Τρίτη 8 Μαΐου 2018

Είπε η μικρή Ροδιά


Ώρα για ανάπαυλα.
Με τη μικρή ροδιά μου που άνθισε.
Δέντρο του Άδη και καρπός της Περσεφόνης τώρα που τα άλλα κιτρινίζουν και διπλώνονται, για να κρατήσουν με τη ζέστη την πάχνη της νύχτας, εκείνη καταστόλιστη δεν ξέρει από υπομονή κι ανάμεσα στα δροσερά της φύλλα τα καταφέρνει να κρατά ταυτόχρονα μπουμπούκια, άνθη και καρπούς.

Ανοιγμένο ένα από τα λουλούδια της πίσω από ιστό Αράχνης, προστατευμένο πάνω στην παλιά φραγκοσυκιά, μου είπε να μην απελπίζομαι, υπάρχει μέλλον, θα έρθει κι η ώρα των καρπών αλλά για μάς δε θα είναι τέλος γιατί εμείς μαζί με τους καρπούς, μάθαμε πώς να ανθίζουμε ξανά. 
__________________________

Παρασκευή 4 Μαΐου 2018

Όταν δε θα έχω πια φωνή, το καλαθάκι...




Βάψιμο του σπιτιού. Καθάρισμα. 
Πετάμε όσα μαζεύτηκαν. Ξεπλένουμε το χνάρι που αφήνει η ζωή μας καθώς προχωρούμε. Χάντρες μπαλόνια, μολύβια άξυστα, μπαταρίες μονές, ένα μισό κραγιόν, μια super glue ανοιγμένη, εισιτήρια πλοίων, κατάλογοι εστιατορίων, σκόρπια ψιλά και κάρτες ξεχασμένων γνωριμιών.
Κι άλλα― ο ίλιγγος― με χαρτιά. Λιγότερα πλέον μα ακόμα πολλά. Λογαριασμοί και σημειώσεις που δεν ξανακοιτάξαμε, κι άλλα πιο προσωπικά, σκέψεις, λίστες, στίχοι.

Έχω ένα κουτί ψάθινο με μαύρη πλέξη και καπάκι,  Δεκαετίες κοντά μου. Πολλές χρήσεις δοκίμασε και κατέληξε πάνω απ' το μαξιλάρι με μάσκα ύπνου κι ένα κουτάκι τσίγκινο σε σχήμα καρδιάς με τα υπνωτικά μου (τους καιρούς που παίρνω). Πόση αξία έχει αυτό; Για ποιον;


Μου έτυχε ως τώρα να ανοίξω τα συρτάρια πολλών ανθρώπων που πέθαναν. Να ξεκαθαρίσω και να μοιράσω, μόνη ή οικογενειακά, το χνάρι της ζωής τους. Κι ήδη από την πρώτη φορά, από τη γιαγιά και τον παππού μου (που είχαν και πάρα πολλά) μου έμεινε ένα τραύμα που άφησε το κουσούρι να κοιτώ και τα δικά μου από μια τέτοια οπτική, σα να έλειπα.
Έχουμε εκείνα με τιμή και αξία. Άλλοι σε τάξη, άλλοι ανάκατα ψεύτικες πέρλες μέσα στα μαργαριτάρια, πίνακες της μεγάλης θείας πλάι σε διάσημων (ανάλογα τα γούστα ή τα οικονομικά μας). Όμως είναι κι όλα εκείνα τα άλλα, εκείνα που για μάς αξίζουν μα η αξία τους θα χαθεί όταν θα χαθεί η ζωή μας.

Το καλαθάκι πλάι στο κρεβάτι μου ήταν μια βόλτα στο Μοναστηράκι πριν  από αιώνες όταν μόλις γνωριζόμασταν με τον Κύριο Kastell και σ΄ένα μαγαζί με ψάθινα συζητούσαμε την Αίγινα όπου θα αγοράζαμε ένα σπίτι. Την Αίγινα την αγαπήσαμε και τη χαρήκαμε, αλλά σε σπίτια φίλων, το ερημικό εκείνο σπίτι στο βουνό δεν το αγοράσαμε, κάναμε άλλα, η ζωή μας πήγε αλλού αλλά το μικρό μου ψάθινο κουτί τα φέρνει πάντα όλα αυτά μαζί του, πώς σχεδιάστηκε το μέλλον σ΄ένα μαγαζί με ψάθινα τότε που ακόμα είχαμε χώρο για όνειρα και σχέδια και για νέα αντικείμενα, τότε που όταν ερχόταν δώρο ένα ψάθινο κουτί ούτε που φανταζόμασταν ότι το πιθανότερο είναι να ζήσει πιο πολύ από μας.

Ο έρωτας μάς δένει με τα αντικείμενα. Έχει γράψει ο Παμούκ ένα ανιαρό και συναρπαστικό βιβλίο στο οποίο ο ερωτευμένος συλλέγει φτηνά μικροπράγματα που άγγιξε η αγάπη του, σπασμένα χτενάκια κι άλλα ασήμαντα τα οποία είτε αντικαθιστά με πιο νέα κι ακριβά είτε με υποσχέσεις για ανταλλάγματα μέχρι που φτιάχνει ένα Μουσείο των πολύτιμων γι αυτόν ασήμαντων στιγμών, ένα Μουσείο που συχνά κυκλοφορούν φήμες ότι αλήθεια ετοιμάζεται να στηθεί στην Πόλη όχι τη λογοτεχνική αλλά την άλλη που μπορούμε να την περπατήσουμε.
 Το 'χω κι αυτό, όλοι το έχουμε σε κάποιο βαθμό μα τώρα με τα πράγματά μου στοιβαγμένα στην αυλή, με  έπιπλα, ρούχα και βιβλία ανάκατα, δεν είναι η συλλογή στο νου μου μα το αντίθετο. Το πού και πότε κι από ποιους θα σκορπιστούν όταν εγώ δε θα είμαι εδώ για να αξίζουν κι όταν  αυτό το καλαθάκι, ας πούμε, θα πεταχτεί, θα στραπατσαριστεί μαζί με τα άλλα μου σε ένα κάδο σκουπιδιών και δε θα έχω πια φωνή να πω την ιστορία του.
________________
Orhan Pamuk Το μουσείο της αθωότητας.

