Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022

Της Φύσης πράσινο χαλί― πέτρα που δεν κυλάει

 


H πέτρα που κυλάει δε μαζεύει moss λέει η παλιά παροιμία εκ της οποίας το παλιό τραγούδι εκ του οποίου και το όνομα του συγκροτήματος που, γουρλίδικο ή προφητικό, είναι πλέον η παλιότερη ακόμα ενεργή Ροκ μπάντα μα και το άλλο το πασίγνωστο από τους ‘Temptations’ αγαπημένους του κ. Kastell συνεπώς χιλιοακουσμένο κι από εμέ).

Ήτανε ο μπαμπάς, λέει, μια πέτρα που κυλούσε. 

Γοητευτικό, δε λέω, μα πέτρα που κυλάει (παρότι έχω μια τάση) δε μ’ αρέσει να είμαι. Ως πέτρα πάντοτε προσπάθησα να είμαι η ακρογωνιαία, αναγκαία και χρήσιμη, λίθος πολύτιμος στερεωμένος γερά σε οίκημα ή κόσμημα σα βράχος ριζωμένος. Χαρά και έγνοια καθημερινή όσων με αγαπούν· πένθος βαρύ, κλαυθμός και οδυρμός  όταν θα λείψω. 


Μα άλλο τι θες και προσπαθείς κι άλλο αν πετυχαίνεις. 

Τώρα που πέθανε, λέει, τι μάς άφησε ο μπαμπάς; 

― Μόνους. 


Μόνους, μονάχα μόνους, τι να αφήσει πίσω της μια πέτρα που κυλάει; Εκτός βεβαίως αν μιλάμε για τους Rolling Stones μα αυτοί είναι άλλη ιστορία με άλλα τραγούδια κι άλλα άνθη και φυτά, ενώ σήμερα τις σκέψεις μου ξεκίνησε αυτό το μακρόστενο βελούδινο χαλί που μου έστρωσε η Φύση στο μικρό το καναλάκι που προστατεύει το σπίτι από την πλευρά του βουνού και που μετά από τις βροχές συνήθισα να με νανουρίζει σα ρυάκι.

 ____________________________________________________________


Α Rolling stone gathers no moss
moss ‘μούχλα θα το μετέφραζα συζητώντας  μα ‘moss
’ είναι τα βρύα και οι λειχήνες, το πράσινο βελούδο που συναντάμε σε παλιά υγρά τοιχώματα κι εδάφη.

The Temptations Papa Was A Rolling Stone 1972

 https://www.youtube.com/watch?v=nXiQtD5gcHU

 


879https://www.youtube.com/watch?v=nXiQtD5gcHU

Σχόλιο από φίλο
Alexis Tambouras
Επειδή στο ζήτημα της ονοματοθεσίας εμπλέκονται ανέκαθεν πολλά αντικρουόμενα στοιχεία - από το πρώτο ροκ δίσκο του Βob Dylan μέχρι και το περιοδικό R.Stone και την επιτυχία αυτή των Τemptations κ.ο.κ. Οφείλω ως εκ των πρώτων οπαδών του συγκροτήματος των R.Stones απο απαρχές της δεκαετίας του 60 να διευκρινήσω πως το όνομα της περιβόητης πλέον ροκ μπάντας , μικρή σχέση θα μπορούσε να έχει με το τραγούδι των Τemptations της Motown , που πέραν του ότι δεν είναι κάν αρχικά δικό τους - έγινε πασίγνωστο χάρη σε αυτούς από το 1972 που το δανείστηκαν σαν cover από το ρεπερτόριο των Undisputed Truth που το κυκλοφόρησαν σαν σαρανταπεντάρι τον Μάϊο του ίδιου χρόνου . Οι Rolling Stones επέλεξαν το όνομά τους από το Rollin' Stone μιά παλιότερη επιτυχία του Μuddy Waters από το 1950 , είκοσι χρόνια νωρίτερα καθ' ομολογία των ιδίων που από πιτσιρικάδες ήταν φανατικοί θαυμαστές του 
μεγάλου Αμερικανού Μπλουζίστα . Το οποίο συγκεκριμένο τράκ αξίζει να αναφερθεί αποτελεί ερμηνεία του Waters , σε ελεύθερη απόδοση , του Catfish Blues - μιας μελωδίας από τις εκβολές του Μισισιππή που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1920 ! 


Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2022

Ιβάν Αϊβαζόφσκι απ' την Κριμαία σε Σούνιο και Αζοφική- Ivan Aivazovsky



      Κι έτσι που γίνεται και σε κάθε κρίση κι έγκλημα γινόμαστε τάχα όλοι ειδικοί- για λίγες μέρες ώσπου να σκεπάσει τη νέα γνώση η νεότερη, και που κανείς δεν παραδέχεται πως δεν ξέρει μόνο αναμασάμε ίδιες πηγές από κοινοποιήσεις ή το τηλεοπτικό τρίλεπτο επιστημόνων, προτείνω να αποτραβήξουμε το βλέμμα από την επικίνδυνη πολιτική αναμπουμπούλα των ημερών και με την Τέχνη ν’ αγαλλιάσει η ψυχή μας. Για αυτό το λίγο που, ίσως, εάν μας εντυπωθεί, να μείνει και να μάς πλουτίσει για πάντα.

Από τη Μαύρη Θάλασσα ως το Σούνιο, εξαίσια έργα του Αρμένιου θαλασσογράφου Ιβάν Αϊβαζόφσκι συγκεντρωμένα για μας και συνοδευμένα με περιγραφές και πληροφορίες από το Πολιτιστική Εταιρεία Πανόραμα

 

Διάλεξα την

«Καταιγίδα στο Σούνιο» και στο βάθος οι κολώνες! Πίνακας του 1889 στην Εθνική Πινακοθήκη στην Αθήνα.


https://www.facebook.com/Πολιτιστική-Εταιρεία-Πανόραμα-724905307620407


Ιβάν Αϊβαζόφσκι, 

Ο Ivan Aivazovsky (Hovhannes Aivazian ήταν το αρμενικό του όνομα, 1817-1900), γεννήθηκε στη Φεοντόσια, την αρχαιοελληνική Θεοδοσία, μεσαιωνική λιμανούπολη Καφφά, της ΝΑ Κριμαίας. Σπούδασε στην Αυτοκρατορική Σχολή Καλών Τεχνών στην Αγία Πετρούπολη, ταξίδεψε στην Δυτική Ευρώπη, έγινε ο επίσημος ζωγράφος του τσαρικού Ναυτικού κι έζησε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του στη γενέτειρα. 

Το σπίτι του έχει γίνει το μεγαλύτερο μουσείο των έργων του, αλλά έργα του υπάρχουν σε πάρα πολλά μουσεία. Οι περισσότεροι πίνακες του, ελαιογραφίες στην πλειονότητα, είναι μεγάλων διαστάσεων. Σχεδόν όλοι απεικονίζουν θαλάσσια θέματα, ενώ ένα μεγάλο μέρος «φωτογραφίζει» ναυμαχίες (του Τσεσμέ, του Ναβαρίνου κλπ, κλπ). Η Ουκρανία τον τιμά σαν δικό της παιδί, η Ρωσική Ομοσπονδία επίσης, η Αρμενία έχει εκδώσει χαρτονόμισμα με την προσωπογραφία του. Ο ίδιος, αγάπησε πολύ τη Μαύρη Θάλασσα, ζωγράφιζε συχνά τον Βόσπορο, αλλά μολονότι ρωσοποίησε το όνομά του ήταν πιστός Αρμένιος, ένας από τους αμέτρητους Αρμένιους της Διασποράς. Αναπαύεται στον αρμενικό ναό του Σουρπ (Αγίου) Σαργκίς στην κριμαϊκή γενέτειρα, όπου έζησαν Σκύθες, Έλληνες αρχαίοι και Βυζαντινοί, Γότθοι, Χάζαροι, Κουμάνοι, Τάταροι, Γενοβέζοι, Αρμένιοι, Καραΐτες, Οθωμανοί Τούρκοι, Ρώσοι και Ουκρανοί, Χριστιανοί, Μουσουλμάνοι και Εβραίοι. Τέτοιες ώρες, τέτοια λόγια, θα πεις… Ας ρίξουμε, τουλάχιστον, μια ματιά σε μερικούς από τους εκατοντάδες πίνακές του. 



