Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021

Φοιτητές του ΑΠΘ έφτιαξαν τη δική τους Guernica, ενάντια στην αστυνομική βία


 

―Εσείς το κάνατε αυτό; ρώτησε ένας αξιωματικός της Γκεστάπο δείχνοντας τη Guernica.

―Εσείς το κάνατε, του απάντησε ο Πικάσο.

 

Σήμερα, σε μια άλλη εποχή και άλλο τόπο οι φοιτητές του ΑΠΘ έφτιαξαν τη δική τους Guernica, ενάντια στην αστυνομική βία και αυθαιρεσία.


Για τη Guernica

Πικάσο, στο Παρίσι, συγκλονισμένος από τον Ισπανικό Εμφύλιο ζωγράφισε τη Γκερνίκα, ένα έργο μπρεχτικό κι αντιαριστοτελικό που έχει χαρακτηριστεί ως το μεγαλύτερο αριστούργημα όλων των εποχών.


Αυτός ο τεράστιος καμβάς (3,54x7,82μ.) περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου. Ήταν παραγγελία της δημοκρατικής κυβέρνησης της Ισπανίας για τη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού το 1937[. Ο Πικάσο εμπνεύστηκε το έργο όταν, στις 26 Απριλίου της ίδιας χρονιάς, στα πλαίσια του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου, Ο Πικάσο πληροφορήθηκε τα γεγονότα από την εφημερίδα Le Soir, ξεκίνησε το έργο στης 1η Μαΐου και το ολοκληρώνει στις 3 Ιουνίου του 1937[

Ο Πικάσο απέφυγε να ζωγραφίσει αεροπλάνα, βόμβες ή ερείπια. Οι κυρίαρχες μορφές του έργου είναι ένας ταύρος και ένα πληγωμένο άλογο με διαμελισμένα κορμιά και τέσσερις γυναίκες που ουρλιάζουν κρατώντας νεκρά μωρά. Αρχικά ο Πικάσο πειραματίστηκε με χρώμα, αλλά τελικά κατέληξε στο άσπρο-μαύρο και αποχρώσεις του γκρι, καθώς θεώρησε ότι έτσι δίνει μεγαλύτερη ένταση στο θέμα. Πολλές φορές μετακίνησε φιγούρες και μορφές πριν καταλήξει στην οριστική τους θέση. «Η αφαίρεση του χρώματος και του αναγλύφου αποτελεί διακοπή της σχέσης του ανθρώπου με τον κόσμο: όταν διακόπτεται,δεν υπάρχει πια η φύση ή η ζωή»

Η διαδικασία της ζωγραφικής του πίνακα αποτυπώθηκε σε μια σειρά φωτογραφιών από τη διασημότερη ερωμένη του Πικάσο, την Dora Maar, μια διακεκριμένη καλλιτέχνιδα. Συνολικά σαράντα πέντε σχέδια μας έχουν σωθεί τα οποία προετοιμάζουν την τελική Γκερνίκα[3]. Όταν πρωτοεμφανίστηκε ο πίνακας, οι αντιδράσεις ήταν μάλλον αρνητικές. Ο Βάσκος τοιχογράφος Χοσέ Μαρία Ουτσενάι δήλωσε: «Για έργο τέχνης είναι ένα από τα φτωχότερα της παγκόσμιας παραγωγής. Πρόκειται για πορνογραφία 7x3». Γερμανικό έντυπο έγραψε ότι πρόκειται για «σύμφυρμα από ανθρώπινα μέλη που θα μπορούσε να είχε ζωγραφίσει τετράχρονος». Σταδιακά το γενικό αίσθημα άρχισε να μεταστρέφεται και το έργο περιόδευε για να ενισχύσει τον αγώνα των Δημοκρατικών. Η περιοδεία σταμάτησε όταν ο Φράνκο κατέλαβε την εξουσία το 1939 και, με το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, το έργο φυγαδεύτηκε στις ΗΠΑ, για να αποφευχθεί η καταστροφή του.

