Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Αεροδρόμια: 'ιδιωτικοποίηση' υπέρ γερμανικού κρατιδίου-και όχι μόνο (εικόνες-σχόλια)




Μετά την υπερχρέωση του ελληνικού δημόσιου από τη διαχείριση του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, μετά από τα διδάγματα ιδιωτικοποιήσεων άλλων χωρών, λίγοι και αφελείς είναι όσοι, σα να ήμασταν στα χρόνια της κυρίας Θάτσερ, θεωρούν πανάκεια την 'ιδιωτικοποίηση' οργανισμών είτε είναι κερδοφόροι (σαν το τζόγο, τα αεροδρόμια και τα λιμάνια), είτε δεν είναι.
Πρωτίστως διότι ο λόγος που πληρώνει ο πολίτης φόρους είναι να μη χρειάζεται να είναι κερδοφόροι οι οργανισμοί κοινής ωφελείας όπως τα νοσοκομεία, τα σχολεία οι φυλακές και η  αστυνομία.

Η πώληση (ενοικίαση πιο σωστά) των αεροδρομίων είναι πολύ επικίνδυνη ακόμα κι αν δε μας πιάσει η εθνικιστική υστερία της εθνικής κυριαρχίας, ακόμα κι αν δε μας μπει στο νου τι θα γίνει αν η χώρα μας τύχει κάποια στιγμή να βρεθεί πολεμικά σε αντίπαλο στρατόπεδο από τις χώρες που διαφεντεύουν τα λιμάνια και τα αεροδρόμιά της.
Δεν ξέρω αν έχει υπολογιστεί επίσημα, μα δεν είναι μυστικό ότι κάποια επίπτωση έχει στον αθηναϊκό τουρισμό το πολύ ακριβό (Γερμανικής κακο-διοίκησης) αεροδρόμιο της Αθήνας. Όταν μιλάμε για εθνική κυριαρχία εννοούμε τη δυνατότητα να γίνεται σχεδιασμός από εκείνους που εκλέγει ο λαός που κατοικεί σε κάθε τόπο. Η Ελλάδα πια δεν την έχει ούτε για τον Τουρισμό της, ούτε για το εμπόριό της αλλά, πολύ φοβάμαι, ούτε για τη διαβίωση των κατοίκων της.

Αν τα αεροδρόμια και τα λιμάνια τα διαχειρίζονται εταιρίες ιδιωτικές (ή κρατικές, μα άλλης χώρας) ποιος μας εγγυάται ότι δε θα κλείνουν το χειμώνα που δεν είναι επικερδές να είναι ανοιχτά;
Έχουν δοθεί εγγυήσεις; Έχουν υπογραφεί δεσμεύσεις;
Θυμάται κανείς το περσινό σκάνδαλο στις ΗΠΑ όταν συνελήφθη δικαστής που καταδίκαζε ανηλίκους επειδή έπαιρνε μίζα από ιδιωτική φυλακή;


Μαζί με άλλα που συνέλεξα ως συνήθως φέρνω και ως παραβολή την αληθινή ιστορία του βιβλιοπωλείου ενός τουριστικού νησιού. Την είχα γράψει παλιότερα και πιστεύω είναι διδακτική διότι ποιος μου εγγυάται πως δε θα κλείσουν, ως μη επικερδή, τα μικρά αεροδρόμια ή πως δε θα ανοίγουν μόνο για ιδιωτικά αεροπλάνα αλλά όχι για το ΕΚΑΒ και τους κατοίκους;
Ιδού:


Τοκάτας Φούγκας ‏
Και τι με νοιάζει εμένα που πήραν τα αεροδρόμια οι Γερμανοί; Εγώ δεν ταξιδεύω με αεροπλάνο.

