Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017

Δεν είναι Νόμος της Φύσεως: ο Τρομονόμος σε 7 ερωτήματα #free_Irianna #free_Periklis #dnaconviction



Μετά την καταδίκη της Ηριάννας και του Περικλή που παραμένουν στη φυλακή δίχως αποδείξεις, υπουργός και άλλοι κυβερνητικοί εκφράστηκαν κατά της απόφασης και της Δικαιοσύνης. Αιτία όμως είναι ο «τρομονόμος» από τον οποίο πια είναι φανερό ότι κινδυνεύουμε όλοι μας αφού ποινικοποιεί τις φιλικές και ερωτικές σχέσεις.
Δεν ξέρω αν είναι σκόπιμο επικοινωνιακό παιχνίδι (κάτι σαν την Κάνναβη και το νόμο Ταυτότητας Φύλου) ώστε να προσελκύσουν  οι κυβερνόντες φέτες της εκλογικής πίτας που (ανοήτως) δεν τις νοιάζονται άλλοι, όμως τέτοιες δημόσιες δηλώσεις μοιάζουν υποκριτικές σε όποιους γνωρίζουμε τον τρομονόμο που δεν είναι από θεού, δεν είναι νόμος της φύσεως μα κάλλιστα, αν στην κυβέρνηση δεν αρέσει, μπορούσε να τον καταργήσει ή έστω να τον τροποποιήσει αντί, να κατηγορεί τη Δικαιοσύνη για έναν άδικο νόμο που διατηρεί.
Είναι υποκριτικοί οι θρήνοι και κατά πόσο η Ελλάδα περιορίζεται από κοινοτική οδηγία με απειλές προστίμων;

Φέρνω απαντήσεις για το Τρομονόμο (και τις προσθήκες 187Α)

σε 7 απλά ερωτήματα και άρθρο για τις νέες διατάξεις μετά και από κοινοτική οδηγία (του 2002 μα και του 2015 μετά την επίθεση στον Παπαδήμο), φέρνω και λίγα σχόλια, για το σφυγμό.





ο τρομονομος σκιστηκε μαζι με το μνημονιο

Ο τρομονόμος είναι μνημονιακό μέτρο που «μας επιβλήθηκε»?

Όχι συριζαιοι δε θα ξεφύγετε πίσω από εισαγγελείς κ δακρύβρεχτα λόγια.Ο τρομονόμος είναι η αιτία κ το ξέρετε 

Πριν βγουν δηλώσεις συμπαράστασης από ΣΥΡΙΖΑ σε Ηριάννα και Περικλή να θυμίσουμε ότι ο τρομονόμος παραμένει άθικτος



O τρομονόμος επεκτείνεται στον δημόσιο λόγο lefterianews

Ξανά: Το #free_Irianna δεν θα είχε κανένα νόημα αν ο τρομονόμος είχε καταργηθεί.

omniatv‏  Με διατάξεις σε άσχετο νομοσχέδιο Κοντονή ο τρομονόμος επεκτείνεται στον δημόσιο λόγο



Μάθε τον ΤΡΟΜΟνόμο μέσα από 7 ερωτήματα


Είναι βέβαιο ότι ο τρομονόμος, ή αλλιώς (και κυρίως) το άρθρο 187Α του Ποινικού Κώδικα, φτιάχτηκε με κύριο σκοπό την εξουδετέρωση του ένοπλου αντάρτικου πόλης και την αποθάρρυνση τυχόν μιμητών του.  Ο εξοντωτικές ποινές που έχουν μέχρι σήμερα επιβληθεί σε αυτό, είναι ενδεικτικές. Ωστόσο σε αυτόν τον πόλεμο που έχει εξαπολυθεί από το κράτος και όσο θα υπάρχει αυτός ο νόμος, κανένας δεν μπορεί να αισθάνεται ασφαλής…


  1. Αφού δεν συμμετέχω σε ‘’τρομοκρατικές’’ ενέργειες, παρά μόνο σε νόμιμες συνδικαλιστικές δράσεις, πορείες, διαμαρτυρίες κ.λπ. μπορεί να κατηγορηθώ με τον 187Α;1
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΝΑΙ
  • Το περίφημο άρθρο 187Α χαρακτηρίζει σαν τρομοκρατικές ενέργειες ακόμα και πλημμελήματα. Έτι αδικήματα όπως η ‘’διακεκριμένη φθορά ξένης περιουσίας’’ (σχεδόν κάθε δίωξη συλληφθέντα σε διαδήλωση) και η ‘’διατάραξη ασφάλειας των συγκοινωνιών’’, αλλά και η έκρηξη (μολότωφ) μπορεί να θεωρηθούν ‘’τρομοκρατικές’’ ενέργειες, αρκεί ο αστυνόμος και ο δικαστής να κρίνουν ότι με αυτές τις ενέργειες είναι δυνατόν να βλαφτεί σοβαρά η χώρα ή ένας διεθνής οργανισμός ή ότι έχουν σκοπό να εκφοβίσουν σοβαρά έναν πληθυσμό ή να εξαναγκάσουν μια δημόσια αρχή ή διεθνή οργανισμό ή την κυβέρνηση.
  • Υπάρχουν μεγάλα περιθώρια αυθαιρεσίας στην κρίση μιας ενέργειας, στο κατά πόσο δηλαδή είναι δυνατόν να ‘’βλάψει σοβαρά μια χώρα ή ένα διεθνή οργανισμό’’. Το κριτήριο είναι προφανώς αυθαίρετο και υποκειμενικό, και θα εξειδικεύεται από τους δικαστές, τους ανακριτές και –βεβαίως- τους αστυνομικούς.
  • Ακόμα και πράξεις όπως π.χ μια διαδήλωση ή απεργία σε Οργανισμό Κοινώς Ωφέλειας, στο βαθμό που είναι αρκετά μεγάλη, μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι δυνατό ‘’να εξαναγκάσει’’ δημόσια αρχή ή διεθνή οργανισμό ή την κυβέρνηση να υποχωρήσει.
  • Τέλος, ακόμα και η πιο ‘’νομιμόφρονη’’ αντικαπιταλιστική πάλη, που σκοπό δεν μπορεί να έχει παρά την ανατροπή των πολιτικών και οικονομικών δομών της χώρας, μπορεί να αναχθεί σε ‘’τρομοκρατική δράση’’.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, δεν μπορείς ποτέ να είσαι βέβαιος ότι δεν θα διωχθείς με βάση τον τρομονόμο.
  1. ‘’Μπορώ να διατηρώ προσωπικές και φιλικές σχέσεις με άτομα του ανατρεπτικού χώρου, προς τα οποία μπορώ να προσφέρω και τη βοήθεια μου αν τη χρειαστούν, χωρίς να συμμερίζομαι κατ’ ανάγκη και τις απόψεις τους;’’
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΟΧΙ
  • Με την παρ. 6. ποινικοποιείται και η παροχή πληροφοριών και υλικών μέσων καθώς και η οικονομική ενίσχυση σε οργανώσεις ή σε άτομα τα οποία τελούν ‘’τρομοκρατικές’’ ενέργειες, εφόσον γίνονται με σκοπό τη διευκόλυνση της τέλεσης των πράξεων αυτών, ασχέτως μάλιστα εάν τελικά επιτεύχθηκε διευκόλυνση ή ήταν δυνατό να επιτευχθεί. Και όχι απλώς ποινικοποιείται αλλά τιμωρείται με κάθειρξη μέχρι 10 ετών.
  1. ‘’Είμαι ελεύθερος να έχω τις οποιεσδήποτε πολιτικές πεποιθήσεις και την οποιαδήποτε ιδεολογία;’’
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΟΧΙ
  • Ο ν. 2928/2001: εισάγει τη δίωξη του φρονήματος και την έννοια του υπόπτου στη θέση του κατηγορούμενου. Βρίθει αορίστων, νομικά και πραγματικά, εννοιών, των οποίων ο προσδιορισμός επαφίεται στην ερμηνεία των διωκτικών και δικαστικών αρχών. Η έννοια του υπόπτου υπάρχει στη ζωή μας καθημερινά.
  • Εισάγει νέα φρονηματικά αδικήματα, διαχέει στον κορμό του ποινικού κώδικα την έννοια του εχθρού, ο οποίος είναι ταυτόχρονα εσωτερικός και εξωτερικός, προσδιοριζόμενος μόνο από την πιθανολογούμενη εχθρότητα του προς τις πολιτικές κοινωνικές και οικονομικές δομές του κοινωνικοοικονομικού συστήματος, εγχώριου και διεθνούς.
  • Η νομιμότητα έχει αποκτήσει γκρίζες ζώνες στις οποίες συνωστίζεται η πλειοψηφία των πολιτών και όχι μόνο οι συμμετέχοντες σε συλλογικές αγωνιστικές δραστηριότητες (πολύ περισσότερο βέβαια αυτοί).

