Παρασκευή 12 Αυγούστου 2016

Vanity: Ιστορία καί Μύκονος συναντιούνται στα κοσμήματα




Μου έλεγε ένας φίλος κάποτε ότι λυπάται που φεύγει από τη Μύκονο, πέρασε αξέχαστα, τρεις μέρες έχει να κοιμηθεί. Τότε γιατί φεύγει, ρώτησα.
―Πάω στην Πάτμο μου είπε, να ξεκουραστώ και να διαβάσω.
Δεν κατάφερα να τον πείσω ότι κι εμείς διαβάζουμε, δεν απαγορεύεται στο νησί.

Το περιστατικό είναι ενδεικτικό. Ψηλή η ποιότητα των παροχών και υπηρεσιών, σπουδαίοι chef και φημισμένοι  djs ή δημιουργοί 'χορευτικής' μουσικής, σουίτες με ιδιωτικές πισίνες και μπάτλερ αλλά πια, συχνά και με συγκεκριμένες εξαιρέσεις σε ολόκληρη παραλία ζήτημα είναι αν θα δούμε ένα βιβλίο.


Κάτι λέει αυτό άραγε για τους επισκέπτες ή για τον τρόπο που αναπτύχθηκε ο τουρισμός σ' αυτό τον τόσο ξεχωριστό τόπο;  Πιστεύω το δεύτερο.
Και φαίνεται δεν είμαι η μόνη. Γι αυτό και χαίρομαι με την έκθεση «Vanity. Ιστορίες Κοσμημάτων από τις Κυκλάδες» που άνοιξε προχθές και φιλοξενείται για ένα χρόνο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκόνου.

Η έκθεση θα διαρκέσει ένα χρόνο και μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει νεολιθικά κοσμήματα της 6ης χιλιετίας π.Χ. έως τη δεκαετία του 1970 από 19 Κυκλαδονήσια (Αμοργό, Άνδρο, Δεσποτικό, Δήλο, Θήρα, Ίο, Κέα, Κίμωλο, Κύθνο, Μήλο, Μύκονο, Νάξο, Πάρο, Ρήνεια, Σάλιαγκο, Σίφνο, Σύρο, Σχοινούσα και Τήνο). Παράλληλα, 12 σύγχρονοι δημιουργοί που έχουν σχέση με το νησί σχεδίασαν κοσμήματα ειδικά για την περίσταση. Πρόκειται για τους Deux Hommes, Elena Syraka,Ileana Makri, Ιoanna Souflia, Lito, Minas, Νikos Koulis, Sofia Vamiali, Sophia Kokosalaki, Two is Company, Venyx byEugenie Niarchos, Yannis Sergakis.











________________________________________________
Επιμελήθηκαν οι αρχαιολόγοι Μάγια Ευσταθίου, Μαρία Κουτσουμπού, Πέγκυ Πάντου και Μαρία Κονιώτη.



1 σχόλιο:

  1. Πολύ ωραίο άρθρο, μπράβο σας. Το Ελληνικό κόσμημα πρέπει να ξανά βρει τη θέση του και να γίνει αναγνωρίσιμο σε όλη την υφήλιο, όπως αρμόζει στην ιστορία του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.