Πέμπτη 10 Μαΐου 2018

#Εφετείο_Ηριάννας και #Λάκκος_Καρατζά #Skouries σήμερα: ζωντανά


Σήμερα Πέμπτη 10 Μαΐου, 
παρακολουθούμε συνεχή ροή ανταποκρίσεων από δύο δικαστήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

1. #Εφετείο_Ηριάννας-Περικλή, από τον @TassiosThita
2. #Skouries- υπόθεση Λάκκου Καρατζά, από τους @chris_avramidis@litsardakis


Έτσι μαθαίνω όσα γίνονται στη Δίκη της ΧΑ, και συχνότατα συστήνω το Golden Dawn Watch που ανεβάζει ζωντανά όπως σήμερα συστήνω το The Case για μάς που δεν καταφέραμε να είμαστε εκεί. Διότι έχουμε χρέος να παρακολουθούμε.
Οφείλουμε να είμαστε εκεί. Όχι επειδή, κατά το γνωστό συμφεροντολογικό cliché «αύριο θα είμαστε εμείς» αλλά επειδή ήδη είμαστε και θα είμαστε όσο ανεχόμαστε να ζούμε σε κοινωνία που φυλακίζει ανθρώπους για τις ιδέες και τις προσωπικές τους σχέσεις.

Διαβάζω: 
Η εισαγγελέας «ρωτά με έντονο τρόπο αν ο μάρτυρας συμφωνεί ακόμα με το άρθρο του που είχε δημοσιευτεί παλιότερα..».
Πότε ακριβώς ποινικοποιήθηκαν οι απόψεις; Πότε ποινικοποιήθηκαν οι προσωπικές σχέσεις; Και με ποιο δικαίωμα τολμά μια κοινωνία να απαιτεί να χωρίζουμε φίλους ή συντρόφους επειδή μπήκαν φυλακή;

Ο «αντιτρομοκρατικός νόμος» που στο όνομά του γίνονται αίσχη και καταστρέφονται ζωές νέων ανθρώπων, στόχο του, όπως όλοι οι τέτοιοι νόμοι, έχει την τρομοκράτησή μας.
Διότι είναι τρομακτικό και είναι εύκολο να μάς φοβίσει ώστε να κλειστούμε στη σιωπή και την παθητικότητα μη βρεθούμε κι εμείς για χρόνια κλεισμένοι σε φυλακές από καταγγελία ανώνυμου μάρτυρα ή δίχως να μάς απαγγελθεί κατηγορία ή και με σαθρή απόδειξη ένα δείγμα dna σε καπέλο.
Άλλοι τρομάζουμε με τα μελανιασμένα πρόσωπα του Σταμπούλου και του Ρωμανού, άλλους μας φοβίζει η σύλληψη μπροστά στο παιδί που, αντί να παραδοθεί στη γιαγιά και τον παππού του, κρατείται κι εξετάζεται σε ψυχιατρική πτέρυγα, άλλους μας τρομοκρατούν τα χαμένα χρόνια του Τάσου Θεοφίλου και της Ηριάννας.
Αυτό κάνουν οι «αντι»-τρομοκρατικοί νόμοι: Τρομοκρατία. 
Κι εμείς αντιστεκόμαστε παρακολουθώντας, κοινοποιώντας, γελοιοποιώντας, καυτηριάζοντας και καταγγέλλοντας τις παραβιάσεις δικαιωμάτων και με την παρουσία μας δηλώνοντας ότι όχι δε θα αφήσουμε να μας τρομοκρατήσουν και δε θα αφήσουμε καμιά και κανένα να συνθλιβεί από το Τέρας.

Καθώς συγκεντρώνω άρθρα και συνδέσμους αναρωτιέμαι αν άραγε ραδιόφωνα και κανάλια θα αφιερώσουν λίγο χρόνο στις δυό δίκες που μας ντροπιάζουν όλους ή αν, πάλι, θα αναλωθούν στο ένα μεμονωμένο φόνο της ημέρας και την καλλιέργεια φόβου με ειδήσεις για ληστείες και «άβατα»  στο κέντρο της Αθήνας. Για να δούμε..
Εν τω μεταξύ όμως
φέρνω:
συνδέσμους για παρακολούθηση,
δείγμα λίγα που ξεχώρισα ως τώρα)
άρθρα- πληροφορίες για τις δυο υποθέσεις
άρθρο για τις:
και
για τις Σκουριές και το Λάκκο Καρατζά.

