Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2022

Κορίτσια και Επιστήμες: έχουμε μέλλον





Σε συλλογή με διαφημίσεις που σήμερα δε θα τις ανεχόμασταν συνάντησα και μια αμερικάνικη μεταπολεμική αφίσα που πολύ συνηθιζόταν. «Κορίτσια» λέει με μεγάλα γράμματα, 

«μπορείτε κι εσείς να γίνετε κάτι στη ζωή. 

ΓΙΑΤΡΟΙ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ, ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ» και συνεχίζει με μικρότερα:

«ψάχνουν για γραμματέα».

 

Έτσι ήταν. Πολύ λίγες, από οικογένειες μορφωμένων, ευκατάστατων και προοδευτικών ήταν δυνατόν να σπουδάσουν. Η «προίκα» ήταν χρήμα ή ακίνητο που δινόταν στο γαμπρό για «να μας πάρει» κι όχι επένδυση σε σπουδές που θα μας προίκιζαν το μυαλό.

Μα το πορτάκι άνοιξε. Λίγο η βιομηχανική επανάσταση, λίγο οι δυό παγκόσμιοι πόλεμοι που αποδεκάτισαν τον ανδρικό πληθυσμό, καταφέραμε να μπούμε στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και να κατακτήσουμε την ανεξαρτησία μας. Δεν ήταν και δεν είναι εύκολο όμως. Κι ακόμα η ισότητα στην εκπαίδευση δεν έχει κατακτηθεί.

Δεν είναι μόνο τα πασιφανή, αγροτικές περιοχές της γης υποβαθμισμένες και θρησκόληπτες που αντιμετωπίζουν τη γυναίκα ως μηχανή αναπαραγωγής εργατικών χεριών αλλά κι αλλού, εκεί που δε θα το περιμέναμε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε πριν λίγα χρόνια στην Ιαπωνία, όταν μεγάλο πανεπιστήμιο έκανε διακρίσεις φύλου επειδή, είπαν, αν σέβονταν τη βαθμολογία στις εισαγωγικές εξετάσεις τα αγόρια που θα έμπαιναν θα ήταν ελάχιστα. Η Ιαπωνία, μια ανεπτυγμένη χώρα στην οποία όμως η θέση της γυναίκας δεν έχει βελτιωθεί και πολύ παρότι οι γυναίκες εργάζονται. Ίσες σπουδές δεν αποφέρουν ίδια θέση ούτε ίσο μισθό ενώ είναι άγραφος νόμος όταν η γυναίκα γίνει μάνα να εγκαταλείπει τη δουλειά της, δηλαδή να επιστρέφει στην οικονομική εξάρτηση και (όπως λένε κάποιες) στην αποχαύνωση μιας οικιακής ζωής που δεν την επιθυμούν όλες.

 

Η 11η Φεβρουαρίου είναι η Ημέρα αφιερωμένη στα κορίτσια και τις γυναίκες που αφοσιώνονται στις Επιστήμες. 

Σας τη θυμίζω διότι κάναμε πολύ δρόμο γρήγορα μα η ισότητα ακόμα δεν έχει κατακτηθεί. Έχουμε μέλλον.

https://www.un.org/en/observances/women-and-girls-in-science-day/


#WomenInScienceUg #EqualityInScience #ScienceSociety #GirlsInScience

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022

Ελληνικές εκλογές; «Σακούλες με λεφτά»

 




Ελληνικές εκλογές.

«Στην Ηλεία στις φωτιές τότε… έτσι πήραμε τις εκλογές του 2007»

«Όποιος σου 'λεγε καλημέρα έπαιρνε λεφτά»

«Αξέχαστες μέρες» 

«Γυρίσαμε το παιχνίδι»

«κατέβηκα με σακούλες με λεφτά»

 

―Από τότε έχετε μείνει στην ιστορία

https://youtu.be/1wr6EgIfMTk

 





 



 

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2022

ΕυρΥπίδης ο Πρωτάνθρωπος ο Έλλην ο λευκός: #ελληνικη_αγωγη


Ελληνική Αγωγή με ύψιλον στον ΕυρΥπίδη και θεωρίες για ‘rootes’ (λέξη ανύπαρκτη στα αγγλικά που τάχα σημαίνει ρίζες) της ελληνικής γλώσσας στις αγγλικές λέξεις.

