Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022

Δημόσια ποστ κι εύθραυστοι εγωισμοί #netiquette #κοινωνικά_δίκτυα

 


       Κάτω από ποστ φίλου είδα την κάτωθι επίθεση ενός σχολιαστή
 προς άλλον: 

«..επειδει δεν ξέρεις την σχέση μου μαζί του και κατά δεύτερον επειδειδεν νομίζω να έχω κάνει κριτική σε κάποιο σχόλιο σου σε οποιαδήποτε ποστδεν εχεις το δικαίωμα και προφανώς δεν στο δίνω ούτε και εγω να σχολιάζειςδικά μου!!!!

 Ελπίζω την επόμενη φορά που θα θέλεις να σχολιάσεις κάτι οπουδήποτε, φυσικά εκτός κάποιου δικού μου σχολιου να φιλτράρεις πιο σχολαστικα αυτά που βλέπεις και να μην βγάζεις αυθερετα συμπεράσματα.... »

 

Η αντίδραση  ―αν παραβλέψουμε ορθογραφία και συντακτικό― είναι κάτι που συναντάμε συχνά στα κοινωνικά δίκτυα.

 

Πάμε λοιπόν να επαναλάβουμε τα αυτονόητα:

 

Άπαντες έχουμε το δικαίωμα να σχολιάζουμε δημόσια σχόλια.

Όποιος φοβάται την κριτική ας παίρνει τον κολλητό στο τηλέφωνο.  

Όποιος μιλά δημόσια όμως οφείλει να αφήνει χώρο για απαντήσεις με αντίθετη άποψη ή παρεξήγηση των προθέσεών του (ιδίως αν υστερεί και στο συντακτικό).  Επίσηςαν νοιάζεται τόσο πολύας επιστρέφει όχι για να επιτεθεί αλλά για να εξηγήσει.

Σχολιασμός της γνώμης μας για τα διάφορα θέματα που συζητάμε εδώεκτός κι αν έχουμε ψυχισμό πεντάχρονουδεν διέπονται από το νόμο τού μία σου και μία μουδηλαδή δε στέκει το «δεν έχω κάνει κριτική σε κάποιο σχόλιο σου» άρα εσύ δε θα κάνεις στο δικό μουούτε βεβαίως έχει καμιά λογική, ή πραγματική δύναμη, το να «σου δίνω το δικαίωμα» να σχολιάσεις.

Το δικαίωμα Ελευθερίας Λόγουευτυχώς το έχουμε ακόμα όλοι και δε χρειαζόμαστε άδεια κανενός για να το χρησιμοποιήσουμε

 

Τα κοινωνικά δίκτυα είναι η πλατεία του χωριού.

Είναι θετικότατο και εξαιρετικά ενδιαφέρον το ότι ζούμε σε μια εποχή στην οποία για πρώτη φορά έχουν δημόσιο λόγο τόσο πολλοί άνθρωποικάθε τάξης και μόρφωσηςαντίθετα από παλιότερα που ο δημόσιος λόγος ήταν προνόμιο των λίγωνΊσως γι αυτό συναντάμε και την απειρία που δείχνουν αυτά τα κωμικά κι ανυπόστατα «δε σου επιτρέπω» και «δεν έχεις το δικαίωμα» που πετάνε σα μεθυσμένοι στην ταβέρνα κάτι υπερευαίσθητοι στην κριτική οι οποίοι κάνοντας απλώς το σχoλιάκι τους ιδιωτικό  ή στέλνοντάς το σε μήνυμα θα περιέσωζαν τον εγωισμό του άμαθου να συναντά αντιρρήσεις εαυτούλη τους.

_______________________________________

#netiquette #κοινωνικά_δίκτυα


Εικόνα 
ΣΥΡΟΣ 1970.ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΣΤΕΛΛΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.