___________________________________________


#Εφετείο_Ηριάννας: Η δικάσιμος ξεκίνησε 9:24. Η έδρα κάλεσε τον μάρτυρα που είχε κάνει την καταγγελία στην αστυνομία, αλλά δεν είναι παρών. Συνεχίζει με την εξέταση του συντρόφου της Ηριάννας.

Ερωτήσεις εισαγγελέα στον μάρτυρα σχετικά με σπουδές, οικογενειακή κατάσταση, στρατιωτικές υποχρεώσεις κλπ. Στη συνέχεια ρωτάει ποιούς ξέρει από κατηγορηθέντες για ΣΠΦ ή μέλη της.

Η εισαγγελέας ρωτάει να επιβεβαιώσει αν ο μάρτυρας και η Ηριάνα γνωρίστηκαν σε συναυλία Ψαραντώνη.

Η Εισαγγελέας ρωτάει με έντονο τρόπο αν ο μάρτυρας συμφωνεί ακόμα με το άρθρο του που είχε δημσιευτεί παλιότερα σε Εφ. Συντακτών.

Μάρτυρας: Στο πρωτόδικο ρωτούσαν την Ηριάννα γιατί δεν με χώρισε, αντί να την ρωτήσουν για τα υποτιθέμενα στοιχεία.









Thekla Tselepi 8 Μαΐου
Την ξέρετε την φράση: " θα σε τυλίξω σε μιά κόλλα χαρτί "
ετσι και χειρότερα αυτά που ζούμε.
Αυριο στο Εφετείο Λουκάρεως η υπόθεση τού Χρήστου Μπαϊραμίδη
την Πέμπτη η υπόθεση της Ηριαννας και του Περικλή 
και την Παρασκευή για τον Τάσο Θεοφίλου.





Σήμερα αρχίζει στο Εφετείο Αθηνών η ακρόαση της έφεσης της Ηριάννας, της διδακτορικής φοιτήτριας, η οποία καταδικάστηκε σύμφωνα με την αντιτρομοκρατική νομοθεσία της Ελλάδας σε φυλάκιση 13 ετών. Η Ηριάννα καταδικάστηκε για την συμμετοχή της στην αναρχική ομάδα Πυρήνες της Φωτιάς, η οποία συνδέθηκε με δραστηριότητες όπως η αποστολή βομβών-δεμάτων σε Ευρωπαίους πολιτικούς. Στο πλαίσιο ανησυχιών για το πόσο δίκαιη ήταν η πρώτη δίκη και, ειδικότερα, για την αξιοπιστία των αποδεικτικών στοιχείων που χρησιμοποιήθηκαν για την καταδίκη της, η Διεθνής Αμνηστία καλεί τις ελληνικές αρχές να διασφαλίσουν ότι η έφεση της Ηριάννας θα πληροί τα διεθνή πρότυπα δίκαιης δίκης, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στο τεκμήριο της αθωότητας και στα πρότυπα αποδεικτικών στοιχείων.

Η καταδίκη της Ηριάννας φαίνεται να βασίζεται σε ένα αμφισβητούμενο δείγμα DNA και στη σχέση με τον σύντροφό της, ο οποίος κατηγορήθηκε επίσης για συμμετοχή στους Πυρήνες της Φωτιάς, αλλά έκτοτε κρίθηκε αθώος από το Εφετείο Αθηνών. Ένας  δικαστικός πραγματογνώμων που ειδικεύεται στην ανάλυση και ταυτοποίηση του DNA και ο οποίος εμφανίζεται τακτικά ως ειδικός μάρτυρας ενώπιον των ελληνικών δικαστηρίων, κατέθεσε ότι το δείγμα DNA ήταν τόσο χαμηλής ποσότητας και ποιότητας που δεν μπορούσε να ταιριάξει με το προφίλ του DNA της Ηριάννας. Επιπλέον, το δείγμα κακής ποιότητας εξαντλήθηκε μετά από την αρχική αστυνομική ανάλυση, οπότε δεν μπορούσε να εξεταστεί ανεξάρτητα από τον εμπειρογνώμονα για λογαριασμό της υπεράσπισης της Ηριάννας.

