Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019

Σκουλικιασμένη Φασολάδα των €1,6 δισ. #Σαμος




Στη Σάμο, στον καταυλισμό προσφύγων σέρβιραν φασολάδα με σκουλίκια. Δεν είναι η πρώτη φορά, αλλά έχω φωτογραφία.
Τα ζήσαμε. Τα σάπια, τα σκόπιμα χοιρινά σε μουσουλμάνους ('είδες που δεν πεινάνε; δεν έφαγαν' μου είχε πει Χρυσαυγιτίζων που όταν οι άνθρωποι πνίγονταν εκείνος μέτραγε iphones και πεντακοσάευρα για να νανουρίσει τη μισοκοιμισμένη του συνείδηση).

Αν μαντρώνουμε ανθρώπους δίχως δικαίωμα μετακίνησης, σπουδών, εργασίας, δηλαδή όποιας εξέλιξης στη ζωή τους για να σταθούν στα πόδια τους, αν δεν τους στηρίζουμε με μαθήματα γλώσσας και προσαρμογής στο νέο τόπο, έχουμε τριπλή υποχρέωση να τους συντηρούμε. 
Γνωστά αυτά.
Αλλά δε μου αρέσουν τα κηρύγματα. Αν δεν έχετε ενσυναίσθηση, αν δεν καταφέρνετε εσείς- εμείς- που δεν έχουμε οικογένεια δίχως ξενιτεμένο ή ξεριζωμένο, δεν είμαι εγώ που θα σας μάθω την ανθρωπιά. Άλλο θα πω:

Πείτε μας, πού είναι τα δισεκατομμύρια που παίρνουμε γι αυτούς τους ανθρώπους;

Κάθε φορά που ανοίγει το θέμα κάποιοι θα βρεθούν να πουν αρλούμπες για τη χώρα μας που δεν τους χωρά (κι ας ρημάζει η 'Επαρχία', κι ας βλέπουμε άδεια χωριά κι έρημα χωράφια σε κάθε ταξίδι μας έξω από τις λίγες μεγάλες πόλεις), κι ας είναι άνεργοι οι δάσκαλοι που θα δίδασκαν τη γλώσσα μας και τέχνες,
καταλήγοντας περί της διαιωνισμένης 'Κρίσης' και της φτώχειας μας, θα σας θυμίσω ότι εκείνα τα δισεκατομμύρια σ΄εμάς θα είχαν γυρίσει αν είχαν επενδυθεί σωστά και είχαν γίνει έργο.

Πού πήγαν άραγε;
Τι τα έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση; Γιατί δεν τα ζητά η παρούσα η οποία, όχι μόνο φαίνεται να μην τα ψάχνει αλλά μοιάζει να τα περιφρονεί, καλλιεργώντας πολιτική εναντίον των δυστυχισμένων (και των εκατομμυρίων που τους κλέψαμε);

Φέρνω τη σκουλικιασμένη φασολάδα (για του λόγου το αληθές), συνοδευμένη από το 'Ετσι δεν αφήνω κανέναν να μπορεί να πει «δεν ήξερα!» του Γιάννη Μπεχράκη, δωράκι στο νέο Πρωθυπουργό, που τίμησε την έκθεση του σπουδαίου ρεπόρτερ που φωτογράφισε τα τέρατα.
Φέρνω όμως και
άρθρο σχετικά με το  €1,6 δισ. που καταχραστήκαμε και αναλυτική λίστα των φορέων και ΜΚΟ που επωφελήθηκαν. Αλήθεια ποιοι από αυτούς σέρβιραν τα σκουλίκια;

Και μια σημείωση: 
Στη δημοσίευση έσπευσαν να σχολιάσουν τα γνωστά: 'φέικ νιουζζ΄, «αύριο έχουμε και χοιρινό», «αν δε σ αρέσει να πας στη χώρα σου», «δεν είναι σκουλίκια είναι φύτρες» κ.λ. Το έψαξα. Και σας το φέρνω τσεκαρισμένο με σύνδεσμο κι από sofokleousin.gr [ακολουθούν και κάποια διαμαντάκια των αναίσθητων, έτσι για να μην ξεχνάμε πού ζούμε].

 η Τουρκία έχει λάβει 3 δισ. ευρώ για 3.000.000 πρόσφυγες, ενώ η Ελλάδα έχει λάβει 1,6 δισ. στην ίδια περίοδο για μόλις 65.000 και αναρωτιέται εάν θα ζητηθεί κάποιος λογαριασμός για τη χρήση τους……

in.gr 15/4/2019
Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επιχείρησαν να αλλάξουν διατυπώσεις στο ψήφισμα του Συμβουλίου της Ευρώπης οι οποίες δεν συνέφεραν την κυβέρνηση
Ψήφισμα – καταπέλτη κατά της ελληνικής κυβέρνησης για τη διαχείριση κονδυλίων ύψους 1,6 δις ευρώ για τους πρόσφυγες, εξέδωσε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Με αφορμή την έκθεση της αρμόδιας εισηγήτριας για τη Μετανάστευση, Πέτρα Ντε Σούτερ που εκφράζει τις σοβαρές τις ανησυχίες σχετικά με την ανθρωπιστική κατάσταση των προσφύγων στα κέντρα των ελληνικών νησιών καθώς και στην ηπειρωτική Ελλάδα, η Ολομέλεια ζητά να διερευνηθεί η περίπτωση κακοδιαχείρισης από την παρούσα κυβέρνηση.
Το αίτημα απευθύνεται στο αρμόδιο όργανο, την Ομάδα Κρατών κατά της Διαφθοράς (GRECO), το οποίο οφείλει να καλέσει την κυβέρνηση να εξηγήσει που πήγαν τόσα πολλά χρήματα από ευρωπαϊκά κονδύλια, την ίδια στιγμή που η κατάσταση στους προσφυγικούς καταυλισμούς είναι τραγική. 
Το επίσης ενδιαφέρον, ωστόσο, είναι ότι ομάδα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ επιχείρησε να εξωραϊσει την κατάσταση, να λειάνει τις αναφορές για την εικόνα ντροπής που παρουσιάζουν hot spots όπως αυτό στη Μόρια.
Οι κ. Χριστοδουλοπούλου, Καββαδία, Σκουφά, Κυρίτσης και Ψυχογιός προσπάθησαν να αμβλύνουν κάποιες διατυπώσεις της έκθεσης οι οποίες εξέθεταν την κυβέρνηση.
Η κ. Πέτρα Ντε Σούτερ έκανε λόγο για σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης καθώς στα κέντρα της Μόρια (Λέσβος) και του Βαθύ (Σάμος), μεγάλος αριθμός ατόμων στεγάζεται σε  ανεπαρκείς εγκαταστάσεις υγιεινής με ελλιπή διανομή τροφίμων και χωρίς καμία ασφάλεια.