Αντιπαριώτης®
 Μεταβιβάστηκαν στο γερμανικό δημόσιο 14 κερδοφόρα αεροδρόμια της χώρας

Ό,τινάινερ
 -θέλουμε τα αεροδρόμια σας
-για πέταμα τα είχαμε

Die Linke: Ποια ιδιωτικοποίηση; Τα 14 αεροδρόμια πάνε υπέρ του δημοσίου στη Γερμανία (test)
Γιάννης @arkoudos
Τα αεροδρόμια θ ανεβάσουν τον φόρο κατά άτομο στα €26,5 άμεσα (από €12 τώρα),&  €32 στην τετραετία ‪http://www.efsyn.gr/arthro/sti-fraport-ta-14-perifereiaka-aerodromia  Να τα κέρδη.


Stelios nikitopoulos 
Οριστικά στη γερμανική Fraport με 1,23 δις 14 αεροδρόμια μεταξύ αυτών κ των Χανίων.Φόρος τιμής στους Γερμανούς αλεξιπτωτιστές απ'τον Σόιμπλε
Stelios nikitopoulos
Κύριοι μέτοχοι της Fraport: το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%) κ το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%)

Τα ελληνικα περιφερειακά αεροδρόμια πάνε στη Fraport του Γερμανικού Δημοσίου.Αλλα κατα τους ελληνες φιλελέ το Δημοσιο ειναι κακο να επενδύει

Κωνσταντίνος Σπέρας
Περισσότερο κουράστηκαν οι Γερμανοί να πάρουν το αεροδρόμιο του Μάλεμε το 41, παρά 14 αεροδρόμια σήμερα...

George Floridis
Πρώτα οι υπογραφές των Υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ για τα 14 αεροδρόμια στους Γερμανούς και μετά ψηφίζει η Γερμανική Βουλή. Υπάκουα παιδιά..
.
Το Κονσερβοκούτι
Σε όσους δεν άρεσε που πουλήσαμε τα αεροδρόμια στους Γερμανούς να παίρνουν το καράβι. Oh wait. Αυτά τα πουλήσαμε στους κινέζους ‪#fraport

Ό,τινάινερ
στους γερμανούς αεροδρόμια, στους κινέζους λιμάνια στους γάλλους τρένα, να βρούμε και έναν μαλάκα να δώσουμε τους κωλοέλληνες να τελειώνουμε

Tassos Magoulas
Μία ελπίδα να σώσουμε το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς από τους Γερμανούς ειναι να το δουν πριν το αγοράσουν.ή να αντισταθούν γενναίοι Ιταλοί

megalosgazmasΜην κατηγορείτε τους Γερμανους.
Είναι πάνω στην ανάπτυξη.
Θέλουν να τα φάνε όλα.

Constant_ntina
 οι φιλελε αντικρατιστες δεν έχουν πρόβλημα τώρα που παίρνει τα αεροδρόμια το Γερμανικό Δημοσιο? :-P ‬
:-P ‬
ΟΥΣΤ...‬

Μαξίμου για αεροδρόμια: Συνολική η επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας εφόσον η Fraport… ‪http://news247.gr/eidiseis/politiki/maksimoy-gia-aerodromia-synolikh-h-epanadiapragmateysh-ths-symfwnias-efoson-h-fraport-egeirei-thema.3621704.html 

Πιο υποτιμητική για τη νοημοσύνη μας απ αυτή που έβγαλε για τα αεροδρόμια το Μαξίμου δε θα μπορούσε να βγάλει

Μπ. Παπαπαναγιώτου
Πουλησαν τ 14 αεροδρομια στην ΙΔΙΑ γερμανικη εταιρια με τ ΙΔΙΟ τιμημα! Ποτε εκαναν λαθος? Οταν κατηγγειλαν τους "προδοτες" ή οταν ξεπουλανε?
Miltos
Συνολική επαδιαπραγμάτευση αν τεθεί ζήτημα από την Φραπόρτ λέει η κυβέρνηση για τα αεροδρόμια. Εννοεί θα τους κάνει δώρο και το Βενιζέλος...
Βουλευτής, μέλος του συν-κυβερνητικού συνασπισμού, στο τηλέφωνο, τώρα: "Μα βρε Παναγιώτη μου, τι περιμένεις κι εσύ, αφού οι περισσότεροι από δαύτους είναι κάτι άχρηστα ζώα που δεν είχαν φανταστεί ποτέ στην ζωή τους ότι θα βγαίναν βουλευτές, στα τυφλά θα υπογράψουν ό,τι τους δώσουν μόνο και μόνο για την βουλευτική αποζημίωση, ούτε καν μίζες δεν τολμάνε να ζητήσουν μην τυχόν και τους διαγράψουν"