Η Ηριάννα έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι είναι αθώα και έχει λάβει ευρεία υποστήριξη από πολλά μέρη της ελληνικής κοινωνίας.

Ιστορικό

Βασικό κριτήριο για μία δίκαιη ακρόαση είναι η αρχή της ισότητας των  μέσων μεταξύ των διαδίκων σε μια υπόθεση. Η αρχή αυτή εξασφαλίζει ότι η υπεράσπιση έχει μια πραγματική ευκαιρία να προετοιμάσει και να παρουσιάσει την υπόθεσή της και να αμφισβητήσει τα επιχειρήματα και τα αποδεικτικά στοιχεία που υποβλήθηκαν ενώπιον του δικαστηρίου, σε ισότιμη βάση με εκείνη της εισαγγελίας. Οι απαιτήσεις της αρχής της «ισότητας των  μέσων» περιλαμβάνουν το δικαίωμα επαρκούς χρόνου και διευκολύνσεων για την προετοιμασία της υπεράσπισης, συμπεριλαμβανομένης της αποκάλυψης από τις διωκτικές αρχές σημαντικών πληροφοριών.

Μια άλλη θεμελιώδης αρχή του δικαιώματος σε δίκαιη δίκη είναι το δικαίωμα κάθε κατηγορούμενου/ης ποινικού αδικήματος να τεκμαίρεται αθώος/α μέχρι να αποδειχθεί ένοχος/η, σύμφωνα με το νόμο, μετά από μία δίκαιη δίκη. Η απαίτηση του να θεωρείται αθώος ο κατηγορούμενος, σημαίνει ότι το βάρος απόδειξης της κατηγορίας βαραίνει τη δίωξη. Ένα δικαστήριο δεν μπορεί να καταδικάσει εκτός αν η ενοχή έχει αποδειχθεί πέρα από εύλογες αμφιβολίες. Εάν υπάρχει εύλογη αμφιβολία, ο κατηγορούμενος πρέπει να αθωωθεί.
Οι κατευθυντήριες γραμμές του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, οι οποίες απορρέουν από τη νομολογία του σχετικά με το δικαίωμα σε δίκαιη δίκη και τη χρήση αποδεικτικών στοιχείων, ορίζουν ότι «πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η ποιότητα των αποδεικτικών στοιχείων, καθώς και οι συνθήκες υπό τις οποίες ελήφθησαν και αν αυτές οι συνθήκες θέτουν υπό αμφισβήτηση την αξιοπιστία ή την ακρίβειά τους. Στο πλαίσιο αυτό, το Δικαστήριο δίνει επίσης βάρος στο ζήτημα αν τα εν λόγω αποδεικτικά στοιχεία ήταν αποφασιστικής σημασίας ή όχι για την έκβαση της ποινικής διαδικασίας».



Όταν το πενταμελές εφετείο
απέρριψε την αίτηση αποφυλάκισης της Ηριάννας

17 Ιουλίου 2017
Η αίτηση της Ηριάννας για αναστολή της εκτέλεσης της ποινής απορρίφθηκε από το Πενταμελές Εφετείο Αναστολών. 
Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία (3-2), ώστε να υπάρχει η εντύπωση στο πόπολο πως υπάρχουν και τίμιοι δικαστές, και να κοιμούνται όλοι ήσυχοι.
Φυσικά, η Ηριάννα θα αθωωθεί σε κάποια επόμενη δίκη -γιατί είναι αθώα- αλλά πρέπει να μείνει λίγο στη φυλακή, για να σταλθεί το μήνυμα σε όλους να είναι φρόνιμοι και να μην κάνουν παρέα με αναρχικούς.
Τα πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων της δεκαετίας του ’50 έχουν επιστρέψει στην Ελλάδα του 2017.
Τώρα στο στόχαστρο δεν είναι οι κομμουνιστές και οι δημοκράτες αλλά οι αναρχικοί και όσοι τολμούν να συναναστρέφονται μαζί τους.

Σημειώνεται πως ο εισαγγελέας Ιωάννης Προβατάρης, που απέρριψε το αίτημα της Ηριάννας και του Περικλή, είναι ο ίδιος άνθρωπος που είχε εισηγηθεί την αποφυλάκιση του αρχηγού της Χρυσής Αυγής Νίκου Μιχαλολιάκου και του Χρήστου Παππά με περιοριστικούς όρους λόγω παρέλευσης του 18μηνου, κρίνοντας πως δεν υπάρχει κίνδυνος να τελέσουν νέα εγκλήματα."    