Εικόνες
Το εν λόγω, πάνω.
Κάτω το σπίτι μου σήμερα.  Μισή η νέα καλαμωτή στην πέργκολα και τα πράγματά μου  στοίβες.

Πέμπτη 3 Μαΐου 2018

Μουσείο ή Μητροπολίτη; Για €100




Ελπίζω να είναι μόνο μια κακή ιδέα, ένα σκάνδαλο που θα αποφευχθεί. Tο Nαυτικό Μουσείο Σύμης κλείνει γιαπί νοικιάστηκε στην Εκκλησία (προς €100 το χρόνο για 49 χρόνια) για να μετατραπεί σε οικία του Μητροπολίτη. Με ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, μάλιστα.
Σίγουρα μπορεί να βρεθεί κατοικία άξια ενός εκκλησιαστικού λειτουργού δίχως να καταργηθεί το Μουσείο. Σίγουρα η Ορθόδοξη Εκκλησία μπορεί να δώσει, αλλού, ψηλότερο αντίτιμο.

Αλήθεια δε βλέπουν πόσο οι ίδιοι βλάπτουν την εικόνα τους;
Φέρνω, με την ελπίδα να πρόκειται για μια φήμη,
Την είδηση, επιστολή από blog Θεολόγου,
ποιος είναι ο νέος Μητροπολίτης και εικόνες από ταξιδιωτικές ιστοσελίδες που δείχνουν το Μουσείο κλειστό.

Αντιδράσεις προκαλεί στη Σύμη, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να παραχωρήσει το κτίριο του Ναυτικού Μουσείου, στη Μητρόπολη Σύμης, Τήλου, Χάλκης και Καστελλορίζου.
Σημειώνεται ότι βάσει της αποφάσεως, το κτίριο παραχωρείται για 49 χρόνια, με ετήσιο μίσθωμα 100 ευρώ.
Κατά της νομιμότητας της απόφασης κατατέθηκε διοικητική προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου από δικηγόρο που εκπροσωπεί δημότες της Σύμης.
Στο κτίριο του Ναυτικού Μουσείου υπήρχε ναυτική συλλογή, με σπογγαλιευτικά κυρίως εκθέματα και ομοιώματα σπογγαλιευτικών σκαφών, δείγμα της μεγάλης ναυτικής, ναυπηγικής και σπογγαλιευτικής ιστορίας της Σύμης.
Με την παραχώρησή του στην Μητρόπολη, αυτό θ’ αποτελέσει κατοικία του νέου Μητροπολίτη Σύμης, Χρυσόστομου Β΄, ενώ θα στεγαστούν και γραφεία της Μητρόπολης...




Φανούρης Ευστράτιος Θεολόγος –
Κύμα αντιδράσεων έχει προκαλέσει στους κατοίκους της Σύμης η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σύμης με την οποία το κτίριο του Ναυτικού Μουσείου στην κεντρική πλατεία του Γιαλού παραχωρήθηκε στη Μητρόπολη Σύμης για 49 χρόνια με ΕΤΗΣΙΟ μίσθωμα 100 ευρώ για την κάλυψη των στεγαστικών και διοικητικών αναγκών αυτής.
Η απόφαση ήλθε μετά από αίτημα της Μητρόπολης Σύμης που μεταξύ άλλων αναφέρει « νεοσύστατος . Μητρόπολις Σύμης στερεται νάλογου τοκύρους τοθεσμοατς ς Μητροπόλεως, κεντρικοοκοδομήματος στεγάσεώς της».

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς το κτίριο θα αποτελέσει και κατοικία του νέου Μητροπολίτη Σύμης Χρυσόστομου Β’.

Έσβησε και η τελευταία ελπίδα για την ανάδειξη της μεγάλης ναυτικής ιστορίας της Σύμης
Με άρθρο – παρέμβαση στο ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE η κα Ελένη Κρητικού, κάτοικος Σύμης και μέλος του Συλλόγου Συμαίων Αθηνών αναφέρει:

΄Έσβησε και η τελευταία ελπίδα για την ανάδειξη της μεγάλης ναυτικής ιστορίας της Σύμης

Το κτίριο του Ναυτικού Μουσείου της Σύμης με ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ παραχωρήθηκε στην Μητρόπολη Σύμης για 49 χρόνια με ΕΤΗΣΙΟ μίσθωμα 100 ευρώ!

Προσωπικά δεν θα κατηγορήσω την Μητρόπολη για την εξέλιξη αυτή. Αλλά το Δήμο που αφού δεν φρόντισε όλα αυτά τα χρόνια να συντηρήσει το κτίριο και να εμπλουτίσει την υφιστάμενη ναυτική συλλογή, αποφάσισε (ταχύτατα) να το προσφέρει στο νέο Μητροπολίτη και να κλείσει οριστικά το θέμα Ναυτικό Μουσείο Σύμης…

17 Μαρτίου έγινε η ενθρόνιση, 23 Μαρτίου υποβάλλεται στο Δήμο η σχετική αίτηση, 2 Απριλη η γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου και 10 Απρίλη Δημοτικό Συμβούλιο!

