάζα μέσα στη #θάλασσα στον Πλατύ Γιαλό