Η Γκερνίκα έμεινε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης για πολλά χρόνια και ο Πικάσο είχε δηλώσει πως δε θα επέστρεφε στην Ισπανία προτού αποκατασταθεί πλήρως η δημοκρατία. Το 1981 η Γκερνίκα επιστράφηκε στην Ισπανία και εκτέθηκε αρχικά στο Casón del Buen Retiro και κατόπιν στο Μουσείο ντελ Πράδο, προστατευμένη με αλεξίσφαιρο τζάμι και οπλισμένους φρουρούς, για το φόβο νέου βανδαλισμού. Το 1992 ο πίνακας μεταφέρθηκε στη σημερινή του θέση στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία στη Μαδρίτη, του οποίου έγινε το διασημότερο και σπουδαιότερο έκθεμα.


 

Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021

Ασφαλής χρήση στα χρόνια της πανδημίας - (video)

 



Proud and loud. Drug User groups for #covid19

Ήδη από τον περασμένο Μάρτιο, εμείς στο δίκτυο INPUD -

δηλαδή EuroNPUD για Ευρώπη (όπου προεδρεύω) και το δικό μας ελληνικό Δίκτυο Ομοτίμων Χρηστών PeerNUPS,

πρώτα κι από κυβερνήσεις αντιδρ'ασαμε με το φυλλάδιό μας με συμβουλές για να είμαστε ασφαλείς στα χρόνια της πανδημίας.




https://www.youtube.com/watch?v=0NbieKxCY3M



To Φυλλάδιο:

COVID-19 ― Συμβουλές για άτομα που παίρνουν ναρκωτικά

https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2020/03/covid-19_28.html



Τρίτη 2 Μαρτίου 2021

Αγάπη; Αν ήμουνα αρχαία θεά ή Μοίρα

 



Αν ήμουνα αρχαία θεά ή Μοίρα

κι ήμουν σε θέση να προικίσω ένα θνητό

ένα μονάχα δώρο θα έδινα: 

Ποτέ, αλλά ποτέ ποτέ του να μην αγαπήσει.

Πόθο και καύλα και παιχνίδια και ναζάκια και όρκοι της στιγμής κατά τα κέφια μας, και θαυμασμός της ομορφιάς εμψύχων και αψύχων, τόπων και έργων; Ναι, βεβαίως κι ολοψύχως με όλη μας την όρεξη και υποσχέσεις κι όνειρα από εκείνα της στιγμής τα απατηλά που ακούγονται ωραία κι αιώνια αλλά την  επομένη έχουν σκορπιστεί σα συννεφάκια ή αναθυμιάσεις των γλεντιών.

Αλλά αλίμονο

και ωιμέ κι αλί και τρισαλί

κι αμάν αμάν

για μάς που Μοίρα δε μας καλοπροίκισε

και αγαπάμε αληθινά

τόπους- ιδίως τόπους-

παρασυρμένοι από την απατηλή αγάπη

νομίζοντας, πιστεύοντας, 

ξεχνώντας 

πως ‘δικό μου’ δεν υπάρχει.

_________


Clue: 



Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021

Μπάζα στη θάλασσα, αυθαιρεσίες, χωρίς άδεια- κι οι καταγγελίες; #Μύκονος (video)



Τριαξονικό αδειάζει μπάζα στον Πλατή Γιαλό  καταστρέφοντας τον αιγιαλό και την άμμο στο πέρασμά του.

Τα ίδια αίσχη και πάνω από το σπίτι μου σε βράχια διατηρητέα όπου περνάνε δρόμο προς άλλη μια νεόδμητη βιλλίτσα επειδή η άλλη πλευρά δεν τους έδωσε δίοδο. Παράλληλα η ΔΕΗ περνά μπροστά στη καλώδιο αισθητικής 1950 σε δρόμο αυθαίρετο και κολώνες τοποθετημένες σε ιδωτικό χώρο.


