Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2023

Πόσες γυναίκες βούτηξαν για το Σταυρό;


https://www.facebook.com/daphne.chronopoulou.9/posts/10225116315749525


Πόσες γυναίκες βούτηξαν για το Σταυρό;

Και γιατί;

_______________________________________

Ειλικρινής η απορία μου και, παρότι βεβαίως έχω άποψη για το γιατί,

με ενδιαφέρει η γνώμη σας.

#ΤωνΦώτων #Θεοφάνεια



Όλες οι Απαντήσεις: https://www.facebook.com/daphne.chronopoulou.9/posts/10225116315749525





Τροφή για σκέψη; Επίσης ελάχιστες γυναίκες κι εδώ κι ας μην έχει παπάδες.:



Ευρυδίκη Τσουμάκα

Μάλλον είναι πιο έξυπνες 😊 Πάντως συμβαίνει να βουτάνε και γυναίκες

Daphne Chronopoulou

 Μα ναι, «και γυναίκες» αλλά σπάνια και μια όχι παρέα όπως γίνεται με τα αγόρια.

Δεν το ενθαρρύνει η Εκκλησία, ήταν η γύμνια, ήταν κι εκείνες οι προκαταλήψεις πως θα πάθουμε από το κρύο «μητρικά» όπως το έλεγαν παλιά και τάχα δε θα γίνουμε μάνες…

Είναι κι ο συμβολισμός: η γυναίκα είναι της νύχτας και της Φωτιάς παρά της θάλασσας της πρωινής….

 

Ставрос Константинидис

"Οι γυναίκες δεν πρέπει να μιλάνε" είπε ένας τράγος στο Κιλκίς πριν 5 χρόνια ανήμερα των φώτων. 

Δεν τις θέλουν τις γυναίκες ..

 

Konstantinos Kokkolis

Θα προτιμούσα να μην βουτούσαν ούτε οι άνδρες, αλλά το έθιμο δομήθηκε εντός ενός απαρχαιωμένου πατριαρχικού οργανισμού, με διακριτούς ρόλους για τα δύο φύλα. Οι γυναίκες στολίζουν τον επιτάφιο λ.χ. (οι παρθένες μάλιστα) και διαφυλάσσουν την πλειοψηφία των εθίμων, των τελετουργικών, των δοξασιών και των δεισιδαιμονιών.

 

Maria Stavrakopoulou

Για τον ίδιο λόγο που γυναίκες σε έμμηνο ρύση απαγορεύεται να προσκυνούν,να μεταλαμβανουν και να συμμετέχουν σε μυστήρια.Να βγάζουν το καπέλο που φορούν όταν μπαίνουν στην εκκλησία,να έπονται των αντρών στην παραλαβή αντιδωρου κλπ κλπ κλπ

 


Δάφνη Χρονοπούλου


Demi Sam

Σιγά μη βουτήξουμε, χειμώνα σε παγωμένα νερά, να ξεπαγιασουμε, για να πιάσουμε τον σταυρό. Κ δε πάμε νύχτα με πανσέληνο, να χορέψουμε γύρω από τη φωτιά;

Matina Vatavali

Μα πιάνουν ιερά πράγματα οι γυναίκες στη χριστιανική θρησκεία; Από ότι ξέρω και στο ιερό της εκκλησίας μπαίνουν υπό όρους και πρέπει να είναι καλυμμένες. Πως θέλετε να αποκαλύψουν το σώμα τους, να σκανδαλίσουν και να βραχούν;

Κώσταντηε Κουσαθανας

Γιατί η γυναίκες απλά δεν κάνουν χοντρό ανοησίες, για να το πω κομψά 









Παιδάκι σχολιάζει: 

―Αυτός με το μπλε βρακάκι είναι ψηλός.

