Σάββατο 9 Μαΐου 2015

9 Mαΐου στο Σύνταγμα― το Αντιαπαγορευτικό (και η ιδεοληψία του ΚΕΘΕΑ)


Σε λίγο θα πάω στο Σύνταγμα στο Protestival για το αντιαπαγορευτικό της Κάνναβης που εξακολουθεί να είναι απαγορευμένη στη χώρα μας παρά τις εκκλήσεις των γιατρών και την αλλαγή του νόμου στα περισσότερα δυτικά κράτη.
Υπενθυμίζω ότι η απαγόρευση επιβλήθηκε από τις ΗΠΑ με συνθήκη για δικά τους συμφέροντα αλλά σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και ο ονομαζόμενος Πόλεμος Κατά Των 'Ναρκωτικών' έληξε. 
Στην Ελλάδα  ΚΚΕ, Εκκλησία και ΚΕΘΕΑ έχουν εμποδίσει κάθε πρόοδο, αγνοώντας τη σύγχρονη Ιατρική μα και τις κοινωνικές συνέπειες μιας πολιτικής που ρίχνει αθώους πολίτες και ασθενείς στην παραβατικότητα και τη φυλακή. Επιχειρήματα για την άρση της απαγόρευσης θα βρείτε παντού (και σ΄αυτό το blog). Γι αυτό σήμερα σας μεταφέρω από τη σελίδα του Γιώργη Οικονομόπουλου, του γιατρού που δουλεύει ακούραστα για την Κάνναβη και θα μιλήσει σε λίγο στο Σύνταγμα.

Ως πρώην χρήστρια ηρωίνης, ως μέλος του Συλλόγου Θεραπευομένων ΟΚΑΝΑ και ως σύγχρονος λογικός άνθρωπος υποστηρίζω την αλλαγή του νόμου για την Κάνναβη και σας καλώ κοντά μας.

Giorgis Oikonomopoulos
 
Δημοσιεύουμε αυτό το άρθρο από ιστοσελίδα του ΚΕΘΕΑ, για να φανεί πιο καθαρά, ποιοί –μέσα στην ψευδαισθησιακή ιδεοληψία τους- υποστηρίζουν και συντηρούν το καθεστώς της καταστολής και αγριότητας κατά των χρηστών, της εγκληματικότητας και των φυλακίσεων, του παράνομου κέρδους, της διαφθοράς και τέλος, των διαταραχών της υγείας, αποκλειστικό προϊόν της απαγορευτικής πολιτικής και της άγνοιας των καταναλωνομενων προϊόντων.
Το ΚΕΘΕΑ είναι ένας «παλαιολιθικός» θεραπευτικός οργανισμός (σημ.: το υπουργείο Υγείας –υφ. Μαρία Κυπριωτάκη-Περάκη- με είχε καλέσει το 1983 να το στελεχώσω μαζί με τους συναδέλφους Ζαφειρίδη και Μπαρδάνη) προϊόν της εποχής του αιματοβαμμένου «πόλεμου των ναρκωτικών», που εξαρτά την ύπαρξη του από αυτόν ακριβώς τον «πόλεμο» και κεντράρει στις «εξαρτήσεις» με σύνθημά του: ‘’θεραπεία ή φυλακή’’! Για το ΚΕΘΕΑ, σύμφωνα με την ιδεοληψία του (μίμηση του αμερικάνικου συντηρητισμού «SAY NO») ΟΛΑ τα απαγορευμένα ψυχότροπα είναι ναρκωτικά! Το νόμιμο Αλκοόλ, που προκαλεί χιλιάδες θανάτους το χρόνο, είναι «κοινωνικά αποδεκτό», ενώ η Κάνναβη, χωρίς κανένα θάνατο ή σοβαρή διαταραχή, στη χιλιάδων χρόνων ιστορία της, δεν είναι «κοινωνικά αποδεκτή» και θα πρέπει να μένει «προθάλαμος της Ηρωίνης» στην ίδια παράνομη αγορά! Και αυτό γιατί, μπορεί να μη δημιουργεί οργανική βλάβη (όπως το Αλκοόλ) αλλά δημιουργεί ψυχική εξάρτηση! Και εμείς, οι υποστηρικτές της νομιμότητας της –όπως γράφει- δεν ζητάμε την ελευθερία επιλογής γενικά, αλλά την «ελευθερία στις εξαρτήσεις»!
Ας δούμε λοιπόν τις «εξαρτήσεις»: Η φύση έχει σαν βασική λειτουργία της την Αλληλοσύνδεση και την Αλληλοεξάρτηση. Όλα, σε κάποια φάση ή σε ολόκληρη την ανάπτυξη τους είναι εξαρτημένα από κάτι άλλο. Το έμβρυο από τη μήτρα της μάνας του, το νεογέννητο από το θηλασμό, το μικρό παιδί από τη φροντίδα των γονιών του, και όλοι μας από το οξυγόνο, τον ήλιο και τις τροφές, από ενισχυτικά της υγείας μας, και από αληθινές πληροφορίες που θα καθορίσουν τη συνείδηση και συμπεριφορά μας.
Τις εξαρτήσεις, έτσι, μπορούμε να τις διακρίνουμε σε φυσιολογικές εξαρτήσεις –που δεν διαταράσσουν την υγεία και πολλές είναι και απαραίτητες για αυτήν- και στις παθολογικές εξαρτήσεις, που διαταράσσουν τη λειτουργία του οργανισμού και την υγεία. Αυτό που μας προειδοποιεί για μια εξάρτηση, ότι γίνεται παθολογική είναι ο ίδιος ο οργανισμός μας, με τις εμφανιζόμενες διαταραχές. Τις εξαρτήσεις από ψυχότροπα («ναρκωτικά»), τις διακρίνουμε σε οργανικές εξαρτήσεις και ψυχικές εξαρτήσεις. Ο όρος ψυχική εξάρτηση -σε αντίθεση με την οργανική ή σωματική εξάρτηση, που προσδιορίζεται συγκεκριμένα- είναι απροσδιόριστος και μπορεί να σημαίνει τα πάντα! Κάθε πράξη, που τείνει να επαναλάβει κάποιες συνθήκες που προκαλούν ευχάριστο, ευφορικό, η ανακουφιστικό αποτέλεσμα, θα μπορούσε να θεωρηθεί πράξη ψυχικής εξάρτησης !
Αυτό όμως, που θα έπρεπε να κάνει μια εξάρτηση να μας ενδιαφέρει είναι, αν η εξάρτηση γίνεται παθολογική, αν δηλαδή προξενεί βλάβες στον οργανισμό ή στην κοινωνία. Κάποιες από τις εξαρτήσεις στα ψυχότροπα, γίνονται παθολογικές, με πρώτες ανάμεσα τους, αυτή το νόμιμου Αλκοόλ και αυτές των κατασταλτικών ψυχοτρόπων και της Ηρωίνης. Το Αλκοόλ είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του ότι η «απαγόρευση» δεν είναι αυτό που «δημιουργεί την εξάρτηση» όπως ψευδέστατα γράφει ο συγγραφέας (Θ. Τζιούμπας) ότι διακηρύσσουμε. Η Απαγόρευση, όμως, αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα διαταραχών υγείας των χρηστών και ανάπτυξης της εγκληματικότητας και της αγριότητας. Για φανταστείτε τώρα, με την «πρόσφατη έκρηξη του Αλκοολισμού στη χώρα μας» τι θα γινόταν αν το Αλκοόλ γινόταν παράνομο!
Μια βασική διαφορά της κατασταλτικής ναρκωτικής πολιτικής και της Από-απαγόρευσης είναι η θεώρηση των εξαρτήσεων. Για την απαγορευτική αντίληψη η εξάρτηση είναι «κοινωνικό φαινόμενο» και η «πολιτεία οφείλει να το αντιμετωπίσει σαν τέτοιο»! Με Απαγορεύσεις και τιμωρίες… Με «θεραπευτικά» στρατόπεδα και φυλακές, ώστε να αποτρέπονται οι πολίτες από τις εξαρτητικές ουσίες. Για την Από-απαγόρευση, η παθολογική εξάρτηση είναι μια χρόνια (συνήθως υποτροπιάζουσα) νόσος και είναι αποκλειστικά θέμα υγείας και σαν τέτοια πρέπει να αντιμετωπιστεί, με μέτρα μείωσης της βλάβης (έλεγχος ποιότητας ουσιών και ενίσχυση της ατομικής επιλογής για απεξάρτηση). Είναι λογικό, η πολιτεία να παίρνει μέτρα προστασίας των πολιτών από τη χρήση ουσιών, «ανάλογα με την ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ τους». Ποιός όμως κάνει κάποιες ουσίες επικίνδυνες; Η Φύση και η Ελεύθερη Επιλογή ή πρακτικά η Απαγόρευση τους; Ποιος άλλος εκτός από τις Απαγορευτικές συνθήκες, φτιάχνει «τα επικίνδυνα συνθετικά Κανναβινοειδή» που κανένας δεν τα χρησιμοποιεί, αν έχει νόμιμο το «άγιο χασισάκι»; Ποιο είναι πιο επικίνδυνο: η Κάνναβη ή το Αλκοόλ;
Η υγεία είναι κάτι που δεν απασχολεί τον Θ.Τζιούμπα, όπως και η πραγματικότητα, που την αποκάλυψη της ,την ονομάζει «ορυμαγδό πληροφορίας». Η αλήθεια ότι το ανθρώπινο κορμί παράγει Κανναβινοειδή, που είναι ουσιαστικά για τη διατήρηση και προστασία της υγείας… είναι «ορυμαγδός πληροφορίας»! Το ότι η Κάνναβη αναδεικνύεται το πρώτο ίαμα για πλήθος ασθενειών, με νομιμοποίηση της ιατρικής της χρήσης σε 24 πολιτείες των ΗΠΑ, 15 χώρες της Ευρώπης (στην Ιταλία την καλλιεργεί ο στρατός), χώρες της Λατινικής Αμερικής, το Ισραήλ κ.α. … είναι «ορυμαγδός πληροφορίας»! Το ότι σε όλες τις περιοχές, που έγινε νομιμοποίηση της Κάνναβης, έπεσε κατακόρυφα η εγκληματικότητα και η χρήση Ηρωίνης και εξοικονομήθηκαν σαν έσοδα μεγάλα ποσά ,που πήγαν στην εκπαίδευση και στην υγεία… είναι «ορυμαγδός πληροφορίας»!
Πίσω από την ανεξήγητη αντιπαλότητα στο πιο αβλαβές φυτό του πλανήτη –στην πιο λιγότερο τοξική από όλες τις νόμιμες και παράνομες ψυχοτρόπες ουσίες-… πίσω από την ύποπτη αντιπαλότητα σε ένα ιαματικό βοτάνι… κρύβεται ο φόβος του δικαιώματος της «ατομικής απόλαυσης σαν διέξοδο από την απόγνωση». Διότι «αυτό είναι φυγή και όχι δράση» και προφανώς… δεν πρέπει να επιτρέψουμε τη φυγή με το δικαίωμα της «ατομικής απόλαυσης». Πίσω από αυτόν τον παράλογο κανιβαλισμό κρύβεται αυτό ,που εμείς καταλαβαίνουμε σαν πνεύμα της «χούντας»: Ένας ολοκληρωτικός τρόπος σκέψης, επιβολής, καταστολής και εξόντωσης του διαφορετικού… Ένα μίσος ενάντια στην αυτοδιάθεση και την ελευθερία επιλογής… Ένας τρόμος ενάντια στον αυτό-καθορισμό και τα δικαιώματα των πολιτών ,να ορίσουν την υγεία τους και τη ζωή τους. Και οι χούντες δεν είναι μόνο δεξιές… Στην περίπτωση των Απαγορευμένων ψυχοτρόπων, η «αριστερά» ξαναζωντανεύει το Σταλινισμό της. Γιατί παρ’ όλες τις διακηρύξεις της φαίνεται πως αυτος λειτουργεί ακόμα στα κεφάλια των στελεχών της.
Έτσι εμείς, 9 Μαΐου, επέτειος συντριβής του φασισμού, καλούμε τους πολίτες στο Σύνταγμα, στη γιορτή της Αλήθειας για την Κάνναβη, ενάντια στον κανιβαλισμό και στα οικονομικά συμφέροντα , για την Υγεια, την Ελευθερια και την Δικαιοσυνη !


Μα ας τα αφήσουμε αυτά, ιδού για το Protestival :
1η Γιορτή της Κάνναβης - Athens Cannabis Protestival
Σάββατο 9 Μαΐου 2015, 3 το μεσημέρι με 1 το βράδυ
Πλατεία Συντάγματος
ΦΤΟΥ ΞΕΛΕΥΘΕΡΙΑ! 
Αποποινικοποίηση της χρήσης ουσιών
Νομιμοποίηση θεραπευτικής και ψυχαγωγικής χρήσης/ αυτοκαλλιέργειας Κάνναβης
Μείωση της βλάβης των εξαρτήσεων
Θεραπεία και πρόληψη, όχι φυλακίσεις και καταστολή

Η 1η Γιορτή της Κάνναβης, θα είναι μια συγκέντρωση διεκδίκησης και διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 9 Μαΐου, στις 3 το μεσημέρι με 1 το βράδυ, στην πλατεία Συντάγματος στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας δράσης Global Marijuana March. Ενημέρωση, δρώμενα και μουσική από τους:

* RAW Stage *
Direct Connection soundsystem, Fleck, Mucha Trela, Swingueira live percussion, Ν.Ο.Ε., Vlastur, Dub Riots, Big Shine, Rankin Johnny, Sunjaman, Junior X, Ntavelis, A@H2O, DJ Liahn, Bwana, DJ Seou, Selector Nesta, Sissy Stardust & Crystal Zero, Mc Bredda Ahmed Ali.

Προβολές από το Void Optical Art Laboratory.

Το Αντιαπαγορευτικό Φεστιβάλ εξελίσσεται και μεταλλάσσεται, γειώνεται και επανακαθορίζει την πολιτική του δράση, ορμώμενο από τις διεθνείς εξελίξεις σχετικά με την κάνναβη. Το Σάββατο 9 Μαΐου, 70η επέτειο της πτώσης του φασισμού- ναζισμού, καλούμε σε μια μαζική συγκέντρωση- συλλαλητήριο στην Πλατεία Συντάγματος για να διεκδικήσουμε με χαμόγελα και τραγούδια τα αυτονόητα δικαιώματά μας. Μια γιορτή για την ειρήνη, την απελευθέρωση, την αξιοπρέπεια και την αλήθεια.

Σπάμε τα ταμπού και τις προκαταλήψεις. Σπέρνουμε την αλήθεια γιατί είναι πάντα η καλύτερη πρόληψη.

Δεν προπαγανδίζουμε τη χρήση οποιασδήποτε ουσίας, αντίθετα θέλουμε να συμβάλουμε στη μείωση της βλάβης από τις εξαρτήσεις και στην πιο ανθρώπινη και αποτελεσματική αντιμετώπισή τους. Να ενημερώσουμε ότι οι αντι-ναρκωτικές πολιτικές που ακολουθούνται κάνουν μεγαλύτερη ζημιά από τις ίδιες τις ουσίες, ενώ υπάρχουν άλλες δοκιμασμένες προσεγγίσεις που δίνουν έμφαση στην πρόληψη και τη θεραπεία αντί για την καταστολή και τη φυλάκιση, με πολλαπλά θετικά αποτελέσματα. Να διεκδικήσουμε το δικαίωμα των ασθενών στην επιλογή της θεραπείας τους με το φυσικό φάρμακο της κάνναβης, αλλά και το αναφαίρετο δικαίωμα που έχει το κάθε άτομο από την αρχαιότητα να διαλέγει το ευφορικό του μέσο, από την στιγμή μάλιστα που δεν προκαλεί βλάβη σε άλλο άνθρωπο.

Μέσα σε δέκα χρόνια αντιαπαγορευτικών φεστιβάλ και εκδηλώσεων, δείξαμε με τη μαζική συμμετοχή και υποστήριξη του κόσμου ότι η κοινωνία είναι πλέον έτοιμη για αλλαγή. Στείλαμε ότι πληροφορία είναι χρήσιμη στους πολιτικούς για να πάρουν ενημερωμένες αποφάσεις και κλείσαμε ένα κύκλο διεκδίκησης και αγώνα.

Τώρα ανοίγουμε ένα άλλο, τον τελικό, μέχρι να πάρει την μορφή που αρμόζει στον πολιτισμό και την κουλτούρα μας, η νομοθεσία της Ελλάδας σε ότι αφορά την αντιμετώπιση των εξαρτήσεων και των χρηστών ουσιών.

Ήρθε η ώρα της απελευθέρωσης. Φτάνει πια με την υποκρισία και τον στρουθοκαμηλισμό.

Η κάνναβη δεν είναι ναρκωτικό, είναι βοτάνι θεραπευτικό [1, 2] με καταγεγραμμένη χρήση από την αρχαιότητα. Είναι η τρίτη πιο διαδεδομένη ευφορική ουσία στον κόσμο, πίσω από το αλκοόλ και τον καπνό αν και παράνομη, ενώ είναι αποδεδειγμένα λιγότερο βλαβερή [3, 4] και από τις άλλες δύο νόμιμες ουσίες που μέχρι πρόσφατα διαφημίζονταν. Η απαγόρευση της κάνναβης έχει γίνει προθάλαμος για άλλες παράνομες, πιο επικίνδυνες ουσίες, και όχι το ίδιο το φυτό. Αυτή η απαγόρευση θα μας φαντάζει το ίδιο παράλογη σε μερικά χρόνια όπως παράλογη φαντάζει σήμερα η ποτοαπαγόρευση στην Αμερική τον προηγούμενο αιώνα, αλλά και η απαγόρευση του καπνού στην Αυστρία δύο αιώνες πριν.

Οι χρήστες δεν είναι εγκληματίες, εγκληματικές είναι οι πολιτικές που εφαρμόζονται υπό την πίεση ισχυρών οικονομικών συμφερόντων και παραγόντων. Η χρήση και κατάχρηση ουσιών δεν είναι ζήτημα δημόσιας τάξης, αλλά δημόσιας υγείας. Ενώ υφίσταται σαν φαινόμενο από τα αρχαία χρόνια, έχει διογκωθεί σαν πρόβλημα τα τελευταία 60 χρόνια κυρίως επειδή βρίσκεται σε καθεστώς παρανομίας επομένως δεν μπορεί να υπάρξει κανένας έλεγχος, διαφάνεια, πρόληψη και αποτελεσματική αντιμετώπιση. Το αποτέλεσμα είναι η γιγάντωση του οργανωμένου εγκλήματος, της διαφθοράς και της βλάβης που προκαλείται στους χρήστες (που βρίσκονται πλέον μέσα σε κάθε οικογένεια). Όποιοι στηρίζουν την απαγόρευση και την καταστολή, αντί για την πρόληψη και τη θεραπεία, στηρίζουν με αυτό τον τρόπο τη διαφθορά και το οργανωμένο έγκλημα.

Η ναρκω-απαγόρευση έχει διογκώσει το πρόβλημα της κατάχρησης ουσιών αντί να το λύσει. Δεν έχει καταφέρει να μειώσει ούτε τη ζήτηση (περισσότεροι χρήστες), ούτε και τη προσφορά ουσιών που διατίθενται σε περισσότερες (αμφιβόλου ποιότητας) ποσότητες από ποτέ, ενώ η μαφία θησαυρίζει και οι χρήστες εξακολουθούν να διώκονται ως εγκληματίες.

Χώρες σε όλο τον κόσμο αλλάζουν πολιτικές για να μειώσουν τη βλάβη από τις εξαρτήσεις, αποποινικοποιούν τη χρήση ουσιών και νομιμοποιούν την κάνναβη για να αντιμετωπίσουν το ζήτημα της χρήσης και κατάχρησης ουσιών με τη σοβαρότητα και την ανθρωπιά που του αρμόζει, καταπολεμώντας ταυτόχρονα το οργανωμένο έγκλημα. Προγράμματα μείωσης της βλάβης για τις τοξικοεξαρτησιογόνες ουσίες (πχ οπιούχα), δοκιμάζονται με επιτυχία σε πολλές χώρες με ιδιαίτερη έμφαση στους ελεγχόμενους χώρους χρήσης, τα καθαρά σύνεργα και τα προγράμματα σταδιακής απεξάρτησης με υποκατάστατα ή τις ίδιες τις ουσίες.

Πορτογαλία, Ισπανία, Τσεχία, Ιταλία, Γερμανία, Ελβετία, Ολλανδία, Βέλγιο, Ισραήλ, Καναδάς, Ουρουγουάη, αλλά και 24 Πολιτείες των ΗΠΑ, έχουν δοκιμάσει εναλλακτικά μοντέλα αποποινικοποίησης της χρήσης ή/και νόμιμης ρύθμισης της παραγωγής, διάθεσης και κατανάλωσης κάνναβης για προσωπική -θεραπευτική ή/και ψυχαγωγική- χρήση, με θεαματικά αποτελέσματα. Μετά από μια μικρή περίοδο οριακής αύξησης υπήρξε σταθεροποίηση ή και μείωση του αριθμού των χρηστών, αύξηση του ηλικιακού μέσου όρου τους και βελτίωση του βιοτικού τους επιπέδου, βελτίωση της ποιότητας της κάνναβης, μείωση της εγκληματικότητας και των φυλακισμένων, αυξημένα έσοδα από έμμεση και άμεση φορολογία, αύξηση θέσεων εργασίας και μείωση ανεργίας, εξοικονόμηση πολύτιμων ανθρώπινων και οικονομικών πόρων από την αστυνομία και το δικαστικό σώμα, αποσυμφόρηση φυλακών και δικαστηρίων, βελτίωση δημόσιας υγείας αλλά και της θεραπείας πολλών ασθενειών, και πολλά άλλα.

Στο Κολοράντο των 6 εκατομμυρίων κατοίκων, τον πρώτο χρόνο της νομιμοποίησης της ψυχαγωγικής και ιατρικής κάνναβης (2014): δημιουργήθηκαν 10.000 νέες θέσεις εργασίας στην αγορά της κάνναβης, 76 εκατ. δολάρια αποδόθηκαν σε φόρους από τις νόμιμες εταιρίες κάνναβης, 12-40 εκατ. δολάρια εξοικονομήθηκαν από τις μειωμένες συλλήψεις, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 600 εκατ. δολάρια και τους 70 τόνους κάνναβης (ιατρική και ψυχαγωγική), το 2014 τα σχολεία έλαβαν από τον ειδικό φόρο κάνναβης περίπου 15 εκατ. δολάρια, ενώ μόνο τον Ιανουάριο του 2015 ο ειδικός φόρος της κάνναβης χρηματοδότησε με 2,3 εκατ. δολάρια τα σχολεία της Πολιτείας, ποσό 10 φορές μεγαλύτερο από τον Ιανουάριο του 2014.

Στην Χιλή μόλις θέρισαν την πρώτη κρατική καλλιέργεια φαρμακευτικής κάνναβης ενώ στην Ιταλία ο Στρατός θα καλλιεργεί σύντομα φαρμακευτική κάνναβη για να καλύψει τις ανάγκες των ασθενών της χώρας, η οποία ήδη συνταγογραφείται σε Ολλανδία, Ισπανία και Τσεχία. Θέλουμε να τονίσουμε εδώ ότι δεν επιθυμούμε την εμπορευματοποίηση του θεραπευτικού κλάδου και τη δημιουργία μονοπωλίων είτε από το κράτος, είτε από την αγορά. Θέλουμε να διασφαλίσουμε το δικαίωμα στην αυτο-καλλιέργεια και την ελευθεροχρησία του φυτού της κάνναβης από τους ασθενείς και όχι την ανάπτυξη πατενταρισμένων θεραπευτικών σκευασμάτων από μεγάλες εταιρίες. Επίσης, αν δεν διασφαλιστεί το δικαίωμα στην αυτοκαλλιέργεια, και τη συλλογική μη-κερδοσκοπική παραγωγή που ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένη συλλογική ζήτηση (πχ από τα μέλη μιας λέσχης), τότε η προμήθεια μόνο από ελεγχόμενα σημεία πώλησης θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών, λόγω της υψηλής φορολόγησης.

Πλέον τα επιστημονικά δεδομένα και οι καλές πρακτικές από τις άλλες χώρες συνηγορούν ότι η απαγόρευση και η καταστολή έχουν αποτύχει, ενώ υπάρχουν και εφαρμόζονται με επιτυχία άλλα μοντέλα αντιμετώπισης των εξαρτήσεων και της χρήσης ουσιών.

Δυστυχώς όμως οι πολιτικές και η νομοθεσία στην Ελλάδα εξακολουθούν να στηρίζονται σε ιδεοληψίες και ηθικό πανικό. Θα έπρεπε να υπάρξει μια αντικειμενική, επιστημονικά τεκμηριωμένη αξιολόγηση του κόστους- οφέλους της εφαρμοζόμενης (αποτυχημένης) κατασταλτικής πολιτικής, σε αντιδιαστολή με το κόστος- όφελος μια άλλης προσέγγισης με έμφαση στη πρόληψη, τη μείωση της βλάβης, τον πλουραλισμό στη θεραπεία, στην αντιμετώπιση των εξαρτήσεων στη βάση της επικινδυνότητας των ουσιών και φυσικά στην αποποινικοποίηση της χρήσης ουσιών, καθώς και τη νομιμοποίηση της ιατρικής και ψυχαγωγικής χρήσης και της καλλιέργειας κάνναβης.

Για εμάς ένα βέλτιστο μοντέλο για την κάνναβη είναι αυτό που εφαρμόζεται στην Ουρουγουάη (δικαίωμα σε 6 φυτά για αυτοκαλλιέργεια, δημιουργία και συμμετοχή σε μη-κερδοσκοπικές λέσχες μελών -cannabis social clubs- και κρατική διάθεση συγκεκριμένης ποσότητας κάθε μήνα σε χαμηλή τιμή σε ενήλικες πολίτες της χώρας), ενώ πολύτιμες εμπειρίες μπορούμε να διδαχθούμε από τις προσεγγίσεις της Ισπανίας, της Τσεχίας, της Ελβετίας, της Πορτογαλίας και των ΗΠΑ. Σίγουρα πρέπει να γίνει μια εμπεριστατωμένη έρευνα για την προσαρμογή στα ελληνικά δεδομένα και την συγκεκριμενοποίηση του σχεδίου νόμιμης ρύθμισης, που θα δώσει έμφαση στο δικαίωμα στην αυτοκαλλιέργεια, στην μη-κερδοσκοπική διάσταση και τις λέσχες μελών, τη μείωση της βλάβης και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Τα οικονομικά οφέλη θα είναι πολύ σημαντικά, σε αυτή τη κρίσιμη στιγμή για τα δημοσιονομικά της χώρας, από την ταυτόχρονη νομιμοποίηση της ινδικής και κλωστικής κάνναβης, καθώς η αγροτική παραγωγή, ο τουρισμός, η βιοτεχνία, το εμπόριο, οι υπηρεσίες θα επωφεληθούν με τη δημιουργία τουλάχιστον 20-40 χιλιάδων θέσεων εργασίας σε όλο το φάσμα της αγοράς της κάνναβης (παραγωγή, μεταποίηση, διάθεση, έρευνα, εκπαίδευση, κλπ), καθώς και την εισροή εκατοντάδων εκατομμυρίων στα ταμεία του κράτους μέσω της άμεσης και έμμεσης φορολογίας. Με αυτή την εισροή εσόδων θα μπορεί να αντιμετωπίσει πιο αποτελεσματικά την ανθρωπιστική κρίση των τελευταίων ετών, αλλά και να επενδύσει σε τομείς όπως η παιδεία, η έρευνα, ο πολιτισμός και η μέριμνα.

Είναι σημαντικό και επείγει, ιδιαίτερα οι ασθενείς με σοβαρές παθήσεις όπως σκλήρυνση κατά πλάκας, επιληψία, μορφές καρκίνου, νόσο Κρονς (και άλλες 200 ανθρώπινες ασθένειες), να μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα τη θεραπεία και το κατάλληλο φάρμακο για την πάθησή τους. Να έχουν νόμιμα στη διάθεσή τους το φυσικό φάρμακο της κάνναβης, καθώς μπορεί να είναι πολύ πιο αποτελεσματικό και χωρίς τις σοβαρές παρενέργειες που παρουσιάζουν τα χημικά φάρμακα που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Είναι εγκληματικό και απάνθρωπο να στερούμε από τους ασθενείς και τις οικογένειές τους το δικαίωμα στη θεραπεία με κάνναβη, από τη στιγμή που χρησιμοποιείται από την αρχαιότητα για θεραπευτικούς σκοπούς και υπάρχουν πλέον εκατοντάδες επιστημονικές μελέτες για να υποστηρίξουν την αποτελεσματικότητά της σε πολλές ανθρώπινες παθήσεις. Στην εποχή του ίντερνετ οι ασθενείς πληροφορούνται για τα θεαματικά αποτελέσματα και αναγκάζονται να προμηθεύονται το φάρμακο τους από τα παράνομα κυκλώματα, με κάθε κίνδυνο που αυτό περιέχει, ακόμα και να παρασκευάζουν από μόνοι τους λάδια και εκχυλίσματα κάνναβης μέσα από διαδικτυακές οδηγίες. Το φυσικό φάρμακο της κάνναβης για να έχει τα σωστά αποτελέσματα πρέπει η δοσολογία και η ποικιλία της κάνναβης να είναι προσαρμοσμένα στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ασθενή, που θα πρέπει να παρακολουθείται από θεράποντα ιατρό όσο την χρησιμοποιεί. Όσο κρατάμε το φάρμακο κάνναβη στην παρανομία, τόσο παίζουμε με τις ζωές ασθενών και θέτουμε σε κίνδυνο αυτούς και τον περίγυρό τους.

Ένα πράγμα λέμε από την αρχή, η αλήθεια είναι η καλύτερη πρόληψη. Βοήθησε να μεταφέρουμε το μήνυμα της αλήθειας και της υπευθυνότητας παντού. Η κατάχρηση δεν ωφέλησε ποτέ κανέναν, καθώς μετατρέπει το φάρμακο σε φαρμάκι και αυτό ισχύει για όλες τις ουσίες. Οι άνθρωποι που κάνουν προβληματική χρήση ουσιών είναι η μειοψηφία ανάμεσα στους χρήστες, ενώ θρηνούμε περισσότερα θύματα κάθε χρόνο από τις νόμιμες ουσίες (αλκοόλ, καπνό, φάρμακα) και τα τροχαία ατυχήματα, παρά από τις παράνομες ουσίες (συγκεκριμένα από κάνναβη δεν έχει σημειωθεί ούτε ένας θάνατος). Η λύση δεν είναι να απαγορεύσουμε τον καπνό, το αλκοόλ και τα αυτοκίνητα, αλλά να θέσουμε τη χρήση ουσιών σε ένα νόμιμο πλαίσιο για να μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε με ειλικρίνεια, πιο ανθρώπινα και πιο αποτελεσματικά.

Δεν προτείνουμε τη χρήση ουσιών, σίγουρα δεν κάνει για όλους τους οργανισμούς. Από την άλλη είναι μια προσωπική επιλογή που πρέπει να γίνεται σεβαστή, μέσα σε ένα ενημερωμένο και υπεύθυνο πλαίσιο, ενώ πρέπει να διασφαλιστεί η ασφαλής χρήση για να μειωθεί η βλάβη για τον χρήστη. Δεν θέλουμε μια ανεξέλεγκτη κατάσταση, σίγουρα πιο ανεξέλεγκτη από τώρα δεν θα είναι με την αποποινικοποίηση, αλλά να διασφαλίσουμε τη δημόσια υγεία και την αξιοπρέπεια των χρηστών. Θέλουμε ένα νόμιμο πλαίσιο ρύθμισης και ελέγχου όλων των ουσιών και μια πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση των εξαρτήσεων, συμπεριλαμβανομένου του αλκοόλ και του καπνού.

Φέτος στην παγκόσμια ημέρα δράσης Global Marijuana March (2 και 9 Μαΐου) θα συμμετέχουν περισσότερες από 220 πόλεις από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο. Η Αθήνα συμμετέχει για 11η συνεχή χρονιά.

Ραντεβού στην Πλατεία Συντάγματος στις 9 Μάη (15:00 το μεσημέρι με 01:00 το βράδυ) για να το κάνουμε νόμιμο με την παρουσία μας και να πιέσουμε την Κυβέρνηση να ακολουθήσει σύντομα. Συν Αθηνά και χείρα κίνει.

Διαδωσέ το παντού, γίνε πρεσβευτής της κάνναβης στην περιοχή σου, οργάνωσε ένα λεωφορείο για μαζική μεταφορά στην Αθήνα, μοίρασε πληροφορίες και ενημέρωση. Φέρε μαζί σου πολύχρωμη και ευρηματική διάθεση.

Το εγχείρημα υποστηρίζεται από τους:
Ηλιόσποροι, Κενό Δίκτυο, Ελευθεριακός Σύνδεσμος Απεξάρτησης (ΕΛΕΥΣΥΝΑ), Κίνηση για τη νόμιμη εφαρμογή της Ιατρικής Κάνναβης “Το Ίαμα”, Σύλλογος θεραπευομένων ΟΚΑΝΑ (Αθήνας), Σύλλογος Θεραπευομένων ΟΚΑΝΑ Βορείου Ελλάδος ο Σίσυφος, Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ, Τομέας Δικαιωμάτων ΣΥΡΙΖΑ, Νέοι Πράσινοι, Greenman team, Gr420.info, Cannabishellas.com, Κόψε μια τζιβάνα- T-LAY TV, Medical Mediterranean Genetics, Κοινωνική Λέσχη Κάνναβης Θεσσαλονίκης, ENCOD, Trekt Uw Plant Cannabis Social Club, Soul Asylum, OccupyAthens, Diogenis- Drug Policy Dialogue South East Europe (SEE).

Media supporters: Enallaktikos.gr, inexarchia.gr


Sponsors: RAW, Pyramid Seeds, Canabiseeds.com, Growshop.gr, Tzivana.gr

http://legaliseprotestival.blogspot.gr/ 

[1] http://www.encod.org/info/700-MEDICINAL-USES-OF-CANNABIS 
[2] http://idpc.net/publications/2015/04/medicinal-cannabis-the-evidence 
[3] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4311234/ 
[4] http://www.crimeandjustice.org.uk/sites/crimeandjustice.org.uk/files/Estimating%20drug%20harms.pdf

Ο Βασίλης Σπυρόπουλος απαντά όπως θα απαντούσαμε εμείς που γνωρίζουμε από μέσα:

ΠΕΡΙ "ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΔΑΙΜΟΝΙΩΝ...
Sorry guys αλλά το παρακάτω κείμενο μπάζει από παντού...Για να μην μακρηγορήσω, δεν θ' ασχοληθώ εδώ με τις μεθόδους "απεξάρτησης" που είναι το λιγότερο αμφισβητήσιμες (μπηχεβιορίστικες πρακτικές, "αναδόμηση" προσωπικότητας κλπ), απλά θα σημειώσω τα εξής κραυγαλέα : 
1) Η κάνναβη δεν συγκαταλέγεται στις ναρκωτικές ουσίες, παρά μόνο από νομική άποψη. Όντως το νομικό πλαίσιο βάζει στο ίδιο τσουβάλι διάφορες ουσίες, όπως οπιούχα, διεγερτικά, ευφορικά κλπ που έχουν εντελώς διαφορετική επίδραση στον χρήστη και συνεπώς είναι επιστημονικά αδόκιμο να ορίζονται συλλήβδην ως "ναρκωτικά". 
2) Αυτό το περί απελευθέρωσης της ανθρώπινης ουσίας... wow!!! φαντάζομαι ότι θα το λέγατε και στους σκλάβους του αμερικάνικου νότου, στις φεμινίστριες ή τώρα στους ομοφυλόφιλους που διεκδικούν τα δικαιώματα τους μέσα στην υπάρχουσα πραγματικότητα. Γιατί να μην περιμένουν μέχρι να απελευθερωθεί συνολικά η ανθρώπινη ουσία ; 
3) Έχετε άραγε προσέξει ότι όποτε γίνεται λόγος περί αποποινικοποίησης της χρήσεως ουσιών ο διαφωνών συστηματικά πετάει τη μπάλα στην εξέδρα, απαριθμώντας τις συνέπειες της κατάχρησης ; Αλλά η κατάχρηση είναι βέβαια βλαβερή ακόμα και για τα λιπαρά, τη ζάχαρη κλπ Η αποποινικοποίηση της χρήσης δεν είναι πανάκεια βέβαια αλλά είναι μονόδρομος στην σημερινή κοινωνία και αυτοί που την αντιμάχονται ωθούνται ή από ακραίο συντηρητισμό ή , ακόμα χειρότερα, από ιδιοτελή κίνητρα.

Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Blogs και χρήμα: Διαφήμιση στα ελληνικά blogs



Γελάτε κι εσείς μ' αυτά;

Η διαφήμιση σε ελληνικό blog είναι ένα από τα ανόητα του Διαδικτύου, μια ακόμα περίσταση θριάμβου της φρούδας ελπίδας εις βάρος λογικής και αισθητικής. Καθώς είναι φτιαγμένη για άλλα μεγέθη (που υπολογίζουν με δεκάδες χιλιάδες επισκέψεις κι όχι με τις εκατοντάδες ή, στην καλύτερη, τις μονοψήφιες χιλιάδες της ελληνικής γλώσσας) συνήθως ο blogger, αφού πήρε $3 το πρώτο εξάμηνο, επιλέγει την «επιθετική» διαφήμιση, αυτή που μπαίνει στη μέση του κειμένου.
Για να καταλάβετε για τι ποσά και τι μεγέθη μιλάμε ένας τρόπος μέτρησης πόσο πρέπει να πληρωθεί ο ιστότοπος είναι το CPM (Cost-per-thousand-impressions) δηλαδή ένα σταθερό ποσό (τύπου πέντε σέντς του δολαρίου) για κάθε 1.000 –ναι 1.000 εμφανίσεις της σελίδας. Που, αν δεν έχετε blog δεν ξέρετε ότι παίρνει χρόνια να χτίσεις εμπιστοσύνη και ένα όγκο δουλειάς που θα σου φέρνει 1000 επισκέψεις την ημέρα― τις οποίες ελάχιστοι έχουν (―έχουμε: τολμώ να πω με καμάρι γιατί έχω βάλει πολλή δουλειά σ' αυτό το σαλονάκι με μόνη αμοιβή μου τις επισκέψεις και τα σχόλιά σας).
Το αν η επιθυμία να αυξηθεί η κίνηση επηρεάζει τη θεματολογία είναι άλλο θέμα και θεωρώ ότι όποιος την πατάει και χάνει αναγνώστες επειδή η σελίδα του πια μοιάζει με  ιστότοπο καναλιού (μα δίχως τους ρεπόρτερς, την πείρα και την πρόσβαση σε πληροφορίες της επαγγελματικής δημοσιογραφίας) είναι άξιος της μοίρας του και, δεν ξέρω εσάς αλλά εμένα, blogs που έβαλαν διαφήμιση με έχασαν και δε βλέπω να με έχουν αντικαταστήσει. 
Το καλό blogging γίνεται με πάθος κ αφοσίωση. Αν λοιπόν επισκεφθώ κάποιον που αφήνει να γελοιοποιείται το κείμενό του προκειμένου να πάρει σε έξι μήνες πενταροδεκάρες (κυριολεκτώ), τότε νομίζω σωστά αμφισβητώ την ακεραιότητά του.

Αλλά πείτε μου, εσείς γελάτε όταν κάτω από το: 
 Διαβάζοντας την εξαιρετική δουλειά του Jo Di στο κείμενο «Η λύση στην οικονομική ασφυξία», γεννήθηκε στο μυαλό μου το παρακάτω ερώτημα:

βλέπετε να σας απαντά το AdSense με:

Θέλεις οικονομικό στρώμα;

και:


ή πιο κάτω
όταν στα «ποιος» σας έχει, είτε ο διάβολος την ουρά του ή ο αλγόριθμος την ευφυΐα να τοποθετεί διαφήμιση που μοιάζει με εικονογραφημένο τεστ επιλογής;
_______________________

Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Χρήστης ο παιδοκτόνος, ψεύτικη ψυχολόγος, λίγη Κάνναβη ―κι όλα καλά;

Και ξαφνικά ο διαταραγμένος παιδοκτόνος παρουσιάζεται ως χρήστης εθισμένος. Κι η μάνα με «τσιγαρλίκια» (κάποτε ας πάψουν να γράφουν σαν τον Τσιφόρο, περνούν τα χρόνια), λες κι η Κάνναβη σχετίζεται με την παραμέληση ή τη δολοφονία. Βολικό;
 Σπρώχνουμε τα στυγερά εγκλήματα μακριά από μας αφού συμβαίνουν στο σκοτεινό κόσμο των «ναρκωτικών» ενώ ταυτόχρονα πουλάμε φύλλα και διαφήμιση με τον εντυπωσιασμό.
Πρωτοστάτησε ο Αντ1 μέχρι με διάγνωση από ψεύτικη ψυχολόγο που  τάχα τους παρακολουθούσε (την οποία δε γνωρίζει ο ΟΚΑΝΑ), οργίασαν οι κιτρινοσελίδες με τη μάνα με «τσιγαρλίκια» (ναι.. αυτή είναι η λέξη― δεν ξέρω πού τις βρίσκουν) λες κι η Κάνναβη σε κάνει δολοφόνο.

Ιδού δείγματα 
κι ακολουθεί η διαμαρτυρία μας, των Θεραπευομένων.

 Προκαλούν οι φωτογραφίες της μητέρας της Άννυ...


..ένα video που η ίδια η μητέρα προ καιρού ανήρτησε στα social media προκαλούν έκπληξη, καθώς σε αυτό η Didi, όπως τη φωνάζουν, φαίνεται να διασκεδάζει με δυο άνδρες σε μια κρεβατοκάμαρα, όπου μοιράζει και τσιγάρα μαριχουάνας.

Maria Aggelopoulou 
Το ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των θανατηφόρων κακοποιήσεων παιδιών δεν συμμετέχουν χρήστες ή άνθρωποι εξαρτημένοι από οποιαδήποτε ουσία ή άνθρωποι με ψυχικά νοσήματα, περνάει απαρατήρητο. Απλά εδώ βολεύει να αποδώσουμε το έγκλημα σε κάτι τόσο "περιθωριακό" στοχοποιώντας αθώους γιατί κοστίζει η θεραπεία τους, ενώ το να βρίσκονται αμέσως αμέσως σε φυλακές ως "επικίνδυνοι" διευκολύνει τους πάντες:το κράτος που δεν πληρώνει, την κοινωνία που δεν θα τους δώσει δουλειά και το εμπόριο που δεν θα χάσει πελάτες.

Το άλλο το απίστευτο;

Γυναίκα που ισχυρίζεται ότι είναι ψυχολόγος του ΟΚΑΝΑ και παρακολουθούσε τον παιδοκτόνο πατέρα της 4χρονης Άννυ, ανέφερε το πρωί της Τετάρτης πως είχε εισηγηθεί στον εισαγγελέα να κινήσει τις απαραίτητες διαδικασίες ώστε το παιδί να μεγαλώσει με τους παππούδες του λόγω ακαταλληλότητας του υπάρχοντος οικογενειακού περιβάλλοντος.

Ωστόσο, η εισαγγελία τόνισε από τη μεριά της πως το συγκεκριμένο πρόσωπο δεν είναι υπαρκτό και δεν ανήκει στον ΟΚΑΝΑ.

«Πήγα τέσσερις φορές στον εισαγγελέα και του παρήγγειλα να πάρει από τους γονείς την επιμέλεια της Άννυ. Τελευταία φορά που πήγα στον εισαγγελέα για τη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν πριν από πέντε μήνες. Τρία χρόνια παρακολουθούσα το ζευγάρι στον ΟΚΑΝΑ» ανέφερε στην τηλεόραση του Ant1 η Μαρία Καλογεροπούλου, η οποία υποστηρίζει ότι είναι ψυχίατρος στον ΟΚΑΝΑ.

Ανακοίνωση σχετικά με τις δηλώσεις της Μαρίας Καλογεροπούλου για τους γονείς της Άννυ και τα περί επανειλημμένης έκκλησής της προς την εισαγγελία για αφαίρεση της κηδεμονίας του παιδιού εξέδωσε ο ΟΚΑΝΑ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Σε συνέχεια της δημόσιας αναστάτωσης, που προκλήθηκε σήμερα μετά από δηλώσεις κάποιας κυρίας σε τηλεοπτικά κανάλια ότι ως ψυχίατρος του ΟΚΑΝΑ παρακολουθούσε τους γονείς της Άννυ Μπορισόβα και μετά από ενδελεχή έρευνα που διενήργησε ο Οργανισμός, σας ενημερώνουμε ότι:

»Στο ανθρώπινο δυναμικό του ΟΚΑΝΑ δεν υπάρχει ούτε υπήρξε ποτέ εργαζόμενη οποιασδήποτε ειδικότητας με το όνομα Μαρία Καλογεροπούλου. Από τον ΟΚΑΝΑ τηλεφωνικά αναζητήθηκε αλλά δεν βρέθηκε να υπάρχει το όνομα της κας Μαρίας Καλογεροπούλου ούτε στους Ιατρικούς Συλλόγους Αθήνας ή Πειραιά. 

»Από τα αρχεία του θεραπευτικού προγράμματος υποκατάστασης του ΟΚΑΝΑ δεν βρέθηκε να είναι μέλη ούτε ο πατέρας Στανισλάβ Μπακαρτζίεφ ούτε η μητέρα Ντιμιτρίνα Μπορισόβα. Ούτε βρέθηκαν αιτήσεις τους σε αναμονή για ένταξη στο πρόγραμμα υποκατάστασης. Τα ονόματά τους δεν βρέθηκαν, επίσης, σε κανένα αρχείο κάποιας άλλης δομής ή υπηρεσίας του Οργανισμού. 

Και από τους Θεραπευόμενους:

Daphne Chronopoulou Ο άνθρωπος έβρασε το παιδί δίχως ίχνη, έδωσε και συνεντεύξεις. Σας φάνηκε μαστούρης;
Οι ουσίες δεν επηρεάζουν μέχρι του σημείου να εγκληματήσεις.

Αν είσαι εγκληματίας ένα ποτό σε κάνει πιο τολμηρό, ένα καφές πιο δραστήριο, ένα γάρο να αναβάλεις, μια ζουζού να πεις άσε καλά είμαστε, ένα lsd να πεις θα το έκανα μα σήμερα είμαι ροζ δελφίνι κ.ο.κ. κ.ο.κ.  επ' απειρον μα καμιά ουσία δε σε κάνει δολοφόνο.

Ακόμη μια φορά τα ΜΜΕ, ακολουθώντας το δόγμα «καλή είδηση ίσον καμιά είδηση», κατασκευάζουν ένα θρίλερ όπου οι κακοί είναι πάλι οι 'τοξικοΜΑΝΕΙΣ'..... Που ρημάζουν και εγκληματούν, και μάλιστα με ειδεχθή τρόπο ένα τετράχρονο παιδάκι. Βγαίνουν  οι «καθαροί» συμπολίτες στα παράθυρα και με ύφος τραγωδού, σχίζουν τα ιμάτιά τους και ωρύονται κατηγορώντας τους εξαρτημένους για κάθε έγκλημα και κάθε ασχήμια της ανθρώπινης διαστροφής και κακίας.... Αλλά μέχρι εδώ και μη παρέκει...
Οι άνθρωποι που έχουν πρόβλημα εξάρτησης από ουσίες δε φυτρώνουν στο χωράφι του εγκλήματος και της παρανομίας, είναι τα παιδιά, οι μητέρες, οι πατέρες, οι φίλοι  του καθενός μας ....Του εργάτη, του εμπόρου, του δικηγόρου, του αστυνόμου,του δικαστή, της μονογονεϊκής οικογένειας ή της πυρηνικής, ,του αγρότη, του πλούσιου ή του φτωχού, του μορφωμένου ή του αμόρφωτου, του λαού ολόκληρου.
Με βομβαρδισμό τέτοιων εικόνων ίσως μοιάζει αντιφατικό που μέσα από το καθημερινό παιχνίδι με τον θάνατο όλοι οι εξαρτημένοι αγαπήσαμε με πάθος τη ζωή. Κι αυτό φαίνεται από την ευαισθησία μας προς τα παιδιά και τα ζώα... Πολλοί από μας όταν νιώσαμε ότι η παρουσία μας ήταν καταστροφική για τις οικογένειές μας, φύγαμε μακριά και βιώσαμε τη μοναξιά και τη δυστυχία ώστε να πληρώνουμε μόνο εμείς  για τα δικά μας λάθη.  Πολύ δε περισσότερο όλοι εμείς που μέσα από τα Προγράμματα δίνουμε ένα αγώνα ν'αποτινάξουμε αυτή την εξάρτηση.
Αλλά ποτέ δεν κάνατε είδηση όλους αυτούς τους εξαρτημένους, που νιώθοντας ενοχές απέναντι στον πόνο που προκαλούν στους δικούς τους, αυτοκτόνησαν για να τούς απαλλάξουν από το 'βάρος'. Επειδή  βέβαια πουλά η είδηση καλύτερα κι ας αποπροσανατολίζει από τις πραγματικές αιτίες που οδηγούν σε τέτοια φριχτά εγκλήματα..
Η τοξικοεξάρτηση είναι μια Ασθένεια, μια κοινωνική. Ο δήθεν «τοξικομανής» είχε πλήρη συναίσθηση των πράξεών του και για δύο ολόκληρες μέρες αφού δολοφόνησε το σπλάχνο του εν ψυχρώ  τεμάχιζε και έβραζε το κορμάκι του...
Καμιά ουσία δεν είναι ικανή να κάνει έναν άνθρωπο να ξεπερνά και το πιο άγριο θηρίο.

Όλοι εμείς,που βρισκόμαστε στα προγράμματα του ΟΚΑΝΑ νιώσαμε μέσα στην ψυχή μας αυτό το οδυνηρό συναίσθημα αποτροπιασμού γι' αυτό τον στυγερό έγκλημα που διαπράχτηκε και που έγινε (και γίνεται) προσπάθεια να αιτιολογηθεί με την «τοξικομανία». Η σχέση του παιδοκτόνου με τη εξάρτηση θα φανεί από την ιατροδικαστική εξέταση κι εξειδικευμένη γνωμάτευση κι όχι από την παραφιλολογία των ΜΜΕ που για λόγους εντυπωσιασμού διαφημίζουν εικόνες της μητέρας με «τσιγαρλίκια» σα να σχετίζεται η χρήση Κάνναβης με τη δολοφονία.

Καταγγέλλουμε κάθε προσπάθεια ενοχοποίησης του προβλήματος της εξάρτησης για το κάθε στυγερό έγκλημα που διαπράττεται. Ζητάμε μεγαλύτερη προσοχή και ευαισθησία στη χρήση γενικεύσεων που στιγματίζουν και απομονώνουν την κοινότητά μας.___

Κυριακή 3 Μαΐου 2015

Μια ανάπηρη χελώνα― Θα τη φροντίζατε;



Μια ανάπηρη χελώνα. Θα τη φροντίζατε; 
Είναι η Κυρία Τ., χελώνα της κυρίας Ράυντερ και είναι 90 ετών. Φέτος έπεσε σε χειμερία νάρκη όπως κάθε χρόνο μα ένας αρουραίος την πέτυχε κοιμισμένη και της έφαγε τα δυό πόδια. Η οικογένειά της την πήγε στο γιατρό μα δεν απέφυγαν τον ακρωτηριασμό με αποτέλεσμα να μείνει κουτσή, ανήμπορη να περπατήσει. Να που η αγάπη όμως βρίσκει λύσεις. Η κυρία Ράυντερ στενοχωριόταν πολύ και ο γιος της,  που είναι μηχανικός, κατασκεύασε από αεροπλανάκι τα αναπηρικά ροδάκια με τα οποία η  Κυρία T., θα μπορέσει να ζήσει ευτυχισμένα άλλα 90 χρόνια, ως τα βαθιά γεράματα (φτάνει κάποιος να της αλλάζει λάστιχα).
Εσείς, αν συνέβαινε στη χελώνα σας, θα το κάνατε;

Πολλοί άνθρωποι αγαπούν τα ζώα, πολλοί συμπεριφέρονται όλο και καλύτερα στο κατοικίδιό τους, μα έχω παρατηρήσει ότι  η αγάπη τους έρχεται με όρους και προϋποθέσεις. Τα ζώα αντιμετωπίζονται ως διακόσμηση ή status symbols και για να υιοθετηθούν πρέπει να είναι όμορφα, νέα, χαριτωμένα. Και μοντέρνα βέβαια. Εκεί που επέλεγαν παλιότερα τα κανίς (poodle) και τα yorkshire terrier, έγιναν ανάρπαστα τα τσιχουάουα. Εκεί που θεωρούσαν απαραίτητο στον κήπο ένα μεγάλο λυκόσκυλο, είδαμε να υιοθετούν σοκολατί ή λευκόξανθα λαμπραντόρ. Τα ζώα όμως ζουν πιο πολύ από τις μόδες. Κι ίσως αυτό, το ότι γερνάνε, και συχνά βλέπουμε περιπτώσεις κάποιου που, λ.χ., επηρεασμένος από την ταινία αγόρασε σκύλο Δαλματίας μα δυσαρεστείται που δε βλέπει πλέον το χαριτωμένο κουταβάκι του καρτούν αλλά ένα ηλικιωμένο πλάσμα με παραμορφωτική αρθρίτιδα ή δερματικά, καταλήγοντας, όπως επιπόλαια επέλεξε έτσι επιπόλαια και εγκληματικά, να πετάει στο δρόμο το άτυχο πλάσμα.
Αν αρρωστήσει, αν γεράσει, αν κουραστεί να παίζει και να διασκεδάζει τον άνθρωπο, εύκολα το κατοικίδιο βρίσκεται στο δρόμο. Ελάχιστοι φροντίζουν στα δύσκολα το πλάσμα αυτό που τους αφοσιώθηκε ψυχή και σώμα.
Μιλάω για σκύλους και γάτες, επίτηδες. Αν κινδυνεύουν αυτά ούτε θέλω να σκεφθώ τι παθαίνει ένα πουλάκι ή μα χελώνα. Το ψυχικό τους μαρτύριο είναι μικρότερο, λόγω ιδιοσυγκρασίας νομίζω δε βιώνουν αίσθημα εγκατάλειψης ή τη βαριά κατάθλιψη του σκυλιού που εκδιώχθηκε από την αγέλη. Όμως πονάνε και μια αναπηρία τους στερεί την δυνατότητα να επιβιώσουν.

Γι αυτό, δείτε την ευτυχισμένη MrsT. και πείτε μου, εσείς θα το κάνατε;
_________
[είδηση και video από one green planet και The Telegraph.]


Και με την ευκαιρία λίγα για το σύμβολο 
Η χελώνα πριν την ανακάλυψη του πλαστικού ήταν χρησιμότατη στον άνθρωπο για το καβούκι της από το οποίο παλιότερα φτιάχονταν ασπίδες και ύστερα χτένια, σκελετοί γυαλιών, φουρκέτες, πένες, κουμπιά και διάφορα απαραίτητα και πολυτελή μικροπράγματα, είναι σύμβολο γαλήνης, ηρεμίας και, λόγω της μακροζωίας της, σύμβολο Σοφίας.
Για τους αλχημιστές ήταν το χάος, massa confusa, κατά την κοσμογονία φέρει τον κόσμο στο καβούκι της σαν τον Άτλαντα. Στα αφρικάνικα παραμύθια είναι το πιο έξυπνο ζώο ενώ στο μύθο του Αισώπου που φτάνει ως τις μέρες μας αποδεικνύεται γρηγορότερη από τον επιπόλαιο λαό.
Στο Θιβέτ και την Κίνα ήταν πολεμιστής και σύμβολο αντοχής που τάχα ζούσε χωρίς νερό ή φαγητό.
Και στην Ελλάδα, εκτός που μια χελώνα σκότωσε τον Αισχύλο όταν έπεσε από τα  νύχια αετού καθώς πετούσε, τη συναντάμε και ως έμβλημα της Αίγινας και  υποπόδιο της Αφροδίτης Ουρανίας.
Η χελώνα έχει επιδράσει πολύ και ιδιαίτερα την Τέχνη 
μα.. κουράστηκα να τα θυμάμαι.. 
θα τα πούμε άλλη φορά.


Σάββατο 2 Μαΐου 2015

Ο Μητροπολίτης Σύρου για τους Ξένους; Αφερίμ Δέσποτα! [+πού θα φάτε αύριο;]


Συχνά, συχνότατα γράφω παντοιοτρόπως κατά της Εκκλησίας. Επειδή μπαίνει στα χωράφια της Πολιτείας, επειδή χαρακτηρίζεται από παραδοσιακή υποκρισία και την πιο ακραία φασιστική θεώρηση της ζωής.
Γι αυτό οφείλω να το πω ότι εκτιμώ το Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεο ο οποίος μίλησε για το έγκλημα των πνιγμένων στις ακτές μας ―είναι Σύρου και Μυκονιάτης, δηλαδή νησιώτης και ξέρει για τι μιλάει― και υπενθύμισε στους πιστούς ποια είναι η ανθρώπινη συμπεριφορά προς τον ξένο. 
Διαβάζοντάς τον αναλογίζομαι τι σημαντική μπορούσε να είναι η επιρροή της Εκκλησίας στον εξανθρωπισμό κι εκπολιτισμό αυτής της χώρας αν έπαυε να χρησιμοποιεί τη δύναμή της είτε προς ίδιον όφελος είτε αυθαίρετα και σκοταδιστικά.
Ο Σεβασμιώτατος με θάρρος και εν σοφία λέει μεγάλες αλήθειες όπως το ότι «η ιστορία της ανθρωπότητας, ουσιαστικά, είναι η ιστορία των μεταναστεύσεων των λαών» και διαπιστώνει ότι «σήμερα, δυστυχώς, περισσότεροι άθεοι ενδιαφέρονται για τους ξένους, παρά χριστιανοί» ενώ υπενθυμίζει ποια είναι η ανθρώπινη συμπεριφορά: «όσο και αν φαίνεται παράξενο ή παρακινδυνευμένο, ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε τους ξένους αποτελεί τη λυδία λίθο για τη γνησιότητα και αυθεντικότητα της Χριστιανικής μας πίστης..» αφού, μην ξεχνιόμαστε,
«όλοι είμαστε μετανάστες με πρώτο τον Ιησού».

Αφερίμ Δέσποτα!


Ιδού όλο:

«Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών, με τα αλλεπάλληλα κύματα των μεταναστών, που χτυπούν τις – και στις- ακτές των ακριτικών νησιών μας, αλλά και τις ακτές των μεσογειακών ευρωπαϊκών χωρών, προκαλούν ποικίλες και συχνά αντιφατικές αντιδράσεις, συχνά ιδεολογικά φορτισμένες και πολιτικά προκατειλημμένες, γεγονός που μας εμποδίζει να δούμε και να αντιμετωπίσουμε το θέμα ψύχραιμα και αποτελεσματικά.
Πρώτα-πρώτα, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η ιστορία της ανθρωπότητας, ουσιαστικά, είναι η ιστορία των μεταναστεύσεων των λαών. Ακόμα και η ελληνική ιστορία και ο πολιτισμός ρυθμίστηκαν και διαμορφώθηκαν υπό μια τάση διαρκούς μετανάστευσης ελληνικών φύλων, από τη λεγόμενη Κάθοδο των Δωριέων και τους ελληνικούς αποικισμούς, μέχρι τις μεταναστεύσεις την περίοδο της Τουρκοκρατίας και, τελευταία, μετά το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο!
Ας μη μας διαφεύγει και η μεγάλη μετανάστευση των λαών, τον 4ο και 5ο μ.Χ. αιώνα, που επηρέασε και διαμόρφωσε καθοριστικά τη σημερινή εικόνα και τον πολιτισμό της Ευρώπης...
Πάντα, λοιπόν, οι λαοί και οι άνθρωποι μετανάστευαν, είτε για να κατακτήσουν νέους τόπους, είτε επειδή κατακτήθηκαν οι δικοί τους τόποι και πάντα θα μεταναστεύουν, όσο τουλάχιστον θα υπάρχουν στον κόσμο ανισότητες, πείνα, αδικία, καταπίεση, εκμετάλλευση, φανατισμοί, δικτάτορες στυγνοί και χωρίς ηθική πολιτικοί…
Υπό τις σημερινές, όμως, συνθήκες, της παγκοσμιοποίησης το φαινόμενο της μετανάστευσης απειλεί να διαρρήξει τον κοινωνικό ιστό και να προκαλέσει ξενοφοβικά φαινόμενα, νοοτροπίες και επιλογές, που αναιρούν την ουσία, όχι μόνο της ανθρωπιάς μας, αλλά και της Χριστιανικής μας ιδιότητας...
Όσο και αν φαίνεται παράξενο ή παρακινδυνευμένο, ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε τους ξένους αποτελεί τη λυδία λίθο για τη γνησιότητα και αυθεντικότητα της Χριστιανικής μας πίστης και βιωτής!
Άλλωστε, όλοι μετανάστες είμαστε σε τούτη την κοιλάδα του κλαυθμώνος, διωγμένοι από την ουράνια πατρίδα μας, προς την οποία προσπαθούμε να επιστρέψουμε...
«Ουκ έχομεν ώδε μένουσαν πόλιν, αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν», τονίζει στους Εβραίους συμπατριώτες του ο Απόστολος Παύλος.
«Ουκ ει πολίτης, αλλ’ οδίτης ει και οδοιπόρος. Μη είπης: Έχω τήνδε την πόλιν, και έχω τήνδε. Ουκ έχει ουδείς πόλιν. Η πόλις άνω εστί», συμβουλεύει ο ιερός Χρυσόστομος.
Όλοι, λοιπόν, ξένοι σε τούτη τη γη, με πρώτο Ξένο τον Ιησού!
Τη Μεγάλη Παρασκευή ψάλλουμε ένα συγκλονιστικό τροπάριο, κατά το οποίο ο άγιος Ιωσήφ από την Αριμαθαία παρακαλεί τον Πιλάτο: «Δός μοι τούτον τον Ξένον, όν ομόφυλοι μισούντες θανατούσι ως Ξένον», «Δώσε μου αυτόν τον Ξένο, που οι ομοεθνείς Του, μισώντας Τον, Τον σκοτώνουν σαν Ξένο»!
Ο Θεός, ως άνθρωπος, γεννήθηκε σε μια πόλη, όπου οι Παναγία Μητέρα Του και ο Μνηστήρας της Ιωσήφ ήταν ξένοι, δεν βρήκαν ούτε δωμάτιο για να μείνουν και γεννήθηκε σε στάβλο...
Στη συνέχεια, έγινε μετανάστης και πήγε με την οικογένειά Του στην Αίγυπτο, για να μη θανατωθεί από τον Ηρώδη και εκεί, σίγουρα, ο Ιωσήφ θα αναζήτησε δουλειά, ως ξένος εργάτης.
Μεγαλώνοντας περιπλανήθηκε σε όλη τη χώρα ως Ξένος, μη έχοντας «πού την κεφαλήν κλίναι» και Τον θανάτωσαν οι συμπατριώτες Του σα να ήταν Ξένος, παραδίδοντάς Τον μάλιστα σε Ξένους, στους Ρωμαίους.
Έτσι ο Ιησούς έγινε πολλαπλά ο μεγάλος Ξένος, που ποτέ δεν κατανοήθηκε ώστε να γίνει «δικός μας», παρά μόνον από λίγους, που πάντα (και τώρα) η κοινωνία τους αντιμετωπίζει ως «πτωχούς τω πνεύματι»...
Στη συνέχεια, Αυτός ο μεγάλος Ξένος έστειλε τους μαθητές Του σε «όλα τα έθνη» και εκείνοι ξενιτεύτηκαν και δίδαξαν τους ανθρώπους σε ξένες χώρες, και οι περισσότεροι θανατώθηκαν από ξένους ως ξένοι και τάφηκαν σε ξένη γη.
Ο Αβραάμ μετανάστης, ο Χριστός μετανάστης, οι Προφήτες μετανάστες, οι Απόστολοι μετανάστες, το χριστιανικό πνεύμα μεταναστευτικό...
Και εμείς, σήμερα;
Σήμερα, δυστυχώς, περισσότεροι «άθεοι» ενδιαφέρονται για τους ξένους, παρά «χριστιανοί»...
Έστω και αν όλοι γνωρίζουμε ότι όταν ο Ιησούς θέλησε να κάνει κατανοητό πώς ο άνθρωπος μπορεί να κερδίσει τη Βασιλεία των Ουρανών, χρησιμοποίησε την παραβολή του Καλού Σαμαρείτη, υπονοώντας σαφέστατα ότι το να περιμαζέψουμε και να περιποιηθούμε έναν ξένο μπορεί να μας ανοίξει τις πύλες του Παραδείσου, κατά το «ξένος ήμην και συνηγάγετέ με»....
Είναι γεγονός ότι βρισκόμαστε σε μια καινούργια εποχή μεγάλης αναμείξεως των λαών και των πολιτισμών, που μπορεί να αποβεί ολέθρια «κρεατομηχανή», όπως φοβόταν ο αλησμόνητος Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος.
Αυτό το γεγονός εντείνει την ανασφάλειά μας ως λαού, προστιθέμενο, μάλιστα, στις μεγάλες δυσκολίες και τα δυσεπίλυτα προβλήματα, που αντιμετωπίζουμε, και μας ενσπείρει φόβο και ανησυχία για το μέλλον του Ελληνισμού, που πολλοί διαβλέπουν ότι κινδυνεύει άμεσα από τους αλλόφυλους και αλλόθρησκους μετανάστες!

Αλλά, ακόμα και αν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος, η λύση δεν είναι να απεμπολήσουμε την ανθρωπιά μας και τη Χριστιανική μας ιδιότητα, καταδιώκοντας, εκμεταλλευόμενοι ή και εξοντώνοντας τους ξένους, αλλά διατηρώντας, ενισχύοντας, καλλιεργώντας και βιώνοντας σε όλη τους την πληρότητα τον πολιτισμό μας, την πίστη μας και τη γλώσσα μας, την ανόθευτη Ελληνική μας Παιδεία, την τιμιότητά μας και την αλληλέγγυα συλλογικότητά μας!»
_________________________________________________________
Και.. επί της ευκαιρία για να μην είμαστε μόνο λόγια:
Αν είστε στην Αθήνα πού θα φάτε αύριο;
Το αγαπημένο μου Nosotros βοηθά- κι όχι με εράνους και άθλιες φιλανθρωπίες μα με ευκαιρία δουλειάς και γνωριμίας: Ελεύθερος κοινωνικός χώρος Nosotros (NosotrosSocialCentre)Αφρικάνικη - Σενεγαλέζικη Κουζίνα στο Nosotros την Κυριακή 3/5