Θυμίζω φόβους


__________________________________________




Ξεκινά η δίκη των 25 του Λάκκου Καρατζά/Σκουριές #skouries

Ξεκινά σήμερα, 10 Μαΐου, στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης, το ένα από τα μεγάλα δικαστήρια της τοπικής κοινωνίας της ΒΑ Χαλκιδικής που αγωνίζεται ενάντια στην καταστροφή του τόπου από την Eldorado/Ελληνικός Χρυσός. Η υπόθεση του «Λάκκου Καρατζά» εντάσσεται στο πλαίσιο των φρονηματικών διώξεων που ξεκίνησαν το 2013 από την κυβέρνηση Σαμαρά με δόγμα το «η επένδυση θα γίνει, με κάθε κόστος» και στόχο να καμφθεί η θέληση της κοινωνίας για ζωή και αξιοπρέπεια.
Η δικογραφία περιλαμβάνει ένα μυστηριώδη τραυματισμό αστυνομικού στις 12 Μαΐου 2013 και διάφορα άλλα περιστατικά, όπως φθορές σε αυτοκίνητα υπαλλήλων της Ελληνικός Χρυσός. Το Τμήμα Προστασίας του Κράτους και του Δημοκρατικού Πολιτεύματος (!) της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης προσπάθησε να «δέσει» τη θεωρία οτι οι κάτοικοι της Χαλκιδικής έχουν συγκροτήσει εγκληματική οργάνωση, με ιεραρχική δομή και διάρκεια στη δράση. Δεν τους βγήκε, η «εγκληματική οργάνωση» κατέπεσε και μετατράπηκε σε «συμμορία» από το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Χαλκιδικής, αλλά οι κατηγορίες παραμένουν βαριές κακουργηματικές.
Το «αποδεικτικό υλικό» που συνέλεξε η Ασφάλεια περιλαμβάνει απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες από την παρακολούθηση των τηλεφώνων ολόκληρων χωριών, το περιεχόμενο των οποίων διαστρεβλώθηκε από την Ασφάλεια ώστε να μοιάζει ενοχοποιητικό, αναρτήσεις ιστολογίων υπέρ και κατά της «χρυσής επένδυσης» και DNA διαδηλωτών επάνω σε γόπες τσιγάρων και μπουκαλάκια νερού. «Ευρήματα» που δεν αποδεικνύουν τίποτα απολύτως, μια και την περίοδο εκείνη επάνω στο βουνό διαδήλωναν σχεδόν καθημερινά πολλές εκατοντάδες άτομα. Η δικογραφία του «Λάκκου Καρατζά» εξισώνει τη διαδήλωση ενάντια στην καταστροφή και τον αγώνα για την προστασία των κοινών αγαθών με εγκληματικές πράξεις.
Συγκέντρωση συμπαράστασης στους διωκόμενους θα γίνει έξω από τα δικαστήρια Θεσσαλονίκης στις 9:00 το πρωί. Oi 25 συναγωνιστές μας που θα κάτσουν σήμερα στο εδώλιο είμαστε όλοι εμείς και θα είμαστε όλοι εκεί για να τους στηρίξουμε. Κανένας μόνος! 



 Αλληλεγγύη στους διωκόμενους των Σκουριών από την Επιτροπή ΑΓΩΝΑ Πολιτών Βόλου κατά της καύσης σκουπιδιών από την ΑΓΕΤ. 






Συλλογή υπογραφών για τον αρχαιολογικό χώρο των Σκουριών https://secure.avaaz.org/el/petition/Alexi_Tsipra_Prothypoyrgo_tis_Elladas_Soste_ton_arhaiologiko_horo_ton_Skoyrion/?nkOclgb