Τα 14 αεροδρόμια περνούν στα χέρια και Fraport (γερμανικό δημόσιο) και του Κοπελούζου (Ελλην ολιγάρχης). Μην τον ξεχνάτε τον Κοπελούζο

Φερμίνα Δ
ο Σόιμπλε είναι ο πρόεδρος της τράπεζας η οποία ελέγχει την Φράπορτ στην οποία ξεπουλήθηκαν 14 ελληνικά αεροδρόμια..βρε κάτι συμπτώσεις

Vagelis Giakoumis
Ποια ειναι η Γερμανική fraport που παίρνει τα ελληνικά αεροδρόμια και η σχέση της με τη... ‪http://tinyurl.com/nket4ad 

Γκίζι: Τα 14 αεροδρόμια πάνε υπέρ του δημοσίου στη Γερμανία!

Ο κ. Γκίζι κατηγόρησε μάλιστα την Άνγκελα Μέρκελ και τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε πως συνεχίζει και επιμένει σε ένα πρόγραμμα που τα προηγούμενα χρόνια είχε αποτύχει:
“Όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις έως τώρα ουδέποτε καταπολέμησαν τη διαφθορά και τη φοροδιαφυγή. Πρέπει να βοηθήσουμε να στηθεί στα πόδια της η Ελλάδα, να επενδύσει στην παιδεία, την ηλιακή ενέργεια και τον τουρισμό. Αν καταστρέφουμε τις άλλες χώρες, καταστρεφόμαστε και εμείς. Όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις έως τώρα ουδέποτε καταπολέμησαν τη διαφθορά και τη φοροδιαφυγή. Έχω άψογες σχέσεις με τον κ. Τσίπρα, θέλουμε να βοηθήσουμε την ελληνική κυβέρνηση”, τόνισε ο κ. Γκίζι.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα λέγοντας πως κατέληξαν στην πραγματικότητα στο γερμανικό δημόσιο: “Λέτε στην Ελλάδα ιδιωτικοποιήστε. Αυτό είναι de facto λάθος. Τα 14 αεροδρόμια της Ελλάδας θα πάνε στη Fraport. Δηλαδή θα πάνε υπέρ του δημοσίου στη Γερμανία.
Τα ελληνικά αεροδρόμια θα περάσουν σε εταιρεία δημοσίου ελέγχου γερμανικού κρατιδίου σε τιμή πολύ μικρή. Τα 50 δις που ψάχνει η ελληνική πλευρά από το Ταμείο Εκποιήσεων δεν θα τα βρει ποτέ, σας το εγγυώμαι αυτό”.
Ένα νησάκι είχε ένα βιβλιοπωλείο. Παλιό, φιλικό, που το επισκέπτονταν παιδάκια ή τουρίστες και επηρέαζαν τις επιλογές του με τα γούστα και τις ανάγκες τους.
Ο τόπος αναπτύσσεται όμως και όταν ανοίγουν μεγάλοι δρόμοι  μια μεγάλη αλυσίδα ανοίγει κι άλλο βιβλιοπωλείο πλάι σε φημισμένο διεθνές καφετζίδικο και καλό κομμωτήριο. Παρκάρουν τα θηρία τους οι κυράδες και μεταξύ latte και ανταύγειας αγοράζουν κι ένα γυαλιστερό επιτραπέζιο τόμο για το σαλονάκι. Διότι το υποκατάστημα της αλυσίδας έχει στα ράφια του βιβλία άσχετα με τον τόπο, τα 'ευπώλητα' που σπρώχνει η εταιρία με συμφωνίες, ξενόγλωσσα που συμφέρουν και παιδικά για δωράκια.
Εν τω μεταξύ τα χρόνια περνούν, το μικρό βιβλιοπωλείο της πόλης  χάνει τους πελάτες του κι ο βιβλιοπώλης όταν συνταξιοδοτείται αναγκάζεται να το κλείσει αφού ο ανταγωνισμός δεν κάνει εφικτή την πώληση της επιχείρησης.
Όμως η οικονομική κατάσταση αλλάζει. Η μεγάλη εταιρία διαπιστώνει πως η ιδέα δεν ήταν συμφέρουσα και ελαφρά τη καρδία κλείνει το υποκατάστημα στο νησάκι.
Αποτέλεσμα; Το νησάκι μένει δίχως βιβλιοπωλείο. Read more: http://daphnechronopoulou.blogspot.com/2012/05/blog-post_13.html#ixzz3jG1syN8b
____________________________________________