Ιβάν Αϊβαζόφσκι: Ο ρωσικός Στόλος στο λιμάνι της Θεοδοσίας / Φεοντόσια στη ΝΑ Κριμαία (π. 100 χλμ απόσταση από το Κέρτς, στην είσοδο της ρηχής Αζοφικής Θάλασσας)


Στο στενό ανάμεσα στη Χίο και τη Μικρασία: «Η Ναυμαχία του Τσεσμέ» (πίνακας του Ιβάν Αϊβαζόφσκι, το 1848). Μία από τις μεγαλύτερες πανωλεθρίες του οθωμανικού ναυτικού ήταν η συντριβή του στη ναυμαχία του Τσεσμέ τον Ιούνιο του 1770. Τον στόλο της τσαρίνας Αικατερίνης Α΄ διοικούσε ο Αλεξέη Ορλόφ. Ο Ιωάννης Βαρβάκης καπετάνευε ένα από τα πλοία.





Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022

Η αμυγδαλιά μου ανίδεη. Κι ανθίζει

 

«Κι ακόμα δεν μπόρεσα να καταλάβω
πώς μπορεί να πεθάνει μια γυναίκα
που αγαπιέται.»


Με Καρυωτάκη κουβεντιάζω στη μεγάλη αμυγδαλιά μου που άνθισε φέτος μπροστά στα διασωθέντα βράχια. 

Ανίδεη, δεν το ξέρει πόσο αγαπιέται. Ανίδεη, δεν το γνωρίζει πόσο εύθραυστη έχει γίνει η μοίρα της. 

Κι ανθίζει.

 

 

Κώστας Καρυωτάκης

Μυγδαλιά

Κι ακόμα δε μπόρεσα να καταλάβω

πώς μπορεί να πεθάνει μια γυναίκα

που αγαπιέται.

 

Έχει στον κήπο μου μια μυγδαλιά φυτρώσει

κι είν’ έτσι τρυφερή που μόλις ανασαίνει·

μα η κάθε μέρα, η κάθε αυγή τηνε μαραίνει

και τη χαρά του ανθού της δε θα μου τη δώσει.

 

Κι αλίμονό μου! εγώ τής έχω αγάπη τόση…

Κάθε πρωί κοντά της πάω και γονατίζω

και με νεράκι και με δάκρυα την ποτίζω

τη μυγδαλιά που ’χει στον κήπο μου φυτρώσει

In memory of Jude Burn the female leaders


https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2022/02/in-memory-of-jude-burn-female-leaders.html#axzz7L3c3AMIq

    Ο πιο συγκινητικός τρόπος να τιμηθεί μια σπουδαία ακτιβίστρια. Στη μνήμη της Τζουντ Μπερν μιας σπουδαίας αγωνίστριας για την υγεία και τα δικαιώματα όσων παίρνουν ναρκωτικά το INHSU (Διεθνές Δίκτυο Υγείας και Ηπατίτιδας για Χρήστες Ουσιών) με τη δική μας INPUD (Διεθνές Δίκτυο Ανθρώπων που Παίρνουν Ναρκωτικά) θέσπισαν μια υποτροφία που θα βοηθήσει την ανάπτυξη ηγετικών ικανοτήτων σε γυναίκες (στον, σχετικό πάντα με χρήση ουσιών, τομέα που θα επιλέξουν).

    Προσθέτω συνδέσμους προς την υποτροφία και προς πληροφορίες για την αείμνηστη ακτιβίστρια Jude Burn που πολύ μάς λείπει. 

