Μετά
την υπερχρέωση του ελληνικού δημόσιου από τη διαχείριση του αεροδρομίου
Ελευθέριος Βενιζέλος, μετά από τα διδάγματα ιδιωτικοποιήσεων άλλων χωρών, λίγοι
και αφελείς είναι όσοι, σα να ήμασταν στα χρόνια της κυρίας Θάτσερ, θεωρούν
πανάκεια την 'ιδιωτικοποίηση' οργανισμών είτε είναι κερδοφόροι (σαν το τζόγο,
τα αεροδρόμια και τα λιμάνια), είτε δεν είναι.
Πρωτίστως
διότι ο λόγος που πληρώνει ο πολίτης φόρους είναι να μη χρειάζεται να είναι
κερδοφόροι οι οργανισμοί κοινής ωφελείας όπως τα νοσοκομεία, τα σχολεία οι
φυλακές και η αστυνομία.
Η
πώληση (ενοικίαση πιο σωστά) των αεροδρομίων είναι πολύ επικίνδυνη ακόμα κι αν
δε μας πιάσει η εθνικιστική υστερία της εθνικής κυριαρχίας, ακόμα κι αν δε μας
μπει στο νου τι θα γίνει αν η χώρα μας τύχει κάποια στιγμή να βρεθεί πολεμικά
σε αντίπαλο στρατόπεδο από τις χώρες που διαφεντεύουν τα λιμάνια και τα
αεροδρόμιά της.
Δεν
ξέρω αν έχει υπολογιστεί επίσημα, μα δεν είναι μυστικό ότι κάποια επίπτωση έχει
στον αθηναϊκό τουρισμό το πολύ ακριβό (Γερμανικής κακο-διοίκησης) αεροδρόμιο
της Αθήνας. Όταν μιλάμε για εθνική κυριαρχία εννοούμε τη δυνατότητα να γίνεται
σχεδιασμός από εκείνους που εκλέγει ο λαός που κατοικεί σε κάθε τόπο. Η Ελλάδα
πια δεν την έχει ούτε για τον Τουρισμό της, ούτε για το εμπόριό της αλλά, πολύ
φοβάμαι, ούτε για τη διαβίωση των κατοίκων της.
Αν
τα αεροδρόμια και τα λιμάνια τα διαχειρίζονται εταιρίες ιδιωτικές (ή κρατικές,
μα άλλης χώρας) ποιος μας εγγυάται ότι δε θα κλείνουν το χειμώνα που δεν είναι
επικερδές να είναι ανοιχτά;
Έχουν
δοθεί εγγυήσεις; Έχουν υπογραφεί δεσμεύσεις;
Θυμάται
κανείς το περσινό σκάνδαλο στις ΗΠΑ όταν συνελήφθη δικαστής που καταδίκαζε
ανηλίκους επειδή έπαιρνε μίζα από ιδιωτική φυλακή;
Μαζί
με άλλα που συνέλεξα ως συνήθως φέρνω και ως παραβολή την αληθινή ιστορία του
βιβλιοπωλείου ενός τουριστικού νησιού. Την είχα γράψει παλιότερα και πιστεύω είναι
διδακτική διότι ποιος μου εγγυάται πως δε θα κλείσουν, ως μη επικερδή, τα μικρά
αεροδρόμια ή πως δε θα ανοίγουν μόνο για ιδιωτικά αεροπλάνα αλλά όχι για το
ΕΚΑΒ και τους κατοίκους;
Ιδού:
Τοκάτας Φούγκας
Και τι με νοιάζει εμένα που πήραν τα αεροδρόμια οι Γερμανοί; Εγώ δεν ταξιδεύω με αεροπλάνο.
Αντιπαριώτης®
Μεταβιβάστηκαν στο γερμανικό δημόσιο 14 κερδοφόρα αεροδρόμια της
χώρας
Ό,τινάινερ
-θέλουμε τα αεροδρόμια σας
-για πέταμα τα είχαμε
Die Linke: Ποια ιδιωτικοποίηση; Τα 14 αεροδρόμια πάνε υπέρ του δημοσίου στη Γερμανία (test) http://news247.gr/eidiseis/die-linke-poia-idiwtikopoihsh-ta-14-aerodromia-pane-yper-toy-dhmosioy-sth-germania-test.3621540.html …
Γιάννης @arkoudos
Τα αεροδρόμια θ
ανεβάσουν τον φόρο κατά άτομο στα €26,5 άμεσα (από €12 τώρα),& €32 στην τετραετία http://www.efsyn.gr/arthro/sti-fraport-ta-14-perifereiaka-aerodromia … Να τα
κέρδη.
