Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019

Ελευθερία των μετρητών ― rip #500euronote



27 Ιανουαρίου 2019 σταμάτησε η έκδοση του 500ευρου. Μόνο Γερμανία και Αυστρία θα συνεχίσουν να το εκδίδουν ως τον Απρίλιο διότι υπήρξαν αντιδράσεις.
Η απόφαση να καταργηθεί αποδόθηκε στη διάδοση του πλαστικού χρήματος αλλά και στη χρήση τάχα μεγάλων χαρτονομισμάτων στην παρανομία. Προφάσεις, είπαν οι ειδικοί, αφού το οργανωμένο έγκλημα μόνο ηλίθιο δεν είναι και πάντα προσαρμόζεται. 
Η κατάργηση  του μεγάλου νομίσματος μάλλον ανοίγει το δρόμο στην κατάργηση των μετρητών, κάτι που θα βόλευε πολύ  τις κυβερνήσεων για να έχουν απόλυτο έλεγχο στη ζωή μας.
Έχει ανοίξει στη Γερμανία μια πολύ χρήσιμη συζήτηση για την ελευθερία και τη χρήση μετρητών.

 

Έκανε το ντεμπούτο του την Πρωτοχρονιά του 2002 στις 12 πρώτες χώρες-μέλη της Ευρωζώνης. Μεταξύ των οποίων και η ισχυρή Ελλάδα. Το 2008 αντιστοιχούσε στο 35% της αξίας του συνόλου των χαρτονομισμάτων που κυκλοφορούσαν. Το 2017 έπεσε στο 22%. Χρησιμοποιούνταν περισσότερο για να κρύψεις, παρά για να αγοράσεις.
Το 2008 η αμερικανική εφημερίδα «New York Times» είχε δημοσιεύσει ένα άρθρο, σύμφωνα με το οποίο το 25% των χαρτονομισμάτων των 500 ευρώ που κυκλοφορούσαν στην Ευρώπη βρισκόταν στην Ισπανία, που αντιπροσώπευε την εποχή εκείνη μόλις το 11,5% του ΑΕΠ της Ευρωζώνης.
Εύκολα συνάγεται απ’ αυτήν τη συγκέντρωση, η ύπαρξη μεγάλης κλίμακας παραοικονομίας. Μάλιστα οι Ισπανοί αποκαλούσαν το «μοβ» χαρτί... Μπιν Λάντεν, γιατί όλοι ήξεραν την ύπαρξή του, αλλά κανένας δεν το έβλεπε.
Επτά και κάτι χρόνια μετά το τέλος του αρχηγού της Αλ Κάιντα, τέλειωσε και το 500ευρω. Αθόρυβα. Η πλειονότητα των Ευρωπαίων δεν είχε δει το χρώμα του, δεν αντιλήφθηκε συνεπώς και την κατάργηση του κανόνα του.
Την 27η Ιανουαρίου 2019 σταμάτησε η παραγωγή στις 17 από τις 19 κεντρικές τράπεζες της Zώνης του ευρώ. Δεν χρειάζεται, πάντως, να ανησυχούν όσοι με το «μοβ» βρεθούν. Είτε σε σεντούκια είτε σε θυρίδες, την αξία του δεν χάνει, είναι ασφαλές λιμάνι. Χωρίς ημερομηνία λήξης.
Η γερμανική και η αυστριακή κεντρική τράπεζα θα συνεχίσουν, για λογιστικούς λόγους, να εκδίδουν το βαρύ χαρτονόμισμα μέχρι και τις 26 Απριλίου. Δεν είναι τυχαίο ότι σ’ αυτές τις δύο χώρες υπήρξαν αντιδράσεις για την κατάργησή του. Ίσως γιατί οι Γερμανοί προτιμούν ακόμα τα μετρητά.
Πριν από ένα χρόνο, μόλις μία στις είκοσι πληρωμές γινόταν στη Γερμανία με πιστωτική κάρτα. POS υπάρχουν, αλλά η πλειονότητα δεν τ’ αγγίζει. Γύρω από την ασφάλεια των συναλλαγών στριφογυρίζει, το μέλλον εύκολα δεν συνηθίζει. Το ρευστό με ρευστό αντιμετωπίζει. 