 I am so moved. What an amazing way to honour the memory (and personal memories) of our beloved Jude.

The Jude Byrne Emerging Female Leader Award has been developed by INHSU
and INPUD (the International Network of People Who Use Drugs) in
remembrance of Jude Byrne, a globally recognised, powerful advocate who
fought to advance the health and human rights of people who use drugs.


Recipients will receive a nine-month mentoring program in an area of
their choice, and a full scholarship to the INHSU 2022 conference in
Glasgow, Scotland.

We are proud to honour Jude’s memory via this new award, which aims to
foster expertise and resilience in the next generation of female leaders
.

We are proud to honour Jude’s memory via this new award, which aims to
foster expertise and resilience in the next generation of female leaders
.



In memory of Jude Byrne : https://www.inhsu.org/articles/in-memory-of-jude-byrne/

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2022

Κορίτσια και Επιστήμες: έχουμε μέλλον





Σε συλλογή με διαφημίσεις που σήμερα δε θα τις ανεχόμασταν συνάντησα και μια αμερικάνικη μεταπολεμική αφίσα που πολύ συνηθιζόταν. «Κορίτσια» λέει με μεγάλα γράμματα, 

«μπορείτε κι εσείς να γίνετε κάτι στη ζωή. 

ΓΙΑΤΡΟΙ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ, ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ» και συνεχίζει με μικρότερα:

«ψάχνουν για γραμματέα».

 

Έτσι ήταν. Πολύ λίγες, από οικογένειες μορφωμένων, ευκατάστατων και προοδευτικών ήταν δυνατόν να σπουδάσουν. Η «προίκα» ήταν χρήμα ή ακίνητο που δινόταν στο γαμπρό για «να μας πάρει» κι όχι επένδυση σε σπουδές που θα μας προίκιζαν το μυαλό.

Μα το πορτάκι άνοιξε. Λίγο η βιομηχανική επανάσταση, λίγο οι δυό παγκόσμιοι πόλεμοι που αποδεκάτισαν τον ανδρικό πληθυσμό, καταφέραμε να μπούμε στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και να κατακτήσουμε την ανεξαρτησία μας. Δεν ήταν και δεν είναι εύκολο όμως. Κι ακόμα η ισότητα στην εκπαίδευση δεν έχει κατακτηθεί.

Δεν είναι μόνο τα πασιφανή, αγροτικές περιοχές της γης υποβαθμισμένες και θρησκόληπτες που αντιμετωπίζουν τη γυναίκα ως μηχανή αναπαραγωγής εργατικών χεριών αλλά κι αλλού, εκεί που δε θα το περιμέναμε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε πριν λίγα χρόνια στην Ιαπωνία, όταν μεγάλο πανεπιστήμιο έκανε διακρίσεις φύλου επειδή, είπαν, αν σέβονταν τη βαθμολογία στις εισαγωγικές εξετάσεις τα αγόρια που θα έμπαιναν θα ήταν ελάχιστα. Η Ιαπωνία, μια ανεπτυγμένη χώρα στην οποία όμως η θέση της γυναίκας δεν έχει βελτιωθεί και πολύ παρότι οι γυναίκες εργάζονται. Ίσες σπουδές δεν αποφέρουν ίδια θέση ούτε ίσο μισθό ενώ είναι άγραφος νόμος όταν η γυναίκα γίνει μάνα να εγκαταλείπει τη δουλειά της, δηλαδή να επιστρέφει στην οικονομική εξάρτηση και (όπως λένε κάποιες) στην αποχαύνωση μιας οικιακής ζωής που δεν την επιθυμούν όλες.

 

Η 11η Φεβρουαρίου είναι η Ημέρα αφιερωμένη στα κορίτσια και τις γυναίκες που αφοσιώνονται στις Επιστήμες. 