Αυτό είναι το αληθινό πρόσωπο της Fraport που πήρε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Tvxs Αποκάλυψη


Την άμεση απόσυρση της Ελλάδας από τη συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της στη γερμανική εταιρεία Fraport AG ζητά, μέσω επιστολής του στο tvxs.gr, ο Ίαν Μικούσκο, εκπρόσωπος του συνδικάτου της Βόρειας Αμερικής «UNITE HERE», το οποίο αντιπροσωπεύει 270.000 εργαζόμενους που δουλεύουν στον τουριστικό κλάδο των αεροδρομίων, ξενοδοχείων και καζίνο.
Σύμφωνα με τον κ. Μικούσκο, η «AIRMALL USA», θυγατρική της Fraport AG, είχε εμπλακεί σε εργατικές διαμάχες στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαλτιμόρης-Ουάσινγκτον το 2013. Μάλιστα, εστάλη έκθεση και επιστολή από τα οκτώ μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαλτιμόρης στο Γερμανικό κρατίδιο της Έσσης - ένας από τους βασικούς μετόχους της Fraport AG.
Στα έγγραφα αυτά συνοψίζεται ο ρόλος της Fraport σε αυτήν την εργατική διαμάχη. Μεταξύ άλλων, αναφέρονται σοβαρές παραβάσεις της εργασιακής νομοθεσίας, όπως σοβαρή αμέλεια ως προς την παροχή ιατρικής ασφάλισης προς τους εργαζόμενους, χαμηλοί μισθοί και ταυτόχρονα καθεστώς εργασιακού Μεσαίωνα, με αναίτιες απολύσεις προσωπικού και συμβάσεις εργασίας - «λάστιχο».
Διαβάστε σχετικά:
Διαβάστε αυτούσια την επιστολή του Ίαν Μικούσκο προς το tvxs.gr
«Εκπροσωπώ το συνδικάτο της Βόρειας Αμερικής «UNITE HERE», το οποίο αντιπροσωπεύει 270,000 εργαζόμενους που δουλεύουν στον τουριστικό κλάδο των αεροδρομίων, ξενοδοχείων και καζίνο. Καθώς ο κόσμος παρακολουθούσε την Ελλάδα να αντιμετωπίζει την τρέχουσα χρηματοπιστωτική κρίση, το συνδικάτο μας έχει παρακολουθήσει στενά την κατάσταση, ελπίζοντας ότι η βούληση του Ελληνικού λαού θα αντικατοπτριστεί στο τελικό αποτέλεσμα.
Έχουμε δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην προτεινόμενη ιδιωτικοποίηση των 14 Ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Αυτό οφείλεται στην αρνητική εμπειρία που είχε το συνδικάτο μας με τη Fraport AG, τη Γερμανική εταιρεία ιδιωτικοποίησης και λειτουργίας αεροδρομίων, που της έχει δοθεί προκαταβολικά η βράβευση λειτουργίας των αεροδρομίων.
Η θυγατρική της Fraport, η «AIRMALL USA», είχε εμπλακεί σε εργατικές διαμάχες στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαλτιμόρης-Ουάσινγκτον το 2013. Η συνημμένη έκθεση και η επιστολή των οκτώ μελών του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαλτιμόρης στο Γερμανικό κρατίδιο της Έσσης, συνοψίζει το ρόλο της Fraport σε αυτήν την εργατική διαμάχη.
Με βάση την εμπειρία μας με τη Fraport στις Ηνωμένες Πολιτείες, σας συνιστούμε, η Ελλάδα να αποχωρήσει από την συμφωνία της με τη Fraport. Σε περίπτωση που αναγκαστείτε να ιδιωτικοποιήσετε το αεροδρόμιο, η Ελλάδα θα πρέπει να επανεξετάσει το συμβόλαιο και να αναζητήσει εναλλακτικούς φορείς εκμετάλλευσης αερολιμένων.
Επιπλέον η προτεινόμενη συμφωνία, με τους Ευρωπαίους πιστωτές της Ελλάδας, περιλαμβάνει σχέδιο για την πώληση κρατικών περιουσιακών στοιχείων αξίας 50 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και άλλα Ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια θα μπορούν να συμπεριληφθούν σε αυτό το κύμα των ιδιωτικοποιήσεων. Η Fraport θα μπορούσε να ενδιαφερθεί και γι' αυτά τα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία.
Σας ευχαριστώ,
Ian Mikusko - UNITE HERE»
Διαβάστε ένα απόσπασμα από την επιστολή των οκτώ μελών του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαλτιμόρης προς το κρατίδιο της Έσσης για τη Fraport AG
Διαβάστε τη συμβουλευτική επιστολή από το εργατικό συνδικάτο της Βαλτιμόρης

http://tvxs.gr/news/ellada/ayto-einai-alithino-prosopo-tis-fraport-poy-pire-ta-14-perifereiaka-aerodromia






20 Αυγούστου το μοναδικό φαινόμενο, ορατό μόνο στον Ελληνικό ουρανό!



Τυχεροί θα σταθούν οι Έλληνες, και όσοι βρίσκονται στην χώρα το πρωί της 20ης Αυγούστου, δηλαδή την επόμενη Πέμπτη, αφού μόνο στην χώρα μας θα είναι ορατό ένα μοναδικό φαινόμενο, που θα είναι ορατό για περίπου 2 ώρες!

Έτσι λοιπόν, από ότι μας ενημερώνουν ειδικοί επιστήμονες (οικονομολόγους τους λένε) από τις 9 το πρωί στον Ελλαδικό ουρανό θα εμφανιστούν 13 δις ευρώ, προερχόμενα από της Βρυξέλλες, και αφού κάνουν τον γύρο της χώρας θα επιστρέψουν πάλι στις Βρυξέλλες.Το φαινόμενο θα διαρκέσει μέχρι τις 11 το πρωί, όταν τα 13 δις θα έχουν εξαφανιστεί από τον Ελλαδικό ορίζοντα.

Το φαινόμενο θα είναι ορατό από όλη την χώρα, και ο καλός καιρός λόγω καλοκαιριού θα επιτρέψει να δούμε όλα τα δις καθαρά. Γιατροί συνιστούν να μην παρακολουθήσουν το παραπάνω φαινόμενο ευπαθείς ομάδες, όπως άνεργοι, καταχρεωμένοι επαγγελματίες, χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι, και πάθουν κανά εγκεφαλικό, όταν διαπιστώσουν ότι τα ευρώ δεν θα "προσγειωθούν" στην χώρα!
________________________________

[Μιλάμε για την περιβόητη πρώτη δόση, του μνημονίου που υπογράψαμε χθες, και 13 δις που θα μας δοθούν για να επιστραφούν τα 12,6 στους δανειστές για παλιότερα δανεικά! 

Μια εξαιρετική τρολιά από: 
http://anemosantistasis.blogspot.com/2015/08/20_15.html#ixzz3jBAC19gg]


__________________________________

Τρίτη 18 Αυγούστου 2015

'Όσον ζης φαίνου'.. Επιτύμβια ελληνιστική Μουσική από το Αϊδίνι


«Όσο ζούμε ας χαιρόμαστε όπως οι θεοί,
γιατί ο θάνατος είναι το τέλος και δεν υπάρχει συνέχεια», δίδαξε ο Επίκουρος και εμπνευσμένοι από αυτόν μοιάζουν οι στίχοι της στήλης του Σείκιλου, της παλαιότερης μουσικής σύνθεσης που έχει βρεθεί γραμμένη.
Σας τη μεταφέρω μαζί με την ιστορία της ανακάλυψής της.