  1. ‘’Αφού δεν ανήκω σε κανενός είδους πολιτική ομάδα μπορεί να κατηγορηθώ με τον 187Α;’’
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΝΑΙ
  • Με το άρθρο 187Α, ως τρομοκρατικές ορίζονται πλέον πράξεις που διαπράττονται όχι μόνο από συγκροτημένη ομάδα αλλά και από μεμονωμένο άτομο, χωρίς την ένταξη σε ‘’τρομοκρατική’’ οργάνωση… Έτσι, ως ‘’τρομοκράτης’’ μπορεί να χαρακτηριστεί οποιοσδήποτε μεμονωμένος δράστης.

  1. ‘’Εχει το κράτος το δικαίωμα να παρακολουθεί την προσωπική μου ζωή και τις συνήθειές μου;’’
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΝΑΙ
  • Με τους ν. 2331/2005 και 3691/08 που συμπλήρωσαν αργότερα το ‘’αντιτρομοκρατικό’’ πλαίσιο, πραγματοποιείται η συγκρότηση δικτύου πανκοινωνικής παρακολούθησης, καταγραφής και ελέγχου του συνόλου των στοιχείων που συγκροτούν κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, με τις κάθε είδους χρηματοπιστωτικές, ασφαλιστικές κ.λπ. εταιρείες να αποκτούν ανεξέλεγκτο θεσμικό ρόλο για το φακέλωμα των πολιτών πρόσφορο φυσικά για κάθε χρήση.
  • Επίσης ρυθμίζονται μια σειρά θεμάτων σε βάρος των ‘’υπόπτων’’ πολιτών όπως:
  • Η προστασία και ανωνυμία των μαρτύρων κατηγορίας.
  • Η δυνατότητα απαλλαγής εκείνων οι οποίοι θα δώσουν χρήσιμες πληροφορίες για τις ‘’τρομοκρατικές’’ ενέργειες και οργανώσεις.
  • Η δυνατότητα επιβολής ελαττωμένης ποινής στους μεταμεληθέντες.
  • Η άρση του απορρήτου των επικοινωνιών.
  • Η ηλεκτρονική παρακολούθηση.
  • Η ανέλεγκτη χρήση προσωπικών δεδομένων.
  • Ειδικές ρυθμίσεις για την ανάκριση, π.χ βίαιη λήψη DNA κ.ά

  1. ‘’Τελικά, ακόμα και αν κάποιος κατηγορηθεί σαν μέλος ‘’τρομοκρατικής’’ οργάνωσης, δεν θα πρέπει να αποδειχτεί ότι διέπραξε κάποιο από τα αναφερόμενα στο νόμο αδικήματα;’’
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΟΧΙ
  • Ποινικοποιείται η συμμετοχή σε ‘’τρομοκρατική οργάνωση’’ ακόμα κι αν δεν τελέστηκε ποτέ καμιά από τις πράξεις που περιγράφονται στο νόμο.

  1. ‘’Εμπιστεύομαι τη δικαιοσύνη. Δεν δικαιούνται μια δίκαιη δίκη όλοι οι πολίτες;’’
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΟΧΙ
  • Οι περιπτώσεις των αδικημάτων του 187Α κανονικά δικάζονται στα μικτά ορκωτά δικαστήρια, δηλ. με παρουσία ενόρκων. Εντελώς αντίθετα, παραβιάζοντας ακόμα και το δικό τους σύνταγμα (άρθρο 97 παρ. 1) δικάζονται στα Τριμελή (διορισμένα) Εφετεία Κακουργημάτων, μόνο από επαγγελματίες δικαστές.
  • Γίνεται αναβάθμιση ποινικής μεταχείρισης ‘’τρομοκρατικών’’ αδικημάτων. Οι κλοπές, ληστείες, πλαστογραφίες και άλλα οικονομικά αδικήματα αναβαθμίζονται σε διακεκριμένα όταν αυτά θεωρηθούν ότι αποσκοπούν στην προπαρασκευή ‘’τρομοκρατικών’’ ενεργειών.
  • Νομοθετούνται εξαιρετικά δυσμενείς διακρίσεις για την παραγραφή και την υφ’ όρον απόλυση. Οι ‘’τρομοκρατικές’’ πράξεις με ποινή ισοβίων παραγράφονται μετά από 30 χρόνια ενώ στο κοινό ποινικό δίκαιο η παραγραφή των ίδιων πράξεων είναι 20ετής.