Θεωρίες κι ανοησίες που θυμίζουν τον σατιρικό αμόρφωτο Έλληνα μετανάστη κύριο Πορτοκάλος που ο πατριωτισμός του τον σπρώχνει να επιμένει σε απίθανες αρλούμπες.

Ελληνική Αγωγή στην οποία διδάσκεται ότι ο Παρθενώνας είναι εκατομμυρίων ετών ή ότι εδώ στην Ελλάδα «πριν εκατομμύρια χρόνια γεννήθηκε ο Πρωτάνθρωπος ο Έλληνας ο λευκός».

 

Γελάσαμε πάλι στο Twitter αλλά γελάμε πικρά. 

Αν καταντήσαμε να αφήνουμε την Παιδεία σε ανθρώπους σαν τον Άδωνι Γεωργιάδη και την κάθε κυρία που δίχως γνώση ή πιστοποίηση έχει το θράσος να διδάσκει παιδιά, 

τι μένει σ΄εμάς τους bloggers παρά να τα διαδίδουμε μήπως και γίνει κατανοητό τι συμβαίνει.

Ακολουθούν  σχόλια, εικόνες videos με αντιεπιστημονικό παραλήρημα και ανορθογραφίες.

Χαρείτε τα:




@thanostrianda
Την #ελληνικη_αγωγη αγωγή" του Άδωνι, την ενέκρινε και την έβαλε στα σχολεία η #Κεραμεως .


EFSYN @EFSYNTAKTON

Χιλιάδες χρήστες καταγγέλλουν τσαρλατανισμό και σκοταδισμό ενώ αναρωτιούνται πόσο θα πληρώσει το ελληνικό δημόσιο την ιδιωτική επιχείρηση του Άδωνη Γεωργιάδη #ελληνικη_αγωγη

 

Σάλος στο Twitter για την απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής να εγκρίνει για το τρέχον σχολικό έτος την υλοποίηση «εκπαιδευτικού προγράμματος» από... παιδαγωγούς της «Ελληνικής Αγωγής», της ιδιωτικής επιχείρησης του Άδωνη Γεωργιάδη, σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Μέσα σε λίγες ώρες 3.000 χρήστες σχολίασαν το θέμα και αναρωτιούνται πόσο στοίχισε στο ελληνικό δημόσιο καταγγέλλοντας σκοταδιστικές αντιλήψεις και τον τσαρλατανισμό της εταιρείας. Yπάρχουν όμως και ορισμένοι που υπερασπίζονται τον υπουργό Ανάπτυξης, όπως ο ομοϊδεάτης του Φαήλος Κρανιδιώτης, ο οποίος γράφει «καλύτερα Ελληνική Αγωγή στα σχολεία και αρχαιολατρεία, παρά άπλυτα κομμούνια να μαθαίνουν στα παιδιά να μισούν την Ελλάδα».

Την αποκάλυψη έκανε ο εκπαιδευτικός Δημήτρης Πολυχρονιάδης, που σε άρθρα του στο tvxs.gr και στο alfavita.gr γνωστοποιούσε την απόφαση τονίζοντας ότι τουλάχιστον 14 προγράμματα της «Ελληνικής Αγωγής» έχουν πάρει έγκριση από το Ι. Ε. Π., που «πλήρως ελεγχόμενο από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει μεταβληθεί σε βιομηχανία εγκρίσεως ανάλογων αντιεπιστημονικών και παιδαγωγικά απαράδεκτων «εκπαιδευτικών» προγραμμάτων στα οποία εμπλέκονται εκτός από Μ. Κ. Ο. ακόμα και πανεπιστημιακοί φορείς». 

 «Χαρακτηριστικό όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων αυτών είναι ο νεοσυντηρητικός και σκοταδιστικός τους χαρακτήρας, έντονη προγονοπληξία, η αντιεπιστημονικότητα και η προσπάθεια επιστροφής σε ιδεολογήματα του παρελθόντος τα οποία οδήγησαν στην καθυστέρηση την ελληνική κοινωνία και την ελληνική εκπαίδευση» σημειώνει ο δάσκαλος.