Αθλιες συνθήκες

Η κ. Σούτερ κάλεσε τις ελληνικές αρχές να βελτιώσουν γρήγορα τις συνθήκες στέγασης, την κατάσταση στέγασης, υγιεινής και ασφάλειας στα κέντρα υποδοχής και ταυτοποίησης της Λέσβου, της Σάμου και της Χίου και να εντοπίσουν και να καταχωρήσουν όλους τους μετανάστες που φτάνουν με πλοίο στα ελληνικά νησιά, προκειμένου να τους αποτρέψουν από το να παραμείνουν χωρίς χαρτιά και επομένως πιο ευάλωτοι.
Οι ασυνόδευτοι ανήλικοι και οι γυναίκες πρέπει να προστατεύονται από τη βία, τη σεξουαλική εκμετάλλευση και την εμπορία ανθρώπων ενώ θα πρέπει να παρέχεται καλύτερη κηδεμονία για τους ασυνόδευτους ανηλίκους στους οποίους θα πρέπει να επιτραπεί η επανένωση ή η διατήρηση επαφών με μέλη της οικογένειας, υπογραμμίζει το εγκριθέν κείμενο.
Η Ολομέλεια κάλεσε επίσης τις τουρκικές και τις ελληνικές αρχές να αυξήσουν τις προσπάθειές τους για να διασφαλίσουν ότι οι διακινητές και οι λαθρέμποροι ανθρώπων δεν μπορούν να ενεργούν ατιμώρητοι όταν μετακινούν τους μετανάστες από την Τουρκία στην Ελλάδα.
Κι ενώ το ψήφισμα έλεγε όλα αυτά οι «ευαίσθητοι», «αριστεροί» βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επιχείρησαν να αλλάξουν κάποιες «κακές» για την κυβέρνηση διατυπώσεις. Για παράδειγμα αντί για «καταστροφική επί σειρά ετών κατάσταση στα Κέντρα Υποδοχής, θέλησαν να αλλάξουν τη λέξη «καταστροφική» με το «πολύ δύσκολη».
Κι ενώ όλοι γνωρίζουν ότι οι συνθήκες είναι απάνθρωπες οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος μιλούσαν γενικώς για «συνθήκες διαβίωσης που παραμένουν ανεπαρκείς σε πολλές περιπτώσεις.
Το ψήφισμα της Ολομέλειας είναι κόλαφος για την κυβέρνηση που υποτίθεται ότι προστατεύει τα δικαιώματα προσφύγων και μεταναστών, αλλά που τους έχει αφήσει να πεθαίνουν στα άθλια κέντρα φιλοξενίας.
Κατά καιρούς έχουν καταγγελθεί απόπειρες αυτοκτονίας, επεισόδια, σοβαροί τραυματισμοί, ασυνόδευτα παιδιά και γυναίκες απροστάτευτες, σεξουαλική κακοποίηση και trafficking.
Κι όμως, η κυβέρνηση κλείνει τα μάτια στην ωμή παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Και την ίδια στιγμή που οι συνθήκες είναι τριτοκοσμικές, κατηγορείται και για κακοδιαχείριση τεράστιων κονδυλίων.

Το «σηκώνει» η ΝΔ το θέμα

Ο τομεάρχης Μεταναστευτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β’ Αθηνών κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, τόσο για το ψήφισμα όσο και για την παρέμβαση της αρμόδιας εισηγήτριας για τη Μετανάστευση, Petra De Sutter, σημείωσε: «Οι διαρκείς διεθνείς επικρίσεις προς τη χώρα μας για τη διαχείριση του Προσφυγικού συνεχίζονται. Το Συμβούλιο της Ευρώπης εξέφρασε τη σοβαρή ανησυχία του για την κατάσταση στην Ελλάδα, ζητώντας παράλληλα έλεγχο για το πού πήγαν τα 1,6 δισ. ευρώ που έχουν διατεθεί στη χώρα μας για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Η αρμόδια εισηγήτρια Petra De Sutter στην παρέμβασή της μίλησε για σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης, περιγράφοντας με μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων και παράνομων μεταναστών των ελληνικών νησιών, αλλά και την ικανότητα της κυβέρνησης στο να διαχειριστεί την κατάσταση.
Προέτρεψε τις ελληνικές αρχές να προχωρήσουν, επιτέλους, στο αυτονόητο: στον διαχωρισμό μεταξύ προσφύγων και παράνομων μεταναστών, προκειμένου να αποσυμφορηθούν τα νησιά μας στο Ανατολικό Αιγαίο. Και κάλεσε, ευθέως, την Ελλάδα να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την κακοδιαχείριση των ευρωπαϊκών πόρων που λαμβάνει και που προορίζονται για την παροχή βοήθειας στους πρόσφυγες. Και το χειρότερο: Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Ευρώπης εξέδωσε και ψήφισμα ζητώντας από την Ομάδα Κρατών Κατά της Διαφθοράς (GRECO) να διερευνήσει, στο εξής, τον τρόπο αξιοποίησης των ευρωπαϊκών χρημάτων από την ελληνική κυβέρνηση!
Γεγονός που αποτελεί τον καθρέφτη της ανικανότητας του κυρίου Τσίπρα και των υπουργών του. Αποτελεί, όμως, και ένα ανεπανόρθωτο πλήγμα στην αξιοπιστία της χώρας μας, με την υπογραφή ΣΥΡΙΖΑ. Ιδίως αν αναλογιστούμε ότι οι κυβερνητικοί βουλευτές που μετέχουν στο Συμβούλιο της Ευρώπης ζήτησαν -με περίσσιο θράσος και με επικεφαλής την κ. Αννέτα Καββαδία- την αποτροπή του οικονομικού ελέγχου, καταθέτοντας μάλιστα και σχετική τροπολογία! Για ακόμη μία φορά η Νέα Δημοκρατία επιβεβαιώνεται».

Αναξιοποίητα κονδύλια

Την ίδια στιγμή, πάντως, που ζητείται έρευνα για το που πήγαν κοινοτικά κονδύλια, ο αρμόδιος επίτροπος για το προσφυγικό, Δ. Αβραμόπουλος, δίνει μια νέα διάσταση. Σε ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής, Νίκος Ανδρουλάκης, ο κ. Αβραμόπουλος απαντά ότι «μόλις 169,5 από τα 613,5 εκατομμύρια ή για να το θέσω πιο απλά το 28% από τα χρήματα που δικαιούται η χώρα για την περίοδο 2014-2020 για το μεταναστευτικό έχουν αξιοποιηθεί». Τα χρήματα αυτά προέρχονται από τον τακτικό προϋπολογισμό, το Ταμείο εσωτερικής ασφάλειας και το Ταμείο για το άσυλο, τη μετανάστευση και την ενσωμάτωση.
Παρά τα μεγάλα λόγια, η κυβέρνηση αδυνατεί να βελτιώσει τις απάνθρωπες συνθήκες στα κέντρα υποδοχής τόσο στα Νησιά του Ανατολικού Αιγαίου όσο και την ηπειρωτική Ελλάδα και οι οποίες δυσφημούν τη χώρα μας και καταδικάζονται από το σύνολο των ανθρωπιστικών οργανώσεων. Όπως μάλιστα αναφέρεται , «η Επιτροπή έχει επανειλημμένα προειδοποιήσει τις ελληνικές αρχές, σε πολιτικό και σε τεχνικό επίπεδο, σχετικά με αυτή την ιδιαίτερα απαιτητική κατάσταση και με την ανάγκη επείγουσας αντιμετώπισής της, ενώ παράλληλα παρέχει συνεχή επιχειρησιακή βοήθεια από κοινού με τους αρμόδιους οργανισμούς της ΕΕ, καθώς και τα απαραίτητα ενωσιακά κονδύλια» από τα οποία όμως σχεδόν μισό δις ευρώ, ή το 72% παραμένει αναξιοποίητο. Όπως σημειώνει ο Επίτροπος στην απάντηση του, «η συνολική ευθύνη για την εκτέλεση των ευρωπαϊκών κονδυλίων βαρύνει τις ελληνικές αρχές». Προσθέτει μάλιστα πως «η Επιτροπή καλεί τακτικά τις ελληνικές αρχές να λάβουν τα αναγκαία μέτρα για να βελτιωθεί η απορρόφηση των σχετικών κονδυλίων», τονίζει ο κ. Ανδρουλάκης.