Η αντιτρομοκρατική νομοθεσία θεσπίστηκε ακριβώς για να επιδράσει στη ρύθμιση των σχέσεων κράτους και πολιτών. Δημιούργησε ένα χώρο απουσίας δικαιωμάτων ανάμεσα στους πολίτες και το κράτος. Από τη στιγμή που ο πολίτης έρχεται, εκούσια ή μη, σε αντιπαράθεση με αυτές, εντάσσεται στο χώρο αυτόν που εκχωρεί αναγκαστικά το σύνολο των δικαιωμάτων του, στα ‘’πάντοτε αρμόδια’’ όργανα του κράτους, τα οποία θα ερμηνεύσουν, παραμορφώνονται ή και ακυρώνοντας τα, προκειμένου να προστατευτούν οι δομές και να εξουδετερωθεί η απειλή. Αυτός ο χώρος απουσίας δικαιωμάτων εφαρμόζεται ήδη σήμερα, ολοένα και με μεγαλύτερη οξύτητα, στους κάθε είδους συλληφθέντες αγωνιστές.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, ζητάμε την άμεση οριστική κατάργηση του άρθρου 187Α , του νέου ‘’ιδιώνυμου’’ για την εξόντωση των πολιτικών αντιπάλων του συστήματος.
Συγγενείς και φίλοι κρατουμένων και διωκόμενων αγωνιστών – πηγή: http://www.provo.gr
_______


thepressproject  O ασαφής νέος τρομονόμος

Των Θάνου Καμήλαλη και Τζένης Τσιροπούλου
Update 7/6/2017: Το υπουργείο Δικαιοσύνης ανακοίνωσε την Τετάρτη, 7 Ιουνίου, ότι η τροποποίηση των άρθρων 187 και 187Α του Ποινικού Κώδικα αναστέλλεται και «εισάγεται για περαιτέρω επεξεργασία στην Επιτροπή για τη σύνταξη Νέου Ποινικού Κώδικα».

Από τις 31 Μαΐου έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης, με τίτλο «Μέτρα Θεραπείας ατόμων που απαλλάσσονται από την ποινή λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής και λοιπές διατάξεις», στο οποίο συμπεριλαμβάνεται η τροποποίηση του άρθρου 187 «περί εγκληματικής οργάνωσης» του Ποινικού Κώδικα, όπου προβλέπεται να προστεθούν πέντε νέες παράγραφοι. Οι νέες διατάξεις αφορούν όποιον και όποια «δημόσια με οποιονδήποτε τρόπο προκαλεί η διεγείρει» σε μια σειρά πράξεων, όπως σε «συγκρότηση εγκληματικής οργάνωσης ή ένταξης σε τέτοια», σε «διάπραξη εγκλημάτων», σε «εκπαίδευση ή χρήση εκρηκτικών κ.ά.» και σε «παροχή οδηγιών για ένταξη σε εγκληματική οργάνωση». Οι ποινές που πλέον προβλέπονται είναι φυλάκιση από 6 μήνες έως και πέντε χρόνια, αναλόγως το αδίκημα.

Οι αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επικεντρώνονται σε μία σειρά από ζητήματα. Η τροποποίηση του Π.Κ. «σε άσχετο νομοσχέδιο», η σύνδεση της ρύθμισης με την πρόσφατη επίθεση στον πρώην πρωθυπουργό, Λουκά Παπαδήμο, οι «κραυγές» για συλλήψεις χρηστών στα κοινωνικά μέσα, η «αοριστία» στον όρο «δημόσια, με οποιονδήποτε τρόπο» είναι μερικές από αυτές.

Γιαννακάκη: Πρόκειται για κοινοτική οδηγία, θα διορθώσουμε την ασάφεια

Μιλώντας στο TPP, η Γενική Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Μαρία Γιαννακάκη, απαντά σχετικά με τον χρόνο κατάθεσης των διατάξεων, υποστηρίζει ότι πρόκειται για ενσωμάτωση κοινοτικής οδηγίας που είναι υποχρεωτική για την κυβέρνηση, ενώ υπόσχεται ότι η αιτιολογική έκθεση θα λύσει τα προβλήματα ασάφειας που και η ίδια παραδέχεται ότι υπάρχουν.

TPP: Καταρχάς ας εστιάσουμε στον τρόπο της τροποποίησης των συγκεκριμένων άρθρων, που συμβαίνει σε νομοσχέδιο που χαρακτηρίζεται «άσχετο» με τον Ποινικό Κώδικα.

Μ.Γ: Το νομοσχέδιο που τέθηκε σε διαβούλευση είναι του υπουργείου Δικαιοσύνης. Η διάταξη θα ήταν «άσχετη» με το νομοσχέδιο αν συμπεριλαμβανόταν σε νομοσχέδιο άλλου υπουργείου, όπως, δυστυχώς, είναι η συνήθης κοινοβουλευτική πρακτική. Ο υπουργός Δικαιοσύνης, Σταύρος Κοντονής, μάλιστα, είναι ιδιαίτερα αυστηρός σε αυτό το θέμα. Ακόμα και όταν επειγόμεθα να περάσουμε μία νέα ρύθμιση, π.χ. μία τροπολογία, είναι αυτός που επιμένει να περιμένουμε και να την συμπεριλάβουμε σε νομοσχέδιο του Υπουργείου μας.

TPP: Όσον αφορά τον χρόνο τώρα. Σχετίζεται η ρύθμιση αυτή με την επίθεση στον Λουκά Παπαδήμο και την εισαγγελική έρευνα για «αναρτήσεις, σχόλια και απειλές σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης»;

Μ.Γ: Είναι παντελώς άστοχη η άποψη ότι οι τροποποιήσεις αυτές συνδέονται με οποιονδήποτε τρόπο, με την επίθεση στον Λουκά Παπαδήμο. Για κάθε νομοσχέδιο που κατατίθεται και κάθε νομοτεχνική ρύθμιση έχουν προηγηθεί μήνες προετοιμασίας και προεργασίας. Οποιαδήποτε, λοιπόν, σύνδεση με την επικαιρότητα είναι άστοχη. Οι παρούσες διατάξεις αφορούν τη στρατολόγηση τρομοκρατών και τη διέγερση σε τρομοκρατικές πράξεις, διάταξη που ήδη προβλέπεται από τον Ποινικό Κώδικα, βάσει των άρθρων 184 και 186. Η ποινή που προβλέπεται μέχρι σήμερα είναι φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών. Με την παρούσα διάταξη η ποινή αυξάνεται στους έξι.

Οι νέες διατάξεις ενσωματώνουν μέρος κοινοτικής οδηγίας, το πρώτο μέρος της οποίας έχει ήδη ενσωματωθεί. Η συγκεκριμένη οδηγία είναι πολύ παλιά (2002), αναθεωρήθηκε τελευταία φορά το 2015 και σε περίπτωση που η Ελλάδα δεν συμμορφωνόταν, θα κινδύνευε με πρόστιμο. Ένα πρόστιμο που όπως καταλαβαίνετε θα πληρωνόταν από τα δημόσια ταμεία.