―Ο τελευταίος με το μπλε βρακί.

https://www.instagram.com/p/CnEhAasLXL1/?utm_source=ig_web_copy_link



_____________________________________________


Υμνολογία Θεοφανείων

Αρχαία φαίνεται  η συνήθεια της τέλεσης του Μεγάλου Αγιασμού την ημέρα των Θεοφανείων, όπου ψάλλονται τα τροπάρια του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Σωφρονίου και το κοντάκιο του Ρωμανού του Μελωδού.

Απολυτίκιο 

«Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου Κύριε

η της Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις
του γαρ Γεννήτορος η φωνή προσεμαρτύρει Σοι
αγαπητόν Σε Υιόν ονομάζουσα
και το Πνεύμα εν είδει περιστεράς
εβεβαίου του λόγου το ασφαλές
Ο επιφανείς Χριστέ ο Θεός
Και τον κόσμον φωτίσας δόξα Σοι»

Κοντάκιο 

«Επεφάνης σήμερον τη οικουμένη

και το Φως Σου Κύριε εσημειώθη εφ΄ ημάς
εν επιγνώσει υμνούντας Σε
Ήλθες εφάνης το Φως το απρόσιτον»

Μεγαλυνάριο 

«Σήμερον επέφανεν ο Σωτήρ

εν μορφή ως δούλου βαπτισθήναι
μετά σαρκός υπό Ιωάννου
εν Ιορδάνου ρείθροις
ίνα βροτών εκπλύνει
τα παραπτώματα»

Θεοφάνεια

Η Βάπτιση του Ιησού Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό από τον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο (το Βαπτιστή). Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 6 Ιανουαρίου και είναι η τρίτη και τελευταία εορτή του Δωδεκαημέρου, που ξεκινά με τα Χριστούγεννα. Λέγεται, επίσης, Επιφάνια και Φώτα.

Το όνομα της εορτής προκύπτει από τη φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας, που σύμφωνα με τις Γραφές συνέβη κατά τη Βάπτιση του Ιησού. Στις Δυτικές Εκκλησίες, τα Θεοφάνεια είναι περισσότερο συνδεδεμένα με την προσέλευση και την προσκύνηση των Τριών Μάγων στη Φάτνη της Γέννησης του Ιησού.

Κατά τις ευαγγελικές περικοπές στις αρχές του 30ου έτους της ηλικίας του Ιησού, ο Ιωάννης (ο Πρόδρομος), γιος του Ζαχαρία και της Ελισάβετ, ο επιλεγόμενος στη συνέχεια Βαπτιστής, που ήταν 6 μήνες μεγαλύτερος του Χριστού, και διέμενε στην έρημο, ασκητεύοντας και κηρύττοντας το βάπτισμα μετανοίας, βάπτισε με έκπληξη και τον Ιησού στον Ιορδάνη ποταμό. Κατά δε τη στιγμή της Βάπτισης κατέβηκε από τον ουρανό το Άγιο Πνεύμα υπό μορφή περιστεράς στον Ιησού και ταυτόχρονα από τον ουρανό ακούσθηκε φωνή που έλεγε ότι: Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός εν ω ευδόκησα". Η φράση αναφέρεται στα ευαγγέλια του Ματθαίου, του Μάρκου και του Λουκά, ενώ απουσιάζει από αυτό του Ιωάννη.

Αυτή δε είναι και η μοναδική φορά της εμφάνισης, στη Γη, της Αγίας και ομοουσίου και αδιαιρέτου Τριάδος υπό του πλήρους «μυστηρίου» της Θεότητας. Τα Θεοφάνια ονομάζονται έτσι επειδή η φωνή του θεού ακ

Τα Θεοφάνια είναι μεγάλη ετήσια χριστιανική γιορτή της Βάπτισης του Ιησού Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό από τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή[1]. Γιορτάζεται στις 6 Ιανουαρίου και είναι η τρίτη και τελευταία γιορτή του Δωδεκαημέρου (εορτών των Χριστουγέννων). Το όνομα προκύπτει από τη φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας που συνέβη σύμφωνα με τρεις σχετικές ευαγγελικές περικοπές. Η γιορτή των Θεοφανίων λέγεται επίσης και Επιφάνια, Φώτα ή Φωτά ή Εορτή των Φώτων. Σε αυτή την εορτή γιορτάζουν: Φώτιος (Φώτης), Φωτεινή, Ιορδάνης, Θεοφάνης (Φάνης), Θεοφανία (Φανή).