Στα 1,69 δισ. ευρώ η συνολική βοήθεια της ΕΕ για τη διαχείριση του προσφυγικού στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής
Αναλυτικά στοιχεία για το που κατευθύνθηκε το ποσό 1,6 δισ. ευρώ σε υπουργεία, Διεθνείς Οργανισμούς και ΜΚΟ για την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης στην Ελλάδα έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 10 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της πάγιας τακτικής της με βάση τους κανόνες διαφάνειας. 
Τα περισσότερα χρήματα έχει διαχειριστεί η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και το υπουργείο Άμυνας, ενώ ακολουθούν ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης και το Δανέζικο Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες.
Τα στοιχεία αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον μετά και τον σάλο που προκλήθηκε από καταγγελίες της αντιπολίτευσης, αλλά και πρώην διευθυντικού στελέχους του υπουργείου Μεταναστευτική πολιτικής για κακοδιαχείριηση των κονδυλίων. 
Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα και από την ευρωπαϊκή αρχή για την καταπολέμηση της απάτης (OLAF), αλλά και από την ελληνική δικαιοσύνη μέσω προκαταρκτικής εξέτασης. 
Eιδικότερα, στα 1,69 δισ. ευρώ ανήλθε η συνολική βοήθεια της ΕΕ για τη διαχείριση του προσφυγικού στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Αναλυτικά οι κατηγορίες

Από τα 1,69 δισ. ευρώ, οι ελληνικές Αρχές έχουν να λαμβάνουν 794 εκατ. ευρώ, η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) 506,67 εκατ. ευρώ, ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (IOM) 119,7 εκατ. ευρώ, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασύλου (EASO) 26 εκατ. ευρώ, οι διάφορες διεθνείς ΜΚΟ - εταίροι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 201 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν εγκριθεί αλλά παραμένουν αδιάθετα 44,6 εκατ. ευρώ προς Διεθνείς Οργανισμούς ή ΜΚΟ.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το ΑΠΕ, τα ευρωπαϊκά κονδύλια, ύψους 1,69 δισ. ευρώ για τη διαχείριση του προσφυγικού στην Ελλάδα χορηγούνται ως εξής:
Πρώτον, στο πλαίσιο των εθνικών προγραμμάτων της περιόδου 2014-2020, η Ελλάδα δικαιούται 561 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 322,8 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασύλου Μετανάστευσης και Ένταξης (ΤΑΜΕ) και 238,2 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας (ΤΕΑ). Από τα 561 εκατ. ευρώ έχουν εκταμιευθεί ως τον Oκτώβριο του 2018 τα 164 εκατ. ευρώ.
Δεύτερον, μέσω του ΤΑΜΕ και του ΤΕΑ, η Επιτροπή έχει εγκρίνει, από το 2015 ως σήμερα, επείγουσα βοήθεια, ύψους 481 εκατομμυρίων ευρώ. Εξ' αυτών, τα 233 εκατ. ευρώ χορηγούνται απευθείας προς τις ελληνικές Αρχές, τα 150 εκατ. ευρώ στον UNHCR, τα 72 εκατ. ευρώ στον ΙΟΜ και 26 εκατ. ευρώ στην EASO.
Τρίτον, το Μέσο Στήριξης Έκτακτης Ανάγκης της ΕΕ που διαχειρίζεται ο επίτροπος Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Διαχείρισης Κρίσεων, Χρήστος Στυλιανίδης, έχει εγκρίνει για την Ελλάδα από το Μάρτιο του 2016, 650 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 605,3 εκατ. είναι ήδη συμβάσεις. Οι δικαιούχοι των χρηματοδοτήσεων από το Μέσο Στήριξης Έκτακτης Ανάγκης είναι μόνο διεθνείς οργανισμοί και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της ΕΕ που λαμβάνει ανθρωπιστική βοήθεια για τους πρόσφυγες από αυτό το Ταμείο. Οι εταίροι της ΕΕ, διά μέσου των οποίων χορηγείται η ανθρωπιστική βοήθεια για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και τα ποσά που λαμβάνουν είναι τα κάτωθι:
UNHCR (356,67 εκατ. ευρώ)
IOM (47,7 εκατ. ευρώ)
Danish Refugee Council (44,5 εκατ. ευρώ)
International Rescue Committee (28,74 εκατ. ευρώ)
ΙFRC (17,6 εκατ. ευρώ)
Norwegian Refugee Council (17,3 εκατ. ευρώ)
Arbeiter-Samariter-Bund (15,26 εκατ. ευρώ)
UNICEF (14,8 εκατ. ευρώ)
Medecins du Monde (14,3 εκατ. ευρώ)
OXFAM (13,5 εκατ. ευρώ)
Save the Children (9,65 εκατ. ευρώ)
Mercy Corps (6,57 εκατ. ευρώ)
Terre des Hommes (5,83 εκατ. ευρώ),
CARE Germany (3,73 εκατ. ευρώ),
Spanish Red Cross (2 εκατ. ευρώ)
Μetadrasi (1 εκατ. ευρώ)
Smile of the Child (0,8 εκατ. ευρώ)
Όσον αφορά τα επείγοντα κονδύλια προς τις ελληνικές Αρχές που χορηγούνται μέσω του ΤΑΜΕ και του ΤΕΑ, συνολικού ύψους 233 εκατ. ευρώ, έχουν εγκριθεί και εκταμιεύονται σταδιακά ως εξής:
Υπουργείο 'Αμυνας 127,73 εκατ. ευρώ
Υπουργείο Υγείας 27,45 εκατ. ευρώ
Υπουργείο Εσωτερικών 26,95 εκατ. ευρώ
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών 12,76 εκατ. ευρώ
Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής 10,42 εκατ. ευρω.
Πριν από την υπογραφή της συμφωνίας με την Τουρκία, το Μάρτιο του 2016, είχαν χορηγηθεί τα εξής ποσά:
Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής 8,35 εκατ. ευρώ
Ελληνική Αστυνομία 5,58 εκατ. ευρώ
Γενική Γραμματεία Συντονισμού 6 εκατ. ευρώ
Ελληνικό Λιμενικό Σώμα 6,67 εκατ. ευρώ
Υπηρεσία Ασύλου 1,18 εκατ. ευρώ

Οι καταγγελίες του στρατηγού και η έρευνα της OLAF και της εισαγγελίας

Προ ημερών σημειώθηκε αποπομπή του διευθυντή της υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης προσφύγων, Ανδρέα Ηλιόπουλου, μετά τις καταγγελίες στις οποίες προχώρησε μέσω συνέντευξής του.
Ο αντιστράτηγος ε.α. ο οποίος διευθύνει τα κέντρα υποδοχής και ταυτοποίησης στα νησιά και τον Έβρο (Λέσβος, Χίο, Σάμο, Λέρο, Κω και φυλάκιο Έβρου), παραδέχθηκε σε συνέντευξή του στον Φιλελεύθερο  πως υπάρχουν ενδείξεις για εκτεταμένα φαινόμενα κακοδιαχείρισης κονδυλίων τόσο από τον κρατικό μηχανισμό που εμπλέκεται συμπεριλαμβανομένου του ΥΠΕΘΑ και άλλων φορέων, όσο και από ΜΚΟ οι οποίες διαχειρίζονται κοινοτικούς πόρους.
Παρακινεί δε τις αρμόδιες ευρωπαϊκές και ελληνικές Αρχές και τους Εισαγγελείς να αναζητήσουν στοιχεία και να προχωρήσουν σε εκτεταμένη έρευνα.
Ωστόσο, ηχεί συναγερμό για τους κινδύνους που εγκυμονεί η παραμονή χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών στις άθλιες συνθήκες των Κέντρων Υποδοχής με ευθύνη της κυβέρνησης, ενώ επισημαίνει ότι απαιτείται άμεση αναδιάρθρωση σε όλο το σύστημα διαχείρισης του προσφυγικού γιατί η πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων ευνοεί τη διαφθορά και επιδεινώνει δραματικά τις υπηρεσίες για την βελτίωση συνθηκών διαβίωσης των προσφύγων υπέρ των οποίων η Ε.Ε διαθέτει πάνω από 1,6 δισ. ευρώ. «Έχει χαθεί ο έλεγχος, επικρατεί ένα χάος», τονίζει μεταξύ άλλων και προειδοποιεί ότι τα νησιά θα καταντήσουν σε λίγο καιρό όπως η Ειδομένη. 
Η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου έδωσε παραγγελία στην επικεφαλής των Οικονομικών Εισαγγελέων Μαριάννα Ψαρουδάκη να διενεργήσει προκαταρκτική εξέταση προκειμένου διαπιστωθεί η βασιμότητα των καταγγελιών και η τυχόν διάπραξη αυτεπαγγέλτως διωκομένων αδικημάτων.

ΝΔ: Να δώσει εξηγήσεις η κυβέρνηση

«Οι δηλώσεις του επικεφαλής της Διεύθυνσης Υποδομών και Ταυτοποίησης του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής κ. Ανδρέα Ηλιόπουλου εγείρουν μείζονα ερωτήματα γύρω από την πολιτική της κυβέρνησης στο Προσφυγικό-Μεταναστευτικό», σημείωνε σε ανακοίνωσή της η ΝΔ.
Η Πειραιώς σημειώνει: «Ο πλέον αρμόδιος που έχει οριστεί από την ίδια την κυβέρνηση, καταγγέλλει αδιαφανείς διαδικασίες, κατασπατάληση κοινοτικών πόρων, ζητά την επέμβαση της Δικαιοσύνης και διαπιστώνει ότι "έχει χαθεί ο έλεγχος"».
Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζει πως η κυβέρνηση οφείλει άμεσα να δώσει εξηγήσεις: Πού πήγαν τα 1,6 δισ. ευρώ που ήρθαν στην Ελλάδα από ευρωπαϊκή και διεθνή βοήθεια για την διαχείριση του προσφυγικού; Ποιες ΜΚΟ έλαβαν χρήματα, τι ποσά και τι απέγιναν αυτά; Τι έχει συμβεί με τα 52 εκατ. ευρώ που δόθηκαν στο υπουργείο Άμυνας και για τα οποία βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα της OLAF; Πώς σχολιάζει τις δηλώσεις του επικεφαλής της Διεύθυνσης Υποδομών και Ταυτοποίησης, αντιστράτηγου ε.α. κ. Ανδρέα Ηλιόπουλου;
«Καλούμε τη Δικαιοσύνη να κινήσει τη σχετική διαδικασία ώστε να αποκαλυφθεί όλη η αλήθεια στη δυσώδη αυτή υπόθεση που εκθέτει τη χώρα και προσβάλλει τους Έλληνες», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η ΝΔ.





ΟΙ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΙ


ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2019

Αιγιαλοί και παραλίες: Τροποποιήσεις στο αδιαπραγμάτευτο.



«Ο τόπος μας είναι όμορφος. Μόνο που δεν είναι δικός μας. 
Πρέπει να τον κερδίζουμε κάθε μέρα.» 
                                                                Σεφέρης,  6/2/67, Μέρες


Τροποποιήσεις στο αδιαπραγμάτευτο; 
Αναμένεται να δοθεί τις επόμενες ημέρες σε δημόσια διαβούλευση η αλλαγή στη νομοθεσία για τον αιγιαλό και την παραλία.
Εκείνοι που βγήκαν στους δρόμους για τη Βόρεια Μακεδονία δείχνουν τι θα την έκαναν κι αυτή κι ό,τι άλλο αν ήταν δικά τους. Αλλά ελπίζω να συνετιστούν διότι αυτά που πάνε να καταστρέψουν δεν είναι δικά τους.  

Σας φέρνω άρθρα σχετικά. Καθημερινή, Εφσυν και Νίκος Ξυδάκης
με σχόλια και εικόνες.


Όταν θα χαρίζουν τις παραλίεςστα ξενοδοχεία, εσένα θα σε ταΐζουν "εθνική συνείδηση και αριστεία"

Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος βγάζει «στο σφυρί» τις παραλίες| http://Reader.grhttps://reader.gr/news/politiki/304252/o-neos-anaptyxiakos-nomos-vgazei-sto-sfyri-tis-paralies…Δεν πειράζει , μόνο η Μακεδονία για τους Έλληνες είναι Ελλάδα , οι παραλίεςμάλλον κατά αυτούς θα ανήκουν στον Ερντογάν

Σας παρακαλώ, μη γράφετε ότι οι παραλίεςθα καταληφθούν από ιδιώτες. Υπερτιμάτε τη νοημοσύνη ενός υπνωτισμένου λαού που σκασίλα του μεγάλη. Άνοιξε η Μαρέβα καλά το φύλλο; Αυτό είναι το θέμα.
Διαβάζω τις ρυθμίσεις που έρχονται για τις παραλίες τις οποίες κάνει δώρο ο Μητσοτάκης σε επιχειρηματίες. Το επόμενο διάστημα μαθαίνω ότι θα τους δώσει και τα μονοπάτια στα βουνά. Γιατί να μην μπει και εκεί ένα εισιτήριο;

Πόσο όμορφο θα ήταν να γεμίσουν οι παραλίεςεμπορικά κέντρα εκεί που σκάει το κύμα.. Ας ξεφύγουμε επιτέλους από την σοβιετική νοοτροπία κι ας τολμήσουμε!
Οι θαλασσες και οι παραλιεςμας ηταν η αμυνα των φτωχων ανθρωπων απεναντι στην κριση.Σκεφτομουν πως αυτο το κομματι της απολαυσης-αποδρασης δεν μπορουν να μας το παρουν.Αμ δε ,θα περιφραξουν και θα χτισουν παραλιεςκαι αιγιαλους για δηθεν αναπτυξη.#ΝΔ_ξεφτιλες

Αποχαιρέτα τες, τις παραλίεςπου χάνεις 


Νέες τροποποιήσεις στη νομοθεσία για τον αιγιαλό και την παραλία περιλαμβάνει το «αναπτυξιακό» σχέδιο νόμου, που αναμένεται να δοθεί τις επόμενες ημέρες σε δημόσια διαβούλευση. Οι ρυθμίσεις είναι στην κατεύθυνση της διευκόλυνσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ακτογραμμή εις βάρος της κοινοχρησίας της. Μάλιστα, περιλαμβάνει και ρύθμιση με την οποία ο (δημόσιος) παλαιός αιγιαλός θα μπορεί να παραχωρείται σε ιδιώτες και να οικοδομείται.

Οι ρυθμίσεις για τον αιγιαλό, που αποκαλύπτει σήμερα η «Κ», βρίσκονται στο τέταρτο κεφάλαιο του «αναπτυξιακού» σχεδίου νόμου και αφορούν κυρίως τροποποιήσεις του τελευταίου νόμου (ν. 4607/19). Σύμφωνα με πληροφορίες, οι επίμαχες ρυθμίσεις δεν είναι σίγουρο ότι θα συμπεριληφθούν στο «αναπτυξιακό» νομοσχέδιο, καθώς συνεκτιμώνται πολιτικά και οι αντιδράσεις που πιθανότατα θα συναντήσουν. Οι κυριότερες από αυτές είναι:

• Καταργείται η ρύθμιση με την οποία το ελάχιστο πλάτος μιας παραλίας (πλην εξαιρέσεων) οριζόταν στα 30 μέτρα από τη γραμμή του αιγιαλού.