Ακολουθούν ορισμένα από τα tweets με το δημοφιλές πλέον χάσταγκ #ελληνικη_αγωγη




P.G. Papanikolaou @PGPapanikolaou

Η @nkerameus έχει εισάγει μέσω ΙΕΠ στα σχολεία και τα σούργελα Αλυνικοί Αγωγοί που διδάσκουν πως ο Παρθενώνας κτίστηκε πριν 13 εκατομύρια χρόνια από τον Ουρανοπίθηκο και πως η αγγλική λέξη "roote" που δεν υπάρχει προέρχεται από το "ρέω" όπως έλεγε κι ο Πορτοκάλος. Μπράβο ρε Νίκη.




 


 

Toolα James Keenan

Ο Παρθενώνας είναι εκεί που είναι εκατομμύρια χρόνια. Μη σου πω και δισεκατομμύρια.

Ο Παρθενώνας είναι εκεί που είναι εκατομμύρια χρόνια. Μη σου πω και δισεκατομμύρια.#ελληνικη_αγωγη pic.twitter.com/yIzHRg9BuJ

— Toolα James Keenan (@kafraki6) February 5, 2022

 

Mary Lou

Πότε, ΠΟΤΕ, δεν θα φανταζόμουν πως μια χώρα μπορεί να κάνει τόσα πολλά βήματα πίσω μέσα σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα. #ελληνικη_αγωγη






Demina Masoula 

Ο @AdonisGeorgiadi που έκανε 13 χρόνια να πάρει πτυχίο φιλοσοφικής και πούλαγε νανογιλέκα, περνιέται για φωστήρας της κλασσικής παιδείας 


ALEXANDRA PALAIOU 

Έξω η κοινωνιολογια από το σχολείο μέσα όμως η Ελληνική Αγωγή του Αδωνη, με απόφαση της χειροτερης ίσως υπουργού Παιδείας!


Marka2 

Η #ελληνικη_αγωγη στα σχολεια με υπογραφή Κεραμεως. Καρικατούρα εμπνεύσεως 1967 Καταλαβατε γιατί ο Αδωνις ούρλιαζε να καταργηθεί το μάθημα της κοινωνιολογίας ;




 

Γιάννα @re_ai_sixtir

Τότε την έλεγαν "πολιτική αγωγή" Σκοπός του μαθήματος ήταν να αποκτήσουν οι μαθητές ως πολίτες ειδικές "αναμορφωμένες" στα κοινά γνώσεις, καθώς και η καλλιέργειά της εθνικής συνείδησης!! Σήμερα #ελληνικη_αγωγη. Απλά άλλαξαν το όνομα. Ο σκοπός παραμένει ο ίδιος

















ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

My Big fat greek wedding - Give me any word, and I show you how the root is greeκ https://youtu.be/VL9whwwTK6I


Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022

Δημόσια ποστ κι εύθραυστοι εγωισμοί #netiquette #κοινωνικά_δίκτυα

 


       Κάτω από ποστ φίλου είδα την κάτωθι επίθεση ενός σχολιαστή
 προς άλλον: 

«..επειδει δεν ξέρεις την σχέση μου μαζί του και κατά δεύτερον επειδειδεν νομίζω να έχω κάνει κριτική σε κάποιο σχόλιο σου σε οποιαδήποτε ποστδεν εχεις το δικαίωμα και προφανώς δεν στο δίνω ούτε και εγω να σχολιάζειςδικά μου!!!!

 Ελπίζω την επόμενη φορά που θα θέλεις να σχολιάσεις κάτι οπουδήποτε, φυσικά εκτός κάποιου δικού μου σχολιου να φιλτράρεις πιο σχολαστικα αυτά που βλέπεις και να μην βγάζεις αυθερετα συμπεράσματα.... »

 

Η αντίδραση  ―αν παραβλέψουμε ορθογραφία και συντακτικό― είναι κάτι που συναντάμε συχνά στα κοινωνικά δίκτυα.

 

Πάμε λοιπόν να επαναλάβουμε τα αυτονόητα:

 

Άπαντες έχουμε το δικαίωμα να σχολιάζουμε δημόσια σχόλια.

Όποιος φοβάται την κριτική ας παίρνει τον κολλητό στο τηλέφωνο.  