Κατά τον 4ο αιώνα η εορτή των Θεοφανίων γιορτάζεται πλέον με λαμπρότητα σε όλη την ανατολική Εκκλησία ως εορτή του φωτισμού της ανθρωπότητας δια του Αγίου Βαπτίσματος, απ΄ όπου και το όνομα «Τα Φώτα», εορτή «των Φώτων» (Γρηγόριος Ναζιανζηνός λόγος 39, Αστερίου Αμάσ. Λόγος εις «εορτών των Καλανδών»). 

Στη Δύση τα Θεοφάνια απαντώνται στα μέσα του 4ου αιώνα, αλλά από της εποχής αυτής φαίνεται στη Ρωμαϊκή Εκκλησία και άλλη μια εορτή αφιερωμένη στη κατά σάρκα Γέννηση του Ιησού στις 25 Δεκεμβρίου. Όταν πλέον καθιερώθηκε αυτή η ημερομηνία για τα Χριστούγεννα σε όλο τον Χριστιανικό κόσμο έγινε και ο διαχωρισμός της εορτής των Θεοφανίων στις 6 Ιανουαρίου, στα μέσα του 6ου αιώνα.

Ως κύριες τελετές των Θεοφανίων θεωρούνται οι παρακάτω

Μέγας Αγιασμός (Θρησκευτική τελετή που λαμβάνει χώρα εντός των Εκκλησιών).

Κατάδυση του Τιμίου Σταυρού (Θρησκευτική τελετή που ακολουθεί του Μεγάλου Αγιασμού και γίνεται η κατάδυση του Σταυρού σε ακτή Θάλασσας, εντός λιμένων, όχθες ποταμών ή λιμνών και στην ανάγκη σε δεξαμενές νερού όπως στην Αθήνα._


______________________________________________ 


Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2023

Ανατολή σελήνης

 

Ανατολή σελήνης


«Άσπρο του κρίνου
της πανσελήνου
αυτό το φως.

Η σελήνη πώς
ανοίγει δρόμο
στο μαύρο τρόμο.... »

Ανατολή σελήνης στο παραθυράκι. Στα μέσα του χειμώνα υψώνεται ανατολικά, πίσω από τα βράχια κι η Πόρτα Της Ληνώς στο πλάι της. 

Από την «Πόρτα της Ληνώς» μου η «Πανσέληνος».

«...Θολά τ' αστέρια
σαν καλοκαίρια
που πέρασαν.

Και φέρνει θλίψη
που θα μας λείψει
ό,τι έφυγε.

Χαρές και πόνοι
και τώρα μόνοι
θυμόμαστε.»

Πανσέληνος_ Δάφνη Χρονοπούλου


__________________________________________________________
Το εκκλησάκι, λάδι σε ξύλο ζωγραφισμένο από τον κ Kastell.
Ο νάρκισσος στο βάζο από τον κήπο μου- βολβοί, άλλοι άγριοι μυκονιάτικοι και άλλοι από καλλιεργημένους, φυτεμένοι από εμένα― είναι γνωστό ότι η Κηπουρική είναι η τέχνη που δίνει χαρές στους των εικαστικά ατάλαντους.


Άλμπουμ με σελίδες από ΤαΒιβλίαΜου:
Επίσης αποσπάσματα εκδοθέντων στο The Kastellakia Records το «άλλο μου» blog με ετικέτα αρχικά κάθε βιβλίου: https://kastellakia.blogspot.com



Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022

Vivienne Westwood RIP

 


RIP Vivienne Westwood

2041-2022

 

Στο μακρύ ταξίδι κι η designer του Punk.