Είναι προφανές ότι αγνοείται πλέον από όλους η ιστορία της Σύμης. Είτε η ναυπηγική της ιστορία είτε η σπογγαλιευτική της είτε η ναυτική της. Φαίνεται ότι ο Κάμπος του Γιαλού ήταν πάντα μια πλατεία με καφετέριες και εστατόρια και όχι ένας μεγάλος ταρσανάς… Και μάλλον πιστεύεται ότι αυτός ο υπέροχος νεοκλασικός οικισμός φύτρωσε μόνος του σε ένα ξερονήσι…

Τουλάχιστον θα έχουμε το άγαλμα του μικρού ψαρά του Κώστα Βαλσάμη και το υπό κατασκευή άγαλμα του δύτη Στάθη Χατζή να μας θυμίζουν κάτι…
Όσο για τα αντικείμενα του Μουσείου (τα ομοιώματα σκαφών του Αντώνη Πολιά και τα άλλα εκθέματα για την σπογγαλιεία) θα πάνε στο Δημαρχείο ή σε καμιά γωνιά του νέου εκκλησιαστικού μουσείου που ετοιμάζεται στο Γιαλό…

Α, ναι, και κάποιες αναφορές σε βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά…

Αλλά ποιος ασχολείται με αυτά?
Κρίμα!


από Δελτίο Τύπου του Οικουμενικού Πατριαρχείου
Μητροπόλεις Δωδεκανήσου
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΣΥΜΗΣ ΤΗΛΟΥ ΧΑΛΚΗΣ ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Ο ΠΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΟΤΑΤΟΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΎ ΘΡΟΝΟΥ   ΠΡΩΤΟΣΥΓΚΕΛΟΣ  ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΩΟΥ ΝΙΣΥΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ   ΚΑΤΑ ΚΟΣΜΟΝ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΙΤΣΗΣ, ΕΞΕΛΕΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ ΣΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ  ΝΕΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ  ΣΥΜΗΣ- ΤΉΛΟΥ- ΧΑΛΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟΥ- ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΘΑ ΧΕΙΡΟΤΟΝΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ.
Ο νέος μητροπολίτης Χρυσόστομος,  του Δημοσθένη και της Ελένης , γεννήθηκε στις 31 Μαρτίου του 1967,από μια μεσοαστική οικογένεια και ήταν το τρίτο παιδί της οικογένειας.Τα πρώτα του γράμματα τα διδάχθηκε στο νηπιαγωγείο και στο ΄Δ δημοτικό σχολείο της πόλης μας. Αποφάσισε πολύ νωρίς να ακολουθήσει την εκκλησιαστική παιδεία και τελειώνοντας την 3η γυμνασίου, αναχώρησε για το Άγιο Όρος το 1981, σε ηλικία 14 ετών , όπου και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο λύκειο  στην Αθωνιάδα σχολή.
Μετά τον θάνατο της μητέρας του το 1984, παρέμεινε στο Άγιο όρος στην μονή Σταυρονικήτα , όπου και εκάρη μοναχός. Εν συνεχεία έγινε ιερεύς    στην ιερά μονή Ιβήρων.
Απροσδόκητο οικογενειακό γεγονός τον ξαναφέρνει στην γενέτειρα του την Κω το 1997 , κοντά στον μακαριστό μητροπολίτη Αιμιλιανό. Με πρωτοβουλία του διορίσθηκε εφημέριος στον ιερό ναό του αγίου Παύλου στον Λινοπότι, οπότε και ανέλαβε το βαρύ φορτίο της ανακαίνισης του ναού, ο οποίος ήταν σχεδόν ετοιμόρροπος, με τη συνδρομή   και την αμέριστη συμπαράσταση των πολιτών και της αδελφότητος Λινοποτίου . Παρέδωσε στον αγαπητό του μητροπολίτη Κώου και Νισύρου Ναθαναήλ, το έργο του ναού που όλοι θαυμάζουν. Εντωμεταξύ στο διάστημα αυτό, συνέχισε τις σπουδές του και απέκτησε το πτυχίο του της  Θεολογικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
_____________________________________


Τετάρτη 2 Μαΐου 2018

Για τον Τάσο Θεοφίλου, πάλι (πορεία-συναυλία)





5 Μαΐου, Συναυλία Αλληλεγγύης στον Τάσο Θεοφίλου επειδή η νέα περιπέτεια κοστίζει. 
Σας θυμίζω: 
Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ασκεί αναίρεση της αθωωτικής απόφασης με την οποία αποφυλακίστηκε ο Τάσος Θεοφίλου. 
Και όχι, δεν είναι φάρσα..
Ένας νέος άνθρωπος, που κλείστηκε στη φυλακή 6 χρόνια κινδυνεύει να ξαναμπεί στη φυλακή όπου πιθανότατα θα μείνει (όπως την πρώτη φορά) άλλα 2 χρόνια υπόδικος ώσπου να ξαναδικαστεί και ποιος ξέρει τι θα συμβεί ώσπου πάλι ένα Εφετείο να τον αθωώσει.

Γιατί αυτά; 
Επειδή δεν είναι Ρουπακιάς. Επειδή δεν είναι δολοφόνος, ούτε μέλος εγκληματικής οργάνωσης. Επειδή απλώς οι ιδέες του δεν αρέσουν στον κύριο Αντιεισαγγελέα.
Θύμα του «Αντιτρομοκρατικού» νόμου που μόνο «αντί» δεν είναι αφού στόχο έχει να μας τρομοκρατεί ώστε να διπλοσκεπτόμαστε πριν εκφράσουμε ιδέες ή πριν αυτοπροσδιοριστούμε ως Αναρχικοί.
Όμως στα δημοκρατικά κράτη δε δικάζουμε ιδέες, μόνο πράξεις. Η βεντέτα του Αρεοπαγίτη με το νέο Αναρχικό είναι μια προσβολή για όλους μας, υπονομεύει την ελευθερία Λόγου και Σκέψης, δηλαδή ταλιμπανίζει την κοινωνία μας.

Κι ακόμα: Μέλος του omniatv κατηγορείται για κακουργήματα λόγω ειδησεογραφικής κάλυψης. Από ένα βίντεο οι αστυνομικοί τον θεώρησαν ύποπτο και τον ενέπλεξαν σε δικογραφία με «ληστείες». Σχολιάζει ο Τάσος Θεοφίλου: Σχολιάζει ο Τάσος Θεοφίλου: «τις 9 Μαΐου εσύ θα δικάζεσαι και γώ θα καλύπτω. Στις 11 του μηνός ξανά το αντίστροφο. Και περνούσαν τα χρόνια...».






Φέρνω στοιχεία, σχόλια, πληροφορίες
―Κείμενο του Τάσου Θεοφίλου σχετικά με την αίτηση αναίρεσης κατά της αθωωτικής απόφασης,
―Συνέντευξη Τάσου Θεοφίλου,

―Με την ευκαιρία της αθώωσης Ασπιώτη φέρνω το άρθρο "Το ασαφές πλαίσιο λήψης DNA διευκολύνει και βασανισμούς"
―Για τις κατηγορίες κατά του Χρήστου Μπαϊραμίδη ιδρυτικού μέλους του omniatv που κατηγορείται σε βαθμό κακουργήματος ως «μέλος ομάδας 40 ατόμων που διέπραττε ληστείες κατά συρροή», με πρόσθετες κατηγορίες για οπλοφορία κ.ά.


Και πληροφορίες:
Σάββατο 5 Μαΐου η πορεία αλληλεγγύης
ξεκινά στη 13.00 από το Θησείο 
και στις 20.00 στην Πλατεία Πρωτομαγιάς ακολουθεί συναυλία αλληλεγγύης στον Τάσο Θεοφίλου
 (διότι τα δικαστήρια κι οι φυλακές κοστίζουν και σε χρήμα).




Κείμενο του Τάσου Θεοφίλου
σχετικά με την αίτηση αναίρεσης κατά της αθωωτικής απόφασης

«Στην Αθήνα σήμερα την 27η Μαρτίου 2018, ημέρα Τρίτη και ώρα 14:00 στο κατάστημα της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου, ο Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ιωάννης ΑΓΓΕΛΗΣ κάλεσε εμένα, τον γραμματέα του Ποινικού Τμήματος Γεώργιο Σωφρονιάδη, και μου δήλωσε ότι: Ασκεί αναίρεση ενώπιον του δικαστηρίου του Αρείου Πάγου, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 505 παρ. 2 ΚΠΔ, κατά της με αριθμό 2186/2017 (2938/16, 3303/16, 518/17, 565/17, 580/17) αθωωτικής απόφασης του Α’ Πενταμελούς Εφετείου κακουργημάτων Αθηνών με την οποία κηρύχθηκε αθώος ο κατηγορούμενος Αναστάσιος ΘΕΟΦΙΛΟΥ…»

Έτσι ξεκινάει η υπ’ αριθμόν 21/2018 έκθεση αναιρέσεως με την οποία ο εισαγγελέας κύριος Ιωάννης Αγγελήςζητάει να ακυρωθεί η απόφαση του Α’ Πενταμελούς Εφετείου Αθηνών, που με απάλλαξε από όλες τις κατηγορίες, και να παραπεμφθώ ξανά για να δικαστώ από άλλους δικαστές. Ο εισαγγελέας κύριος Ιωάννης Αγγελής προήχθη πέρσι σε αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Μέχρι τότε ήταν ο εποπτεύων εισαγγελέας της «αντιτρομοκρατικής».

Στις 11 Μάη θα εξεταστεί η αίτηση αναίρεσης στην ολομέλεια του Αρείου Πάγου. Αν γίνει δεκτή, σημαίνει ότι επιστρέφω στη φυλακή με τις αρχικές κατηγορίες μέχρι να επαναληφθεί το εφετείο από άλλους δικαστές, μιας και η πλειοψηφία του Α’ Πενταμελούς που με απάλλαξε αποδείχτηκε τελικά πως δεν ήταν της αρεσκείας της «αντιτρομοκρατικής».

Όσο κι αν η «αντιτρομοκρατική», και ο κύκλος των χειραγωγούμενων από αυτή εισαγγελέων, φαίνεται να έχουν αποκτήσει μια σχεδόν εμμονική προσήλωση στο πρόσωπό μου, η υπόθεσή μου παραμένει μια υπόθεση που δεν είναι καθόλου προσωπική. Είναι πολιτική και αφορά την κατασταλτική διαχείριση του αναρχικού χώρου, του ευρύτερου ανταγωνιστικού κινήματος και συνολικά της τάξης μας. Είναι πολιτική καθώς ανέδειξε κοινωνικά και έθεσε στη δημόσιακριτική όλες τις αιχμές της καταστολής, με πιο βασικέςτον τρομονόμο, τη μεταφυσική χρήση του dna και την ποινικοποίηση προσωπικών και πολιτικών σχέσεων. Είναι πολιτική γιατί ανέδειξε τη δύναμη και την κοινωνική επιρροή του κινήματος. Γιατί απέδειξε ότι η «αντιτρομοκρατική» και οι χειραγωγούμενοι από αυτή δικαστικοί κύκλοι, παρότι ανεξέλεγκτοι, δεν είναι παντοδύναμοι. Και αυτό πρέπει να αποδειχτεί για μία ακόμα φορά στις 11 Μάη.