Σας τη θυμίζω διότι κάναμε πολύ δρόμο γρήγορα μα η ισότητα ακόμα δεν έχει κατακτηθεί. Έχουμε μέλλον.

https://www.un.org/en/observances/women-and-girls-in-science-day/


#WomenInScienceUg #EqualityInScience #ScienceSociety #GirlsInScience

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022

Ελληνικές εκλογές; «Σακούλες με λεφτά»

 




Ελληνικές εκλογές.

«Στην Ηλεία στις φωτιές τότε… έτσι πήραμε τις εκλογές του 2007»

«Όποιος σου 'λεγε καλημέρα έπαιρνε λεφτά»

«Αξέχαστες μέρες» 

«Γυρίσαμε το παιχνίδι»

«κατέβηκα με σακούλες με λεφτά»

 

―Από τότε έχετε μείνει στην ιστορία

https://youtu.be/1wr6EgIfMTk

 





 



 

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2022

ΕυρΥπίδης ο Πρωτάνθρωπος ο Έλλην ο λευκός: #ελληνικη_αγωγη


Ελληνική Αγωγή με ύψιλον στον ΕυρΥπίδη και θεωρίες για ‘rootes’ (λέξη ανύπαρκτη στα αγγλικά που τάχα σημαίνει ρίζες) της ελληνικής γλώσσας στις αγγλικές λέξεις.

Θεωρίες κι ανοησίες που θυμίζουν τον σατιρικό αμόρφωτο Έλληνα μετανάστη κύριο Πορτοκάλος που ο πατριωτισμός του τον σπρώχνει να επιμένει σε απίθανες αρλούμπες.

Ελληνική Αγωγή στην οποία διδάσκεται ότι ο Παρθενώνας είναι εκατομμυρίων ετών ή ότι εδώ στην Ελλάδα «πριν εκατομμύρια χρόνια γεννήθηκε ο Πρωτάνθρωπος ο Έλληνας ο λευκός».

 

Γελάσαμε πάλι στο Twitter αλλά γελάμε πικρά. 

Αν καταντήσαμε να αφήνουμε την Παιδεία σε ανθρώπους σαν τον Άδωνι Γεωργιάδη και την κάθε κυρία που δίχως γνώση ή πιστοποίηση έχει το θράσος να διδάσκει παιδιά, 

τι μένει σ΄εμάς τους bloggers παρά να τα διαδίδουμε μήπως και γίνει κατανοητό τι συμβαίνει.

Ακολουθούν  σχόλια, εικόνες videos με αντιεπιστημονικό παραλήρημα και ανορθογραφίες.

Χαρείτε τα:




@thanostrianda
Την #ελληνικη_αγωγη αγωγή" του Άδωνι, την ενέκρινε και την έβαλε στα σχολεία η #Κεραμεως .


EFSYN @EFSYNTAKTON

Χιλιάδες χρήστες καταγγέλλουν τσαρλατανισμό και σκοταδισμό ενώ αναρωτιούνται πόσο θα πληρώσει το ελληνικό δημόσιο την ιδιωτική επιχείρηση του Άδωνη Γεωργιάδη #ελληνικη_αγωγη

 

Σάλος στο Twitter για την απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής να εγκρίνει για το τρέχον σχολικό έτος την υλοποίηση «εκπαιδευτικού προγράμματος» από... παιδαγωγούς της «Ελληνικής Αγωγής», της ιδιωτικής επιχείρησης του Άδωνη Γεωργιάδη, σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Μέσα σε λίγες ώρες 3.000 χρήστες σχολίασαν το θέμα και αναρωτιούνται πόσο στοίχισε στο ελληνικό δημόσιο καταγγέλλοντας σκοταδιστικές αντιλήψεις και τον τσαρλατανισμό της εταιρείας. Yπάρχουν όμως και ορισμένοι που υπερασπίζονται τον υπουργό Ανάπτυξης, όπως ο ομοϊδεάτης του Φαήλος Κρανιδιώτης, ο οποίος γράφει «καλύτερα Ελληνική Αγωγή στα σχολεία και αρχαιολατρεία, παρά άπλυτα κομμούνια να μαθαίνουν στα παιδιά να μισούν την Ελλάδα».