Εικών ή λίθος ειμί, 
τίθησί με Σείκιλος ένθα μνήμης αθανάτου, 
σήμα πολυχρόνιον. 
Οσον ζης φαίνου, 
Μηδέν όλως συ λυπού 
Προς ολίγον εστί το ζην 
Το τέλος ο χρόνος απαιτεί. 
Σείκιλος-Ευτέρ[πη

[Εικόνα είμαι, κι όχι πέτρα, 
ο Σείκιλος με τοποθέτησε στη θέση της αθάνατης μνήμης, 
μνημείο πολύχρονο.
'Όσο ζεις να λάμπεις 
για τίποτε μη λυπάσαι.
  Η ζωή είναι σύντομη, 
στο τέλος ο χρόνος οδηγεί.
ο Σείκιλος στην Ευτέρπη.]


Ιδού κι η ιστορία
Η αρχαιότερη ολοκληρωμένη μουσική σύνθεση (δηλαδή σύνθεση με μουσική σημειογραφία), που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα, ανήκει στον Σείκιλο. Πρόκειται για Έλληνα μουσικό και λυρικό ποιητή που έζησε στα ελληνιστικά χρόνια. Η επιτάφια επιγραφή του χρονολογείται από τον 2ο αιώνα π.Χ.
Η ιστορία της επιγραφής

Την ανακάλυψε ο Σερ Γουίλιαμ Μίτσελ Ράμσεϊ, Σκωτσέζος αρχαιολόγος, το 1883. Η επιτύμβια στήλη βρέθηκε στην πόλη Αϊδίνιο στην Τουρκία. Έτσι, ονομάζονται σήμερα οι αρχαίες Τράλλεις της Μ. Ασίας. Άλλωστε, για αυτό και το Επιτάφιο είναι γνωστό και ως Επιγραφή των Τράλλεων (Tralleis Inscription). «Μια μικρή στρογγυλή μαρμάρινη στήλη, που ανήκε στον κ. Purser και μεταφέρθηκε από το Αιδίνιο», αναφέρεται συγκεκριμένα στο (Bulletin de Correspondance Hellenique VIII, 1883, 277).

Η μικρή επιτύμβια στήλη ήταν εκτεθειμένη ως το 1922 στη συλλογή του Young στον Μπουτζά, προάστιο της Σμύρνης. Εκεί την είχε δει και φωτογραφίσει ο Laumonier, ως μέλος της Γαλλικής Σχολής Αθηνών. Αργότερα, τη δημοσίευσε για πρώτη φορά, στο (Bulletin de Correspondance Hellenique XLVIII, 50).

Στη συνέχεια, συνέβησαν τα γνωστά γεγονότα με τη Μικρασιατική καταστροφή και το ολοκαύτωμα της Σμύρνης το 1922. Η πόλη κάηκε και η στήλη χάθηκε, για να βρεθεί ξανά στον κήπο μιας γυναίκας, που τη χρησιμοποιούσε ως ανθοστήλη. Η βάση της είχε κοπεί οριζόντια. Στις μέρες μας, εκτίθεται στο εθνικό μουσείο της Δανίας, στην Κοπεγχάγη. Βέβαια, πιστά αντίγραφα υπάρχουν και σε άλλα μουσεία ανά τον κόσμο.