TPP: Ίσως το πιο βασικό ζήτημα με την τροποποίηση του άρθρου 187 του Π.Κ είναι η ασάφεια που παρατηρείται στο τι και ποιανού η «δράση» τελικά ποινικοποιείται. Το «όποιος δημόσια με οποιονδήποτε τρόπο» δεν είναι προβληματικό; Και πώς η απαίτηση για περισσότερη ασφάλεια δεν θα πλήξει τα ανθρώπινα δικαιώματα;

Μ.Γ: Ισχύει ότι οι διατάξεις είναι ασαφείς. Ωστόσο, από τη στιγμή που πρόκειται για ενσωμάτωση κοινοτικής οδηγίας, δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς. Στην αιτιολογική έκθεση, όμως, που θα συνοδεύει τις τροποποιήσεις αυτές θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να καταστεί σαφές και συγκεκριμένο το ποιες περιπτώσεις αφορούν οι διατάξεις και να μην γίνει οποιασδήποτε μορφής κατάχρηση.

Εμείς πιστεύουμε ότι ασφάλεια και δικαιώματα πηγαίνουν χέρι-χέρι. Οποιαδήποτε περιστολή των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων υπό τον μανδύα της περισσότερης ασφάλειας είναι νίκη της τρομοκρατίας.

Η απάντηση είναι περισσότερη Δημοκρατία, περισσότερος πλουραλισμός. Βήμα σε όλες τις απόψεις, οι οποίες όμως δεν μπορεί ποτέ ούτε να εγείρουν μίσος ρατσιστικό, πόσω μάλλον να προτρέπουν σε πράξεις τρομοκρατίας. Αν πραγματικά θέλουμε να διαφυλάξουμε το δικαίωμα της άποψης, ο καθένας από εμάς πρέπει να φέρει την ευθύνη του λόγου του.

Καμπαγιάννης: Σε κίνδυνο η ελευθερία έκφρασης και Τύπου

Από την άλλη πλευρά, ο δικηγόρος της Πολιτικής Αγωγής στη δίκη της Χρυσής Αυγής, Θανάσης Καμπαγιάννης, εστιάζει στα προβλήματα της ευρείας διατύπωσης και το πώς αυτή θα μπορεί να εφαρμοστεί από τη Δικαιοσύνη, κάνει λόγο για ποινικοποίηση του φρονήματος και για κίνδυνο για την ελευθερία της έκφρασης και του Τύπου, ενώ τονίζει ότι πρόκειται για επαναφορά του «τρομονόμου» Μητσοτάκη, βάσει του οποίου το 1990 φυλακίστηκαν εκδότες που δημοσίευσαν προκηρύξεις της 17 Νοέμβρη.

TPP: Τι νέο εισάγεται στην πραγματικότητα στον ποινικό κώδικα;

Θ.Κ.: Τα πιο σημαντικά είναι, κατά τη γνώμη μου, το 2α και το 3α. Στο «Όποιος δημόσια με οποιονδήποτε τρόπο προκαλεί ή διεγείρει…», το «διέγερση» και το «δημόσια» αναφέρονται στον δημόσιο λόγο, δηλαδή δεν αναφέρεται στη στρατολόγηση τρομοκρατών, όπως το έθεσε η Μαρία Γιαννακάκη σε μια ανάρτησή της, ούτε με κάποια συμμετοχική πράξη στην εγκληματική οργάνωση που να είναι συνέργεια ή ηθική αυτουργία. Έχει να κάνει με δημόσιο λόγο, ο οποίος διεγείρει σε συγκρότηση εγκληματικής οργάνωσης.

TPP: Όπου δημόσιος λόγος είναι τα κοινωνικά δίκτυα, για παράδειγμα;

Θ.Κ.: Ναι, σαφέστατα. Δημόσιος λόγος μπορεί να θεωρηθεί, επίσης, ένα άρθρο. Το διεγείρει σε ένταξη θα μπορούσε να είναι, για παράδειγμα, και η δημοσιοποίηση μίας προκήρυξης ανάληψης ευθύνης από μία εγκληματική ή τρομοκρατική οργάνωση.

TPP: Το προβληματικό σημείο εδώ είναι η ευρεία διατύπωση;

Θ.Κ.: Ούτως ή άλλως το 187ΠΚ και το 187Α είναι δυο προβληματικά άρθρα που έχουν ευρύτητα, ας το πούμε έτσι, γιατί ποινικοποιούν οργανώσεις που επιδιώκουν την τέλεση εγκληματικών πράξεων. Όχι που τελούν, αλλά που επιδιώκουν την τέλεση. Βέβαια, ακόμα και σε μια προβληματική νομοθεσία, κάνεις μια προσπάθεια για μια όσο πιο σφιχτή ερμηνεία της. Συνεπώς, το 187ΠΚ ποινικοποιεί μια οργάνωση με δομή, διάρκεια, ιεραρχία κλπ. Και έτσι πρέπει να ερμηνεύεται. Είναι δυνατόν να εξαρθρωθεί, δηλαδή, μια οργάνωση ακόμα και πριν τελέσει κάποια αξιόποινη πράξη.

Όταν είχε ψηφιστεί πρώτη φορά ο αντι-τρομοκρατικός το 2001, υπήρχε ρητή αναφορά -και ακόμα υπάρχει- ότι «η απλή ψυχική συνέργεια στα εγκλήματα της συγκρότησης και της συμμετοχής... δεν τιμωρείται» (άρθρο 187 παρ. 6). Τώρα, η τροποποίηση που θέλει να περάσει ο Στ.Κοντονής είναι μια τροποποίηση προς το χειρότερο, που σπάει ακόμα και αυτή την ασφαλιστική δικλείδα, ποινικοποιώντας την με οποιοδήποτε τρόπο δημόσια πρόκληση ή διέγερση. Επιστρέφουμε, ουσιαστικά, στον τρομονόμο Μητσοτάκη του 1990, με τον οποίο πήγαν φυλακή οι εκδότες (Φυντανίδης και λοιποί) που δημοσίευσαν τις προκηρύξεις της 17 Νοέμβρη. Είναι σημαντικό ότι, ακόμα και όταν οι πολιτικές συνθήκες επέτρεψαν την ψήφιση της πρώτης αντιτρομοκρατικής νομοθεσίας (2001), υπήρξε ρητή μη ποινικοποίηση της ψυχικής συνέργειας.

Άλλωστε, άρθρο στον Ποινικό Κώδικα για «πρόκληση και προσφορά για την εκτέλεση κακουργήματος ή πλημμελήματος» υπάρχει. Είναι το άρθρο 186 και για τη διέγερση το άρθρο 184, που είναι επαρκέστατο. Εκτός αν οι αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα μετά την επίθεση κατά του Λουκά Παπαδήμου απαιτούν αλλαγή του 187ΠΚ, ώστε πλέον οι σχολιάζοντες «δημόσια» να κινδυνεύουν με το αδίκημα της «διέγερσης σε εγκληματική οργάνωση».

TPP: Αυτό δεν προσκρούει στην ελευθερία του λόγου και του Τύπου, όπως κατοχυρώνεται στο άρθρο 14 του Συντάγματος;

Ναι, είναι πιθανόν να θεωρηθεί ότι μία τέτοιου τύπου χρήση της εν λόγω διάταξης είναι αντισυνταγματική.

TPP: Θα μπορούσε να συλληφθεί, για παράδειγμα, ένας χρήστης του facebook για ένα ποστ του;

Θ.Κ.: Με τέτοιες διατάξεις, που παίρνουν τόσο μεγάλη απόσταση από το ποινικό δίκαιο της πράξης, δίνουν τη δυνατότητα σε έναν εισαγγελέα και έναν δικαστή να κάνουν τέτοιου είδους χρήση. Ο νομοθέτης μπορεί να το περνάει για άλλους λόγους, αλλά το ζητούμενο είναι πώς αυτές οι διατάξεις θα εφαρμοστούν στην πράξη. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οποιοδήποτε τρόπο.

TPP: Ποινικοποιείται το φρόνημα με απλά λόγια;

Θ.Κ.: Ναι, πολύ βάσιμα μπορούμε να πούμε ότι είναι φρονηματική διάταξη. Από τον λόγο μέχρι την τέλεση υπάρχει απόσταση. Εγώ τάσσομαι κατά του 187 και του 187Α, αλλά αν η κυβέρνηση ήθελε να κάνει μια μεταρρύθμιση χωρίς να καταργήσει την αντι-τρομοκρατική νομοθεσία, θα μπορούσε να την κάνει προς μια καλύτερη κατεύθυνση. Αντί, δηλαδή, να αντικαταστήσει τουλάχιστον την «επιδίωξη τέλεσης κακουργηματικών πράξεων» με την «τέλεση κακουργηματικών πράξεων» (δεν μιλάμε για κατάργηση που έλεγε παλιότερα το Τμήμα Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά για μεταρρύθμιση), έρχεται τελικά ο Στ.Κοντονής και ποινικοποιεί την «με οποιονδήποτε τρόπο πρόκληση ή διέγερση σε συγκρότηση ή ένταξη σε εγκληματική οργάνωση».

TPP: Φαινόμενα καταστολής του δημόσιου λόγου συνδέονται κυρίως με αυταρχικά καθεστώτα, συχνά με την επίφαση της ασφάλειας έναντι της τρομοκρατίας. Τώρα βλέπουμε, όμως, την Μέι να μιλάει για έλεγχο του ίντερνετ μετά από την επίθεση στο Λονδίνο, τη Γαλλία να είναι σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης μετά από την επίθεση τον Νοέμβριο του 2015 και τώρα αυτή τη νομοθετική αλλαγή στην Ελλάδα. Ανησυχείτε για το τι κίνδυνοι ελλοχεύουν για την ελευθερία της έκφρασης αλλά και του Τύπου με την αιτιολόγηση της καταπολέμησης της τρομοκρατίας;

Θ.Κ.: Η αλλαγή στην Ελλάδα είναι πολύ προβληματική και θέτει σε κίνδυνο την ελευθερία της έκφρασης και του Τύπου και νομίζω ότι βλέπουμε μια κλιμάκωση της υπάρχουσας νομοθεσίας ουσιαστικά. Το εντυπωσιακό για εμένα είναι ότι την κλιμακώνει μια κυβέρνηση που έχει απόλυτη συναίσθηση του τι πάει να κάνει. Η κυβέρνηση της Αριστεράς σπάει, δηλαδή, και εδώ όλες τις κόκκινες γραμμές. Η τροποποίηση των άρθρων 187 (εγκληματική οργάνωση) και 187Α (τρομοκρατική οργάνωση) που προτείνει ο Στ.Κοντονής είναι όνειδος για τον ΣΥΡΙΖΑ: καταπατάει κάθε κεκτημένο που έχει οικοδομήσει το κίνημα για τα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα, στο οποίο μέλη του ΣΥΡΙΖΑ έχουν παίξει στο παρελθόν πρωταγωνιστικό ρόλο. Για το ποινικό μας δίκαιο, η προτεινόμενη τροποποίηση είναι επικίνδυνη και φρονηματική. Πάνω από όλα, θα είναι κίνδυνος για τα δημοκρατικά δικαιώματα όλων μας και για αυτό δεν πρέπει να περάσει.

TPP: Δε θα χρησιμοποιηθεί, πιστεύετε, κατά της Χρυσής Αυγής η επίμαχη διάταξη;

Θ.Κ.: Εμείς ζητάμε από το κράτος να τιμωρηθούν οι αξιόποινες εγκληματικές πράξεις που έχει ήδη τελέσει. Το να χρησιμοποιείς νομοθεσία που διευρύνει τη δυνατότητα των κρατικών μηχανισμών στο να αυθαιρετούν, δεν καταστέλλει τη δράση της άκρας δεξιάς, αλλά την νομιμοποιεί στην πραγματικότητα. Γιατί πάνω στην κρατική καταστολή και την κρατική αυθαιρεσία, η άκρα δεξιά συνήθως ξεδιπλώνει τη δράση της. Ποτέ τέτοιου τύπου νομοθεσία δεν χρησιμοποιείται ως εμπόδιο για τη δράση της ακροδεξιάς και αν ήθελαν να την έχουν εμποδίσει, θα το είχαν πράξει χρόνια πριν χωρίς τέτοιου είδους νομοθεσία.

_________________________________________


Νέες προσθήκες στον τρομονόμο 187Α

Ο τρομονόμος 187Α με απλά λόγια

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΧΑΤΖΗΣ
Ηριάννα: Μία υπόθεση - ορόσημο για το κράτος δικαίου :
___________________

Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017

Η Ώρα του Διαβόλου― Πεσσόα και Χριστιανοταλιμπάν



«Από την αρχή του κόσμου με υβρίζουν και με συκοφαντούν» εξομολογείται ο Διάβολος στο μικρό διήγημα του Φερνάντο Πεσσόα που, σε θεατρική μορφή, άρχισε παραστάσεις.

Απολύτως σεβαστός και αναγνωρισμένος ο Πεσόα, είναι 80 χρόνια πια νεκρός και, αν ισχύουν τα περί Κόλασης των Χριστιανοταλιμπάν τον φαντάζομαι να πίνει με το Διάβολο ένα απεριτίφ απολαμβάνοντας τις αντιδράσεις  των ούγκανων που παρά όσα πέρασε η ανθρωπότητα από πυρπολητές βιβλίων, μαζεύονται έξω από θέατρα για να εμποδίσουν το κοινό να δει παραστάσεις.

Άνθρωποι απίθανοι, σαν εκείνο το ρασοφόρο της συμφοράς που πετροβολεί κολόνες, άνθρωποι με τους σταυρούς στο χέρι μαζεύτηκαν πάλι με αίτημα «Την Παναγία δε θα την ξαναβρίσεις την Παναγία».

Δεν έχουν καταλάβει ακόμα ούτε περί ελευθερίας του λόγου ούτε πόσο επικίνδυνοι είναι. Δεν αντιλαμβάνονται πόσο γελοίοι είναι με τα μεσαιωνικά τους λάβαρα κι αιτήματα.