Την αποκάλυψη έκανε ο εκπαιδευτικός Δημήτρης Πολυχρονιάδης, που σε άρθρα του στο tvxs.gr και στο alfavita.gr γνωστοποιούσε την απόφαση τονίζοντας ότι τουλάχιστον 14 προγράμματα της «Ελληνικής Αγωγής» έχουν πάρει έγκριση από το Ι. Ε. Π., που «πλήρως ελεγχόμενο από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει μεταβληθεί σε βιομηχανία εγκρίσεως ανάλογων αντιεπιστημονικών και παιδαγωγικά απαράδεκτων «εκπαιδευτικών» προγραμμάτων στα οποία εμπλέκονται εκτός από Μ. Κ. Ο. ακόμα και πανεπιστημιακοί φορείς». 

 «Χαρακτηριστικό όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων αυτών είναι ο νεοσυντηρητικός και σκοταδιστικός τους χαρακτήρας, έντονη προγονοπληξία, η αντιεπιστημονικότητα και η προσπάθεια επιστροφής σε ιδεολογήματα του παρελθόντος τα οποία οδήγησαν στην καθυστέρηση την ελληνική κοινωνία και την ελληνική εκπαίδευση» σημειώνει ο δάσκαλος.

Ακολουθούν ορισμένα από τα tweets με το δημοφιλές πλέον χάσταγκ #ελληνικη_αγωγη




P.G. Papanikolaou @PGPapanikolaou

Η @nkerameus έχει εισάγει μέσω ΙΕΠ στα σχολεία και τα σούργελα Αλυνικοί Αγωγοί που διδάσκουν πως ο Παρθενώνας κτίστηκε πριν 13 εκατομύρια χρόνια από τον Ουρανοπίθηκο και πως η αγγλική λέξη "roote" που δεν υπάρχει προέρχεται από το "ρέω" όπως έλεγε κι ο Πορτοκάλος. Μπράβο ρε Νίκη.




 


 

Toolα James Keenan

Ο Παρθενώνας είναι εκεί που είναι εκατομμύρια χρόνια. Μη σου πω και δισεκατομμύρια.

Ο Παρθενώνας είναι εκεί που είναι εκατομμύρια χρόνια. Μη σου πω και δισεκατομμύρια.#ελληνικη_αγωγη pic.twitter.com/yIzHRg9BuJ

— Toolα James Keenan (@kafraki6) February 5, 2022

 

Mary Lou

Πότε, ΠΟΤΕ, δεν θα φανταζόμουν πως μια χώρα μπορεί να κάνει τόσα πολλά βήματα πίσω μέσα σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα. #ελληνικη_αγωγη






Demina Masoula 

Ο @AdonisGeorgiadi που έκανε 13 χρόνια να πάρει πτυχίο φιλοσοφικής και πούλαγε νανογιλέκα, περνιέται για φωστήρας της κλασσικής παιδείας 


ALEXANDRA PALAIOU 

Έξω η κοινωνιολογια από το σχολείο μέσα όμως η Ελληνική Αγωγή του Αδωνη, με απόφαση της χειροτερης ίσως υπουργού Παιδείας!


Marka2 

Η #ελληνικη_αγωγη στα σχολεια με υπογραφή Κεραμεως. Καρικατούρα εμπνεύσεως 1967 Καταλαβατε γιατί ο Αδωνις ούρλιαζε να καταργηθεί το μάθημα της κοινωνιολογίας ;




 

Γιάννα @re_ai_sixtir

Τότε την έλεγαν "πολιτική αγωγή" Σκοπός του μαθήματος ήταν να αποκτήσουν οι μαθητές ως πολίτες ειδικές "αναμορφωμένες" στα κοινά γνώσεις, καθώς και η καλλιέργειά της εθνικής συνείδησης!! Σήμερα #ελληνικη_αγωγη. Απλά άλλαξαν το όνομα. Ο σκοπός παραμένει ο ίδιος

















ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

My Big fat greek wedding - Give me any word, and I show you how the root is greeκ https://youtu.be/VL9whwwTK6I


Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022

Δημόσια ποστ κι εύθραυστοι εγωισμοί #netiquette #κοινωνικά_δίκτυα

 


       Κάτω από ποστ φίλου είδα την κάτωθι επίθεση ενός σχολιαστή
 προς άλλον: 

«..επειδει δεν ξέρεις την σχέση μου μαζί του και κατά δεύτερον επειδειδεν νομίζω να έχω κάνει κριτική σε κάποιο σχόλιο σου σε οποιαδήποτε ποστδεν εχεις το δικαίωμα και προφανώς δεν στο δίνω ούτε και εγω να σχολιάζειςδικά μου!!!!

 Ελπίζω την επόμενη φορά που θα θέλεις να σχολιάσεις κάτι οπουδήποτε, φυσικά εκτός κάποιου δικού μου σχολιου να φιλτράρεις πιο σχολαστικα αυτά που βλέπεις και να μην βγάζεις αυθερετα συμπεράσματα.... »

 

Η αντίδραση  ―αν παραβλέψουμε ορθογραφία και συντακτικό― είναι κάτι που συναντάμε συχνά στα κοινωνικά δίκτυα.

 

Πάμε λοιπόν να επαναλάβουμε τα αυτονόητα:

 

Άπαντες έχουμε το δικαίωμα να σχολιάζουμε δημόσια σχόλια.

Όποιος φοβάται την κριτική ας παίρνει τον κολλητό στο τηλέφωνο.  

Όποιος μιλά δημόσια όμως οφείλει να αφήνει χώρο για απαντήσεις με αντίθετη άποψη ή παρεξήγηση των προθέσεών του (ιδίως αν υστερεί και στο συντακτικό).  Επίσηςαν νοιάζεται τόσο πολύας επιστρέφει όχι για να επιτεθεί αλλά για να εξηγήσει.

Σχολιασμός της γνώμης μας για τα διάφορα θέματα που συζητάμε εδώεκτός κι αν έχουμε ψυχισμό πεντάχρονουδεν διέπονται από το νόμο τού μία σου και μία μουδηλαδή δε στέκει το «δεν έχω κάνει κριτική σε κάποιο σχόλιο σου» άρα εσύ δε θα κάνεις στο δικό μουούτε βεβαίως έχει καμιά λογική, ή πραγματική δύναμη, το να «σου δίνω το δικαίωμα» να σχολιάσεις.

Το δικαίωμα Ελευθερίας Λόγουευτυχώς το έχουμε ακόμα όλοι και δε χρειαζόμαστε άδεια κανενός για να το χρησιμοποιήσουμε

 

Τα κοινωνικά δίκτυα είναι η πλατεία του χωριού.

Είναι θετικότατο και εξαιρετικά ενδιαφέρον το ότι ζούμε σε μια εποχή στην οποία για πρώτη φορά έχουν δημόσιο λόγο τόσο πολλοί άνθρωποικάθε τάξης και μόρφωσηςαντίθετα από παλιότερα που ο δημόσιος λόγος ήταν προνόμιο των λίγωνΊσως γι αυτό συναντάμε και την απειρία που δείχνουν αυτά τα κωμικά κι ανυπόστατα «δε σου επιτρέπω» και «δεν έχεις το δικαίωμα» που πετάνε σα μεθυσμένοι στην ταβέρνα κάτι υπερευαίσθητοι στην κριτική οι οποίοι κάνοντας απλώς το σχoλιάκι τους ιδιωτικό  ή στέλνοντάς το σε μήνυμα θα περιέσωζαν τον εγωισμό του άμαθου να συναντά αντιρρήσεις εαυτούλη τους.

_______________________________________

#netiquette #κοινωνικά_δίκτυα


Εικόνα 
ΣΥΡΟΣ 1970.ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΣΤΕΛΛΑΣ