Θύμωσα.
Αφορμή τα αγενή σχόλια για την ευγενική πρόταση του Αλβανού Υπουργού που προσφέρθηκε να ανοίξει τις πόρτες σε Έλληνες μετανάστες. Και θίχτηκαν εκείνοι οι ίδιοι που σπέρνουν πανικό δείχνοντας θεόχοντρες κυράδες στη λαϊκή να φωνάζουν 'πεινάμε' και διαιωνίζοντας προσβλητικές γενικεύσεις για "ανθρωπόμορφα τέρατα" κι άλλα παραδοσιακά χυδαία clichés.
Η αδιαφορία όμως ισοδυναμεί με συνενοχή. 'Οποτε σκοντάφτω σε ρατσιστικές γενικεύσεις δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να τις αφήσει ασχολίαστες. (Σας συστήνω το ίδιο για να μην πέσουμε σε βάραθρα απύθμενης καφρίλας).
Οι Αλβανοί ως Αρβανίτες ήταν πάντα παρόντες στην Ελλάδα, πολέμησαν ως Υδραίοι και Σπετσιώτες στην Επανάσταση του 21 και υμνήθηκαν από τον Βύρωνα κι άλλους ταξιδιώτες ως γενναίοι πολεμιστές, άφοβοι και φημισμένοι για τη 'μπέσα' τους, κώδικα τιμής αντίστοιχο του ιπποτικού.
Ο 20ος αιώνας δεν ήταν καλός μαζί τους. Όπως λέει ο Σεφέρης, που διετέλεσε εκεί πρόξενος πριν τον πόλεμο, τα κανόνια των συνόρων ήταν στραμμένα προς το εσωτερικό λόγω τρελής φοβίας των αρχών πως αν άνοιγαν πύλες θα άδειαζε η χώρα.
Δε μας αρέσει να το λέμε αλλά το ΄90 που άνοιξαν τα σύνορα οι πρώτοι που ήρθαν στην Ελλάδα ήταν υποσιτισμένοι κι αφρόντιστοι οπισθοδρομικοί φαλλοκράτες μουστακαλήδες ίδιοι με Έλληνες μετανάστες του 1950. Μα ο ρατσιστής την ομοιότητα τη βλέπει διαφορά. Σαράντα χρόνια ψευτοδημοκρατίας κι εσωτερικής τουαλέτας έκαναν το χωριάτη μας ανώτερο.
Θυμάμαι στην Πελοπόννησο καταιγίδα με τον εργάτη στην καρότσα και το σκυλί στη θέση του συνοδηγού.
Θυμάμαι Μυκονιάτη εστέτ εργολάβο να γελά που έστειλε τον εργάτη στη σφηγκοφωλιά κι όταν ο άνθρωπος πληγωμένος είπε πως φοβόταν να ξαναπλησιάσει καμάρωνε με την ευφυή του απάντηση: "Και ποιος θα πάει ρε; Εσύ είσαι ο Αλβανός!".
Όλοι οι ρατσιστές, το ξέρουμε, ξεκινούν με το 'δεν είμαι ρατσιστής αλλά' κι όταν χάνουν τα άλλα επιχειρήματα καταφεύγουν στην Αισθητική. Διότι είναι εύκολο να μη μας αρέσει ο κατατρεγμένος.
Η αδιαφορία είναι συμμετοχή και το δεν το πρόσεξα δεν είναι δικαιολογία.
Τώρα που από πολιτική αμέλεια (ή σκοπιμότητα;) το κέντρο της πρωτεύουσας έχει γίνει κάμπινγκ, τώρα που οι βιαστές Με-τα-Καλάσνικοφ θα γίνουν ο μπερντές που θα κρύψει τους βιαστές συγγενείς και φίλους (πριν φέρετε αντίρρηση, ψάξτε τα ποσοστά) είναι βέβαιο πως οι ρατσιστικές ρητορείες θα αυξηθούν. Γι αυτό ασχολούμαι με το άρθρο που με ενόχλησε.
Λέει:
ΜΗΠΩΣ ΚΙ ΑΥΤΟΥΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΦΕΡΑΜΕ; (έτσι με κεφαλαία που κραυγάζουν).
Και απαντώ ναι μαζί, όταν χτίζατε το αυθαιρετάκι σας αγαπητέ συντοπίτη και ψάχνατε για φθηνά εργατικά χέρια και κάποιον εξαθλιωμένο να τον διατάξετε για να νιώσετε ανώτερος.
Λέει:
..να "πας εκεί εργαζόμενος μετανάστης για να σε εκδικηθούν!"