Γιατί;

Γιατί δεν αγαπάτε τον τόπο αυτό που τόσα μάς δίνει; 

Πώς και δε μάθατε πως αγάπη δεν είναι νοσταλγικές φωτογραφίες στο διαδίκτυο αλλά φροντίδα; Και τελικά, πιο ωμά, γιατί δαγκώνετε το χέρι που σας τρέφει;


 #Μύκονος: Αυθαιρεσίες καταγγέλουν οι κάτοικοι του νησιού - Πετούν #μπάζα μέσα στη #θάλασσα στον Πλατύ Γιαλό

Ένα περιβαλλοντικό έγκλημα συντελείται τις τελευταίες ημέρες στη Μύκονο, σύμφωνα με καταγγελίες πολίτων. Μπροστά τα ματιά τους γίνονται εργασίες χωρίς οικοδομική άδεια, σε μια από τις πιο δημοφιλής παραλίες του νησιού, τον Πλατύ Γιαλό. Και όχι μόνο αυτό, αλλά τόνοι από μπάζα, όπως φαίνεται στις εικόνες, κάποιοι ασυνείδητοι τους πετούν μέσα στη θάλασσα. Στη παράλια Πλατύς Γιαλός της Μυκόνου εκτελούνται εκτεταμένες οικοδομικές εργασίες και συγκεκριμένα εκσκαφές μεγάλου βαθμού άγνωστο με ποια προοπτική, χωρίς να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα με τον αριθμό της απαραίτητης οικοδομικής αδείας, γεγονός που γεννά υποψίες ότι αυτές εκτελούνται και χωρίς οικοδομική άδεια. Οι αυθαιρεσίες όμως, δε σταματούν εκεί. Όπως φαίνεται στις εικόνες, ένα μεγάλο φορτηγό γεμάτο μπάζα τα άδειασε μέσα στη θάλασσα. Η ενέργεια αυτή απαγορεύεται καθώς, προκαλεί τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή αλλοιώνοντας τη παραλία και τον πυθμένα της θάλασσας. Το αστυνομικό τμήμα Μυκόνου ενημέρωσε πως έχουν σχηματιστεί επτά δικογραφίες και δύο αυτόφωρες συλλήψεις. Όμως οι εργασίες συνεχίζονται κανονικά.

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021

Για ένα γράμμα καταστράφηκα (ΤΣΑΠΟΥ θα πάρετε;)

 


Στην Ομάδα ‘Διαβάζοντας’ του Facebook τέθηκε μια διασκεδαστική πρόκληση: Καταστρέψτε ένα τίτλο βιβλίου αλλάζοντας ένα γράμμα στον τίτλο. 

Σχολικό χιούμορ για χιονισμένες κορωνομέρες και ξέρω, θα θυμηθείτε κι εσείς τα ‘Χάρυ Πότε;’ και τον ‘ΞΙΝΟ’ του Καμύ’ ή το ‘Όταν έκλασε ο Νίτσε’, 'Το Θέλω' του Σαίξπηρ και ‘Μάκβελ’ και το 'Στρίψιμο της γίδας' κι άλλα πολλά που προσθέτουν τα μέλη της ομάδας σε ένα ιδιωτικό όργιο παλιμπαιδισμού.

 

Όμως εμένα το θέμα με πονά διότι είμαι παθούσα. 

Στο εξώφυλλο του βιβλίου μου 'Ιαπωνικά Λουλούδια του Τσαγιού' ο καλός μου φίλος ζωγράφος Κωνσταντίνος Κακανιάς που έκανε το εξώφυλλο σχεδίασε το Γ πλάι στο Ι τόσο κοντά που διαβάζεται ως Π με αποτέλεσμα κάποιοι να νομίζουν πως πρόκειται για ποδανά ΤΣΑΠΟΥ (αν δε γνωρίζετε την παλιά διάλεκτο της παρανομίας αντιστρέψτε συλλαβές). Μάλιστα ακόμα και πρόσφατα μια φίλη έγραψε πόσο αγαπά τα 'Λουλούδια της Τσα-πού' μου...

Πικρή ιστορία μα πλέον το συνήθισα, οπότε γελάστε ελεύθερα.

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

Με €10 τα αγόρια στο Σύνταγμα- #παιδοφιλία #MeTooGreece

 

Το ότι ζούμε σε μια άκρως υποκριτική κοινωνία με μακριά παράδοση στα κουκουλώματα και στην επίρριψη ενοχής στα θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης είναι γεγονός αναμφισβήτητο που, όλες κι όλοι εμείς που έχουμε υποστεί σεξουαλική βία το γνωρίζουμε καλά και το έχουμε πληρώσει με τη σιωπή μας. 

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι έχουμε κάνει πολύ δρόμο από τα χρόνια που με το νόμο πάντρευαν τη βιασμένη με το βιαστή για να σωθεί η τιμή της ή που συμμορίες αγοριών βίαζαν ομαδικά την άπιστη ή την πουτάνα του σχολείου. Αλλά είναι αλήθεια;

Έχω τις αμφιβολίες μου.

Δεν είναι μακριά το 2018 που είδα το ντοκιμαντέρ που σας παρουσιάζω και, νόμιζα τότε πως θα παιζόταν ξανά και ξανά, θα συζητιόταν, θα επενέβαιναν εισαγγελείς και φορείς για την προστασία ανηλίκων. 

Άλλαξε κάτι από τότε, ήρθε η ώρα άραγε; Θα σφιχτεί κι εσάς το στομάχι σας να ακούσετε να κομπάζουν μεσήλικες Έλληνες πως με ένα δεκάρικο αγοράζουν τα προσφυγάκια;. Θα σφιχτεί κι εσάς το στομάχι σας ακούγοντας το αγόρι να λέει πως δε θα αντέξει, σε έξι μήνες θα έχει αυτοκτονήσει; 

Παιδιά πρόσφυγες πολέμου, «ασυνόδευτα», πουλιούνται για να φάνε και κοιμούνται στο δρόμο.

Πού αυτά; Στο Σύνταγμα, με θέα τη Βουλή. Πότε; Τότε και τώρα.

 Συστήνω να αντέξετε να το δείτε.

Γιατί μόνο έτσι έχουμε ελπίδα.

___________________________________________

Ρεπορτάζ της της Marina Kosareva σε σκηνοθεσία Alexander Avilov 

https://rtd.rt.com/films/sex-drugs--refugees/#about_film

[Φέρνω και σύνδεσμο προς youtube λόγω ελληνικών υποτίτλων μα αν το έχετε σωστά υποτιτλισμένο ελληνικά, παρακαλώ δώστε μου σύνδεσμο]





https://www.youtube.com/watch?v=eFVkB8SNh9Q&feature=youtu.be

Sex, Drugs & Refugees

Syrian teenagers in Athens resort to prostitution to survive

 

As night falls in Athens, the city’s squares turn seedy, and middle aged European men can be seen chatting with teenage Syrian boys – a seemingly odd pairing of friends. Many of these youngsters are refugees who have resorted to selling themselves for as little as €10 just to eat. 

 

Some also choose drug pedaling and petty theft to survive. With no official documents or help from Greece’s immigration authorities, they are stranded in this horrific life. To escape, some consider abandoning their dream of living in Europe, and others even contemplate suicide.

Sex, drugs & refugees: Syrian teenagers in Athens resort to prostitution for survival https://www.rt.com/shows/documentary/419628-syrian-refugees-drugs-greece 28 Feb, 2018


___________________

Sex, drugs & refugees: Syrian teenagers in Athens resort to prostitution for survival https://www.rt.com/shows/documentary/419628-syrian-refugees-drugs-greece 28 Feb, 2018

#παιδοφιλία #MeTooGreece


Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021

Η καρδιά μου του Αγίου Βαλεντίνου

 

Δάφνη Χρονοπούλου

Από τον Κύριο Kastell, για Καλημέρα η καρδιά του Αγίου Βαλεντίνου.


Είχα έτοιμα πολλά ειρωνικά να ανεβάσω εδώ ― τώρα είναι άκυρα όλα και μόνο θα σας πω τι μεγάλο δώρο είναι που μου δίνει την πολυτέλεια να μην είμαι ρομαντική.

Ας αγαπιόμαστε, λοιπόν. Αυτό μόνο θα πω (και οι εξυπνάδες μου, οι σαρκασμοί κι οι ειρωνείες από αύριο. )

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021

Νομοσχέδιο για την Παιδεία -video

 

 


Σήμερα (11.2.2021) ψηφίζεται το νομοσχέδιο για την Παιδεία. Με αφορμή αυτό το κομβικό γεγονός, ένα σημείο καμπής σε μία ιστορία δύο αιώνων της πανεπιστημιακής ζωής στην Ελλάδα, αναρωτιόμαστε: σε τι αμφιθέατρο θα επιστρέψουμε με το τέλος της πανδημίας; μάλλον στο Αμφιθέατρο του Παραλόγου! Ως μέλη της Πρωτοβουλίας ΟΧΙ Αστυνομία στα Πανεπιστήμια έχουμε εκφράσει την έντονη αντίθεσή της στην παρουσία της αστυνομίας στα Πανεπιστήμια και έχουμε διατυπώσει συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις. Αλλά και χιλιάδες πανεπιστημιακοί από όλη την Ευρώπη αντιτίθενται στο νομοσχέδιο που κινείται στην κατεύθυνση που επιχειρεί να εφαρμόσει το αυταρχικό καθεστώς του Ταγίπ Ερντογάν στα πανεπιστήμια της Τουρκίας, με τα ίδια επιχειρήματα, με τον ίδιο αυταρχισμό. Αυτές τις δύσκολες ώρες για τα ελληνικά πανεπιστήμια, ο κόσμος του πολιτισμού, παρότι στενάζει κι’ αυτός από τις δραματικές επιπτώσεις της πανδημίας και των κυβερνητικών επιλογών, ήρθε να σταθεί δίπλα μας, δίπλα στους πανεπιστημιακούς δασκάλους, στο διοικητικό προσωπικό των ΑΕΙ, στους φοιτητές και τις φοιτήτριες. Κινηματογραφιστές, ηθοποιοί και καλλιτέχνες του ήχου και της εικόνας συνεργάστηκαν για τη δημιουργία ενός βίντεο που αναδεικνύει το Πανεπιστήμιο ως αυτό που είναι και όχι αυτό που δείχνουν η κυβέρνηση και τα ΜΜΕ: Χώρος έρευνας, διδασκαλίας, διαλόγου, επαγγελματικής ευσυνειδησίας και συνομιλίας με την κοινωνία, χώρος που εμπνέει ανθρώπους με τη φλόγα της ελευθερίας, της δημιουργίας και της προσφοράς ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες. Το Αμφιθέατρο του Παραλόγου παραμονεύει, ας μην το αφήσουμε να κυριαρχήσει! Υλοποίηση: Αλέξης Αλεξίου, Αλεξάνδρα Ανδρούσου, ΑΝΜΑΡ, Άκης Γουρζουλίδης, Χρήστος Δούρος, Νίκος Έξαρχος, Ειρήνη Θεοδωροπούλου, Χρήστος Καραμάνης, Κόρα Καρβούνη, Τάκης Καρδάσης, Βασιλική Γιολάντα Κήτα, Νίκος Κορωνίδης, Φανή Κουντούρη, Χριστίνα Λαρδίκου, Μανώλης Μανουσάκης, Ειρήνη Μίχα, Νίκη Μπίζου, Αφροδίτη Νικολαΐδου, Μάκης Παπαδημητρίου, Δημήτρης Ρουχίτσας, Αντιγόνη Ρώτα, Ναταλία Σουΐφτ, Γιάννης Στάνκογλου, Χρήστος Στέργιογλου, Κώστας Στυλιανού, Γιώργος Τασιούλας, Θανάσης Τότσικας, Γιώργος Φουρτούνης, Λάμπης Χαραλαμπίδης, Ελίνα Ψύκου. Ειδικές ευχαριστίες στον Φοίβο Δεληβοριά.

https://youtu.be/UWhI-AivM-A



Αναλυτικά η καταγγελία που δημοσιεύτηκε στο left.gr:

«Καταγγέλλουμε δημόσια μια ακόμα εμπειρία κατάχρησης εξουσίας και αυθαιρεσίας από την ελληνική αστυνομία. Συγκεκριμένα, στις 3/2/2021, μετά τις 21.00, κι ενώ βρισκόμασταν πεζή σε δρόμο του Ηρακλείου, 4 αστυνομικοί της ομάδας ΔΙ.ΑΣ μας ακινητοποίησαν. Μας ζήτησαν βεβαιώσεις μετακίνησης και αστυνομικές ταυτότητες, που τις επιδείξαμε αμέσως. Έπειτα, μας ανάγκασαν να παραμείνουμε καθιστές, έκαναν έλεγχο στα σακίδιά μας και παρότι δε βρέθηκε τίποτα παράνομο κάλεσαν περιπολικό για την μεταφορά μας στο τμήμα. Ρωτήσαμε πολλές φορές το λόγο της προσαγωγής μας και οι απαντήσεις ήταν “μην αγχώνεστε”, “δεν είναι τίποτα” και “θα δούμε λίγο τα στοιχεία σας και θα σας αφήσουμε”. Γνωρίζουμε πως δεν υπήρχε κανένας νόμιμος λόγος για αυτήν την προσαγωγή αφού δεν ειπώθηκε καμία κατηγορία εις βάρος μας. Παρ’ όλα αυτά μας ανάγκασαν να μπούμε στο περιπολικό και να μεταβούμε στο τμήμα υπό την απειλή της κατηγορίας για απείθεια σε περίπτωση μη συνεργασίας μας. Να σημειωθεί ότι στη διαδρομή προς το τμήμα ήμασταν πέντε άτομα μέσα στο περιπολικό, πράγμα αστείο, αν σκεφτεί κανείς ότι επικείμενο πρόστιμο που μας επιβλήθηκε ήταν για την “αντιμετώπιση” της πανδημίας.

Στο τμήμα ακολούθησε μια σειρά από άλλες παράνομες ενέργειες: προσωπικές ερωτήσεις,  φωτογράφιση των προσωπικών μας αντικειμένων, απομάκρυνση των κινητών μας και  σωματικός έλεγχος με αποκορύφωμα τον εξαναγκασμό αφαίρεσης των εσωρούχων μας. Η αυθαιρεσία συνεχίστηκε με την δίωρη παραμονή μας σε κελί προσωρινής κράτησης, χωρίς τα πράγματά μας ή κάποιο μέσο επικοινωνίας με τον έξω κόσμο. Το πρόσχημα για την αναμονή μας ήταν “η εξακρίβωση από την Αθήνα ότι δεν εκκρεμεί κάτι εις βάρος μας’’. Κάθε φορά που διαμαρτυρόμασταν για τις διαδικασίες στις οποίες εκείνοι μας υπέβαλαν, οι απαντήσεις ήταν οι εξής: “δεν είμαστε εμείς οι αρμόδιοι”, “αυτή είναι η διαδικασία που προβλέπεται”, “παρακαλούμε να συνεργαστείτε” και συγκεκριμένα σχετικά με την παράνομη κράτηση: “δεν υπάρχει άλλος αστυνομικός να σας επιβλέπει” και “είστε πάρεργο, έχουμε να ασχοληθούμε με σημαντικότερες υποθέσεις”.

Κατόπιν της δίωρης κράτησης μας άφησαν να φύγουμε, αφού μας επέβαλαν πρόστιμο 300 ευρώ στην κάθε μια, με την αιτιολογία “κίνηση χωρίς σχετική βεβαίωση μετακίνησης”, πράγμα που δεν ίσχυε. Όταν αντιδράσαμε για το πρόστιμο, μας είπαν να στείλουμε ένσταση σε μια διεύθυνση e-mail, την οποία και έδωσαν λανθασμένη*, μια πάγια τακτική που ακολουθεί η αστυνομία Ηρακλείου. Η ένσταση προφανώς απορρίφθηκε, επιβεβαιώνοντας την τακτική που ακολουθείται από την ελληνική αστυνομία, να επιβάλει άσκοπα πρόστιμα, ως εισπρακτικά μέσα με παράλληλο σκοπό τον εκφοβισμό και την καταστολή.

Όλα τα παραπάνω που βιώσαμε, αποτέλεσαν ξεκάθαρα μια προσπάθεια ψυχολογικού πολέμου από την πλευρά της αστυνομίας διότι τολμήσαμε να βγούμε από το σπίτι μας μετά τις 21.00. Το κράτος αδιαφορώντας για τις πραγματικές ανάγκες εν μέσω πανδημίας και φοβούμενο τις συνέπειες της κοινωνικής δυσαρέσκειας, επιτίθεται μέσω της ΕΛ.ΑΣ -και όχι μόνο- με χυδαίο τρόπο στα κατοχυρωμένα μας δικαιώματα, επενδύει στην καταστολή και τη βία, αστυνομεύει τις γειτονιές, σκορπάει τον τρόμο και απαγορεύει να κάνουμε το αυτονόητο: να κυκλοφορούμε ελεύθερες και ελεύθεροι. Θέλουν να μας κάνουν να εμπεδώσουμε πως όποιο σηκώνει κεφάλι, διαμαρτύρεται, κυκλοφορεί στο δρόμο τις απαγορευμένες ώρες και μη, θα τιμωρείται και θα εξευτελίζεται. Η ατομική μας ευθύνη, απέναντι σε αυτήν την κατάσταση που προσπαθούν να μας επιβάλλουν, είναι οι συλλογικοί αγώνες για τις ζωές μας.

