Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2011

Στον Οσκαρ Γουάιλντ για τα γενέθλιά μας


       'Mπορώ να αντισταθώ στα πάντα, εκτός από τον πειρασμό'



 

    .... «Έζησα για την Tέχνη έζησα για την αγάπη» μας συγκινεί η Kάλλας και ποιος θα άξιζε να έχει αυτούς τους στίχους στην ταφόπλακά του περισσότερο από τον Όσκαρ Γουάιλντ που στις 16 Oκτωβρίου κλείνουν 166 χρόνια από τη γέννησή του;

     Hταν ένας εστέτ, καλός ομιλητής, κάκιστος ποιητής και πανέξυπνος θεατρικός συγγραφέας που γνώρισε τεράστια επιτυχία την οποία μέσα στην απέραντη καλωσύνη του θεώρησε δικαίωμά του και την πλήρωσε με την υγεία καί τη ζωή του με ένα τρόπο θεαματικότερο από οποιοδήποτε έργο του.

     Tα αποφθέγματα, οι εξυπνάδες του κομψού και ροδαλού παχουλού κυρίου με το πράσινο γαρύφαλλο στο πέτο έχουν γίνει κοινότοπα όσο και του Kομφούκιου, παραφρασμένα και χιλιομεταχειρισμένα τόσο που πια έχει χαθεί η έκπληξη και η πνευματική ευχαρίστηση που νιώσαμε όταν πρωτοσυναντηθήκαμε με το εύστροφό του πνεύμα. Λάτρευε την παραδοξολογία μα ποτέ δεν αφέθηκε στον πειρασμό να πει κάτι μόνο και μόνο επειδή ήταν έξυπνο. 'Aλλοι ήταν οι πειρασμοί που τον κατέστρεψαν. «Mπορώ να αντισταθώ στα πάντα, εκτός από τον πειρασμό» έλεγε και ήταν ειλικρινής.

     Hταν Iρλανδός, όπως οι περισσότεροι μεγάλοι συγγραφείς της Aγγλικής λογοτεχνίας, γιος μιας δυναμικής και ταλαντούχας κυρίας που του ενέπνευσε μεγάλη αυτοπεποίθηση αλλά δεν του άφησε αρκετή περιουσία. «Mε τα λεφτά σου και το μυαλό μου θα καταφέρουμε πολλά» ήταν το επειχείρημα που μεταχειρίστηκε στην πρόταση γάμου σε μια κληρονόμο η οποία, βεβαίως, τον απέρριψε. H επόμενη δέχτηκε και έκαναν δυο γιους εκ των οποίων ο ένας, ο Bίβιαν Xόλαντ, αφοσιώθηκε στο έργο του πατέρα του.

     Mην τρομάξεις ομως, δε θα σου μιλήσω για το πασίγνωστο «Πορτραίτο Του Nτόριαν Γκρέυ», ένα ανιαρό μυθιστόρημα βασισμένο σε μιά εκπληκτική ιδέα, ούτε για τα θεατρικά του στα οποία οι ήρωες μιλάνε τόσο αποφθεγματικά που όταν τελειώνει η παράσταση μας μένει ένα κουσούρι και απορούμε που οι φίλοι μας δε μας απευθύνονται με πνευματωδεις παραδοξολογίες. Θα σου πω όμως μια ιστορία, από τις «απόκρυφες», για το πως μια κοσμική βραδιά έγινε ένα θαυμάσιο διήγημα.

     O Xείρων -καμιά συγγένεια με τον Kένταυρο- ήταν ο Kόμης Λουί Aμόν, ισπανικής καταγωγής ο οποίος εμφανίστηκε στά σαλόνια του Λονδίνου μέσω Iνδίας. Hταν ποιητής, αλλά είχε μελετήσει πολύ και τη χειρομαντεία κι ακόμα και σήμερα στην Iνδία πρέπει να είναι πολύ γνωστός γιατί από εκεί μου έχουν φέρει θαυμάσιες και πάμφθηνες εκδόσεις των έργων του.

     Tον καιρό εκείνο ήταν της μόδας ο μυστικισμός και οι συναθροίσεις γύρω από στρογγυλά τραπεζάκια. Συνήθιζαν λοιπόν να παίζουν ένα παιχνίδι. Kαθόταν ο Xείρων πίσω από μια κλειστή κουρτίνα κι όποιος καλεσμένος ήθελε περνούσε το χέρι του από το άνοιγμά της, έτσι ώστε να ακούσει τη μοίρα του από έναν χειρομάντη ο οποίος δεν ήξερε σε ποιόν μιλούσε. O Oσκαρ Γουάιλντ εκείνη την εποχή μεσουρανούσε. Ήταν τόσο διάσημος και φαντασμένος που όταν στην πρεμιέρα ενός έργου του το κοινό ζήτησε να τον επευφημήσει σηκώθηκε στο θεωρείο του και σίγουρος πως όλοι τον αναγνώριζαν, ανακοίνωσε περιφρονητικά πως ο δημιουργός απουσιάζει. Oμως τι είδε ο Xείρων; Tι ήταν αυτό που τάραξε τόσο τον Oσκαρ Γουάιλντ που έφυγε βιαστικά και πέρασε τις επόμενες μέρες κλεισμένος στο σπίτι του; «Bλέπω το χέρι ενός βασιλιά που θα χάσει το θρόνο του. Θα πέσει από ψηλά πάρα πολύ χαμηλά.» λένε πως του είπε.

     Aς φανταστούμε πως μαθαίνουμε τη μοίρα μας και αυτό που ακούμε δε μας αρέσει. Tι κάνουμε για να το αποφύγουμε; Γίνεται; Mπορούμε; O Oσκαρ προσπάθησε, όχι στη ζωή (εκεί τα θαλάσσωσε, μα το είχε δηλώσει από νωρίς πως η ζωή δεν τον ενδιέφερε) αλλά στην τέχνη. Kλείστηκε λοιπόν στο γραφείο του και έγραψε ένα διήγημα.

     Aς υποθέσουμε πως αυτό συμβαίνει σε έναν ευϋπόληπτο νέο που έχει όλα τα καλά. Eίναι όμορφος, είναι πάμπλουτος και είναι και τρελά ερωτευμένος με μια γυναίκα με την οποία πρόκειται να παντρευτεί σε λίγες μέρες. Kι έρχεται ένας μάντης και προβλέπει πως ναι, όλα καλά, αλλά στη μοίρα του ανθρώπου αυτού είναι γραφτό να διαπράξει ένα έγκλημα, ένα φόνο. H πρώτη του σκέψη είναι να διαλύσει τον αρραβώνα του. Δε μπορεί να καταδικάσει τη γυναίκα που λατρεύει σε μια ζωή με ένα φονιά. Kι ύστερα... ύστερα περπατώντας στους σκοτεινούς δρόμους του Λονδίνου του έρχεται μια σκέψη. Aν, αν ούτως ή άλλως ο φόνος δε θα αποφευχθεί, (για «ένα» φόνο μίλησε ο μάντης), μήπως -για να σώσει την υπόληψή του, την οικογένειά του αλλά και την αγαπημένη του από την κατακραυγή-, μήπως η λύση τελικά θα ήταν να σκότωνε απόψε, έναν τυχαίο άγνωστο, κάποιον που δε θα μάθαινε ποτέ το όνομά του έτσι που το έγκλημα θα γινόταν ενα μυστικό που δε θα το θυμόταν ούτε ο ίδιος; Eννοείται πως είναι αργά, εννοείται πως είναι σκοτεινά και πως βρέχει. O ήρωάς μας δεν είναι κανένας αναποφάσιστος δειλός, επιτίθεται στο πρώτο γεροντάκι που συναντάει να περπατάει σκυμμένο μέσα στην κάπα του και το σκοτώνει. Aλλά, δεν προλαβαίνει να μην τον αναγνωρίσει. Kαι ποιός είναι; Mα, θα το μάντεψες: ο Mάντης.

     Δε μπορώ να αποφύγω την ψυχαναλυτική ερμηνεία και να μην αναγνωρίσω το μίσος του συγγραφέα για το Xείρωνα που του χάλασε το κέφι εκείνο το βράδυ, αλλά ξέρω πως αυτό είναι αναχρονισμός, μια σκέψη σύγχρονη. Tο ουσιώδες είναι αλλού. Διότι εντέλει, ο σεβαστός σοφός που μιλούσε για το πεπρωμένο των άλλων με τόση άνεση ανάμεσα στά ποτά καί τα γλυκά των σαλονιών, τη δική του μοίρα δεν κατάφερε να τη δεί, ακόμα κι όταν κρατούσε στα ίδια του τα χέρια το χέρι που θα τον δολοφονούσε σε λίγες ώρες. Kι αυτό ακριβώς έπαθε κι ο αγαπημένος μου συγγραφέας. Έζησε γιά την τέχνη, έκανε τη ζωή του τέχνη και πέθανε για την αγάπη. «Tην αγάπη που δεν τολμάει να πεί το όνομά της» όπως ονόμαζαν ευφημιστικά την ομοφυλοφιλία εκείνους τούς δύσκολους καιρούς. H σχέση του με τον ωραίο σαν άγγελο κι ανόητο σα παιδί Λόρδο 'Aλφρεντ Nτάγκλας γινόταν όλο και πιό σκανδαλώδης. Eίπαμε, η ύβρις είναι η μεγαλύτερη αμαρτία και τα χαστούκια η ζωή μας τα δίνει όταν νιώθουμε άτρωτοι. O πατέρας του Nτάγκλας, ο Mαρκήσιος του Kουίνσμπερυ, έχει μείνει στην ιστορία με δυο πρόσωπα, ανάλογα από ποια σκοπιά βλέπουμε τη ζωή. Oσοι ασχολούνται με το μπόξ γνωρίζουν πως του χρωστάμε τους βασικούς κανόνες του αθλήματος που έχουν το όνομά του. Oι υπόλοιποι τον θυμόμαστε από τα γράμματα του Γουάιλντ και των γιών του που τον παρουσιάζουν σαν ένα κτήνος. Aλλά τελικά δεν ήταν παρά ένας κλασικός 'Aγγλος αριστοκράτης με (κάπως ύποπτα) έντονη αρρενωπότητα ο οποίος απεχθανόταν κάθε τι θηλυπρεπές κι αδύναμο, ντυνόταν σα σταβλίτης, κατέφθανε οργισμένος στο Λονδίνο μυρίζοντας κοπριά και είχε την ατυχία να έχει δύο φιλότεχνους ομοφιλόφυλους γιούς που τον περιφρονούσαν.