Υ.Γ. Όπως έγραψε κάποτε μέσα από τις φυλακές Γρεβενών ένας καλός σύντροφος: «Υπομονή. Δύναμη. Πίστη στην υπόθεση. Έχουμε δίκιο. Τέλος».

Τάσος Θεοφίλου





Μετά από 5 χρόνια  αιχμαλωσίας, ο σύντροφος Τάσος Θεοφίλου αθωώνεται για τις ανυπόστατες κατήγορίες που του αποδίδονταν, της ληστείας και της ανθρωποκτονίας. Με ένα κακοστημένο  σενάριο της “αντιτρομοκρατικής”, ανώνυμα τηλεφωνήματα, το DNA ως το μόνο και “αδιαμφισβήτητο” στοιχείο και ποινικοποίηση συντροφικών και φιλικών σχέσεων, ο Τάσος δικάζεται σε πρώτο και δεύτερο βαθμό και αθωώνεται.  9 μήνες μετά, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ιωάννης Αγγελής, πρώην εποπτεύων εισαγγελέας της αντιτρομοκρατικής προτείνει αναίρεση της αθωωτικής απόφασης, με αποτέλεσμα αυτή να εξετάζεται εκ νέου από τον Άρειο Πάγο στις 11 Μάη.  Αυτό σημαίνει πως αν η πρόταση αναίρεσης περάσει, ο σύντροφος θα ξαναφυλακιστεί.  Το ότι η πρόταση αναίρεσης κατατέθηκε από τον πρώην εποπτεύοντα εισαγγελέα της αντιτρομοκρατικής, έχει τεράστια σημασία. Οι σχεδιασμοί της αντιτρομοκρατικής, των ειδικών ανακριτών και εισαγγελέων εκτέθηκαν ολοφάνερα. Η πρόταση αναίρεσης υποκρύπτει την προσπάθεια της αντιτρομοκρατικής να πάρει τη ρεβάνς για το χαμένο της γόητρο. Επιπλέον,επλήγη καθοριστικά το νέο νομικό και εγκληματολογικό “υπερόπλο”, το DNA, η ανεύρεση ή “ανεύρεση” του οποίου ήταν καθοριστική σε όλες τις δίκες αναρχικών τα τελευταία χρόνια. Το  κράτος  και  οι  μηχανισμοί του εντείνουν  το κατασταλτικό τους  πλάνο απέναντι στον αναρχικό χώρο.  Η αλληλεγγύη  μας πρέπει να σταθεί εμπόδιο μπροστά στην επέλαση του ολοκληρωτισμού στις  ζωές μας,  μπροστά  στην  καταστολή  και  στοχοποίηση  όποιου αγωνίζεται.