Τέτοια περιστατικά οφείλουμε να τα γνωστοποιούμε και να τα καταγγέλλουμε.

Καμία ανοχή στην αστυνομοκρατία ~ Να κάνουμε τον φόβο μας εξέγερση!

Οι καλλιτέχνιδες της γειτονιάς σας

*η σωστή διεύθυνση είναι η εξής: tad.dairakleiou@astynomia.gr»


#ελευθερα_πανεπιστημια #κεραμεως_παραιτησου #πανεπιστημια

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ για την ΥΓΕΙΑ

 


Για τα βασικάτα αναγκαίατα απαραίτηταΓια την Υγεία

Ψήφισμα της ΓΣ της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ για την ΥΓΕΙΑ.

 

Ήρθε η ώρα για ένα Πανκυκλαδικό κίνημα στήριξης  και διεκδίκησης δημόσιας υγείας!

Στήριξη του δημοσίου συστήματος υγείας και των εργαζομένων του ΤΩΡΑ! - Η υγεία πάνω από τα κέρδη

Το ξέσπασμα της πανδημίας covid-19 ανέδειξε με τρόπο τραγικό τις επιπτώσεις των πολιτικών υπο-χρηματοδότησης της δημόσιας υγείας σε όλα τα επίπεδα καθώς και της έλλειψης πολιτικής βούλησης να επιλυθούν ζητήματα που αφορούν την παροχή δημόσιας δωρεάν υγείας. Από τις επενδύσεις για νέα φάρμακα μέχρι τη στελέχωση των δημοσίων δομών υγείας, το πεδίο της υγείας αντιμετωπίζεται με όρους κερδοσκοπίας και όχι δημοσίου αγαθού. Μετά από σχεδόν δέκα χρόνια οικονομικής κρίσης, η Ελλάδα είναι ουραγός στις δαπάνες ανά κάτοικο για την υγεία με αποκορύφωμα τις τελευταίες στατιστικές για τις δαπάνες πρόληψης για τον covid-19. [1]

Στις Κυκλάδες  αλλά και σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα, προκρίνονται εμβαλωματικές λύσεις μετακινήσεων ιατρικού προσωπικού 10μέρου ή 15μέρου, διαπιστώνεται έλλειμμα κινήτρων και συντονισμού μεταξύ των αρμόδιων φορέων, λύσεις, οι οποίες αφήνουν τα νησιά δεκαετίες πίσω.Ιδιωτικά κέντρα ξεφυτρώνουν σε όλα τα νησιά,  μετακυλώντας το κόστος στους πολίτες οι οποίοι φορολογούνται αδρά.

Σε μια περιοχή η οποία υποδέχεται εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες, οι κάτοικοι των νησιών μας παλεύουν ακόμα με το αυτονόητο δικαίωμα της πρόσβασης στην υγεία. Εκατοντάδες διαμαρτυρίες συλλόγων και συλλογικοτήτων, φορέων της κοινωνίας των πολιτών έχουν κατά καιρούς φέρει στην δημοσιότητα το ζωτικό θέμα της επαρκούς στελέχωσης και εξοπλισμού των δημοσίων δομών υγείας στα νησιά. Ήρθε η ώρα για ένα Πανκυκλαδικό κίνημα στήριξης και διεκδίκησης δημόσιας υγείας!