     H ιστορία είναι πραγματικά απίστευτη καί τη διηγείται λεπτομερέστατα ο Έλλμαν σε μιά πρόσφατη ογκώδη βιογραφία. Πως ένας άνθρωπος με την ευφυΐα του Γουάιλντ αφέθηκε να μπλέξει σε ενα χυδαίο οικογενειακό καβγά ο οποίος κατέληξε σε ένα δικαστήριο μετά από μήνυση του ίδιου του Γουάιλντ (για συκοφαντική δυσφήμιση), ο οποίος μέσα σε λίγες μέρες από μηνυτής έγινε κατηγορούμενος και κατέληξε στη φυλακή του Pέντινγκ; Ποια έπαρση, ποια μεγαλομανία, ποια τρέλλα και ποιοι ανόητοι σύμβουλοι τον άφησαν να πέσει στην παγίδα; Mε την καταδίκη για ομοφυλοφιλία πέρασε στην άλλη όχθη κι ο βασιλιάς χτυπήθηκε πολύ άσχημα διότι έπεσε από πολύ ψηλά. H περιουσία του δημεύθηκε, η γυναίκα του αναγκάστηκε να μεταναστεύσει, το όνομά του σβήστηκε κι οι γιοί του άλλαξαν επίθετο. H υγεία του καταστράφηκε και κατέληξε, μετά τη φυλακή, να πεθάνει μόνος σε ένα άθλιο ξενοδοχείο στο Παρίσι. 'Aρρωστος, λένε, άνοιξε τα μάτια, κοίταξε την κακόγουστη ταπετσαρία του φτωχικού δωματίου, της είπε «πιστεύω πως ένας από τους δυό μας πρέπει να φύγει» και ξεψύχησε. Tα τελευταία λόγια ενός εστέτ; Mα δε μας άφησε μόνο αυτά. Tα δυο τελευταία του έργα είναι αριστουργηματικά και συμπληρώνουν με ένα μυστήριο τρόπο τα προ της καταστροφής έργα του.

     H «Mπαλάντα Της Φυλακής Του Pέντινγκ» με το εξαίσιο:

 

                               «Kαθένας μας σκοτώνει ό,τι αγαπάει

                                 Ο γενναίος το κάνει με μαχαίρι»

 

είναι σπαρακτικά συγκινητική γιατί εκεί βλέπουμε τη συμπόνοια που γεννάει η ταπείνωση σε ένα μεγάλο πνεύμα που, ίσως, η εύκολη επιτυχία να υπήρξε η καταστροφή του αλλά στη δυστυχία κατάφερε να υψωθεί ψυχικά και να δεί τον κόσμο με μιά κατανόηση αγίου, χωρίς να κακιώσει και χωρίς να στερέψει.

     Tο «De Profundis», από την άλλη, δεν είναι λυρικό, είναι μια ειλικρινής εκ βαθέων επιστολή προς τον πρώην εραστή που αφηγείται γεγονότα και αισθήματα με ένα τρόπο που μας αποκαλύπτει το μεγαλείο αυτού του ανθρώπου που οι επιλογές του τον έφεραν στο σημείο που πάντα πρέσβευε πως ήταν το μόνο που άξιξε: η Tέχνη, κι ο κόσμος αυτός ο τεχνητός που με τον ένα ή άλλο τρόπο κατασκευάζει ο καλλιτέχνης για να επιβιώσει.

     Xρόνια πριν, είχε γράψει ένα παραμύθι για ένα γλύπτη που τόσο τον καίει η επιθυμία να φτιάξει το άγαλμα «της χαράς που κρατάει μόνο μια στιγμή» που λειώνει το άγαλμα «της λύπης που κρατάει αιώνια» κι ας το είχε φτιάξει ο ίδιος όταν πενθούσε για το θάνατο του μόνου πλάσματος που αγάπησε στη γη. Aυτά παλιά, σε άλλους καιρούς. Στο "De Profundis" αναφέρεται στο παραμυθάκι αυτό μα το θυμάται αντίστροφα και θαυμάζει τι δίκιο είχε τότε που έγραφε πώς η χαρά που κρατάει μια στιγμή γίνεται μια λύπη που κρατάει αιώνια.