Οικονομία- Στην Fraport οριστικά τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια - Καμμία αλλαγή στη σύμβαση 18/08/2015 16:09
Stelios nikitopoulos
Οριστικά στη γερμανική
Fraport με 1,23 δις 14 αεροδρόμια μεταξύ αυτών κ των Χανίων.Φόρος
τιμής στους Γερμανούς αλεξιπτωτιστές απ'τον Σόιμπλε
Stelios nikitopoulos
Κύριοι μέτοχοι της
Fraport: το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%) κ το Εμπορικό και Βιομηχανικό
Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%)
Τα ελληνικα περιφερειακά αεροδρόμια πάνε στη Fraport του Γερμανικού Δημοσίου.Αλλα κατα τους ελληνες φιλελέ το Δημοσιο ειναι κακο να επενδύει
Κωνσταντίνος Σπέρας
Περισσότερο
κουράστηκαν οι Γερμανοί να πάρουν το αεροδρόμιο του Μάλεμε το 41, παρά 14
αεροδρόμια σήμερα...
George
Floridis
Πρώτα οι υπογραφές
των Υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ για τα 14 αεροδρόμια στους Γερμανούς
και μετά ψηφίζει η Γερμανική Βουλή. Υπάκουα παιδιά..
.
Το Κονσερβοκούτι
Σε όσους δεν άρεσε
που πουλήσαμε τα αεροδρόμια στους Γερμανούς να παίρνουν το καράβι. Oh wait.
Αυτά τα πουλήσαμε στους κινέζους #fraport
Ό,τινάινερ
στους γερμανούς
αεροδρόμια, στους κινέζους λιμάνια στους γάλλους τρένα, να βρούμε και έναν
μαλάκα να δώσουμε τους κωλοέλληνες να τελειώνουμε
Tassos Magoulas
Μία ελπίδα να
σώσουμε το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς από τους Γερμανούς ειναι να το δουν πριν το
αγοράσουν.ή να αντισταθούν γενναίοι Ιταλοί
megalosgazmas Μην κατηγορείτε τους Γερμανους.
Είναι πάνω στην
ανάπτυξη.
Θέλουν να τα φάνε
όλα.
Constant_ntina
οι φιλελε αντικρατιστες δεν έχουν πρόβλημα τώρα που παίρνει τα
αεροδρόμια το Γερμανικό Δημοσιο? :-P
:-P
ΟΥΣΤ...
Μαξίμου για αεροδρόμια:
Συνολική η επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας εφόσον η Fraport… http://news247.gr/eidiseis/politiki/maksimoy-gia-aerodromia-synolikh-h-epanadiapragmateysh-ths-symfwnias-efoson-h-fraport-egeirei-thema.3621704.html …
Πιο υποτιμητική για τη νοημοσύνη μας απ αυτή που έβγαλε για τα αεροδρόμια το Μαξίμου δε θα μπορούσε να βγάλει
Μπ. Παπαπαναγιώτου
Πουλησαν τ 14 αεροδρομια στην
ΙΔΙΑ γερμανικη εταιρια με τ ΙΔΙΟ τιμημα! Ποτε εκαναν λαθος? Οταν κατηγγειλαν τους
"προδοτες" ή οταν ξεπουλανε?
Miltos
Συνολική επαδιαπραγμάτευση
αν τεθεί ζήτημα από την Φραπόρτ λέει η κυβέρνηση για τα αεροδρόμια.
Εννοεί θα τους κάνει δώρο και το Βενιζέλος...
Βουλευτής, μέλος του
συν-κυβερνητικού συνασπισμού, στο τηλέφωνο, τώρα: "Μα βρε Παναγιώτη μου,
τι περιμένεις κι εσύ, αφού οι περισσότεροι από δαύτους είναι κάτι άχρηστα ζώα
που δεν είχαν φανταστεί ποτέ στην ζωή τους ότι θα βγαίναν βουλευτές, στα τυφλά
θα υπογράψουν ό,τι τους δώσουν μόνο και μόνο για την βουλευτική αποζημίωση,
ούτε καν μίζες δεν τολμάνε να ζητήσουν μην τυχόν και τους διαγράψουν"
Τα 14 αεροδρόμια περνούν
στα χέρια και Fraport (γερμανικό δημόσιο) και του Κοπελούζου (Ελλην ολιγάρχης).