 

Στο SEX το μαγαζί που είχε ανοίξει με τον 

Malcolm McLaren  στην Kings Road στο Λονδίνο, πήρε μορφή το ρεύμα παιδιών της εργατικής τάξης που, επόμενη γενιά των χίππηδων, ένιωθαν πως δεν τους εξέφραζαν πια τα FlowerPower του φοιτητόκοσμου περί ειρήνης κι αποδοχής που έμοιαζαν κάλπικα ουτοπικά παραμύθια σε ένα βίαιο κόσμο που μαστιζόταν από την ανεργία και την αδικία.

 

Παιδί του Punk νιώθω κι εγώ- αισθητικά και συναισθηματικά αφού ακόμα τις φοράω τις παραμάνες με μαργαριτάρια αληθινά και ψεύτικα ανάκατα και τις δικτυωτές μου κάλτσες, με τρύπες ή όχι, όπως ακόμα απολαμβάνω τα τραγούδια που αγάπησα.

 

Η Βίβιαν Γουέστγουντ- μεγαλύτερή μας (όπως και ο Μακλάρεν) κατάφερε να επιβιώσει στον ανταγωνιστικό κόσμο της διεθνούς μόδας και να περάσει από τα σταμπαρισμένα μπλουζάκια σε μόδα σοφιστικιέ, αναμιγνύοντας τα παραδοσιακά σκωτσέζικα καρώ με τα προκλητικά ρούχα των καμπαρέ. 

 

Άξια!

Καλό της ταξίδι.


Μουσική ανεβάζουν άλλ@- εγώ συνοδεύω με λίγα χαρακτηριστικά της και το σύνδεσμο του προφίλ της στο Instagram: https://www.instagram.com/viviennewestwood/


 

 

 








Με τον  
Malcolm McLaren (1946-2010)







_________________________________________________________________

Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2022

Αθήνα: αρχαία φθορά, οικεία

 




Αθήνα. Στο σπίτι μας.
Που χωρίς σκυλί και γάτες δεν το νιώθουμε σπίτιι παρά την αρχαία φθορά την τόσο οικεία.
________________________________

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2022

Προσωπικά: σε ιατρική διάλεκτο

 


        Γνωρίζω, εορτάζετε, μα η ζωή κυλάει και δε γνωρίζεις τι σε περιμένει αύριο.

Αν και, στην προκειμένη περίπτωση, ήταν αναμενόμενο: εγώ το περίμενα.

Ο κύριος Kastell πρόκειται να κάνει μια εγχείριση στους πνεύμονες. (Εάν η καρδιά και μπλα μπλα μπλα…).

Μα δε σας τα γράφω γι αυτό αλλά γιατί

εγώ είμαι πολύ καλά ευχαριστώ 

και δεν καταλαβαίνω γιατί όταν ρωτούν για την υγεία του άλλου ανθρώπου με ρωτάνε στο β πληθυντικό:

«Πού θα κάνΕΤΕ τη στεφανιογραφία;» «Πότε θα μπείΤΕ για την εγχείρηση;» «Βγήκαν οι εξετάσεις ΣΑΣ »;

 

Αυτή η διάλεκτος, που πολύ κωμικά συνηθίζουν και κάποιοι γιατροί «Από αύριο μπορούμε να φάμε» είναι σα στημμένη για να κατανοήσει ο «συνοδός» πως ήρθε η ώρα να τα ξεχάσει αυτά που ήξερε από ‘δω και πέρα δεν έχει προσωπική ζωή ούτε προσωπικότητα/ Έγινε δεκανίκι.


Δεν είναι καθόλου εύκολος αυτός ο ρόλος για μένα (μ' όλη την αγάπη που, εννοείται, έχω για τον Kύριο Kastell, γι αυτό αν θέλετε να συνεχίσω να σας απαντώ,

please spare me το β΄πληθυντικό

και, αν όντως ενδιαφέρεστε, ξέρετε μπορείτε να ρωτάτε και τον ίδιο: δε μουγκάθηκε ούτε κουφάθηκε και για την υγεία του μπορεί να συζητάει.

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022

Σύγχρονοι Φάουστ ―Αλίμονο στους νέους!

 

Modern Faust

 

Το αιώνιο δίλημμα του Φάουστ  με το Twitter στο ρόλο του Μεφιστοφελή. 

Την ψυχή μας ή το χρήμα; Ήθος και Νιάτα ή πλούτη αμύθητα;

 

Ο Φάουστ υπήρξε πραγματικά, λένε οι θρύλοι κι  ιστορία του είχε ήδη κυκλοφορήσει πριν να γράψει ο Μάρλοου την «Τραγική Ιστορία του Δρα Φάουστους» το 1589, να μεταφραστεί που δεν ξεχάστηκε μα κυκλοφορούσε σε εκδοχές και μεταφράσεις ώσπου να πάθει ο Γκαίτε  20ετή εμμονή  ώσπου να κυκλοφορήσει σε τελική μορφή το αριστούργημα και πιο πολυδιαβασμένο έργο της γερμανικής Λογοτεχνίας που ενέπνευσε και μια πάρα πολύ καλή ελληνική ταινία με το Χόρν «Αλλοίμονο στους νέους».

 

Μεγάλο και πανανθρώπινο το δίλημμα. που απόψε δεν είχε θεούς, διαβόλους, καταγώγια και σκυλιά αλλά δυό χάπια-  το κόκκινο της νιότης και το μπλε του πλούτου. ΚΙ είναι άραγε κανείς μας που δε μπαίνει στο παιχνίδι να αναλογιστεί ποιο χάπι θα έπαιρνε; 

 

Κόκκινο και γυρνά ο χρόνος 

κι έχεις τη δυνατότητα να διορθώσεις τα λάθη σου

ή

Μπλε που σου δίνει €10 εκατομμύρια;

 

Λίγο μικρό μου φάνηκε το ποσό μα υποκειμενικά είναι αυτά γι’ αυτό κι οι απαντήσεις έχουν ενδιαφέρον αν και οι πιο πολλές είναι αναμενόμενες και βαρετές όσο και κάποιοι τύποι ανθρώπων. Ηθικολόγοι δίχως ίχνος χιούμορ απ’ τη μιά, κάτι αυστηροί που σχολιάζουν επιθετικά κάτω  από όσους προτιμούν το χρήμα· από την άλλη κάτι Φάουστ και πραγματιστές οι «πλούτη, μόνο πλούτη κι όλα μου διορθώνονται»· πολλοί σχολαστικοί που σπεύδουν να επαναλάβουν ως σοφία το «τα λάθη μου με έχουν κάνει αυτό που είμαι τώρα»· αλλά και οι, χειρότεροι όλων κατ΄εμέ, οι  υποκριτές που μάς δηλώνουν ότι ναι, τα πλούτη θα έπαιρναν αλλά όχι εγωιστικά αλλά για να βοηθήσουν άλλους όπως  π.χ. (για να μην τολμήσουμε να κρίνουμε)  το να βοηθήσουν το παιδί τους.

Κι εγώ; Εάν αναρρωτιέστε― διότι όχι, δε θα βγάλω τη (διαβολική) ουρά μου απ' έξω― ιδού:


Δαφνη Χρονοπουλου/ Daphne Chronopoulou

Μα το Κόκκινο. Αφού μαζί με νιάτα και αλάθητο θα είχα και δικαίωμα να διόρθωνα και το λάθος του να αρνηθώ τα €10 εκ. 