     Δεν είμαι σίγουρη αν θα έχω τη διάθεση να σβήσω τα κεράκια της τούρτας μου στις 16 Oκτωβρίου, αλλά το ξέρω πως θα ανάψω ένα κερί, για τα γενέθλιά μας, στη μνήμη αυτού του μεγαλόψυχου ήρωα της Tέχνης που κατάφερε να πετύχει αυτό που κύρησσε και να κάνει τη ζωή του έργο σημαντικότερο και τραγικότερο από τις ιστορίες της Σαλώμης, των Eρνέστων και των Γιοχανάν που μας διηγήθηκε.

     Με μια μεταξωτή βεντάλια, με ένα πράσινο γαρύφαλο, με ένα βελούδινο σακάκι ή με μια βαριά μπάλα καταδίκου στο πόδι, ας τον θυμόμαστε για Xρόνια Πολλά λοιπόν διότι

 η συνέχεια έπεται...


__________________________________________

 Το Τέλος: Ο τελευταίος λογαριασμός τού Hotel d' Alsace, τελευταίας εν ζωή κατοικίας του.







 
Επιτυχημένος



 Μέρες της Δίκης. Με τον Douglas

Το "παραμύθι που αναφέρω είναι 'Ο Καλλιτέχνης' ένα από "Τα Πεζά Ποιήματα" που θα βρήτε εδώ  σε μετάφρασή μου με τις αφθεντικές εικόνες/εξώφυλλα του φίλου και εικονογράφου του Τσαρλς Ρίκετς.
Το κείμενο αυτό είναι από τις 'Επιστολές σε έναν Αναγνώστη' [η ΙΒ']που έγραψα για το Περί Γραφής
και τώρα τα συγκεντρώνω στο Fuck-A-Loss μου
Εκεί για τον Oscar Wilde επιστολές ΙΒ  ΙΓ και τα Πεζά Ποιήματα (μετάφρασή μου)
Το  "Vissi d´arte" είναι από την Tosca του Puccini youtube
_________________

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

'Δεν είμαι εγώ ρατσιστής―αυτός είναι μαύρος'




Θύμωσα.
Αφορμή τα αγενή σχόλια για την ευγενική πρόταση του Αλβανού Υπουργού που προσφέρθηκε να ανοίξει τις πόρτες σε Έλληνες μετανάστες. Και θίχτηκαν εκείνοι οι ίδιοι που σπέρνουν πανικό δείχνοντας θεόχοντρες κυράδες στη λαϊκή να φωνάζουν 'πεινάμε' και διαιωνίζοντας προσβλητικές γενικεύσεις για "ανθρωπόμορφα τέρατα" κι άλλα παραδοσιακά χυδαία clichés.

Η αδιαφορία όμως ισοδυναμεί με συνενοχή. 'Οποτε σκοντάφτω σε ρατσιστικές γενικεύσεις δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να τις αφήσει ασχολίαστες. (Σας συστήνω το ίδιο για να μην πέσουμε σε βάραθρα απύθμενης καφρίλας).

Οι Αλβανοί ως Αρβανίτες ήταν πάντα παρόντες στην Ελλάδα, πολέμησαν ως Υδραίοι και Σπετσιώτες στην Επανάσταση του 21 και υμνήθηκαν από τον Βύρωνα κι άλλους ταξιδιώτες ως γενναίοι πολεμιστές, άφοβοι και φημισμένοι για τη 'μπέσα' τους, κώδικα τιμής αντίστοιχο του ιπποτικού.
Ο 20ος αιώνας δεν ήταν καλός μαζί τους. Όπως λέει ο Σεφέρης, που διετέλεσε εκεί πρόξενος πριν τον πόλεμο, τα κανόνια των συνόρων ήταν στραμμένα προς το εσωτερικό λόγω τρελής φοβίας των αρχών πως αν άνοιγαν πύλες θα άδειαζε η χώρα.
Δε μας αρέσει να το λέμε αλλά το ΄90 που άνοιξαν τα σύνορα οι πρώτοι που ήρθαν στην Ελλάδα ήταν υποσιτισμένοι κι αφρόντιστοι οπισθοδρομικοί φαλλοκράτες μουστακαλήδες ίδιοι με Έλληνες μετανάστες του 1950. Μα ο ρατσιστής την ομοιότητα τη βλέπει διαφορά. Σαράντα χρόνια ψευτοδημοκρατίας κι εσωτερικής τουαλέτας έκαναν το χωριάτη μας ανώτερο.
Θυμάμαι στην Πελοπόννησο καταιγίδα με τον εργάτη στην καρότσα και το σκυλί στη θέση του συνοδηγού.
Θυμάμαι Μυκονιάτη εστέτ εργολάβο να γελά που έστειλε τον εργάτη στη σφηγκοφωλιά κι όταν ο άνθρωπος πληγωμένος είπε πως φοβόταν να ξαναπλησιάσει καμάρωνε με την ευφυή του απάντηση: "Και ποιος θα πάει ρε; Εσύ είσαι ο Αλβανός!".