Ιδιαίτερα στις Κυκλάδες, όπου τα Κέντρα Υγείας, τα –μόνο κατ’ όνομα- Πολυδύναμα Περιφερειακά Ιατρεία

Ø  υπερήλικες δυσκολεύονται ακόμα και να συνταγογραφήσουν φάρμακα

Ø  εκατοντάδες κάτοικοι, ασθενείς ειδικών κατηγοριών, (νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς κλπ), αναγκάζονται να ταξιδεύουν ακόμη και τρεις φορές την εβδομάδα εκτός των νησιών τους, με κίνδυνο ακόμη και για τη ζωή τους αλλά και δυσβάσταχτα έξοδα, ή και να αλλάξουν τόπο κατοικίας, γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα να κάνουν τις θεραπείες τους στα νησιά τους

Ø  χιλιάδες γυναίκες δεν έχουν πρόσβαση σε δωρεάν γυναικολογικές και περιγεννητικές υπηρεσίες υγείας

Ø  εκατοντάδες παιδιά παραμένουν χωρίς παιδίατρο σε πολλά νησιά

Ø  αγροτικοί ιατροί υπερβάλλουν καθημερινά εαυτόν για να αντιμετωπίσουν έκτακτα περιστατικά

Διεκδικούμε

την άμεση στήριξη του δημοσίου συστήματος υγείας στις Κυκλάδες για την διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης κατοίκων και επισκεπτών σε ποιοτικές και ασφαλείς υπηρεσίες υγείας, συμπεριλαμβανομένων των εμβολιασμών για όσους και όσες το επιθυμούν μόνιμες προσλήψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικοί, σύγχρονο εξοπλισμό για τις δομές υγείας. συχνότερες επισκέψεις κλιμακίων του ΕΟΔΥ στα νησιά των Κυκλάδων, ειδικά το πιο μικρά που  ίσως δεν διαθέτουν δημόσιες δομές πρωτοβάθμιας υγείας διερεύνηση -εκ των αρμοδίων οργάνων της πολιτείας- της αποτελεσματικότητας επιβολής του μέτρου υποχρεωτικής προσκόμισης προσφάτου  αρνητικού τεστ πριν την άφιξη σε κάποιο νησί σε όλους τους ταξιδιώτες στα νησιά μας (επισκέπτες και μη).

Ομοσπονδία Συλλόγων Γυναικών «Οι Κόρες των Κυκλάδων»

Τα μέλη – σύλλογοι

ΑΜΟΡΓΟΣ: Σύλλογος Γυναικών Αμοργού ΑΝΔΡΟΣ: Σύλλογος Γυναικών Άνδρου

ΑΝΤΙΠΑΡΟΣ: Σύλλογος Γυναικών Αντιπάρου

ΚΕΑ: Σύλλογος Γυναικών Κέας «Μελίτη»

ΚΥΘΝΟΣ: Σύλλογος Γυναικών Κύθνου

ΜΗΛΟΣ: Σύλλογος Γυναικών Μήλου «Αφροδίτη»

ΜΥΚΟΝΟΣ: Πολιτιστικός Λαογραφικός Σύλλογος Γυναικών Μυκόνου - Σύλλογος Γυναικών Μυκόνου «Ανωμερίτισσες»

ΠΑΡΟΣ: Σύλλογος Γυναικών Νάουσας Πάρου -  Σύλλογος Γυναικών Μάρπησσας Πάρου -  Σύλλογος Γυναικών Πάρου «Αρηίς»

ΣΕΡΙΦΟΣ: Σύλλογος Γυναικών Σερίφου «Ανδρομέδα»

ΣΙΦΝΟΣ: Σύλλογος Γυναικών Σίφνου «Το Σμάρι»

ΣΥΡΟΣ: Σύλλογος Γυναικών Σύρου

ΤΗΝΟΣ: Σύλλογος Γυναικών Τήνου

ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ: Σύλλογος Γυναικών Φολεγάνδρου

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021

Ρίτα Λεβί-Μονταλτσίνι #LoveGirlsWhoRead (and drink)

 


Για τη χώνεψη πίνω μπύρα.

Για την όρεξη πίνω λευκό κρασί.

Για χαμηλή πίεση πίνω κόκκινο κρασί.

Για ψηλή πίεση πίνω κονιάκ.

Για τη στηθάγχη βότκα.

―Και νερό;

―Ω, δεν έχω πάθει ακόμα τέτοια αρρώστια.

 

Ρίτα Λεβί-Μονταλτσίνι, 1909-2012, νευροβιολόγος, Νόμπελ 1986.


#LoveGirlsWhoRead