Τι; Όχι; Υπάρχει άλλη σωστή απάντηση;

 

Σας μεταφέρω λοιπόν λίγα, για όσο, το ξέρω, σκέπτεστε ποιο χάπι θα επιλέγατε αν ήσασταν ο Δρ και ήμουν μια μοντέρνα Mme Μεφιστοφελής,

και συνοδεύω με τι λινκ για εσάς που επιθυμείτε να εντρυφήσετε,

αλλά και με δωράκι το οποίο μόλις έλαβα― κύριο θιγμένο πολύ επιθετικό που αμύνεται μετά από σχόλιό μου. Παρότι συμμορφώνεται και κάνει αυτό που του ζητώ. Διότι, είπαμε, απ'  όλα έχει τούτος ο μπαξές.



Δημήτρης Βουζουναράς

Αν διόρθωνα τα λάθη μου, δεν θα είχα Τουίτερ, οπότε δεν θα έβλεπα το τουί με τα 10εκ.


X>>>XX

Τα λάθη που κάνουμε είναι εμπειρίες ζωής και μας κάνουν πιο σοφους και πιο προσεκτικούς.Μαθαινουμε την ζωή μέσα από τα λάθη μας.


Θέμης Σκέτος

Το κόκκινο και ας ήμουν αλάνθαστος, κάτι θα χρειάζεται βελτίωση.


 Αναρχική γαλοπούλα

Κόκκινο δαγκωτό. Και απορώ πραγματικά με την εμμονή ορισμένων με τα λάθη του παρελθόντος, πραγματικά είναι τόσο περήφανοι γι'αυτά ή είναι τόσο ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματά τους κι απ'το που βρίσκονται οι ίδιοι σήμερα;


 Αναρχική γαλοπούλα

Με άλλα λόγια "δεν με νοιάζει να παραμένω μαλάκας, μου αρκεί που θα είμαι πλούσιος"


Thanos Haros

Δεν ήξερα ότι βγαίνουν σε χάπια, έχω μείνει πίσω. Εν πάση περίπτωση διαλέγω κόκκινο γιατί και τα λάθη θα διόρθωνα και τα μυριάκια μπορούσα να έχω (ας μην είναι δέκα) και το σημαντικότερο από όλα θα ήμουν πάλι νέος.


          dpap

Νομιζω οτι η ηλικια του καθενος καθοριζει την απαντηση.

xenia

Ε ναι! Άμα είσαι είκοσι σε ποιο παρελθόν να επιστρέψεις και τί λάθη να διορθώσεις. Για την ηλικία μου πάντως το κόκκινο είναι μια χαρά


                      Μαρίνα

Μπλε!! Τα λάθη μου με έκαναν άνθρωπο. Με δέκα μύρια θα βοηθηθώ και θα βοηθήσω να βρουν ελπίδα πολλοί!...






Το επόμενο παραθέτω για το διάλογο που ακολούθησε με τη Fifi  λόγω της απορίας μου για το ότι έσβησε το δικό της ευγενικό σχόλιο.
Πολλά τα νεύρα όμως για ένα «μπλε φέρετρο»:













Νύχτα παρεξηγήσεων;
 «Κανείς δεν παρεξηγήθηκε» μου εξηγεί επιθετικά η Fifi
όταν απόρησα τι έγινε το ενδιάμεσο σχόλιο της

(κόκκινη μολυβιά η απορία μου). 

Πολλά τα νεύρα όσων έπεφταν πάνω μου. 

Για ένα «μπλε φέρετρο» είχε σβήσει το (ευγενικό) σχόλιό της κι ύστερα απάντησε σα να είχα αναφερθεί σ' εκείνη όταν έγραψα ότι δεν περίμενα «ΟΤΙ» θα θιγόταν:


 Κανεις δε παρεξηγήθηκε, τι εξυπνάδα, κι αυτη! Αν προσεχες καλυτερα, θα έβλεπες....






Καλά που οι Τουϊτεράδες δεν έχουν όπλα κάτι τέτοιες νύχτες, πάντως. Με τέτοια νεύρα θα με σκότωναν για ένα κόμμα ― στίξεως, όχι πολιτικό― και θα έγραφαν επάξια στον τάφο μου:
 #grammar_nazi




ΣκηνοθεσίαΑλέκος Σακελλάριος
ΠαραγωγήΝίκος Αξαρλής
Αλέκος Παπαγεωργίου
Αλέκος Σακελλάριος
Κλέαρχος Κονιτσιώτης
ΣενάριοΑλέκος Σακελλάριος
Χρήστος Γιαννακόπουλος
ΠρωταγωνιστέςΔημήτρης Χορν
Σπύρος Μουσούρης
Μάρω Κοντού
Σμάρω Στεφανίδου
ΜουσικήΜάνος Χατζιδάκις
ΤραγούδιΣτίχοι:
Αλέκος Σακελλάριος
Ερμηνεία:
Δημήτρης Χορν, Μάρω Κοντού
ΦωτογραφίαΝτίνος Κατσουρίδης
ΜοντάζΝτίνος Κατσουρίδης
ΣκηνογραφίαΜάριος Αγγελόπουλος
Πρώτη προβολή30 Οκτωβρίου 1961




  • Ο Δημήτρης Χορν κέρδισε το βραβείο Α’ ανδρικού ρόλου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1961 για το ρόλο του ως Ανδρέας[2].
  • Την μουσική επένδυση της ταινίας ανέλαβε ο Μάνος Χατζιδάκις. Το σάουντρακ της ταινίας περιλαμβάνει τα τραγούδια «Ας είν' καλά το γινάτι σου», που ερμηνεύει ο Δημήτρης Χορν και «Πες μου μια λέξη», που ερμηνεύουν ο Χορν και η Μάρω Κοντού, σε στίχους Αλέκου Σακελλάριου.
  • Για τον ρόλο του Ανδρέα προοριζόταν εξαρχής ο Δημήτρης Χορν, που είχε ενσαρκώσει τον ρόλο και στο ομώνυμο θεατρικό, αλλά ο Φιλοποίμην Φίνος που επρόκειτο να χρηματοδοτήσει την κινηματογραφική μεταφορά του έργου είχε αντιρρήσεις για τον "αντιεμπορικό" Χορν και θέλησε να προτείνει τον ρόλο στον Ντίνο Ηλιόπουλο. Όταν εκείνος τον απέρριψε, ο Σακελλάριος συνεργάστηκε με άλλη ομάδα παραγωγής (βλ. εισαγωγή), δίνοντας τον ρόλο στον Χορν[3].
  • Η προσπάθεια των μακιγιέρ να μετατρέψουν τον Χορν σε γέρο δεν έφερε ικανοποιητικό αποτέλεσμα, οπότε αποφασίστηκε να κληθεί ένας φημισμένος makeup artist του κινηματογράφου από την Αγγλία, ο Ντικ Μπόνορ-Μόρις (1911–1964). Μάλιστα ο τελευταίος είχε αμοιβή ισάξια του Χορν και όταν το έμαθε, είπε: "Με τόσα λεφτά που πήρε αυτός για να με γεράσει, δεν τα δίναμε καλύτερα σ' έναν πλαστικό να με κάνει 20 χρόνια νεότερο;"
  • Η ταινία πρωτοπροβλήθηκε στις 30 Οκτωβρίου 1961, έκοψε στην Α’ προβολή 37.302 εισιτήρια και ήρθε 16η μεταξύ 68 ταινιών της χρονιάς.
  • Τα δικαιώματα της ταινίας ανήκουν σήμερα στον κινηματογραφικό οργανισμό Καραγιάννης-Καρατζόπουλος, που ψηφιοποίησε και επανεξέδωσε το 2018 την ταινία.
  • Ξένοι τίτλοι: Woe to the young, What a pity for the young, Alas for youth (αγγλικά).


       Φέρνω λίγα, από τα πολλά ενδιαφέροντα, για τον 'Ελληνα Φάουστ που σήμερα απολαμβάνουμε κι εμείς που π.χ. δε θα βλέπαμε ούτε για πλάκα τον «Κατήφορο» που το 1961 προτιμήθηκε από το ελληνικό κοινό:




______________________