Επιτροπή Νεολαίας Κατά της Εξόρυξης

Ετικέτες και Σύνδεσμοι για περισσότερα


Εισαγγελέας και για δεύτερο θάνατο εργάτη στιςΣκουριές

Ελένη Παπαγεωργίου
Δεν έχει περάσει καλά καλά ένας μήνας από την εκδίκαση υπόθεσης θανατηφόρου εργατικού ατυχήματος της εταιρείας χρυσού στη Χαλκιδική, με θύμα 52χρονο γομωτή-πυροδότη, που κατά την επιχείρηση έφταιγε κατά 90% ο ίδιος για την απώλεια της ζωής του, κι άλλη μία υπόθεση εργατικού ατυχήματος, με νεκρό έναν 46χρονο υλοτόμο αυτή τη φορά -οικογενειάρχη και πατέρα δύο ανήλικων παιδιών– έρχεται να απασχολήσει την ελληνική Δικαιοσύνη. Στο μικροσκόπιο της Εισαγγελίας Πολυγύρου βρίσκεται αυτεπάγγελτα ο θάνατος στις 28 Αυγούστου 2017, εν ώρα εργασίας, ενός υπαλλήλου εργολαβικής εταιρείας (MP Energy Μονοπρόσωπη ΕΠΕ) που είχε αναλάβει την αποξήλωση δασικής έκτασης στην τοποθεσία Λάκκος Καρατζά για λογαριασμό της Ελληνικός Χρυσός.








______________________________
Πέμπτη, 10/05 θα έχουμε συνεχή ροή ανταποκρίσεων από τα δικαστήρια Αθήνας και Θεσσαλονίκης:
#Εφετείο_Ηριάννας-Περικλή, από τον @TassiosThita-
 #Skouries- υπόθεση Λάκκου Καρατζά, από τους @chris_avramidis@litsardakis




Προσθέτω
More
: Ολοκληρώθηκε η σημερινή, 2η δικάσιμος. Στην επόμενη, 24 Μαΐου, θα εξεταστούν οι δύο βιολόγοι που έχουν κληθεί από την υπεράσπιση (Φύτρου & Φίτσιαλος) σχετικά με την ανάλυση DNA. Μεθεπόμενη δικάσιμος 28 Ιουνίου.






Τρίτη 8 Μαΐου 2018

Είπε η μικρή Ροδιά


Ώρα για ανάπαυλα.
Με τη μικρή ροδιά μου που άνθισε.
Δέντρο του Άδη και καρπός της Περσεφόνης τώρα που τα άλλα κιτρινίζουν και διπλώνονται, για να κρατήσουν με τη ζέστη την πάχνη της νύχτας, εκείνη καταστόλιστη δεν ξέρει από υπομονή κι ανάμεσα στα δροσερά της φύλλα τα καταφέρνει να κρατά ταυτόχρονα μπουμπούκια, άνθη και καρπούς.

Ανοιγμένο ένα από τα λουλούδια της πίσω από ιστό Αράχνης, προστατευμένο πάνω στην παλιά φραγκοσυκιά, μου είπε να μην απελπίζομαι, υπάρχει μέλλον, θα έρθει κι η ώρα των καρπών αλλά για μάς δε θα είναι τέλος γιατί εμείς μαζί με τους καρπούς, μάθαμε πώς να ανθίζουμε ξανά. 
__________________________

Παρασκευή 4 Μαΐου 2018

Όταν δε θα έχω πια φωνή, το καλαθάκι...




Βάψιμο του σπιτιού. Καθάρισμα. 
Πετάμε όσα μαζεύτηκαν. Ξεπλένουμε το χνάρι που αφήνει η ζωή μας καθώς προχωρούμε. Χάντρες μπαλόνια, μολύβια άξυστα, μπαταρίες μονές, ένα μισό κραγιόν, μια super glue ανοιγμένη, εισιτήρια πλοίων, κατάλογοι εστιατορίων, σκόρπια ψιλά και κάρτες ξεχασμένων γνωριμιών.
Κι άλλα― ο ίλιγγος― με χαρτιά. Λιγότερα πλέον μα ακόμα πολλά. Λογαριασμοί και σημειώσεις που δεν ξανακοιτάξαμε, κι άλλα πιο προσωπικά, σκέψεις, λίστες, στίχοι.