Γιατί να σε εκδικηθούν αγαπητέ συντοπίτη; Παραδέχεσαι δηλαδή πως έχουν υποστεί κακομεταχείριση;
Αλλά επειδή ούτε στη Δίκη της Νυρεμβέργης δεν παραδέχθηκαν οι ένοχοι τα εγκλήματα κατά της αξιοπρέπειας των θυμάτων, φέρνω μια αποδειξούλα, ένα video που δε βλέπεται εύκολα μα αποδεικνύει πολλά. Για να μη λέμε πως το '90 είναι παλιά ιστορία,
ιδού και τα πρόσφατα
―και σας παρακαλώ δείτε το:
'Το κουνούπι', λέει ο παρανοϊκός ξενοδόχος, 'θα πάει πρώτα στο ΛΑΘΡΟ-μετανάστη'..
____________________
Σημειώσεις:
Για το άρθρο που με ενόχλησε δε δίνω σύνδεσμο για να μην αρχίσουν μάταιες βεντέτες. Σχολίασα εκεί κι αυτό φτάνει. Αν το θέλετε όμως, στη διάθεσή σας.
Περί βιασμών:
Είναι κοινό μυστικό πως οι πιθανότητες να βιαστώ από τον Ληστή-Με-Το-Καλάσνικοφ είναι ελάχιστες διότι οι 8 στους 10 βιασμούς διαπράττονται από σύζυγο-συγγενή-γνωστό (και μ' αυτή τη σειρά) αλλά η κοινωνία σπανίως με προειδοποιεί πως το 'ανθρωπόμορφο τέρας' έχει κλειδί του σπιτιού μου. Αμφιβάλλετε; Δείτε στατιστικές του ΟΗΕ ή περιμένετε επόμενη ανάρτηση. Στην τύχη επιλέγω:
'85-90% των θυμάτων γνωρίζουν το βιαστή τους': http://www.unwomen.org/en/what-we-do/ending-violence-against-women/facts-and-figureshttp://www.nij.gov/topics/crime/rape-sexual-violence/campus/know-attacker.htm
Εικόνες:
χρονια πολλα & καλα Δαφνη :)
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλημερα :)
IliAs Ευχαριστώ που με σκέφτηκες!
ΑπάντησηΔιαγραφήEξαιρετικό κείμενο κι ας ενοχλεί κάποιους μιας και η αλήθεια καταδεικνύει τις εθνικές ενοχές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔάφνη τα είπες τόσα ωραία. Εξαιρετική ανάρτηση όντως
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με τα περισσότερα Δάφνη. Διαφωνώ με το βιαστής σύζυγος. Πολύ γενικευμένο, και ακόμη περισσότερο, κατάντησε καθαρή εκμετάλλευση απο τις ανα τον κόσμο..."συζύγους" για να απαλλαχτούν απο τον σύζυγο και να απολαύσουν τον νέο τους έρωτα ανενόχλητες, αλλά μην ξεχνώντας ποτέ τα περουσιακά του, σβήνοντάς τον απλά απο το χάρτη, καρπούμενες ότι είχε και δεν είχε, αφήνοντάς τον άφραγκο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοινό μυστικό θα έλεγα μεταξύ των γυναικών σε όλον τον "πολιτισμένο" κόσμο, όπου η γυναίκα απέκτησε δικαιώματα Αμαζόνας. Μόνο που δεν είναι έτσι πάντα.
Στο θέμα τώρα "ρατσισμός", θα μπορούσαμε να κάνουμε ατέλειωτες συζητήσεις.
ΝΑΙ, οι Έλληνες είμαστε ρατσιστές.
Και όχι μόνο με τους ξένους, μα και με εμάς τους ίδιους.
Οι βόριοι και οι νότιοι. Τα βόρεια προάστια και τα νότια. Πάνω απο το αυλάκι, και κάτω απο το αυλάκι. Οι Σερραίες και οι ..τίμιες. Οι Πόντιοι και οι ...ξύπνιοι..
Πίστεψέ με, δεν αλλάζει ποτέ ο Έλληνας, πάντα ρατσιστής ήταν, είναι και θα είναι, ότι κι αν λέμε.
Αγαπητέ AATON, η χειρότερη τέτοιου τύπου εκμετάλλευση νόμου σχετίζεται όχι τόσο με το βιασμό συζύγων όσο με την κατηγορία παιδεραστίας [παιδοφιλία πιά] από το φόβο της οποίας τρέμει ο μπαμπάς σε κάποιες κοινωνίες (όπως θα ξέρεις). Επειδή εκμεταλλευτής του νόμου πάντα υπάρχει κι είναι χρέος της Δικαιοσύνης να τον ξεχωρίσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για το άλλο ναι, συμφωνώ μα είναι παγκόσμιο φαινόμενο & μεγάλο ψυχολογικό ζήτημα αυτό το 'εμείς' που για να υπάρξει πρέπει να βρούμε ένα κατώτερο 'αυτοί'. Ταξικό θα το έλεγαν παλιότερα.
―Α & by the way δεν είχα ακούσει για τις Σερραίες, τις Πατρινές θυμάμαι εγώ..