Όποιος μιλά δημόσια όμως οφείλει να αφήνει χώρο για απαντήσεις με αντίθετη άποψη ή παρεξήγηση των προθέσεών του (ιδίως αν υστερεί και στο συντακτικό).  Επίσηςαν νοιάζεται τόσο πολύας επιστρέφει όχι για να επιτεθεί αλλά για να εξηγήσει.

Σχολιασμός της γνώμης μας για τα διάφορα θέματα που συζητάμε εδώεκτός κι αν έχουμε ψυχισμό πεντάχρονουδεν διέπονται από το νόμο τού μία σου και μία μουδηλαδή δε στέκει το «δεν έχω κάνει κριτική σε κάποιο σχόλιο σου» άρα εσύ δε θα κάνεις στο δικό μουούτε βεβαίως έχει καμιά λογική, ή πραγματική δύναμη, το να «σου δίνω το δικαίωμα» να σχολιάσεις.

Το δικαίωμα Ελευθερίας Λόγουευτυχώς το έχουμε ακόμα όλοι και δε χρειαζόμαστε άδεια κανενός για να το χρησιμοποιήσουμε

 

Τα κοινωνικά δίκτυα είναι η πλατεία του χωριού.

Είναι θετικότατο και εξαιρετικά ενδιαφέρον το ότι ζούμε σε μια εποχή στην οποία για πρώτη φορά έχουν δημόσιο λόγο τόσο πολλοί άνθρωποικάθε τάξης και μόρφωσηςαντίθετα από παλιότερα που ο δημόσιος λόγος ήταν προνόμιο των λίγωνΊσως γι αυτό συναντάμε και την απειρία που δείχνουν αυτά τα κωμικά κι ανυπόστατα «δε σου επιτρέπω» και «δεν έχεις το δικαίωμα» που πετάνε σα μεθυσμένοι στην ταβέρνα κάτι υπερευαίσθητοι στην κριτική οι οποίοι κάνοντας απλώς το σχoλιάκι τους ιδιωτικό  ή στέλνοντάς το σε μήνυμα θα περιέσωζαν τον εγωισμό του άμαθου να συναντά αντιρρήσεις εαυτούλη τους.

_______________________________________

#netiquette #κοινωνικά_δίκτυα


Εικόνα 
ΣΥΡΟΣ 1970.ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΣΤΕΛΛΑΣ

ΙΣΡΑΗΛ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΕ ΤΟ ΑΠΑΡΤΧΑΙΝΤ, ΟΧΙ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΩΝ!

Νέα εκστρατεία της Διεθνούς Αμνηστίας



ΙΣΡΑΗΛ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΕ ΤΟ ΑΠΑΡΤΧΑΙΝΤ, ΟΧΙ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΩΝ

Νέα έρευνα της Διεθνούς Αμνηστίας τεκμηριώνει λεπτομερώς πώς η τρομακτική αντιμετώπιση των Παλαιστινίων από το Ισραήλ συνιστά απαρτχάιντ, και αποκαλύπτει την πραγματική έκταση του συστήματος καταπίεσης και κυριαρχίας που ασκεί το Ισραήλ εις βάρος των Παλαιστινίων.

Οι Παλαιστίνιες/-οι στο Ισραήλ και στα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη, καθώς και οι Παλαιστίνιες/-οι πρόσφυγες, αντιμετωπίζονται ως κατώτερη φυλετική ομάδα, από την οποία στερούν τα δικαιώματα με σκοπό τη διατήρηση μιας εβραϊκής δημογραφικής πλειονότητας.

Εδώ και δεκαετίες, οι Παλαιστίνιες/-οι βλέπουν τα σπίτια τους να γκρεμίζονται, το δικαίωμά τους στη μετακίνηση να περιορίζεται βάναυσα, τις οικογένειές τους να χωρίζονται, τη γη και τους πόρους τους να απαλλοτριώνονται, ενώ υφίστανται συστηματικά φόνους, βασανιστήρια, κρατήσεις, στερήσεις πολιτικών δικαιωμάτων.

Το απαρτχάιντ είναι έγκλημα κατά της ανθρωπότητας.

Αναλάβετεδράση :

https://www.amnesty.gr/action/petitions/24936/israil-gkremiste-aparthaint-ohi-ta-spitia-ton-palaistinion

Διεθνής Αμνηστία





Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2022