Έχω ένα κουτί ψάθινο με μαύρη πλέξη και καπάκι,  Δεκαετίες κοντά μου. Πολλές χρήσεις δοκίμασε και κατέληξε πάνω απ' το μαξιλάρι με μάσκα ύπνου κι ένα κουτάκι τσίγκινο σε σχήμα καρδιάς με τα υπνωτικά μου (τους καιρούς που παίρνω). Πόση αξία έχει αυτό; Για ποιον;


Μου έτυχε ως τώρα να ανοίξω τα συρτάρια πολλών ανθρώπων που πέθαναν. Να ξεκαθαρίσω και να μοιράσω, μόνη ή οικογενειακά, το χνάρι της ζωής τους. Κι ήδη από την πρώτη φορά, από τη γιαγιά και τον παππού μου (που είχαν και πάρα πολλά) μου έμεινε ένα τραύμα που άφησε το κουσούρι να κοιτώ και τα δικά μου από μια τέτοια οπτική, σα να έλειπα.
Έχουμε εκείνα με τιμή και αξία. Άλλοι σε τάξη, άλλοι ανάκατα ψεύτικες πέρλες μέσα στα μαργαριτάρια, πίνακες της μεγάλης θείας πλάι σε διάσημων (ανάλογα τα γούστα ή τα οικονομικά μας). Όμως είναι κι όλα εκείνα τα άλλα, εκείνα που για μάς αξίζουν μα η αξία τους θα χαθεί όταν θα χαθεί η ζωή μας.

Το καλαθάκι πλάι στο κρεβάτι μου ήταν μια βόλτα στο Μοναστηράκι πριν  από αιώνες όταν μόλις γνωριζόμασταν με τον Κύριο Kastell και σ΄ένα μαγαζί με ψάθινα συζητούσαμε την Αίγινα όπου θα αγοράζαμε ένα σπίτι. Την Αίγινα την αγαπήσαμε και τη χαρήκαμε, αλλά σε σπίτια φίλων, το ερημικό εκείνο σπίτι στο βουνό δεν το αγοράσαμε, κάναμε άλλα, η ζωή μας πήγε αλλού αλλά το μικρό μου ψάθινο κουτί τα φέρνει πάντα όλα αυτά μαζί του, πώς σχεδιάστηκε το μέλλον σ΄ένα μαγαζί με ψάθινα τότε που ακόμα είχαμε χώρο για όνειρα και σχέδια και για νέα αντικείμενα, τότε που όταν ερχόταν δώρο ένα ψάθινο κουτί ούτε που φανταζόμασταν ότι το πιθανότερο είναι να ζήσει πιο πολύ από μας.

Ο έρωτας μάς δένει με τα αντικείμενα. Έχει γράψει ο Παμούκ ένα ανιαρό και συναρπαστικό βιβλίο στο οποίο ο ερωτευμένος συλλέγει φτηνά μικροπράγματα που άγγιξε η αγάπη του, σπασμένα χτενάκια κι άλλα ασήμαντα τα οποία είτε αντικαθιστά με πιο νέα κι ακριβά είτε με υποσχέσεις για ανταλλάγματα μέχρι που φτιάχνει ένα Μουσείο των πολύτιμων γι αυτόν ασήμαντων στιγμών, ένα Μουσείο που συχνά κυκλοφορούν φήμες ότι αλήθεια ετοιμάζεται να στηθεί στην Πόλη όχι τη λογοτεχνική αλλά την άλλη που μπορούμε να την περπατήσουμε.
 Το 'χω κι αυτό, όλοι το έχουμε σε κάποιο βαθμό μα τώρα με τα πράγματά μου στοιβαγμένα στην αυλή, με  έπιπλα, ρούχα και βιβλία ανάκατα, δεν είναι η συλλογή στο νου μου μα το αντίθετο. Το πού και πότε κι από ποιους θα σκορπιστούν όταν εγώ δε θα είμαι εδώ για να αξίζουν κι όταν  αυτό το καλαθάκι, ας πούμε, θα πεταχτεί, θα στραπατσαριστεί μαζί με τα άλλα μου σε ένα κάδο σκουπιδιών και δε θα έχω πια φωνή να πω την ιστορία του.
________________
Orhan Pamuk Το μουσείο της αθωότητας.

Εικόνες
Το εν λόγω, πάνω.
Κάτω το σπίτι μου σήμερα.  Μισή η νέα καλαμωτή στην πέργκολα και τα πράγματά μου  στοίβες.