• Καταργείται ρύθμιση που περιόριζε στο 60% ενός αιγιαλού (μη συνυπολογιζόμενου τυχόν δυσπρόσιτου τμήματός του) τον χώρο που παραχωρείται σε ομπρελοκαθίσματα. Επανέρχεται αντ’ αυτού η ελάχιστη απόσταση των 100 μέτρων ανάμεσα στις διαδοχικές παραχωρήσεις, που μπορούν να καλύψουν την υπόλοιπη παραλία.

• Ο (εξ ορισμού δημόσιος, εκτός αν υπάρχουν ιδιωτικά δικαιώματα) παλαιός αιγιαλός παύει να θεωρείται ανεπίδεκτος χρήσης ιδιωτικών δικαιωμάτων και υποχρεωτικά κοινόχρηστος. Αντιθέτως, χαρακτηρίζεται ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και δύναται να παραχωρείται και να οικοδομείται.

• Ως προς το μίσθωμα για την απλή χρήση ενός αιγιαλού, προτείνεται να υπολογίζεται όχι η αντικειμενική και μισθωτική αξία του πλησιέστερου ακινήτου, αλλά του πλησιέστερου εκτός σχεδίου ακινήτου. Η ρύθμιση αυτή είναι δεδομένο ότι θα μειώσει τα μισθώματα, άρα τα έσοδα του Δημοσίου.

• Στις περιπτώσεις στρατηγικών επενδύσεων, δίνεται η δυνατότητα απευθείας παραχώρησης στον επενδυτή του αιγιαλού και της παραλίας που βρίσκεται όχι μόνο σε επαφή με το ακίνητο, αλλά και σε παρακείμενο χώρο.

• Δίνεται η δυνατότητα απευθείας παραχώρησης της χρήσης του αιγιαλού σε επιχειρηματικά πάρκα με μέτωπο στη θάλασσα.

• Σήμερα, η παραχώρηση αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού και παραλίας (όχθης, πυθμένα κ.λπ.) απαγορεύεται, εκτός αν επιβάλλεται για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος, εθνικής άμυνας, δημόσιας τάξης, ασφάλειας, υγείας ή προστασίας αρχαιοτήτων και περιβάλλοντος. Με νέα ρύθμιση, το δικαίωμα αυτό επεκτείνεται και σε περιπτώσεις «ασφάλειας βιομηχανικών ή ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων», μια επιδεχόμενη πολλές ερμηνείες αναφορά.

• Καταργείται ρύθμιση με την οποία δινόταν δυνατότητα ανάκλησης της παραχώρησης ενός αιγιαλού, προς αποκατάσταση του κοινόχρηστου χαρακτήρα του.

• Παρατείνεται αυτοδικαίως η χρήση αιγιαλού όταν αφορά έργα που εξυπηρετούν λατομικές και μεταλλευτικές επιχειρήσεις, όσο χρόνο υφίσταται το σχετικό δικαίωμα.

Ο διευθυντής του WWF España καλεί τους Υπουργούς Οικονομικών και Τουρισμού να μην ακολουθήσουν το αποτυχημένο παράδειγμα της Ισπανίας στη διαχείριση του αιγιαλού! Η επιστολή: http://bit.ly/1kHpI7o



Θυμάστε το '14;

WWF Μην καταστρέψετε τις ακτές σας, όπως η Ισπανία

http://bit.ly/1kHpI7o
Επιστολή με την οποία καλεί την ελληνική κυβέρνηση να μην ακολουθήσει το αποτυχημένο παράδειγμα της Ισπανίας στη διαχείριση του αιγιαλού απέστειλε σήμερα προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Τουρισμού, ο Διευθυντής του WWF Ισπανίας.
«Όπως είμαι σίγουρος πως θα γνωρίζετε, η Ισπανία είναι η χώρα της Μεσογείου που υποφέρει τα μέγιστα από τη δραματική αλλοίωση και καταστροφή της παράκτιας ζώνης της. Η εκτεταμένη οικοδομική δραστηριότητα τις τελευταίες δεκαετίες, δίχως πρόβλεψη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις είχε καταστροφικές συνέπειες, τις οποίες η χώρα καλείται να αντιμετωπίσει τα επόμενα χρόνια.
Αυτή τη στιγμή, το 75% των ισπανικών ακτών έχει οικοδομηθεί ή βρίσκεται σε στάδιο οικοδόμησης (με ρυθμό 8 εκτάρια ανά ημέρα τα τελευταία 20 χρόνια), ενώ το πρώτο χιλιόμετρο ακτογραμμής έχει οικοδομηθεί πλήρως στο ένα τρίτο των μεσογειακών ακτών της Ισπανίας. Την ίδια στιγμή, σχεδόν μισό εκατομμύριο κατοικίες είναι κενές.
[…] Η περιβαλλοντική υποβάθμιση των ακτών δεν έχει μόνο περιβαλλοντικές, αλλά και οικονομικές επιπτώσεις. Η κατάληψη περισσότερου από το 70% του αιγιαλού προκάλεσε απώλεια ανταγωνιστικότητας, ελκυστικότητας και περιβαλλοντικής ποιότητας με αντίστοιχα αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα και τη σταθερότητα του τουρισμού.»
Το παραπάνω αποτελεί ένα μόνο απόσπασμα της επιστολής που απέστειλε σήμερα προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Τουρισμού, κ. Στουρνάρα και κα. Κεφαλογιάννη, ο Διευθυντής του WWF Ισπανίας, Χουάν Κάρλος δελ Όλμο. Με την Ισπανία να αποτελεί ένα μεσογειακό παράδειγμα προς αποφυγή ως προς τη μη βιώσιμη διαχείριση των ακτών της και την υποβάθμιση του τουριστικού της προϊόντος, ο Διευθυντής του WWF Ισπανίας καλεί με επείγοντα τρόπο την ελληνική κυβέρνηση να μην υποπέσει στα λάθη της χώρας του με το καταστροφικό – όπως τέθηκε στη διαβούλευση – νομοσχέδιο για τον αιγιαλό και την παραλία.
Χαρακτηριστικά, ο Χουάν Κάρλος δελ Όλμο καλεί «εκ βάθους καρδιάς» τους Υπουργούς να εξασφαλίσουν «πως οποιαδήποτε νομοθεσία που αφορά στην παράκτια ζώνη θα εγγυάται την προστασία των παράκτιων οικοσυστημάτων και των οικολογικών υπηρεσιών που παρέχουν, ούτως ώστε να αναγνωριστεί η Ελλάδα διεθνώς ως σημαντικός τουριστικός προορισμός με σεβασμό για το βασικό τουριστικό προϊόν: τη φύση».
«Το WWF Ελλάς έχει εξ αρχής ταχθεί ενάντια σε αυτό το καταστροφικό νομοσχέδιο, ενώ οι πρωτοφανείς αντιδράσεις εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών αλλά και φορέων εξανάγκασαν την Κυβέρνηση να αναδιπλωθεί, «παγώνοντάς» το προς το παρόν. Παρόλα αυτά, με τις Ευρωεκλογές να αποτελούν πλέον παρελθόν, οφείλουμε όλοι να επαγρυπνούμε για τα επόμενα βήματα του Υπουργείου και να πιέζουμε για ένα αποτελεσματικό, προστατευτικό και οικολογικά βιώσιμο θεσμικό πλαίσιο για τις ακτές μας. Το αποτυχημένο παράδειγμα της Ισπανίας δεν μπορεί να αποτελεί πρότυπο, αν θέλουμε πραγματικά να βγούμε από την κρίση, αξιοποιώντας με υγιή τρόπο το μοναδικό μας συγκριτικό πλεονέκτημα που δεν είναι άλλο από το φυσικό μας κεφάλαιο», σημείωσε ο Δημήτρης Καραβέλλας, Διευθυντής του WWF Ελλάς.
Περισσότερες πληροφορίες:
Ιάσονας Κάντας, Υπεύθυνος Γραφείου Τύπου WWF Ελλάς, τηλ: 210 33 14 893, κιν: 697 185 9632, i.kantas@wwf.gr
Σημειώσεις προς συντάκτες:
Δείτε εδώ ολόκληρη η επιστολή (Aγγλικά) – και η μετάφρασή της στα Ελληνικά – από τον Διευθυντή του WWF Ισπανίας, Χουάν Κάρλος δελ Όλμο, προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Τουρισμού.