Συλλέγω
 εικόνες και πληροφορίες, για την παράσταση και για το συμβάν,
βιογραφικά του Πεσσόα,
φέρνω και video του προφανώς πάσχοντος ρασοφόρου σε κρίση από όταν επετέθη σε κολόνες κινητής τηλεφωνίας στις οποίες βλέπει διαβόλους,
απάντηση του Γιώργου Χρανιώτη που δέχτηκε επίθεση, και άλλα πολλά.

'Ομως υπενθυμίζω και παρακαλώ ότι ενώ περιφρονώ και απεχθάνομαι το χριστιανοταλιμπανισμό, παρόμοια αισθήματα τρέφω για 'Ψόφους', κατάρες και κάθε είδους χυδαιότητα που κατ' εμέ δεν είναι επιχείρημα.
Ευπρόσδεκτα τα σχόλια
μα παρακαλώ Ψόφους/γίδια/γιδογάμηδες και γιδοτόπους όχι εδώ. [Έχει εξ άλλου δυστυχώς πολλά προφίλ (ακόμα και παλιός μου φίλος) που ενθαρρύνουν τις οπαδούς σε τέτοιους χαρακτηρισμούς ονομάζοντας μάλιστα «θεραπεία» την πρακτική αυτή, άρα καθόλου δε σας περιορίζει η παράκλησή μου].



efsyn.g
«Η ώρα του Διαβόλου»... εξόργισε τον «Ιερό Λόχο»
Μερικές δεκάδες διαδηλωτών προκάλεσαν ένταση έξω από το θέατρο «Αριστοτέλειον» στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, επιχειρώντας να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου». Κρατώντας ελληνικές σημαίες και εικόνες τα έβαλαν με τον σατανά, ψέλνοντας το «Υπερμάχω».
Οι συγκεντρωμένοι δήλωσαν ότι είναι μέλη της οργάνωσης «Ιερός Λόχος» και άρχισαν να φωνάζουν συνθήματα εναντίον της παράστασης και υπέρ του έθνους και της Ορθοδοξίας. Επιχείρησαν να προσεγγίσουν το κτίριο, αλλά τους απώθησαν αστυνομικές δυνάμεις που είχαν παραταχθεί μπροστά από την είσοδο.
Η θεατρική παράσταση, πραγματοποιήθηκε κανονικά.



Δικογραφία σχηματίστηκε σε βάρος του αυτοαποκαλούμενου «πατέρα Κλεομένη» και άλλων τριών δραστών για την βεβήλωση του Μνημείου Ολοκαυτώματος Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων της Λάρισας.


Σύμφωνα με την αστυνομία, οι δράστες, την Δευτέρα το μεσημέρι, επικόλλησαν στην είσοδο γραφείων της Ισραηλίτικης Κοινότητας Λάρισας, φυλλάδια με ρατσιστικό περιεχόμενο, ενώ στην συνέχεια επικόλλησαν όμοια φυλλάδια και προέβησαν στη ρίψη αβγών στο Μνημείο Ολοκαυτώματος Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων της Λάρισας. 
Σημειώνεται πως σχετικό βίντεο των πράξεων έχει αναρτηθεί στο Διαδίκτυο.  
Ποιος είναι όμως ο «πατήρ Κλεομένης»;

Κλωτσάει ATM, φτύνει τον ... ειδωλολατρικό ναό του Καραϊσκάκη, σβήνει barcodes, πολεμά την... εβραιομασονία του Ισλάμ.  

Η φιγούρα του ρασοφόρου που αυτοαποκαλείται «πατήρ Κλεομένης» έχει κατακλύσει το διαδίκτυο και έχει γίνει πρώτο θέμα συζήτησης στα social media, με σχόλια περιπαικτικά για τις δράσεις και τις δηλώσεις του.

Ωστόσο ο «γραφικός» αυτός μοναχός έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων  στους κόλπους της εκκλησίας και στους πιστούς  με τις πράξεις του και κυρίως με την τελευταία, που απεικονίζεται σε βίντεο να βανδαλίζει μνημείο του ολοκαυτώματος των Εβραίων της Λάρισας.

Ήδη, η Ιερά Σύνοδος με ανακοίνωσή της ξεκαθαρίζει ότι η Εκκλησία της Ελλάδος «ουδεμία σχέση» έχει με τον αποκαλούμενο «πατέρα Κλεομένη»
.












Χρανιώτης: Πρακτικές μεσαίωνα οι αντιδράσεις για την «Ώρα του Διαβόλου» «Πρακτικές του μεσαίωνα» χαρακτήρισε ο ηθοποιός Γιώργος Χρανιώτης τις έντονες αντιδράσεις και τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε έξω από το θέατρο «Αριστοτέλειον» για την παράσταση «Η ώρα του Διαβόλου» στην οποία πρωταγωνιστεί.

Με σημαίες και εικόνες εναντίον της παράστασης «Ώρα του Διαβόλου»
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο FM 104,9» επισήμανε: «Γυρνάμε σε μεσαιωνικές πρακτικές και πλέον δεν μου φαίνεται αστείο, διότι έμαθα ότι κάποιοι δεν ήρθαν στην παράσταση επειδή φοβήθηκαν τις παραθρησκευτικές και εθνικιστικές οργανώσεις, που ήταν έξω από το θέατρο».

Υπενθυμίζεται, ότι χθες το βράδυ περίπου πενήντα άτομα που στην πλειονότητά τους δήλωσαν ότι είναι μέλη της οργάνωσης «Ιερός Λόχος» φώναζαν συνθήματα εναντίον της παράστασης και υπέρ της Ορθοδοξίας και του έθνους.

Ο γνωστός ηθοποιός υποστήριξε ότι αν και πιστεύει ότι δεν είναι η πιο φωτεινή περίοδος της ιστορίας που διανύουμε ως έθνος και παγκοσμίως, ωστόσο το συγκεκριμένο περιστατικό δεν το περίμενε και το θεωρεί ιδιαίτερα σοκαριστικό.

«Δεν θα ανοίξω διάλογο με κάποιον που δεν έχει διαβάσει στη ζωή του θεατρικό έργο. Δεν θα μιλήσω με κάποιον που θεωρεί αμαρτωλή την παράσταση του Σοφοκλή, τον Οιδίποδα, επειδή υπάρχει αιμομικτική διαδικασία μέσα στο έργο. Δεν θα μιλήσω με έναν άνθρωπο που δεν γνωρίζει τον “Φάουστ” του Γκαίτε» επισήμανε.

Ο Γιώργος Χρανιώτης υπογράμμισε, ότι «ένα από τα πιο επικίνδυνα πράγματα που βιώνουμε στον κόσμο είναι ο φανατισμός. Το βρίσκω τραγικό και αστείο ταυτόχρονα». Καθησύχασε, τέλος, το θεατρόφιλο κοινό της Θεσσαλονίκης, λέγοντας: «Εμείς θα συνεχίσουμε να κάνουμε την παράστασή μας και θα υπάρχει αστυνομική δύναμη, η οποία θα προστατεύσει τον κόσμο και εμάς τους ηθοποιούς».

Νωρίτερα, είχε αναφέρει ότι το κείμενο του Φερνάντο Πεσσόα, δεν έχει καμία σχέση με τον σατανισμό ή τέτοιου είδους πρακτικές, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εύχομαι είπε, αυτοί οι άνθρωποι να διαβάσουν το βιβλίο και κατανοήσουν τα πολύ αυτονόητα. Ας διαμαρτύρονται για διαφορετικούς λόγους και με διαφορετικό τρόπο, όταν το κρίνουν απαραίτητο, πρόσθεσε.

Αναφερόμενος στον Φ.Πεσόα, είπε ότι είναι από τους πιο αναγνωρισμένους συγγραφείς του 20ου αιώνα και «ξαφνικά κατηγορείται και αυτός και κατά συνέπεια και εμείς ότι συμμετέχουμε σε μία βλάσφημη παράσταση επειδή ο τίτλος της είναι "Η ώρα του διαβόλου"».









 

Ο Φερνάντο Πεσσόα (Fernando António Nogueira de Seabra Pessôa) ήταν Πορτογάλος ποιητής και συγγραφέας. Γεννήθηκε στη Λισαβώνα το 1888.
Χάνει νωρίς τον πατέρα του. Γρήγορα η μητέρα του ξαναπαντρεύεται με έναν διπλωμάτη που
 διορίζεται στο Ντέρμπαν της Νότιας Αφρικής. Η οικογένεια τον ακολουθεί και έτσι ο Πεσσόα θα αρχίσει και θα ολοκληρώσει τις σπουδές του στην αγγλική γλώσσα και θα αποκτήσει μια στέρεη αγγλική λογοτεχνική παιδεία.

Το 1903 μπήκε πρώτος στο πανεπιστήμιο του Κεηπ Τάουν, κερδίζοντας και το Βραβείο της Βασίλισσας Βικτωρίας για την αγγλική γλώσσα.
Το 1905 επέστρεψε στην Πορτογαλία, και μετά από μια αποτυχημένη απόπειρα να σπουδάσει φιλολογία στη Λισαβώνα, εγκατέλειψε τις σπουδές του και μπήκε στο εμπορικό κύκλωμα για να εξασφαλίσει τα προς το ζην. Αντιπρόσωπος διάφορων εμπορικών οίκων στη Λισαβώνα, έζησε μια ζωή εργένης, συγκατοικώντας αρχικά με τη θεία του, και αργότερα με την ετεροθαλή αδελφή του.

Σε ηλικία δεκαεπτά ετών επιστρέφει στη Λισαβώνα, που δεν θα την εγκαταλείψει ποτέ. Διαλέγει το επάγγελμα του συντάκτη-μεταφραστή και αναλαμβάνει την εμπορική αλληλογραφία μερικών οίκων της εμπορικής Κάτω Πόλης της Λισαβώνας, εργασία με πενιχρές αποδοχές, που όμως τον απαλλάσσει από τις δεσμεύσεις του ωραρίου και του συγκεκριμένου χώρου.
Το μεγαλύτερο μέρος του σπουδαίου έργου του έμεινε αδημοσίευτο ως το θάνατο του, 30 Νοεμβρίου 1935. Ως τότε, ο Πεσσόα είχε δημοσιεύσει το πρώτο του βιβλίο στα Πορτογαλικά, με τίτλο Mensagem, δύο πλακέτες με αγγλικά ποιήματα -γιατί ο Πεσσόα ήταν δίγλωσσος και έγραφε με μεγάλη άνεση στην αγγλική γλώσσα- καθώς και μερικά λογοτεχνικά και πολιτικά μανιφέστα. Ήταν επίσης γνωστός ως εκδότης της επιθεώρησης Athena (1924-25), και ως συνεργάτης σε διάφορα πρωτοποριακά έντυπα, και κυρίως στο Orpheu (1915), όργανο του μοντερνιστικού κινήματος.

Όταν το 1935 πέθανε διαλυμένος από το ποτό σε ηλικία 47 ετών, βρέθηκε στο σπίτι του ένα μπαούλο με 27.453 χειρόγραφα, από τα οποία ένα μεγάλο μέρος μένει ακόμη να μελετηθεί και να εκδοθεί, επιφυλάσσοντας ενδεχομένως και άλλες εκπλήξεις στους επιμελητές. Ο Πεσσόα πέθανε γνωστός στους λογοτεχνικούς κύκλους, όμως ο πορτογαλικός λαός άργησε να αναγνωρίσει στα πολλά του πρόσωπα το συγγραφέα που εκφράζει τους πόθους του και τις αγωνίες του και να τον τιμήσει σαν τον εθνικό του ποιητή.



Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ
PESSOA FERNANDO
"Είμαι πράγματι ο Διάβολος. Μην τρομάζετε, γιατί είμαι στ' αλήθεια ο Διάβολος και γι' αυτό δεν κάνω κακό. Ορισμένοι μιμητές μου, στη γη και πάνω από τη γη, είναι επικίνδυνοι, όπως όλοι οι αντιγραφείς, γιατί δεν γνωρίζουν το μυστικό της ύπαρξής μου. Ο Σαίξπηρ, τον οποίο ενέπνευσα πολλές φορές, μου απένειμε δικαιοσύνη. Λέει ότι είμαι κύριος. Γι' αυτό ησυχάστε. Είστε σε καλή παρέα".

Κρυμμένο στο μυθικό μπαούλο των χειρογράφων του Πεσσόα, το διήγημα με τον αινιγματικό τίτλο "Η ώρα του Διαβόλου" είδε το φως της δημοσιότητας μόλις το 1989, πενήντα και πλέον χρόνια από το θάνατο του ποιητή. Πρόκειται για ένα πραγματικό κομψοτέχνημα του λόγου, που συνοψίζει αριστουργηματικά τις κύριες θεματικές συνιστώσες του έργου του Πεσσόα, ενώ παράλληλα συνδυάζει με τρόπο απαράμιλλο τη γραφή της ποίησης με τη μορφή του πεζού λόγου. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)


______________________________________________________
ΘΕΑΤΡΟ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ
Εθνικής Αμύνης 2 - Θεσσαλονίκη - τηλ. 2310.262.051