Το €500ρικο είναι νεκρό εδώ και χρόνια υποστηρίζει το Bloomberg

Τα μοβ χαρτονομίσματα των 500 ευρώ θα αποτελέσουν σύντομα παρελθόν, καθώς η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αποφάσισε χθες ότι θα σταματήσει την παραγωγή και έκδοσή τους προς το τέλος του 2018.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι χάνεται η αξία τους, καθώς όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της ΕΚΤ:
«Το χαρτονόμισμα των 500 ευρώ παραμένει νόμιμο χρήμα και ως εκ τούτου θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται ως μέσο πληρωμής και αποθήκευσης αξίας. Το χαρτονόμισμα των 500 ευρώ, όπως και οι υπόλοιπες ονομαστικές αξίες των χαρτονομισμάτων σε ευρώ, θα διατηρεί πάντοτε την αξία του και θα μπορεί να ανταλλάσσεται από τις εθνικές κεντρικές τράπεζες στο ευρωσύστημα για απεριόριστο χρονικό διάστημα».
Η ΕΚΤ εξέταζε εδώ και καιρό την… κατάργηση του χαρτονομίσματος των 500 ευρώ, καθώς από έρευνες της Europol και του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για την καταπολέμηση των ναρκωτικών και του εγκλήματος είχε διαπιστωθεί αυξημένη χρήση του σε εγκληματικές δραστηριότητες, μεταξύ των οποίων και τρομοκρατικές.
Αλλωστε το μοβ χαρτονόμισμα των 500 ευρώ είχε επονομαστεί και χαρτονόμισμα «Μπιν Λάντεν».
Πάντως, τα συναλλακτικά ήθη για την πλειονότητα των πολιτών της ευρωζώνης δεν θα επηρεαστούν, καθώς το 56% αυτών ουδέποτε έπιασε στα χέρια του το χαρτονόμισμα των 500 ευρώ.
Επισημαίνεται ότι από τα σχεδόν 1 τρισ. ευρώ που κυκλοφορούν το 1/3 έχει τυπωθεί σε χαρτονομίσματα των 500 ευρώ. Μάλιστα, από το 2002, όταν τέθηκε σε κυκλοφορία το ευρώ, ο αριθμός των χαρτονομισμάτων των 500 ευρώ έχει αυξηθεί δυσανάλογα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα χαρτονομίσματα του ευρώ.
Στο τέλος του 2018 προγραμματίζεται να τεθούν σε κυκλοφορία τα τραπεζογραμμάτια των 100 και των 200 ευρώ της σειράς «Ευρώπη».
Οι άλλες ονομαστικές αξίες –από 5 έως 200 ευρώ– θα διατηρηθούν.
Η σειρά «Ευρώπη» είναι η δεύτερη σειρά τραπεζογραμματίων ευρώ η οποία τίθεται σε κυκλοφορία σταδιακά.
Η αρχή έγινε με το τραπεζογραμμάτιο των 5 ευρώ το 2013 και ακολούθησαν τα τραπεζογραμμάτια των 10 ευρώ και των 20 ευρώ το 2014 και το 2015 αντιστοίχως.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με εκτιμήσεις τραπεζικών στελεχών, περισσότερα από 20 δισ. ευρώ βρίσκονται σε θυρίδες και σεντούκια.
Το μεγαλύτερο μέρος είναι... αποθηκευμένο κυρίως σε χαρτονομίσματα των 500 ευρώ για ευνόητους λόγους.
Αν κάποιος θέλει για παράδειγμα να βάλει στο στρώμα 50.000 ευρώ θα το κάνει πολύ πιο εύκολα αν χρησιμοποιήσει 100 μοβ χαρτονομίσματα. (500Χ100=50.000) ενώ αν χρησιμοποιήσει 50άρικα θα χρειαστεί 1.000 χαρτονομίσματα.


 20 Μαρτίου 2016
Σε ένα νόμισμα διαφορετικό από τα άλλα εξελίχθηκε το χαρτονόμισμα των 500 ευρώ καθώς τώρα, μπορεί να αποτελέσει λόγο για περαιτέρω έρευνα στα οικονομικά εκείνων που τα φέρουν στην Τράπεζα, είτε για ανταλλαγή σε... ψιλά είτε και για κατάθεση
 Μετά από εγκύκλιο που εξέδωσε η Τράπεζα Ελλάδος και αφορά τον εντοπισμό περιπτώσεων μαύρου χρήματος, οι Τράπεζες πλέον προχωρούν σε άμεσο έλεγχο και καταγραφή όσων πελατών τους φθάνουν σε αυτές έχοντας ανά χείρας τα μωβ χαρτονομίσματα που ενώ κάποτε ήταν πολυπόθητα σήμερα καθιστούν «ύποπτο» ή ακόμη και δυνάμει «φοροδιαφεύγοντα», όποιον έχει ένα ή περισσότερα από αυτά.
Όπως αναφέρει η «Καθημερινή της Κυριακής» η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ούτως ή άλλως προτίθεται να αποσύρει το επίμαχο χαρτονόμισμα χωρίς ωστόσο να έχει δώσει και κάποιο ακριβές χρονοδιάγραμμα γι' αυτό.
Εκτιμάται πως σήμερα μετά τη μεγάλη φυγή των καταθέσεων, τα χρήματα που υπάρχουν σε «στρώματα» και θυρίδες, βρίσκονται περίπου στα 20 δισεκατομμύρια ευρώ.


Ακόμη και 50% περισσότερες δαπάνες με κάρτες ή πληρωμές με e-banking θα πρέπει να κάνουν το 2019 οι καταναλωτές για να κατοχυρώσουν το αφορολόγητο όριο και να μην αναγκαστούν να πληρώσουν έξτρα φόρο.



Επιχείρηση «πλαστικό χρήμα παντού» - Μέχρι αύριο η υπουργική απόφαση
Στην υπουργική απόφαση του υπουργείου Οικονομικών πουαναμένεται να εκδοθεί σήμερα Τετάρτη (25/09) ή αύριο και θα αφορά την άρση σχεδόν όλων των περιορισμών στην κίνηση των κεφαλαίων και την ουσιαστική κατάργηση των capital controls μετά από τρία χρόνια, θα περιέχεται και διάταξη με την οποία θα μειώνεται στα 200 ευρώ από 500 ευρώ σήμερα το όριο των συναλλαγών πάνω από το οποίο θα είναι υποχρεωτική ή χρήση πλαστικού χρήματος.
Κύκλοι των τραπεζών θεωρούν ότι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα στις συναλλαγές των πολιτών, καθώς το όριο των αγορών (200 ευρώ) θα εξακολουθήσει να είναι μεγάλο. Επίσης τονίζουν ότι όλοι σχεδόν οι πολίτες έχουν κάρτες πληρωμών (πιστωτικές, χρεωστικές κ.λπ.), ενώ όλοι οι συνταξιούχοι και οι μισθωτοί πληρώνονται μέσω τραπεζικών λογαριασμών και οι πολίτες είναι ήδη εξοικειωμένοι με τη χρήση καρτών.





https://www.theguardian.com/business/2016/may/04/500-euro-banknote-could-be-scrapped-crime

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

Γκαζόζα καλιαρντή με ροδάκινα Ημιμαθείας στη #Βουλη (σχόλια- videos)