Μην τον ξεχνάτε τον Κοπελούζο
Φερμίνα Δ
ο Σόιμπλε είναι ο πρόεδρος
της τράπεζας η οποία ελέγχει την Φράπορτ στην οποία ξεπουλήθηκαν 14 ελληνικά αεροδρόμια..βρε
κάτι συμπτώσεις
Vagelis Giakoumis
Ποια ειναι η Γερμανική
fraport που παίρνει τα ελληνικά αεροδρόμια και η σχέση της με τη... http://tinyurl.com/nket4ad
Γκίζι: Τα 14 αεροδρόμια πάνε υπέρ του δημοσίου στη Γερμανία!
Ο κ. Γκίζι κατηγόρησε μάλιστα την Άνγκελα Μέρκελ και τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε πως συνεχίζει και επιμένει σε ένα πρόγραμμα που τα προηγούμενα χρόνια είχε αποτύχει:
“Όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις έως τώρα ουδέποτε καταπολέμησαν τη διαφθορά και τη φοροδιαφυγή. Πρέπει να βοηθήσουμε να στηθεί στα πόδια της η Ελλάδα, να επενδύσει στην παιδεία, την ηλιακή ενέργεια και τον τουρισμό. Αν καταστρέφουμε τις άλλες χώρες, καταστρεφόμαστε και εμείς. Όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις έως τώρα ουδέποτε καταπολέμησαν τη διαφθορά και τη φοροδιαφυγή. Έχω άψογες σχέσεις με τον κ. Τσίπρα, θέλουμε να βοηθήσουμε την ελληνική κυβέρνηση”, τόνισε ο κ. Γκίζι.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα λέγοντας πως κατέληξαν στην πραγματικότητα στο γερμανικό δημόσιο: “Λέτε στην Ελλάδα ιδιωτικοποιήστε. Αυτό είναι de facto λάθος. Τα 14 αεροδρόμια της Ελλάδας θα πάνε στη Fraport. Δηλαδή θα πάνε υπέρ του δημοσίου στη Γερμανία.
Τα ελληνικά αεροδρόμια θα περάσουν σε εταιρεία δημοσίου ελέγχου γερμανικού κρατιδίου σε τιμή πολύ μικρή. Τα 50 δις που ψάχνει η ελληνική πλευρά από το Ταμείο Εκποιήσεων δεν θα τα βρει ποτέ, σας το εγγυώμαι αυτό”.
Ένα νησάκι είχε ένα βιβλιοπωλείο. Παλιό, φιλικό, που το επισκέπτονταν
παιδάκια ή τουρίστες και επηρέαζαν τις επιλογές του με τα γούστα και τις ανάγκες
τους.
Ο τόπος αναπτύσσεται όμως και όταν
ανοίγουν μεγάλοι δρόμοι μια μεγάλη αλυσίδα ανοίγει κι άλλο βιβλιοπωλείο πλάι
σε φημισμένο διεθνές καφετζίδικο και καλό κομμωτήριο. Παρκάρουν τα θηρία τους οι
κυράδες και μεταξύ latte και ανταύγειας αγοράζουν κι ένα γυαλιστερό επιτραπέζιο
τόμο για το σαλονάκι. Διότι το υποκατάστημα της αλυσίδας έχει στα ράφια του βιβλία
άσχετα με τον τόπο, τα 'ευπώλητα' που σπρώχνει η εταιρία με συμφωνίες, ξενόγλωσσα
που συμφέρουν και παιδικά για δωράκια.
Εν τω μεταξύ τα χρόνια περνούν, το
μικρό βιβλιοπωλείο της πόλης χάνει τους πελάτες του κι ο βιβλιοπώλης όταν
συνταξιοδοτείται αναγκάζεται να το κλείσει αφού ο ανταγωνισμός δεν κάνει εφικτή
την πώληση της επιχείρησης.
Όμως η οικονομική κατάσταση αλλάζει.
Η μεγάλη εταιρία διαπιστώνει πως η ιδέα δεν ήταν συμφέρουσα και ελαφρά τη καρδία
κλείνει το υποκατάστημα στο νησάκι.
Αποτέλεσμα; Το νησάκι μένει δίχως
βιβλιοπωλείο. Read more: http://daphnechronopoulou.blogspot.com/2012/05/blog-post_13.html#ixzz3jG1syN8b
____________________________________________
Την άμεση απόσυρση της Ελλάδας από τη συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της στη γερμανική εταιρεία Fraport AG ζητά, μέσω επιστολής του στο tvxs.gr, ο Ίαν Μικούσκο, εκπρόσωπος του συνδικάτου της Βόρειας Αμερικής «UNITE HERE», το οποίο αντιπροσωπεύει 270.000 εργαζόμενους που δουλεύουν στον τουριστικό κλάδο των αεροδρομίων, ξενοδοχείων και καζίνο.