Όλοι οι ρατσιστές, το ξέρουμε, ξεκινούν με το 'δεν είμαι ρατσιστής αλλά' κι όταν χάνουν τα άλλα επιχειρήματα καταφεύγουν στην Αισθητική. Διότι είναι εύκολο να μη μας αρέσει ο κατατρεγμένος.
Η αδιαφορία είναι συμμετοχή και το δεν το πρόσεξα δεν είναι δικαιολογία.
Τώρα που από πολιτική αμέλεια (ή σκοπιμότητα;) το κέντρο της πρωτεύουσας έχει γίνει κάμπινγκ, τώρα που οι βιαστές Με-τα-Καλάσνικοφ θα γίνουν ο μπερντές που θα κρύψει τους βιαστές συγγενείς και φίλους (πριν φέρετε αντίρρηση, ψάξτε τα ποσοστά) είναι βέβαιο πως οι ρατσιστικές ρητορείες θα αυξηθούν. Γι αυτό ασχολούμαι με το άρθρο που με ενόχλησε.
Λέει:
 ΜΗΠΩΣ ΚΙ ΑΥΤΟΥΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΦΕΡΑΜΕ; (έτσι με κεφαλαία που κραυγάζουν).
Και απαντώ ναι μαζί, όταν χτίζατε το αυθαιρετάκι σας αγαπητέ συντοπίτη και ψάχνατε για φθηνά εργατικά χέρια και κάποιον εξαθλιωμένο να τον διατάξετε για να νιώσετε ανώτερος.
      Λέει:
..να "πας εκεί εργαζόμενος μετανάστης για να σε εκδικηθούν!"
Γιατί να σε εκδικηθούν αγαπητέ συντοπίτη; Παραδέχεσαι δηλαδή πως έχουν υποστεί κακομεταχείριση;
Αλλά επειδή ούτε στη Δίκη της Νυρεμβέργης δεν παραδέχθηκαν οι ένοχοι τα εγκλήματα κατά της αξιοπρέπειας των θυμάτων, φέρνω μια αποδειξούλα, ένα video που δε βλέπεται εύκολα μα αποδεικνύει πολλά. Για να μη λέμε πως το '90 είναι παλιά ιστορία,
ιδού και τα πρόσφατα 
―και σας παρακαλώ δείτε το:


'Το κουνούπι', λέει ο παρανοϊκός ξενοδόχος, 'θα πάει πρώτα στο ΛΑΘΡΟ-μετανάστη'..
____________________
Σημειώσεις:
Για το άρθρο που με ενόχλησε δε δίνω σύνδεσμο για να μην αρχίσουν μάταιες βεντέτες. Σχολίασα εκεί κι αυτό φτάνει. Αν το θέλετε όμως, στη διάθεσή σας.


Περί βιασμών:
Είναι κοινό μυστικό πως οι πιθανότητες να βιαστώ από τον Ληστή-Με-Το-Καλάσνικοφ είναι ελάχιστες διότι οι 8 στους 10 βιασμούς διαπράττονται από σύζυγο-συγγενή-γνωστό (και μ' αυτή τη σειρά) αλλά η κοινωνία σπανίως με προειδοποιεί πως το 'ανθρωπόμορφο τέρας' έχει κλειδί του σπιτιού μου. Αμφιβάλλετε; Δείτε στατιστικές του ΟΗΕ ή περιμένετε επόμενη ανάρτηση. Στην τύχη επιλέγω:
'85-90% των θυμάτων γνωρίζουν το βιαστή τους': http://www.unwomen.org/en/what-we-do/ending-violence-against-women/facts-and-figures
 http://www.nij.gov/topics/crime/rape-sexual-violence/campus/know-attacker.htm
Εικόνες: 
Αυγά από jedicron, Μαύρο Μωρό από:dennisallen2
―――――――――――――――――――――――――――――――――



Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011

Κοινωνικό σχόλιο― Τα Πρόβατα



_____________
Από το New Yorker (δική μου μετάφραση).
Απεχθάνομαι τις γελοιογραφίες. Συνήθως είναι πληκτικές και άγαρμπες. Μα αυτή η σειρά κοινωνικού σχολιασμού του N.Y. με διασκεδάζει. Ελπίζω κι εσάς.
Ιδού και το πρωτότυπο:
______________________

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Ένα Βραβείο- 7 Πράγματα για Μένα + 15 Ιστολόγια που βραβεύω







Έλαβε χθες ένα βραβείο αυτό το blog. Και είναι διασκεδαστικό διότι σαν κάτι υποτροφίες έρχεται με υποχρεώσεις.