Μεταξύ των προωθούμενων αλλαγών συμπεριλαμβάνονται και οι εξής: χαρακτηρίζεται ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου ο παλιός αιγιαλός. Ανοίγει ο δρόμος για την παραχώρηση αποκλειστικής χρήσης τμημάτων του σε βιομηχανίες, ξενοδοχεία και άλλες χρήσεις αναψυχής. Θεσπίζεται η απευθείας παραχώρηση τμημάτων του αιγιαλού και παραλίας για περιπτώσεις επενδύσεων που χαρακτηρίζονται στρατηγικού χαρακτήρα. Μειώνονται τα μισθώματα από την παραχώρηση της απλής χρήσης του αιγιαλού, σε βάρος των δημοσίων εσόδων.
Και ο γιαλός είναι στραβός και στραβά αρμενίζει το... υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο, επικαλούμενο την αρμοδιότητά του στον τομέα των επενδύσεων, επιχειρεί να προωθήσει αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για τη ζώνη αιγιαλού και παραλίας, που ανήκει όμως στο υπουργείο Οικονομικών.
Περιλαμβάνονται στο Κεφάλαιο Δ΄ του πολυδιαφημισμένου «αναπτυξιακού» νομοσχεδίου, που ετοιμάζουν συνεργάτες του Αδ. Γεωργιάδη, το οποίο έχει ήδη στο ενεργητικό του ένα «φάουλ»: το δήθεν «ξεπάγωμα» της μεταφοράς συντελεστή δόμησης, το οποίο στη συνέχεια αποσύρθηκε γιατί περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Το σπουδαιότερο όμως είναι ότι οι συντάκτες των διατάξεων αγνοούν πως το μέτρο μπορεί να εφαρμοστεί με την προϋπόθεση ότι οι δήμοι θα αναθεωρήσουν τα πολεοδομικά τους σχέδια, ώστε να οριστούν ζώνες υποδοχής του μεταφερόμενου συντελεστή και να αντιμετωπιστούν οι αρνητικές επιπτώσεις στο δομημένο περιβάλλον όπως επιβάλλουν οι αλλεπάλληλες αποφάσεις του ΣτΕ για τη μεταφορά συντελεστή δόμησης.
Στην περίπτωση των προωθούμενων ρυθμίσεων για τον αιγιαλό, που δεν θεωρείται δεδομένο ότι θα περιληφθούν στο επίμαχο νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να δοθεί σε διαβούλευση, επέρχονται σημαντικές ανατροπές στην περιβαλλοντικά ευαίσθητη παραλιακή ζώνη, όπως αποκαλύπτει χθεσινό δημοσίευμα της «Καθημερινής», για το οποίο δεν υπήρξε κάποια αντίδραση από την πλευρά της κυβέρνησης.
Μεταξύ άλλων:
Καταργείται η διάταξη του νόμου 4607/2019, που ορίζει ότι η μέγιστη κάλυψη μιας παραλίας με ομπρέλες και ξαπλώστρες δεν μπορεί να υπερβαίνει το 60% της έκτασης, ώστε να υπάρχει χώρος για πολίτες που δεν θέλουν να πληρώσουν για να κάνουν μπάνιο. Επανέρχεται η διάταξη που ορίζει μόνον ότι πρέπει να υπάρχει απόσταση 100 μέτρων ανάμεσα σε διαδοχικές παραχωρήσεις του αιγιαλού.
Χαρακτηρίζεται ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου ο παλιός αιγιαλός, ο οποίος με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο είναι δημόσιος, εκτός από τις λίγες περιπτώσεις που ιδιώτες έχουν αποδεδειγμένα δικαιώματα. Με την αλλαγή αυτή ο παλιός αιγιαλός μπορεί να παραχωρείται έναντι ανταλλάγματος κατά πλήρη κυριότητα σε ιδιώτες και να οικοδομείται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Με βάση το άρθρο 1 του νόμου 2971/2001, παλαιός αιγιαλός είναι η ζώνη της ξηράς που προέκυψε από τη μετακίνηση της ακτογραμμής προς τη θάλασσα και οφείλεται σε φυσικές προσχώσεις ή τεχνικά έργα. Είναι η λωρίδα γης που περιλαμβάνεται ανάμεσα στη νέα γραμμή αιγιαλού και το όριο του παλαιότερα υφιστάμενου αιγιαλού.
Ανοίγει ο δρόμος για την παραχώρηση αποκλειστικής χρήσης τμημάτων του αιγιαλού σε βιομηχανίες, ξενοδοχεία και άλλες χρήσεις αναψυχής, με επίκληση λόγων «ασφάλειας» των εγκαταστάσεων. Με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, προβλέπεται μόνο για λόγους υπέρτερου εθνικού συμφέροντος, εθνικής άμυνας, δημόσιας τάξης και προστασίας αρχαιοτήτων ή του περιβάλλοντος.
Μειώνονται τα μισθώματα από την παραχώρηση της απλής χρήσης του αιγιαλού, σε βάρος των δημοσίων εσόδων. Αναφέρεται ότι το ύψος του ενοικίου προσδιορίζεται με βάση την αντικειμενική ή μισθωτική αξία του πλησιέστερου εκτός σχεδίου ακινήτου. Με το σημερινό καθεστώς λαμβάνεται υπόψη το πλησιέστερο ακίνητο, που μπορεί να βρίσκεται και σε εντός σχεδίου περιοχή, επομένως να έχει υψηλότερη αντικειμενική ή μισθωτική αξία.
Θεσπίζεται η απευθείας παραχώρηση τμημάτων του αιγιαλού και παραλίας για περιπτώσεις επενδύσεων που χαρακτηρίζονται στρατηγικού χαρακτήρα. Η ευνοϊκή αυτή ρύθμιση αφορά και παρακείμενα ακίνητα, δηλαδή δεν συνορεύουν με την παραλιακή ζώνη.
Παρατείνεται και μετά τη λήξη της η σύμβαση παραχώρησης της χρήσης του αιγιαλού, με απλή απόφαση του υπουργού Οικονομικών και με την κατάθεση της σχετικής αίτησης πριν από την εκπνοή του συμβολαίου μίσθωσης. Ειδική αναφορά γίνεται για λατομικές και μεταλλευτικές εγκαταστάσεις.
Ανοίγει ο δρόμος για τη νομιμοποίηση αυθαίρετων κατασκευών που έχουν γίνει στη ζώνη αιγιαλού και παραλίας, με την προϋπόθεση ότι έχουν κατασκευαστεί ώς τις 28/7/2011, ημερομηνία που ισχύει για όλες τις πολεοδομικές παρανομίες.
Απαγορεύεται η μεταβίβαση της χρήσης του αιγιαλού σε τρίτους, με δεδομένο ότι τα συμβόλαια μίσθωσης είναι προσωποπαγή. Επιτρέπεται όμως σε εταιρείες του ίδιου ομίλου.
Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα διαθέτει 15.000 χλμ. ακτογραμμής και η οριοθέτηση του αιγιαλού ξεκίνησε το 1945, αλλά μέχρι το 2015 είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία μόνον για το 8%. Την τελευταία τετραετία οι ρυθμοί επιταχύνθηκαν και έχει καλυφθεί περίπου το 16%.
Βασική αιτία για την καθυστέρηση είναι οι μεγάλες παρανομίες που έχουν γίνει από δεκαετίες στην παραλιακή ζώνη, με καταλήψεις, νόμιμες ή παράνομες, από ξενοδοχεία, βιομηχανίες, βίλες επωνύμων και μικρές επιχειρήσεις αναψυχής.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ - ΣΥΡΙΖΑ
Ολα στον βωμό της «ανάπτυξης»;
«Ο αιγιαλός και η παραλία είναι πράγματα κοινόχρηστα, ανήκουν σε όλους και σε όλες και δεν μπορούν να γίνουν αντικείμενα στείρας οικονομικής εκμετάλλευσης. Στον βωμό της “ανάπτυξης για την ανάπτυξη” δεν μπορεί να θυσιάζονται τα πάντα» αναφέρει η Κατερίνα Παπανάτσιου, αναπληρώτρια τομεάρχης στον τομέα Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ και τέως υφυπουργός Οικονομικών.
Σχολιάζοντας το δημοσίευμα της «Καθημερινής», σημειώνει ότι αφορά κυρίως τροποποιήσεις του νόμου 4607/2019 και προσθέτει: «Ευελπιστούμε οι πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει στον Τύπο σχετικά με τις ρυθμίσεις που προωθεί η Ν.Δ. για τον αιγιαλό και την παραλία να μην πατάνε στην πραγματικότητα».
Επισημαίνει πάντως πως η αντίληψη της Ν.Δ. για τον αιγιαλό και την παραλία αποκαλύπτεται από το γεγονός ότι οι τροποποιήσεις έχουν ενταχθεί σε ένα αναπτυξιακό νομοσχέδιο.




Οταν ως βουλευτής συμπολιτευόμενος πίεζα την κυβέρνηση, την κυβέρνησή μου, με αλλεπάλληλες ερωτήσεις, Ιανουάριο και Ιούνιο του 2018, να νομοθετήσει υπέρ της αποτελεσματικότερης προστασίας των αιγιαλών και των παραλιών, δεν μπορούσα να φανταστώ πώς ό,τι με κόπο και σκέψη θα ενομοθετείτο εντέλει τον Απρίλιο του 2019, θα κινδύνευε να γκρεμιστεί μέσα σε λίγους μήνες από μια νέα κυβέρνηση. Στην εκπνοή του καλοκαιριού 2019, από διαρροή μαθαίνουμε ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη σκέφτεται να καταργήσει τις πρόνοιες, τις προστασίες και τις ρυθμίσεις του νόμου 4607 του 2019, για τους αιγιαλούς και τις παραλίες, προκαλώντας την οργή ακόμη και των ψηφοφόρων της ΝΔ.
Ιδεοληψία; Περιφρόνηση για το περιβάλλον, την αειφορία και τη συνταγματική τους προστασία; Περιφρόνηση για το απαράγραπτο δικαίωμα κάθε Ελληνα να έχει πρόσβαση στην παραλία; Αφροσύνη; Δόλος; Γραμμάτια προς εξόφληση; Ας σκεφτούν οι βουλευτές και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τι ίχνος θα αφήσουν για τις επόμενες γενιές. Αυτό που ετοιμάζουν πάντως ανοίγει δρόμους για τραπεζοκαθίσματα και ομπρελοξαπλώστρες στη Δήλο. Είναι η γαίας ατίμωσις, κατά τον σοφό Πικιώνη.
Σύμφωνα πάντα με τις διαρρεύσασες πληροφορίες, η κυβέρνηση σκοπεύει κατά πρώτον να αλλάξει τον ορισμό του αιγιαλού, κατά παράβαση όχι μόνο του Συντάγματος (άρθρο 24) αλλά και της πάγιας νομολογίας του Συμβουλίου της Επικρατείας, τα πολλά περασμένα χρόνια. 
Συγκεκριμένα, με τον ν. 4607/19 ορίζεται ρητώς ότι: «Ο αιγιαλός, η παραλία, η όχθη (…) είναι πράγματα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, το οποίο έχει υποχρέωση να τα προστατεύει και να τα διαχειρίζεται, σύμφωνα με τις αρχές της αειφορίας και του χωροταξικού σχεδιασμού. (…)  Η προστασία των κοινοχρήστων πραγμάτων και του οικοσυστήματος αυτών είναι ευθύνη του Κράτους (…)
Κύριος προορισμός των κοινοχρήστων πραγμάτων της παραγράφου 1 είναι η ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση του κοινού προς αυτά. (…) Απαγορεύεται η κατασκευή κτισμάτων και εν γένει η τοποθέτηση κατασκευασμάτων στον αιγιαλό, την παραλία, την όχθη κ.λπ.»
Η κυβέρνηση στο πλαίσιο του «αναπτυξιακού νόμου» σκοπεύει, μεταξύ άλλων, να καταργήσει ακριβώς τον δημόσιο χαρακτήρα του αιγιαλού: αυτός παύει να θεωρείται ανεπίδεκτος χρήσης ιδιωτικών δικαιωμάτων και υποχρεωτικά κοινόχρηστος. Αντιθέτως, χαρακτηρίζεται ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και δύναται να παραχωρείται και να οικοδομείται!
Κατόπιν τούτου, όλα μένουν έρμαια της περιβαλλοντοκτονίας και της υπερεκμετάλλευσης: Καταργείται η ρύθμιση που περιόριζε στο 40% μιας παραλίας τον χώρο που παραχωρείται σε ομπρελοκαθίσματα. Αλλάζει το μίσθωμα για την απλή χρήση αιγιαλού: προτείνεται να υπολογίζεται όχι βάσει αντικειμενικής και μισθωτικής αξία του πλησιέστερου ακινήτου, αλλά του πλησιέστερου εκτός σχεδίου ακινήτου. (Η αλλαγή αυτή είναι βέβαιο ότι θα μειώσει τα μισθώματα, άρα και τα έσοδα του Δημοσίου. Φωτογραφική;)
Και οι βόμβες της βρώμικης ανάπτυξης φαστ τρακ: Σε «στρατηγικούς επενδυτές» παραχωρείται απευθείας όχι μόνο ο αιγιαλός και η παραλία που βρίσκεται σε επαφή με το ακίνητο, αλλά και σε παρακείμενο χώρο! Κι άλλη βόμβα: Σε επιχειρηματικά πάρκα με μέτωπο στη θάλασσα παραχωρείται απευθείας η χρήση του αιγιαλού!
Τέλος: Με τον ισχύοντα ν. 4607/19, η παραχώρηση αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού και παραλίας (όχθης, πυθμένα κ.λπ.) απαγορεύεται, εκτός αν επιβάλλεται για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος, εθνικής άμυνας, δημόσιας τάξης, ασφάλειας, υγείας ή προστασίας αρχαιοτήτων και περιβάλλοντος. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επεκτείνει το υπέρτερο δημόσιο συμφέρον και σε περιπτώσεις «ασφάλειας βιομηχανικών ή ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων»! Τι να υποψιαστείς; Απελπισία.
«… Δείλαιοι και αμαθείς και βάρβαροι, τι κάνετε; Δεν ξέρετε ότι είμαι η μητέρα και η τροφός, το λίκνο, η κοιτίδα, η μητέρα της περασμένης δόξας και της μελλούμενης;
Μάταια θαυμάζετε τα μνημεία που έστησαν κάποτε τα παιδιά μου. Δεν ξέρετε ότι είναι σαρξ εκ της σαρκός μου και πως όταν η μορφή μου αφανιστεί, η δικιά τους θα χάσει το νόημα της;
Τι εκάνατε την Ελευσίνα; Τι εκάνατε τον Ιλισό και τον Κηφισό, τα δυο αγιάσματά μου; Εβάλατε μέσα τους υπονόμους σας, ερίξατε τα νερά των εργοστασίων σας. Δεν βλέπω πια βωμούς των θεών επάνω εις τα όρη μου και τους λόφους, πάρεξ τα γραφεία και τις μηχανές των Εταιρειών σας. Εκείνοι ήταν σημάδι λατρείας, σε σας δεν απομένει παρά η κατώτερη μορφή της σχέσης με την φύση, η εκμετάλλευση…» (Δημήτρης Πικιώνης, Γαίας ατίμωσις, 1954)