Μιά γκαζόζα επικαλέστηκε ο εκπρόσωπος των ΑΝΕΛ Αριστείδης Φωκάς ως αιτία της λιγόλεπτης απουσίας του από την αίθουσα της Βουλής, που είχε συνέπεια όταν διαπιστώθηκε, τη διακοπή της ονομαστικής ψηφοφορίας για το ΑΣΕΠ.
Την επομένη μέσα στην αίθουσα, ο κύριος Φωκάς είπε ότι «Χθες, αυτό που έγινε, δεν το έχουμε δει στη Βουλή, 40 χρόνια», και
―Μεταφέρω επί λέξει. Τις τελείες χρησιμοποιώ για να αποδώσω τις παύσεις του βουλευτή ο οποίος μιλούσε αργά, τονίζοντας με έμφαση στη φωνή συνοδευμένη από το κλασικό πάνω-κάτω δεξί χέρι του Καραγκιόζη, που από παιδάκι με διασκέδαζε όταν έβλεπα να βγάζουν λόγο Έλληνες άνδρες πολιτικοί, και την παράδοση δεν έχουν απαρνηθεί οι νεότεροι― συνέχισε:
«Ξεκινάει η ψηφοφορία. Εκείνη τη στιγμή, για το λόγο ότι είχα πιει. Μιά γκαζόζα. Στο κυλικείο. Πήγα στην τουαλέτα. Έλειψα για δύο λεπτά. 
Πού προβλέπει ο κανονισμός να σταματά η διαδικασία....
… Αν μπορείτε να με πείτε σε ποιο άρθρο της Βουλής αναφέρεται αυτό που έγινε χθες… ».

Σε ποιο άρθρο αναφέρεται «αυτό που έγινε χθες» δε μπορώ να τον απαντήσω διότι δεν γνωρίζω αν ο νομοθέτης προέβλεψε γκαζόζες και τουαλέτες επειδή κατά κανόνα εμείς οι ενήλικοι κάτι τέτοια ζητηματάκια τα έχουμε λύσει από το Νηπιαγωγείο και δε συνηθίζουμε να τα επικαλούμαστε στο δημόσιο λόγο.

Έχουμε άλλες απορίες όμως. 
Με πρώτη απορία κι εύλογη, το αν υπάρχει ακόμα η γκαζόζα. Κι αν ναι, τη σερβίρει άραγε το κυλικείο της Βουλής; Διότι κάποιο πουλάκι μου ψιθύρισε ότι η λέξη δεν υπάρχει στον κατάλογο. 
Και πώς να υπάρχει δηλαδή; Ποιος τις πίνει; Ποιος στην εποχή μας δε θα ζητήσει πρώτα
 φυσικό χυμό 
ή λεμονάδα 
ή λεμονάδα με ανθρακικό
ή Fanta
ή Sprite
ή Perrier
ή Σουρωτή (ο ψαγμένος ή φιλέλλην)
ή γενικώς ένα νερό 
ή ειδικώς ένα μεταλλικό νερό, 
πριν τελικά και νοσταλγικά πει «φέρε μια γκαζόζα»; Ποιος; Εάν αναρωτιέστε, έχω απάντηση:
Ο Πάνος Καμμένος. 

«Η πρόφαση της 'γκαζόζας' ήταν δική μου ιδέα» ανέλαβε την ευθύνη ευθαρσώς, οπότε, αν όντως υπάρχει ακόμα το προϊόν, κάποιο δωράκι χρωστάνε στον Πάνο Καμμένο που το ΑΝΕΛκυσε από τις αραχνιασμένες γωνιές της συλλογικής μας μνήμης και, επειδή δε βλέπω άλλη ευκαιρία στους ορίζοντες, θα σύστηνα στην εταιρία να σπεύσει να οργανώσει καμπάνια με Πρόσωπο της Γκαζόζας τον Υπουργό Αμύνης. 
Τον ίδιο, αυτοπροσώπως, μάλιστα, αφού αυτή τη φορά δεν έβαλε χεράκι στο κινητό ο γιος του.

Σας φέρνω τα videos για να ακούσετε με τα αυτιά σας και να δείτε με τα μάτια σας, 
συνοδεύω και με συλλογή σχολίων/memes για να χαμογελάσουμε 
αλλά κυρίως συνέλεξα για σάς, κυρίες μου, που ελάχιστες νομίζω γνωρίζετε πραγματικά τι εστί 'γκαζόζα'.

Εγώ το έμαθα από φιλοξενούμενο όταν βρήκα ξεβιδωμένο το ντους αλλά το λήμμα είναι καταγεγραμμένο στα Λεξικά της  Slag και είναι γνωστή η έκφραση (και η υγιεινή πρακτική) σε gay κύκλους.  Τώρα όμως θυμήθηκα πως απ' αυτό ορμώμενη η Άννα Κουρουπού, εδώ και χρόνια, έχει προτείνει μια ακόμα χρήση, απείρως ωφελιμότερη της ΑΝΕΛικής. Όταν μας πλησιάζει ένας άνδρας, λέει, για να σιγουρευτούμε ότι ήρθε για μάς ας τον ρωτάμε 'τι είναι η γκαζόζα' διότι αν δεν απαντήσει 'αναψυκτικό', τον καιρό μας χάνουμε, το φίλο μας έχει στόχο ο κύριος .  










Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το ΑΣΕΠ, αφού κινδύνευσε από μία γκαζόζα 

Γκαζόζα Γεράνι η Τεμένια; Η Γεράνι θυμίζει τσιχλόφουσκα
Μπυράλ
Δεν πίνει εψα για να μην του κάνουν την ερώτηση «χτυπ’σες»;



Αν φτάσατε στο επίπεδο να επικαλείστε κατούρημα γιατί δεν ήσασταν παρόντες, να ξέρεις είστε στο τελευταίο σκαλοπάτι της πολιτικής αξιοπρέπειας.