29 Ιουνίου 2013: Η απεργία πείνας του Κώστα Σακκά για την λήξη της προφυλάκισής του που είχε ξεπεράσει κάθε νόμιμο όριο είναι σε εξέλιξη. Την ημέρα εκείνη πραγματοποιείται πορεία αλληλεγγύης με συγκέντρωση στο Μοναστηράκι.
Την ημέρα εκείνη επίσης, στο περιθώριο της συγκέντρωσης και πριν ξεκινήσει η πορεία, σημειώνεται συμπλοκή ατόμων με έναν δόκιμο αξιωματικό, ο οποίος τελικά ξυλοκοπείται εντός του καταστήματος «Μπαϊρακτάρης» στο οποίο έτρεξε να κρυφτεί. Την ίδια μέρα στο athens.indymedia.org δημοσιοποιείται η ταυτότητα υποστηρικτή της Τ.Ο. Νίκαιας της Χρυσής Αυγής, που αφαιρέθηκε από το άτομο που υπέστη τον ξυλοδαρμό.
Ο Χρήστος Μπαϊραμίδης, ένα από τα ιδρυτικά μέλη του omniatv, βρισκόταν στο Μοναστηράκι προκειμένου να καλύψει την διαδήλωση. Μόλις αντιλήφθηκε ότι υπάρχει κάποια ένταση, πλησίασε το σημείο της συμπλοκής και τράβηξε βίντεο από το γεγονός, το οποίο και δημοσίευσε. Το είκοσι δευτερολέπτων βίντεο έπαιξε σε όλα τα δελτία ειδήσεων των τηλεοπτικών καναλιών ως αυτό που ήταν, δηλαδή δημοσιογραφικό υλικό.
Τον Μάρτιο του 2018, πέντε χρόνια μετά, εντελώς τυχαία, από μια αλυσίδα κοινών γνωστών με δικηγορικό γραφείο, πληροφορηθήκαμε ότι έχει σχηματιστεί δικογραφία σε βαθμό κακουργήματος, στην οποία κατηγορούνται ένα άλλο άτομο και ο Χρήστος ως «μέλη ομάδας 40 ατόμων που διέπραττε ληστείες κατά συρροή», με πρόσθετες κατηγορίες για οπλοφορία κ.ά.
Η δικογραφία σχηματίστηκε το 2015, δύο ολόκληρα χρόνια μετά τα γεγονότα. Τσουβαλιάζει το παραπάνω περιστατικό με ένα ακόμα στο οποίο ο Χρήστος Μπαϊραμίδης δεν ήταν καν παρών και τον εμπλέκει με αποκλειστικό «στοιχείο»… το βίντεο που τράβηξε ως δημοσιογράφος.
Το «στοιχείο» εισφέρθηκε με κατάθεση αστυνομικού της Κρατικής Ασφάλειας, ο οποίος το «ανακάλυψε κατά την περιήγησή του» στο YouTube και το συνέδεσε, παράλληλα, με το προφίλ στο Facebook που ένιωσε την παρόρμηση να αναζητήσει. Ένας άλλος αστυνομικός της Κρατικής Ασφάλειας ταυτοποίησε το προφίλ – πάλι «κατά την περιήγησή του στο διαδίκτυο» – με τα στοιχεία του Χρήστου από ομαδική προσαγωγή που έγινε σε παρέμβαση αλληλεγγύης, πάλι για την υπόθεση του Κ. Σακκά, στο Θησείο, στις 10 Ιουλίου 2013 και προσήλθε αυτοβούλως να το καταθέσει στις 12 Ιουλίου, προσκομίζοντας και στιγμιότυπο οθόνης με το προφίλ.
Το 2015 εκδίδεται ένταλμα σύλληψης του Χρήστου ως «αγνώστου κατοικίας», καθώς οι αστυνομικοί τού Α.Τ. Εξαρχείων παρέδιδαν τις κλήσεις για κατάθεση ή απολογία σε παλιά διεύθυνση. Ο Χρ. Μπαϊραμίδης εντωμεταξύ έχει ενοικιάσει άλλο σπίτι κανονικά, στο δικό του όνομα και δηλώνει κανονικά την νέα διεύθυνσή του τόσο στην εφορία όσο και σε ένα σωρό άλλα έγγραφα. Παράλληλα, βρίσκεται συχνά στα δικαστήρια για ρεπορτάζ.
Όλος αυτός ο ζήλος των αστυνομικών της Ασφάλειας που «τυχαία» βρίσκουν «κατά την περιήγησή τους στο διαδίκτυο» στοιχεία ενός ανθρώπου που απλώς βιντεοσκοπεί ένα γεγονός, το οποίο αφορά μάλιστα σε έναν χρυσαυγίτη της Τ.Ο. Νίκαιας, λίγες μόλις μέρες μετά την δολοφονική επίθεση χρυσαυγιτών στο σπίτι των Αιγυπτίων ψαράδων στο Πέραμα, τελικά δεν φαίνεται και τόσο τυχαίος.
Η δίωξη ενός ανθρώπου με μόνο ενοχοποιητικό στοιχείο το γεγονός ότι τράβηξε ένα βίντεο την ώρα που κάλυπτε δημοσιογραφικά μια συγκέντρωση συνιστά στοχοποίηση της ελευθερίας του Τύπου. Ειδικά όταν είναι εκπεφρασμένη, σε διάφορες περιστάσεις, η ενόχληση των αστυνομικών με την καταγραφή των βίαιων επεμβάσεών τους αλλά και καταγεγραμμένες οι διασυνδέσεις διαφόρων, υψηλόβαθμων και χαμηλόβαθμων, χρυσαυγιτών με τους αστυνομικούς.
Η υπόθεση έχει προγραμματιστεί να εκδικαστεί στο Δ’ Μονομελές Εφετείο Κακουργημάτων (κτίριο Λουκάρεως, 1ος όροφος, αίθουσα Δ70Δ, πινάκιο 15) την Τετάρτη, 9 Μαΐου 2018.

Αν κάποια ή κάποιος ενδιαφέρεται να συνεισφέρει οικονομικά για τα έξοδα της δίκης μπορεί να το κάνει είτε μέσω paypal




Καθώς εκτός των άλλων η αίτηση αναίρεσης περιλαμβάνει και δικαστικά έξοδα (παράβολα και αμοιβή συνηγόρων υπεράσπισης).
Σάββατο 5 Μάη (λίγες ώρες μετά την σχετική διαδήλωση) και ώρα 20:00 στην Πλατεία Πρωτομαγιάς.

Ευη Σειτανιδου Αντί να αποζημιωθεί για τα πέντε χρόνια που έκανε φυλακή χωρίς λόγο θέλουν να τον ξανακλεισουν μέσα !!! Έλεος !!!

 


Συνέντευξη Τάσου Θεοφίλου:
«Με έχει ήδη απαλλάξει ομόφωνα η κοινωνία»

Να μου πει κάποιος , ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης, αν είναι περισσότερο αποδεκτή ηθικα η έφεση κατά της απαλλακτικης Αμβροσιου ή η αναίρεση κατά της απαλλακτικης Θεοφιλου (Αφήστε, μην πείτε, αρκεί να το σκεφτειτε)

Η αναίρεση κατά του Θεοφίλου, δεν είναι μόνο πράξη αντεκδίκησης και καταστολής του α/α χώρου, αλλά, παράλληλα, έχει ως στόχο να νομιμοποιήσει στην κοινή γνώμη τόσο τον τρομονόμο όσο και την πρακτική εύκολων καταδικών βάσει "ευρυμάτων" dna





Είναι βέβαιο ότι ο τρομονόμος, ή αλλιώς (και κυρίως) το άρθρο 187Α του Ποινικού Κώδικα, φτιάχτηκε με κύριο σκοπό την εξουδετέρωση του ένοπλου αντάρτικου πόλης και την αποθάρρυνση τυχόν μιμητών του. Ο εξοντωτικές ποινές που έχουν μέχρι σήμερα επιβληθεί σε αυτό, είναι ενδεικτικές. Ωστόσο σε αυτόν τον πόλεμο που έχει εξαπολυθεί από το κράτος και όσο θα υπάρχει αυτός ο νόμος, κανένας δεν μπορεί να αισθάνεται ασφαλής…

Αφού δεν συμμετέχω σε ‘’τρομοκρατικές’’ ενέργειες, παρά μόνο σε νόμιμες συνδικαλιστικές δράσεις, πορείες, διαμαρτυρίες κ.λπ. μπορεί να κατηγορηθώ με τον 187Α;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:ΝΑΙ