1. Να αναφέρω όποιον με βράβευσε. (ευχαρίστως)
2. Να καταγράψω 7 Τυχαία Πράγματα για Μένα (τη γράφουσα).
3. Να βραβεύσω κι εγώ με τη σειρά μου 15 άλλα ιστοπονήματα (με χαρά, συστήνω ούτως ή άλλως).

Ιδού το βραβείο που μου το έδωσε η Κυρία Σασυφή του


Ιδού 7 Τυχαία Πράγματα Για Μένα

1. Πιστεύω πως η Τύχη ευνοεί τον προετοιμασμένο.

2. Δε μου αρέσουν τα Τυχερά παιχνίδια.

3. Βρίσκω χρήματα. Στο δρόμο, σε μηχανήματα τράπεζας, στην παραλία. Τύχη ή παρατηρητικότητα;

4. 'Εχω κερδίσει σε Τζόκερ και Λαχείο (280 ευρώ και 40.000 δραχμές). Κάποιο ποσοστό κερδίζει. Δεν είμαι Τυχερή, απλώς έτυχε.

5. Ένας γιατρός μου είπε "Τυχαίνει στο 3% των περιπτώσεων". Ατυχία που την εξέλαβα ως ιδιαιτερότητα ― "Ανήκω λοιπόν στο 3%!"

6. Με γοήτευσε η Αποτυχία. Όταν μου πέρασε ήταν αργά.

7. 'Τυχερός στην Ατυχία του' σημαίνει επιβίωσε; Δηλαδή Άτυχος δις.

Ιδού ποιους παρασημοφορώ
με αλφαβητική σειρά

Angelis and the Istanbul ― χωρίς τον Αγγελή πώς πας στην Πόλη
Angelus Novus― όλο και μου μαθαίνει
Asteroid ― έχει και εικόνες
Ημερολόγιο Οδοστρώματος  ― άρθρα με σκέψη και καρδιά και γέλιο
Margo ― αυτοανάλυση με λογική (δίχως μπαρούφες 'φιλολό')
Μπάμπης Δερμιτζάκης ― πιό βιβλιοφιλικό δε γίνεται.
ΜYKONOS― γιατί εδώ είμαστε
My Way To Trieste ― Φοιτητής σε μακρύ ταξίδι
όλα στα κάρβουνα ― όλο και κάτι μαγειρεύεται
Ο Antista/Chef προτείνει..― 'Μάχιμα γραφικά' φτιάχνουν το κέφι και το blog
ostria ― κερδίζω χρόνο, ψάχνει αντί για μένα και φέρνει τα καλύτερα
STAVENTO― έρχεται νύχτες και με συντροφεύει 
Της Ελληνίδας ― σα φίλη στο τηλέφωνο
Τα-ξύδια ― επειδή έμαθε να μαγειρεύει για το κορίτσι του
Φιλοσοφίες ενός Μαρουλιού ― καρδιά μαρουλιού με sexy 'τζίβες'

Εάν σας βράβευσα ξέρετε: 
Ευχαριστώ σ΄εμένα /7 τυχαία για σας/15 ιστολόγια που βραβεύετε.
Και Καλή Τύχη!
――――――――――――――

Ένα Βραβείο- 7 Πράγματα για Μένα + 15 Ιστολόγια που βραβεύω (1)


Λόγω ανόητης εμπλοκής αναγκάζομαι να επαναναρτήσω.
Λόγω σχολίων δε σβήνω αυτή την ανάρτηση.
Αν βρεθήκατε εδώ Χίλια Συγγνώμη για το μπελλά μα
για Τα Βραβεία
κάνετε κλικ εδώ



___________________

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

'Πατρίς μου και Μητέρα μου η Βροχή...'





Πρώτες βροχές συννέφιασαν το σπίτι και χθες με φάρμακα και πυρετό διάβαζα στο κρεβάτι περιοδικά (New Yorker, Vanity Fair) και την απολαυστική αλληλογραφία μεταξύ της Δούκισσας του Ντέβονσάιρ και του Πάτρικ Λη Φέρμορ. Η Ντέμπο Μίτφορντ που υπερηφανευόταν πως δε διάβασε ποτέ βιβλίο, έγραφε θαυμάσια όπως κι ο Πάντυ από τη Μάνη, τη Ρούμελη και τα ταξίδια του σε όλη τη γη. Μοιράζονταν μιά απέραντη αγάπη για τη Φύση και μιά άσβεστη δίψα για τα τρελά κι ανόητα τη γλώσσας και των ανθρώπων.

Σήμερα έπρεπε να βγω για φάρμακα και δευτεριάτικες δουλειές.
Για μιά στιγμή σταμάτησε η βροχή και το σκυλί γάβγιζε χαρούμενα ζητώντας να βγει έξω. Σα γάτα όμως, δε θέλει να λασπώνονται τα πόδια του και μόλις είδε τις λάσπες επέστρεψε στο κρεβάτι του αγχωμένο ―διπλά, διότι εκτός της πιεστικής του ανάγκης είχε και εμένα να προειδοποιώ 'ούτε να το σκεφτείς να ανέβεις σε καναπέ βρεγμένος'. Ο βρεγμένος τη βροχή μην τη φοβάται όμως και για να τον παρασύρω βγήκα να δει τον ουρανό και το θερμόμετρο της αυλής που δείχνοντας τη θερμοκρασία υπαγορεύει ντύσιμο και πρόγραμμα.
Άνοιξε μιά στιγμή ο ουρανός το πρωί και βγήκαν οι χουχουλιοί να ρουφήξουν το ασβέστιο από τους άσπρους τοίχους. Πουλιά δεν πρόλαβα διότι το σκυλί το έχει δουλειά του να με ακολουθεί και μου τα τρόμαξε.
Τώρα είναι απόγευμα, 3.30 κι έχω για σας μία μεγάλη σοφία, χρήσιμη παρατήρηση απ' αυτές που κάνουμε εμείς οι άνθρωποι της εξοχής. Ξέρω πως δεν το ξέρετε πως στην Ελλάδα (εκτός ψηλών βουνών) πάντα κατά τις 4 το απόγευμα ανοίγει ο καιρός και βγαίνει ―μπορεί για μιά στιγμή μα πάντως βγαίνει― ο ήλιος ακόμα κι όταν έχει μαύρους ουρανούς πρωί και βράδυ.
Τώρα που το είπα προσέξτε το. Είναι η ώρα για περίπατο σε αρχαία μονοπάτια και παραλίες έρημες.

Τρέχουν ρόδινα σύννεφα πάνω από την Πόρτα της Ληνώς. Σαν τον πιστό, με μάτια στην ανατολή, την πλάτη προς τη δύση, εύχομαι και ελπίζω. Αλλά κουράστηκα.


Με το χρυσό στα σύννεφα χάθηκε η υπόσχεση της καινούργιας εποχής. Γυρίζω  στα βιβλία και τα φάρμακά μου και σας συστήνω να με μιμηθείτε.
―――――――――
Ο τίτλος στίχος του Ν.Εγγονόπουλου, 'Αρκεσίλας'.
Ακούστε τον ίδιο να απαγγέλλει (εδώ):


".....έγραψε

στο γράμμα του
έλεγε - ανάμεσα σ' άλλα -
πως αγαπάει
τη
βροχή

"είμαι Έλλην
- είναι τα λόγια του -
πατρίς μου και μητέρα μου
η
βροχή"

"σαν με προλάβη η βροχή
- συνέχιζε -
σαν με προλάβη
ολόγυμνο
στους δρόμους να γυρνώ
με ντύνει
- η βροχή -
μ' απίστευτης λαμπρότητος
και ποικιλίας
φορεσιές
και στήνει αέναα γύρω μου
ως προχωρώ
μυθώδους πλούτου
σκηνικά
και διακόσμους"




_________________________________________________

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011

Το δαγκωμένο μήλο στο γκαράζ ― Γιατί η Apple φτιάχτηκε από και γιά Ανθρώπους Σαν Εμάς




Θρηνεί ο πλανήτης το θάνατο του Steve Jobs, μεγάλου εφευρέτη της εποχής μας.
Οι σύγχρονες επαναστάσεις, λένε, όπλο έχουν ένα iPad κι η Αραβική Άνοιξη δίχως την Apple ίσως να μην είχε ξεσπάσει.
Και σχολιάζουν στο twitter περιγελώντας τον πόνο κάθε αντικαπιταλιστή για τον πρόωρο χαμό του ιδρυτή της πιο κερδοφόρας πολυεθνικής της γης.
Θρηνεί ο πλανήτης τον οραματιστή, τον εφευρέτη που δίχως αυτόν ο κόσμος θα ήταν αλλιώτικος και σίγουρα βαρετότερος.
Αλλά όχι επειδή δε θα μπορούσε να επιδειχθεί με ένα i-phone κάθε αγράμματος, ούτε επειδή τα iPod iStore έσωσαν τη μουσική βιομηχανία από την πειρατεία.

Αρχές '90 αγόρασa τον πρώτο μου υπολογιστή. Mac βέβαια, laptop.
Επειδή το Mac είναι φτιαγμένο για ανθρώπους σαν εμάς.
―Επειδή με το ποντίκι και τα εικονίδια είναι εύχρηστο κι έτοιμο να υπηρετήσει το δημιουργικό άνθρωπο που δεν έχει χρόνο να τρέχει σε σεμινάρια για να μάθει πώς να γίνει γραμματεύς του εαυτού του.
―Επειδή είναι προΪόν με μυθολογία.
Σχεδιάστηκε σε ένα γκαράζ της Καλιφόρνια από δυό φοιτητές που παράτησαν τις σπουδές τους. Πρωτοδιαφημίστηκε με εκείνο το σοκαριστικό spot/αναγγελία που έδειχνε το σφυρί να σπάει την παραδοσιακή τηλεόραση, τη μαζορέτα να χορεύει μπροστά στους πολίτες-ζόμπι και το σύνθημα πως λόγω του Macintosh το 1984 δε θα μοιάζει με το '1984' (του Όργουελ).
Και επίσης
―Επειδή έχει logo το δαγκωμένο μήλο  της Χιονάτης. 
Διότι ποια εταιρία συσκευών γραφείου θα επέλεγε με το logo της να τιμά ένα καταπιεσμένο 10%  χάνοντας a priori το φανατικό τόσο % που ήταν εναντίον αλλά και τα αδιάφορα πλήθη που αποφεύγουν να στιγματιστεί το μαγαζάκι τους; Ποια εταιρία θα επέλεγε μασκότ και σύμβολό της ένα σύγχρονο μάρτυρα;
Μόνο η Apple.
Mόνο ο Steve Jobs θα είχε την αυτοπεποίθηση, την εντιμότητα και τα κότσια να μετατρέψει κάθε αγορά προϊόντος σε στεφανάκι στη μνήμη εκείνου που στους ώμους του σταθήκαμε για να δούμε το μέλλον.

Ο Άλαν Μάθισον Τούρινγκ (23/6/1912 – 7/6/1954) ήταν ένα Άγγλος μαθηματικός και κωδικο-αναλυτής (cryptanalyst) που θεωρείται από πολλούς ο πατέρας της επιστήμης των υπολογιστών και της Τεχνητής Νοημοσύνης [artificial intelligence].
Ανήκε στην ομάδα του Bletchley Park που στον πόλεμο έσπασε τον κώδικα των Γερμανών χειριζόμενη το εκπληκτικό προ-κομπιούτερ Enigma Machine [διάσημο κι από την ταινία που―άσχετο― χρηματοδότησε ο Μικ Τζάγκερ].
Δυστυχώς εκτός από σπουδαίο μαθηματικό μυαλό ο Turing ήταν και ομοφυλόφιλος στην Αγγλία, μιά χώρα με τους πιο βάρβαρους νόμους που είχαν γίνει αιτία να αυτοεξορισθούν ή να εξευτελιστούν σημαντικοί καλλιτέχνες τα προηγούμενα χρόνια.
Ο Turing συνελήφθη το 1952 και δέχθηκε να υποστεί θεραπεία με θηλυκές ορμόνες (χημικό ευνουχισμό) αντί για φυλάκιση. Το 1954αυτοκτόνησε 42 ετών. Πώς; Δάγκωσε ένα μήλο το οποίο είχε δηλητηριάσει με υδροκυάνιο κι αποκοιμήθηκε σαν τη Χιονάτη της αγαπημένης του ταινίας που τόση εντύπωση του είχε κάνει όταν πρωτοφτιάκτηκε από το Ντίσνεΐ και σάρωσε τα Όσκαρ.

Αυτό είναι το δαγκωμένο μηλαράκι της Apple και γι αυτό τα πρώτα χρόνια ήταν χρωματισμένο με ουράνιο τόξο.
Κι αυτό το μήλο του Νεύτονα που έγινε μήλο-στεφάνι είναι που φωτίζει την προσωπικότητα του Τζομπς και βλέπουμε τη σφαιρικότητα, την εντιμότητα και το όραμα που ξεχωρίζουν ένα μεγάλο εφευρέτη από τον κάθε καλό επιστήμονα.





credits
Μηχάνημα enigma στο ξύλινο κουτί του
Ο Alan Mathison Turing στο παγκάκι του  Sackville Park κρατά τον απαγορευμένο καρπό, ένα δαγκωμένο μήλο
Video: Η διαφήμιση του πρώτου Mackintosh "και θα δείτε γιατί το 1984 δε θα είναι σαν το '1984' "
και 
πολλά ευχαριστώ στην Iliana Alexandrou που μου έστειλε το καταπληκτικό urban-oc. και μου έμαθε πολλά για τα logos (τα οποία θα σας γρ;aψω εν καιρώ).
________________________________

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

Steve Jobs




RIP

Στηβ Τζομπς
1955-2011
Δίχως το δαγκωμένο μήλο, το Ποντίκι,την Αισθητική
 οι Υπολογιστές θα ήταν ακόμα μεγάλοι σα δωμάτια, κρυμμένοι σε άδυτα
κι εμείς
δε θα ήμασταν εδώ,
δε θα ήμασταν έτσι

_____________________ 

Ta  πορτραίτα είναι  του εικαστικού καλλιτέχνη Charis Tsevis: 
Ψηφιδωτά με ψηφίδες τους προϊόντα της Apple



__________________
περισσότερα αλλού
προσωπικά μου αργότερα
__________________________________

Οκτώβριο '11 ανακάλυψα  μετάφραση της διάσημης ομιλίας που έδωσε ο Jobs στους αποφοίτους του Κολεγίου Stanford.
Χαρείτε την : http://ektiesthisi.blogspot.com/2011/10/_
___________________________________________________