“Η ώρα του Διαβόλου”του Fernando Pessoa

Με τους Γιώργο Χρανιώτη και Ευγενία Σαμαρά

Από 11 Οκτωβρίου στο Θέατρο Αριστοτέλειον 


Η ανατρεπτική ομάδα της Dada – Art, ο εκκεντρικός σκηνοθέτης Γρηγόρης Αποστολόπουλος και η εταιρεία ΘΕΑ.ΜΑ. (θέατρα Μακεδονίας), μεταφέρουν για δεύτερη σεζόν στο θέατρο Αριστοτέλειον, το τολμηρό κείμενο του Πεσσόα, σε μία παράσταση γεμάτη εντάσεις και ανατροπές. Από Τετάρτη 11 Οκτωβρίου και για μόνο 10 παραστάσεις!
Ο Γιώργος Χρανιώτης ως Διάβολος και η Ευγενία Σαμαρά (που αναλαμβάνει στο νέο ανέβασμα το ρόλο της Μαρίας), "ορκίζονται" στον έρωτα, στο πάθος και στην αμφισβήτηση κάθε νόμου.
Στη δεύτερη αυτή σεζόν της παράστασης, οι συντελεστές δίνουν μία νέα δυναμική στο έργο. Ανανεωμένη σκηνοθεσία, νέα visuals και φωτισμοί, πάντα με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της ομάδας.
«Μείνετε λοιπόν ήσυχοι. Διαφθείρω, είναι βέβαιο γιατί κάνω τους άλλους να φαντάζονται. Αλλά ο Θεός είναι χειρότερος, κατά μία έννοια τουλάχιστον, γιατί έπλασε το φθαρτό σώμα, το οποίο από αισθητική άποψη είναι πολύ καλύτερο. Τα όνειρα τουλάχιστον δε σαπίζουν. Παρέρχονται. Δεν είναι έτσι καλύτερα;»
Το 1989 έρχεται στο φως ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κείμενα του σπουδαίου Πορτογάλου λογοτέχνη Φερνάντο Πεσσόα. Αποδίδεται στα νεανικά του χρόνια και πραγματεύεται ένα από τα αγαπημένα του θέματα: Τη σχέση του διαβόλου με τον κόσμο. Τί συμβολίζει αυτός ο παράξενος άντρας σε αυτήν την «ώρα» της συνάντησής του με τη Μαρία; Πού αρχίζει και πού τελειώνει η αλήθεια; Και ποια πραγματικά είναι αυτή η αλήθεια; Αν υπάρχει Θεός και Διάβολος είναι πράγματι εχθροί ή συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον; Πώς ένα τέτοιο ιδιαίτερο ζευγάρι, ο Διάβολος  και η Μαρία του, αγγίζουν ιερά και ανίερα θέματα προτού πλησιάσουν ο ένας τον άλλον;
«Όλα είναι πιο μυστηριώδη από όσα πιστεύουμε. Όλα αυτά – ο Θεός, το Σύμπαν, εγώ-  δεν είναι παρά ένα ψεύτικο κομμάτι της απρόσιτης αλήθειας.»
Ένα παιχνίδι λόγων και δράσεων σε μια «ώρα» διαφορετική, χωρίς τόπους, όρους, χρόνους ή ηθικές. Μία γνωριμία δύο διαφορετικών φαινομενικά κόσμων, με ουσιαστικό σκοπό την επικράτηση του ενός. Η αιώνια μάχη θρησκειών, φύλων, και θεωριών, βρίσκει στην παράσταση αυτή έδαφος για να ξεδιπλώσει μια ολόκληρη διαλεκτική πάνω σε μεγάλες αλήθειες. Την αλήθεια του Θεού, του ανθρώπου, του έρωτα. Σε ένα σκηνικό παιχνίδι χωρίς όρια, ο Διάβολος και η Μαρία του, ξεκινούν ένα παιχνίδι σαγήνης και υποταγής, χωρίς όρια. 13 εικόνες, 13 αλληγορικές και ταυτόχρονα αληθινές σκηνές σε μια «μάχη» ανάμεσα στον Άνδρα και τη Γυναίκα, το Θεό και τον Άνθρωπο, την Αλήθεια και το Ψέμα. Ο Πεσσόα δεν αφήνει περιθώρια λάθος ερμηνειών:
«Ο κόσμος είναι αυτό που βρισκόμαστε. Η σάρκα είναι αυτό που είμαστε. Ο Διάβολος είναι αυτό που επιθυμούμε.»
Οι δύο πρωταγωνιστές, σαν άγρια θηρία παίζουν χωρίς φραγμούς με «βαριές» έννοιες και δυσπρόσιτες αλήθειες. Χρησιμοποιούν κάθε μέσο για να επιβληθούν. Ο Διάβολος και όσα εκπροσωπεί και η Μαρία με ένα όνομα δυνατό και γεμάτο αναφορές. Και στο τέλος της Συνάντησης τους; Ένα παιδί; Σαρκασμός, ειρωνεία, γενναίο χιούμορ, φιλοσοφική διάθεση και σκηνική ένταση. Στην παράσταση, οι δύο πρωταγωνιστές περνούν από συνεχείς μυήσεις και μιμήσεις. Αλλάζουν ρόλους και «μανδύες» σε μια αναζήτηση, μεταφυσική αλλά και απόλυτα ρεαλιστική, της πραγματικής αλήθειας. Αν αυτή υπάρχει. Μια ώρα, σε μια νύχτα με φεγγάρι φυσικά, και όλα τα μαγικά συστατικά ενός παιχνιδιού αποπλάνησης και περιπλάνησης με στόχο… Την τελική επικράτηση...
…στην «Ώρα του Διαβόλου».

Με τους Γιώργο Χρανιώτη & Ευγενία Σαμαρά

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία - Διασκευή: 
Γρηγόρης Αποστολόπουλος
Χορογραφίες: 
Σταύρος Βαρούσης
Σκηνικά: 
Γρηγόρης Αποστολόπουλος
Κοστούμια: 
Χιονίδης Man kind
Φωτισμοί: 
Αντώνης Σκορδίτης
Visuals: 
Κωνσταντίνος Πάσχος, Γρηγόρης Αποστολόπουλος
Μουσική επιμέλεια: 
Γρηγόρης Αποστολόπουλος, Γιώργος Χρανιώτης
Βοηθός Σκηνοθέτη: 
Σμαρώ Αγγελακοπούλου
Φωτογραφίες: 
Γιώργος Κόγιας
Σχεδιασμός αφίσας: 
Νικόλας Μουστάκας
Παραγωγή: 
DADA ART & ΘΕΑ.ΜΑ.



Πληροφορίες:
Θέατρο Αριστοτέλειον – Εθνικής Αμύνης 2
Τηλέφωνο ταμείου: 2310 262 051
Κρατήσεις για σχολεία: 2310 250 303
Έναρξη παραστάσεων: Τετάρτη 11 Οκτωβρίου
Παραστάσεις: Τετάρτη - Κυριακή στις 21:30 
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές εισιτηρίων:
15 ευρώ (κανονικό), 12 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων)

Προπώληση εισιτηρίων: Στο ταμείο του θεάτρου, ηλεκτρονικά στο ticketservices.gr και σε όλα τα καταστήματα PUBLIC




___________
https://www.efsyn.gr/arthro/i-ora-toy-diavoloy-exorgise-ton-iero-loho
Κλεομενης κεραιες https://www.youtube.com/watch?v=giYZZf89PB8

Κλεομένης κατά ΑΤΜ https://www.youtube.com/watch?v=mv9xMz0DKA8