Το περίφημο άρθρο 187Α χαρακτηρίζει σαν τρομοκρατικές ενέργειες ακόμα και πλημμελήματα. Έτι αδικήματα όπως η ‘’διακεκριμένη φθορά ξένης περιουσίας’’ (σχεδόν κάθε δίωξη συλληφθέντα σε διαδήλωση) και η ‘’διατάραξη ασφάλειας των συγκοινωνιών’’, αλλά και η έκρηξη (μολότωφ) μπορεί να θεωρηθούν ‘’τρομοκρατικές’’ ενέργειες, αρκεί ο αστυνόμος και ο δικαστής να κρίνουν ότι με αυτές τις ενέργειες είναι δυνατόν να βλαφτεί σοβαρά η χώρα ή ένας διεθνής οργανισμός ή ότι έχουν σκοπό να εκφοβίσουν σοβαρά έναν πληθυσμό ή να εξαναγκάσουν μια δημόσια αρχή ή διεθνή οργανισμό ή την κυβέρνηση.
Υπάρχουν μεγάλα περιθώρια αυθαιρεσίας στην κρίση μιας ενέργειας, στο κατά πόσο δηλαδή είναι δυνατόν να ‘’βλάψει σοβαρά μια χώρα ή ένα διεθνή οργανισμό’’. Το κριτήριο είναι προφανώς αυθαίρετο και υποκειμενικό, και θα εξειδικεύεται από τους δικαστές, τους ανακριτές και –βεβαίως- τους αστυνομικούς.
Ακόμα και πράξεις όπως π.χ μια διαδήλωση ή απεργία σε Οργανισμό Κοινώς Ωφέλειας, στο βαθμό που είναι αρκετά μεγάλη, μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι δυνατό ‘’να εξαναγκάσει’’ δημόσια αρχή ή διεθνή οργανισμό ή την κυβέρνηση να υποχωρήσει.
Τέλος, ακόμα και η πιο ‘’νομιμόφρονη’’ αντικαπιταλιστική πάλη, που σκοπό δεν μπορεί να έχει παρά την ανατροπή των πολιτικών και οικονομικών δομών της χώρας, μπορεί να αναχθεί σε ‘’τρομοκρατική δράση’’.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, δεν μπορείς ποτέ να είσαι βέβαιος ότι δεν θα διωχθείς με βάση τον τρομονόμο.

‘’Μπορώ να διατηρώ προσωπικές και φιλικές σχέσεις με άτομα του ανατρεπτικού χώρου, προς τα οποία μπορώ να προσφέρω και τη βοήθεια μου αν τη χρειαστούν, χωρίς να συμμερίζομαι κατ’ ανάγκη και τις απόψεις τους;’’
ΑΠΑΝΑΤΗΣΗ: ΟΧΙ

Με την παρ. 6. ποινικοποιείται και η παροχή πληροφοριών και υλικών μέσων καθώς και η οικονομική ενίσχυση σε οργανώσεις ή σε άτομα τα οποία τελούν ‘’τρομοκρατικές’’ ενέργειες, εφόσον γίνονται με σκοπό τη διευκόλυνση της τέλεσης των πράξεων αυτών, ασχέτως μάλιστα εάν τελικά επιτεύχθηκε διευκόλυνση ή ήταν δυνατό να επιτευχθεί. Και όχι απλώς ποινικοποιείται αλλά τιμωρείται με κάθειρξη μέχρι 10 ετών.
‘’Είμαι ελεύθερος να έχω τις οποιεσδήποτε πολιτικές πεποιθήσεις και την οποιαδήποτε ιδεολογία;’’
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΟΧΙ

Ο ν. 2829/2001: εισάγει τη δίωξη του φρονήματος και την έννοια του υπόπτου στη θέση του κατηγορούμενου. Βρίθει αορίστων, νομικά και πραγματικά, εννοιών, των οποίων ο προσδιορισμός επαφίεται στην ερμηνεία των διωκτικών και δικαστικών αρχών. Η έννοια του υπόπτου υπάρχει στη ζωή μας καθημερινά.
Εισάγει νέα φρονηματικά αδικήματα, διαχέει στον κορμό του ποινικού κώδικα την έννοια του εχθρού, ο οποίος είναι ταυτόχρονα εσωτερικός και εξωτερικός, προσδιοριζόμενος μόνο από την πιθανολογούμενη εχθρότητα του προς τις πολιτικές κοινωνικές και οικονομικές δομές του κοινωνικοοικονομικού συστήματος, εγχώριου και διεθνούς.
Η νομιμότητα έχει αποκτήσει γκρίζες ζώνες στις οποίες συνωστίζεται η πλειοψηφία των πολιτών και όχι μόνο οι συμμετέχοντες σε συλλογικές αγωνιστικές δραστηριότητες (πολύ περισσότερο βέβαια αυτοί).
‘’Αφού δεν ανήκω σε κανενός είδους πολιτική ομάδα μπορεί να κατηγορηθώ με τον 187Α;’’
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΝΑΙ

Με το άρθρο 187Α, ως τρομοκρατικές ορίζονται πλέον πράξεις που διαπράττονται όχι μόνο από συγκροτημένη ομάδα αλλά και από μεμονωμένο άτομο, χωρίς την ένταξη σε ‘’τρομοκρατική’’ οργάνωση… Έτσι, ως ‘’τρομοκράτης’’ μπορεί να χαρακτηριστεί οποιοσδήποτε μεμονωμένος δράστης.
‘’Εχει το κράτος το δικαίωμα να παρακολουθεί την προσωπική μου ζωή και τις συνήθειές μου;’’
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΝΑΙ

Με τους ν. 2331/2005 και 3691/08 που συμπλήρωσαν αργότερα το ‘’αντιτρομοκρατικό’’ πλαίσιο, πραγματοποιείται η συγκρότηση δικτύου πανκοινωνικής παρακολούθησης, καταγραφής και ελέγχου του συνόλου των στοιχείων που συγκροτούν κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, με τις κάθε είδους χρηματοπιστωτικές, ασφαλιστικές κ.λπ. εταιρείες να αποκτούν ανεξέλεγκτο θεσμικό ρόλο για το φακέλωμα των πολιτών πρόσφορο φυσικά για κάθε χρήση.
Επίσης ρυθμίζονται μια σειρά θεμάτων σε βάρος των ‘’υπόπτων’’ πολιτών όπως:
Η προστασία και ανωνυμία των μαρτύρων κατηγορίας.
Η δυνατότητα απαλλαγής εκείνων οι οποίοι θα δώσουν χρήσιμες πληροφορίες για τις ‘’τρομοκρατικές’’ ενέργειες και οργανώσεις.
Η δυνατότητα επιβολής ελαττωμένης ποινής στους μεταμεληθέντες.
Η άρση του απορρήτου των επικοινωνιών.
Η ηλεκτρονική παρακολούθηση.
Η ανέλεγκτη χρήση προσωπικών δεδομένων.
Ειδικές ρυθμίσεις για την ανάκριση, π.χ βίαιη λήψη DNA κ.ά
‘’Τελικά, ακόμα και αν κάποιος κατηγορηθεί σαν μέλος ‘’τρομοκρατικής’’ οργάνωσης, δεν θα πρέπει να αποδειχτεί ότι διέπραξε κάποιο από τα αναφερόμενα στο νόμο αδικήματα;’’
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΟΧΙ

Ποινικοποιείται η συμμετοχή σε ‘’τρομοκρατική οργάνωση’’ ακόμα κι αν δεν τελέστηκε ποτέ καμιά από τις πράξεις που περιγράφονται στο νόμο.
‘’Εμπιστεύομαι τη δικαιοσύνη. Δεν δικαιούνται μια δίκαιη δίκη όλοι οι πολίτες;’’
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΟΧΙ

Οι περιπτώσεις των αδικημάτων του 187Α κανονικά δικάζονται στα μικτά ορκωτά δικαστήρια, δηλ. με παρουσία ενόρκων. Εντελώς αντίθετα, παραβιάζοντας ακόμα και το δικό τους σύνταγμα (άρθρο 97 παρ. 1) δικάζονται στα Τριμελή (διορισμένα) Εφετεία Κακουργημάτων, μόνο από επαγγελματίες δικαστές.
Γίνεται αναβάθμιση ποινικής μεταχείρισης ‘’τρομοκρατικών’’ αδικημάτων. Οι κλοπές, ληστείες, πλαστογραφίες και άλλα οικονομικά αδικήματα αναβαθμίζονται σε διακεκριμένα όταν αυτά θεωρηθούν ότι αποσκοπούν στην προπαρασκευή ‘’τρομοκρατικών’’ ενεργειών.
Νομοθετούνται εξαιρετικά δυσμενείς διακρίσεις για την παραγραφή και την υφ’ όρον απόλυση. Οι ‘’τρομοκρατικές’’ πράξεις με ποινή ισοβίων παραγράφονται μετά από 30 χρόνια ενώ στο κοινό ποινικό δίκαιο η παραγραφή των ίδιων πράξεων είναι 20ετής.
Η αντιτρομοκρατική νομοθεσία θεσπίστηκε ακριβώς για να επιδράσει στη ρύθμιση των σχέσεων κράτους και πολιτών. Δημιούργησε ένα χώρο απουσίας δικαιωμάτων ανάμεσα στους πολίτες και το κράτος. Από τη στιγμή που ο πολίτης έρχεται, εκούσια ή μη, σε αντιπαράθεση με αυτές, εντάσσεται στο χώρο αυτόν που εκχωρεί αναγκαστικά το σύνολο των δικαιωμάτων του, στα ‘’πάντοτε αρμόδια’’ όργανα του κράτους, τα οποία θα ερμηνεύσουν, παραμορφώνονται ή και ακυρώνοντας τα, προκειμένου να προστατευτούν οι δομές και να εξουδετερωθεί η απειλή. Αυτός ο χώρος απουσίας δικαιωμάτων εφαρμόζεται ήδη σήμερα, ολοένα και με μεγαλύτερη οξύτητα, στους κάθε είδους συλληφθέντες αγωνιστές.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, ζητάμε την άμεση οριστική κατάργηση του άρθρου 187Α , του νέου ‘’ιδιώνυμου’’ για την εξόντωση των πολιτικών αντιπάλων του συστήματος.

Συγγενείς και φίλοι κρατουμένων και διωκόμενων αγωνιστών
Sygeneis-filoi@espiv.net
_________________________________
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Βεντέτα παρ' Αρείω Πάγω; Πάλι ο Τάσος #Θεοφίλου: http://daphnechronopoulou.blogspot.gr/2018/04/blog-post_27.html#axzz5DriskvIp



"Το ασαφές πλαίσιο λήψης DNA διευκολύνει και βασανισμούς": https://omniatv.com/853441680 

 Συναυλία αλληλεγγύης για την κάλυψη των δικαστικών εξόδων του αναρχικού κομμουνιστή Τάσου Θεοφίλου

Σάββατο 5 Μαΐου στην πλατεία Πρωτομαγιάς στις 20:00

Με τους:
Fundracar, Eισβολέας, Lost bodies, Mεθυσμένα Ξωτικά, Mc yinka, the Cyclothemics 
https://www.facebook.com/events/1757344561011936/?active_tab=about