Σύμφωνα με τον κ. Μικούσκο, η «AIRMALL USA», θυγατρική της Fraport AG, είχε εμπλακεί σε εργατικές διαμάχες στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαλτιμόρης-Ουάσινγκτον το 2013. Μάλιστα, εστάλη έκθεση και επιστολή από τα οκτώ μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαλτιμόρης στο Γερμανικό κρατίδιο της Έσσης - ένας από τους βασικούς μετόχους της Fraport AG.
Στα έγγραφα αυτά συνοψίζεται ο ρόλος της Fraport σε αυτήν την εργατική διαμάχη. Μεταξύ άλλων, αναφέρονται σοβαρές παραβάσεις της εργασιακής νομοθεσίας, όπως σοβαρή αμέλεια ως προς την παροχή ιατρικής ασφάλισης προς τους εργαζόμενους, χαμηλοί μισθοί και ταυτόχρονα καθεστώς εργασιακού Μεσαίωνα, με αναίτιες απολύσεις προσωπικού και συμβάσεις εργασίας - «λάστιχο».
Διαβάστε σχετικά:
Διαβάστε αυτούσια την επιστολή του Ίαν Μικούσκο προς το tvxs.gr
«Εκπροσωπώ το συνδικάτο της Βόρειας Αμερικής «UNITE HERE», το οποίο αντιπροσωπεύει 270,000 εργαζόμενους που δουλεύουν στον τουριστικό κλάδο των αεροδρομίων, ξενοδοχείων και καζίνο. Καθώς ο κόσμος παρακολουθούσε την Ελλάδα να αντιμετωπίζει την τρέχουσα χρηματοπιστωτική κρίση, το συνδικάτο μας έχει παρακολουθήσει στενά την κατάσταση, ελπίζοντας ότι η βούληση του Ελληνικού λαού θα αντικατοπτριστεί στο τελικό αποτέλεσμα.
Έχουμε δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην προτεινόμενη ιδιωτικοποίηση των 14 Ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Αυτό οφείλεται στην αρνητική εμπειρία που είχε το συνδικάτο μας με τη Fraport AG, τη Γερμανική εταιρεία ιδιωτικοποίησης και λειτουργίας αεροδρομίων, που της έχει δοθεί προκαταβολικά η βράβευση λειτουργίας των αεροδρομίων.
Η θυγατρική της Fraport, η «AIRMALL USA», είχε εμπλακεί σε εργατικές διαμάχες στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαλτιμόρης-Ουάσινγκτον το 2013. Η συνημμένη έκθεση και η επιστολή των οκτώ μελών του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαλτιμόρης στο Γερμανικό κρατίδιο της Έσσης, συνοψίζει το ρόλο της Fraport σε αυτήν την εργατική διαμάχη.
Με βάση την εμπειρία μας με τη Fraport στις Ηνωμένες Πολιτείες, σας συνιστούμε, η Ελλάδα να αποχωρήσει από την συμφωνία της με τη Fraport. Σε περίπτωση που αναγκαστείτε να ιδιωτικοποιήσετε το αεροδρόμιο, η Ελλάδα θα πρέπει να επανεξετάσει το συμβόλαιο και να αναζητήσει εναλλακτικούς φορείς εκμετάλλευσης αερολιμένων.
Επιπλέον η προτεινόμενη συμφωνία, με τους Ευρωπαίους πιστωτές της Ελλάδας, περιλαμβάνει σχέδιο για την πώληση κρατικών περιουσιακών στοιχείων αξίας 50 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και άλλα Ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια θα μπορούν να συμπεριληφθούν σε αυτό το κύμα των ιδιωτικοποιήσεων. Η Fraport θα μπορούσε να ενδιαφερθεί και γι' αυτά τα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία.
Σας ευχαριστώ,
Ian Mikusko - UNITE HERE»
Ian Mikusko - UNITE HERE»
Διαβάστε ένα απόσπασμα από την επιστολή των οκτώ μελών του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαλτιμόρης προς το κρατίδιο της Έσσης για τη Fraport AG
Διαβάστε τη συμβουλευτική επιστολή από το εργατικό συνδικάτο της Βαλτιμόρης
http://tvxs.gr/news/ellada/ayto-einai-alithino-prosopo-tis-fraport-poy-pire-ta-14-perifereiaka-aerodromia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .
Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.