Περιγραφή και ανάλυση της στήλης του Σείκιλου

Η στήλη είναι κυλινδρική, με ύψος περίπου 40 εκατοστά. Περιέχει στην κοινή ελληνική της ελληνιστικής εποχής ένα επίγραμμα δώδεκα λέξεων και ένα μέλος (τραγούδι) δεκαεφτά λέξεων μαζί με τη μουσική του. Το ποιητικό κείμενο της επιγραφής αποτελείται από δύο μέρη. Στην κορυφή της στήλης, το επίγραμμα αναφέρει τον άνθρωπο που το έγραψε, καθώς και το σκοπό για τον οποίο το έγραψε: «Εικών ή λίθος ειμί, τίθησί με Σείκιλος ένθα μνήμης αθανάτου, σήμα πολυχρόνιον».  Στη μέση υπάρχουν οι στίχοι του τραγουδιού μαζί με τα σύμβολα της μελωδίας, η οποία είναι του λεγόμενου φρυγικού τύπου. Είναι το κύριο επιτάφιο και πρόκειται ουσιαστικά για ένα μικρό εγκώμιο: «Οσον ζής φαίνου, Μηδέν όλως σύ λυπού Προς ολίγον εστί το ζήν Το τέλος ο χρόνος απαιτεί».  Στο κάτω μέρος της στήλης αναγράφεται η αφιέρωση.  Με αυτές τις λέξεις τελειώνει το επιτάφιο, αλλά δεν γίνεται κατανοητό εάν πρόκειται για τη σύζυγο, τη φίλη, την αδελφή ή την κόρη του, την ερωμένη ή απλώς τη Μούσα της μουσικής.

Η μελωδία αποτελείται από 37 νότες. Με έκταση μιας ογδόης αποτελεί ένα πλήρες, ξεκάθαρο και ευανάγνωστο δείγμα της αρχαίας γραφής. Οι νότες της αρχαιοελληνικής σημειογραφίας, είναι ουσιαστικά γράμματα που γράφονταν πάνω από τις συλλαβές των στίχων. Οι χρονικές αξίες συμβολίζονταν με κάποιες γραμμές που γράφονταν πάνω από τα γράμματα (π.χ. ένας χρόνος = καμία γραμμή πάνω από το γράμμα, δύο χρόνοι = μία παύλα πάνω από το γράμμα, τρεις χρόνοι = μια γωνία και ένας κύκλος).

Αυτός που κατάλαβε πρώτος τα παραπάνω δεν ήταν ο Σερ Ράμσεϊ, αλλά ο Δρ. Καρλ Βέσελι. Ο τελευταίος μπόρεσε να αντιληφθεί πως αυτά τα γράμματα ήταν στην πραγματικότητα μουσικές νότες. Στη συνέχεια μετέγραψε τη μουσική στη νεότερη σημειογραφία και δημοσίευσε και την Επιγραφή και τη μεταγραφή του, με σχόλια στο Antike Reste griechischer Musik, το 1891. 
Από synodhporoi




Παρασκευή 14 Αυγούστου 2015

Εγέλασές με δυό φορές....γυμνώνω τη σκιά μου


Άραγε πόσο κοστίζει ο φίλος σας;
Όσο τα χρήματα που του χρωστάτε; 
Όσο η βοήθεια που σας παρέχει; 
Όσο η πίστη του στα μυστικά και την αξία σας;

Άλλη μια φίλη με πλήγωσε, άλλη μια φίλη με πρόδωσε.
Δεύτερη φορά.

Και ναι, ξέρω, καλά να πάθω:

Εγέλασές με μια φορά, ανάθεμα σ' εσένα·
εγέλασές με δυό φορές, ανάθεμα σ' εμένα.


Θυμάμαι που χρωστούσε χρήματα σε κάποιον που ζητώντας τα την πρόσβαλε και το διέδωσε. 'Θα τα βρω. Ως το βράδυ θα τα έχει' είπε προσβεβλημένη, ζητώντας πάλι από εμένα, κι είχα σκεφθεί τότε ότι να πώς ο τραμπουκισμός φέρνει αποτέλεσμα. Τα χρήματά του θα τα έπαιρνε ο φωνακλάς που την εξέθετε- τα δικά μου δανεικά μπορούσαν να περιμένουν (όπως περίμεναν αυξανόμενα ως σήμερα που ψυχράνθηκε μαζί μου και πια θα ξεχαστούν).