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019

Καναπεδάκι; Πότε θα κάνετε;




―Παιδάκια έχετε; ρωτούν άνθρωποι που μόλις γνωρίσαμε, που ακόμα μπορεί να μη γνωρίζουν ούτε το όνομά μας.
Κι όταν απαντάμε όχι, το συνεχίζουν με ένα απίθανο 'γιατί'.
Γιατί;
Άλλοι δε μπορούμε, άλλοι δε θέλουμε, κύριε άγνωστε (που άγνωστος θα μείνεις) αλλά για πες δηλαδή τώρα που παίζουμε το παιχνίδι των ερωτήσεων εσύ τι άλλη απάντηση περίμενες;

Η μόνη σωστή αντίδραση βεβαίως είναι το «τι σε νοιάζει» αλλά δεν είναι ούτε εύκολο ούτε έξυπνο να απαντάς ορμητικά όταν αιφνιδιάζεσαι.

Επειδή όμως μου έτυχε να πληροφορηθώ ότι γνωστός μου, στον οποίο βλακωδώς είχα απαντήσει ειλικρινά  ότι «δε θέλαμε», για χρόνια πλέκει ιστορίες για τον εγωισμό και τη ματαιοδοξία μου, πλέον έχω βρει τη λύση: 
―Πέθαναν, απαντώ.
Με αποτέλεσμα ακαριαίο την πολυπόθητη σιωπή.

Είναι ίδιον της ελληνικής κοινωνίας η αδιακρισία. Ο σεβασμός και η διακριτικότητα είναι τόσο σπάνια που έχουν βαφτιστεί ψυχρότητα κι αδιαφορία. Κάτι σαν το «παρακαλώ» που τείνει να εξαφανιστεί, σαν το «ευχαριστώ» που μυστηριωδώς αντικαταστάθηκε με το ακατανόητο «να 'σαι καλά».

Ευτυχώς όμως δεν είμαι μόνη. Σας φέρνω απαντήσεις ομοιοπαθών με, πιο αγαπημένο μου το: «επειδή δε μπορείς να τα περιμένεις όλα από την εγχείρηση φύλου».
Ψάχνοντάς το όμως για να γράψω αυτά τα λίγα εδώ μου γεννήθηκε μια απορία ποιοι είναι αυτοί που μάς ρωτάνε αφού στο Google το 'παιδάκι πότε θα κάνετε;' μου βγάζει πάνω από 4 εκατομμύρια δημοσιεύσεις ψυχολόγων ή  bloggers που λένε τον πόνο τους ή εξηγούν στους αγενείς αναγνώστες ότι η ερώτηση είναι ο σίγουρος τρόπος να κάνουν δυό εχθρούς αφού είτε δε θέλουν, είτε δε μπορούν, είτε μόλις απέβαλαν, είτε είναι έτοιμοι να χωρίσουν, αν δεν το ξέρεις μάλλον δεν είσαι αρκετά κοντά για να το μάθεις. 
Χαρείτε τα:


Dimitris Ibrahim Για δύο λόγους ένα ζευγάρι δεν κάνει παιδί/ά: 
1. Γιατί δεν μπορεί ή/και 
2. Γιατί δεν θέλει 
Τώρα που μάθατε γιατί ένα ζευγάρι δεν κάνει παιδί/ά μην ρωτάτε, είναι πολύ ενοχλητικό και αγενές.

Boudouridou irini 
Εγω πλεον τους απαντω οτι δεν μπορουμε να κανουμε & τρωνε τη γλωσσα τους για τη μαλακια που ειπαν! δεν το συνεχιζουν καν!
Εγώ λέω θα κάνω με τον επόμενο σύζυγο κ δεν ξανά ρωτάνε.
Ναι αλλά για ποιο λόγο δεν κάνουν δεύτερο παιδί και αφήνουν το πρώτο χωρίς αδελφακι για παρέα; Ε; Ε;
Εδώ εγώ έχω τρία και μου λένε θα κάνεις τέταρτο;;;

Petros Evdokas  Όταν με ερωτούν τους λέω "Είχα τρία παιδιά μα τα πούλησα για όργανα". 
 Αν οι άνθρωποι που ερωτούν φαίνονται φιλικοί (αντί αυταρχικοί, φερέφωνα της εξουσίας και όργανα επιβολής της "κανονικότητας" τους λέω "Ναι έχουμε δύο, μα είναι σκυλάκια. Ετοιμαζόμαστε για το πανεπιστήμιο".

 Πίστεψε με και δεν το λέω να τους "διαφημίσω" : 14χρ.στη Γαλλία και κανένας ποτέ δεν μου έκανε αυτή την ερώτηση. Οχι μόνο αυτό:ενώ καταλαβαίνουν απ την προφορά μου ότι δεν είμαι γαλλίδα,δεν με ρωτάνε ποτέ από που είμαι&όλα τα παρελκόμενα.Αυτό μου είχε κάνει εντυπωσιάσει απ τ αρχή
Ε υπαρχει και τριτος! Να μην το εχουν σκεφθει καν μονοι τους γιατι ειναι ξεχασιαρηδες και να περιμενουν τους αλλους να τους το προτεινουν! Να μη πραξουν και αυτοι το καθηκον τους σαν σωστοι πολιτες?
-Προσπαθείτε? 
-Ναι, χυνω μέσα.
"γιατί δε μπορείς να τα περιμένεις όλα από μια εγχείρηση αλλαγής φύλου" απαντώ όταν με ρωτάει κάποιος/α σχετικά άγνωστος/η. Αυτ* που μας ξέρουν ξέρουν ότι δεν θέλουμε. Στ*ς άλλους αξίζει ένα εμφραγματάκι

Peslac Bill -Παιδάκια έχετε;
-Όχι, δεν θα το ρισκάραμε να βγούνε σαν τα δικά σας.

Νότης Φραγκόπουλος Τους βάλαμε διαλυτικά και τα φάγαμε :p
(παϊδάκια)








__________________________________________
Εικόνες
'Ρεκλάμες' όπως έλεγαν τότε τις διαφημίσεις, των ελληνικών προπολεμικών προφυλακτικών 'Μπεμπέκα' με σλόγκαν: «Ένα λουλούδι είναι η γυναίκα. Προφυλαχθείτε όμως από τα αγκάθια του»