Πέμπτη 3 Μαΐου 2018

Μουσείο ή Μητροπολίτη; Για €100




Ελπίζω να είναι μόνο μια κακή ιδέα, ένα σκάνδαλο που θα αποφευχθεί. Tο Nαυτικό Μουσείο Σύμης κλείνει γιαπί νοικιάστηκε στην Εκκλησία (προς €100 το χρόνο για 49 χρόνια) για να μετατραπεί σε οικία του Μητροπολίτη. Με ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, μάλιστα.
Σίγουρα μπορεί να βρεθεί κατοικία άξια ενός εκκλησιαστικού λειτουργού δίχως να καταργηθεί το Μουσείο. Σίγουρα η Ορθόδοξη Εκκλησία μπορεί να δώσει, αλλού, ψηλότερο αντίτιμο.

Αλήθεια δε βλέπουν πόσο οι ίδιοι βλάπτουν την εικόνα τους;
Φέρνω, με την ελπίδα να πρόκειται για μια φήμη,
Την είδηση, επιστολή από blog Θεολόγου,
ποιος είναι ο νέος Μητροπολίτης και εικόνες από ταξιδιωτικές ιστοσελίδες που δείχνουν το Μουσείο κλειστό.

Αντιδράσεις προκαλεί στη Σύμη, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να παραχωρήσει το κτίριο του Ναυτικού Μουσείου, στη Μητρόπολη Σύμης, Τήλου, Χάλκης και Καστελλορίζου.
Σημειώνεται ότι βάσει της αποφάσεως, το κτίριο παραχωρείται για 49 χρόνια, με ετήσιο μίσθωμα 100 ευρώ.
Κατά της νομιμότητας της απόφασης κατατέθηκε διοικητική προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου από δικηγόρο που εκπροσωπεί δημότες της Σύμης.
Στο κτίριο του Ναυτικού Μουσείου υπήρχε ναυτική συλλογή, με σπογγαλιευτικά κυρίως εκθέματα και ομοιώματα σπογγαλιευτικών σκαφών, δείγμα της μεγάλης ναυτικής, ναυπηγικής και σπογγαλιευτικής ιστορίας της Σύμης.
Με την παραχώρησή του στην Μητρόπολη, αυτό θ’ αποτελέσει κατοικία του νέου Μητροπολίτη Σύμης, Χρυσόστομου Β΄, ενώ θα στεγαστούν και γραφεία της Μητρόπολης...




Φανούρης Ευστράτιος Θεολόγος –
Κύμα αντιδράσεων έχει προκαλέσει στους κατοίκους της Σύμης η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σύμης με την οποία το κτίριο του Ναυτικού Μουσείου στην κεντρική πλατεία του Γιαλού παραχωρήθηκε στη Μητρόπολη Σύμης για 49 χρόνια με ΕΤΗΣΙΟ μίσθωμα 100 ευρώ για την κάλυψη των στεγαστικών και διοικητικών αναγκών αυτής.
Η απόφαση ήλθε μετά από αίτημα της Μητρόπολης Σύμης που μεταξύ άλλων αναφέρει « νεοσύστατος . Μητρόπολις Σύμης στερεται νάλογου τοκύρους τοθεσμοατς ς Μητροπόλεως, κεντρικοοκοδομήματος στεγάσεώς της».

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς το κτίριο θα αποτελέσει και κατοικία του νέου Μητροπολίτη Σύμης Χρυσόστομου Β’.

Έσβησε και η τελευταία ελπίδα για την ανάδειξη της μεγάλης ναυτικής ιστορίας της Σύμης
Με άρθρο – παρέμβαση στο ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE η κα Ελένη Κρητικού, κάτοικος Σύμης και μέλος του Συλλόγου Συμαίων Αθηνών αναφέρει:

΄Έσβησε και η τελευταία ελπίδα για την ανάδειξη της μεγάλης ναυτικής ιστορίας της Σύμης

Το κτίριο του Ναυτικού Μουσείου της Σύμης με ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ παραχωρήθηκε στην Μητρόπολη Σύμης για 49 χρόνια με ΕΤΗΣΙΟ μίσθωμα 100 ευρώ!

Προσωπικά δεν θα κατηγορήσω την Μητρόπολη για την εξέλιξη αυτή. Αλλά το Δήμο που αφού δεν φρόντισε όλα αυτά τα χρόνια να συντηρήσει το κτίριο και να εμπλουτίσει την υφιστάμενη ναυτική συλλογή, αποφάσισε (ταχύτατα) να το προσφέρει στο νέο Μητροπολίτη και να κλείσει οριστικά το θέμα Ναυτικό Μουσείο Σύμης…

17 Μαρτίου έγινε η ενθρόνιση, 23 Μαρτίου υποβάλλεται στο Δήμο η σχετική αίτηση, 2 Απριλη η γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου και 10 Απρίλη Δημοτικό Συμβούλιο!