Άννα Κουρουπού
 5 Ιουλίου 2014 
Εμείς οι παλαιότερες,όταν είχαμε αμφιβολία αν κάποιος άντρας μας 'εκανε φλέρτ-ναι κάποτε το έκαναν κι αυτό- για να διαπιστώσουμε πόσο ανδρες ειναι,τον ρωτούσαμε ,αν ξέρει τι είναι το στράπλες. Όποιος ήξερε...ξέραμε κι εμείς και δρούσαμε αναλόγως.
Στη σημερινή εποχή , εσείς οι νιές , αν θέλετε να διαπιστώσετε κάτι παρόμοιο-αν σας νοιάζει φυσικά- ρωτήστε τι ειναι η γκαζόζα. 
Αν σας πει αναψυκτικό...βουρ στον πατσά κορίτσια...

George Tsitiridis ξέρεις πόσοι ειναι αυτοί που δεν ξέρουν τι ειναι γκαζόζα αλλά μόνο κουραβέλτα με τρέλα;
Spiros Kazalas τι είναι η γκαζόζα μωρέ Αννα? Εκείνο το αναψυκτικό τύπου σόδα δεν είναι η είμαι τόσο Αθώος;
Ρούλα Αργυρώ Και στο Εκράν θυμάμαι τον τύπο με το φορητό κατάστημα να φωνάζει ...
"λεμόνι , πορτοκάλι , τσιπς , κωκ ... και ταμ- ταααμ!"

Katerina Boutou Straight-όμετρο!
Πωλίνα Νικολαος Πασακούδη Δεν τζιναβω τιποτα :/

George Pierros Άννα άμα ξέρει την τερακότα τι γίνεται; :-)
Άννα Κουρουπού Τα πλακάκια;
George Pierros Άμα δεν ξέρει ότι υπάρχουν τα πλακάκια και ξέρει μόνο το καλλυντικό;
Πωλίνα Νικολαος Πασακούδη Πλακακια? Καλλυντικο?
Άννα Κουρουπού Χαχααχαχαχαχαχαχαχχα ειναι λίγο ύποπτο , εκτός και αν ειναι ελαιοχρωματιστής..











Το κυλικείο της Βουλής πάντως δεν διαθετει γκαζόζα #γκαζοζαόπως μας διαβεβαίωσε η αρμόδια υπηρεσία!
γκαζόζα είναι η λεμονίτα στα Νότιο Μακεδονικά.


 Rimbaud‏ 
Μετα τις φρασεις "τον εστειλε για σπιρτα" και "τον εστειλε για βρουβες", νομιζω πως πρεπει να αρχισουμε να χρησιμοποιουμε και το "τον εστειλε για γκαζοζα".



 alex‏ 
Αυτή η δικαιολογία με τη γκαζόζα, γαματη;;; Ούτε στο νηπιαγωγείο δεν την λένε...

Με ρωτάνε γιατί εμφανίζομαι σπάνια στα σόσιαλ κι αν είμαι τρολ. Όχι ρε παιδιά, δεν είμαι τρολ. Για μια #γκαζοζα είχα πεταχθεί και μετά πήγα κι από την τουαλέτα...

Η Σκοπχιανύ θα μας πάρουνε τα ροδάκινα, το μουσακά, το χαλβά, και τη #γκαζοζα

Η Κύστη σάς κυβερνά;

―Πάμε να σας κεράσω μια γκαζόζα;
―Εμείς οι πατριώτες προτιμάμε τα ροδάκινα.
―Ημιμαθείας;


Μετά το "μας ψεκάζουν",η νέα σοβαρή κομματική στάση των ΑΝΕΛ. ΦΩΚΑΣ-ΓΚΑΖΟΖΑ. Να συγχαρώ αυτούς που τους ψήφισαν το θυμήθηκα; Συγχαρητήρια παιδιά!!

Είδα στην τηλεόραση τον Φωκά να λέει τι έγινε με την γκαζόζακαι τον λυπήθηκα γιατί μου φάνηκε λίγο χαζούλης. Μετά σκέφτηκα ότι αυτός νομοθετεί επί 4 χρόνια για μένα κι αισθάνθηκα πολύ χαζούλης.

____________________________________________________ Αριστείδης Φωκάς στη Βουλή https://youtu.be/44ocJulGMEo
[0.42 : Θα το πω με πιο απλά λόγια για να το καταλάβει ο ελληνικός λαός
  1.09  : ..είχα πιεί μια γκαζόζα]



Πάνος Καμμένος https://youtu.be/x2C72E7XMG0

____________________________________________________

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019

Χρήστος Ζυγομαλάς ―rip




Χρήστος Ζυγομαλάς
1951-2019

΄Ηξερα ότι ήταν άρρωστος, είχε οργανωθεί και μια βραδιά για εκείνον, ακουγόταν και σε άλλα πως δε θα παραστεί λόγω υγείας.
Στην Αθήνα βρήκα τυχαία τον περασμένο Δεκέμβριο, και του έστειλα, ένα μεγάλο γράμμα που μου είχε γράψει πριν από πολλές δεκαετίες το οποίο, φαίνεται ακόμα στις φαγωμένες άκρες, ο ίδιος είχε κολλήσει τον τοίχο μου (και, γι αυτό το μοιραζομαι).

Φέρνω το γράμμα και για σάς που δεν τον ξέρατε, λίγα βιογραφικά, εξώφυλλα του βιβλίου του «Η Μπαλάντα της Πλατείας», φωτογραφίες, τραγούδια, την ομιλία του «Ενας μαθητης του Ηρακλειτου παρουσιαζει την 30ετη εργασια του»,  videos με τη δουλειά του και άλλα..






 Το Ροκ Εν ΡΟλ Του Νοέμβρη


ogdoo.

Το 1973, και ενώ είναι πρωτοετής φοιτητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, μπλέκει με τους ιστορικούς τρελούς, δηλαδή την ψυχεδελική νεολαία που αλωνίζει την Πλάκα. Γίνεται φρίκος, ακούει και παίζει ροκ μουσική, και συμμετέχει σε διάφορα «ξαφνιάσματα» που συνήθιζαν να κάνουν τότε οι φρίκοι. Το 1976, γίνεται drop out, και παρατά προσωρινά την Σχολή (θα την τελειώσει αργότερα). Από την Πλάκα, μεταφέρει την δράση του στα Εξάρχεια, όπου και νοικιάζει σπίτι στην οδό Οικονόμου. Μετέχει στα Χταπόδια του θρυλικού βιβλιοπωλείου Octopus αλλά κυρίως αναλαμβάνει δράση απόγευμα με ξημέρωμα, οπότε και με άλλους αναρχοροκάδες, ανεβαίνουν στον Λόφο του Στρέφη για να αδράξουν την στιγμή. Μπορούμε να τους φανταστούμε εκεί, καθώς ανάβουν φωτιά, γύρω από την οποία συζητούν ή χορεύουν ακούγοντας τα τραγούδια του Ζυγομαλά, ιδιαίτερα το τραγούδι του «Στην Ιστορία Θέλω να Μπουκάρω»...

Στην Ιστορία θέλω να μπουκάρω
και να τα κάνω λίμπα όλα γουστάρω...

Ο Χρήστος Ζυγομαλάς, συναντά τον Νικόλα Άσιμο, το 1977 και γίνονται κολλητοί. Μαζί, σχηματίζουν το συγκρότημα EXARCHIA SQUARE BAND και ακολουθούν Κροκ συμβάντα. Γνωστότερα από αυτά, οι παραστάσεις στο ΣΟΥΣΟΥΡΟ και στο ΤΑΔΕ ΕΦΗ. 
Τον Ιανουάριο του 2018, ο Χρήστος Ζυγομαλάς, κυκλοφόρησε το βιβλίο, 
«Η Μπαλάντα της Πλατείας» (Εκδόσεις Ρενιέρη/ comicon-shop). Σε αυτό, περιέχονται οι αναμνήσεις του, για τον Νικόλα Άσιμο και τους Κροκάνθρωπους, που έδρασαν στην Πλατεία και πέριξ. Περιγράφεται επίσης, η ψυχολογία και συμπεριφορά πολλών προσώπων του χώρου. Η έκδοση είναι σημαντική, και χρήσιμο εργαλείο, για όσους μελετούν το Ροκ, το Κροκ, και τον ελευθεριακό χώρο.














Απρόσωπα Ερείπια― τα άριστα στο βυθό




Απρόσωπα Ερείπια
Ένα δεκατετράχρονο παιδί πνίγηκε στο μεταναστευτικό ταξίδι προς την Ιταλία. Είχε ραμμένο στο πουκάμισό του τον έλεγχο με τους βαθμούς του, με την ελπίδα να φανεί τι καλός μαθητής ήταν και πόσο του άξιζε να δοκιμαστεί σε ένα καλύτερο κόσμο.


Η ιστορία ενός 14χρονου αγοριού από το Μάλι που πνίγηκε στην Μεσόγειο αναζητώντας την ελπίδα στην προσφυγιά συγκλονίζει: Επάνω στα ρούχα του, στο εσωτερικό του μπουφάν του, το παιδί είχε ράψει τον έλεγχο με τις επιδόσεις του στο σχολείο... Δεν είχε έγγραφα, ούτε χρήματα, ο έλεγχος ήταν το μόνο που είχε πάρει φεύγοντας από το σπίτι. 

Η ιστορία του έμελλε να γίνει γνωστή μέσα από την διήγηση της Ιταλίδας ιατροδικαστού Cristina Cattaneo, η οποία διενήργησε τη νεκροψία στο πτώμα του 14χρονου όπως και σε εκατοντάδες άλλους πρόσφυγες που έχουν χάσει τη ζωή τους στη Μεσόγειο. Τις θλιβερές ιστορίες ανθρώπων με τις οποίες ήρθε σε επαφή, περιγράφει στο βιβλίο της «Faceless Wrecks, Raffelo Cortina Editore» που εκδόθηκε πρόσφατα. Με αφορμή το περιστατικό, τον γύρο του Διαδικτύου κάνει  ένα σκίτσο του Makkox το οποίο δημοσιεύτηκε σε ιταλική ιστοσελίδα.


____________________
Cristina Cattaneo  «Faceless Wrecks, Raffelo Cortina Editore»


Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2019

7 μήνες φυλάκιση για τον Αμβρόσιο― Μια ιστορική απόφαση





Μια ιστορική απόφαση του Εφετείου. Ομόφωνα ένοχος κρίθηκε ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος που καταδικάστηκε σε 7 μήνες φυλάκηση για το 'Φτύστε τους!', προτροπή στο ποίμνιο σε ομοφυλοφιλικό παραλήρημα στο προσωπικό του ιστολόγιο. 

Η δίκη στο Εφετείο συνεχίστηκε σήμερα Δευτέρα 28/1/19 με αποδοκιμασίες προς το δικαστήριο από τους υποστηρικτές του μητροπολίτη, με Χρυσαυγίτες και «άξιος-άξιος». Όμως παράλληλα η άλλη πλευρά εκπροσωπήθηκε από μέλη της ΛΟΑΤ κοινότητας.

Φέρνω λεπτομερώς, με συνδέσμους προς τη συγκεκριμένη ανάρτηση, την υπόθεση και το ποιόν του Αμβρόσιου Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας- του κατά κόσμον Αθανάσιου Λενή με πλούσιο χουντικό παρελθόν.


Ένοχος ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος για το Ομοφοβικό Κείμενο - Καταδικάστηκε σε Επτά Μήνες Φυλάκισης
«Μπράβο, θα κοιμηθείτε ήσυχοι το βράδυ», φώναζε από το ακροατήριο ο πρώην βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Μιχάλης Αρβανίτης.
Αποδοκιμασίες προς το δικαστήριο από τους υποστηρικτές του μητροπολίτη

Ομόφωνα ένοχος και για τις δύο πράξεις -αντιρατσιστικός νόμος και κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος- κρίθηκε το απόγευμα της Δευτέρας ο μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος. Μετά την ανακοίνωση της απόφασης, το κατάμεστο από ιερείς και θαυμαστές του ακροατήριο, ξέσπασε σε αποδοκιμασίες: «Αίσχος, αίσχος». Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου επέβαλε ποινή φυλάκισης επτά μηνών με τριετή αναστολή, αναγνωρίζοντας το ελαφρυντικό του πρότερου έντιμου βίου. «Μπράβο, θα κοιμηθείτε ήσυχοι το βράδυ», φώναζε ειρωνικά από το ακροατήριο ο πρώην βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Μιχάλης Αρβανίτης. Άλλοι φώναζαν προς τον Αμβρόσιο, «Άξιος, άξιος». Την ίδια στιγμή, μέλη της LGBTQ κοινότητας και υποστηρικτές ανθρώπινων δικαιωμάτων αγκαλίαζονταν και χαμογελούσαν με ικανοποίηση.

 μητροπολίτης καταδικάστηκε για το ομοφοβικό - ρατσιστικό κείμενο, που είχε αναρτήσει στο προσωπικό του ιστολόγιο το 2015, υποκινώντας σε βία εναντίον των ομοφυλόφιλων. «Είναι μια ιστορική στιγμή για την απονομή της δικαιοσύνης. Το δικαστήριο ομόφωνα έκρινε ότι πρόκειται για ρατσιστικό λόγο. Η απόφαση είναι ένα ανάχωμα για πράξεις που υποκινούν το μίσος, τις διακρίσεις και τη βία», δήλωσαν στο VICE αμέσως μετά την απόφαση οι συνήγοροι πολιτικής αγωγής, Κώστας Κοσμάτος, Χρήστος Λαμπάκης και Κλειώ Παπαπαντολέων.
Νωρίτερα, η εισαγγελέας της έδρας πρότεινε να κηρυχθεί αθώος ο Αμβρόσιος και για τα δύο αδικήματα. Όπως είπε, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κείμενο στρέφεται εναντίον των ομοφυλόφιλων. «Ο λόγος του είναι ακραίος, σκληρός και απάνθρωπος, ακόμη και αν γινόταν ιδιωτικά, πόσο μάλλον δημόσια από έναν μητροπολίτη», είπε αρχικά η εισαγγελέας. «Δεν θεωρώ, όμως, ότι μπορεί να απειλήσει τη σωματική ακεραιότητα ή τη ζωή κάποιου ή ότι θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη - στη χειρότερη περίπτωση έχουμε έργω εξύβριση. Ούτε οι πολιτικώς ενάγοντες το πιστεύουν ότι μπορεί να προκαλέσει βία και εχθροπάθεια», πρόσθεσε η ίδια χαρακτηριστικά. 
Στην απολογία του, το πρώτο μέρος της οποίας διάβασε από έτοιμο κείμενο για μιάμιση ώρα, ο Αμβρόσιος είπε πως «όταν έγραψε το κείμενο, δηλαδή πριν την ψήφιση του συμφώνου συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια, το πάθος της ομοφυλοφιλίας ήταν ποινικό αδίκημα», επομένως, με αυτό το σκεπτικό, «είναι αθώος». Ο ίδιος είπε μάλιστα ότι θεωρεί το δικαστήριο αναρμόδιο να τον κρίνει ως διδάσκοντα τον λόγο του θεού, ενώ χαρακτήρισε τους μηνυτές υποκινούμενους, «ώστε να βρίσκονται στο απυρόβλητο», θέλοντας «να καταλύσουν το δημοκρατικό πολίτευμα» και επίσης να τον λογοκρίνουν.

«Οι ομοφυλόφιλοι είναι άρρωστοι [...] Αν μιλήσω για τη φυματίωση, θίγω πρόσωπα; Να μιλήσω και γι’ αυτούς, τότε». 

Με ένα ξέσπασμα του κατηγορούμενου Μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβρόσιου εναντίον των «άρρωστων ομοφυλόφιλων», ολοκληρώθηκε η πρώτη μέρα της δίκης του στο Αίγιο για το θλιβερό κείμενο που είχε αναρτήσει στο Διαδίκτυο, προτρέποντας σε πράξεις βίας εναντίον τους. «Οι ομοφυλόφιλοι είναι άρρωστοι, είναι απόβλητοι από το κοινωνικό σύνολο και οι πολιτικοί τους αναδεικνύουν. Αν μιλήσω για τη φυματίωση, θίγω πρόσωπα; Να μιλήσω και γι’ αυτούς, τότε», είπε ο Αμβρόσιος, όρθιος και με ένταση προς το δικαστήριο. «Δεν κάνετε σωστές ερωτήσεις, διαστρεβλώνετε την αλήθεια και μεταθέτετε τη βάση του προβλήματος», φώναξε.
Τις προηγούμενες εννέα ώρες, καθόταν σχεδόν αμίλητος στο εδώλιο του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αιγίου. Δικάζεται με τον αντιρατσιστικό νόμο για κείμενο που είχε γράψει στο προσωπικό του ιστολόγιο το 2015, με αφορμή τότε την ψήφιση του νομοσχεδίου για το σύμφωνο συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια, το οποίο αποτελεί μνημείο ομοφοβίας και ρατσισμού. 
Στον πρώτο βαθμό αθωώθηκε, όμως δύο εισαγγελείς άσκησαν έφεση διότι θεώρησαν την απόφαση λανθασμένη.
Όσα ακούστηκαν χθες στο δικαστήριο δεν ήταν λιγότερο ομοφοβικά. Η δίκη πραγματοποιήθηκε σε μια κατάμεστη αίθουσα, με την εικόνα του Χριστού πάνω από την έδρα. Ο Αμβρόσιος κάθισε στο εδώλιο στις 9.35 το πρωί. Στο ακροατήριο βρίσκονταν πολλοί ιερείς και άλλοι υποστηρικτές του, που τον χειροκρότησαν όταν αποχώρησε το βράδυ. Υπήρχαν, επίσης, LGBTQ ακτιβιστές, όχι όμως πανό και συνθήματα έξω από το κτίριο, όπως συνέβη στο πρωτόδικο δικαστήριο. 
«Ταραχθήκαμε όλοι με το κείμενο. Οι ομοφυλόφιλοι αποκαλούνται "περιθωριακοί", "ελαττωματίες", "αποβράσματα της κοινωνίας", που "σήκωσαν κεφάλι" και "πρέπει να χαθούν από προσώπου Γης". Αυτά υπερβαίνουν κατά πολύ τη θέση της Εκκλησίας ότι η ομοφυλοφιλία είναι αμαρτία. Προτρέπουν σε βία, είναι ρητορική μίσους και προθάλαμος για άσκηση σωματικής βίας», κατέθεσε ο Λύο Καλοβυρνάς, LGBTQ ακτιβιστής, που συνυπογράφει τη μήνυση. «Ο μητροπολίτης είναι λαοπρόβλητος, το ποίμνιο τον σέβεται και τον ακολουθεί. Φράσεις όπως "μαυρίστε τους" και "φτύστε τους" είναι προτροπή βίας κατά των ομοφυλόφιλων, σημαίνει ξύλο. Ο κ. Αμβρόσιος στο πρωτόδικο δικαστήριο είπε ότι αν είχε όπλο, θα το χρησιμοποιούσε εναντίον μας», σημείωσε ο κ. Καλοβυρνάς. 
Από την πρώτη στιγμή, οι ερωτήσεις των συνηγόρων υπεράσπισης - ένας εξ αυτών συμμετέχει στη δίκη της Χρυσής Αυγής - ήταν εριστικές και προσβλητικές. Ακούστηκαν αδιανόητες ερωτήσεις προς τους μάρτυρες πολιτικής αγωγής, όπως «Είστε φυσιολογικός;», «Κουνιέστε στον δρόμο;», «Γνωρίζετε αν οι όμοιοί σας έχουν καταλάβει τις καλύτερες θέσεις στην τηλεόραση;», «Πώς αυξάνεται ο αριθμός των ομοφυλόφιλων, ενώ δεν γεννάνε;», «Η ταύτιση της ομοφυλοφιλίας με την παιδοφιλία είναι προσβλητική για εσάς;». Οι συνήγοροι πολιτικής αγωγής, Κ. Παπαπαντολέων, Κ. Κοσμάτος και Χ. Λαμπάκης, αντέδρασαν έντονα, για να λάβουν την απάντηση από την υπεράσπιση: «Εσείς γιατί προσβάλλεστε; Αυτοί αυτο-προσβάλλονται μόνοι τους».

Οι συνήγοροι του μητροπολίτη προσπάθησαν επίμονα να παραδεχτούν οι μάρτυρες ότι το κείμενο του Αμβρόσιου αναφερόταν σε πολιτικούς. Οι ίδιοι έφθασαν στο σημείο να ρωτούν τους μάρτυρες αν έχουν πάει στην αναστάσιμη ακολουθία, όπου ακούγεται ότι οι αμαρτωλοί πρέπει να χαθούν από τη Γη. «Τα μικρά παιδιά επηρεάζονται όταν βλέπουν εικόνες στο Pride. Το θεωρείτε υγιές;», ακούστηκε μεταξύ άλλων.

Όταν η ένταση κόπασε, ο Μενέλαος Σιαφάκας, που συνυπογράφει τη μήνυση, κατέθεσε: «Ένιωσα ότι το κείμενο ανάβει μια φλόγα σε όσους έχουν ήδη αρνητική εικόνα, ώστε να προβούν σε λεκτική και σωματική βία». Οι υπερασπιστές ρώτησαν καθέναν από τους μηνυτές, αν δέχθηκαν επίθεση μετά τη δημοσιοποίηση του κειμένου – κάτι που δεν απαιτείται, πάντως, για τη στοιχειοθέτηση του αντιρατσιστικού νόμου. «Έχω δεχτεί λεκτική βία στον δρόμο έναν μήνα μετά. Η αποστροφή στο κείμενο ότι οι αμαρτωλοί και άνομοι πρέπει να εξαφανιστούν από τη Γη, από μόνη της θίγει την ελευθερία μου και με απειλεί», είπε ο κ. Σιαφάκας. «Το κείμενο στοιχειοθετεί βία και κοινωνικό μίσος, στιγματίζει. Προσωπικά, αισθάνθηκα ότι δεχόμουν επίθεση. Το ζω καθημερινά στο σχολείο ως εκπαιδευτικός», κατέθεσε ο κ. Πέτρος Σαπουντζάκης, με σπουδές Θεολογίας. Στο ακροατήριο βρισκόταν ο Μητροπολίτης Πειραιά Σεραφείμ, ο οποίος σε εκείνο το σημείο σχολίασε δυνατά: «Αυτά δεν είναι προτροπή σε βία, αλλά σε περιφρόνηση».
Στο δικαστήριο κατέθεσε ως μάρτυρας ο Νίκος Αλιβιζάτος, καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, που ξεκαθάρισε ότι οι προτροπές μίσους του Αμβρόσιου στρέφονται χωρίς αμφιβολία εναντίον των ομοφυλόφιλων και όχι των πολιτικών. «Πρόκειται για μητροπολίτη, που υποτίθεται ότι διδάσκει τον λόγο του Θεού. Πληρώνεται από το δημόσιο, δεν μπορεί να βρίζει κατ’ αυτόν τον τρόπο, δεν είναι αυτό ελευθερία έκφρασης», είπε. «Μπορούσε το κείμενο να προκαλέσει βία;», ρώτησε το δικαστήριο. «Το να λέει ένας ιεράρχης "φτύστε τους" στο ποίμνιό του, που τον περιβάλλει με τέτοια αγάπη, δεν προκαλεί απλώς ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα, αλλά είναι άμεση πρόκληση. Δεν θίγει μόνο την ελευθερία των ομοφυλόφιλων, αλλά και τη σωματική τους ακεραιότητα. Αρκεί να διαβάσετε τον τίτλο του κειμένου: "Αποβράσματα της κοινωνίας σήκωσαν κεφάλι"».



Ο καθηγητής Αλιβιζάτος σημείωσε ότι η Εκκλησία της Ελλάδας έχει αποδοκιμάσει τον Αμβρόσιο. «Είναι ο μοναδικός που επιμένει να λέει ότι ο πολιτικός γάμος είναι πορνεία», είπε κι έκλεισε την κατάθεσή του: «Στο πρωτόδικο δικαστήριο, φεύγοντας αργά το βράδυ, με πλησίασε στο αυτοκίνητο ένας ιερέας. Κρατούσε μπαστούνι και σκέφτηκα ότι στην καλύτερη περίπτωση θα μου έλεγε "σηκωθείτε φύγετε από δώ". Όμως, προς έκπληξή μου, μου είπε, "Κύριε καθηγητά, σας ευχαριστούμε, στην Αιγιαλεία ζούμε σε περίοδο μεσαίωνα"». 
Ο δεύτερος μάρτυρας κατηγορίας ήταν ο έγκριτος ποινικολόγος Χριστόφορος Αργυρόπουλος, πρόεδρος της επιτροπής για την αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα. «Το κείμενο αναβλύζει από μίσος. Στην τελευταία φράση, λέει "να πάνε στον αγύριστο, να αφανιστούν από τη Γη"», ανέφερε στην κατάθεσή του. «Ακόμη και αμαρτία να ήταν η ομοφυλοφιλία, πρέπει η Εκκλησία να λειτουργεί συγχωρητικά. Όμως, αυτό καλλιεργεί το μίσος».
«Στα όπλα, χριστιανοί!»
Έπειτα, ήρθε η ώρα του γνωστού μητροπολίτη Σεραφείμ, ως μάρτυρα υπεράσπισης. Χαρακτήρισε τον Αμβρόσιο ως «Νέστορα της Εκκλησίας της Ελλάδας», του οποίου η ζωή είναι συνεχής προσφορά αγάπης, όπως είπε. «Η ομοφυλοφιλία προσβάλλει το ανθρώπινο πρόσωπο, όλα αυτά είναι ψυχοσωματικές συνέπειες, όχι απλώς δικαιωματισμός ή έννομο αγαθό», σημείωσε ο Σεραφείμ, καταφέρνοντας να συμπεριλάβει σε μια αποστροφή και τον Τζορτζ Σόρος. Ο ίδιος δεν σταμάτησε εκεί, λέγοντας ότι λόγω της παράχρησης των σωματικών οργάνων, όπως χαρακτηριστικά είπε, έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια κατά 80% τα περιστατικά καρκίνου στη στοματική κοιλότητα. «Το έκανε (σσ: έγραψε το κείμενο) για να διαφυλάξει το ποίμνιο από τέτοια εκτροπή και να καταδείξει τη θεσμοθέτηση αυτής της ανομίας και της ανατροπής της ανθρώπινης οντολογίας», σημείωσε. Και όταν πιέστηκε από την έδρα και τους συνηγόρους πολιτικής αγωγής, ο ίδιος απέδωσε τις προτροπές και το ύφος του κειμένου στην προσπάθεια του Αμβρόσιου «να δείξει την πνευματική του οργή». Όταν ρωτήθηκε για την περιβόητη φράση του κατηγορούμενου στην πρωτόδικη δίκη -«αν είχα ένα όπλο θα το χρησιμοποιούσα εναντίον τους»- απάντησε ότι ήταν μεταφορικό. Οι οπαδοί του Αμβρόσιου ξέσπασαν σε χειροκροτήματα και η δίκη διακόπηκε.
Ως μάρτυρας υπεράσπισης κατέθεσε, επίσης, ο Μητροπολίτης Ηλείας, Γερμανός. «Είναι σκληρές οι εκφράσεις, όμως το ίδιο θα έκανε ένας πατέρας, που θα ήθελε να αρπάξει το παιδί του για να το σώσει από τη φωτιά», είπε. Ο ίδιος χαρακτήρισε την ομοφυλοφιλία ως κάτι «μιαρό». Τέλος, ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαπουλούπολης, Ιερεμίας, είπε το παρακάτω: «Το κίναιδος έπρεπε να γράφεται με ύψιλον, από το κύων, σκύλος, όχι με γιώτα», είπε σε μεγάλη ένταση. «Ο ομοφυλοφιλία έγινε νόμος. Στα όπλα, χριστιανοί! Και όταν λέω όπλα, εννοώ αντίδραση».


Τί θα συνέβαινε σε έναν καθηγητή του δημοσίου αν καταδικαζόταν για υποκίνηση μίσους; Κι ο Αμβρόσιος ΔΥ είναι ξέρετε... Πειθαρχικό δεν έχει γι αυτόν;

_________________________________________________
Σύνδεσμοι
Αμβροσίου: http://mkka.blogspot.gr

ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΡΑ!
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ «ΜΟΝΤΕΡΝΟΥΣ» 


Η μήνυση με την ανάρτηση στου ίδιου του Μητροπολίτη στο blog του https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2018/03/blog-post_13.html#axzz5dHGXVEyt
Κουνιέστε στον Δρόμο;» -  Η Δίκη Αμβρόσιου Ήταν Ένα Ομοφοβικό Παραλήρημα https://www.vice.com