Είμαι τόσο αφελής, ανόητη, εύπιστη;

Είμαι το είδος της φίλης που ακούει. Που υπερασπίζεται σε τρίτους δίχως ποτέ να μεταφέρει όσα ειπώθηκαν Το είδος φίλης που είμαι πάντα εκεί. 'Ωρες. Νύχτες. Στιγμές άβολες.
Δε δίνω συμβουλές, παρά αν ζητηθούν.
Δίνω άλλα όμως:
Πίστη, εχεμύθεια, ενθάρρυνση.
Και δώρα και χρήματα. Όσο πιο πολλά, όσο πιο πολυτελή μπορώ για να μη νιώσει η φίλη μου ζητιάνα.
Έχω σηκωθεί από το κρεβάτι για να τρέξω να καταθέσω να βρει η φίλη μου εγκαίρως τα αναγκαία.
Εχω πληρώσει σιωπηλά λογαριασμούς και βερεσέ στη γειτονιά και χαρτζιλίκι στο παιδί της και  δώρα.

Αρχή μου: Πάντα το καλύτερο σε όποιον
έχει ανάγκη. Για να μην προσβληθεί.
Αρχή μου: Ποτέ φθηνά δώρα σε φτωχούς ανθρώπους.

Κι όμως  γυναίκες που υπολογίζω για φίλες μου,  συχνάμε κατηγορούν ότι δεν ξέρω από γυναικεία φιλία. Επειδή για τα προσωπικά μου, είναι αλήθεια, δε μιλώ. Δεν είμαι το είδος της φίλης που εξομολογείται τα του κρεβατιού και των ανδρών της.
Ακούω όμως. Και σφραγίζω μέσα μου ό,τι άκουσα.
Και δε ζητάω, παρά σπάνια, πολύ σπάνια.

Κρίνοντας εξ ιδίων όμως φαίνεται δεν τα πιάνω τα υπονοούμενα.

Είχα πιεστική ανάγκη, ζήτησα μια εξυπηρέτηση από τη φίλη μου όταν ήμουν στην Αθήνα. Απλό κι ασήμαντο νόμιζα. Να έκανα τη ραδιοφωνική εκπομπή μου από το σπίτι της διότι δεν έχω καλό διαδίκτυο.
―Θα πρέπει να έρθεις πολύ πριν όμως διότι βράδυ θα λείπω, είπε.
―Δεν έχω δεύτερο κλειδί, είπε.
Κι εγώ, αφελώς, δεν τα πήρα για προφάσεις μα αλήθειες που θα λύναμε. Ok, είπα. Τότε θα έρθω νωρίς να κάνω εκεί την προετοιμασία.

Η φίλη ξέρει πως ξυπνάω αργά.
6 π.μ μου έγραψε: Κάνει ζέστη, σίγουρα θέλεις να 'ρθεις;.... Αλλιώς μη γυρίζω μεσημεριάτικα για να σου ανοίξω..

Ήμουν ξύπνια. 'Ναι απάντησα, αν δεν έχεις πρόβλημα'.
Ακόμα δεν είχα καταλάβει πως επρόκειτο για προφάσεις.

Με έστησε. Η εκπομπή μου δεν έγινε.
Το νούμερό της έβαλα στο mute, δεν ξανασήκωσα τηλέφωνο εκείνο το βράδυ επειδή θα μιλούσα σκληρά. Και ξέρω τι μπορώ να πω και προσέχω.

Από τότε περιμένω τη συγγνώμη.
Μήνες.
Και κάθε μέρα η καρδιά μου είναι και πιο ραγισμένη. Και πιο σφιγμένη,
Την αγαπώ τη φίλη μου. Μου λείπει.
Και η συγγνώμη της είναι το μόνο που ζητώ.
Με πονάει που είναι το μόνο που δε θα λάβω.

________________________________________________________
Εικόνα
Η σκιά μου στην αυλή. Βαριά η πίκρα μου, τόσο βαριά που ακόμα και τα ρούχα με βαραίνουν. 
Δάκρυα μόνο. Ποτάμια.