Είναι προφανές ότι αγνοείται πλέον από όλους η ιστορία της Σύμης. Είτε η ναυπηγική της ιστορία είτε η σπογγαλιευτική της είτε η ναυτική της. Φαίνεται ότι ο Κάμπος του Γιαλού ήταν πάντα μια πλατεία με καφετέριες και εστατόρια και όχι ένας μεγάλος ταρσανάς… Και μάλλον πιστεύεται ότι αυτός ο υπέροχος νεοκλασικός οικισμός φύτρωσε μόνος του σε ένα ξερονήσι…

Τουλάχιστον θα έχουμε το άγαλμα του μικρού ψαρά του Κώστα Βαλσάμη και το υπό κατασκευή άγαλμα του δύτη Στάθη Χατζή να μας θυμίζουν κάτι…
Όσο για τα αντικείμενα του Μουσείου (τα ομοιώματα σκαφών του Αντώνη Πολιά και τα άλλα εκθέματα για την σπογγαλιεία) θα πάνε στο Δημαρχείο ή σε καμιά γωνιά του νέου εκκλησιαστικού μουσείου που ετοιμάζεται στο Γιαλό…

Α, ναι, και κάποιες αναφορές σε βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά…

Αλλά ποιος ασχολείται με αυτά?
Κρίμα!


από Δελτίο Τύπου του Οικουμενικού Πατριαρχείου
Μητροπόλεις Δωδεκανήσου
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΣΥΜΗΣ ΤΗΛΟΥ ΧΑΛΚΗΣ ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Ο ΠΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΟΤΑΤΟΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΎ ΘΡΟΝΟΥ   ΠΡΩΤΟΣΥΓΚΕΛΟΣ  ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΩΟΥ ΝΙΣΥΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ   ΚΑΤΑ ΚΟΣΜΟΝ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΙΤΣΗΣ, ΕΞΕΛΕΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ ΣΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ  ΝΕΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ  ΣΥΜΗΣ- ΤΉΛΟΥ- ΧΑΛΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟΥ- ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΘΑ ΧΕΙΡΟΤΟΝΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ.
Ο νέος μητροπολίτης Χρυσόστομος,  του Δημοσθένη και της Ελένης , γεννήθηκε στις 31 Μαρτίου του 1967,από μια μεσοαστική οικογένεια και ήταν το τρίτο παιδί της οικογένειας.Τα πρώτα του γράμματα τα διδάχθηκε στο νηπιαγωγείο και στο ΄Δ δημοτικό σχολείο της πόλης μας. Αποφάσισε πολύ νωρίς να ακολουθήσει την εκκλησιαστική παιδεία και τελειώνοντας την 3η γυμνασίου, αναχώρησε για το Άγιο Όρος το 1981, σε ηλικία 14 ετών , όπου και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο λύκειο  στην Αθωνιάδα σχολή.
Μετά τον θάνατο της μητέρας του το 1984, παρέμεινε στο Άγιο όρος στην μονή Σταυρονικήτα , όπου και εκάρη μοναχός. Εν συνεχεία έγινε ιερεύς    στην ιερά μονή Ιβήρων.
Απροσδόκητο οικογενειακό γεγονός τον ξαναφέρνει στην γενέτειρα του την Κω το 1997 , κοντά στον μακαριστό μητροπολίτη Αιμιλιανό. Με πρωτοβουλία του διορίσθηκε εφημέριος στον ιερό ναό του αγίου Παύλου στον Λινοπότι, οπότε και ανέλαβε το βαρύ φορτίο της ανακαίνισης του ναού, ο οποίος ήταν σχεδόν ετοιμόρροπος, με τη συνδρομή   και την αμέριστη συμπαράσταση των πολιτών και της αδελφότητος Λινοποτίου . Παρέδωσε στον αγαπητό του μητροπολίτη Κώου και Νισύρου Ναθαναήλ, το έργο του ναού που όλοι θαυμάζουν. Εντωμεταξύ στο διάστημα αυτό, συνέχισε τις σπουδές του και απέκτησε το πτυχίο του της  Θεολογικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
_____________________________________